abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145667019
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 12:33 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik heb je een pb gestuurd :). Het klopt inderdaad wat Lienekien zegt, dat iedereen die bij HelloFresh zit deze codes kan geven. Ik kon zelf momenteel geen betere kortingscode vinden online, maar als je die wel vind, moet je die natuurlijk zeker nemen!

En zo niet, dan kun je beter die van mij of een andere FOK-er gebruiken (want diegene krijgt ¤12,- korting op de volgende box)

Edit: deze lijkt nog te werken voor 50% korting: HFVOORDEEL50
Die je in je edit hebt staan heb ik inderdaad kunnen gebruiken ^O^.
pi_145677905
Ik vind overigens de recepten wel een hoge voedingswaarde/caloriewaarde hebben. Als je de recepten en ingrediënten zo leest klinkt het erg gezond maar er zitten toch regelmatig 750+ caloriën per portie in...
pi_145678726
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 20:52 schreef Trusten het volgende:
Ik vind overigens de recepten wel een hoge voedingswaarde/caloriewaarde hebben. Als je de recepten en ingrediënten zo leest klinkt het erg gezond maar er zitten toch regelmatig 750+ caloriën per portie in...
Veel koolhydraten per portie. Maar op zich hele normale voedingswaarde voor een maaltijd hoor. Niet als je op dieet bent, maar dit is geen dieetmaaltijd :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145678730
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 14:47 schreef Aventura het volgende:

[..]

leuk idee om het cadeau te doen. Ik denk ook weleens dat ik het had willen hebben in onze kraamweek, en de tijd erna. Toen was het zo chaotisch qua eten. Het schoot er toen soms ook bij in. Ik onthou het dan ook als kraamcadeau :)
Dat is een heel goed idee, zeg! Een vriendin van mij is zwanger, en zou zoiets wel kunnen waarderen. Die ga ik onthouden. :)
Make my day!
pi_145678980
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 20:52 schreef Trusten het volgende:
Vind het wel meevallen. 750 kcal is nu ook weer niet zo bijzonder veel. En deze week werd dat niet gehaald.
Deze week:

Heekfilet met prei en gebakken aardappels 508 kcal
Noodles 717 kcal
Paddestoelenrisotto 649 kcal
Spaghetti met serranoham 619 kcal
Knolselderijsoep 734 kcal

Gemiddeld 654 kcal.
Heel bescheiden voor al dat lekkers, imho. :)
Make my day!
pi_145679407
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 21:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Veel koolhydraten per portie. Maar op zich hele normale voedingswaarde voor een maaltijd hoor. Niet als je op dieet bent, maar dit is geen dieetmaaltijd :D
Misschien ben ik te geïndoctrineerd door het Voedingscentrum en consorten :P ik heb altijd geleerd dat een avondmaaltijd zo rond de 500 kcal hoort te zitten...

Vind het ook niet erg, was meer een constatering
pi_145679805
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 21:29 schreef Trusten het volgende:

[..]

Misschien ben ik te geïndoctrineerd door het Voedingscentrum en consorten :P ik heb altijd geleerd dat een avondmaaltijd zo rond de 500 kcal hoort te zitten...

Vind het ook niet erg, was meer een constatering
500 voor de avondmaaltijd, jeetje, das wel erg weinig. Zo heb ik dat nooit begrepen.

Dit is wat ze zeggen bij het voedingscentrum:
http://www.voedingscentru(...)cepten-en-menus.aspx
"Criteria voor een warme maaltijd:

Energie hoofdgerecht: 400 tot 700 kcal
Energie totale maaltijd: 550 tot 950 kcal
Verzadigd vet: minder dan 13% van de totale hoeveelheid energie per dag
Vezel: meer dan 1,3 gram per 100 kcal
Groente: meer dan 150 gram per portie
Natrium: minder dan 220 mg per 100 gram"

Ik begrijp hieruit: de hele avondmaaltijd tussen de 550 en 950 kcal.
Ligt natuurlijk ook een beetje aan je desert, waar je op uit komt. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door agter op 18-10-2014 22:06:57 ]
Make my day!
pi_145691909
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 21:38 schreef agter het volgende:

Ik begrijp hieruit: de hele avondmaaltijd tussen de 550 en 950 kcal.
Ligt natuurlijk ook een beetje aan je desert, waar je op uit komt. :)
Dat vind ik zo ook normaal :Y Als je wat wilt afvallen probeer je het rond de 500 te houden, hoef je dat niet dan rond de 700-800. Zéker als man. Voedingscentrum heeft naar mijn weten nooit een avondmaaltijd van onder de 500 kcal gepromoot. Als je op hun website kijkt bij weekrecepten dan zitten die ook rond de energiewaarde van HelloFresh.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145692039
Wat mij een beetje stoort nu ik de foto van zo'n doos zie (van Trusten) zijn al die verpakkingen van de soms piepkleine porties.
Dat is vanwege het concept natuurlijk wel logisch, maar jemig, wat een berg plastic hou je eraan over zeg. -O-
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 19 oktober 2014 @ 10:33:05 #214
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_145693023
Wat ik bij de box van m'n moeder zag is dat ze alles wat enigszins kan wel in papieren zakjes proberen te verpakken, dat scheelt wel iets :)
  † In Memoriam † zondag 19 oktober 2014 @ 10:36:53 #215
43556 miss_dynastie
pi_145693058
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 08:31 schreef minilot het volgende:
Wat mij een beetje stoort nu ik de foto van zo'n doos zie (van Trusten) zijn al die verpakkingen van de soms piepkleine porties.
Dat is vanwege het concept natuurlijk wel logisch, maar jemig, wat een berg plastic hou je eraan over zeg. -O-
Haha, da's exact wat mister_d ook zei bij het zien van de foto. Maar het is denk ik inderdaad inherent aan het concept.
pi_145693254
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 08:31 schreef minilot het volgende:
Ik vind het opzich wel meevallen...de meeste groenten zit los en aantal kleine dingen (tomaatjes, rode pepers) zitten bij elkaar in zon papieren zakje. Enige wat in zo'n plastic bakje zit zijn de vloeibare dingen (in dit geval de currypasta en tapenade). De peterselie zit ook in plastic maar las dat ze ook regelmatig een plantje sturen.

De voorgesneden groenten zit inderdaad ook verpakt, maar denk inderdaad dat ook wel bij het concept hoort. Ik vind het gemak namelijk wel een groot voordeel en dus ben ik bijv. blij dat die pompoen in blokjes is geleverd ;)
pi_145693795
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:53 schreef Trusten het volgende:
De voorgesneden groenten zit inderdaad ook verpakt, maar denk inderdaad dat ook wel bij het concept hoort. Ik vind het gemak namelijk wel een groot voordeel en dus ben ik bijv. blij dat die pompoen in blokjes is geleverd ;)
Ja, dat scheelt ook wel hoor. Ik koop zelf dus echt nóóit voorgesneden groenten en Hello Fresh vind ik op allerlei fronten volkomen ongeschikt voor mezelf, maar toen ik ook nog zag dat zo'n doos vol verpakkingsmateriaal zit, inclusief piepkleine zakjes met sojasaus - logisch, maar mocht ik me nog afvragen of ik dit eens zou willen proberen dan weet ik na het zien van de inhoud toch wel erg zeker van niet. :)
Ieder z'n ding!

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 19-10-2014 13:26:14 ]
pi_145715778
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:28 schreef minilot het volgende:
Ieder z'n ding!
Ja dat sowieso :P maar zou zelf ook nooit voorgesneden prei, aubergine oid willen. Maar pompoen, kool enz vind ik het wel prima bij :)

Nou, morgen gaan we de eerste maaltijd maken dus ben benieuwd
pi_145717953
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 21:47 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ja dat sowieso :P maar zou zelf ook nooit voorgesneden prei, aubergine oid willen. Maar pompoen, kool enz vind ik het wel prima bij :)

