abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145182555
Hier begon de bio-industrie in NL
http://www.npo.nl/boeren-(...)0-2014/VPWON_1227035
pi_145247734
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:57 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waarom blijf je dit steeds aanhalen, de niet-waarheid als waarheid? Dat is typisch iets voor de anti-bio-industrie lobby. Wie heeft bedoeld dat het minder was? Waaruit blijkt dat?

De mens eet al decennia rauw, gebraden of gebakken vlees.
Omdat dit gewoon bekend is. Voordat dit een industrie werd gold voor de meeste mensen dat vlees geen dagelijks iets was. Zelfs nu geld nog dat vele mensen geen dagelijks lap vlees hebben op deze wereld, alleen de rijken op deze aarde hebben dat en daar behoren alle mensen in dit land bv toe als we het op werelniveau gaan bekijken.

Het bewijs hiervoor is alom aanwezig, van hoe ons lichaam gebouwd is om eten te verwerken tot de geschiedenis en het heden kennen.
Nergens zeg ik dat de mens geen vlees at, ik zeg dat ze minder vlees aten.

[ Bericht 21% gewijzigd door erodome op 06-10-2014 11:35:07 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:13:19 #103
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_145247903
Typisch iets van de Westerse wereld om het vanzelfsprekend te zien dat ze iedere dag recht hebben op een stuk vlees.

Mensen hebben altijd vlees gegeten, dat is waar.
Totdat grootschalige industriële vleesproductie kwam, was vlees eten wel nog iets speciaals, wat maar een paar keer per jaar voorkwam bij speciale gelegenheden.

De reden dat je tegenwoordig iedere dag een kilo dier kunt kopen voor belachelijk lage prijzen hebben we te danken aan de bio-industrie.

Er moet een Europese wetgeving komen die alleen vleesproductie toelaat onder de voorwaarde dat de betreffende dieren een respectvol leven hebben gehad. En de keurmerken moeten op Europees niveau toegepast worden en streng gecontroleerd worden.
pi_145248192
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:13 schreef Ixnay het volgende:
Typisch iets van de Westerse wereld om het vanzelfsprekend te zien dat ze iedere dag recht hebben op een stuk vlees.

Mensen hebben altijd vlees gegeten, dat is waar.
Totdat grootschalige industriële vleesproductie kwam, was vlees eten wel nog iets speciaals, wat maar een paar keer per jaar voorkwam bij speciale gelegenheden.

De reden dat je tegenwoordig iedere dag een kilo dier kunt kopen voor belachelijk lage prijzen hebben we te danken aan de bio-industrie.

Er moet een Europese wetgeving komen die alleen vleesproductie toelaat onder de voorwaarde dat de betreffende dieren een respectvol leven hebben gehad. En de keurmerken moeten op Europees niveau toegepast worden en streng gecontroleerd worden.
En dan extra belasting erop of minimum porizen zodat de boeren ook niet kapot gaan.
Haal wel vaak vlees van een ambachtelijk slager maar dat is zoveel lekkerder.
pi_145250004
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik zou het goed vinden als mensen minder vlees gaan consumeren ja.
Ik eet 400gram vlees per dag :p
pi_145251554
Gewoon duidelijkere en diervriendelijkere regels en eisen stellen aan de verkoop van vlees.
Dat de prijs daardoor wat omhoog gaat, neem ik graag voor lief.
Make my day!
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:19:16 #107
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_145255307
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:33 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik eet 146 kilo vlees per jaar :p
Je eet 2 mensen aan gewicht per jaar in vlees.
In een heel leven zijn dat 160 mensen.

Zeg even dat maximaal de helft van het gewicht van een dier eetbaar vlees is. Dan zit je op 320 mensen.

Verhouding 1:320 dus, kan nooit gezond zijn als je je dan vult met dieren die met groeihormonen en antibiotica zijn volgestouwd.
  maandag 6 oktober 2014 @ 17:00:45 #108
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_145259264
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:19 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Zeg even dat maximaal de helft van het gewicht van een dier eetbaar vlees is. Dan zit je op 320 mensen.

Verhouding 1:320 dus, kan nooit gezond zijn als je je dan vult met dieren die met groeihormonen en antibiotica zijn volgestouwd.
Wat een onzin :')

Sowieso, alsof een leeuw niet meer dan 200 antilopen in zijn leven eet.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_145259675
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:23 schreef agter het volgende:
Gewoon duidelijkere en diervriendelijkere regels en eisen stellen aan de verkoop van vlees.
Dat de prijs daardoor wat omhoog gaat, neem ik graag voor lief.
Zolang er maar keuze blijft, prima inderdaad.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 6 oktober 2014 @ 17:10:31 #110
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_145259676
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:00 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Het leven van die antilope vergelijken met die plofkippen en varkens uit onze industrie. :')
  maandag 6 oktober 2014 @ 18:09:50 #111
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_145262208
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:10 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Het leven van die antilope vergelijken met die plofkippen en varkens uit onze industrie. :')
Waar doe ik dat?
pi_145263867
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:00 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Je beseft dat jij geen leeuw bent ;) ?

