abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:23:00 #1
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145125801
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:26:31 #2
52229 Chanty
pi_145125879
Vertel zo over mijn "hoofdwond". Eerst lucas voeden dat heeft hij wel verdiend na een uur met mama naar de dokter te zijn geweest
pi_145125930
Nee joh. Cliffhanger! -O-
pi_145126268
Ja! Je kunt best voeden en typen tegelijk. *) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145127088
Huh Chanty wat doe je? :o
Ben benieuwd naar je verhaal!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:14:02 #6
52229 Chanty
pi_145127132
Achter de pc gaat toch net wat vlotter ;)

Ik ging vanochtend douchen en met afdrogen droogde ik ook mijn oor af en toen zat er wat bloed aan de handdoek. Nu heeft dat oor de afgelopen twee weken al een paar keer gebloed en dat stopte altijd, maar nu stopte het dus niet. Het spoot er ongeveer uit en ik bleef er maar papiertjes op drukken. Na ruim een uur heb ik de huisarts gebeld.

De huisarts zei dus dat ik maar langs moest komen. Dus ik met nog steeds 1 vinger in mijn oor Lucas uit bed gehaald, zijn luier nog verschoond want hij had natuurlijk gepoept, en in de maxicosi gedaan en naar de huisarts gereden. Niet echt tof trouwens met je rechtervinger voornamelijk in je oor :')

Er zat eerder een bobbeltje dus ik vermoed dat het een bloedblaasje was. De huisarts was er niet helemaal over uit het wat is, maar dacht dat het mogelijk een slagader is of iig een grote ader die eronder ligt waardoor het zo hevig bloedde. Uiteindelijk is het verdoofd en heeft hij het dichtgebrand (was hij zeker een half uur mee zoet omdat het niet stopte). En dat stinkt :r En nu dus verband om mijn hoofd om de druk erop te houden. Morgen terug dan halen ze het eraf. En mocht het weer gaan bloeden dan moet ik naar het ziekenhuis en moeten ze het daar fiksen.

Dus het lijkt erger dan het is. Maar het was wel veeeeuuuul bloed :')
pi_145127293
Pff Chanty wat een ochtend voor jou! Wel knap van je eenhandige Lucas verzorgingsskills :D

Twinkle, hoe is het vandaag gegaan met Boaz, die kreeg toch vandaag zijn prikjes als ik me het goed herinner?

Vanavond komt hier de oppas kennismaken, als het goed is komt zij de avonden oppassen dat ik moet werken en man moet sporten, ik ben benieuwd!
pi_145127311
Jee :o Dat lijkt me schrikken! Uit je oor ook echt!

Mijn mini probeert te duimen, en na een lang gevecht met eigen armen vond ze haar eigen duim zojuist! Victorie! En zo schattig <3
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:26:53 #9
52229 Chanty
pi_145127476
En lucas was zooo lief O+ terwijl het eigenlijk etenstijd was voor hem.

En niet in de gehoorgang zelf, maar als je naar het plaatje hieronder kijkt, op ongeveer 10 a 11 uur en dan in die richel. Dus een heeeel fijn plekje ook voor de dokter om bij te komen.

pi_145127528
Wat bizar Chanty! :o Mag morgen het verband er weer af?
pi_145127570
Nou zeg, wat een toestand!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:30:03 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145127576
Wow Chanty, dat ziet er indrukwekkend uit!
KuikenGuppy
pi_145127582
Chanty! :o Doet het pijn?

En dat je kind de hele dag eten geven idee kreeg ik er idd ook bij. Maar omdat Stip eigenlijk alles eet wat we aanbieden ben ik dus wat 'bang' dat hij daardoor gewoon blijft eten. Zn vader krijgt namelijk ook pas het gevoel dat hij vol zit een kwartier nadat hij is gestopt met eten en kan ook blijven eten. Hij is heel mager, dus hij kan het hebben, maar ik weet natuurlijk niet of dat voor Stip ook geldt.

Het bv schema zag er trouwens anders uit volgens mij, maar dat heb ik niet heel goed bekeken. Sowieso bv op verzoek en niet bij maaltijden oid. Ik vraag maandag maar even een nieuw boekje :')
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:39:10 #14
52229 Chanty
pi_145127849
Huisarts haalt t er morgen af en kijkt hoe t eruit ziet. Doet geen pijn. Ik krijg alleen om de een of andere reden mijn mond niet goed open. Alsof mijn kaak op slot zit rechts dus ik sabbel nu een boterham naar binnen
pi_145129686
Chanty :o

Iemand van jullie nog een goeie tip voor een jongetje dat vanmorgen een prik heeft gehad en al de hele middag huilt en jengelt en kreunt en moppert.
Krijg hem niet stil, draagdoek is niks, schoot niet, lopen niet, speen wordt uitgespuugd, autorijden zelf geprobeerd :')
Alles is stom!
Weet het even niet meer, hij heeft geen koorts trouwens.
En aan de borst is aanvallen en loslaten en dan hartverscheurend huilen met een enorme pruillip en dikke tranen.
pi_145129720
Goh, dat is toch ook wat Chanty. Succes met sabbelen!

BE, paracetamol? Overduidelijk niet in zijn hum.
pi_145129734
Badje? Vervelend dat hij zich er zo naar door voelt. Was dat de vorige keer ook?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:47:01 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145129803
Wil hij niet even alleen liggen? In de box ofzo?
KuikenGuppy
pi_145130233
Jeutje chanty das ook wat...

Ik, oke saar, heeft vandaag de eerste boeken van de disney boekenclub gekregen, ik was vroeger ook lid en man ook, nostalgie dus O+
S. 2014
J. 2016
pi_145130373
Ik had eerder moeten posten met die vraag!!!
Hij is eindelijk in slaap gevallen op me *O*
Lig er beetje kneuterig bij nu met een ontblote borst en een jongetje wat zijn neus er in heeft gepland.
En juist NU moet ik plassen, heb ik dorst en beide behoeftes kan ik niet aan voldoen :')
Ik ga wel even uurtje stil zitten.

En evt bij aanhouden van de klachten straks krijgt hij een pcm-etje.
pi_145130784
Oké dat was 10 minuten slaap.
Op naar de pcm en straks even onder de douche als papa er is, daar ontspant hij namelijk wel altijd van.
pi_145131837
Whoa Chanty, impressive :o ! En ook je eenhandige skills, dat doe ik je niet na!

BE wat sneu voor je ventje. En voor jou :* , hopelijk helpt de douche hem en kan jij gauw weer plassen en drinken. Soms voel je je als mama net zo'n boos Sims-poppetje dat maar steeds hongerig en dorstig en urineerbehoeftig rondstampt omdat er iemand anders voorgaat :') .

We hebben hier een huiluurtje op de bank, maar verder lijkt het erop dat A. mooi in een ritme van elke 3 uur voeden komt. En ik heb weer een half uur gewandeld zonder heup of bekkenpijn! Het idee dat ik straks weer zelf even het huis uit kan, al dan niet met kind, is hemels O+ .
  donderdag 2 oktober 2014 @ 18:01:17 #23
52229 Chanty
pi_145132303
Och blue helaas geen tips. Hier deed bij mij liggen the trick.

En niet alles met een hand. Tussendoor snel oor loslaten en bips afvegen, snel weer papier aandrukken, weer vegen, weer aandrukken, luier eronder, aandrukken, luier dicht, aandrukken... etc:')
pi_145134616
Oei Chanty die foto :o (wat heb je lang haar :D), gelukkig zag het er allemaal erger uit dan het was. Wel vervelend hoor, al dat bloed.. Hopelijk is het nu goed dichtgebrand.

Blue, wat sneu zo'n verdrietig mannetje. Lekker douchen en hopelijk voelt hij zich dan al wat beter :*

GM, oh wat leuk, daar waren wij vroeger ook lid van, bestaat dat nog? :D
fijn dat het kaartje aangekomen is! Ze heeft intussen het pakje al aangehad, maar ik ben zo dom geweest om vergeten een foto te maken |:(

Razz, dat klinkt goed! L. is al 12 weken en het ritme wil er maar niet echt in. We proberen nu iedere 4 uur te voeden. Gaat soms supergoed, maar soms heeft ze na 2 uur alweer HONGER :P

L. slaapt trouwens in een Puckababy en toen ik haar vanmiddag uit bedje wilde halen was de stof bij haar handje helemaal natgesabbeld O+
pi_145135437
En natuurlijk, hier geldt de Fok-wet, heb ik nu een clusterende baby die eigenlijk niet van de tiet af wil en ben ik vanaf de bank mijn man in de keuken kookinstructies aan het geven :') .
pi_145135489
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:26 schreef Razztwizzle het volgende:
En natuurlijk, hier geldt de Fok-wet, heb ik nu een clusterende baby die eigenlijk niet van de tiet af wil en ben ik vanaf de bank mijn man in de keuken kookinstructies aan het geven :') .
Straks gaat hij je eten in stukjes snijden en als het echt dramatisch is wordt je gevoerd *;
pi_145135584
Chanty, je klinkt weer lekker nuchter, toch was het best een beetje eng allemaal. Aderlijke bloeding.. en dan ben je zo alleen met je baby. Toch gek hoe je ineens zomaar iets kan hebben!
pi_145135592
Wuhh bloed uit je oor? :o
My god wat een verhaal .. Goed gedaan Lucas!

Blue sneutje :* .. Geen tips maar een brullende mini is gewoon niet tof!

Sim dat klopt! Straks om 16 uur zijn we geweest. Mijn bollo weegt nu met 2 maandjes (gister was ie 2 maanden *O* ) 5800 gram en is 60 cm lang :s) .. Prima beide op het eerste lijntje boven het gemiddelde. Maar bij de prikjes ging ie tekeer als een speenvarken :') .. Papa mocht hem mooi vast houden want ik vind die prikjes altijd een beetje eng :@ .. Echt zo'n mega naald die dan in zo'n mini gaat. Maar we hebben het weer overleefd voor deze maand *O*
pi_145135740
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:06 schreef Dyre het volgende:
Oei Chanty die foto :o (wat heb je lang haar :D), gelukkig zag het er allemaal erger uit dan het was. Wel vervelend hoor, al dat bloed.. Hopelijk is het nu goed dichtgebrand.

Blue, wat sneu zo'n verdrietig mannetje. Lekker douchen en hopelijk voelt hij zich dan al wat beter :*

GM, oh wat leuk, daar waren wij vroeger ook lid van, bestaat dat nog? :D
fijn dat het kaartje aangekomen is! Ze heeft intussen het pakje al aangehad, maar ik ben zo dom geweest om vergeten een foto te maken |:(

Razz, dat klinkt goed! L. is al 12 weken en het ritme wil er maar niet echt in. We proberen nu iedere 4 uur te voeden. Gaat soms supergoed, maar soms heeft ze na 2 uur alweer HONGER :P

L. slaapt trouwens in een Puckababy en toen ik haar vanmiddag uit bedje wilde halen was de stof bij haar handje helemaal natgesabbeld O+
Ze heeft nu al winnie the pooh, planes en sneeuwwitje O+
S. 2014
J. 2016
pi_145135891
Ik voel mezelf echt een ontaarde moeder als ik lees van moeders die de prik eng vonden/vinden en de prikjes drama want ik had dat dus totaal niet.... Ja ze prikte in mn mop maar dat is nodig dus hops... ik had meer moeite met dr koorts gisteren... gelukkig is saar ook wel onverschrokken maar ik was van tevoren ook.niet gespannen voor de prikken..
S. 2014
J. 2016
pi_145135960
Twinkle, bijna 6 kilo gewoon al jouw baby, groeit goed hoor :Y
Die vaccinaties, daar moeten ze een keer iets anders op verzinnen, gewoon een pilletje die je door de voeding kan mengen ofzo :P

Ik ga nu trouwens even officieel melden dat ik echtechtecht ga beginnen met gezonder eten en bewegen. Ik roep het al weken, maar er komt niks van en nu moet ik even streng zijn voor mezelf o|O Ik ben tijdens mijn zwangerschap over de 100 kilo gekomen en dat is met mijn lengte een BMI van 36 -O- Inmiddels zit ik op 96 kilo, maar L. is potverdorie alweer 3 maanden oud bijna, dus nu is het afgelopen met iedere avond chips, chocola of drop }:|
Ik ga zometeen mijn wandelschoenen aandoen en dan een (half) uur wandelen, gewoon even een paar blokken om. Langzaam opbouwen, maar wel écht aan de slag nu, ik loop nog steeds in zwangerschapsbroeken :@
pi_145136029
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik voel mezelf echt een ontaarde moeder als ik lees van moeders die de prik eng vonden/vinden en de prikjes drama want ik had dat dus totaal niet.... Ja ze prikte in mn mop maar dat is nodig dus hops... ik had meer moeite met dr koorts gisteren... gelukkig is saar ook wel onverschrokken maar ik was van tevoren ook.niet gespannen voor de prikken..
Jouw Saar is gewoon een stoere dame die even zegt dat ze het niet fijn vindt, maar daarna weer lekker lacht :D Het is denk ik alleen maar fijn dat jij als mamma er niet zenuwachtig of gespannen over gaat doen, dat pikt ze wel op denk ik :Y
pi_145136166
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:39 schreef Dyre het volgende:
Twinkle, bijna 6 kilo gewoon al jouw baby, groeit goed hoor :Y
Die vaccinaties, daar moeten ze een keer iets anders op verzinnen, gewoon een pilletje die je door de voeding kan mengen ofzo :P

Ik ga nu trouwens even officieel melden dat ik echtechtecht ga beginnen met gezonder eten en bewegen. Ik roep het al weken, maar er komt niks van en nu moet ik even streng zijn voor mezelf o|O Ik ben tijdens mijn zwangerschap over de 100 kilo gekomen en dat is met mijn lengte een BMI van 36 -O- Inmiddels zit ik op 96 kilo, maar L. is potverdorie alweer 3 maanden oud bijna, dus nu is het afgelopen met iedere avond chips, chocola of drop }:|
Ik ga zometeen mijn wandelschoenen aandoen en dan een (half) uur wandelen, gewoon even een paar blokken om. Langzaam opbouwen, maar wel écht aan de slag nu, ik loop nog steeds in zwangerschapsbroeken :@
Lekker je poppetje in de doek of de wagen en wandelen, overdag of in de avond. Goed excuus rondjes bos of kinderboerderij te doen, in het kader van dan weten we het alvast voor als hij groter is.
Doen wij ook regelmatig.
In het begin was hier ook het snaaien doordeweeks 's avonds erin geslopen. Dat eraf scheelt echt een hoop!
pi_145136215
Hmmm, misschien weer de regel opfrissen dat het woord 'ontaard' niet ijdel gebruikt mag worden hier. Dat wil zeggen: gewoon helemaal niet.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:47:46 #35
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145136245
quote:
18s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:47 schreef Franny_G het volgende:
Hmmm, misschien weer de regel opfrissen dat het woord 'ontaard' niet ijdel gebruikt mag worden hier. Dat wil zeggen: gewoon helemaal niet.
^O^!
pi_145136303
Herkenbaar Dyre... Ik loop ook nog in mn positiejeans. ( die paste ik t eind trouwens niet meer) Ik moet er ook echt wat aan doen....
S. 2014
J. 2016
pi_145136403
Oh, ik hoorde Connie Palmen net dit gedicht voorlezen bij DWDD. Brok in mijn keel. Van goeie ouwe Annie.

Dit is het land

Dit is het land, waar grote mensen wonen.
Je hoeft er nog niet in: het is er boos.
Er zijn geen feeën meer, er zijn hormonen,
en altijd is er weer wat anders loos.

En in dit land zijn alle avonturen
hetzelfde, van een man en van een vrouw.
En achter elke muur zijn and're muren
en nooit een eenhoorn of een bietebauw.

En alle dingen hebben hier twee kanten
en alle teddyberen zijn hier dood.
En boze stukken staan in boze kranten
en dat doen boze mannen voor hun brood.

Een bos is hier alleen maar een boel bomen
en de soldaten zijn niet meer van tin.
Dit is het land waar grote mensen wonen...
Wees maar niet bang. Je hoeft er nog niet in.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:56:09 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145136517
Ach, je hebt een kind gehad hoor! Niet zo streng voor jezelf O+.
(Hoewel snaaien natuurlijk ook niet de bedoeling is, maar het gewicht is er natuurlijk ook niet in een maand bij gekomen)
KuikenGuppy
pi_145136554
Ooh Dyre herkenbaar hoor ik loop ook nog in positiejeans. En volgende week moet ik alweer gaan werken, schaam me dood dat ik dan nog in positiejeans ga :'( Maar als ik ga werken betekend het automatisch dat ik meer beweeg (fiets altijd naar het werk en het fysiek werk) dus ik heb hoop dat het goedkomt...ooit!
pi_145136596
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:52 schreef Franny_G het volgende:
Oh, ik hoorde Connie Palmen net dit gedicht voorlezen bij DWDD. Brok in mijn keel. Van goeie ouwe Annie.

Dit is het land

Ik zat hier even te slikken net :@
pi_145136759
Chanty, wat een waanzin zeg!

GM ik moest stiekem lachen om het gezicht dat N trok toen ze een prik kreeg, zo'n beledigd pruillipje :@

Die voeding he, dat vind ik ook wel moeilijk. N eet rustig een hele boterham, fruit en een maaltijd over de dag verspreid, maar o wee als je vergeet er een fles achteraan te geven. En hoeveel je er ook in doet (150, 180, 210), ze drinkt het allemaal weg. Ik zit me nu al voor te bereiden op de volgende CB-afspraak waarbij zo'n haaibaai me gaat vragen waarom N nog steeds vier flessen krijgt.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_145136773
Ik heb een heleboel broeken die toch stiekem niet meer heel mooi zitten, maar mn positiekleren wil ik echt niet meer aan :@ Het is bij mij ook alleen blijven hangen op mn buik, dus ik heb zo'n heerlijke muffin top :')

Mooi gedicht idd O+
pi_145136833
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:02 schreef RunForrestRun het volgende:

GM ik moest stiekem lachen om het gezicht dat N trok toen ze een prik kreeg, zo'n beledigd pruillipje :@

Die voeding he, dat vind ik ook wel moeilijk. N eet rustig een hele boterham, fruit en een maaltijd over de dag verspreid, maar o wee als je vergeet er een fles achteraan te geven. En hoeveel je er ook in doet (150, 180, 210), ze drinkt het allemaal weg. Ik zit me nu al voor te bereiden op de volgende CB-afspraak waarbij zo'n haaibaai me gaat vragen waarom N nog steeds vier flessen krijgt.
Stip krijgt er nog 5 ;) En hier idd ook hetzelfde met eten. Het is pas afgerond als hij een fles heeft gehad.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:05:22 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145136899
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:02 schreef RunForrestRun het volgende:

Je hebt twee oren he, bij het CB ;). (In en uit).
Kuiken eet ook best veel intussen, maar ik merk ook geen verschil in hoe vaak en hoe lang hij nog wil drinken.
KuikenGuppy
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:12:10 #45
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145137192
Liefjes, koop iig 1 broek die nu goed zit. Ja een grotere maat kopen is stom maar in positiekleding is ook no fun. En als die ene goedzittende broek ervoor zorgt dat je je beter voelt dan is dat de moeite waard!

Geloof me, been there done that. En aangezien ik ondanks 3x pw hardlopen en gezond eten (vanaf 8 wkn pp!) nu pas aan het afvallen ben, ben ik heeeuuuul blij dat ik toentertijd een passende broek heb gekocht.

Je voelt je insta beter en zodra je gaat afvallen kun je steeds een kleinere maat kopen/aan ^O^ Mama worden vergt al genoeg van ons, laten we ons dan niet pesten met niet passende kleding :*

[ Bericht 0% gewijzigd door GotC op 02-10-2014 20:31:31 ]
pi_145137352
Franny, dat gedicht hakt er goed in! Toen O net was geboren had je dat vreselijke vliegtuigongeluk, terrordreiging in Oslo en dat IS gedoe. De wereld was toen even echt heel boos.
Maar toen kwam O <3

Note to self: dichtbundel van Annie kopen volgende week.
pi_145137383
quote:
18s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:47 schreef Franny_G het volgende:
Dankje Franny!

Ik heb vanochtend nog op een rant zitten broeden. Ik word er namelijk echt een beetje boos van.
Misschien doe ik het vanavond nog wel ;)
pi_145137416
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:12 schreef GotC het volgende:
Liefjes, koop iig 1 broek die nu goed zit. Ja een grotere maat kopen is stom maar in positiekleding is ook no fun. En als die ene goedzittende broek ervoor zorgt dat je je beter voelt dan is dat de moeite waard!

Geloof me, been there done that. En aangezien ik ondanks 3x pw hardlopen en gezond eten (vanaf 8 wkn pp!) nu pas aan het afvallen ben, ben ik heeeuuuul blij dat ik toentertijd een passende broek heb gekocht.

Je voelt je insta beter en zodra je gaat afvallen kun je steeds een kleinere maat kopen/aan ^O^ Mana worden vergt al genoeg van ons, laten we ons dan niet pesten met niet passende kleding :*
+1!

Heb ik ook gedaan en is beter voor mezelf en scheelt een hoop gemekker tegen mijn vriend.
pi_145137971
Ik heb idd een broek die heerlijk zit, maar ik kan echt nergens een nette pantalon vinden. Dus als iemand nog tips heeft? Ik haalde ze altijd bij de We en Steps, maar die doen alleen nog aan chino's.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:49:31 #50
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145138016
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:39 schreef Dot. het volgende:
Ik heb idd een broek die heerlijk zit, maar ik kan echt nergens een nette pantalon vinden. Dus als iemand nog tips heeft? Ik haalde ze altijd bij de We en Steps, maar die doen alleen nog aan chino's.
Esprit heeft altijd mooie bootcut pantalons :)
pi_145138642
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:12 schreef GotC het volgende:
(...) En aangezien ik ondanks 3x pw hardlopen en gezond eten (vanaf 8 wkn pp!) nu pas aan het afvallen ben (...)
Ik heb echt heftig gedemotiveerd nu -O-

Maar je hebt natuurlijk hartstikke gelijk :*
Ik heb al 1 nieuwe broek gekocht die nu past, maar mijn riemen zijn nu allemaal te kort... En op een of andere manier zakken mijn broeken na een halve dag dragen de hele tijd af, en te groot zijn ze echt niet :P
pi_145138968
Oh en vergeet niet dat door een zwangerschap je lichaam anders is geworden. De lucky ones veren direct terug, maar het is niet heel gek dat een heuppartij na een jaar of 2-3 pas weer zo is als post-zwangerschap-en-driekilobabymaandendragen.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:10:38 #53
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145138981
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:01 schreef Dyre het volgende:

[..]

Ik heb echt heftig gedemotiveerd nu -O-

Maar je hebt natuurlijk hartstikke gelijk :*
Ik heb al 1 nieuwe broek gekocht die nu past, maar mijn riemen zijn nu allemaal te kort... En op een of andere manier zakken mijn broeken na een halve dag dragen de hele tijd af, en te groot zijn ze echt niet :P
Ik ben schijnbaar de uitzondering op de regel ;) Komt goed!
pi_145139008
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:14 schreef Chanty het volgende:
Achter de pc gaat toch net wat vlotter ;)

Ik ging vanochtend douchen en met afdrogen droogde ik ook mijn oor af en toen zat er wat bloed aan de handdoek. Nu heeft dat oor de afgelopen twee weken al een paar keer gebloed en dat stopte altijd, maar nu stopte het dus niet. Het spoot er ongeveer uit en ik bleef er maar papiertjes op drukken. Na ruim een uur heb ik de huisarts gebeld.

De huisarts zei dus dat ik maar langs moest komen. Dus ik met nog steeds 1 vinger in mijn oor Lucas uit bed gehaald, zijn luier nog verschoond want hij had natuurlijk gepoept, en in de maxicosi gedaan en naar de huisarts gereden. Niet echt tof trouwens met je rechtervinger voornamelijk in je oor :')

Er zat eerder een bobbeltje dus ik vermoed dat het een bloedblaasje was. De huisarts was er niet helemaal over uit het wat is, maar dacht dat het mogelijk een slagader is of iig een grote ader die eronder ligt waardoor het zo hevig bloedde. Uiteindelijk is het verdoofd en heeft hij het dichtgebrand (was hij zeker een half uur mee zoet omdat het niet stopte). En dat stinkt :r En nu dus verband om mijn hoofd om de druk erop te houden. Morgen terug dan halen ze het eraf. En mocht het weer gaan bloeden dan moet ik naar het ziekenhuis en moeten ze het daar fiksen.

Dus het lijkt erger dan het is. Maar het was wel veeeeuuuul bloed :')
Scary shit. :{ :*
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:11:31 #55
52229 Chanty
pi_145139014
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:28 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Straks gaat hij je eten in stukjes snijden en als het echt dramatisch is wordt je gevoerd *;
:D Bekend ja _O-

En wat worden er veel babies weer geprikt ;( Ik kijk ook niet naar de naald brrrr.

Dyre goed voornemen! En een natgesabbelde puckababy O+ Hier zijn de sleepywings ook steeds natgesabbeld. Ongelofelijk maar je legt hem met zn armpjes naar beneden erin en hij krijgt ze toch omhoog en naar zijn mond _O- MOET SABBELEN :D
pi_145139024
Ik wacht even op die rant van Limone. :7
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:13:05 #57
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145139058
Chanty hoe gaat 't met je oor? :o
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:13:33 #58
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145139076
quote:
17s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:11 schreef L-E het volgende:
Ik wacht even op die rant van Limone. :7
Ohh ik zit ook op het wachtbankje :Y)
pi_145139121
Mijn probleem is dat ik voordat ik überhaupt zwanger werd al zo'n beetje 20 kilo te zwaar was :@

Maar ik ben supertrots op mezelf, lekker een blokje om gelopen net en ik voel me al lichter :D

Wat is precies het probeem met de term 'ontaard'? Ik heb iets gemist volgens mij :P
pi_145139126
Oh ik schenk net -geen grap- een glaasje limoncello in. Ik ga er even voor zitten hoor! :9
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:15:37 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145139162
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:13 schreef GotC het volgende:

[..]

Hier ook een fanatieke f5-er ;)
KuikenGuppy
pi_145139169
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:13 schreef GotC het volgende:

[..]

Waar is de popcornsmiley? *O*
pi_145139182
ALLES, Dyre. Maar dat gaat Limone nu even uitleggen.
pi_145139202
Nou, ik ben benieuwd! :D
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:18:05 #65
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145139261
Ontaard :r

Bewegen is sowieso top Dyre! Dus lekker bezig! Burn those calories! :7
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:19:25 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145139312
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:14 schreef Dyre het volgende:
Mijn probleem is dat ik voordat ik überhaupt zwanger werd al zo'n beetje 20 kilo te zwaar was :@

Idem ;) plus nog 10 kilo door de mk. En minstens 20 door de zwangerschap (heb op het eind mezelf niet meer gewogen).
De zwangerschapskilos zijn er nu bijna af. Helaas kan ik nog niet sporten, dat zou ook wel wat schelen. Maar er zit nog altijd een dalende lijn in m'n gewicht, dus ik vind het prima ;).
(En ik eet mezelf een slag in de rondte, thank you bv!)
KuikenGuppy
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:21:30 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145139412
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:15 schreef L-E het volgende:

[..]

Waar is de popcornsmiley? *O*
Oeh, de spanning!

Kan ik wel nog even naar de wc, Limone? Of moet ik het ophouden?
KuikenGuppy
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:22:03 #68
52229 Chanty
pi_145139433
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:13 schreef GotC het volgende:
Chanty hoe gaat 't met je oor? :o
Ik denk goed, er loopt nog geen bloed onder het verband door :7 Net terug van mijn vrijwilligerswerk. Die keken ook even alsof ze water zagen branden :D _O-
pi_145139497
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:22 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik denk goed, er loopt nog geen bloed onder het verband door :7 Net terug van mijn vrijwilligerswerk. Die keken ook even alsof ze water zagen branden :D _O-
Meer een oor. :+

Ga nog maar even plassen, Burd!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:24:29 #70
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145139561
Ik woog 80kg voor de zwangerschap (ook al ruim te zwaar bij 1.74m), aan het eind v/d zwangerschap 108kg en heb van januari 2014 tot 2 weken geleden stil gestaan op 93kg. Nu 'al' 3kg lichter.
Mega frustrerend want ik eet prima, sport veel, drink alleen water/thee. Mja, soms heeft je lijf meer tijd nodig om aan te passen I guess. :')
pi_145139755
Ik loop toch al even mee op fok maar wtf is een rant? :?

Chanry :D _O-

En de tip van koop 1 fatsoenlijke broek die wel past vind ik een goede! Je voelt je al zoveel anders als je geen positiekleding meer aan hoeft. Ook al is die nieuwe kleding dan een paar maten groter als voor je zwangerschap :Y
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:29:26 #72
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145139759
Relativeren: Nieuw seizoen Over mijn lijk is zojuist begonnen.. Incl mama met een kindje van 1.5 jaar :X ;(
pi_145139892
Geen moeder die het beste voor haar kind wil en daar ook naar handelt mag zichzelf ontaard noemen. Nooit. Ontaard betekent zoveel naars:

quote:
ONTAARD

1) Bedorven 2) Decadent 3) Diep gezonken 4) Gedegen 5) Gedegenereerd 6) Geperverteerd 7) Oneerbaar 8) Onzedelijk 9) Onzedig 10) Ontmenst 11) Onnatuurlijk 12) Pervers 13) Slecht 14) Tegennatuurlijk 15) Verbasterd 16) Verdorven 17) Verwaterd 18) Verworden 19) Wordt een bedorven naad rot (crypt.) 20) Zondig

Lees deze woorden eens goed door. Past dit bij het gevoel dat je voor je kind hebt, voor de situatie waarin je je even geen raad weet omdat je baby moet huilen?
De moeder van het meisje van Nulde was ontaard. De vrouw van Fritzl was ontaard. Vind je echt dat je hun gelijke bent als je niet moet huilen als je kind prikjes krijgt, als je nog 10 seconden langer doucht terwijl je je kind hoort huilen, als je kind zijn hoofd stoot?

Nee toch.

Hou er dan mee op.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:33:28 #74
52229 Chanty
pi_145139928
Ik had ook een nieuwe broek gekocht een maat groter want die positiebroeken zaten gewoon niet meer lekker. Wat anderen ook zeggen: je voelt je meteen een heeeel stuk fijner. Inmiddels is die broek veel te groot en pas ik weer een deel van mijn eigen broeken maar een deel ook nog steeds niet. Kijken of dat nog gaat komen, vooralsnog blijft ik hier namelijk afvallen. Vind ik nu nog niet erg maar over 4 kilo moet dat wel stoppen anders krijg ik wat Franny heeft.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:35:46 #75
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145140044
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:32 schreef Limone het volgende:
Geen moeder die het beste voor haar kind wil en daar ook naar handelt mag zichzelf ontaard noemen. Nooit. Ontaard betekent zoveel naars:

[..]

Lees deze woorden eens goed door. Past dit bij het gevoel dat je voor je kind hebt, voor de situatie waarin je je even geen raad weet omdat je baby moet huilen?
De moeder van het meisje van nulde was ontaard. De vrouw van Fritzl was ontaard. Vind je echt dat je hun gelijke bent als je niet moet huilen als je kind prikjes krijgt, als je nog 10 seconden langer doucht terwijl je je kind hoort huilen, als je kind zijn hoofd stoot?

Nee toch.

Hou er dan mee op.
_O_
+1!
pi_145140065
Limonerant rocks O+
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:36:27 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145140081
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:35 schreef GotC het volgende:

[..]

_O_
+1!
Wat zij zegt!
KuikenGuppy
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:37:01 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145140105
Kan die niet in de OP? ;)
KuikenGuppy
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:39:15 #79
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145140215
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:37 schreef Burdie het volgende:
Kan die niet in de OP? ;)
Gewoon standaard bovenin OUD :Y
pi_145140266
_O_
pi_145140445
En hup, nu met z'n allen aan de limoncello om het te vieren!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:48:01 #82
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145140636
*hik*
pi_145140931
Ooohhh ik heb wel limoncello staan...
Maar ik mag het niet ivm borstvoeding en de kans dat mini straks weer in slaap gevoed moet worden ;(
Gelukkig duurt mijn leven nog heul lang en krijg ik nog genoeg momenten waarin ik limoncello kan drinken ;)

Maar goede rant idd. Die ga ik onthouden!
Tralalalaaa
pi_145141560
Dank je limoentje :*
S. 2014
J. 2016
pi_145142082
Hear, hear voor Limoentje :Y

quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:29 schreef GotC het volgende:
Relativeren: Nieuw seizoen Over mijn lijk is zojuist begonnen.. Incl mama met een kindje van 1.5 jaar :X ;(
Ik dacht het mooi terug te kijken tijdens L's laatste flesje voor vandaag, maar het staat er nog niet op. Ieder jaar weer aangrijpend om te volgen.
pi_145142545
Limone O+ nooit over nagedacht, gebruik die term eigenlijk ook regelmatig :@
Wat een verhaal Chanty :o knap dat je alles met één hand heb kunnen doen! Ik kom regelmatig nog een hand of wat tekort hier ;)
Vandaag voor het eerst sinds de geboorte van mini zonder haar de hort op geweest. Toevallig ook op jacht geweest naar een passende (tussen :P)broek zolang ik nog niet in mijn oude kloffie kan.
Overigens is mijn werkkleding (=uniform) die ik over een maand aan moet, wel een stok achter de deur om de laatste kilo's kwijt te raken.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:50:19 #87
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_145143219
Huuuuu Chanty, hopelijk snel alles beter! :*

Blue, hoe gaat het met F?
Hopelijk slaapt hij lekker!

