Straks gaat hij je eten in stukjes snijden en als het echt dramatisch is wordt je gevoerdquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:26 schreef Razztwizzle het volgende:
En natuurlijk, hier geldt de Fok-wet, heb ik nu een clusterende baby die eigenlijk niet van de tiet af wil en ben ik vanaf de bank mijn man in de keuken kookinstructies aan het geven.
Ze heeft nu al winnie the pooh, planes en sneeuwwitjequote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:06 schreef Dyre het volgende:
Oei Chanty die foto(wat heb je lang haar
), gelukkig zag het er allemaal erger uit dan het was. Wel vervelend hoor, al dat bloed.. Hopelijk is het nu goed dichtgebrand.
Blue, wat sneu zo'n verdrietig mannetje. Lekker douchen en hopelijk voelt hij zich dan al wat beter
GM, oh wat leuk, daar waren wij vroeger ook lid van, bestaat dat nog?
fijn dat het kaartje aangekomen is! Ze heeft intussen het pakje al aangehad, maar ik ben zo dom geweest om vergeten een foto te maken![]()
Razz, dat klinkt goed! L. is al 12 weken en het ritme wil er maar niet echt in. We proberen nu iedere 4 uur te voeden. Gaat soms supergoed, maar soms heeft ze na 2 uur alweer HONGER
L. slaapt trouwens in een Puckababy en toen ik haar vanmiddag uit bedje wilde halen was de stof bij haar handje helemaal natgesabbeld
Jouw Saar is gewoon een stoere dame die even zegt dat ze het niet fijn vindt, maar daarna weer lekker lachtquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik voel mezelf echt een ontaarde moeder als ik lees van moeders die de prik eng vonden/vinden en de prikjes drama want ik had dat dus totaal niet.... Ja ze prikte in mn mop maar dat is nodig dus hops... ik had meer moeite met dr koorts gisteren... gelukkig is saar ook wel onverschrokken maar ik was van tevoren ook.niet gespannen voor de prikken..
Lekker je poppetje in de doek of de wagen en wandelen, overdag of in de avond. Goed excuus rondjes bos of kinderboerderij te doen, in het kader van dan weten we het alvast voor als hij groter is.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:39 schreef Dyre het volgende:
Twinkle, bijna 6 kilo gewoon al jouw baby, groeit goed hoor
Die vaccinaties, daar moeten ze een keer iets anders op verzinnen, gewoon een pilletje die je door de voeding kan mengen ofzo
Ik ga nu trouwens even officieel melden dat ik echtechtecht ga beginnen met gezonder eten en bewegen. Ik roep het al weken, maar er komt niks van en nu moet ik even streng zijn voor mezelfIk ben tijdens mijn zwangerschap over de 100 kilo gekomen en dat is met mijn lengte een BMI van 36
Inmiddels zit ik op 96 kilo, maar L. is potverdorie alweer 3 maanden oud bijna, dus nu is het afgelopen met iedere avond chips, chocola of drop
![]()
Ik ga zometeen mijn wandelschoenen aandoen en dan een (half) uur wandelen, gewoon even een paar blokken om. Langzaam opbouwen, maar wel écht aan de slag nu, ik loop nog steeds in zwangerschapsbroeken
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:47 schreef Franny_G het volgende:
Hmmm, misschien weer de regel opfrissen dat het woord 'ontaard' niet ijdel gebruikt mag worden hier. Dat wil zeggen: gewoon helemaal niet.
Ik zat hier even te slikken netquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:52 schreef Franny_G het volgende:
Oh, ik hoorde Connie Palmen net dit gedicht voorlezen bij DWDD. Brok in mijn keel. Van goeie ouwe Annie.
Dit is het land
Dit is het land, waar grote mensen wonen.
Je hoeft er nog niet in: het is er boos.
Er zijn geen feeën meer, er zijn hormonen,
en altijd is er weer wat anders loos.
En in dit land zijn alle avonturen
hetzelfde, van een man en van een vrouw.
En achter elke muur zijn and're muren
en nooit een eenhoorn of een bietebauw.
En alle dingen hebben hier twee kanten
en alle teddyberen zijn hier dood.
En boze stukken staan in boze kranten
en dat doen boze mannen voor hun brood.
Een bos is hier alleen maar een boel bomen
en de soldaten zijn niet meer van tin.
Dit is het land waar grote mensen wonen...
Wees maar niet bang. Je hoeft er nog niet in.
Stip krijgt er nog 5quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:02 schreef RunForrestRun het volgende:
Chanty, wat een waanzin zeg!
GM ik moest stiekem lachen om het gezicht dat N trok toen ze een prik kreeg, zo'n beledigd pruillipje
Die voeding he, dat vind ik ook wel moeilijk. N eet rustig een hele boterham, fruit en een maaltijd over de dag verspreid, maar o wee als je vergeet er een fles achteraan te geven. En hoeveel je er ook in doet (150, 180, 210), ze drinkt het allemaal weg. Ik zit me nu al voor te bereiden op de volgende CB-afspraak waarbij zo'n haaibaai me gaat vragen waarom N nog steeds vier flessen krijgt.
Je hebt twee oren he, bij het CBquote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:02 schreef RunForrestRun het volgende:
Chanty, wat een waanzin zeg!