Nou, morgen gaan we de eerste maaltijd maken dus ben benieuwd
Ja, het is een soort mix, hè.
Een hele pompoen lijkt me wel grappig maar ook best lastig om zelf te lijf te gaan.
We werken beiden vaak, en dus is het wel handig (zeker met een kleintje erbij) dat er een verantwoorde en goede maaltijd binnen 30 minuten op tafel staat.
En persoonlijk vind ik het heel erg leuk, en gezond, dat er bijna iedere week ook een andere variant op tarwe bij zit. Denk aan bulgur, couscous etc.
Voor ons is dat een verrijking, omdat we dat eigenlijk nooit klaarmaakten.:)

[ Bericht 0% gewijzigd door agter op 19-10-2014 23:54:54 ]
Make my day!
pi_145718602
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:11 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, het is een soort mix, hè.
Een hele pompoen lijkt me wel grappig maar ook best lastig om zelf te lijf te gaan.
We werken beiden vaak, en dus is het wel handig (zeker met een kleintje erbij) dat er een verantwoorde en goede maaltijd binnen 30 minuten op tafel staat.
En persoonlijk vind ik het heel erg leuk, en gezond, dat er bijna iedere week ook een andere graan dan tarwe of rijst bij zit. Denk aan bulgur, couscous etc.
Voor ons is dat een verrijking, omdat we dat eigenlijk nooit klaarmaakten.:)
Bulgur en couscous is, net als pasta, ook gewoon tarwe ;)
pi_145719668
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:27 schreef minilot het volgende:

[..]

Bulgur en couscous is, net als pasta, ook gewoon tarwe ;)
Haha, ja! Dat klopt, had het anders moeten verwoorden. Heb m'n bericht aangepast. Het is nl wel een ander soort tarwe. :)
Couscous is gries, en bulgur durum.
Make my day!
pi_145720235
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:53 schreef agter het volgende:

[..]

Haha, ja! Dat klopt, had het anders moeten verwoorden. Heb m'n bericht aangepast. Het is nl wel een ander soort tarwe. :)
Couscous is gries, en bulgur durum.
Nope, griesmeel is vooral een benaming voor de grofheid van maling (kan van allerlei soorten granen zijn) maar zowel couscous als bulgur worden traditioneel altijd gewoon van durum tarwe gemaakt, net als Italiaanse pasta. :)

Maar goed, offtopic. Al is het voor Hello Freshers die om de één of andere dieet- en/of gezondheidsreden 'niet te vaak pasta' willen eten, toch handig zich te realiseren dat couscous simpelweg pasta in het piepklein is. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door minilot op 20-10-2014 00:22:57 ]
pi_145720979
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 00:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Nope, griesmeel is vooral een benaming voor de grofheid van maling (kan van allerlei soorten granen zijn) maar zowel couscous als bulgur worden traditioneel altijd gewoon van durum tarwe gemaakt, net als Italiaanse pasta. :)

Maar goed, offtopic. Al is het voor Hello Freshers die om de één of andere dieet- en/of gezondheidsreden 'niet te vaak pasta' willen eten, toch handig zich te realiseren dat couscous simpelweg pasta in het piepklein is. :)
Ah, verhelderd, dank!
Quinoa is wel een ander soort graan, neem ik aan?

Ik zat overigens net op de Facebook pagina van HelloFresh te kijken. Lees daar dat een aantal mensen zelfs liever geen volkoren pasta heeft. Ze klaagden daarover. Liever witte pasta, vinden ze lekkerder.
Ieder zijn smaak en voorkeur: maar met witte pasta heb ik vaak zo weer trek...

Overigens was het antwoord van HelloFresh dat ze graag afwisselden. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door agter op 20-10-2014 00:45:45 ]
Make my day!
pi_145721459
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 00:35 schreef agter het volgende:

Quinoa is wel een ander soort graan, neem ik aan?
Nee, weer mis ;)
Quinoa is géén graansoort: het zijn de zaden van een plant uit de amaranthfamilie.