Ik kom net terug van mijn eerste avond Leids Ontzet!
Ja, dat is erg vroeg, maar voor een keertje vast niet erg!
Ik heb ik weet niet hoeveel mijn telefoon moeten pakken om een foto van mijn meiske te laten zien O+ lekker pronken!

Ik probeer mijn slaap te vatten, maar ik mis mijn gezinnetje, tussendoor rijden de ambulances af en aan en razen de treinen voorbij, en dat terwijl ik echt aan de rand van Leiden verblijf momenteel.. Nog een flink stuk buiten het centrum... :)

Ik heb lekker genoten van een paar biertjes vanavond.. :) heerlijk!

Hier geen last meer van overtollige kilo's na de zwangerschap!
Ik had last van onverdeelde gewichtstoename die zich beperkte tot alleen mijn buik, die is nog wat slapjes, maar qua gewicht ben ik allang weer waar ik wezen moet, en dat is erg fijn! :)

Mijn dame heeft trouwens iets nieuws ontdekt: spetteren en bubbels blazen met haar tong. Het komt iig neer op: 'de mop van 1000 spetters' _O-
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_145146574
Hear, hear Limone! <3

Chanty, alls goed gegaan vannacht? Of lig je nog op 1 oor?
(Hihi. Moet ineens denken aan al die oor-grappen in Harry Potter nadat Fred of George zijn oor verloor)

En als ik iets geleerd heb deze zwangerschap en nu ik moeder ben, ik dat ik zo anders reageer op dingen dan ik van tevoren had gedacht. Die hielprikjes deden me niets, maar ik zat gister te janken om een olifantje dat viel en door moeder en andere olifant geholpen werd. Het prikt weer achter mijn ogen als ik er aan denk. (was ook wel een vind ik) En sowieso, olifantjes <3
Maar anyway, we doen het allemaal anders en we zijn allemaal anders. Gelukkig maar <3
pi_145147332
Limone _O_
Home is where the O+ is...
pi_145147369
Hier een slapeloze nacht achter de rug. Onze hummel slaapt al tijden door van 19:00 tot 07:00 af en toe een uitschieter naar beneden of boven maar nu was het ff raak.

Geen idee wat er was, hij huilde maar sliep wel gewoon. Lag zoals altijd op zijn zij, knuffeltje in zijn handjes. Hij werd rustig als je over zijn hoofdje aaide en zijn muziekdoosje aanzette. Half uur later weer hetzelfde. Nu naar KDV, dus ben benieuwd...hij zal wel veel slapen.

Komende weekend een weekend alleen met hem. Zijn andere moeder gaat een weekendje weg. Zou ik daar maanden geleden (hij is nu 7,5 maand) tegenop hebben gezien, nu heb ik erg echt zin in. Het is ook zo'n vrolijk mannetje. Hij zit nu in de 'ik wil overal aanzitten wat geen speelgoed is' fase.

Misschien heeft iemand er wat aan, ons schema is nu:

Tussen 07:00 en 07:30 papbordje en wat lauw water drinken
Na zijn ochtendslaapje (meestal rond 10 uur) fruithapje en weer wat lauw water of aangelengde thee
Tussen 11:30 en 12:15 1 boterham zonder korst met dun laagje boter of smeerkaas en aangelengde thee en 150 cc opvolgmelk
Rond 15:00 een halve banaan of wat yoghurt of een rijstewafel (zonder suiker en zo min mogelijk zout) en water met een paar druppels diksap.
Als hij wat hongerig is tussendoor een broodkorst
Tussen 17:30 en 18:00 zijn groentehap die we nu steeds vaker mengen met pasta of rijst of aardappel en vlees of vis.
20:00 papfles (slapend....want hij ligt om 19:00 knock. We zijn deze fles naar voren aan het trekken die is lang 21:30 geweest, toen een hele tijd 21:00 en nu steeds 5 minuten vroeger)

Hij vindt rijst, pasta en vlees etc nog vreemd en trekt er vieze gezichten bij....hopelijk trekt dat bij door de herhaling. Vandaar ook mijn zoektocht naar recepten.

Oh en voor de darmkrampjes: een kruidenzakje maken met venkel en die in de magnetron verwarmen en op de buik leggen. Dat hielp bij hem enorm. En elke dag voetjes en buikje masseren maar masseren is mijn 'vak' :)
pi_145147517
Oh, dat filmpje Roomsnoes! *;

En _O_ voor de Limone rant. Ik vond de prikjes ook wel meevallen idd. Ik vond het veel erger toen we samen van de trap afgleden :@

Exode, ziet er toch uit als een prima schema! Ons schema is helaas verlegd door meneer, waardoor hij zn eerste fles vandaag om half 5 had. Gelukkig hebben we hem daarna nog wel even in slaap gekregen... Trek je zelf ook een vies gezicht als je hem pasta e.d. Geeft? En eet je zelf mee? Hapje voor mama, hapje voor baby kan misschien ook werken? Hier wordt daar iig erg verontwaardigd over gedaan :D
pi_145147592
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:11 schreef Dot. het volgende:
Oh, dat filmpje Roomsnoes! *;

En _O_ voor de Limone rant. Ik vond de prikjes ook wel meevallen idd. Ik vond het veel erger toen we samen van de trap afgleden :@

Exode, ziet er toch uit als een prima schema! Ons schema is helaas verlegd door meneer, waardoor hij zn eerste fles vandaag om half 5 had. Gelukkig hebben we hem daarna nog wel even in slaap gekregen... Trek je zelf ook een vies gezicht als je hem pasta e.d. Geeft? En eet je zelf mee? Hapje voor mama, hapje voor baby kan misschien ook werken? Hier wordt daar iig erg verontwaardigd over gedaan :D
Nee geen vies gezicht, we hebben van alles geprobeerd, neutraal gezicht en verder geen aandact aan geven dat het anders is, enthouasiast, over enthousiast, vliegtuigje, zelf een hap. We denken dat het een kwestie van wennen is. Zo reageerde hij ook bij de eerste keren smeerkaas en thee. Dus wederom doorzetten denk ik....maar dit soort tips zijn wel handig :)
pi_145148189
Vies gezicht is hier meestal wennen aan smaak of textuur. Betekent niet meteen dat hij het niet lekker vind!

Limonerant FTW _O_

Ook hier FOkwet actief. Gisteren bij thuiskomst avondeten gegeven in plaats van fles, want hj was nog rustig. Als hij honger heft dan krijg je er niets in behalve een fles :P
Normaal eet hij maximaal een half potje leeg, en nu alles OP.

Rond 22:30 papfles gegeven en vanmorgen weer 70cc laten staan. Moeten denk ik maar nog ff volstoppen voor hij naar bed gaat, maar vind de tijd tussen avondeten en laatste fles dan zo kort. Nou ja, komt vanzelf wel goed :)
pi_145148642
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:52 schreef Franny_G het volgende:

Dit is het land

Wat mooi O+ :'(

Verder even snel maar niet goed bijgelezen... wil snel op pad naar het zwembad met F! De swimtrainer is binnen dus niet moet getest worden.

Rijst, leuke avond gehad gisteren? Ik vond het niet zo druk dit jaar leek wel. Rondje kermis, Annie's, botermarkt en geeindigd bij Hooglandse kerk. Was weer leuk! En de biertjes smaakten heerlijk O+ , vorig jaar wist ik net dat ik zwanger was en was het een heel gehannis dat nog te verbergen :+
pi_145149345
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:44 schreef Theeleuter het volgende:
Vies gezicht is hier meestal wennen aan smaak of textuur. Betekent niet meteen dat hij het niet lekker vind!

Limonerant FTW _O_

Ook hier FOkwet actief. Gisteren bij thuiskomst avondeten gegeven in plaats van fles, want hj was nog rustig. Als hij honger heft dan krijg je er niets in behalve een fles :P
Normaal eet hij maximaal een half potje leeg, en nu alles OP.

Rond 22:30 papfles gegeven en vanmorgen weer 70cc laten staan. Moeten denk ik maar nog ff volstoppen voor hij naar bed gaat, maar vind de tijd tussen avondeten en laatste fles dan zo kort. Nou ja, komt vanzelf wel goed :)
Mijnheer eet alles wat ie lekker vindt tot de laatste hap op met een hoop gemmmmmm en gesmak.

Dit gaat 100 keer zijn mond door voordat ie het inslikt. Ik moet echt mijn lach inhouden....hij kijkt je dan ook echt zo aan van 'wat doe je me aan?!'. Maar kan me voorstellen dat inderdaad de smaak en textuur enorm wennen zijn voor hem. De pasta die we deze week gaven was ook smakeloos, de tomaten waren te waterig. Volgende keer een pastasaus met tomaten uit blik maken.
pi_145149784
Gisteren kreeg hij voor het eerst Risotto met lentegroentes. Eerst keek hij wat verbaast, maar al snel ging mond weer open en kreeg ik ook een boel MMMmmmmmm geluid
Leuk om een baby zo te zien genieten :)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:06:17 #97
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145149871
Swimtrainer O+ daar is kuiken zo'n enorme fan van! Maar dat is sowieso een waterratje ;) Veel plezier Fazz!

Exode, krijgt hij zo genoeg zuivel binnen? En heeft jouw zoon twee mama's? /nieuwsgierig

Hier gaat het meestal zo:
Rond 6/7 uur: bv + terug slapen
Rond 8 uur: (soms) bv
Rond 9.30 uur: fruit
Rond 10.30 uur: bv + slapen
Rond 13 uur: halve boterham inclusief korst, zonder beleg. Of evt broodpap (kuiken vindt droog brood niet zo lekker)
Middag varieert, maar bevat nog 2x bv, halve rijstwafel of maisboogie plus een middagdutje
Rond 19.30 uur: paar hapjes avondeten (baby variant op wat de pot schaft) + evt een komkommertje
Rond 20.30 uur: bv + slapen
Rond 2 uur: flesje afgekolfde bv (dan kan ik doorslapen ;)) of live bv als mijn man slaapt

Maar dat is nu, het zal er over een paar weken wel weer anders uit zien.
KuikenGuppy
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:12:36 #98
52229 Chanty
pi_145150019
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 07:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Hear, hear Limone! <3

Chanty, alls goed gegaan vannacht? Of lig je nog op 1 oor?
(Hihi. Moet ineens denken aan al die oor-grappen in Harry Potter nadat Fred of George zijn oor verloor)

En als ik iets geleerd heb deze zwangerschap en nu ik moeder ben, ik dat ik zo anders reageer op dingen dan ik van tevoren had gedacht. Die hielprikjes deden me niets, maar ik zat gister te janken om een olifantje dat viel en door moeder en andere olifant geholpen werd. Het prikt weer achter mijn ogen als ik er aan denk. (was ook wel een vind ik) En sowieso, olifantjes <3
Maar anyway, we doen het allemaal anders en we zijn allemaal anders. Gelukkig maar <3
:+ _O-
Heb op zich goed geslapen, op mijn goede oor :P Maar gelukkig hoorde ik door het verband heen met mijn slechte oor Lucas nog wel. Net terug van de dokter en de wond is net aan droog. Voor de zekerheid nog een heeeeel klein gaasje eroverheen geplakt om het nog even extra te beschermen. Dat mag er morgen af.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:39:08 #99
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145150618
Ik ga er toch iets van zeggen. :@
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:01 schreef exode het volgende:
Tussen 11:30 en 12:15 1 boterham zonder korst met dun laagje boter of smeerkaas en aangelengde thee en 150 cc opvolgmelk
Rond 15:00 een halve banaan of wat yoghurt of een rijstewafel (zonder suiker en zo min mogelijk zout) en water met een paar druppels diksap.
Smeerkaas bevat echt giga giga veel zout en normaal zou ik een post als dit laten liggen maar ik las dat je wel een rijstewafel geeft met zo min mogelijk zout dus dat gaf mij wel weer het idee dat je er graag op wil letten om niet teveel zout te geven. :@ Smeerkaas bevat meer zout dan normale en zelfs vaak twee maal zoveel als 30+ kaas.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145152503
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:39 schreef Moppert het volgende:
Ik ga er toch iets van zeggen. :@

[..]

Smeerkaas bevat echt giga giga veel zout en normaal zou ik een post als dit laten liggen maar ik las dat je wel een rijstewafel geeft met zo min mogelijk zout dus dat gaf mij wel weer het idee dat je er graag op wil letten om niet teveel zout te geven. :@ Smeerkaas bevat meer zout dan normale en zelfs vaak twee maal zoveel als 30+ kaas.
Echt? Dat wist ik niet :@ We geven al bewust echte boter ipv magerine omdat ik weet hoe slecht dat laatste is. Je hebt ook kinder smeerkaas toch? Zou dat minder zout zijn? Of gewoon lekker normale kaas erop (eventueel 30+)?
pi_145152667
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:06 schreef Burdie het volgende:
Swimtrainer O+ daar is kuiken zo'n enorme fan van! Maar dat is sowieso een waterratje ;) Veel plezier Fazz!

Exode, krijgt hij zo genoeg zuivel binnen? En heeft jouw zoon twee mama's? /nieuwsgierig

Hier gaat het meestal zo:
Rond 6/7 uur: bv + terug slapen
Rond 8 uur: (soms) bv
Rond 9.30 uur: fruit
Rond 10.30 uur: bv + slapen
Rond 13 uur: halve boterham inclusief korst, zonder beleg. Of evt broodpap (kuiken vindt droog brood niet zo lekker)
Middag varieert, maar bevat nog 2x bv, halve rijstwafel of maisboogie plus een middagdutje
Rond 19.30 uur: paar hapjes avondeten (baby variant op wat de pot schaft) + evt een komkommertje
Rond 20.30 uur: bv + slapen
Rond 2 uur: flesje afgekolfde bv (dan kan ik doorslapen ;)) of live bv als mijn man slaapt

Maar dat is nu, het zal er over een paar weken wel weer anders uit zien.
Volgens alle schema's wel :) Hij zit inclusief de pap op 550 ml. Ik lees soms zelfs dat 500 max is.

Onze hummel heeft inderdaad 2 mama's :) De andere mama is de biologische en ik ben de meemoeder of duomoeder zoals ze dat noemen.

Hij kreeg de eerste 3 maanden overigens bv maar ik zag mijn vrouw enorm achteruit gaan. Viel veel te veel af, was constant doodop, had nergens zin in. Moest op een gegeven moment van alles gaan slikken om op de been te blijven. En echt genieten deed ze niet. Was een lastige beslissing want wij zijn allebei eigenlijk geen voorstander van kunstvoeding. Maar hij groeit als een dolle en is altijd vrolijk dus hij vindt het blijkbaar allemaal goed.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:01:43 #102
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145153123
Ik zou idd nu alleen jonge kaas geven of een lekkere stroop of fruitmoes.
http://kiind.nl/articles/47/OphetBrood.html staan wel wat leuke tips.

Kindersmeerkaas is pure marketing en zit ook boordevol met rotzooi.

Wat leuk 2 moeders O+ En als de borstvoeding niet vol te houden is dan is het toch alleen maar fijn dat er zoiets als kunstvoeding is. :Y
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145153917
De term meemama had ik nog niet eerder van gehoord.

Verder weinig te melden, F is na niet willen slapen gisteren vandaag schade aan het inhalen.
Wat wel schattig is nu te merken dat het willetje steeds duidelijker wordt. Als ik wegloop bij de box resulteert in een pruillip en piepen plus nakijken. Hij kan het proberen denkt ie geloof ik, want zodra ik niet terug kom is het ook gauw weer gedaan :D
pi_145154348
De term duomoeder ken ik overigens ook niet. Doet me denken aan duobaan.....Ik zou het toch echt gewoon bij moeder/mama houden. Geen ander woord nodig toch?
Ik begrijp dat biologisch handig kan zijn om te verduidelijken bij wie de extra 9 maanden binnenshuis zijn doorgebracht

Leuk toch BE? Hier komt B naar ons toe getijgerd wanneer hij klaar is met alleen zijn en blijft dan bij je voeten hangen en gaat jammeren als hij niet snel genoeg op schoot wordt getild O+
pi_145154464
Heerlijk thee!
Het feit dat ze je gewoon zien als belangrijk in hun leven en het fijn vinden bih je te zijn O+
pi_145156283
Exode, wat leuk twee mama's. En een vraag gewoon uit interesse en omdat ik laatst ook twee mama's op tv zag waarvan de ene mammie werd genoemd en de andere mamma. Ik vond het eigenlijk wel slim bedacht, doen jullie ook zoiets?