GM ik moest stiekem lachen om het gezicht dat N trok toen ze een prik kreeg, zo'n beledigd pruillipje
Die voeding he, dat vind ik ook wel moeilijk. N eet rustig een hele boterham, fruit en een maaltijd over de dag verspreid, maar o wee als je vergeet er een fles achteraan te geven. En hoeveel je er ook in doet (150, 180, 210), ze drinkt het allemaal weg. Ik zit me nu al voor te bereiden op de volgende CB-afspraak waarbij zo'n haaibaai me gaat vragen waarom N nog steeds vier flessen krijgt.
Dankje Franny!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:47 schreef Franny_G het volgende:
Hmmm, misschien weer de regel opfrissen dat het woord 'ontaard' niet ijdel gebruikt mag worden hier. Dat wil zeggen: gewoon helemaal niet.
+1!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:12 schreef GotC het volgende:
Liefjes, koop iig 1 broek die nu goed zit. Ja een grotere maat kopen is stom maar in positiekleding is ook no fun. En als die ene goedzittende broek ervoor zorgt dat je je beter voelt dan is dat de moeite waard!
Geloof me, been there done that. En aangezien ik ondanks 3x pw hardlopen en gezond eten (vanaf 8 wkn pp!) nu pas aan het afvallen ben, ben ik heeeuuuul blij dat ik toentertijd een passende broek heb gekocht.
Je voelt je insta beter en zodra je gaat afvallen kun je steeds een kleinere maat kopen/aanMana worden vergt al genoeg van ons, laten we ons dan niet pesten met niet passende kleding
Esprit heeft altijd mooie bootcut pantalonsquote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:39 schreef Dot. het volgende:
Ik heb idd een broek die heerlijk zit, maar ik kan echt nergens een nette pantalon vinden. Dus als iemand nog tips heeft? Ik haalde ze altijd bij de We en Steps, maar die doen alleen nog aan chino's.
Ik heb echt heftig gedemotiveerd nuquote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:12 schreef GotC het volgende:
(...) En aangezien ik ondanks 3x pw hardlopen en gezond eten (vanaf 8 wkn pp!) nu pas aan het afvallen ben (...)
Ik ben schijnbaar de uitzondering op de regelquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:01 schreef Dyre het volgende:
[..]
Ik heb echt heftig gedemotiveerd nu![]()
Maar je hebt natuurlijk hartstikke gelijk
Ik heb al 1 nieuwe broek gekocht die nu past, maar mijn riemen zijn nu allemaal te kort... En op een of andere manier zakken mijn broeken na een halve dag dragen de hele tijd af, en te groot zijn ze echt niet
Scary shit.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:14 schreef Chanty het volgende:
Achter de pc gaat toch net wat vlotter
Ik ging vanochtend douchen en met afdrogen droogde ik ook mijn oor af en toen zat er wat bloed aan de handdoek. Nu heeft dat oor de afgelopen twee weken al een paar keer gebloed en dat stopte altijd, maar nu stopte het dus niet. Het spoot er ongeveer uit en ik bleef er maar papiertjes op drukken. Na ruim een uur heb ik de huisarts gebeld.
De huisarts zei dus dat ik maar langs moest komen. Dus ik met nog steeds 1 vinger in mijn oor Lucas uit bed gehaald, zijn luier nog verschoond want hij had natuurlijk gepoept, en in de maxicosi gedaan en naar de huisarts gereden. Niet echt tof trouwens met je rechtervinger voornamelijk in je oor![]()
Er zat eerder een bobbeltje dus ik vermoed dat het een bloedblaasje was. De huisarts was er niet helemaal over uit het wat is, maar dacht dat het mogelijk een slagader is of iig een grote ader die eronder ligt waardoor het zo hevig bloedde. Uiteindelijk is het verdoofd en heeft hij het dichtgebrand (was hij zeker een half uur mee zoet omdat het niet stopte). En dat stinktEn nu dus verband om mijn hoofd om de druk erop te houden. Morgen terug dan halen ze het eraf. En mocht het weer gaan bloeden dan moet ik naar het ziekenhuis en moeten ze het daar fiksen.
Dus het lijkt erger dan het is. Maar het was wel veeeeuuuul bloed
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:28 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Straks gaat hij je eten in stukjes snijden en als het echt dramatisch is wordt je gevoerd
Idemquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:14 schreef Dyre het volgende:
Mijn probleem is dat ik voordat ik überhaupt zwanger werd al zo'n beetje 20 kilo te zwaar was
Ik denk goed, er loopt nog geen bloed onder het verband doorquote:
Meer een oor.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:22 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik denk goed, er loopt nog geen bloed onder het verband doorNet terug van mijn vrijwilligerswerk. Die keken ook even alsof ze water zagen branden
![]()
Lees deze woorden eens goed door. Past dit bij het gevoel dat je voor je kind hebt, voor de situatie waarin je je even geen raad weet omdat je baby moet huilen?quote:ONTAARD
1) Bedorven 2) Decadent 3) Diep gezonken 4) Gedegen 5) Gedegenereerd 6) Geperverteerd 7) Oneerbaar 8) Onzedelijk 9) Onzedig 10) Ontmenst 11) Onnatuurlijk 12) Pervers 13) Slecht 14) Tegennatuurlijk 15) Verbasterd 16) Verdorven 17) Verwaterd 18) Verworden 19) Wordt een bedorven naad rot (crypt.) 20) Zondig
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:32 schreef Limone het volgende:
Geen moeder die het beste voor haar kind wil en daar ook naar handelt mag zichzelf ontaard noemen. Nooit. Ontaard betekent zoveel naars:
[..]
Lees deze woorden eens goed door. Past dit bij het gevoel dat je voor je kind hebt, voor de situatie waarin je je even geen raad weet omdat je baby moet huilen?
De moeder van het meisje van nulde was ontaard. De vrouw van Fritzl was ontaard. Vind je echt dat je hun gelijke bent als je niet moet huilen als je kind prikjes krijgt, als je nog 10 seconden langer doucht terwijl je je kind hoort huilen, als je kind zijn hoofd stoot?
Nee toch.
Hou er dan mee op.
Ik dacht het mooi terug te kijken tijdens L's laatste flesje voor vandaag, maar het staat er nog niet op. Ieder jaar weer aangrijpend om te volgen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:29 schreef GotC het volgende:
Relativeren: Nieuw seizoen Over mijn lijk is zojuist begonnen.. Incl mama met een kindje van 1.5 jaar![]()
Nee geen vies gezicht, we hebben van alles geprobeerd, neutraal gezicht en verder geen aandact aan geven dat het anders is, enthouasiast, over enthousiast, vliegtuigje, zelf een hap. We denken dat het een kwestie van wennen is. Zo reageerde hij ook bij de eerste keren smeerkaas en thee. Dus wederom doorzetten denk ik....maar dit soort tips zijn wel handigquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:11 schreef Dot. het volgende:
Oh, dat filmpje Roomsnoes!![]()
Envoor de Limone rant. Ik vond de prikjes ook wel meevallen idd. Ik vond het veel erger toen we samen van de trap afgleden
![]()
Exode, ziet er toch uit als een prima schema! Ons schema is helaas verlegd door meneer, waardoor hij zn eerste fles vandaag om half 5 had. Gelukkig hebben we hem daarna nog wel even in slaap gekregen... Trek je zelf ook een vies gezicht als je hem pasta e.d. Geeft? En eet je zelf mee? Hapje voor mama, hapje voor baby kan misschien ook werken? Hier wordt daar iig erg verontwaardigd over gedaan
Wat mooiquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:52 schreef Franny_G het volgende:
Oh, ik hoorde Connie Palmen net dit gedicht voorlezen bij DWDD. Brok in mijn keel. Van goeie ouwe Annie.
Dit is het land
Dit is het land, waar grote mensen wonen.
Je hoeft er nog niet in: het is er boos.
Er zijn geen feeën meer, er zijn hormonen,
en altijd is er weer wat anders loos.
En in dit land zijn alle avonturen
hetzelfde, van een man en van een vrouw.
En achter elke muur zijn and're muren
en nooit een eenhoorn of een bietebauw.
En alle dingen hebben hier twee kanten
en alle teddyberen zijn hier dood.
En boze stukken staan in boze kranten
en dat doen boze mannen voor hun brood.
Een bos is hier alleen maar een boel bomen
en de soldaten zijn niet meer van tin.
Dit is het land waar grote mensen wonen...
Wees maar niet bang. Je hoeft er nog niet in.
Mijnheer eet alles wat ie lekker vindt tot de laatste hap op met een hoop gemmmmmm en gesmak.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:44 schreef Theeleuter het volgende:
Vies gezicht is hier meestal wennen aan smaak of textuur. Betekent niet meteen dat hij het niet lekker vind!
Limonerant FTW![]()
Ook hier FOkwet actief. Gisteren bij thuiskomst avondeten gegeven in plaats van fles, want hj was nog rustig. Als hij honger heft dan krijg je er niets in behalve een fles![]()
Normaal eet hij maximaal een half potje leeg, en nu alles OP.
Rond 22:30 papfles gegeven en vanmorgen weer 70cc laten staan. Moeten denk ik maar nog ff volstoppen voor hij naar bed gaat, maar vind de tijd tussen avondeten en laatste fles dan zo kort. Nou ja, komt vanzelf wel goed
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 07:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Hear, hear Limone! <3
Chanty, alls goed gegaan vannacht? Of lig je nog op 1 oor?
(Hihi. Moet ineens denken aan al die oor-grappen in Harry Potter nadat Fred of George zijn oor verloor)
En als ik iets geleerd heb deze zwangerschap en nu ik moeder ben, ik dat ik zo anders reageer op dingen dan ik van tevoren had gedacht. Die hielprikjes deden me niets, maar ik zat gister te janken om een olifantje dat viel en door moeder en andere olifant geholpen werd. Het prikt weer achter mijn ogen als ik er aan denk. (was ook wel een vind ik) En sowieso, olifantjes <3
Maar anyway, we doen het allemaal anders en we zijn allemaal anders. Gelukkig maar <3
Smeerkaas bevat echt giga giga veel zout en normaal zou ik een post als dit laten liggen maar ik las dat je wel een rijstewafel geeft met zo min mogelijk zout dus dat gaf mij wel weer het idee dat je er graag op wil letten om niet teveel zout te geven.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:01 schreef exode het volgende:
Tussen 11:30 en 12:15 1 boterham zonder korst met dun laagje boter of smeerkaas en aangelengde thee en 150 cc opvolgmelk
Rond 15:00 een halve banaan of wat yoghurt of een rijstewafel (zonder suiker en zo min mogelijk zout) en water met een paar druppels diksap.
Echt? Dat wist ik nietquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:39 schreef Moppert het volgende:
Ik ga er toch iets van zeggen.
[..]
Smeerkaas bevat echt giga giga veel zout en normaal zou ik een post als dit laten liggen maar ik las dat je wel een rijstewafel geeft met zo min mogelijk zout dus dat gaf mij wel weer het idee dat je er graag op wil letten om niet teveel zout te geven.Smeerkaas bevat meer zout dan normale en zelfs vaak twee maal zoveel als 30+ kaas.
Volgens alle schema's welquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:06 schreef Burdie het volgende:
Swimtrainerdaar is kuiken zo'n enorme fan van! Maar dat is sowieso een waterratje
Veel plezier Fazz!
Exode, krijgt hij zo genoeg zuivel binnen? En heeft jouw zoon twee mama's? /nieuwsgierig
Hier gaat het meestal zo:
Rond 6/7 uur: bv + terug slapen
Rond 8 uur: (soms) bv
Rond 9.30 uur: fruit
Rond 10.30 uur: bv + slapen
Rond 13 uur: halve boterham inclusief korst, zonder beleg. Of evt broodpap (kuiken vindt droog brood niet zo lekker)
Middag varieert, maar bevat nog 2x bv, halve rijstwafel of maisboogie plus een middagdutje
Rond 19.30 uur: paar hapjes avondeten (baby variant op wat de pot schaft) + evt een komkommertje
Rond 20.30 uur: bv + slapen
Rond 2 uur: flesje afgekolfde bv (dan kan ik doorslapen) of live bv als mijn man slaapt
Maar dat is nu, het zal er over een paar weken wel weer anders uit zien.
Dank je wel voor link, handig! Wij zijn echte kaasliefhebbers dus kaas is altijd in huis. Gaan we dit weekend eens testen met een klein beetje.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:01 schreef Moppert het volgende:
Ik zou idd nu alleen jonge kaas geven of een lekkere stroop of fruitmoes.
http://kiind.nl/articles/47/OphetBrood.html staan wel wat leuke tips.
Kindersmeerkaas is pure marketing en zit ook boordevol met rotzooi.
Wat leuk 2 moedersEn als de borstvoeding niet vol te houden is dan is het toch alleen maar fijn dat er zoiets als kunstvoeding is.
![]()
Wij wilden ook vooraf bedenken hoe hij ons ging noemen, maar we hebben besloten het op zijn beloop te laten. We zijn allebei mama en hij hangt er vast wel een term aan of zo om onderscheid te maken. Dus als je 'waar is mama' roept, zoekt ie ons allebei.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Exode, wat leuk twee mama's. En een vraag gewoon uit interesse en omdat ik laatst ook twee mama's op tv zag waarvan de ene mammie werd genoemd en de andere mamma. Ik vond het eigenlijk wel slim bedacht, doen jullie ook zoiets?
Ik geloof dat ik twee holle bolle gijsjes heb gemaakt. Echt, ze blijven eten.
S heeft vandaag al op:
07:00 - fles 180/6
10:00 - 1 peer en 1 banaan
11:30 - fles 210/7
13:00 - 1/2 boterham met roomboter
En dan gaat hij nog eten:
15:00/16:00 - Fles 210/7
17:30 - Hutspot baby style (want met op 3 oktober hutspot eten kun je niet vroeg genoeg beginnen)
19:00 - fles 180/6
Ik zie mezelf over een paar jaar al elke week met 2 karren vol de supermarkt uitlopen.
Dan zou ik het niet doen, simpelquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:46 schreef exode het volgende:
En meteen een vraagje, hij mag al pruimen maar ik ben een beetje huiverig om het uit te proberen. Het is nu al een poepfabriek.Iemand daar ervaring mee?
Uit Easy Peasyquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dan zou ik het niet doen, simpel
Weet iemand trouwens een lekker recept voor babies met pompoen?
Pompoen roosteren in oven. Salieblaadje frituren in olie. Salieblaad eruit halen. Risotto maken in de salie-olie. Babies blancheren. Risotto, babies en pompoen bij elkaar gooien even laten sudderen en... klaar!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dan zou ik het niet doen, simpel
Weet iemand trouwens een lekker recept voor babies met pompoen?
Het duurde serieus even voor ik de garp door hadquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:21 schreef Limone het volgende:
[..]
Pompoen roosteren in oven. Salieblaadje frituren in olie. Salieblaad eruit halen. Risotto maken in de salie-olie. Babies blancheren. Risotto, babies en pompoen bij elkaar gooien even laten sudderen en... klaar!
(zonder babies prima recept heur!)quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het duurde serieus even voor ik de garp door had.
Belachelijk he! Mijn tantes hebben een dochtertje van zes. Mijn ene tante moest toen inderdaad een hele dure adoptieprocedure door. Zij noemt mijn tantes trouwens beide mama en als iemand haar iets vraagt dan wordt de naam erbij gezegd bv mama truus of mama trees.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:58 schreef exode het volgende:
[..]
Wij wilden ook vooraf bedenken hoe hij ons ging noemen, maar we hebben besloten het op zijn beloop te laten. We zijn allebei mama en hij hangt er vast wel een term aan of zo om onderscheid te maken. Dus als je 'waar is mama' roept, zoekt ie ons allebei.
