abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145187301
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja wat moet ik er anders op zeggen? Zeker als je daarna gewoon weer verder gaat.
Ik bedoel maar te zeggen; we hebben hier al honderdduizenden hoogopgeleiden zonder baan die wel de taal spreken en onze cultuur kunnen.

Voor de laagopgeleide banen staan nog miljoenen Oost-Europeanen klaar.

Er is geen plek of vraag naar economische vluchtelingen.
pi_145187330
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:16 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik bedoel maar te zeggen; we hebben hier al honderdduizenden hoogopgeleiden zonder baan die wel de taal spreken en onze cultuur kunnen.

Ik zeg toch de hele tijd als het kan. Waarom leest iedereen daar over heen ?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:20:10 #278
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_145187407
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik zeg toch de hele tijd als het kan. Waarom leest iedereen daar over heen ?
Omdat dat denk ik een surrealistische voorstelling van zaken is. Het kan gewoon niet. Ik denk dat meer dan 97% het overigens met jou eens zal zijn. Van mij mag ook iedereen hier blijven ALS

-ze niet crimineel zijn
-de opvang betaalbaar is
-er ruimte is
-er werk genoeg is
-de medische zorg betaalbaar blijft
-de staatsschuld afbetaald wordt
enz
enz
pi_145187439
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:20 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Omdat dat denk ik een surrealistische voorstelling van zaken is. Het kan gewoon niet. Ik denk dat meer dan 97% het overigens met jou eens zal zijn. Van mij mag ook iedereen hier blijven ALS

-ze niet crimineel zijn
-de opvang betaalbaar is
-er ruimte is
-er werk genoeg is
-de medische zorg betaalbaar blijft
-de staatsschuld afbetaald wordt
enz
enz
Helaas is het ook niet realistische , helemaal ideaal zou zijn als iedereen het goed heeft in zijn of haar land. Maar ik heb dus niks tegen een gelukszoeker.
pi_145187497
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:16 schreef Confetti het volgende:

[..]

Precies dit.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:25:53 #281
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_145187585
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Helaas is het ook niet realistische , helemaal ideaal zou zijn als iedereen het goed heeft in zijn of haar land. Maar ik heb dus niks tegen een gelukszoeker.
Je zegt, ik vind dat een gelukszoeker mag blijven "als het kan". Vind jij, met de huidige situatie in Nederland, dus de huidige werkloosheidscijfers, uitgaven medische zorg, staatsschuld, wachtlijsten betaalbare huurwoningen enz. enz., vind jij dat "het kan" in de huidige situatie.
pi_145188241
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:25 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Je zegt, ik vind dat een gelukszoeker mag blijven "als het kan". Vind jij, met de huidige situatie in Nederland, dus de huidige werkloosheidscijfers, uitgaven medische zorg, staatsschuld, wachtlijsten betaalbare huurwoningen enz. enz., vind jij dat "het kan" in de huidige situatie.
Van wat ik ervan weet nee.

Als het puur een gelukszoeker is dan.

Maar in mijn ideale wereld natuurlijk wel :P
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:02:41 #283
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_145188370
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Van wat ik ervan weet nee.

Als het puur een gelukszoeker is dan.

Maar in mijn ideale wereld natuurlijk wel :P
Oke, duidelijk. En wat als de betreffende gelukszoeker weigert te vertrekken en onderduikt? Moeten we actief naar ze op zoek gaan?
pi_145188412
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:02 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Oke, duidelijk. En wat als de betreffende gelukszoeker weigert te vertrekken en onderduikt? Moeten we actief naar ze op zoek gaan?
Zou eigenlijk wel moeten he :p

Maar ik zou daar niet actief aan mee werken.
pi_145188500
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Illegalen worden niet binnengehaald.
Eigenlijk wel.

Mensensmokkelaars stoppen ze a 1000 euro pp op een gammel bootje, patrouilleboten, particuliere boten, marineschepen pikken vele ervan uit zee en leveren ze af op het dichstbijzijnde europese land.

Want ze mogen niet terug gebracht worden van waar ze vandaan kwamen.

Dus een heel groot deel halen "we" wel degelijk zelf binnen.

Met dank aan de eu.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:13:42 #286
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_145188599
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zou eigenlijk wel moeten he :p

Maar ik zou daar niet actief aan mee werken.
Ik voel hier toch iets van een dilemma bij jou. Rationeel realiseer jij je dat we niet iedereen hier kunnen opvangen onder de huidige situatie maar toch vind je dat we ze niet gedwongen uit moeten zetten, laat staan als er kleine kinderen in het spel zijn.

Maar voorlopig hoef je de keuze niet te maken want we hebben nog de luxe dat we en en kunnen doen. Weliswaar met geleend geld maar who cares.
pi_145188671
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:13 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Ik voel hier toch iets van een dilemma bij jou. Rationeel realiseer jij je dat we niet iedereen hier kunnen opvangen onder de huidige situatie maar toch vind je dat we ze niet gedwongen uit moeten zetten, laat staan als er kleine kinderen in het spel zijn.

Maar voorlopig hoef je de keuze niet te maken want we hebben nog de luxe dat we en en kunnen doen. Weliswaar met geleend geld maar who cares.
Dat heb je goed gezien :)

Toevallig las ik net dit;

quote:
za 04 okt 2014, 10:46| lees voor
Mensenrechtenhof tikt Teeven op de vingers

DEN HAAG -
Illegalen die de zorg voor een gezin hebben, kunnen voortaan waarschijnlijk minder makkelijk worden uitgezet. Staatssecretaris Fred Teeven (vreemdelingen) moet de belangen van kinderen veel zwaarder gaan wegen.
Staatssecretaris Teeven
Staatssecretaris Teeven
Foto: ANP
Dat is het gevolg van een uitspraak van het mensenrechtenhof in Straatsburg vrijdag, schrijft NRC Handelsblad.
De Grote Kamer van het Hof veroordeelde Nederland wegens schending van artikel 8, het recht op ongestoord familieleven, omdat het in 2010 een getrouwde illegale Surinaamse vrouw wilde uitzetten. Daardoor zouden ook haar (Nederlandse) kinderen moeten verhuizen.
Het Hof verwijt Nederland dat het onvoldoende rekening hield met het feit dat haar hele gezin uit Nederlanders bestaat. Volgens asieladvocaat Flip Schüller heeft de uitspraak brede gevolgen. Gezinsleven dat tijdens illegaliteit is ontstaan, komt dus bescherming toe, constateert hij.

http://www.telegraaf.nl/b(...)en_op_vingers__.html
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:29:04 #288
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_145188910
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

[..]

Voortaan dus solitair opsluiten in cellen van 3x2 en 1 keer per dag een uurtje luchten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:38:53 #289
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_145189154
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

[..]

En daarom reageerde veel mensen zo op jou omdat zij wel aanvoelden dat jij eigenlijk er een voorstander van bent om iedereen maar te laten blijven, ook al realiseer je ergens toch wel dat dat eigenlijk niet realistisch is.

Maar realiseer je ook dat al die leuke dingen die we nu doen, bijv. opvang asielzoekers, ontwikkelingshulp etc, wij doen met geleend geld. Eens zal het lenen ophouden omdat niemand ons weer wil lenen, de rentes die wij moeten betalen schieten omhoog...

De shitzooi, die dan overblijft, daar wil je niet aan denken dus doe dat maar ook niet. Jij krijgt hier waarschijnlijk nog niet mee te maken, alleen je kinderen.
pi_145189316
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:38 schreef MisterCe het volgende:

[..]

En daarom reageerde veel mensen zo op jou omdat zij wel aanvoelden dat jij eigenlijk er een voorstander van bent om iedereen maar te laten blijven, ook al realiseer je ergens toch wel dat dat eigenlijk niet realistisch is.

Maar realiseer je ook dat al die leuke dingen die we nu doen, bijv. opvang asielzoekers, ontwikkelingshulp etc, wij doen met geleend geld. Eens zal het lenen ophouden omdat niemand ons weer wil lenen, de rentes die wij moeten betalen schieten omhoog...

De shitzooi, die dan overblijft, daar wil je niet aan denken dus doe dat maar ook niet. Jij krijgt hier waarschijnlijk nog niet mee te maken, alleen je kinderen.
Ik realiseer mij zeker wel dat het niet haalbaar is. En de enige problemen in Nederland zijn echt niet asielzoekers en ontwikkelingshulp.
pi_145189363
Wat een non-discussie zeg... :')

We hoeven ook niet IEDEREEN op te vangen.
pi_145189390
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:49 schreef theunderdog het volgende:

Ok.
pi_145189396
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ok.
Is dat niet zo dan? er zijn meer landen dan alleen Nederland hoor.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:52:58 #294
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_145189421
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:49 schreef theunderdog het volgende:

Het gaat om de ideologie die men hanteert. En het is ook niet nodig dat IEDEREEN hier komt voordat het een shitzooi wordt, 0,05% is voldoende.
pi_145189433
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is dat niet zo dan? er zijn meer landen dan alleen Nederland hoor.
Ja.

Al zien sommige mensen het hier ook al als een probleem als ze naar andere landen in Europa gaan.
pi_145189461
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:52 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Het gaat om de ideologie die men hanteert. En het is ook niet nodig dat IEDEREEN hier komt voordat het een shitzooi wordt, 0,05% is voldoende.
Waar baseer je dat op?
pi_145189466
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja.

Al zien sommige mensen het hier ook al als een probleem als ze naar andere landen in Europa gaan.
Tja..
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 17:17:49 #298
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_145189995
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Op gezond verstand. Of voorzie jij geen problemen ontstaan wanneer er 3,5 miljoen mensen voor de deur staan.
pi_145192084
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Aldus de man die zijn dogma kracht bijzet door anderen af te schilderen als untermenschen.
Ik gebruik zulke idiote termen niet.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_145192111
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het voordeel voor jou is vooral dat jij als pauper hier een grote bek kunt hebben.
Niet alleen hier.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')