Ik geloof dat ik twee holle bolle gijsjes heb gemaakt. Echt, ze blijven eten. :o

S heeft vandaag al op:
07:00 - fles 180/6
10:00 - 1 peer en 1 banaan
11:30 - fles 210/7
13:00 - 1/2 boterham met roomboter

En dan gaat hij nog eten:
15:00/16:00 - Fles 210/7
17:30 - Hutspot baby style (want met op 3 oktober hutspot eten kun je niet vroeg genoeg beginnen)
19:00 - fles 180/6

Ik zie mezelf over een paar jaar al elke week met 2 karren vol de supermarkt uitlopen. :D
pi_145156395
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:01 schreef Moppert het volgende:
Ik zou idd nu alleen jonge kaas geven of een lekkere stroop of fruitmoes.
http://kiind.nl/articles/47/OphetBrood.html staan wel wat leuke tips.

Kindersmeerkaas is pure marketing en zit ook boordevol met rotzooi.

Wat leuk 2 moeders O+ En als de borstvoeding niet vol te houden is dan is het toch alleen maar fijn dat er zoiets als kunstvoeding is. :Y
Dank je wel voor link, handig! Wij zijn echte kaasliefhebbers dus kaas is altijd in huis. Gaan we dit weekend eens testen met een klein beetje.
pi_145156485
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Exode, wat leuk twee mama's. En een vraag gewoon uit interesse en omdat ik laatst ook twee mama's op tv zag waarvan de ene mammie werd genoemd en de andere mamma. Ik vond het eigenlijk wel slim bedacht, doen jullie ook zoiets?

Ik geloof dat ik twee holle bolle gijsjes heb gemaakt. Echt, ze blijven eten. :o

S heeft vandaag al op:
07:00 - fles 180/6
10:00 - 1 peer en 1 banaan
11:30 - fles 210/7
13:00 - 1/2 boterham met roomboter

En dan gaat hij nog eten:
15:00/16:00 - Fles 210/7
17:30 - Hutspot baby style (want met op 3 oktober hutspot eten kun je niet vroeg genoeg beginnen)
19:00 - fles 180/6

Ik zie mezelf over een paar jaar al elke week met 2 karren vol de supermarkt uitlopen. :D
Wij wilden ook vooraf bedenken hoe hij ons ging noemen, maar we hebben besloten het op zijn beloop te laten. We zijn allebei mama en hij hangt er vast wel een term aan of zo om onderscheid te maken. Dus als je 'waar is mama' roept, zoekt ie ons allebei.

De term mee- en duomoeder is wettelijk zo geregeld. Zo noemt niemand mij hoor :) Pfffff, ik ben ook pas sinds 1 april (hij is 21-02) juridisch moeder. Voorheen moest je adopteren maar 1 april is een nieuwe wet in werking gegaan waardoor ik hem kon erkennen. Dat was voor ons een feestdag, anders hadden we via een rechtbank adoptie moeten aanvragen en 2 jaar moeten wachten.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:59:41 #109
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145156521
Bizar hoe dat geregeld was exode.. :{ Gelukkig gaat het nu een stuk makkelijker, zoals het hoort :Y
pi_145157483
Poeh wat een gedoe exode. Fijn dat het nu veel makkelijker is geworden. :Y

Zoals je beschrijft kan natuurlijk ook. En dan zie je wel hoe hij jullie gaat noemen inderdaad.
pi_145157717
En meteen een vraagje, hij mag al pruimen maar ik ben een beetje huiverig om het uit te proberen. Het is nu al een poepfabriek. :@ Iemand daar ervaring mee?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:51:24 #112
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145157834
Ik geef om die reden inderdaad geen pruimen :D poep tot in de nek -O-
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:57:29 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145157973
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:46 schreef exode het volgende:
En meteen een vraagje, hij mag al pruimen maar ik ben een beetje huiverig om het uit te proberen. Het is nu al een poepfabriek. :@ Iemand daar ervaring mee?
Dan zou ik het niet doen, simpel ;)

Weet iemand trouwens een lekker recept voor babies met pompoen? :9
KuikenGuppy
pi_145158100
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Uit Easy Peasy :Y) :+
♥ J & S
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:15:49 #115
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145158377
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:03 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Uit Easy Peasy :Y) :+
_O-
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:20:39 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145158487
Ik vroeg niet waar ik het kon vinden, maar of iemand een lekker recept had.

[ Bericht 32% gewijzigd door Burdie op 03-10-2014 16:30:47 ]
KuikenGuppy
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:21:07 #117
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145158503
Nou nou :')

Asjeblieft.
http://www.sandrakookt.nl(...)babys/47-flespompoen
Alhoewel, nu zeg ik wel waar je het kan vinden en niet het recept :+

[ Bericht 32% gewijzigd door GotC op 03-10-2014 16:29:16 ]
pi_145158504
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Pompoen roosteren in oven. Salieblaadje frituren in olie. Salieblaad eruit halen. Risotto maken in de salie-olie. Babies blancheren. Risotto, babies en pompoen bij elkaar gooien even laten sudderen en... klaar!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:21:58 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145158523
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:21 schreef Limone het volgende:

[..]

Pompoen roosteren in oven. Salieblaadje frituren in olie. Salieblaad eruit halen. Risotto maken in de salie-olie. Babies blancheren. Risotto, babies en pompoen bij elkaar gooien even laten sudderen en... klaar!
Het duurde serieus even voor ik de garp door had :').
KuikenGuppy
pi_145158534
Oh oeps. Lolbroeken-post te laat gelezen. :*
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:22:13 #121
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145158536
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:21 schreef GotC het volgende:
Nou nou :')
Hoe is je vakantie?
KuikenGuppy
pi_145158543
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het duurde serieus even voor ik de garp door had :').
(zonder babies prima recept heur!)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:24:25 #123
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145158588
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe is je vakantie?
Was prima, T. deed 't top en heeft mijn Schotse kant v/d familie ontmoet O+
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:29:18 #124
52229 Chanty
pi_145158724
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:58 schreef exode het volgende:

[..]

Wij wilden ook vooraf bedenken hoe hij ons ging noemen, maar we hebben besloten het op zijn beloop te laten. We zijn allebei mama en hij hangt er vast wel een term aan of zo om onderscheid te maken. Dus als je 'waar is mama' roept, zoekt ie ons allebei.

De term mee- en duomoeder is wettelijk zo geregeld. Zo noemt niemand mij hoor :) Pfffff, ik ben ook pas sinds 1 april (hij is 21-02) juridisch moeder. Voorheen moest je adopteren maar 1 april is een nieuwe wet in werking gegaan waardoor ik hem kon erkennen. Dat was voor ons een feestdag, anders hadden we via een rechtbank adoptie moeten aanvragen en 2 jaar moeten wachten.
Belachelijk he! Mijn tantes hebben een dochtertje van zes. Mijn ene tante moest toen inderdaad een hele dure adoptieprocedure door. Zij noemt mijn tantes trouwens beide mama en als iemand haar iets vraagt dan wordt de naam erbij gezegd bv mama truus of mama trees.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:32:32 #125
52229 Chanty
pi_145158823
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:21 schreef Limone het volgende:

[..]

*proest* en bedankt nu zitten er spetters op mijn telefoon
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:33:29 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145158845
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:32 schreef Chanty het volgende:

[..]

*proest* en bedankt nu zitten er spetters op mijn telefoon
Van het blancheren?
KuikenGuppy
pi_145158901
Ik had er 1 uit easy peasy maar dat wil je niet.. ik wist niet dat je boos werd

Klinkt lekker limone! Gaan we eens proberen :+
♥ J & S
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:37:50 #128
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145158958
Ik heb nog maar 12 dagen een baby! Heul snel dat recept proberen dus :9
pi_145159017
12 dagen! help!
♥ J & S
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:44:20 #130
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145159126
12 :o nee dat kan niet :o
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145159244
Dikke party in huize GotC! Wat gaan jullie doen? Hij krijgt een wishbonebike hè.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:51:44 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145159324
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:49 schreef Limone het volgende:
wishbonebike
Nooit van gehoord, maar omg wat een stoer ding :o :D O+

KuikenGuppy
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:52:36 #133
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145159353
Wishbonebike yup! Op de dag zelf gaan we met z'n 3en wat leuks doen (dierentuin oid) en de 18e vieren we onze verjaardag. Focus ligt uiteraard op hem :Y)
Er komen wat vrienden en familie, taart, overal slingers en ballonnen.. Niet heel bijzonder verder :)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:53:52 #134
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145159388
Wij zijn zo dol op de bike :D hij is echt leuk tot een jaar of 5 O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145159423
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:52 schreef GotC het volgende:
Wishbonebike yup! Op de dag zelf gaan we met z'n 3en wat leuks doen (dierentuin oid) en de 18e vieren we onze verjaardag. Focus ligt uiteraard op hem :Y)
Er komen wat vrienden en familie, taart, overal slingers en ballonnen.. Niet heel bijzonder verder :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:53 schreef Moppert het volgende:
Wij zijn zo dol op de bike :D hij is echt leuk tot een jaar of 5 O+
X4 kinderen... nou dat is toch zo'n 20 jaar. Goede investering dus. Emmetje krijgt 'm ook namelijk. ;)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:55:44 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145159431
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:55 schreef Limone het volgende:

[..]

[..]

X4 kinderen... nou dat is toch zo'n 20 jaar. Goede investering dus. Emmetje krijgt 'm ook namelijk. ;)
:D Jij hebt plannen!
KuikenGuppy
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:57:09 #137
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145159470
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:55 schreef Limone het volgende:

[..]

[..]

Goede keus :Y)!
Dat is maar ¤10 per jaar! :P
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:59:21 #138
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145159523

En ik neem hem tegenwoordig niet meer mee want hij is zo snel dat ik hem niet meer bij kan houden :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145159549
midi!
♥ J & S
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:10:22 #140
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145159785
Wheelybugs vinden wij ook heel leuk trouwens :D

Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145160036
V O+ O+
S. 2014
J. 2016
pi_145160114
De dag dat ik wist die zou komen is hier: Man is verkouden/ dodelijk snotterig en nu heb ik dus 2 kinderen... :')

timing is ronduit kut want morgen gaan we vrienden van ons als voogd vragen.
S. 2014
J. 2016
pi_145160154
Wishbone is zeker z'n geld waard! O+ (en een van de voordelen dat er nu vier jaar tussen de dames zit is dat 'ie zonder veel moeite doorgeschoven kan worden... hmmm...stom he dat ik het zo graag anders had gehad, maar ben wel heel blij dat we kleine J hebben).

Met jullie eetverhalen krijg ik er langzaam wel zin in om over een kleine twee maanden te beginnen. Nieuw kind, nieuwe kansen toch?! ;)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:35:37 #144
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145160402
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De dag dat ik wist die zou komen is hier: Man is verkouden/ dodelijk snotterig en nu heb ik dus 2 kinderen... :')

timing is ronduit kut want morgen gaan we vrienden van ons als voogd vragen.
Kan je geen vragen stellen als je verkouden bent? :D
Manen zijn wel verschrikkelijk als ze ziek zijn.

Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145160881
Toen ik maandag echt flink buikgriep had, dus overgeven en alles d'r op en d'r aan, en mijn vriend thuis bleef van zijn werk om zich over I te ontfermen, liep hij op een gegeven moment ook zo heel zielig rond met een dikke trui aan. Want 'hij voelde zich ook niet zo lekker'. Dus ik: oh, moet je ook kotsen, heb je hoofdpijn, diarree etc. etc.? En hij: nee, maar toch voel ik me gewoon niet zo lekker. Waarna hij nog eens extra zielig ging kijken. ;( .
pi_145161345
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:35 schreef Moppert het volgende:

[..]

Kan je geen vragen stellen als je verkouden bent? :D
Manen zijn wel verschrikkelijk als ze ziek zijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wij kunnen dat wel maar mijn man stort iedere 10 min als n stervende zwaan ter bank..

oh dat is helemaal irritant franny....
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:12:40 #147
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145161396
Mannen en ziek zijn... *zucht*
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:17:11 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145161536
Niet alleen mannen, mijn zoon is net zo :')
KuikenGuppy
pi_145162660
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:17 schreef Burdie het volgende:
Niet alleen mannen, mijn zoon is net zo :')
Die is van het geslacht man. :+
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:06:33 #150
52229 Chanty
pi_145162987
Mannen zijn enorm kleinzerig. Daarom heeft de natuur besloten dat wij maar kinderen moeten baren.
pi_145165206
Als ons mannetje overdreven hoest, zeggen we ook: ach het is een vent he ;)

We laten de pruimen inderdaad maar zitten. Overigens heeft hij standaard spuitpoep (sorry...) op vrijdagavond na een dag kdv. Volgens mij krijgt hij hetzelfde te eten en drinken als thuis. (Volgens het schrift iig wel) Misschien wat 'stress' van de drukte en de andere omgeving.

Mijnheer wilde ook vandaag maar een paar happen rijst, kip en groente (gepureerd). Onze aardappelen met bieten daarentegen....dus uiteindelijk van ons bord in zijn bordje overgeheveld. Vond ie heeeerlijk.
pi_145165944
Burdie, toevallig aten wij vanavond curry met pompoen. Ik heb voor I wat kleine blokjes pompoen gewokt in een beetje roomboter, tot het lekker zacht was, ook wat stukjes tomaat erbij en toen gemengd met wat rijst. Ze vond het lekker.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:12:58 #153
73386 Fazz
onderweg
pi_145168355
Leuk al die eettips, ik sla alles op :s) Nog 6 weken en F is 6 maanden :o :o Lijkt me zo leuk om te beginnen met hapjes O+

Hoe zijn jullie eigenlijk begonnen? Langzaam opbouwen, eens per paar dagen of meteen elke dag?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:15:18 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145168459
We gaan limones recept proberen, ik vond de uitgebreide versie daarvan op kokenvoormijndochter.nl :)

Even iets anders, kuiken wil overdag soms niet slapen, ondanks dat hij wel moe is. En soms wordt hij uit een slaapje gillend wakker, helemaal overstuur. Zou hij dan aan het dromen zijn geweest? Em doordat hij zo moe is, wil hij vervolgens niks, is niks goed... en 's nachts slaapt hij na zo'n dag onrustig en wordt hij weer twee keer wakker ipv doorslapen wat hij eerder deed... Zit er een sprong rond 7/7,5 maanden ofzo? Ik weet soms ff niet wat ik nog kan doen als hij zo'n bui heeft.
KuikenGuppy
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:30:01 #155
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145169195
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:12 schreef Fazzoletti het volgende:
Leuk al die eettips, ik sla alles op :s) Nog 6 weken en F is 6 maanden :o :o Lijkt me zo leuk om te beginnen met hapjes O+

Hoe zijn jullie eigenlijk begonnen? Langzaam opbouwen, eens per paar dagen of meteen elke dag?

Al bijna 6 maanden :o!

Wij zijn begonnen met het groentehapje rond 5-6 uur 's middags, elke dag :) Zachte smaken zoals bloemkool, wortel, boontjes zijn goed om mee te beginnen.
Op welke manier gaan jullie F. 'leren eten'? (Potje, gepureerd, Rapley?)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:34:19 #156
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145169433
Burdie, er zit een sprong vanaf 22.5 weken..Misschien is dat het?

Waarschijnlijk is hij zo bezig met het ontdekken van de wereld dat hij het verwerkt tijdens het slapen. En doordat alles zo interessant is, is slapen geen optie meer. :+

Het klinkt iig als een faaaaaaase. Misschien gaan wandelen met hem overdag? Leg je hem bij de eerste vermoeidheidssignalen in bed?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:41:43 #157
73386 Fazz
onderweg
pi_145169829
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:30 schreef GotC het volgende:

[..]

Al bijna 6 maanden :o!

Wij zijn begonnen met het groentehapje rond 5-6 uur 's middags, elke dag :) Zachte smaken zoals bloemkool, wortel, boontjes zijn goed om mee te beginnen.
Op welke manier gaan jullie F. 'leren eten'? (Potje, gepureerd, Rapley?)
Geen idee nog :) Ik heb de easy-peasy bijbel hier liggen en ga alles wat daar staat opvolgen :+ :')

Ik hoop dat hij met ons mee kan eten (afgezien van zout en wat verder nog niet mag) Of we dat gaan pureren of rapley weet ik nog niet. Zal wel gewoon proberen worden wat werkt :)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:45:59 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145170045
Ik denk dat het de sprong daarna is, kan dat? Kuiken is 31 weken (33 vanaf de UD). Wakker in bed leggen is standaard gillen, zelfs als hij moe is. Ik voed hem meestal maar in slaap, maar te vroeg wegleggen is wakker worden en gillen.

Hopelijk gaat het net als de vorige sprongen, net als ik denk: ik breng hem naar het ziekenhuis, en dan stoppen ze hem maar weer terug, is het voorbij :+.

KuikenGuppy
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:58:53 #159
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145170678
Vanaf 33.5 weken is idd een sprong :Y Verkeerd getypt :').
Nachtmerries zijn ook normaal in zo'n periode schijnbaar.
pi_145171301
mn meisje heeft vanavond liggen flirten met dr nijntjes en dr troetelbeer... O+

helaas heeft ze nu weer vreselijk kramp...
S. 2014
J. 2016
pi_145173524
Wat zijn jullie kindjes ineens oud aan het worden :o
Dat kan toch niet?
Voor mijn gevoel gaat het ineens heel rap!
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 05:18:29 #162
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145178820
R.ufter is al een uur wakker, en ik ben echt superduper moe -O-

We hebben een nieuwe olifant speenknuffel gekocht gister dus dat is fijn.
De nieuwe zebra valt ook enorm in de smaak.

Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145179106
Ja, dat lijkt me ook vermoeiend, Moppert. Fijn dat de nieuwe speenknuffel in de smaak valt. Ze zijn leuk ook!

Gisteren op het kdv waren er weinig baby's dus de vaste babyleidster is een dagje met haar bij de dreumes groep geweest. Dat vond ze helemaal te gek! Lekker kijken naar wat al die grotere kindjes doen. (En ik vind het zo leuk dat ze op het kdv zo gek zijn op haar. Ze zeggen steeds hoe ontzettend vrolijk ze altijd is, en dat als zij er is iedereen vanzelf ook blij wordt. O+ .)

Maar goed, kdv-ritme zorgt er wel voor dat ik nu met een van energie stuiterende baby zit. :P .
pi_145179961
Wat een leukerds, Moppert! Waar zijn die van?
De mijnes gebruikt dan (nog) geen speen, maar t zijn leuke voeldoekjes volgens mij?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 09:18:40 #165
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145179971
Je hebt ze ook zonder speen mogelijkheid.
Ze zijn van label-label http://www.babypark.nl/merken/label-label.html
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145180054
Leuk, dank je! Vlakbij ons vakantiehuisje zit een babypark, dus dan kunnen we los :P
Er is hier veel mooi speelgoed, maar onder de 30E vind je alleen rommel, helaas.
pi_145180297
Moppert nog een beetje geslapen??

Hier is een paarse olifant van Lamaze favoriet als 'ie knispert en de playgro bal met labeltjes kan ook minutenlang voor plezier zorgen.
Tot zijn vinger door al het gefriemel vast zit in zo'n labeltje, dan is het brullen :D
pi_145181348
saar had gisteren de plastic ringen te pakken in de box, per ongeluk natuurlijk maar ze vond t geluid wel tof aan dr reactie te zien
S. 2014
J. 2016
pi_145181980
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:44 schreef BlueEyes het volgende:

Hier is een paarse olifant van Lamaze favoriet als 'ie knispert en de playgro bal met labeltjes kan ook minutenlang voor plezier zorgen.
Tot zijn vinger door al het gefriemel vast zit in zo'n labeltje, dan is het brullen :D
:D :')

M. is een weekendje (!!) logeren bij opa&oma. Gister bij het terugrijden gingen mijn man en ik een beetje dood van binnen. Maarrrrr.. we hebben daarna tot heel laat buiten op een terras gezeten en ik voel me nu al weer zo lekker relaxt en uitgeslapen! Heerlijk O+
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:36:26 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145182000
Klinkt heerlijk, Limone! O+
Hebben jullie leuke plannen?
KuikenGuppy
pi_145182255
Limone dat klinkt goed!
Kan me het gevoel absoluut indenken. Waarschijnlijk hebben opa&oma de tijd van hun leven met M en jullie na zo'n eerste avondje dus ook al lekker aan het genieten.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:00:54 #172
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145182553
quote:

Lamaze is ook heel leuk.
Nee ik heb niet meer geslapen en wij zijn naar Avifauna dus ik loop ook nog eens de hele dag rond met 9kilo op mijn buik. ;(
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145182589
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:36 schreef Burdie het volgende:
Klinkt heerlijk, Limone! O+
Hebben jullie leuke plannen?
Nee helemaal niet. We zitten nu al een tijdje apathisch op de bank ons af te vragen wat we in vredesnaam moeten doen met Al Deze Tijd!! *O*

Oh ja blue. Opa en oma deden zo: *O* toen ze hoorden dat ze twee nachten bleef. En M. wordt 48 uur geknuffeld, dus die heeft ook de tijd van haar leven ;)
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:03:50 #174
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145182613
:D
Heerlijk, blije opa&oma!
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:04:54 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145182639
Wat tof Limone! Ik zou kuiken ook graag eens een nachtje wegbrengen, maar hij wordt nog twee keer per nacht wakker, dat durf ik niemand te vragen :@ :').
KuikenGuppy
pi_145182694
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:03 schreef GotC het volgende:
:D
Heerlijk, blije opa&oma!
Ja, daar doe je het eigenlijk allemaal voor hè? ;)

Ik zei nog dat ze goed op moesten letten op dingen die op de grond lagen. Toen keken ze me echt zo: :? aan. Alsof ze de komende dagen losgelaten wordt. :') O+
pi_145182738
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:04 schreef Burdie het volgende:
Wat tof Limone! Ik zou kuiken ook graag eens een nachtje wegbrengen, maar hij wordt nog twee keer per nacht wakker, dat durf ik niemand te vragen :@ :').
Hier staan beide setjes grootouders met liefde midden in de nacht op als dat betekent dat hij mag komen slapen ;)

Al rust er een mini vloek op logeerpartijen van Stip... De eerste keer ging prima, maar de keer erop zou hij naar mn schoonmoeder gaan en toen overleed haar vader een paar dagen ervoor, dus dat hebben we toen verzet. De keer erop zou hij naar mijn ouders gaan en toen overleed eerst de moeder van mijn vader, maar ze wilden hem toch nog te logeren hebben, want leuke afleiding en toen viel mijn moeder en brak ze haar sleutelbeen :X Maar morgen gaat hij weer een keer naar mijn schoonmoeder en dan gaan wij luxe uit eten en naar de film, dus dat wordt de derde keer dat hij een nachtje weg is.

Moppert, balen zeg! Is Pax zn manduca weer vergeten? :P
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:10:38 #178
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145182751
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:07 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja, daar doe je het eigenlijk allemaal voor hè? ;)

Ik zei nog dat ze goed op moesten letten op dingen die op de grond lagen. Toen keken ze me echt zo: :? aan. Alsof ze de komende dagen losgelaten wordt. :') O+
_O-
Te herkenbaar. Levende knuffel ftw!
Dus wat gaan jullie doen? :7

T. gaat elke 2 maanden een nachtje logeren bij een opa&oma. Man, bijna vechten wie 'm mag hebben :')
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:11:39 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145182770
Nou, misschien moeten we het gewoon maar eens vragen dan, aan opa en oma ;).
KuikenGuppy
pi_145182961
O doe, burd! Wat Dot en GotC zeggen. Ik heb in tijden niet zo goed geslapen.

Ja we moeten wat doen! Het is hartstikke mooi weer en ik zit nog in mijn badjas. ( O+ ). Ik stelde net voor om ergens te gaan lunchen, maar het hoopje meneer op de bank zag dat nog niet zo voor zich. :')
Maar ik denk dat dat het wordt en dan ergens met een boek in de zon en dan vanavond weer tot heel laat op een terras. w/
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:31:42 #181
52229 Chanty
pi_145183211
quote:

:D _O-

Lucas is dol op zijn Lamaze vlinder :Y Maar het tofste speelgoed is mama's aandacht.

Geniet van je kindloze weekend limone :D

Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik twee streepjes pieste O+ Ik weet nog zo goed hoe verbaasd ik was. En nu heb ik gewoon een echte baby die poept en spuugt en me wakker houdt en toch *;

Hij begint nu echt te schatteren. Het is me gelukt om het op film te krijgen totdat hij natuurlijk weer doorkreeg dat ik aan het filmen was :') Dan is het meteen serieus kijken }:|

Trouwens…. hij begint toch ook echt op mij te lijken :Y

Foto van mij toen ik denk ik een half jaar oud was

Foto van Lucas gisteren
pi_145183313
Geniet ervan, Limone. *O* .

Ik besloot vanochtend maar te genieten van het mooie weer, zolang het nog duurt. Dus I in draagdoek en samen op de fiets. Eerst naar het bos, toen door de stad fietsen en taart&koffie bij een gezellig tentje waar I in een kinderstoel kon zitten. Toen ging ik haar daar zo discreet (gelukkig) mogelijk borstvoeden en toen kwam er een vijftienjarige jongensleerling van me binnenlopen daar. :W . :o .

Overigens vond ik het al een leuke jongen, maar hij kwam daar dus met z'n twee buurkindjes van twee en vier om even een glaasje limonade met ze te drinken. Gewoon in z'n eentje met een buggy en een kind aan de hand. _O_ . Toffe jongen.
pi_145183352
Wat een ontzettende leuke is het toch, Chanty!!
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:43:15 #184
52229 Chanty
pi_145183537
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:35 schreef Franny_G het volgende:
Geniet ervan, Limone. *O* .

Ik besloot vanochtend maar te genieten van het mooie weer, zolang het nog duurt. Dus I in draagdoek en samen op de fiets. Eerst naar het bos, toen door de stad fietsen en taart&koffie bij een gezellig tentje waar I in een kinderstoel kon zitten. Toen ging ik haar daar zo discreet (gelukkig) mogelijk borstvoeden en toen kwam er een vijftienjarige jongensleerling van me binnenlopen daar. :W . :o .

Overigens vond ik het al een leuke jongen, maar hij kwam daar dus met z'n twee buurkindjes van twee en vier om even een glaasje limonade met ze te drinken. Gewoon in z'n eentje met een buggy en een kind aan de hand. _O_ . Toffe jongen.
Wat schattig :D O+
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:46:28 #185
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145183604
Heerlijk Chanty en Franny O+ Lekker genieten van jullie kindjes!
pi_145185279
Chanty, zeker dat hij op je lijkt! Sws hetzelfde neusje :D
pi_145186667
Je hebt overduidelijk een mini Chanty gebakken hoor. En wat schattig dat schaterlachen O+ Gebeurd hier ook steeds vaker maar niet voor de camera hoor dan kijkt ze meer zo; }:|

Franny dat klinkt als een heerlijke ochtend. En wat lief van je leerling!

Over het logeren, hoewel beebje doorslaapt durf ik het nog niet aan om haar ergens te laten logeren. dat komt wel over 15 jaar ofzo :')
pi_145186947
Verkeerde topic :')
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:35:47 #189
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_145189075
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 14:48 schreef simsolobim het volgende:
Je hebt overduidelijk een mini Chanty gebakken hoor. En wat schattig dat schaterlachen O+ Gebeurd hier ook steeds vaker maar niet voor de camera hoor dan kijkt ze meer zo; }:|

Franny dat klinkt als een heerlijke ochtend. En wat lief van je leerling!

Over het logeren, hoewel beebje doorslaapt durf ik het nog niet aan om haar ergens te laten logeren. dat komt wel over 15 jaar ofzo :')
Dan doe jij vast ff zo :o dat mijn mini vrouwtje al uit logeren is geweest met 3 weken! O-)

Ik reageer ff uitgebreider als mijn WiFi wat stabieler is..
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 19:30:58 #190
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145193573
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:09 schreef Dot. het volgende:

[..]

Hier staan beide setjes grootouders met liefde midden in de nacht op als dat betekent dat hij mag komen slapen ;)

Al rust er een mini vloek op logeerpartijen van Stip... De eerste keer ging prima, maar de keer erop zou hij naar mn schoonmoeder gaan en toen overleed haar vader een paar dagen ervoor, dus dat hebben we toen verzet. De keer erop zou hij naar mijn ouders gaan en toen overleed eerst de moeder van mijn vader, maar ze wilden hem toch nog te logeren hebben, want leuke afleiding en toen viel mijn moeder en brak ze haar sleutelbeen :X Maar morgen gaat hij weer een keer naar mijn schoonmoeder en dan gaan wij luxe uit eten en naar de film, dus dat wordt de derde keer dat hij een nachtje weg is.

Moppert, balen zeg! Is Pax zn manduca weer vergeten? :P
Haha hij heeft zijn eigen manduca verkocht. Hij gebruikt liever mijn tula.

En jeetje dat is echt een logeervloek :o

Superleuk Franny!
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145194481
logeren... ik moet er nog niet aan denken... Ik verbaas mijzelf iedere keer weer want voor de zwangerschap stond ik er heel anders in.
We hadden het er vanmiddag toevallig over maar ik merk dat ik nog niet zover ben.

Wij hebben vandaag vrienden van ons als voogden gevraagd en ze hebben Ja gezegd! We hopen natuurlijk dat het nooit nodig zal zijn maar anders komt ons dierbaarste bezit goed terecht O+

nu nog even bedenken hoe ik dit mn zus ga vertellen... zij had ws gerekend dat zij t zou worden...
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:15:17 #192
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145194683
Waarom is je zus het dan niet geworden? Leuk dat jullie vrienden het wel willen!

Logeren zonder mij is een no-go.. Over een half jaar tot jaartje misschien :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:19:08 #193
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145194785
T. ging ook pas bij..7 mnd logeren :P Daarvoor wilde ik en hoefde het niet.

Dot wat een logeervloek idd :o

Voogd..hebben hier nog steeds niemand voor gekozen :{
pi_145195131
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:15 schreef Moppert het volgende:
Waarom is je zus het dan niet geworden? Leuk dat jullie vrienden het wel willen!

Logeren zonder mij is een no-go.. Over een half jaar tot jaartje misschien :D
Omdat zij getrouwd is met iemand waarmee ik/wij totaal niet mee overweg kunnen en iemand die ik totaal niet vertrouw. En dan kan ik alleen mn zus wel voogdij geven maar zolang zij met hem getrouwd is zal hij zich mengen in de opvoeding van Saar en dat wil ik niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:32:58 #195
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145195208
Dat is een logische reden inderdaad.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145195286
Maar goed ik ben niet van plan dood te gaan voor mn 90e dus t is allemaal theorie :+
S. 2014
J. 2016
pi_145195591
Gm herkenbaar. Mijn zusje heeft een relatie met iemand die in mijn ogen iets te gtaag een biertje drinkt. En bovendien mijn zusje een keer in elkaar grslagen heeft. Dus daar gaan die van mij ook never nooit heen.

Zijn nog wel aan het denken over uberhaupt een voogd. Best lastig :X
pi_145195783
Gm, dat klinkt als een hele goede reden :Y Jouw zus weet hier ook van neem ik aan? Dan zal ze het mischien wel begrijpen als je het uitlegt hopelijk. Maarja, het is wel haar man, dus het ligt mischien gevoelig. Hebben jullie het wel ergens officieel vast laten leggen? Anders beslist alsnog straks een rechter... (vooral als het geen familie is)

Onze voogd hebben wij al tijdens de zwangerschap vast laten leggen en daar hebben we allebei nog steeds een goed gevoel over :Y

L begint steeds meer echt te lachen :D Wat een blije baby hebben we toch als die krampjes er maar niet zijn. Wat een verschil met een maand geleden! Zoveel verdriet en pijn gehad dat arme meisje, maar ik ben de helft ervan alweer vergeten met hoe ze nu is O+ Nu alleen nog even die krampjes overbruggen en dan heb we 24/7 dit :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145195807
Moet wel zeggen dat ik bij deze vrienden zeker weet dat ze contact zullen houden met mijn familie, vind ik ook wel belangrijk.
S. 2014
J. 2016
pi_145196015
Is er trouwens rond de 12 weken ook een 'sprongetje'? Pff beebje was helemaal van slag vandaag, niet willen slapen, slordig drinken, veel huilen.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:59:56 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145196052
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:58 schreef simsolobim het volgende:
Is er trouwens rond de 12 weken ook een 'sprongetje'? Pff beebje was helemaal van slag vandaag, niet willen slapen, slordig drinken, veel huilen.
Rond 12 weken zit een regeldag.