De term mee- en duomoeder is wettelijk zo geregeld. Zo noemt niemand mij hoorPfffff, ik ben ook pas sinds 1 april (hij is 21-02) juridisch moeder. Voorheen moest je adopteren maar 1 april is een nieuwe wet in werking gegaan waardoor ik hem kon erkennen. Dat was voor ons een feestdag, anders hadden we via een rechtbank adoptie moeten aanvragen en 2 jaar moeten wachten.
*proest* en bedankt nu zitten er spetters op mijn telefoonquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:21 schreef Limone het volgende:
[..]
Pompoen roosteren in oven. Salieblaadje frituren in olie. Salieblaad eruit halen. Risotto maken in de salie-olie. Babies blancheren. Risotto, babies en pompoen bij elkaar gooien even laten sudderen en... klaar!
Van het blancheren?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:32 schreef Chanty het volgende:
[..]
*proest* en bedankt nu zitten er spetters op mijn telefoon
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:52 schreef GotC het volgende:
Wishbonebike yup! Op de dag zelf gaan we met z'n 3en wat leuks doen (dierentuin oid) en de 18e vieren we onze verjaardag. Focus ligt uiteraard op hem
Er komen wat vrienden en familie, taart, overal slingers en ballonnen.. Niet heel bijzonder verder
X4 kinderen... nou dat is toch zo'n 20 jaar. Goede investering dus. Emmetje krijgt 'm ook namelijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:53 schreef Moppert het volgende:
Wij zijn zo dol op de bikehij is echt leuk tot een jaar of 5
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:55 schreef Limone het volgende:
[..]
[..]
X4 kinderen... nou dat is toch zo'n 20 jaar. Goede investering dus. Emmetje krijgt 'm ook namelijk.
Goede keusquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:55 schreef Limone het volgende:
[..]
[..]
X4 kinderen... nou dat is toch zo'n 20 jaar. Goede investering dus. Emmetje krijgt 'm ook namelijk.
Kan je geen vragen stellen als je verkouden bent?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De dag dat ik wist die zou komen is hier: Man is verkouden/ dodelijk snotterig en nu heb ik dus 2 kinderen...
timing is ronduit kut want morgen gaan we vrienden van ons als voogd vragen.
wij kunnen dat wel maar mijn man stort iedere 10 min als n stervende zwaan ter bank..quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:35 schreef Moppert het volgende:
[..]
Kan je geen vragen stellen als je verkouden bent?![]()
Manen zijn wel verschrikkelijk als ze ziek zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Al bijna 6 maandenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:12 schreef Fazzoletti het volgende:
Leuk al die eettips, ik sla alles opNog 6 weken en F is 6 maanden
![]()
Lijkt me zo leuk om te beginnen met hapjes
Hoe zijn jullie eigenlijk begonnen? Langzaam opbouwen, eens per paar dagen of meteen elke dag?
Geen idee nogquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:30 schreef GotC het volgende:
[..]
Al bijna 6 maanden!
Wij zijn begonnen met het groentehapje rond 5-6 uur 's middags, elke dagZachte smaken zoals bloemkool, wortel, boontjes zijn goed om mee te beginnen.
Op welke manier gaan jullie F. 'leren eten'? (Potje, gepureerd, Rapley?)
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:44 schreef BlueEyes het volgende:
Moppert nog een beetje geslapen??
Hier is een paarse olifant van Lamaze favoriet als 'ie knispert en de playgro bal met labeltjes kan ook minutenlang voor plezier zorgen.
Tot zijn vinger door al het gefriemel vast zit in zo'n labeltje, dan is het brullen
Lamaze is ook heel leuk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:44 schreef BlueEyes het volgende:
Hier is een paarse olifant van Lamaze favoriet als 'ie knispert en de playgro bal met labeltjes kan ook minutenlang voor plezier zorgen.
Tot zijn vinger door al het gefriemel vast zit in zo'n labeltje, dan is het brullen
Nee helemaal niet. We zitten nu al een tijdje apathisch op de bank ons af te vragen wat we in vredesnaam moeten doen met Al Deze Tijd!!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:36 schreef Burdie het volgende:
Klinkt heerlijk, Limone!
Hebben jullie leuke plannen?
Ja, daar doe je het eigenlijk allemaal voor hè?quote:
Hier staan beide setjes grootouders met liefde midden in de nacht op als dat betekent dat hij mag komen slapenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:04 schreef Burdie het volgende:
Wat tof Limone! Ik zou kuiken ook graag eens een nachtje wegbrengen, maar hij wordt nog twee keer per nacht wakker, dat durf ik niemand te vragen![]()
.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:07 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja, daar doe je het eigenlijk allemaal voor hè?
Ik zei nog dat ze goed op moesten letten op dingen die op de grond lagen. Toen keken ze me echt zo:aan. Alsof ze de komende dagen losgelaten wordt.
![]()
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:44 schreef BlueEyes het volgende:
Wat schattigquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:35 schreef Franny_G het volgende:
Geniet ervan, Limone..
Ik besloot vanochtend maar te genieten van het mooie weer, zolang het nog duurt. Dus I in draagdoek en samen op de fiets. Eerst naar het bos, toen door de stad fietsen en taart&koffie bij een gezellig tentje waar I in een kinderstoel kon zitten. Toen ging ik haar daar zo discreet (gelukkig) mogelijk borstvoeden en toen kwam er een vijftienjarige jongensleerling van me binnenlopen daar..
