abonnement Unibet Coolblue
pi_145721576
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 00:55 schreef minilot het volgende:

[..]

Nee, weer mis ;)
Quinoa is géén graansoort: het zijn de zaden van een plant uit de amaranthfamilie.

Botanisch gezien en qua voedingswaarde dus iets heel anders dan graan (goed voor de variatie), maar in bereidingswijze en gebruik wel weer erg vergelijkbaar met graanproducten als rijst en bulgur. :)
Wat fijn dat jij er zoveel van weet! :)
Heb wel eens je bakresultaten gezien in CUL, en die vind ik er heel erg mooi en super smakelijk uit zien.
Kook je ook vaak bewust en verantwoord?
Want mss, en dat bedoel ik positief, is deze box idd te simpel voor je. Jij doet zoveel meer met eten, als ik die plaatjes zie!
Make my day!
pi_145721652
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 01:02 schreef minilot het volgende:
Snap zo'n klacht over volkoren pasta trouwens wel. Pasta is op zichzelf al weinig voedzaam, en volkoren pasta schiet qua extra nutriënten nauwelijks op, dus als ik het dan tóch eet, dan liever gewoon de allerlekkerste soort: witte pasta! :9
Die vezels haal ik net zo makkelijk uit groente, bonen en fruit en volledige granen als wilde rijst :)

Hoe zit dat eigenlijk met de hoeveelheid groente per persoon per maaltijd bij Hello Fresh? Schamele 200 gram of wel wat meer?
Denk je, naar wat je gezien hebt van HelloFresh, dat er te weinig groente of vezels in zit?
Mijn man vindt bijv. de hoeveelheid vlees vaak wat karig, maar wil graag wel juist wat minder vlees eten (beetje dubbel dus).
Make my day!
pi_145721932
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 01:02 schreef minilot het volgende:
Snap zo'n klacht over volkoren pasta trouwens wel. Pasta is op zichzelf al weinig voedzaam, en volkoren pasta schiet qua extra nutriënten nauwelijks op, dus als ik het dan tóch eet, dan liever gewoon de allerlekkerste soort: witte pasta! :9
Die vezels haal ik net zo makkelijk uit groente, bonen en fruit en volledige granen als wilde rijst :)

Hoe zit dat eigenlijk met de hoeveelheid groente per persoon per maaltijd bij Hello Fresh? Schamele 200 gram of wel wat meer?
De hoeveelheid verse groente schat ik in als gemiddeld rond de 200 a 250 gram. Maar ja, moet je dan ui enzo ook meetellen?
Waarom zeg je 'schamele'? is dit te weinig dan?
Make my day!
  maandag 20 oktober 2014 @ 01:30:44 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145721971
Het haalt vaak die 200 gram groenten pp ook niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145722023
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 01:30 schreef Lienekien het volgende:
Het haalt vaak die 200 gram groenten pp ook niet.
Oh, dan is het dus minder dan ik inschatte...
Make my day!
pi_145723319
Ik ben overstag gegaan en..

Ik heb de veggiebox besteld, vanaf nu komt die wekelijks! Het menu voor komende week ziet er goed uit :9
pi_145725502
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 01:04 schreef agter het volgende:

[..]

Wat fijn dat jij er zoveel van weet! :)
Heb wel eens je bakresultaten gezien in CUL, en die vind ik er heel erg mooi en super smakelijk uit zien.
Kook je ook vaak bewust en verantwoord?
Want mss, en dat bedoel ik positief, is deze box idd te simpel voor je. Jij doet zoveel meer met eten, als ik die plaatjes zie!
Nou, de voornaamste reden dat ik geen Hello Fresh-box zou willen is dat het elke dag verzinnen wat ik eet, daar de boodschappen voor doen en een flinke tijd bezig zijn met de bereiding juist iets is waarvan ik me voortdurend helemaal te pletter geniet. O+ Dan heeft Hello Fresh dus geen enkele meerwaarde.
Daarnaast vind ik het verschrikkelijk duur (voor de kosten van één zo'n doos kook eet ik met twee personen veertien dagen lang ontbijt, lunch en avondeten!) en ik eet al gauw zo'n halve kilo groenten per dag en zo te lezen kom je dus vaak amper aan de tweehonderd gram! Dat vind ik wel schamel ja. Ik ga niet lopen preken wat andere mensen zouden moeten eten, maar simpelweg heel veel groenten en veel minder van alle andere dingen is in elk geval hartstikke goed voor je, en daarvoor schiet Hello Fresh zo te lezen niet echt op..

Ik zou verder niet willen zeggen dat ik per se heel bewust eet. Ik mag dan dagelijks vijfhonderd gram aan drie verschillende groentes wegwerken (en waarom zou je uien daarin trouwens niet meerekenen!? :D) en meermaals per week veganistisch en vegetarisch eten - ik kan net zo goed een in één keer hele bakplaat vol koekies wegwerken of op een loze zondag een enorme berg varkensbuikspek.
Ik eet vooral heel veel en ik lust echt álles. :7

Dat neemt allemaal niet weg dat ik de aantrekkingskracht van Hello Fresh best snap hoor: voor wie op zoek is naar heeeeeeeel veel gemak en van zichzelf al niet zo avontuurlijk kookt is het natuurlijk een zeer goed concept. :Y ^O^

(Alleen wél peperduur! 8)7 )

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 20-10-2014 10:10:48 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_145725579
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 06:52 schreef Selestha het volgende:
Ik ben overstag gegaan en..

Ik heb de veggiebox besteld, vanaf nu komt die wekelijks! Het menu voor komende week ziet er goed uit :9
Laat even weten of daar wél meer groente in zit dan! :D
(Of wordt het vlees ind e veggiebox vooral vervangen door een vleesvervangend stuk proteïne en isde inhoud verder hetzelfde?)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145725638
Ik heb een *piep*-hekel aan boodschappen doen, dus ik betaal dan graag wat extra als ik dat niet meer zo uitgebreid hoef te doen :Y. Scheelt ook weer een hoop tijd.

Scheelt daarnaast ook weer in de benzinekosten (en de extra dingen die je toch weer in je mandje of wagentje stopt, die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt). En daarnaast ben ik dus megaslecht in gerechten verzinnen elke week weer, vind ik koken eigenlijk geen reet aan, maar wil ik toch eens een keer wat anders proberen.

Mijn beweegredenen om eens een doos te proberen :Y). Mijn vriend is sceptisch en ik ook voor hem trouwens. Hij is namelijk een grote eter, dus ik ben benieuwd of het wel genoeg is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 20 oktober 2014 @ 10:11:57 #235
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145725647
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:04 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou, de voornaamste reden dat ik geen Hello Fresh-box zou willen is dat het elke dag verzinnen wat ik eet, daar de boodschappen voor doen en een flinke tijd bezig zijn met de bereiding juist iets is waarvan ik me voortdurend helemaal te pletter geniet. O+ Dan heeft Hello Fresh dus geen enkele meerwaarde.
Daarnaast vind ik het verschrikkelijk duur (voor de kosten van één zo'n doos kook eet ik met twee personen veertien dagen lang ontbijt, lunch en avondeten!) en ik eet al gauw zo'n halve kilo groenten per dag en zo te lezen kom je dus vaak amper aan de tweehonderd gram! Dat vind ik wel schamel ja. Ik ga niet lopen preken wat andere mensen zouden moeten eten, maar simpelweg heel veel groenten en veel minder van alle andere dingen is in elk geval hartstikke goed voor je, en daarvoor schiet Hello Fresh zo te lezen niet echt op..

Ik zou verder niet willen zeggen dat ik per se heel bewust eet. Ik mag dan dagelijks vijfhonderd gram aan drie verschillende groentes wegwerken (en waarom zou je uien daarin trouwens niet meerekenen!? :D) en meermaals per week veganistisch en vegetarisch eten - ik kan net zo goed een hele bakplaat vol koekies wegwerken of op een loze zondag een enorme berg varkensbuikspek.
Ik eet vooral heel veel en ik lust echt álles. :7

Dat neemt allemaal niet weg dat ik de aantrekkingskracht van Hello Fresh best snap hoor: voor wie op zoek is naar heeeeeeeel veel gemak en van zichzelf al niet zo avontuurlijk kookt is het natuurlijk een zeer goed concept. :Y ^O^

(Alleen wél peperduur! 8)7 )
Waar doe jij boodschappen als je voor twee weken ontbijt/lunch/avondeten voor 2 personen kan halen voor 49 euro?
Serieuze vraag. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_145725661
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:11 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Waar doe jij boodschappen als je voor twee weken ontbijt/lunch/avondeten voor 2 personen kan halen voor 49 euro?
Serieuze vraag. :)
En dat inderdaad :P. Ik ben elke week toch echt wel 60-70 euro kwijt aan boodschappen voor 2 personen. En dan doe ik zo gek helemaal niet.
pi_145725667
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 01:02 schreef minilot het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met de hoeveelheid groente per persoon per maaltijd bij Hello Fresh? Schamele 200 gram of wel wat meer?
Gram durf ik niet specifiek te zeggen maar er zit flink wat groente in....zal vanavond even checken in de koelkast maar voor deze 5 maaltijden in ieder geval:

200 gram pompoen, zak koolmix (300 gram denk ik, maar weet ik nu dus niet), een grote aubergine, 1 gele paprika, 2 venkelknollen, 2 tomaten, grote zak andijvie...
pi_145725680
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:11 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Waar doe jij boodschappen als je voor twee weken ontbijt/lunch/avondeten voor 2 personen kan halen voor 49 euro?
Serieuze vraag. :)
Ik maak alles zelf en eet heel weinig vlees en vis. :) Grote bergen groenten haal ik op de markt, bij de Turk of bij de Lidl. Ik zie nooit een Albert Heijn van binnen. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145725695
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:04 schreef minilot het volgende:
Nou, de voornaamste reden dat ik geen Hello Fresh-box zou willen is dat het elke dag verzinnen wat ik eet, daar de boodschappen voor doen en een flinke tijd bezig zijn met de bereiding juist iets is waarvan ik me voortdurend helemaal te pletter geniet. O+ Dan heeft Hello Fresh dus geen enkele meerwaarde.
Misschien een stomme vraag maar heb je een fulltime baan? Ik vind koken en dingen uitproberen ook superleuk, maar alleen als ik er tijd voor heb. En merk aan mezelf dat ik er 's avonds om 18:30 of later simpelweg geen zin meer in heb om weer te verzinnen wat ik moet gaan maken en dat vervolgens nog uitgebreid te moeten gaan maken...om vervolgens om 21:00 te kunnen eten...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 20 oktober 2014 @ 10:14:43 #240
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145725707
quote:
3s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:11 schreef Anne het volgende:
Ik heb een *piep*-hekel aan boodschappen doen, dus ik betaal dan graag wat extra als ik dat niet meer zo uitgebreid hoef te doen :Y. Scheelt ook weer een hoop tijd.

Scheelt daarnaast ook weer in de benzinekosten (en de extra dingen die je toch weer in je mandje of wagentje stopt, die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt). En daarnaast ben ik dus megaslecht in gerechten verzinnen elke week weer, vind ik koken eigenlijk geen reet aan, maar wil ik toch eens een keer wat anders proberen.

Mijn beweegredenen om eens een doos te proberen :Y). Mijn vriend is sceptisch en ik ook voor hem trouwens. Hij is namelijk een grote eter, dus ik ben benieuwd of het wel genoeg is.
Het slecht kunnen verzinnen van gerechten was voor ons ook een goede reden om over te stappen op hellofresh. En de kosten liepen de spuigaten uit qua boodschappen doen. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:15:45 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145725724
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:12 schreef Trusten het volgende:

[..]

Gram durf ik niet specifiek te zeggen maar er zit flink wat groente in....zal vanavond even checken in de koelkast maar voor deze 5 maaltijden in ieder geval:

200 gram pompoen, zak koolmix (300 gram denk ik, maar weet ik nu dus niet), een grote aubergine, 1 gele paprika, 2 venkelknollen, 2 tomaten, grote zak andijvie...
Dat is voor twee personen voor vijf dagen. Dan kom je niet aan dagelijks 200 gram per persoon.
The love you take is equal to the love you make.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 20 oktober 2014 @ 10:16:18 #242
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145725734
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik maak alles zelf en eet heel weinig vlees en vis. :) Grote bergen groenten haal ik op de markt, bij de Turk of bij de Lidl. Ik zie nooit een Albert Heijn van binnen. ;)
Dat is het avondeten, waar ontbijt en lunchen jullie van?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:18:23 #243
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_145725770
44 euro voor 5-maaltijdenbox. Vind ik wel een zeer nette prijs! Zou het eigenlijk moeten proberen.
Er staan twee Engelse soldaten onder een boom, zegt de ene tegen de ander:
"We are under attack"
pi_145725774
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:14 schreef Trusten het volgende:

[..]

Misschien een stomme vraag maar heb je een fulltime baan? Ik vind koken en dingen uitproberen ook superleuk, maar alleen als ik er tijd voor heb. En merk aan mezelf dat ik er 's avonds om 18:30 of later simpelweg geen zin meer in heb om weer te verzinnen wat ik moet gaan maken en dat vervolgens nog uitgebreid te moeten gaan maken...om vervolgens om 21:00 te kunnen eten...
Ik werk afwisselend 32 en 40 uur (om de week), met nogal rare wisseldiensten die verspreid zijn over alle dagen in de week, dus ook de weekends. En ik woon praktisch naast mijn werk.
En om eerlijk te zijn heb ik deels voor zo'n relaxed baantje gekozen om genoeg tijd te hebben om lekker met eten bezig te zijn. Kwestie van prioriteiten dus. ;)
En ik vind het inderdaad niet erg om pas om half negen 's avonds te gaan eten, en mijn lief vindt dat ook geen probleem.

Maar goed, het is binnen een Hello Fresh-topic misschien niet erg zinvol om te gaan lopen uitpluizen waarom ik toevallig niet de doelgroep van zo'n doos ben! :') Mij maakt het niet uit hoor, ik beantwoord graag jullie vragen, maar dat ik toevallig een woeste kook- en bakobsessie heb betekent dat ik weinig zinvolle tips heb voor wie daar minder mee bezig is. ;)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:18:55 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145725781
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:18 schreef ek_47 het volgende:
44 euro voor 5-maaltijdenbox. Vind ik wel een zeer nette prijs! Zou het eigenlijk moeten proberen.
49 euro.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145725794
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat is het avondeten, waar ontbijt en lunchen jullie van?
Zelf brood bakken, yoghurt, fruit, en lunch voor mij is meestal een restje avondeten van de vorige dag. :)
Let me see you stripped down to the bone
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 20 oktober 2014 @ 10:20:38 #247
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145725806
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:19 schreef minilot het volgende:

[..]

Zelf brood bakken, yoghurt, fruit, en lunch voor mij is meestal een restje avondeten van de vorige dag. :)
Klinkt goed. :Y)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_145725815
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

49 euro.
Da's dus een tientje per dag voor alleen avondeten! :o Ik weet dat ik zelf misschien geen representatief geval ben, maar dat vind ik echt héél veel geld! Jemig!
Zeker als ik zie om wát voor soort gerechten het gaat, want da's gewoon simpele kost, qua ingredienten.
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:22:54 #249
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_145725854
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

49 euro.
¤ 44,00
incl. btw en bezorging

Ik zit op hun site.
Er staan twee Engelse soldaten onder een boom, zegt de ene tegen de ander:
"We are under attack"
pi_145725889
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

49 euro.
Dat is voor 2 personen ;). 44 euro is voor 1 persoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')