Edit: en kennelijk ook een sprong. Sterkte ;).
KuikenGuppy
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 21:01:40 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145196102
Leuk, zo'n blij meisje, Dyre! Fijn dat het beter gaat :)
KuikenGuppy
pi_145196308
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:52 schreef Dyre het volgende:
Gm, dat klinkt als een hele goede reden :Y Jouw zus weet hier ook van neem ik aan? Dan zal ze het mischien wel begrijpen als je het uitlegt hopelijk. Maarja, het is wel haar man, dus het ligt mischien gevoelig. Hebben jullie het wel ergens officieel vast laten leggen? Anders beslist alsnog straks een rechter... (vooral als het geen familie is)

Onze voogd hebben wij al tijdens de zwangerschap vast laten leggen en daar hebben we allebei nog steeds een goed gevoel over :Y

L begint steeds meer echt te lachen :D Wat een blije baby hebben we toch als die krampjes er maar niet zijn. Wat een verschil met een maand geleden! Zoveel verdriet en pijn gehad dat arme meisje, maar ik ben de helft ervan alweer vergeten met hoe ze nu is O+ Nu alleen nog even die krampjes overbruggen en dan heb we 24/7 dit :P

SPOILER
dat vastleggen gaan we asap doen maar moesten eerst vragen of ze t wilde doen natuurlijk.

en L. O+
S. 2014
J. 2016
pi_145197221
Dyre die wangetjes O+
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 21:36:30 #205
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145197355
Dyre O+! Wat een liefie!
pi_145198040
Dyre, was een schatje O+

Moppert, hopelijk vannacht een betere nacht!

Chanty, ik zie de overeenkomst ook hoor :) Leuk!

Dot... zeker een logeervloek -O-

Enne voogd? :@ Daar moeten wij ook maar eens achteraan....
pi_145208279
Uit logeren deden wij al met 2,5 maand. En toen gingen wij ook nog eens gelijk 3 nachten naar Parijs met onze kleuter. :@ Ondanks dat ik de kleintjes wel miste wist ik dat ze bij mijn vader in goede handen waren en dat het dus echt wel goed ging thuis. De 1 op 1 tijd met L, dat blije koppie, ze genoot van alle aandacht en dat maakte het gemis toch een beetje goed.
Wij vinden het heel belangrijk dat de kinderen af en toe een hele dag de volle aandacht van papa en mama krijgen, daarom houden we dit soort dagen erin. Afgelopen zomer zijn we naar Drievliet geweest met L en gisteren naar de Efteling. Zowel wij als L genieten enorm van dit soort dagen. En als T en S straks wat groter zijn gaan we dit ook met hen doen. Elke paar maanden even een dag papa en mama voor zich alleen.
En nu nog een keertje een papa en mama only dag inlassen. Mijn man zei toevallig gisteren dat hij dat misschien volgend jaar wel een keer wil, want hij is er nu nog niet aan toe. Hij wilde gisteren ook per se Ten S ophalen toen we om 9 uur 's avonds thuiskwamen van de Efteling. Ze hadden gewoon bij mijn zusje kunnen slapen, maar dat was echt een no-go voor hem.

Chanty ik vond hem gelijk al op je lijken. Hij heeft dezelfde blik als jij. O+

Dyre was is ze leuk! En wat wordt ze alweer groot zeg! O+

GM wat fijn dat de vrienden voogd willen zijn voor S.
Ik lig nu met S samen in bed. Hij wil niet slapen en ligt nu aan mijn dekbedhoes te sabbelen. :')
pi_145209847
Ik vind dat jullie dat supergoed doen, Nikki. Sowieso, ik denk best vaak dat jouw kindjes het maar getroffen hebben. Je bent aan de ene kant een superstoere moeder die hard en veel werkt en dat met plezier doet, aan de andere kant ben je ook die superlieve moeder die leuke dingen doet en tijd maakt voor haar kinderen en je man klinkt ook altijd zo lief. En gewoon, ik ben er erg van onder de indruk. :) .

(Niet dat alle andere moeders hier niet ook allemaal heel stoer en lief zijn enzo he. :P )
pi_145212199
*O* Ze is weer thuis! Wij zijn uiteindelijk gister naar de opera gegaan. Dat was ook leuk. Toen ik vanochtend wakker werd dacht ik eerst: "ugh, maandag." Maar toen bedacht ik mij dat het zondag was en dat ik nog een hele langzame zondagochtend voor de boeg had. O+
pi_145214162
Fijn dat jullie toch hebben genoten Limone.
Men men men er komt echt niks uit mn handen, Saar was door darmkramp enorm aan t spoken vannacht en man is nog dodelijk ziek ( :') ) dus t was me me me...

en bijslapen zit er niet in want mm schoonouders komen zo.. :O
S. 2014
J. 2016
pi_145214300
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:25 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind dat jullie dat supergoed doen, Nikki. Sowieso, ik denk best vaak dat jouw kindjes het maar getroffen hebben. Je bent aan de ene kant een superstoere moeder die hard en veel werkt en dat met plezier doet, aan de andere kant ben je ook die superlieve moeder die leuke dingen doet en tijd maakt voor haar kinderen en je man klinkt ook altijd zo lief. En gewoon, ik ben er erg van onder de indruk. :) .

(Niet dat alle andere moeders hier niet ook allemaal heel stoer en lief zijn enzo he. :P )
+1 !

Ik hoop ook een beetje zo te kunnen worden als Nikki O+ .

Maar voor nu is het nog even de tijd van om 3 uur 's nachts zo moe zijn tijdens een voeding dat ik steeds tussendoor in slaap val en uiteindelijk huilend A. aan m'n lief geef omdat ze niet meer in slaap wil maar ik was zo moe-hoe ;( .

Het is eventjes zwaar. En dan hebben we niet eens een huilbaby ofzo :@ Ze is echt heel lief! Maar het totaal ritmeloze van een dag met baby vind ik zelf heel lastig, zeker de laatste dagen is er geen peil op te trekken wanneer ze weer komt. En ik kan de slaap tussendoor ook niet vatten.

Nouja. /zeur. :')
pi_145214499
Dat is ook zwaar, Razz. Het wordt beter, maar nu zit je er eventjes middenin...

Hier een vrolijke foto van I met haar aardbeimuts en twee tandjes. *) .

SPOILER
pi_145215165
Herkenbaar hoor Razz, ik heb dat ook.

Dan voed je je kind om 10 uur in de hoop dat ze doorslaapt, komt ze weer om half 2 snachts, voed ik haar om 8 uur, dan komt ze pas 4 uur :') Hier dus ook nog echt geen peil op te trekken.
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:42:55 #214
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145215922
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:58 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

+1 !

Ik hoop ook een beetje zo te kunnen worden als Nikki O+ .

Maar voor nu is het nog even de tijd van om 3 uur 's nachts zo moe zijn tijdens een voeding dat ik steeds tussendoor in slaap val en uiteindelijk huilend A. aan m'n lief geef omdat ze niet meer in slaap wil maar ik was zo moe-hoe ;( .

Het is eventjes zwaar. En dan hebben we niet eens een huilbaby ofzo :@ Ze is echt heel lief! Maar het totaal ritmeloze van een dag met baby vind ik zelf heel lastig, zeker de laatste dagen is er geen peil op te trekken wanneer ze weer komt. En ik kan de slaap tussendoor ook niet vatten.

Nouja. /zeur. :')
Herkenbaar :Y. Hadden we eerst een keurig ritme van elke 3 uur drinken, overdag en 's nachts, is het nu een rommeltje. Het is vast de leeftijd :+
  zondag 5 oktober 2014 @ 15:01:53 #215
52229 Chanty
pi_145216672
Oh razz het wordt allemaal beter :*

Wat een schattig mutsje O+ Mijn moeder breide vroeger ook zulke mutsjes voor me. Ik had een rode paddestoel met witte stippen (die muts past overigens nog steeds _O-).

Nikki ik zal eens een babyfoto van mijn man opzoeken, dan zie je wel heel duidelijk dat hij eerst echt een kopie van hem was :Y
pi_145216822
razz :*

en lieve I.

ik ben nooit zo blij met foto's waar ik zelf opsta maar deze ga ik afdrukken denk ik...

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_145216849
I O+ wat is ze mooi!

Meer heb ik niet gezien :)
pi_145218860
Wow GM, Saar is echt jou kopietje O+
en Franny, wat een mooi meisje heb je!
pi_145220690
Mooie I.! Wat een prachtige blik heeft ze, zo onbevangen de wereld in kijkend.
En Saar is een mini GM, wat een lief mupke!

En thanks voor de herkenning dames O+ Ik heb het er allemaal voor over hoor, maar soms doet er even iets *krak* wat anders met genoeg slaap altijd heel bleef :+ En ik geloof dat ik van tevoren vooral de tijdsduur van een voeding heb onderschat. Tiet, boer, luier, tiet, boer.. Je bent zo een uur verder joh :o wist ik veel..

Maar als ik dan weer een heel tevreden baby aan de borst heb die met haar handjes mijn vingers heel stevig vastpakt is het toch ook wel weer zo fijn dat ik dáár dan soms weer van moet huilen O+ :')
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:14:19 #220
73386 Fazz
onderweg
pi_145221491
Wat een lieve foto Franny O+

En mini GM O+

Limone, lekker hoor zo'n weekendje weg! Terras en opera klinkt goed :)

Ja he Razz, duurt best lang zo'n voeding :) Ik had laatst even teruggekeken in dat boekje van de kraam; bleek dat ik de eerste week zo'n 13x per dag voedde :o Toen bleef er ook niet heel veel slaaptijd over... maar het komt goed, zoals iedereen al zegt :*

Vandaag dan toch eindelijk gaan zwemmen met de swimtrainer; vrijdag stond ik voor een dicht zwembad :') Weet ik veel dat die dingen niet dagelijks open zijn, of is dat echt iets dorps? :? F. keek iig z'n ogen uit, het was nogal druk dus hij was nogal onder de indruk van alles. Vanmiddag heeft ie wel al lekker 2 uur geslapen :9
pi_145221507
Razz, het is volkomen normaal dat je moe bent. Je bent net bevallen!! Luister naar je lichaam en probeer jezelf niet voorbij te lopen.
pi_145227422
Vrolijke mini's O+

Ik snap vandaag even helemaal niks van mijn baby .. word er ook mega onzeker van :@
Heel vermoeiend, zo'n kleintje wat alleen maar brult en piept en gewoon niet gezellig is. En dan voel ik me schuldig dat ik hem zo morgen achter moet laten bij de gastouder die ook 18 weken zwanger is :X
Nou ja, als het niet gaat kan ze mijn man bellen, die zit nog in de ziektewet thuis dus .. maar toch. Leuk is anders. Hoop dat ik snel weer mijn blije ei terug heb.
pi_145227701
Pffff, respect voor alle alleenstaande ouders. Dat was ff pittig 2 dagen en 1 nacht alleen met de kleine man.

Natuurlijk ook om half 11 's avonds ineens hysterisch wakker en om half 6 's ochtends vinden dat de dag al is begonnen....hij voelde het aan denk ik.

Maar verder was het wel heel gezellig en leuk :) Vanochtend met hem gaan zwemmen, heerlijk. Gewoon zitten in het peuterbad en rondkijken. Hij lacht naar alles en iedereen en neemt het allemaal rustig in zich op. Maar ondanks de gezelligheid en het plezier was het vermoeiend....

We hebben wat betreft eten overigens het idee dat hij gepureerd en door elkaar heen gemengd eten niet zo lekker vindt. Als je dingen apart van elkaar aanbiedt, vindt hij het wel lekker. Hij voelt zich nu al te oud voor babypuree denk ik ;)

Wat een lieve foto's allemaal!
pi_145229096
OMG ik moet morgen weer werken *huil*
Ik zie er zó tegenop. Na 11 weken bevallingsverlof, 3 weken vakantie en 6 weken ouderschapsverlof moet ik er nu toch aan geloven...
En dat vind ik echt moeilijk. Ik zit nog niet lekker in m'n vel en sowieso maakt mini er de laatste weken snachts ook een potje van. Ben zo onwijs moe maarja, ik móet... Morgen m'n wekker zetten... On 6:15 :')

Sorry hoor, dat was allemaal even ego maar ik voel me er gewoon erg onrustig door :@
Tralalalaaa
pi_145229693
TAP :* Moet je morgen gelijk een hele dag?
pi_145229879
Aah TAP :* Maak het jezelf morgen (en de komende week) vooral niet te moeilijk. Rustig aan, ze zijn hartstikke blij dat je er weer bent!
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:18:36 #227
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145230565
Twinkle :* Onzeker maakt dat he, als je mini anders doet dan je gewend bent? Geen zorgen maken over de GO, die is vast meer gewend ;)

TAP :* Succes morgen meis. Doe rustig aan, het blijft lastig die eerste dagen/weken na verlof, hoe lang dat ook was. Niet gek dat het je onrustig maakt!
pi_145230630
TAP zet hem op ^O^
pi_145230968
Ja morgen meteen een hele dag. Pfff komende week gewoon weer 32u werken, denk dat ik vrijdag Total loss ben :')
Maar ben allang blij dat mini de fles ondertussen pakt. De Mam-fles was toch de uitkomst!
En dinsdag gaat ze voor het eerst een hele dag naar opa en oma, ben ook heel benieuwd hoe dat gaat.
Tralalalaaa
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:26:26 #230
73386 Fazz
onderweg
pi_145230995
TAP, rustig aan morgen :* Is toch niet gek dat je er onrustig over bent, het is ook spannend om weer te gaan beginnen!

Twinkle, net als je denkt dat je het door hebt veranderd het weer ;) Niet onzeker van worden :*

Exode, herkenbaar :X Ik zit de komende dagen ook alleen thuis met mini; het is dat ik vandaag nog een kliekje had maar ik heb geen idee hoe ik de komende dagen ga koken met een baby die alleen maar wil drinken als ik uit m'n werk kom...
pi_145231240
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:25 schreef Franny_G het volgende:

Wat lief! O+

TAP wat rot dat je nog zo vermoeid bent en morgen toch aan het werk moet. -O- Ik hoop dat je me niet verkeerd begrijpt als ik dit zeg, maar het kan uiteindelijk ook meevallen. Vaak maken we er in ons hoofd een heel ding van (althans ik doe dat :+ ) en dan vraag je je achteraf waar je je in hemelsnaam zo druk over hebt gemaakt. Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen morgen. En ik hoop dat je na de eerste week kunt zeggen dat het is meegevallen. :*
pi_145232867
Oh ik snap wat je bedoelt hoor! En hopelijk valt het ook mee enzo :)
Het enige waar ik een beetje last van heb is dat omdat ik me niet helemaal lekker in m'n vel voel zitten, ik geen zin heb om sociaal te moeten doen. Dat gaat lastig met collega's :')
Maar ook dat komt goed.
Tralalalaaa
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:15:35 #233
52229 Chanty
pi_145233991
Tap heel veel succes. Hopelijk valt het gewoon mee morgen :*
pi_145238385
Je collega's zijn vast lief voor je, TAP (en zo niet ~O> .). En ben het ook met Nikki eens: in je hoofd maak je dingen al snel groter en moeilijker dan ze zijn. Succes en lekker slapen (hopelijk).
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:53:19 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145239013
Succes morgen, TAP! :*
KuikenGuppy
pi_145239087
Wat zouden jullie doen? Baby slaapt vanaf 18.00/18.30 uur, krijgt in principe nog om de drie uur voeding. Wakker maken om te voeden of laten slapen (ze zal het wel nodig hebben denk ik eigenlijk) en afwachten tot ze komt. Ik weet niet of ze denkt dat dit haar 'lange slaap' is :?
De 'lange slaap' (meestal van een uur of 00.00 tot 07.00) is het enige wat ze met regelmaat doet, voor de rest zit er totaal nog geen ritme in en heeft ze af en toe om de twee uur honger en dan voeden we haar gewoon (we kijken wel uit dat we het dagelijks maximum niet overschrijden).
Ik neig zelf naar laten slapen nadat we gisteren een vreselijke dag hebben gehad met een ontroostbaar meisje die duidelijk overprikkeld was maar niet kon slapen. Pas om 21.00 uur viel ze in slaap in de draagdoek tot half een.

En sorry dat ik nergens op reageer, voor mijn gevoel ben ik alleen maar met mijn kinderen bezig kom bijna nergens anders aan toe :{
pi_145239335
Tap! Succes :* komt vast goed :)!!

Twinkle, dat is idd lastig.. en die onzekerheid die er bij komt kijken, blegh! Voor dat je het weet snap je het weer helemaal :*

Gep, ik ben even kwijt hoe oud je mini is :@ .. Krijgt ze fles of borst, fles volgens mij he? Hier (borst) kan ik Jibs nog wel een droomvoeding geven, hij slaapt dan en hapt gewoon aan dus het echt wakker maken hoeft niet.
Lastig he, om te beslissen wat je moet doen. Ik zou zeggen volg je gevoel :).. Heeft ze vandaag voldoende gedronken? Ik zou haar laten slapen, als ze behoefte heeft komt ze vanzelf wel (even afhankelijk van dr leeftijd, sorry :') :@) ..