.
Overigens vond ik het al een leuke jongen, maar hij kwam daar dus met z'n twee buurkindjes van twee en vier om even een glaasje limonade met ze te drinken. Gewoon in z'n eentje met een buggy en een kind aan de hand.. Toffe jongen.
Dan doe jij vast ff zoquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:48 schreef simsolobim het volgende:
Je hebt overduidelijk een mini Chanty gebakken hoor. En wat schattig dat schaterlachenGebeurd hier ook steeds vaker maar niet voor de camera hoor dan kijkt ze meer zo;
![]()
Franny dat klinkt als een heerlijke ochtend. En wat lief van je leerling!
Over het logeren, hoewel beebje doorslaapt durf ik het nog niet aan om haar ergens te laten logeren. dat komt wel over 15 jaar ofzo
Haha hij heeft zijn eigen manduca verkocht. Hij gebruikt liever mijn tula.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:09 schreef Dot. het volgende:
[..]
Hier staan beide setjes grootouders met liefde midden in de nacht op als dat betekent dat hij mag komen slapen![]()
Al rust er een mini vloek op logeerpartijen van Stip... De eerste keer ging prima, maar de keer erop zou hij naar mn schoonmoeder gaan en toen overleed haar vader een paar dagen ervoor, dus dat hebben we toen verzet. De keer erop zou hij naar mijn ouders gaan en toen overleed eerst de moeder van mijn vader, maar ze wilden hem toch nog te logeren hebben, want leuke afleiding en toen viel mijn moeder en brak ze haar sleutelbeenMaar morgen gaat hij weer een keer naar mijn schoonmoeder en dan gaan wij luxe uit eten en naar de film, dus dat wordt de derde keer dat hij een nachtje weg is.
Moppert, balen zeg! Is Pax zn manduca weer vergeten?
Omdat zij getrouwd is met iemand waarmee ik/wij totaal niet mee overweg kunnen en iemand die ik totaal niet vertrouw. En dan kan ik alleen mn zus wel voogdij geven maar zolang zij met hem getrouwd is zal hij zich mengen in de opvoeding van Saar en dat wil ik niet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:15 schreef Moppert het volgende:
Waarom is je zus het dan niet geworden? Leuk dat jullie vrienden het wel willen!
Logeren zonder mij is een no-go.. Over een half jaar tot jaartje misschien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rond 12 weken zit een regeldag.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:58 schreef simsolobim het volgende:
Is er trouwens rond de 12 weken ook een 'sprongetje'? Pff beebje was helemaal van slag vandaag, niet willen slapen, slordig drinken, veel huilen.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:52 schreef Dyre het volgende:
Gm, dat klinkt als een hele goede redenJouw zus weet hier ook van neem ik aan? Dan zal ze het mischien wel begrijpen als je het uitlegt hopelijk. Maarja, het is wel haar man, dus het ligt mischien gevoelig. Hebben jullie het wel ergens officieel vast laten leggen? Anders beslist alsnog straks een rechter... (vooral als het geen familie is)
Onze voogd hebben wij al tijdens de zwangerschap vast laten leggen en daar hebben we allebei nog steeds een goed gevoel over
L begint steeds meer echt te lachenWat een blije baby hebben we toch als die krampjes er maar niet zijn. Wat een verschil met een maand geleden! Zoveel verdriet en pijn gehad dat arme meisje, maar ik ben de helft ervan alweer vergeten met hoe ze nu is
Nu alleen nog even die krampjes overbruggen en dan heb we 24/7 dit
dat vastleggen gaan we asap doen maar moesten eerst vragen of ze t wilde doen natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en L.
S. 2014
J. 2016
+1 !quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:25 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind dat jullie dat supergoed doen, Nikki. Sowieso, ik denk best vaak dat jouw kindjes het maar getroffen hebben. Je bent aan de ene kant een superstoere moeder die hard en veel werkt en dat met plezier doet, aan de andere kant ben je ook die superlieve moeder die leuke dingen doet en tijd maakt voor haar kinderen en je man klinkt ook altijd zo lief. En gewoon, ik ben er erg van onder de indruk..
(Niet dat alle andere moeders hier niet ook allemaal heel stoer en lief zijn enzo he.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Herkenbaarquote:Op zondag 5 oktober 2014 13:58 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
+1 !
Ik hoop ook een beetje zo te kunnen worden als Nikki.
Maar voor nu is het nog even de tijd van om 3 uur 's nachts zo moe zijn tijdens een voeding dat ik steeds tussendoor in slaap val en uiteindelijk huilend A. aan m'n lief geef omdat ze niet meer in slaap wil maar ik was zo moe-hoe.
Het is eventjes zwaar. En dan hebben we niet eens een huilbaby ofzoZe is echt heel lief! Maar het totaal ritmeloze van een dag met baby vind ik zelf heel lastig, zeker de laatste dagen is er geen peil op te trekken wanneer ze weer komt. En ik kan de slaap tussendoor ook niet vatten.
Nouja. /zeur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Wat lief!quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:25 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind dat jullie dat supergoed doen, Nikki. Sowieso, ik denk best vaak dat jouw kindjes het maar getroffen hebben. Je bent aan de ene kant een superstoere moeder die hard en veel werkt en dat met plezier doet, aan de andere kant ben je ook die superlieve moeder die leuke dingen doet en tijd maakt voor haar kinderen en je man klinkt ook altijd zo lief. En gewoon, ik ben er erg van onder de indruk..
(Niet dat alle andere moeders hier niet ook allemaal heel stoer en lief zijn enzo he.)
+1quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:00 schreef Franny_G het volgende:
Ik zou lekker laten slapen, geppie. En maar kijken wat er gebeurt. Het klinkt alsof ze het nodig heeft inderdaad. (Het gaat altijd heel erg tegen mijn gevoel in om een kind dat ligt te slapen wakker te maken, dus ik doe dat echt alleen als het niet anders kan.)
Geppie, herkenbaar verhaal hoor hier. L slaapt ook 's nachts lekker een uur of 6 door, maar overdag heeft ze het ene moment na 2 uur al HONGER en het andere moment zit er makkelijk 4 uur tussen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:54 schreef geppie het volgende:
Wat zouden jullie doen? Baby slaapt vanaf 18.00/18.30 uur, krijgt in principe nog om de drie uur voeding. Wakker maken om te voeden of laten slapen (ze zal het wel nodig hebben denk ik eigenlijk) en afwachten tot ze komt. Ik weet niet of ze denkt dat dit haar 'lange slaap' is![]()
De 'lange slaap' (meestal van een uur of 00.00 tot 07.00) is het enige wat ze met regelmaat doet, voor de rest zit er totaal nog geen ritme in en heeft ze af en toe om de twee uur honger en dan voeden we haar gewoon (we kijken wel uit dat we het dagelijks maximum niet overschrijden).
Ik neig zelf naar laten slapen nadat we gisteren een vreselijke dag hebben gehad met een ontroostbaar meisje die duidelijk overprikkeld was maar niet kon slapen. Pas om 21.00 uur viel ze in slaap in de draagdoek tot half een.
En sorry dat ik nergens op reageer, voor mijn gevoel ben ik alleen maar met mijn kinderen bezig kom bijna nergens anders aan toe
Het is ook een hele verandering voor zo'n 'groot' kind hoor. Misschien nog wel groter dan voor een dreumes/peuter, juist omdat ze op die leeftijd beter beseffen hoe het was toen jullie nog met zijn drieën waren. Heb je er al eens over nagedacht om een speciale dag met je grote in te lassen? Je kunt bijvoorbeeld iets simpels doen als samen naar een stad toe en haar een nieuw shirt/nieuwe outfit uit te laten kiezen en samen te lunchen. Of ga samen naar het bos om herfstspullen te zoeken, ga nog ergens iets drinken en ga thuis aan de knutsel met haar. Gewoon even een dag waarop zij jouw volle aandacht heeft en waarop ze (weer) voelt dat jullie nog net zo gek op haar zijn als voor de komst van haar zusje. Ik benoem zo'n dag dan ook, zodat ze weet dat het die dat echt L-dag is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:12 schreef geppie het volgende:
Vandaag precies 6 weken![]()
Thanks guys, gewoon laten pitten was eigenlijk al mijn gevoel en ik hoor het wel als er een voeding in moetze ligt de hele dag al te slapen, ze is steeds maar een half uur wakker geweest, na zo'n plakdag als gisteren mis ik haar gewoon een beetje
maar ik ben wel een beetje bijgekomen vandaag! Vanochtend nog even een poos met mijn grote (bijna 6 jr) kunnen tekenen en kletsen. Daar heb ik sinds de geboorte van kleine zus ook steeds maar botsingen mee en eergisteren was ze na een aanvaring heel hard aan het huilen dat ze zo graag weer met zijn 3en wilde zijn
![]()
Terwijl ze wel heel lief is voor haar kleine zusje.
Wat een lieve foto's worden er gepost; aarbeitje van Franny, mini GM en meisje van Dyre![]()
Succes morgen TAP, komt vast goed! Altijd als ik ergens tegenop zie valt het achteraf mee, hopelijk is dat bij jou ook zo!
Twinkle; snap precies wat je bedoelt!
God iddquote:Op maandag 6 oktober 2014 10:41 schreef Limone het volgende:
[..]
Jaaaa! Dat weet ik nog wel. Draaien, terugdraaien, verjaardag..
Vind ze ze lekkerquote:Op maandag 6 oktober 2014 10:56 schreef Franny_G het volgende:
Oh wow, even tussendoor hoor. I, de niet zo grote eter I, die niet van brood, rijstwafels en soepstengels houdt, zit nu met heel veel smaak dit op te eten..
[ afbeelding ]
Yup! De vegetarische varianten zijn primaquote:Op maandag 6 oktober 2014 11:06 schreef Burdie het volgende:
Waar koop je die, Franny? Mijn S zal dat vast ook lekker vinden
Even een vraagje tussendoor, we gaan komend weekend sushi maken. Mag kuiken daar ook van proeven? Ik bedoel dan bijvoorbeeld een stukje met avocado of komkommer, rauwe vis doen we uiteraard nog maar even niet.
Oh goeiequote:Op maandag 6 oktober 2014 11:07 schreef GotC het volgende:
[..]
Yup! De vegetarische varianten zijn primaOmelet kan volgens mij ook.