Maar eens zien. Stel dat een leeuw gemiddeld 10 kg vlees per dag eet (het echte getal ligt lager; maar 10 is makkelijk).

Dus 3650 kg per jaar.
Een leeuw die 10 jaar oud wordt (normaal in het wild) eet dus 36.500 kg
Een leeuw die 20 jaar oud wordt (normaal in dierentuinen) eet dus 73.000 kg

Er bestaan tig verschillende soorten antilopen, maar laten we een elandantilope van 1000 kg kiezen.

Dan eet de leeuw in zijn leven er dus 37 of 73. Zelfs als we een kleiner model antilope van 500kg kiezen komen we bij lange na niet bij de 200 :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  maandag 6 oktober 2014 @ 18:51:12 #113
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_145264128
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 18:09 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Waar doe ik dat?
Ik vind wat één leeuw doet minder erg dan wat één mens doet. Een antilope doden uit oerdrift of met je volle verstand een dier levenslang martelen vind ik 2 hele verschillende dingen.

Een mens heeft gemiddeld meer empathie dan een leeuw.
Tussen intelligentie en ethisch denkvermogen zit een bepaalde equivalentie.

Bij intelligente mensen spelen empathische overwegingen gemiddeld zwaarder mee dan oerdriften bij de beslissing of hij/zij wel geen vlees wil eten.
Vegetariërs zijn gemiddeld intelligenter dan vleeseters, dat is geen geheim. Bij hun wint moraal van oerdriften.

Je kunt een mens niet vergelijken met een leeuw.
En je kunt een antilope die vrij rondloopt niet vergelijken met een dier in levenslange gevangenschap.
  maandag 6 oktober 2014 @ 19:08:37 #114
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_145264945
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 18:51 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik vind wat één leeuw doet minder erg dan wat één mens doet. Een antilope doden uit oerdrift of met je volle verstand een dier levenslang martelen vind ik 2 hele verschillende dingen.

Een mens heeft gemiddeld meer empathie dan een leeuw.
Tussen intelligentie en ethisch denkvermogen zit een bepaalde equivalentie.

Bij intelligente mensen spelen empathische overwegingen gemiddeld zwaarder mee dan oerdriften bij de beslissing of hij/zij wel geen vlees wil eten.
Vegetariërs zijn gemiddeld intelligenter dan vleeseters, dat is geen geheim. Bij hun wint moraal van oerdriften.

Je kunt een mens niet vergelijken met een leeuw.
En je kunt een antilope die vrij rondloopt niet vergelijken met een dier in levenslange gevangenschap.
Je kunt de mens prima vergelijken met de leeuw. De mens is namelijk het meest succesvolle roofdier dat op dit moment op de aarde rondloopt. Het feit is alleen dat wij iets efficiënter aan ons stuk vlees komen dan de leeuw.

De bio-industrie kan je onethisch vinden, je kan het ook on-ethisch vinden om niet het maximale uit onze positie in de voedselketen te halen. Het ligt er maar aan waar je staat.

Daarnaast, wanneer iedereen ter wereld vegetariër zou zijn zou dat zoveel slechter zijn voor het milieu, omdat wanneer je vleesvervangers wilt kweken je veel meer ruimte nodig hebt voor dezelfde aantal voedingsstoffen als met vlees. Dus het is maar goed dat niet iedereen vegetariër is.
pi_145265365
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:08 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

Daarnaast, wanneer iedereen ter wereld vegetariër zou zijn zou dat zoveel slechter zijn voor het milieu, omdat wanneer je vleesvervangers wilt kweken je veel meer ruimte nodig hebt voor dezelfde aantal voedingsstoffen als met vlees. Dus het is maar goed dat niet iedereen vegetariër is.
Ik vraag me af of dit zo is. Maar als iedereen nu eens maar 2 a 3 keer in de week vlees eet, is dat sowieso beter voor het milieu.
Цой жив
pi_145265680
quote:
De mens is namelijk het meest succesvolle roofdier dat op dit moment op de aarde rondloopt.
Nou!

pi_145266129
quote:

[..]

Je kunt de mens prima vergelijken met de leeuw. De mens is namelijk het meest succesvolle roofdier dat op dit moment op de aarde rondloopt. Het feit is alleen dat wij iets efficiënter aan ons stuk vlees komen dan de leeuw.

De bio-industrie kan je onethisch vinden, je kan het ook on-ethisch vinden om niet het maximale uit onze positie in de voedselketen te halen. Het ligt er maar aan waar je staat.

Een mens is en roofdier en prooidier, maar zeer zeker geen carnivoor, wat een leeuw wel is...

En nee, zodra alle mensen Vega zouden worden zou dat niet slechter voor het milieu zijn. De dieren die wij nu eten moeten namelijk ook eten om te groeien. Dat is een veelvoud van wat de mensen direct zouden eten. Vlees is een zeer ineffectief gebruik van grondstoffen, dus helaas ook als je aan de kant van zo efficiënt mogelijk staat zou je voor op z'n minst minder vlees moeten zijn ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145266204
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:16 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dit zo is. Maar als iedereen nu eens maar 2 a 3 keer in de week vlees eet, is dat sowieso beter voor het milieu.
Nee, dat is niet zo. Dat zeggen alleen mensen die niet hebben nagedacht over dat onze consumptie dieren ook eten.

http://www.nrcnext.nl/blo(...)lo-voer-nodig’
  maandag 6 oktober 2014 @ 19:49:48 #119
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_145266975
quote:

[..]

Ik vind de mens van 500 jaar geleden en daarvoor goed te vergelijken met de leeuw. In die tijd werden dieren wel degelijk voor de consumptie gebruikt, echter werd het recht om te leven hun niet ontnomen in ruil voor commercieel profijt.

quote:
Jij moet je eens ergens in verdiepen voordat je zulke stellige uitspraken doet.

Voor elke kilo vlees heeft het dier wel 2-25 kilo voer gegeten. We kunnen veel meer mensen voeden als we direct het graan en de soja eten in plaats van het aan de dieren te eten, stukken efficiënter en je reduceert CO2 productie. Wij halen helemaal niet het maximale uit onze positie. Mensen willen gewoon dat een ander lijdt voor hun genot.
Een beetje extra vlees, in ruil voor veel dierlijk lijden, draait de moderne kapitalist zich niet voor om.

quote:
Dwaas, je weet echt niet wat je zegt.

De 450 miljoen dieren die jaarlijks in Nederland worden gehouden, produceren grote hoeveelheden fijnstof en zo'n 70 miljard kilo mest. Deze mest - met stikstof, ammoniak en fosfaat - verzuurt het Nederlandse landschap en zorgt ervoor dat planten- en insectensoorten verdwijnen. En denk eens aan alle milieuvervuiling door de pesticiden bij de veevoerproductie in andere landen!

De veehouderij draagt wereldwijd voor 18% bij aan de uitstoot van broeikasgassen als CO2, methaan en lachgas - evenveel als de transportsector. Eén koe stoot jaarlijks net zoveel broeikasgassen uit als 4,5 auto’s, ofwel het rijden van 70.000 km. :')
pi_145267621
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:33 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik eet 400gram vlees per dag :p
je weet dat je dat totaal niet nodig hebt
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:45:01 #121
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_145269444
quote:

[..]

Not sure if trolling or...

De mens is geen succesvol roofdier, de mens is succesvol in het domesticeren van dieren. Juist omdat we zulke slechte jagers waren.

En kun je niet zelf bedenken dat dat laatste onzin is? Wat is efficiënter denk je? Eiwitten aan dieren geven of rechtstreeks die eiwitten consumeren? Inderdaad dat laatste. De voedselconversie van vleeskoeien 13 kilo voer voor één kilo extra lichaamsgewicht. We gebruiken slecht 40 procent van het lichaamsgewicht van die koe voor vlees. Voor één kilo rundervlees heb je dus 25 kilo voer nodig.

De voedselconversie van varkens en kippen is hoger, maar efficiënt wordt het nooit. Tenzij uiteraard de beesten gevoerd worden met reststromen of leven in gebieden die ongeschikt zijn voor andere landbouw. Daarvoor ligt de vleesconsumptie uiteraard veel te hoog (en je mag als hobbyboer je varkens geen schillen meer geven). Oh, en dan kunnen we het ook nog over drinkwaterverbruik hebben.

Denk ook niet dat tofu eters verantwoordelijk zijn voor de ontbossing in Brazilië (ander veel gehoord onzin argument), omdat maar een zéér klein gedeelte van de soja teelt gebruikt wordt voor vleesvervangers. 57 procent van de sojateelt is veevoer (dit is dus geen restproduct, maar wordt hiervoor geteeld). 36 procent biodiesel, dan nog wat voor andere voedingsmiddelen (normale sojaolie) en nog een beetje voor tofu of vleesvervangers.

1) http://www.nrcnext.nl/blo(...)voer-nodig%E2%80%99/

2) https://milieudefensie.nl(...)bossing-zuid-amerika
I am a black hole shitting into the void
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:53:44 #122
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_145276841
Ik vraag me af of Pannenkoek3000 nog reageert of trollt.
pi_145280370
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 18:51 schreef Ixnay het volgende:

Sinds wanneer staan correlatie en causaliteit aan elkaar gelijk?
pi_145285749
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:19 schreef Ixnay het volgende:

[..]

/care
pi_145285754
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:03 schreef Evertjan het volgende:

[..]

je weet dat je dat totaal niet nodig hebt
Zal vast, maar lekker :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')