Die tijd voor hier komt vanzelf, je wordt af en toe ook alleen maar geleefd!
♥ J & S
  zondag 5 oktober 2014 @ 23:00:23 #238
52229 Chanty
pi_145239358
Ik zou dr lekker laten slapen tenzij je er problemen mee hebt dat ze mogelijk eerder komt deze nacht. Mits ze verder goed groeit natuurlijk en duidelijk aangeeft als ze honger heeft.
pi_145239362
Ik zou lekker laten slapen, geppie. En maar kijken wat er gebeurt. Het klinkt alsof ze het nodig heeft inderdaad. (Het gaat altijd heel erg tegen mijn gevoel in om een kind dat ligt te slapen wakker te maken, dus ik doe dat echt alleen als het niet anders kan :) .)
  zondag 5 oktober 2014 @ 23:01:38 #240
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145239417
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:00 schreef Franny_G het volgende:
Ik zou lekker laten slapen, geppie. En maar kijken wat er gebeurt. Het klinkt alsof ze het nodig heeft inderdaad. (Het gaat altijd heel erg tegen mijn gevoel in om een kind dat ligt te slapen wakker te maken, dus ik doe dat echt alleen als het niet anders kan :) .)
+1 :)

En geppie, je gezin is altijd het belangrijkste :*! Je hoeft je nooit te verontschuldigen ;)
pi_145239461
Oh en ik zag de mooiert van Dyre O+, wat een lekkere wangen!

GM saar is echt een minime/you zeg :o!

Franny! Die muts hihi wat schattig!!

EN Limone met en topuitje! Naaah beter kan niet dames!
*O*
♥ J & S
pi_145239761
GotC!
Hoe voel je je? Met de verjaardag van T in het vooruitzicht!
O+ *O*
♥ J & S
pi_145239798
quote:
5s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:54 schreef geppie het volgende:
Wat zouden jullie doen? Baby slaapt vanaf 18.00/18.30 uur, krijgt in principe nog om de drie uur voeding. Wakker maken om te voeden of laten slapen (ze zal het wel nodig hebben denk ik eigenlijk) en afwachten tot ze komt. Ik weet niet of ze denkt dat dit haar 'lange slaap' is :?
De 'lange slaap' (meestal van een uur of 00.00 tot 07.00) is het enige wat ze met regelmaat doet, voor de rest zit er totaal nog geen ritme in en heeft ze af en toe om de twee uur honger en dan voeden we haar gewoon (we kijken wel uit dat we het dagelijks maximum niet overschrijden).
Ik neig zelf naar laten slapen nadat we gisteren een vreselijke dag hebben gehad met een ontroostbaar meisje die duidelijk overprikkeld was maar niet kon slapen. Pas om 21.00 uur viel ze in slaap in de draagdoek tot half een.

En sorry dat ik nergens op reageer, voor mijn gevoel ben ik alleen maar met mijn kinderen bezig kom bijna nergens anders aan toe :{
Geppie, herkenbaar verhaal hoor hier. L slaapt ook 's nachts lekker een uur of 6 door, maar overdag heeft ze het ene moment na 2 uur al HONGER en het andere moment zit er makkelijk 4 uur tussen.

Als ze ondertussen niet al wakker is geworden :P dan zou ik haar lekker laten liggen. Jouw meisje is nog maar een week of 5 toch? Misschien wel max ong. 7/8 uur ertussen laten tijdens de 'lange' slaap. Maar ik weet niet wat daar de officiele cb-regels voor zijn ;)

Enne, lekker met je eigen gezin en je meisje bezighouden hoor O+ Fok komt wel een andere keer ;)

Succes morgen TAP, lekker rustig aan doen :*
pi_145239835
Vandaag precies 6 weken O+
Thanks guys, gewoon laten pitten was eigenlijk al mijn gevoel en ik hoor het wel als er een voeding in moet ;) ze ligt de hele dag al te slapen, ze is steeds maar een half uur wakker geweest, na zo'n plakdag als gisteren mis ik haar gewoon een beetje :@ maar ik ben wel een beetje bijgekomen vandaag! Vanochtend nog even een poos met mijn grote (bijna 6 jr) kunnen tekenen en kletsen. Daar heb ik sinds de geboorte van kleine zus ook steeds maar botsingen mee en eergisteren was ze na een aanvaring heel hard aan het huilen dat ze zo graag weer met zijn 3en wilde zijn :'( :{ Terwijl ze wel heel lief is voor haar kleine zusje.

Wat een lieve foto's worden er gepost; aarbeitje van Franny, mini GM en meisje van Dyre *O*
Succes morgen TAP, komt vast goed! Altijd als ik ergens tegenop zie valt het achteraf mee, hopelijk is dat bij jou ook zo!
Twinkle; snap precies wat je bedoelt!
pi_145244210
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:12 schreef geppie het volgende:
Vandaag precies 6 weken O+
Thanks guys, gewoon laten pitten was eigenlijk al mijn gevoel en ik hoor het wel als er een voeding in moet ;) ze ligt de hele dag al te slapen, ze is steeds maar een half uur wakker geweest, na zo'n plakdag als gisteren mis ik haar gewoon een beetje :@ maar ik ben wel een beetje bijgekomen vandaag! Vanochtend nog even een poos met mijn grote (bijna 6 jr) kunnen tekenen en kletsen. Daar heb ik sinds de geboorte van kleine zus ook steeds maar botsingen mee en eergisteren was ze na een aanvaring heel hard aan het huilen dat ze zo graag weer met zijn 3en wilde zijn :'( :{ Terwijl ze wel heel lief is voor haar kleine zusje.

Wat een lieve foto's worden er gepost; aarbeitje van Franny, mini GM en meisje van Dyre *O*
Succes morgen TAP, komt vast goed! Altijd als ik ergens tegenop zie valt het achteraf mee, hopelijk is dat bij jou ook zo!
Twinkle; snap precies wat je bedoelt!
Het is ook een hele verandering voor zo'n 'groot' kind hoor. Misschien nog wel groter dan voor een dreumes/peuter, juist omdat ze op die leeftijd beter beseffen hoe het was toen jullie nog met zijn drieën waren. Heb je er al eens over nagedacht om een speciale dag met je grote in te lassen? Je kunt bijvoorbeeld iets simpels doen als samen naar een stad toe en haar een nieuw shirt/nieuwe outfit uit te laten kiezen en samen te lunchen. Of ga samen naar het bos om herfstspullen te zoeken, ga nog ergens iets drinken en ga thuis aan de knutsel met haar. Gewoon even een dag waarop zij jouw volle aandacht heeft en waarop ze (weer) voelt dat jullie nog net zo gek op haar zijn als voor de komst van haar zusje. Ik benoem zo'n dag dan ook, zodat ze weet dat het die dat echt L-dag is.
Zoals ik eerder in dit topic beschreef bloeit L tijdens dit soort dagen enorm op. En ook juist op dat soort dagen besef ik extra wat ze in heeft moeten leveren qua aandacht en dat vind ik als ik er dan zo over nadenk soms best verdrietig voor haar.

En verder merk ik dat L ook even 1-op-1 aandacht nodig heeft tijdens reguliere dagen. Ook dat zit hem in hele simpele dingen zoals bijvoorbeeld even een kwartiertje samen knuffelen op de bank en een boekje lezen of gezellig samen in bad. Heel verhaal geworden, maar misschien kun je er iets mee. :*
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:29:23 #246
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145247015
Mijn UD was een jaar geleden :o
pi_145247275
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:29 schreef GotC het volgende:
Mijn UD was een jaar geleden :o
Jaaaa! Dat weet ik nog wel. Draaien, terugdraaien, verjaardag.. O+
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:44:52 #248
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145247350
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:41 schreef Limone het volgende:

[..]

Jaaaa! Dat weet ik nog wel. Draaien, terugdraaien, verjaardag.. O+
God idd O+ Dat draaien bij 40w4d.. te bizar. Zelden zoveel verbaasde gezichten gezien in het ziekenhuis en bij de vk.
'Je denkt dat hij gedraaid is hm? :')

.....

Oh idd, dwarsligging! :o'

:z
pi_145247475
Wat lastig Geppie met je oudste. :* NIKKI geeft wel mooie adviezen. Zo doen wij het ook een beetje (mijne is precies zo oud als die van haar). M'n man en schoonmoeder ondernemen af en toe wat 'bijzonders' met haar. Zou daar zelf ook aan meedoen, maar is ivm borstvoeding en belabberde fysieke mogelijkheden niet echt aan de orde. We houden het op samen aan de keukentafel knutselen. Voel me naar haar toe echt een waardeloze moeder omdat ik zo weinig met haar kan :@. Er met z'n viertjes op uit wil ik heel graag, maar gaat nog niet echt. En met z'n tweeën uiteten is er nog niet van gekomen. Voelt niet goed nog omdat J nog heel vaak hele avonden op me hangt (hoe moet dat met oppassen?).

TAP hoop dat het weerzien op je werk je is meegevallen en dat ze je rustig je plek laten zoeken. Maar herkenning alom...ik spreid het uit over maanden herstel, maar zie nu ook echt niet hoe het goed moet gaan komen op termijn.

GoTC, komen alle 'hoogtepunten' van die laatste paar dagen zwanger nu weer meer en meer boven? Het was wel veel met die draaiende buikbaby T.

Zo, eerste keer kolven op het werk zit erop. Deed het voorheen pas als ik thuis was om 12 uur maar ga nu een uurtje langer werken en dan pas kolven is niet te doen ben ik bang (nu al 270ml).
pi_145247570
Oh wow, even tussendoor hoor. I, de niet zo grote eter I, die niet van brood, rijstwafels en soepstengels houdt, zit nu met heel veel smaak dit op te eten. O+ .

pi_145247642
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:56 schreef Franny_G het volgende:
Oh wow, even tussendoor hoor. I, de niet zo grote eter I, die niet van brood, rijstwafels en soepstengels houdt, zit nu met heel veel smaak dit op te eten. O+ .

[ afbeelding ]
Vind ze ze lekker :D? Ellie wil er altijd maar een paar om vervolgens het zakje door de kamer te strooien - en dan moet ik snel zijn anders eten de poezels het op!
Home is where the O+ is...
pi_145247673
Ja, ze smult er echt van!

Grappig he, die verschillen.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:06:28 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145247774
Waar koop je die, Franny? Mijn S zal dat vast ook lekker vinden :)

Even een vraagje tussendoor, we gaan komend weekend sushi maken. Mag kuiken daar ook van proeven? Ik bedoel dan bijvoorbeeld een stukje met avocado of komkommer, rauwe vis doen we uiteraard nog maar even niet ;).
KuikenGuppy
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:06:34 #254
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145247780
Wij hebben die ook, in frambozen/vanille smaak ^O^

Ik mis overigens het assortiment in Groot Brittannië. Ze hebben hier echt helemaal niks :r
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:07:35 #255
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145247799
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:06 schreef Burdie het volgende:
Waar koop je die, Franny? Mijn S zal dat vast ook lekker vinden :)

Even een vraagje tussendoor, we gaan komend weekend sushi maken. Mag kuiken daar ook van proeven? Ik bedoel dan bijvoorbeeld een stukje met avocado of komkommer, rauwe vis doen we uiteraard nog maar even niet ;).
Yup! De vegetarische varianten zijn prima :) Omelet kan volgens mij ook.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:08:49 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145247819
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:07 schreef GotC het volgende:

[..]

Yup! De vegetarische varianten zijn prima :) Omelet kan volgens mij ook.
Oh goeie :) ik weet nog niet precies welke varianten we allemaal gaan maken, maar het leek me inderdaad geen probleem (het is gewoon rijst + groente, natuurlijk). Moet ik het nori velletje er wel af halen?
KuikenGuppy
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:11:12 #257
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145247874
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh goeie :) ik weet nog niet precies welke varianten we allemaal gaan maken, maar het leek me inderdaad geen probleem (het is gewoon rijst + groente, natuurlijk). Moet ik het nori velletje er wel af halen?
Hmm je kan het volgens mij gewoon laten zitten.
pi_145247920
Dat is ook plant toch? M. houdt van sushi. O+
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:18:44 #259
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145247994
Zeewier :) Zeeplant :+
pi_145248002
Leuk, Burdie, sushi maken.

Ik moest vanochtend bloedprikken (met I erbij was dat nog een uitdaging. Ik dacht eerst: ik ga haar dan wel voeden, maar ja, die inmiddels lange benen van haar die zwaaien af en toe ook alle kanten op, dus heb ik haar maar op de grond gezet om te voorkomen dat het een echt bloedbad werd, waar ze lekker tussen de stofwolken van de behandelkamer heeft liggen dweilen :') ) en daarna ben ik naar Marqt gegaan. Daar hebben ze al die Ella's kitchen spullen. Vind het niet allemaal wat, maar dit wilde ik wel even proberen.

Heb ook een potje gekocht, om eens uit te proberen.

Ik wil natuurlijk supermoeder zijn die altijd zelf alles maakt, maar er zijn misschien wel eens dagen dat deze supermoeder iets minder super is. :D .

Gisteravond ging mijn vriend ook maar eens het boek van Kleintjes bestuderen en Easy Peasy. Na tien minuten kwam dit commentaar: 'Zeg, die Kleintjes he. Ik word een beetje gek van zijn nadruk op borstvoeding.' en na twintig minuten: 'Hee, wacht eens, die boeken spreken elkaar best wel tegen. We kunnen het dus eigenlijk niet fout doen!' :D .
pi_145248016
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:18 schreef GotC het volgende:
Zeewier :) Zeeplant :+
Psies :)
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:55:12 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145248965
Knip

[ Bericht 98% gewijzigd door Burdie op 06-10-2014 12:28:52 ]
KuikenGuppy
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:10:44 #263
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145249449
Oooh ik ga binnenkort maar effe naar de Marqt. Ella's kitchen :9 Thanks voor de tip!
pi_145250299
Oh, ik vond hem leuk Burd!

En je UD gotc! Het was toen idd zo spannend voor jullie! Vieren jullie zn verjaardag op vakantie? Ik zag in de UK trouwens wel dingen van Ella's kitchen in de Boots. Ook baby-bouillon blokjes, dus ik was helemaal blij, maar de hoofdingredienten waren alsnog zout en glucosestroop :')

Ik zag ook leuke recepten in Opperdepop Franny! Maar een heleboel dingen hebben zij staan bij 9+ maanden bijvoorbeeld en dat je het dan moet prakken, maar volgens mij zou dat allemaal wel prima gaan hier. Een mandarijn eet hij bijvoorbeeld al netjes als ik een partje doormidden doe en een kwart aardbei gaat er ook wel in. Ik ben wel wat teruggekomen van het compleet zelf laten doen, want ik kon hem blijven omkleden en de houten vloer was er ook niet zo blij mee :@ Dus nu geef ik het aan op een vorkje en dan pakt hij de vork aan en eet het stukje ervanaf :D

Wij gaan over twee weken op vakantie en de keuken daar is een drama, dus ik denk dat hij dan ook wat potjes gaat krijgen, want wij eten dan vaak kant en klaar dingen uit de oven.

Bij Marqt hebben ze trouwens ook peulvruchten in blik zonder suiker!
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:47:39 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145250418
Ik heb 'm in de SC gezet Dot, daar paste het beter ;)
KuikenGuppy
pi_145251014
Oh Gotc dat draaiverhaal kan ik me ook nog goed herinneren. Dat was echt heel bijzonder.

Franny die reactie van je man. :D

Zijn die Ella's kitchen dingen echt zo goed? Ik zag ze wel staan bij de AH, maar heb er nog nooit naar gekeken eerlijkgezegd. Normaal kook ik gewoon vers, maar voor als ik soms vergeet iets uit de vriezer te halen of als we een hele dag op pad gaan is een potje best handig. :Y
pi_145251706
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh Gotc dat draaiverhaal kan ik me ook nog goed herinneren. Dat was echt heel bijzonder.

Franny die reactie van je man. :D

Zijn die Ella's kitchen dingen echt zo goed? Ik zag ze wel staan bij de AH, maar heb er nog nooit naar gekeken eerlijkgezegd. Normaal kook ik gewoon vers, maar voor als ik soms vergeet iets uit de vriezer te halen of als we een hele dag op pad gaan is een potje best handig. :Y
Ella hebben we hier ook als we iets hebben. Zonder toegevoegde suikers, zouten en er zit echt vrijwel alleen in wat er in moet zitten :'). Die fruithapjes slurep is stiekem ook een beetje naar binnen :@ .
Jibs krijgt hier denk ik 2 keer per week iets verder eet hij 'met de pot mee'
♥ J & S
pi_145251769
Of het echt goed is, weet ik ook niet, Nikki. Maar het is in ieder geval wel 'verantwoord'.

Ik vond wel dat die potjes van Biobim er wat handiger (ook wat hoeveelheid betreft) uitzagen dan de pakjes met maaltijden van Ella's kitchen. En ik heb net even op de website van Biobim gekeken, daar hebben ze ook wat aanbiedingen. Een potje met groentenhapjes voor 0,99 eurocent. http://www.biobim-shop.com/shop/product.php?productid=103
En er zitten ook geen toegevoegde zaken in.
pi_145251837
Ik wil ook de Biobim pap proberen, dat schijnt toch goed te mengen met BV? weet jij dat Franny?
♥ J & S
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:35:28 #270
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145251885
Ik vind die zakjes ook erg onhandig.
pi_145252248
Oh en wij waren op vakantie, was heerlijk! en mini spam, want ik ben nóg verliefder aan het worden O+
SPOILER
♥ J & S
pi_145252377
Oooh die ogen O+ wat een knap kind heb je, klap! Een heel eigen blik zo.
pi_145252482
Lief Razz! dank je wel :* :D
♥ J & S
pi_145252526
Hier vond A. het vannacht een goed idee om na 3u niet meer te gaan slapen. Dus tussen 3 en 6 op geweest, en uiteindelijk viel ze in slaap zuigend op m'n pink (is dat eigenlijk erg? Ze wilde de borst niet meer..) en luisterend naar de 1000e 'in de maaaaaneschijn :') . Ik moet m'n liedjesrepertoire nodig uitbreiden. En wij doen vandaag lekker een dagje bankhangen-met-tvseries.

Ohja en ze heeft de kunst van het in een boogje schuin omhoog over de luier, het aankleedkussen én de fruitschaal plassen aardig geperfectioneerd :7 *Trots*

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2014 14:00:20 ]
pi_145254222
haha Razz! Herkenbaar, hier hadden we ook alleen maar in de maaaaanenschijn :') ik heb het op een gegeven moment opgenomen op mn telefoon zo'n sessie. Nu zet ik het aan als ik te moe ben om te zingen :)..

Geniet lekker van het bank hangen en straks even lekker mee naar bed :D
Muwhaha dat plassen O+
♥ J & S
pi_145255499
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:33 schreef klaprooss het volgende:
Ik wil ook de Biobim pap proberen, dat schijnt toch goed te mengen met BV? weet jij dat Franny?
Nee, geen ervaring mee!

Ziet er gezellig uit, jullie vakantie! En J is ook een vrolijkerd he?
pi_145256018
Nog even over die pink hè.. Ik krijg zoveel adviezen, ook over wel/geen speen of pink in mond. Wat doen of deden jullie? Bijv. gisteren na het badje was ze zo hysterisch bij het afdrogen, en van het speentje werd ze rustig. Is het dan erg om die even te geven, om te voorkomen dat ze daarna totaal uitgeput is en geen energie meer voor de borst heeft?
pi_145256076
Ik zie niet in waarom dat zo erg zou zijn? Als dat haar rustig maakt?
Tralalalaaa
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:41:41 #279
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145256229
quote:
5s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Is het dan erg om die even te geven, om te voorkomen dat ze daarna totaal uitgeput is en geen energie meer voor de borst heeft?
Misschien is het wel honger? Mijn kinderen dronken ook altijd na het badje.
Ik zou eerst aanleggen en als dat niet lukt idd gaan voor een pink en/of speentje.
Als het drinken echt goed gelukt is en de productie goed op gang dan moet een speen in principe geen probleem zijn.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:42:34 #280
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145256262
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:33 schreef klaprooss het volgende:
Ja! nog niet erg geweldig maar met alle neslte en nutriciameuk lukt het echt niet.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145256484
Nu moet ik zeggen dat ze hier sowieso geen speen blieft dus bij hysterie is het sowieso borst :')
Tralalalaaa
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:52:45 #282
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145256653
Dat m'n pink nog eraan zit is een wonder ;)
pi_145256793
Hier was na het badje ook standaard drinken. Als de nood heel hoog was dan eerst drinken en dan aankleden.

Denk Razz dat je zelf beetje moet uitvogelen wat voor jullie het prettigst is, wel/geen speen. I heeft hier nooit iets gehad met vingers sabbelen en speen heeft ze ook niet, al hebben we dat ook niet actief aangeboden. Weet nog dat een vriendin een keer I vasthad en een pink in haar mondje deed. I keek echt zo van 'wat krijgen we nu?'
pi_145267088
Razz, hier deden we een speentje vooral middenin de nacht om hem even zoet te houden tot de fles klaar was. Met als enige reden om dochter niet wakker te maken. Inmiddels niet meer nodig. Grote kans dat het honger is, maar zie niet dat het kwaad kan als er daarna voldoende wordt gedronken.

Ook wij proberen voldoende 1 op 1 dingen te doen met dochter. Ookal heeft ze moeten inleveren op aandacht, vind ik de interactie van haar met hem dat volledig waard!

Oh, en ik was een kleine 2 weken door mijn rug gegaan. Door aanhoudende klachten afspraak gemaakt met manueel therapeut. Bekken verzakt, maar nu een stuk rechter! *O*
Nog een keer langs over twee werken om te kijken hoe het dan is.
pi_145268553
hier ook n pinkplakker :D is vaak t enige dat werkt.

ik heb mn dochter voorgelezen uit nijntje O+
S. 2014
J. 2016
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:27:26 #286
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_145268629
Hier ook een niet speenbliever, maar wel een meisje met enorm zuigreflex...

Spenen en pinken werden zonder nadenken eruit gefloept :6

Mijn meisje heeft gister en vandaag voor het eerst fruit met verkruimelde liga gekregen, en lekker dat ze dat vond! :9
Als het lepeltje eraan komt, pakt ze hem zo uit mijn handen en steekt het zelf in der mondje 8-) ze doet er ook mmm bij!

Verder zie ik mooie kindjes met even net zo'n mooie mutsjes :) O+

Hoe was je werkdag TAP?
Hopelijk viel die heel erg mee.. :)

Oooh en Nijntje GM! O+
Ik heb gister met E. naar Nijntje gekeken, ze zat met enorm grote ogen naar het scherm te staren O+ terwijl ze aan het oooh-en was.
pi_145274742
whaaaa vriendin is vanavond na spoedks bevallen met 35.5 van een zoon!
O+

zelfde mensen die we als voogd gevraagd hebben. *;
S. 2014
J. 2016
pi_145283659
GM gefeliciteerd. Beetje vroeg wel, hopelijk gaat het allemaal goed met hem.

Rijst die Liga met fruit is hier ook een hit. Ze krijgen het maar 1 of 2 keer per week, want ze zijn al dik genoeg. ;) Nee grapje, ik wil dat ze ook gewoon goed aan los fruit zonder Liga erin wennen.

En gewoon omdat het kan gooi ik mijn T en S van afgelopen zondag er nog even in.
SPOILER
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 07:51:16 #289
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_145283807
Gm gefeliciteerd! Hoop dat het goed gaat met hem.
Gisteten hier naar het cb geweest. Alles weer oké. Heel gemiddeld meisje is het. Tweede prikje gehad.
Morgen naar de huisarts met haar. Ze blijft last houden van de voeding. Spugen (ook als er geen melk meer inzit), kramp, heel veel gepruttel in de broek en ze wil niet graag plat liggen en wordt overdag vaak gillend wakker na eenhalf uurtje slapen.

Wat een schattige foto Nikki!

Krijg alles niet eens meer bijgelezen. Morgen mag M. voor het eerst naar school. Misschien heb ik dan mijn handen wat meer vrij.

[ Bericht 9% gewijzigd door Hobbesje op 07-10-2014 08:00:14 ]
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 08:41:48 #290
73386 Fazz
onderweg
pi_145284390
Nikki, wat zijn ze toch leuk O+

GM, van harte! Hoop ook dat alles goed gaat met ze :)

Zeg, die haaruitval, hoe lang gaat dat door? Zo erg als nu is het nog niet geweest... betekend dat dat het einde in zicht is? van de haaruitval dan he niet van m'n haar an sich :')
pi_145284545
Fazz! Ik vroeg me precies hetzelfde af, ik word er lichtelijk gek van! Maar ik heb er nu al een aantal weken last van ;(

Rijst, m'n eerste werkdag was wel OK. Heb rustig aan gedaan en was aan het einde dag echt volledig gesloopt. Moest vanuit werk even naar de supermarkt voor een paar dingetjes en liep er echt als een kip zonder kop rond. Telkens heel hard moeten nadenken wat ik ook alweer moest hebben, naar plekken lopen waar ik helemaal niet hoefde te zijn, dat soort dingen. Was een vreemd gevoel.
Ook was alles op werk me een beetje te familiair, alsof ik helemaal geen verlof heb gehad ofzo.
Bij maxi was ik er echt mentaal helemaal uit geweest en moest ik goed nadenken bij bepaalde processen, nu ging het me echt heel gemakkelijk af. Maar komt goed!

Mini is trouwens nu al 2 weken snotverkouden, met echte groene smurrie uit/in haar neus aan toe. Wat kan ik daarmee behalve het bedje een beetje schuin zetten en zoutoplossing gebruiken? Ze slaapt nu snachts ook vrij slecht vanwege haar snotneusje.
Tralalalaaa
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:01:16 #292
73386 Fazz
onderweg
pi_145284689
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 08:53 schreef Take_A_Picture het volgende:

Rijst, m'n eerste werkdag was wel OK. Heb rustig aan gedaan en was aan het einde dag echt volledig gesloopt. Moest vanuit werk even naar de supermarkt voor een paar dingetjes en liep er echt als een kip zonder kop rond. Telkens heel hard moeten nadenken wat ik ook alweer moest hebben, naar plekken lopen waar ik helemaal niet hoefde te zijn, dat soort dingen. Was een vreemd gevoel.
Ook was alles op werk me een beetje te familiair, alsof ik helemaal geen verlof heb gehad ofzo.
Bij maxi was ik er echt mentaal helemaal uit geweest en moest ik goed nadenken bij bepaalde processen, nu ging het me echt heel gemakkelijk af. Maar komt goed!
Dat klinkt toch alsof het best goed ging TAP! De kop is er iig af. Die vermoeidheid klinkt bekend, daar had ik de 1e 2 weken ook erg last van :)

Geen ervaring (nog) met snottende mini's. snel even afkloppen ;)
pi_145284764
Ja het is een beetje een dubbel gevoel op werk, maar ik zit zelf nog niet goed in mn vel. Maar had het veel slechter kunnen treffen enzo hoor! Dus ben blij dat het relatief zo relaxed gaat!

En wees blij, snotterende mini's zijn zo sneu ;(
Tralalalaaa
pi_145285230
Yeaaaaaaaah, ons jochie heeft het klokje rondgeslapen. Ok dat deed hij 9 van de 10 keer al maar nu ook echt zonder een fles slapen naar binnen slokken. Weeeeeken lang om 21:00 slapend een fles gegeven en nu gewoon bij het naar bed gaan om 19:15. Vanochtend om 07:00 werd ie kletsend wakker.

Wat gaat het nu allemaal snel, hij eet netjes in zijn Stokke Tripp Trapp, gaat de hele woonkamer rollend door en probeert te tijgeren (wat voor geen meter lukt overigens).

Nog een speeltip: bellen blazen, hij vindt de bellen geweldig en probeert ze allemaal te pakken.

TAP: verkouden is vervelend, hij heeft het een keer flink gehad. Wij hielden het bij zoutoplossing en een geursteen met eucalyptus in zijn slaapkamer.

Toen hij 10 dagen was, was hij ook verkouden. In paniek naar de huisarts die ons rustig vertelde dat ze in hun eerste jaar heel vaak verkouden kunnen zijn en dat ze daar gewoon doorheen moeten....Maar is niet leuk...hij verslikte zich ook vaak in zijn eigen snot.
pi_145285795
TAP het meurt enorm, maar een ui onder het bedje doet hier wonderen als het gaat om verstopte neusjes.

Fazz, de haaruitval heeft bij mij van 2-5,5 maand na de bevalling geduurd. Ik heb nu heel veel haartjes van 2cm lang, het begint nu pas weer een beetje te groeien en valt niet meer uit. Volgens de kapper was het echt extreem erg. Double the hormones, dus double zoveel haaruitval. :') -O- Nee zal vast niet, maar bij L had ik veel minder last.

Exode fijn dat je een doorslapert hebt. :)
pi_145287659
TAP, je hebt ook badspul van Zwitsal met eucalyptus, misschien verlicht dat eventjes? Hopelijk voel je je snel al beter! Maar super dat jullie een fles hebben gevonden die werkt!

Ik versprak me gisteren op het consultatiebureau. Ik wilde soepstengel zeggen, maar zei stroopwafel :D Vindt ie heeeeerlijk, stroopwafels :')

Maar Stip doet het meer dan goed, hij zit nu qua ontwikkeling in het grijze gebied volgens de arts en dat betekent dat hij voorloopt. Qua groei blijft hij precies de +1 lijn volgen en hij is nu bijna 9 kilo en 71 cm *O*

En wat is J. toch een prachtig ventje O+ Hier waren de bruine-ogen-genen echt te sterk, maar ik had stiekem ook gehoopt op blauw. En T. en S. ook al zulke knapperts! Het zijn echt twee eigen mannen he? :)

Fijn dat hij lekker heeft geslapen exode! Blij dat zn mama weer thuis was?
pi_145288541
quote:
5s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Nog even over die pink hè.. Ik krijg zoveel adviezen, ook over wel/geen speen of pink in mond. Wat doen of deden jullie? Bijv. gisteren na het badje was ze zo hysterisch bij het afdrogen, en van het speentje werd ze rustig. Is het dan erg om die even te geven, om te voorkomen dat ze daarna totaal uitgeput is en geen energie meer voor de borst heeft?
Eens met andere reacties. Ik vind de speen echt een uitkomst. Hulde voor degene die ooit de speen heeft bedacht :D

De eerste keer gaven we het haar in haar 2e nacht. Daarna gestopt totdat ze ongeveer 2 weken was. Daarna eigenlijk wanneer ze onrustig is of huilt. Heeft geen nadelen gehad voor BV.
pi_145288847
Aangezien ik elke dag wel met N.ora buitenloop en het wat kouder wordt, wil ik vandaag een winterjasje kopen. Heb een superleuke gezien van 33 euro. Alleen... welke maat koop je dan. Ik neem aan een wat te grote maat zodat ze er misschien van de winter ook nog plezier van heeft. Maar hoeveel groter? Ze heeft nu ongeveer maat 62. Het lijkt me dat 74 weer teveel van t goeie is. Maar 68 lijkt dan toch weer zo klein om daar nog de komende maanden mee te kunnen doen...
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:13:28 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145289643
Ik zou niet een jasje van ¤33 kopen, want je weet met die kleine maatjes maar nooit hoe snel ze er weer uit zijn... Ik zou voor nu kijken naar een wat goedkoper, dunner jasje in de maat waar ze nu in zit (62 dus). En als je toch vooruit wilt kopen, maat 68. Te grote kleding vind ik zo armoeiig staan :@.
KuikenGuppy
pi_145289790
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:10 schreef Dot. het volgende:
TAP, je hebt ook badspul van Zwitsal met eucalyptus, misschien verlicht dat eventjes? Hopelijk voel je je snel al beter! Maar super dat jullie een fles hebben gevonden die werkt!

Ik versprak me gisteren op het consultatiebureau. Ik wilde soepstengel zeggen, maar zei stroopwafel :D Vindt ie heeeeerlijk, stroopwafels :')

Maar Stip doet het meer dan goed, hij zit nu qua ontwikkeling in het grijze gebied volgens de arts en dat betekent dat hij voorloopt. Qua groei blijft hij precies de +1 lijn volgen en hij is nu bijna 9 kilo en 71 cm *O*

En wat is J. toch een prachtig ventje O+ Hier waren de bruine-ogen-genen echt te sterk, maar ik had stiekem ook gehoopt op blauw. En T. en S. ook al zulke knapperts! Het zijn echt twee eigen mannen he? :)

Fijn dat hij lekker heeft geslapen exode! Blij dat zn mama weer thuis was?
Hij keek haar echt aan zo van 'oh ben je er weer?'. Het was een leuk weekend met zijn 2tjes, maar ik was blijer dat ze terug was dan ons jochie geloof ik. Hihi.
pi_145289853
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Aangezien ik elke dag wel met N.ora buitenloop en het wat kouder wordt, wil ik vandaag een winterjasje kopen. Heb een superleuke gezien van 33 euro. Alleen... welke maat koop je dan. Ik neem aan een wat te grote maat zodat ze er misschien van de winter ook nog plezier van heeft. Maar hoeveel groter? Ze heeft nu ongeveer maat 62. Het lijkt me dat 74 weer teveel van t goeie is. Maar 68 lijkt dan toch weer zo klein om daar nog de komende maanden mee te kunnen doen...
Kan je het dan niet beter oplossen door iets voor in de buggy te kopen? Soort van buggy slaapzak zeg maar. Onze jassen zijn doorgeef jassen maar anders zou ik lekker shoppen bij de Zeeman. Duurdere kleding komt wel als hij wat stilstaat in zijn groei nu gaat het zoooo snel dat dingen soms ongedragen weer naar zolder gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')