abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145160969
quote:
Jumbo doet plofkip in de ban

Supermarktketen Jumbo stopt met de verkoop van de zogenoemde plofkip. Dat heeft dierenrechtenorganisatie Wakker Dier vrijdag bekendgemaakt.

De kip die straks in de schappen van Jumbo ligt heeft de helft meer leefruimte gehad dan een plofkip, groeit langzamer en wordt ook minder dik. Daarnaast krijgt de kip natuurlijk daglicht en heeft daardoor een natuurlijk dag- en nachtritme.

Wakker Dier spreekt in een verklaring van een doorbraak. "Jumbo laat zien dat de kipplannen van de andere supermarkten onvoldoende zijn. We roepen andere supermarkten, zoals Albert Heijn, op om ook serieus aan een oplossing voor het plofkippenleed te werken."
Jumbo doet plofkip in de ban
Цой жив
pi_145161018
quote:
ja tuurlijk :D even 2000 kippen verhuizen 8)7

ga maar weg
Ze zijn niet van klein kuiken tot slachtgewicht in dezelfde schuur, maar dat had je geweten als je werkelijk weleens op die vlees-fabrieken was geweest.

En 2000, dat is een zeer kleine boerderij te noemen, het zijn er veel meer. De kippenzuiger doet er 9000 per minuut om je een hint te geven...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145161064
quote:
Casuïstiek. Het gebeurt wel eens, maar niet in de regel en zeker niet continu. Je kan dan ook het argument aanvoeren: ''vrije uitloop kippen is een slechte zaak want het komt wel eens voor dat zo een kip door een tractor wordt overreden of door een kat wordt gepakt'' :')
Hier nemen ze een verlies van een zekere 10% mee, dat is wel wat meer dan het kan weleens gebeuren. In amerika, de vb die je zag in het vorige topic ligt dat hoger, tot wel over de 25%.
Dus ja, wel de regel en continu.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145161065
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:54 schreef Dven het volgende:

[..]

Ga jij even dagelijks tellen hoeveel op de 1000 plofkipjes er sterven en hoeveel er op de organische boerderijen sterven. Moet niet al te lastig zijn.
Sterven vanwege voedseltekort? Dat zijn er niet zo veel.
Sterven omdat ze ''continue overlopen worden''? Eveneens niet zo veel.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_145161093
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:00 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Sterven vanwege voedseltekort? Dat zijn er niet zo veel.
Sterven omdat ze ''continue overlopen worden''? Eveneens niet zo veel.
Zeker in amerika en andere landen waar het nog groter en grover is sterven er vele van de honger de dorst(vooral die laatste, dat gaat dan ook wat sneller). Leuk dat er veel vreten is, maar als het dier daar niet naartoe kan lopen heeft die er weinig aan.
pi_145161110
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Zeker in amerika en andere landen waar het nog groter en grover is sterven er vele van de honger de dorst(vooral die laatste, dat gaat dan ook wat sneller). Leuk dat er veel vreten is, maar als het dier daar niet naartoe kan lopen heeft die er weinig aan.
Amerikaanse boederijen vergelijken met Nederland :')
pi_145161129
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:02 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Amerikaanse boederijen vergelijken met Nederland :')
Doe ik dat dan? Ik zeg juist dat daar een verschil tussen zit, noem niet voor niets dat het om buitenland gaat daar.

Maar als het om het eten van vlees gaat kan je niet alleen naar nederland kijken, wij eten verdomd veel buitenlands vlees en dragen daarmee dus bij aan die nog grovere misstanden.
pi_145161135
Geweldig toch? Prettige Vleesdagen!

pi_145161156
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:03 schreef FANN het volgende:

[ afbeelding ]
prima toch?
pi_145161186
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:03 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

prima toch?
Ja, nu breken er nog maar bij 25% poten en vleugels en verstikken er minder tijdens het vervoer.
Hartstikke prima, want het was nog erger hiervoor :')
pi_145161191
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:03 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

prima toch?
Deze vindt jij vast hélemaal geweldig :')

pi_145161207
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, nu breken er nog maar bij 25% poten en vleugels en verstikken er minder tijdens het vervoer.
Hartstikke prima, want het was nog erger hiervoor :')
:')

wat een bullshit dit zeg
pi_145161222
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:04 schreef FANN het volgende:

[..]

Deze vindt jij vast hélemaal geweldig :')

[ afbeelding ]
wat is het probleem hier van?
pi_145161225
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:05 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

wat een bullshit dit zeg
reclame voor een kuikenveegmachine van Rievo. Deze kuikenveegmachine veegt gemiddeld 8.000 vleeskuikens per uur op en spuugt ze in kratten uit. Deze methode leidt tot kneuzingen en botbreuken. Rievo vindt de methode echter “beter voor mens en dier” en wenst de gebruiker “veel vangplezier.”
pi_145161242
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:06 schreef FANN het volgende:

[..]

reclame voor een kuikenveegmachine van Rievo. Deze kuikenveegmachine veegt gemiddeld 8.000 vleeskuikens per uur op en spuugt ze in kratten uit. Deze methode leidt tot kneuzingen en botbreuken. Rievo vindt de methode echter “beter voor mens en dier” en wenst de gebruiker “veel vangplezier.”
groetjes wakkerdier?
pi_145161253
quote:

[..]

wat is het probleem hier van?
2 gratis spermarietjes: reclame van K.I. Kampen voor een aanbieding van stierensperma. Het sperma is afkomstig van fokstieren uit een K.I.-station en wordt met behulp van kunstkoeien machinaal gewonnen. Jaarlijks worden in Nederland ruim 1,3 miljoen kalfjes geboren, maar vrijwel geen enkele moederkoe heeft ooit een stier gezien. Koeien worden kunstmatig geïnsemineerd. De koe die uiteindelijk voort moet komen uit het sperma staat in de advertentie beschreven als in een lijst productspecificaties: “super uiers en zeer brede kruizen”. Bij de fok wordt eenzijdig geselecteerd op een zo hoog mogelijke melkproductie. In de afgelopen 75 jaar is de melkgift van een koe meer dan verdubbeld. Dit steeds verder doorfokken is de oorzaak van vele gezondheidsproblemen bij melkvee, waaronder pootproblemen, uierontsteking en vruchtbaarheidsproblemen
pi_145161275
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:06 schreef FANN het volgende:
ruizen”. Bij de fok wordt eenzijdig geselecteerd op een zo hoog mogelijke melkproductie. In de afgelopen 75 jaar is de melkgift van een koe meer dan verdubbeld. Dit steeds verder doorfokken is de oorzaak van vele gezondheidsproblemen bij melkvee, waaronder pootproblemen, uierontsteking en vruchtbaarheidsproblemen
tja helaas kunnen ze geen kunstmatige sperma voor koeien maken.
pi_145161293
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:03 schreef FANN het volgende:

[ afbeelding ]
haha "veel vangplezier", ik zie het al voor me. jeehaaw :D
pi_145161299
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:07 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

tja helaas kunnen ze geen kunstmatige sperma voor koeien maken.
Je vergeet een stukkie...

In de afgelopen 75 jaar is de melkgift van een koe meer dan verdubbeld. Dit steeds verder doorfokken is de oorzaak van vele gezondheidsproblemen bij melkvee, waaronder pootproblemen, uierontsteking en vruchtbaarheidsproblemen
pi_145161320
Maar is allemaal héél normaal hoor!
pi_145161324
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:08 schreef FANN het volgende:

[..]

Je vergeet een stukkie...

In de afgelopen 75 jaar is de melkgift van een koe meer dan verdubbeld. Dit steeds verder doorfokken is de oorzaak van vele gezondheidsproblemen bij melkvee, waaronder pootproblemen, uierontsteking en vruchtbaarheidsproblemen
heb ik gelezen.

Zelfde gebeurt bij honden toch? Heeft niets met de leefomstandigheden te maken.
pi_145161330
quote:

[..]

wat een bullshit dit zeg
Nee geen bullshit.

De enige keer in mijn leven dat ik ben weggelopen van boederijwerk was bij het invangen van kippen. Ik was dan ook erg sloom te noemen vergeleken met de rest, maar alhoewel ik een hele sterke maag heb en heel wat gewend ben heb ik daar letterlijk gekotst van ellende.

Het is de bedoeling bij het handmatig vangen is dat je tussen elke 2 vingers een kip hebt en dat zo snel mogelijk gegraaid. Poten en vleugels braken dat het een lieve lust was, je hoorde het "snappen" van de botten, misselijkmakend geluid te noemen. Dat allemaal in het donker omdat ze dan wat rustiger zijn en makkelijker te graaien, maar de openingen in de kratten zijn niet zo groot om ontsnappen te voorkomen, die bult kippen die je vast hebt moet je dus echt door een klein gaatje proppen, wat ook vaak weer gebroken botten opleverde.

De "kippenzuiger" is ontwikkeld om dit te verminderen en om sneller te kunnen werken, 9000 kippen per uur doen de betere apparaten, maar nogsteeds breekt er aardig wat onderweg.
pi_145161359
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:09 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

heb ik gelezen.

Zelfde gebeurt bij honden toch? Heeft niets met de leefomstandigheden te maken.
Honden fokken is ook walgelijk, maar daar gaat het hier niet over, want dan kan ik ook wel
andere dingen erbij halen die ze vroeger heel normaal vonden en die nu ondenkbaar zijn.
pi_145161364
pi_145161368
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:11 schreef FANN het volgende:

[..]

Honden fokken is ook walgelijk, maar daar gaat het hier niet over, want dan kan ik ook wel
andere dingen erbij halen die ze vroeger heel normaal vonden en die nu ondenkbaar zijn.
Vroeger? Honden worden nog steeds gefokt? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')