Hmm je kan het volgens mij gewoon laten zitten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh goeieik weet nog niet precies welke varianten we allemaal gaan maken, maar het leek me inderdaad geen probleem (het is gewoon rijst + groente, natuurlijk). Moet ik het nori velletje er wel af halen?
Ella hebben we hier ook als we iets hebben. Zonder toegevoegde suikers, zouten en er zit echt vrijwel alleen in wat er in moet zittenquote:Op maandag 6 oktober 2014 13:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh Gotc dat draaiverhaal kan ik me ook nog goed herinneren. Dat was echt heel bijzonder.
Franny die reactie van je man.
Zijn die Ella's kitchen dingen echt zo goed? Ik zag ze wel staan bij de AH, maar heb er nog nooit naar gekeken eerlijkgezegd. Normaal kook ik gewoon vers, maar voor als ik soms vergeet iets uit de vriezer te halen of als we een hele dag op pad gaan is een potje best handig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ J & S
Nee, geen ervaring mee!quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:33 schreef klaprooss het volgende:
Ik wil ook de Biobim pap proberen, dat schijnt toch goed te mengen met BV? weet jij dat Franny?
Misschien is het wel honger? Mijn kinderen dronken ook altijd na het badje.quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Is het dan erg om die even te geven, om te voorkomen dat ze daarna totaal uitgeput is en geen energie meer voor de borst heeft?
Ja! nog niet erg geweldig maar met alle neslte en nutriciameuk lukt het echt niet.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:33 schreef klaprooss het volgende:
Ik wil ook de Biobim pap proberen, dat schijnt toch goed te mengen met BV? weet jij dat Franny?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt toch alsof het best goed ging TAP! De kop is er iig af. Die vermoeidheid klinkt bekend, daar had ik de 1e 2 weken ook erg last vanquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 08:53 schreef Take_A_Picture het volgende:
Rijst, m'n eerste werkdag was wel OK. Heb rustig aan gedaan en was aan het einde dag echt volledig gesloopt. Moest vanuit werk even naar de supermarkt voor een paar dingetjes en liep er echt als een kip zonder kop rond. Telkens heel hard moeten nadenken wat ik ook alweer moest hebben, naar plekken lopen waar ik helemaal niet hoefde te zijn, dat soort dingen. Was een vreemd gevoel.
Ook was alles op werk me een beetje te familiair, alsof ik helemaal geen verlof heb gehad ofzo.
Bij maxi was ik er echt mentaal helemaal uit geweest en moest ik goed nadenken bij bepaalde processen, nu ging het me echt heel gemakkelijk af. Maar komt goed!
Eens met andere reacties. Ik vind de speen echt een uitkomst. Hulde voor degene die ooit de speen heeft bedachtquote:Op maandag 6 oktober 2014 15:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Nog even over die pink hè.. Ik krijg zoveel adviezen, ook over wel/geen speen of pink in mond. Wat doen of deden jullie? Bijv. gisteren na het badje was ze zo hysterisch bij het afdrogen, en van het speentje werd ze rustig. Is het dan erg om die even te geven, om te voorkomen dat ze daarna totaal uitgeput is en geen energie meer voor de borst heeft?
Hij keek haar echt aan zo van 'oh ben je er weer?'. Het was een leuk weekend met zijn 2tjes, maar ik was blijer dat ze terug was dan ons jochie geloof ik. Hihi.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:10 schreef Dot. het volgende:
TAP, je hebt ook badspul van Zwitsal met eucalyptus, misschien verlicht dat eventjes? Hopelijk voel je je snel al beter! Maar super dat jullie een fles hebben gevonden die werkt!
Ik versprak me gisteren op het consultatiebureau. Ik wilde soepstengel zeggen, maar zei stroopwafelVindt ie heeeeerlijk, stroopwafels
![]()
Maar Stip doet het meer dan goed, hij zit nu qua ontwikkeling in het grijze gebied volgens de arts en dat betekent dat hij voorloopt. Qua groei blijft hij precies de +1 lijn volgen en hij is nu bijna 9 kilo en 71 cm
En wat is J. toch een prachtig ventjeHier waren de bruine-ogen-genen echt te sterk, maar ik had stiekem ook gehoopt op blauw. En T. en S. ook al zulke knapperts! Het zijn echt twee eigen mannen he?
Fijn dat hij lekker heeft geslapen exode! Blij dat zn mama weer thuis was?
Kan je het dan niet beter oplossen door iets voor in de buggy te kopen? Soort van buggy slaapzak zeg maar. Onze jassen zijn doorgeef jassen maar anders zou ik lekker shoppen bij de Zeeman. Duurdere kleding komt wel als hij wat stilstaat in zijn groei nu gaat het zoooo snel dat dingen soms ongedragen weer naar zolder gaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Aangezien ik elke dag wel met N.ora buitenloop en het wat kouder wordt, wil ik vandaag een winterjasje kopen. Heb een superleuke gezien van 33 euro. Alleen... welke maat koop je dan. Ik neem aan een wat te grote maat zodat ze er misschien van de winter ook nog plezier van heeft. Maar hoeveel groter? Ze heeft nu ongeveer maat 62. Het lijkt me dat 74 weer teveel van t goeie is. Maar 68 lijkt dan toch weer zo klein om daar nog de komende maanden mee te kunnen doen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |