quote:Bij een evenement in het centrum van Haaksbergen is een monstertruck het publiek ingereden. Daarbij zijn drie doden gevallen, twee volwassenen en één kind. Ook zouden er zeker vijftien gewonden zijn. Van hen zijn vijf mensen ernstig gewond geraakt. Dat heeft burgemeester Hans Gerritsen van Haaksbergen bevestigd.
Op een filmpje is te zien dat de truck in een show over een aantal oude auto's rijdt en daarna uit de bocht vliegt. De beelden kunnen als schokkend worden ervaren.
Rampenopvangplan
Volgens verslaggever Matthijs Holtrop stond het marktplein in Haaksbergen vol met hulpverleners. "De ambulances reden af en aan."
Er zijn politieauto's, brandweerauto's, ambulances en traumahelikopters uit de hele regio ingezet. Ook hulpdiensten uit Duitsland zijn naar het Overijsselse dorp gekomen.
De ziekenhuizen in Almelo en Enschede hebben een rampenopvangplan in werking gesteld.
De gemeente Haaksbergen heeft een informatienummer opengesteld: 053-5734567
Autoshow
In Haaksbergen werd vandaag de autoshow Automotorsportief gehouden. De monstertruck is een gigantische pick-uptruck met 1500 pk. De wielen zijn enorm.
http://nos.nl/artikel/703(...)liek-drie-doden.html
Hem valt niet alles te verwijten. Ooit eens gemerkt dat ze zulke dingen in de VS wel veilig gedaan worden? Dit hoort niet gedaan te worden terwijl publiek enkel achter een hekje staat.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:36 schreef butorol het volgende:
Der zat wel een ongelooflijke tokkie kop op die kerel. Lijkt mij echt zo'n figuur die maar wat aanklooit en ff wat mensen wou laten schrikken.
edit. Verkeerd gelezen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:00 schreef darkmond het volgende:
[..]
Hem valt niet alles te verwijten. Ooit eens gemerkt dat ze zulke dingen in de VS wel veilig gedaan worden? Dit hoort niet gedaan te worden terwijl publiek enkel achter een hekje staat.
Gemeente de cel in dan.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:00 schreef darkmond het volgende:
[..]
Hem valt niet alles te verwijten. Ooit eens gemerkt dat ze zulke dingen in de VS wel veilig gedaan worden? Dit hoort niet gedaan te worden terwijl publiek enkel achter een hekje staat.
Precies dus moet hij niet gaan rijden.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:00 schreef darkmond het volgende:
Dit hoort niet gedaan te worden terwijl publiek enkel achter een hekje staat.
Alsof altijd alles maar te vertellen is. Het gaat niet eens om het met de mantel der liefde bedekken van dingen, maar er is echt een verschil tussen alleen maar dingen uit de media oppikken, of daadwerkelijk de chauffeur, de burgemeester en de organisatie spreken, die je vragen beantwoorden. En natuurlijk zijn niet overal antwoorden op, maar het leven is gewoon niet zo zwart wit zoals sommige media je willen laten gelovenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou vertel eens zou ik zeggen dan.
Mwah, ergens ook weer wel. Er is gewoon een schuldvraag, en iedereen vind het allemaal echt heel erg en leeft onwijs mee, maar dat doet in de schuldvraag minder (niet) ter zake. Zo'n burgemeester is toch gewoon niet serieus te nemen als hij eerst verkondigd dat er niet bekend was dat er monstertrucks zouden komen, en vervolgens blijkt dat het in het plaatselijke sufferdje stond. Daarna blijkt dan weer dat het zelfs op de vergunning stond, dus wordt er dan zelfs moedwillig gelogen door hem of is hij echt zo slecht op de hoogte?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Alsof altijd alles maar te vertellen is. Het gaat niet eens om het met de mantel der liefde bedekken van dingen, maar er is echt een verschil tussen alleen maar dingen uit de media oppikken, of daadwerkelijk de chauffeur, de burgemeester en de organisatie spreken, die je vragen beantwoorden. En natuurlijk zijn niet overal antwoorden op, maar het leven is gewoon niet zo zwart wit zoals sommige media je willen laten geloven
Waarom wordt de burgemeester bezorgd heeft hij geen eigen vervoer?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:57 schreef Troel het volgende:
Jongens, jullie weten zeker niet dat dat plaatselijke sufferdje de helft van de tijd pas na het weekend bezorgd wordt?
Ja, maar daar zijn onderzoekende instanties mee bezig. Die strepen op het wegdek hebben gemaakt, dossiers in beslag hebben genomen, verhoren hebben gedaan, noem maar op. Dat is informatie die wij allemaal niet hebben he. Jullie moeten het doen met de informatie die jullie hebben, ik moet het doen met de informatie die ik heb. Op basis van dat laatste baseer ik mijn uitspraken.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:00 schreef Loveless85 het volgende:
Najah je bevestigd eigenlijk alleen m'n eerdere stelling dat het allemaal een beetje a la 'mantel der liefde', en 'ze bedoelen het allemaal niet zo slecht' wordt benaderd. Het is uiteraard goed dat er snel hulpverlening was, maar dat is gewoon hoe het hoort. We kunnen wel alle dingen gaan benoemen die gingen zoals het hoort, maar om zoiets te voorkomen moet je juist kijken naar wat NIET ging zoals het hoort.
Normaal gesproken bij een autosportevenement wordt er pas begonnen op het moment dat de ambulance en brandweer klaar staan direct naast de baanquote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:57 schreef Troel het volgende:
Laten we alsjeblieft kijken naar het feit dat er binnen 5 minuten (!!!) al hulpverleners waren en de manier waarop dat op gang is gekomen!
Zelfs bij minder gevaarlijke evenementen staan ze op verschillende plaatsen opgesteld (en maar goed ook, je weet nooit wanneer het van pas komt).quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Normaal gesproken bij een autosportevenement wordt er pas begonnen op het moment dat de ambulance en brandweer klaar staan direct naast de baan![]()
Hulpdiensten waren er snel bij, maar eigenlijk horen ze bij dit soort potentieel gevaarlijke evenementen al paraat te staan.
Ach weet je, het maakt mij vrij weinig uit wat een ander denktquote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:22 schreef BlueMage het volgende:
Als je hier de gemeente + organisatie een beetje gaat zitten verdedigen ben je geen goede journalist naar mijn mening...
...enneh dat van "ja maar de hulpdiensten waren wel binnen 5 minuten ter plekke" komt op mij 'n beetje over als "ja maar je naam heb je op dit proefwerk wel goed geschreven!"
Als je die vergunning niet onder ogen gehad hebt dan moet je zeggen op vragen daarover dat je de vergunning nog niet onder ogen gehad hebt en niet dat er niks in stond over een truck of dat er niet in stond wat met die truck ging gebeuren. Want ook dat weet je niet als je hem niet onder ogen gehad hebt.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:57 schreef Troel het volgende:
Hij heeft die vergunning ook echt gewoon niet onder ogen gehad, juist omdat het zo'n simpele vergunning was.
Een goed journalist bekijkt een verhaal wel van meerdere kanten, en in dit topic buitelen allerlei figuren over elkaar heen om de allerdomste conclusies te trekken. Dan is het logisch dat zij de andere kant naar voren brengt.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:22 schreef BlueMage het volgende:
Als je hier de gemeente + organisatie een beetje gaat zitten verdedigen ben je geen goede journalist naar mijn mening...
112 bellen en die regelen de rest. Daar heeft de burgemeester niks mee van doen. Dus daar verdient ie ook zeker geen credits voor.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:57 schreef Troel het volgende:
Laten we alsjeblieft kijken naar het feit dat er binnen 5 minuten (!!!) al hulpverleners waren en de manier waarop dat op gang is gekomen!
Dus hij is eigenlijk totaal niet geschikt voor de positie van burgermeester.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:57 schreef Troel het volgende:
Jongens, jullie weten zeker niet dat dat plaatselijke sufferdje de helft van de tijd pas na het weekend bezorgd wordt?
Ik ken de burgemeester lang genoeg om te weten dat hij communicatief niet de handigste is, hij zegt dingen niet altijd even handig en er wordt veel verkeerd uitgelegd. Maar in een van de gesprekken heeft hij duidelijk gesteld dat er niet in de vergunning stond wat er precies zou gebeuren met de truck. "Dat stond er niet in". Media leggen dit ook wel heel graag uit als "Monstertruck stond er niet in" Hij heeft die vergunning ook echt gewoon niet onder ogen gehad, juist omdat het zo'n simpele vergunning was.
Dus ja, hij is echt gewoon slecht op de hoogte voor wat betreft sommige dingen en stuntelt gewoon communicatief heel erg.
En tuurlijk is er een schuldvraag, maar met alle kennis die ik nu heb verkregen, kan ik heel best zeggen dat er bij alle partijen wel dingen mis zijn gegaan. Maar toch laat ik dat liever bij het OM, onderzoeksraad of wat dan ook liggen, want die zijn veel zorgvuldiger dan ik ben.
Kennelijk zijn die shows gewoon niet veilig, en met Mario erbij wordt het er ook niet veiliger op.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:13 schreef Loekie1 het volgende:
Was deze al geplaatst?
Mario D. verwondde eerder kind
amsterdam -
Stuntrijder Mario D. heeft eerder iemand verwond tijdens een van zijn shows. Op 2 september 2011 ging het mis toen D. met een vuurspuwende straalmotor te dicht op het publiek stond. Een meisje liep daardoor brandwonden op.
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_eerder_kind__.html
Ook hier is de gemeente verantwoordelijk natuurlijk. Ze hadden van te voren richtlijnen moeten uitvaardigen over de lengte van de vuurstraal en het aantal meters dat het publiek verwijderd moet zijn, etc, etc, etc, etc......quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:13 schreef Loekie1 het volgende:
Was deze al geplaatst?
Mario D. verwondde eerder kind
amsterdam -
Stuntrijder Mario D. heeft eerder iemand verwond tijdens een van zijn shows. Op 2 september 2011 ging het mis toen D. met een vuurspuwende straalmotor te dicht op het publiek stond. Een meisje liep daardoor brandwonden op.
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_eerder_kind__.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |