Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Quoi, zou je mijn HM voor morgen uit de OP wilen halen?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Morgenmiddag richting de Veluwe met mevrouw Z. Dan overnachten en zondag even een HM lopen onder ideale omstandigheden. Ik ben nog op zoek naar een excuus waarom het desondanks weer waardeloos gaat. Suggesties? Iemand?
Ik heb er wel veel zin in, maar heb nog helemaal niet het gevoel dat ik een HM ga lopen.
Op vrijdag 3 oktober 2014 20:22 schreef Zwabberhark het volgende: Morgenmiddag richting de Veluwe met mevrouw Z. Dan overnachten en zondag even een HM lopen onder ideale omstandigheden. Ik ben nog op zoek naar een excuus waarom het desondanks weer waardeloos gaat. Suggesties? Iemand?
Ik heb er wel veel zin in, maar heb nog helemaal niet het gevoel dat ik een HM ga lopen.
Misschien gaat het daarom wel een keer goed. Kijk je uit bij het inlopen?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Op vrijdag 3 oktober 2014 20:22 schreef Zwabberhark het volgende: Ik ben nog op zoek naar een excuus waarom het desondanks weer waardeloos gaat. Suggesties? Iemand?
Op vrijdag 3 oktober 2014 20:22 schreef Zwabberhark het volgende: Morgenmiddag richting de Veluwe met mevrouw Z. Dan overnachten en zondag even een HM lopen onder ideale omstandigheden. Ik ben nog op zoek naar een excuus waarom het desondanks weer waardeloos gaat. Suggesties? Iemand?
probeer sex voor de wedstrijd.....werkt het averechts dan heb je een goed excuus, werkt het in je voordeel dan is het een win/win
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Blaren werken hier wel prima.
Of een gebrek aan energie door niet genoeg/goed eten voor de loop.
Of een ingegroeide teennagel met pus.
Of alles tegelijk. Het werkt, bleek afgelopen zaterdag.
DCR heeft een loopje met de 920XT gepost en de maptracking ziet er goed uit. Ik zou 'm bijna nu bestellen, ware het niet dat dat nog niet kan (ja, via een buitenlandse website pre-orderen).
Gewoon gaan genieten, want dit is een hele mooie loop!
DCR heeft een loopje met de 920XT gepost en de maptracking ziet er goed uit. Ik zou 'm bijna nu bestellen, ware het niet dat dat nog niet kan (ja, via een buitenlandse website pre-orderen).
Is ook niet echt goedkoop.
Ik hoorde gisteren dat je bij tomtom het alarm-op-tijd alleen op afgerond op 5 seconden kunt instellen. Daarmee valt het horloge voor mij ook meteen af, want het verschil tussen 25 en 30 seconden op de 100 meter is enorm.
En hoe laat starten jullie? Kan ik misschien nog wel even jompelen voor je! Of beginnen jullie ook vroeg?
Ik hoorde gisteren dat je bij tomtom het alarm-op-tijd alleen op afgerond op 5 seconden kunt instellen. Daarmee valt het horloge voor mij ook meteen af, want het verschil tussen 25 en 30 seconden op de 100 meter is 5 seconden.
Toch maar even nu kort. Dit was by far het meest bizarre loopje ooit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn hoofd stond dus zó niet naar lopen en ik was zó moe! Start was chaotisch en rommelig, kon van tevoren geen toilet vinden en ik was mijn drinken vergeten...Toch gestart en het begon wel goed. Dorp uit ging lekker, stukje over de dijk ook. Toen het strand op. En het strand bij Zoutelande heeft allemaal palen. Om de 100/150meter moet je tussen palen door en dat gaat veelal niet hardlopend. Ik liep best lekker op het strand, maar daardoor was het moeilijk om in een ritme te komen. Wel was het toen nog best leuk. Tussen de palen door liep ik in een goed ritme, het strand lag er mooi bij, prima dus. Ik was ook wel blij dat we begonnen op het strand, dan zou ik na 5 km het ergste wel gehad hebben.
Jammer, niet dus! Na ruim 5 km gingen we het strand af. En ik verwachtte over het fietspad terug te mogen lopen van Westkapelle naar Zoutelande. Niet dus. Gewoon over de duinen heen, de route die mossel morgen ook te wachten staat. Hij heeft er dan al 37 km op zitten. En ik wist niet wat me te wachten stond, hij weet dat wel. De gek!
Anyway; het was klote. Het ging zwaar. En ik dacht dat ik laatste lag en dat was stom en demotiverend. Twee kilometer voor het eind nog een stukje strand, wéér die palen... Wat was ik dankbaar voor de kinderen die snoepjes en water uitdeelden! Op het eind van het strand stonden mossel en zijn ouders en toen nog een stukje dijk. Daarvandaan zie en hoor je de finish, maar ik moest nog een slinger maken. Heel irritant.
Al met al gefinisht in 1:26:nogiets en dat viel nog mee. Was ook toch geen laatste, zat gewoon een groot gat tussen mij en de mensen achter me. Maar ik ga nooit meer lopen als ik daar echt zo tegenop zie als vandaag.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn hoofd stond dus zó niet naar lopen en ik was zó moe! Start was chaotisch en rommelig, kon van tevoren geen toilet vinden en ik was mijn drinken vergeten...Toch gestart en het begon wel goed. Dorp uit ging lekker, stukje over de dijk ook. Toen het strand op. En het strand bij Zoutelande heeft allemaal palen. Om de 100/150meter moet je tussen palen door en dat gaat veelal niet hardlopend. Ik liep best lekker op het strand, maar daardoor was het moeilijk om in een ritme te komen. Wel was het toen nog best leuk. Tussen de palen door liep ik in een goed ritme, het strand lag er mooi bij, prima dus. Ik was ook wel blij dat we begonnen op het strand, dan zou ik na 5 km het ergste wel gehad hebben.
Jammer, niet dus! Na ruim 5 km gingen we het strand af. En ik verwachtte over het fietspad terug te mogen lopen van Westkapelle naar Zoutelande. Niet dus. Gewoon over de duinen heen, de route die mossel morgen ook te wachten staat. Hij heeft er dan al 37 km op zitten. En ik wist niet wat me te wachten stond, hij weet dat wel. De gek!
Anyway; het was klote. Het ging zwaar. En ik dacht dat ik laatste lag en dat was stom en demotiverend. Twee kilometer voor het eind nog een stukje strand, wéér die palen... Wat was ik dankbaar voor de kinderen die snoepjes en water uitdeelden! Op het eind van het strand stonden mossel en zijn ouders en toen nog een stukje dijk. Daarvandaan zie en hoor je de finish, maar ik moest nog een slinger maken. Heel irritant.
Al met al gefinisht in 1:26:nogiets en dat viel nog mee. Was ook toch geen laatste, zat gewoon een groot gat tussen mij en de mensen achter me. Maar ik ga nooit meer lopen als ik daar echt zo tegenop zie als vandaag.
Nog meer respect voor je loopje van vandaag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Zwabber, het zal slecht gaan omdat er hele stukken niet-asfalt in zitten. Brrrr! Geniet van jullie weekendje daar. Ik baal ervan dat ik dit jaar oversla. Snuif die heidegeur maar goed op
Gogo je bent een doorzetter. Belangrijkste vraag is: hoe beviel de Zenner haarband?
Op vrijdag 3 oktober 2014 21:25 schreef Quoi het volgende: Zwabber, het zal slecht gaan omdat er hele stukken niet-asfalt in zitten. Brrrr! Geniet van jullie weekendje daar. Ik baal ervan dat ik dit jaar oversla. Snuif die heidegeur maar goed op
Gogo je bent een doorzetter. Belangrijkste vraag is: hoe beviel de Zenner haarband?
Op vrijdag 3 oktober 2014 20:19 schreef mosselmossel het volgende: Sfeer geproefd bij de Ladies. Gogo is een baas! Super veel zin in morgen! Bedankt voor de wensen en wellicht tot morgen!
Ik heb daar ook gelopen met mijn trainingsweekend van de zomer, die duinen zijn lekker pittig ja . Die paaltjes vond ik vooral heel erg irritant en dat was nog in een training, met de wedstrijd lijkt het me helemaal niet leuk. Maar zeker goed doorgezet! Succes en beterschap voor je vader!
13:30, dus dat is na jouw start. Mevrouw Z. loopt trouwens niet, die is mee als sterke vrouw achter de klagende man.
Ik start 11.00, 3.5 uur hoop ik max te lopen. Dus half 3 klaar. Dan kan ik jou dus nog aanmoedigen denk ik, als mijn vriendin wat langer wilt blijven! En het lekker weer is Heb je je groene petje op?
Op karakter 10km lopen als het zo zwaar is, ik vind het knap
Wat worden er dit weekend weer een afstanden gelopen trouwens! Veel succes Yuki en Mossel met jullie eerste (halve) marathon. Geldt natuurlijk ook wel een beetje voor de anderen, maar voor jullie moet die afstand inmiddels een eitje zijn. Toch?
Zelf ga ik morgen bij de clubkampioenschappen van Haag eens kijken of ik me enigszins kan meten met de snelle MiLa-mensen op de 3000m. Ben benieuwd
Maar je hebt het maar wel mooi gedaan en uitgelopen!
Mossel, heel veel succes morgen! Die 42,2km zijn van jou!
Kom er achter dat de start zondag al vroeg is.. en zaterdagavond moet ik werken En ik moet wel onder de 1.10 lopen.. dat wordt nog wat.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Ik start 11.00, 3.5 uur hoop ik max te lopen. Dus half 3 klaar. Dan kan ik jou dus nog aanmoedigen denk ik, als mijn vriendin wat langer wilt blijven! En het lekker weer is Heb je je groene petje op?
Jawel, een beetje. Veel succes heb jij als HM-veteraan toch helemaal niet meer nodig? Maar goed, dan ga ik het wel wat nuanceren: Iedereen super veel succes en lol gewenst dit weekend met jullie wedstrijden En dan nog extra superveel succes en lol gewenst Yuki en Mossel!
En waanzinnig goed gedaan! Die tijd op dat parcours na zo'n week Veel plezier morgen met aanmoedigen en je kerel verzorgen nadat hij ook onwijs goed heeft gelopen (hoop ik )
Op vrijdag 3 oktober 2014 22:27 schreef Mr.B. het volgende: Zet hem op Zwabber, je kunt het! Is jouw HM wel een gewone asfaltwedstrijd of ga jij nu ook al moddertraillopen?
Trail kun je het bijna wel noemen Dat weet Zwabber alleen nog niet.
Je weet dat het parcours door een natuurgebied loopt, en dat er dus 20 kilometer lang vrijwel geen publiek aan de kant staat?
Het start/finishgebied is daarentegen zo gezellig, dat de kans groot is dat mevrouw Z te druk bezig is om ten tijde van jouw finish aan te komen moedigen.
Sterkte overmorgen. Ik schat je in op een tijd onder de 2:00:30.
Het hoogteprofielkaartje vertoont wel enkele klimmetjes. Ik verwacht een afwisselend parkoers met verschillende ondergronden, waardoor het mentaal makkelijker is.
Op vrijdag 3 oktober 2014 22:53 schreef Zwabberhark het volgende: Het hoogteprofielkaartje vertoont wel enkele klimmetjes. Ik verwacht een afwisselend parkoers met verschillende ondergronden, waardoor het mentaal makkelijker is.
20 km geen publiek, dat is prima.
Goed jij je zin. Je hebt gewoon geen enkel excuus om zondag niet te gaan vlammen!
Jeetje, wat een wedstrijd!
Allereerst sterkte met je pa Verder een hele dikke en omdat je wel doorgezet hebt, zeker in die omstandigheden. En ten slotte een voor je haarband
quote:
Gebrek aan wedstrijdspanning. Dat kan niet goed gaan.
Op karakter 10km lopen als het zo zwaar is, ik vind het knap
Wat worden er dit weekend weer een afstanden gelopen trouwens! Veel succes Yuki en Mossel met jullie eerste (halve) marathon. Geldt natuurlijk ook wel een beetje voor de anderen, maar voor jullie moet die afstand inmiddels een eitje zijn. Toch?
Zelf ga ik morgen bij de clubkampioenschappen van Haag eens kijken of ik me enigszins kan meten met de snelle MiLa-mensen op de 3000m. Ben benieuwd
Dank je!
Jij veel plezier en succes. Gelet op je Vredesloop, denk ik dat je je wel kan meten met de MiLa'ers. Je zal alleen J. voor je moeten laten denk ik
Jawel, een beetje. Veel succes heb jij als HM-veteraan toch helemaal niet meer nodig? Maar goed, dan ga ik het wel wat nuanceren: Iedereen super veel succes en lol gewenst dit weekend met jullie wedstrijden En dan nog extra superveel succes en lol gewenst Yuki en Mossel!
voor de 2.05 Die komt een ander keertje. Ik ga lekker coccoonen en ruuuuuuustig starten Ik loop wel, heb ik net besloten.
Jeej! Stoer van je
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2014 23:06 schreef flipsen het volgende: Yuki, mossel, Quoi en zwabber héél veel succes! En mochten er nog anderen leuke wedstrijden rennen, jullie ook
Yuki, wat ik nog kwijt wilde, maak je niet druk om die tijd alleen. Maak dat een voordeel! Fijne muziek, concentratie, in je coconnetje, omgeving in je opnemen Komt echt goed.
Op vrijdag 3 oktober 2014 23:13 schreef Quoi het volgende: Ik heb ook totaal geen whoeiea-gevoel dat ik een HM ga lopen. Core oefeningen op een matje Geen alcohol Groenten Taperen Ofwel: dit móét goed gaan
Tsja, eigenlijk kan het best werken... Ik liep m'n laatste (relatief) snelle 5km (Kerkpolderloop ) ook op pizza en andere meuk, de avond ervoor
En mijn recordtijd op de HM liep ik toen ik die ochtend wakker werd met beginnende keelpijn en duizeligheid. Ging erin met het idee 'ach, heb er toch al voor betaald, dan maar gewoon proberen.' Het voelde alsof ik vleugels had. (Twee dagen later fullblown snothoofd.)
Alle prestatie hangt idd van jou af. Als jij kut loopt loopt iedereen kut. Alvast bedankt.
*kras*
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2014 23:15 schreef Quoi het volgende: Yuki, wat ik nog kwijt wilde, maak je niet druk om die tijd alleen. Maak dat een voordeel! Fijne muziek, concentratie, in je coconnetje, omgeving in je opnemen Komt echt goed.
Thanks, lief van je Zal het onthouden!
Ik zal ook wel moeten en als het eenmaal zover is, dan kom ik er wel doorheen Ik had vanmiddag gewoon even een flink paniekmomentje over zondag. Fuck zeg, nog maar 2 nachtjes en dan is het al zo ver!
Ik zal ook wel moeten en als het eenmaal zover is, dan kom ik er wel doorheen Ik had vanmiddag gewoon even een flink paniekmomentje over zondag. Fuck zeg, nog maar 2 nachtjes en dan is het al zo ver!
Mooi toch, je eerste halve Das geen reden tot paniek, maar iets om naar uit te kijken
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Komt goed!
Net als bij iedereen trouwens (alleen over mezelf heb ik nog twijfels. ).
En nog even in het bijzonder voor Mossel: heel veel plezier, succes, en voor de laatste kilometers sterkte!
Na twee jaar het in de planning te hebben gehad en twee keer af heb moeten zeggen wil ik dit jaar toch mijn "thuis-marathon", The Southland Marathon, in mijn aanloop naar The Kepler opnemen, al is het als training nu mijn knie nagenoeg weer hersteld is.
Maar omdat die al over twee weken is en ik tijdens September nagenoeg geen lange afstanden heb gelopen lijkt het me verstandig om de komende weken toch wat lange duurlopen te doen op de weg om weer een beetje op marathon-nivo te komen qua afstand dusdaar moet de HM onder lijden.
De St.Paul's is een HM in een gebied waar ik heel veel tijdens traningen loop dus dat zou eigenlijk een "betaald trainingsrondje" zijn om St.Paul Athletics Club's coffers te spekken.
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 04-10-2014 07:13:07 ]
wederom een druk weekendje op de loopkalender! Iedereen heel veel succes toegewenst maar vooral natuurlijk voor degenen die hun debuut maken op hun afstand!
Op vrijdag 3 oktober 2014 23:19 schreef wyccie het volgende: En mijn recordtijd op de HM liep ik toen ik die ochtend wakker werd met beginnende keelpijn en duizeligheid. Ging erin met het idee 'ach, heb er toch al voor betaald, dan maar gewoon proberen.' Het voelde alsof ik vleugels had. (Twee dagen later fullblown snothoofd.)
Had ik ook bij de HM van Eindhoven. Bagger geslapen vanwege de zenuwen, 22 minuten van mijn HM PR af. En mijn huidige HM PR heb ik zelfs gelopen met buikkramp en 1 keer stoppen onderweg
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Ik dacht van, ik ben vandaag in Rotterdam voor de VFF FunRun. Misschien kan ik daarna wel even doorrijden naar Zeeland om mossel aan te moedigen. Maar dat is dus nog wel langer rijden dan terug naar huis. Had ik niet verwacht.
voorjaarsstorm in de Deep South vandaag .... gelukkig is de Kepler pas over een paar maanden
Lekker weertje hier. De enige wolken aan de lucht komen van vliegtuigen. Denk dat aan het begin een zonnebril nog wel noodzakelijk is en dat ik die vanaf halverwege wel kan afgeven. Mogelijk finish ik zelfs in de regen.
Heel veel zin nu, beetje kriebels in de buik. Over een uur, anderhalf uur richting Burgh-Haamstede voor de start.
Op zaterdag 4 oktober 2014 08:29 schreef mosselmossel het volgende: Lekker weertje hier. De enige wolken aan de lucht komen van vliegtuigen. Denk dat aan het begin een zonnebril nog wel noodzakelijk is en dat ik die vanaf halverwege wel kan afgeven. Mogelijk finish ik zelfs in de regen.
Heel veel zin nu, beetje kriebels in de buik. Over een uur, anderhalf uur richting Burgh-Haamstede voor de start.
wat is de temperatuur Mossel??
Nu 15 graden. Als de verwachtingen kloppen, wordt het vanmiddag 20 á 21 graden, met een windkracht 3 á 4 uit het zuiden tegen. Misschien wat warm, maar eigenlijk vrij perfect, gezien ik best tegen warmte kan. En vanaf een uur of 4 kan het een buitje gaan doen.