Botanisch gezien en qua voedingswaarde dus iets heel anders dan graan (goed voor de variatie), maar in bereidingswijze en gebruik wel weer erg vergelijkbaar met graanproducten als rijst en bulgur. :)
pi_145721561
Snap zo'n klacht over volkoren pasta trouwens wel. Pasta is op zichzelf al weinig voedzaam, en volkoren pasta schiet qua extra nutriënten nauwelijks op, dus als ik het dan tóch eet, dan liever gewoon de allerlekkerste soort: witte pasta! :9
Die vezels haal ik net zo makkelijk uit groente, bonen en fruit en volledige granen als wilde rijst :)

Hoe zit dat eigenlijk met de hoeveelheid groente per persoon per maaltijd bij Hello Fresh? Schamele 200 gram of wel wat meer?
pi_145721576
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 00:55 schreef minilot het volgende:

[..]

Nee, weer mis ;)
Quinoa is géén graansoort: het zijn de zaden van een plant uit de amaranthfamilie.

Botanisch gezien en qua voedingswaarde dus iets heel anders dan graan (goed voor de variatie), maar in bereidingswijze en gebruik wel weer erg vergelijkbaar met graanproducten als rijst en bulgur. :)
Wat fijn dat jij er zoveel van weet! :)
Heb wel eens je bakresultaten gezien in CUL, en die vind ik er heel erg mooi en super smakelijk uit zien.
Kook je ook vaak bewust en verantwoord?
Want mss, en dat bedoel ik positief, is deze box idd te simpel voor je. Jij doet zoveel meer met eten, als ik die plaatjes zie!
Make my day!
pi_145721652
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 01:02 schreef minilot het volgende:
Snap zo'n klacht over volkoren pasta trouwens wel. Pasta is op zichzelf al weinig voedzaam, en volkoren pasta schiet qua extra nutriënten nauwelijks op, dus als ik het dan tóch eet, dan liever gewoon de allerlekkerste soort: witte pasta! :9
Die vezels haal ik net zo makkelijk uit groente, bonen en fruit en volledige granen als wilde rijst :)

Hoe zit dat eigenlijk met de hoeveelheid groente per persoon per maaltijd bij Hello Fresh? Schamele 200 gram of wel wat meer?
Denk je, naar wat je gezien hebt van HelloFresh, dat er te weinig groente of vezels in zit?
Mijn man vindt bijv. de hoeveelheid vlees vaak wat karig, maar wil graag wel juist wat minder vlees eten (beetje dubbel dus).
Make my day!
pi_145721932
quote:

De hoeveelheid verse groente schat ik in als gemiddeld rond de 200 a 250 gram. Maar ja, moet je dan ui enzo ook meetellen?
Waarom zeg je 'schamele'? is dit te weinig dan?
Make my day!
  maandag 20 oktober 2014 @ 01:30:44 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145721971
Het haalt vaak die 200 gram groenten pp ook niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145722023
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 01:30 schreef Lienekien het volgende:
Het haalt vaak die 200 gram groenten pp ook niet.
Oh, dan is het dus minder dan ik inschatte...
Make my day!
pi_145723319
Ik ben overstag gegaan en..

Ik heb de veggiebox besteld, vanaf nu komt die wekelijks! Het menu voor komende week ziet er goed uit :9
pi_145725502
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 01:04 schreef agter het volgende:

[..]

Wat fijn dat jij er zoveel van weet! :)
Heb wel eens je bakresultaten gezien in CUL, en die vind ik er heel erg mooi en super smakelijk uit zien.
Kook je ook vaak bewust en verantwoord?
Want mss, en dat bedoel ik positief, is deze box idd te simpel voor je. Jij doet zoveel meer met eten, als ik die plaatjes zie!
Nou, de voornaamste reden dat ik geen Hello Fresh-box zou willen is dat het elke dag verzinnen wat ik eet, daar de boodschappen voor doen en een flinke tijd bezig zijn met de bereiding juist iets is waarvan ik me voortdurend helemaal te pletter geniet. O+ Dan heeft Hello Fresh dus geen enkele meerwaarde.
Daarnaast vind ik het verschrikkelijk duur (voor de kosten van één zo'n doos kook eet ik met twee personen veertien dagen lang ontbijt, lunch en avondeten!) en ik eet al gauw zo'n halve kilo groenten per dag en zo te lezen kom je dus vaak amper aan de tweehonderd gram! Dat vind ik wel schamel ja. Ik ga niet lopen preken wat andere mensen zouden moeten eten, maar simpelweg heel veel groenten en veel minder van alle andere dingen is in elk geval hartstikke goed voor je, en daarvoor schiet Hello Fresh zo te lezen niet echt op..

Ik zou verder niet willen zeggen dat ik per se heel bewust eet. Ik mag dan dagelijks vijfhonderd gram aan drie verschillende groentes wegwerken (en waarom zou je uien daarin trouwens niet meerekenen!? :D) en meermaals per week veganistisch en vegetarisch eten - ik kan net zo goed een in één keer hele bakplaat vol koekies wegwerken of op een loze zondag een enorme berg varkensbuikspek.
Ik eet vooral heel veel en ik lust echt álles. :7

Dat neemt allemaal niet weg dat ik de aantrekkingskracht van Hello Fresh best snap hoor: voor wie op zoek is naar heeeeeeeel veel gemak en van zichzelf al niet zo avontuurlijk kookt is het natuurlijk een zeer goed concept. :Y ^O^

(Alleen wél peperduur! 8)7 )

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 20-10-2014 10:10:48 ]
pi_145725579
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 06:52 schreef Selestha het volgende:
Ik ben overstag gegaan en..

Ik heb de veggiebox besteld, vanaf nu komt die wekelijks! Het menu voor komende week ziet er goed uit :9
Laat even weten of daar wél meer groente in zit dan! :D
(Of wordt het vlees ind e veggiebox vooral vervangen door een vleesvervangend stuk proteïne en isde inhoud verder hetzelfde?)
pi_145725638
Ik heb een *piep*-hekel aan boodschappen doen, dus ik betaal dan graag wat extra als ik dat niet meer zo uitgebreid hoef te doen :Y. Scheelt ook weer een hoop tijd.

Scheelt daarnaast ook weer in de benzinekosten (en de extra dingen die je toch weer in je mandje of wagentje stopt, die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt). En daarnaast ben ik dus megaslecht in gerechten verzinnen elke week weer, vind ik koken eigenlijk geen reet aan, maar wil ik toch eens een keer wat anders proberen.

Mijn beweegredenen om eens een doos te proberen :Y). Mijn vriend is sceptisch en ik ook voor hem trouwens. Hij is namelijk een grote eter, dus ik ben benieuwd of het wel genoeg is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 20 oktober 2014 @ 10:11:57 #235
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145725647
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:04 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou, de voornaamste reden dat ik geen Hello Fresh-box zou willen is dat het elke dag verzinnen wat ik eet, daar de boodschappen voor doen en een flinke tijd bezig zijn met de bereiding juist iets is waarvan ik me voortdurend helemaal te pletter geniet. O+ Dan heeft Hello Fresh dus geen enkele meerwaarde.
Daarnaast vind ik het verschrikkelijk duur (voor de kosten van één zo'n doos kook eet ik met twee personen veertien dagen lang ontbijt, lunch en avondeten!) en ik eet al gauw zo'n halve kilo groenten per dag en zo te lezen kom je dus vaak amper aan de tweehonderd gram! Dat vind ik wel schamel ja. Ik ga niet lopen preken wat andere mensen zouden moeten eten, maar simpelweg heel veel groenten en veel minder van alle andere dingen is in elk geval hartstikke goed voor je, en daarvoor schiet Hello Fresh zo te lezen niet echt op..

Ik zou verder niet willen zeggen dat ik per se heel bewust eet. Ik mag dan dagelijks vijfhonderd gram aan drie verschillende groentes wegwerken (en waarom zou je uien daarin trouwens niet meerekenen!? :D) en meermaals per week veganistisch en vegetarisch eten - ik kan net zo goed een hele bakplaat vol koekies wegwerken of op een loze zondag een enorme berg varkensbuikspek.
Ik eet vooral heel veel en ik lust echt álles. :7

Dat neemt allemaal niet weg dat ik de aantrekkingskracht van Hello Fresh best snap hoor: voor wie op zoek is naar heeeeeeeel veel gemak en van zichzelf al niet zo avontuurlijk kookt is het natuurlijk een zeer goed concept. :Y ^O^

(Alleen wél peperduur! 8)7 )
Waar doe jij boodschappen als je voor twee weken ontbijt/lunch/avondeten voor 2 personen kan halen voor 49 euro?
Serieuze vraag. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_145725661
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:11 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Waar doe jij boodschappen als je voor twee weken ontbijt/lunch/avondeten voor 2 personen kan halen voor 49 euro?
En dat inderdaad :P. Ik ben elke week toch echt wel 60-70 euro kwijt aan boodschappen voor 2 personen. En dan doe ik zo gek helemaal niet.
pi_145725667
quote:
Gram durf ik niet specifiek te zeggen maar er zit flink wat groente in....zal vanavond even checken in de koelkast maar voor deze 5 maaltijden in ieder geval:

200 gram pompoen, zak koolmix (300 gram denk ik, maar weet ik nu dus niet), een grote aubergine, 1 gele paprika, 2 venkelknollen, 2 tomaten, grote zak andijvie...
pi_145725680
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:11 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik maak alles zelf en eet heel weinig vlees en vis. :) Grote bergen groenten haal ik op de markt, bij de Turk of bij de Lidl. Ik zie nooit een Albert Heijn van binnen. ;)
pi_145725695
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:04 schreef minilot het volgende:
Misschien een stomme vraag maar heb je een fulltime baan? Ik vind koken en dingen uitproberen ook superleuk, maar alleen als ik er tijd voor heb. En merk aan mezelf dat ik er 's avonds om 18:30 of later simpelweg geen zin meer in heb om weer te verzinnen wat ik moet gaan maken en dat vervolgens nog uitgebreid te moeten gaan maken...om vervolgens om 21:00 te kunnen eten...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 20 oktober 2014 @ 10:14:43 #240
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145725707
quote:
3s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:11 schreef Anne het volgende:
Ik heb een *piep*-hekel aan boodschappen doen, dus ik betaal dan graag wat extra als ik dat niet meer zo uitgebreid hoef te doen :Y. Scheelt ook weer een hoop tijd.

Scheelt daarnaast ook weer in de benzinekosten (en de extra dingen die je toch weer in je mandje of wagentje stopt, die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt). En daarnaast ben ik dus megaslecht in gerechten verzinnen elke week weer, vind ik koken eigenlijk geen reet aan, maar wil ik toch eens een keer wat anders proberen.

Mijn beweegredenen om eens een doos te proberen :Y). Mijn vriend is sceptisch en ik ook voor hem trouwens. Hij is namelijk een grote eter, dus ik ben benieuwd of het wel genoeg is.
Het slecht kunnen verzinnen van gerechten was voor ons ook een goede reden om over te stappen op hellofresh. En de kosten liepen de spuigaten uit qua boodschappen doen. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:15:45 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145725724
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:12 schreef Trusten het volgende:

[..]

Gram durf ik niet specifiek te zeggen maar er zit flink wat groente in....zal vanavond even checken in de koelkast maar voor deze 5 maaltijden in ieder geval:

200 gram pompoen, zak koolmix (300 gram denk ik, maar weet ik nu dus niet), een grote aubergine, 1 gele paprika, 2 venkelknollen, 2 tomaten, grote zak andijvie...
Dat is voor twee personen voor vijf dagen. Dan kom je niet aan dagelijks 200 gram per persoon.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 20 oktober 2014 @ 10:16:18 #242
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145725734
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik maak alles zelf en eet heel weinig vlees en vis. :) Grote bergen groenten haal ik op de markt, bij de Turk of bij de Lidl. Ik zie nooit een Albert Heijn van binnen. ;)
Dat is het avondeten, waar ontbijt en lunchen jullie van?
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:18:23 #243
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_145725770
44 euro voor 5-maaltijdenbox. Vind ik wel een zeer nette prijs! Zou het eigenlijk moeten proberen.
Er staan twee Engelse soldaten onder een boom, zegt de ene tegen de ander:
"We are under attack"
pi_145725774
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:14 schreef Trusten het volgende:

[..]

Misschien een stomme vraag maar heb je een fulltime baan? Ik vind koken en dingen uitproberen ook superleuk, maar alleen als ik er tijd voor heb. En merk aan mezelf dat ik er 's avonds om 18:30 of later simpelweg geen zin meer in heb om weer te verzinnen wat ik moet gaan maken en dat vervolgens nog uitgebreid te moeten gaan maken...om vervolgens om 21:00 te kunnen eten...
Ik werk afwisselend 32 en 40 uur (om de week), met nogal rare wisseldiensten die verspreid zijn over alle dagen in de week, dus ook de weekends. En ik woon praktisch naast mijn werk.
En om eerlijk te zijn heb ik deels voor zo'n relaxed baantje gekozen om genoeg tijd te hebben om lekker met eten bezig te zijn. Kwestie van prioriteiten dus. ;)
En ik vind het inderdaad niet erg om pas om half negen 's avonds te gaan eten, en mijn lief vindt dat ook geen probleem.

Maar goed, het is binnen een Hello Fresh-topic misschien niet erg zinvol om te gaan lopen uitpluizen waarom ik toevallig niet de doelgroep van zo'n doos ben! :') Mij maakt het niet uit hoor, ik beantwoord graag jullie vragen, maar dat ik toevallig een woeste kook- en bakobsessie heb betekent dat ik weinig zinvolle tips heb voor wie daar minder mee bezig is. ;)
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:18:55 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145725781
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:18 schreef ek_47 het volgende:
44 euro voor 5-maaltijdenbox. Vind ik wel een zeer nette prijs! Zou het eigenlijk moeten proberen.
49 euro.
pi_145725794
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zelf brood bakken, yoghurt, fruit, en lunch voor mij is meestal een restje avondeten van de vorige dag. :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 20 oktober 2014 @ 10:20:38 #247
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145725806
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:19 schreef minilot het volgende:

[..]

Zelf brood bakken, yoghurt, fruit, en lunch voor mij is meestal een restje avondeten van de vorige dag. :)
Klinkt goed. :Y)
pi_145725815
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

49 euro.
Da's dus een tientje per dag voor alleen avondeten! :o Ik weet dat ik zelf misschien geen representatief geval ben, maar dat vind ik echt héél veel geld! Jemig!
Zeker als ik zie om wát voor soort gerechten het gaat, want da's gewoon simpele kost, qua ingredienten.
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:22:54 #249
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_145725854
quote:

[..]

49 euro.
¤ 44,00
incl. btw en bezorging

Ik zit op hun site.
Er staan twee Engelse soldaten onder een boom, zegt de ene tegen de ander:
"We are under attack"
pi_145725889
quote:

[..]

49 euro.
Dat is voor 2 personen ;). 44 euro is voor 1 persoon.
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:24:49 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145725897
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:22 schreef ek_47 het volgende:

[..]

¤ 44,00
incl. btw en bezorging

Ik zit op hun site.
5 maaltijden, 2 personen.
pi_145725899
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik onderschrijf trouwens niet bepaald dat groenten alleen voor 'het avondeten' zijn. Ik eet de hele dag door groenten. Omeletjes, soepen, salades - dat kun je de hele dag door eten! :9
pi_145725919
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:24 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat is voor 2 personen ;). 44 euro is voor 1 persoon.
Huh, maar hoe werkt dat dan? Krijg je in een box voor één persoon verhoudingsgewijs dan zoveel meer inhoud?! Als het prijsverschil zo klein is? :?
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:26:42 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145725938
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:20 schreef minilot het volgende:

[..]

Da's dus een tientje per dag voor alleen avondeten! :o Ik weet dat ik zelf misschien geen representatief geval ben, maar dat vind ik echt héél veel geld! Jemig!
Zeker als ik zie om wát voor soort gerechten het gaat, want da's gewoon simpele kost, qua ingredienten.
Ik vind het dan ook heel knap dat jij drie maaltijden op een dag kunt maken voor nog geen twee euro.
pi_145725966
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind het dan ook heel knap dat jij drie maaltijden op een dag kunt maken voor nog geen twee euro.
Vrijwel geen vlees / vis / voorverpakte vleesvervangers hè? Ook heel weinig zuivel. Dat scheelt gewoon enorm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')