Straks gaat hij je eten in stukjes snijden en als het echt dramatisch is wordt je gevoerdquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:26 schreef Razztwizzle het volgende:
En natuurlijk, hier geldt de Fok-wet, heb ik nu een clusterende baby die eigenlijk niet van de tiet af wil en ben ik vanaf de bank mijn man in de keuken kookinstructies aan het geven.
Ze heeft nu al winnie the pooh, planes en sneeuwwitjequote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:06 schreef Dyre het volgende:
Oei Chanty die foto(wat heb je lang haar
), gelukkig zag het er allemaal erger uit dan het was. Wel vervelend hoor, al dat bloed.. Hopelijk is het nu goed dichtgebrand.
Blue, wat sneu zo'n verdrietig mannetje. Lekker douchen en hopelijk voelt hij zich dan al wat beter
GM, oh wat leuk, daar waren wij vroeger ook lid van, bestaat dat nog?
fijn dat het kaartje aangekomen is! Ze heeft intussen het pakje al aangehad, maar ik ben zo dom geweest om vergeten een foto te maken![]()
Razz, dat klinkt goed! L. is al 12 weken en het ritme wil er maar niet echt in. We proberen nu iedere 4 uur te voeden. Gaat soms supergoed, maar soms heeft ze na 2 uur alweer HONGER
L. slaapt trouwens in een Puckababy en toen ik haar vanmiddag uit bedje wilde halen was de stof bij haar handje helemaal natgesabbeld
Jouw Saar is gewoon een stoere dame die even zegt dat ze het niet fijn vindt, maar daarna weer lekker lachtquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik voel mezelf echt een ontaarde moeder als ik lees van moeders die de prik eng vonden/vinden en de prikjes drama want ik had dat dus totaal niet.... Ja ze prikte in mn mop maar dat is nodig dus hops... ik had meer moeite met dr koorts gisteren... gelukkig is saar ook wel onverschrokken maar ik was van tevoren ook.niet gespannen voor de prikken..
Lekker je poppetje in de doek of de wagen en wandelen, overdag of in de avond. Goed excuus rondjes bos of kinderboerderij te doen, in het kader van dan weten we het alvast voor als hij groter is.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:39 schreef Dyre het volgende:
Twinkle, bijna 6 kilo gewoon al jouw baby, groeit goed hoor
Die vaccinaties, daar moeten ze een keer iets anders op verzinnen, gewoon een pilletje die je door de voeding kan mengen ofzo
Ik ga nu trouwens even officieel melden dat ik echtechtecht ga beginnen met gezonder eten en bewegen. Ik roep het al weken, maar er komt niks van en nu moet ik even streng zijn voor mezelfIk ben tijdens mijn zwangerschap over de 100 kilo gekomen en dat is met mijn lengte een BMI van 36
Inmiddels zit ik op 96 kilo, maar L. is potverdorie alweer 3 maanden oud bijna, dus nu is het afgelopen met iedere avond chips, chocola of drop
![]()
Ik ga zometeen mijn wandelschoenen aandoen en dan een (half) uur wandelen, gewoon even een paar blokken om. Langzaam opbouwen, maar wel écht aan de slag nu, ik loop nog steeds in zwangerschapsbroeken
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:47 schreef Franny_G het volgende:
Hmmm, misschien weer de regel opfrissen dat het woord 'ontaard' niet ijdel gebruikt mag worden hier. Dat wil zeggen: gewoon helemaal niet.
Ik zat hier even te slikken netquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:52 schreef Franny_G het volgende:
Oh, ik hoorde Connie Palmen net dit gedicht voorlezen bij DWDD. Brok in mijn keel. Van goeie ouwe Annie.
Dit is het land
Dit is het land, waar grote mensen wonen.
Je hoeft er nog niet in: het is er boos.
Er zijn geen feeën meer, er zijn hormonen,
en altijd is er weer wat anders loos.
En in dit land zijn alle avonturen
hetzelfde, van een man en van een vrouw.
En achter elke muur zijn and're muren
en nooit een eenhoorn of een bietebauw.
En alle dingen hebben hier twee kanten
en alle teddyberen zijn hier dood.
En boze stukken staan in boze kranten
en dat doen boze mannen voor hun brood.
Een bos is hier alleen maar een boel bomen
en de soldaten zijn niet meer van tin.
Dit is het land waar grote mensen wonen...
Wees maar niet bang. Je hoeft er nog niet in.
Stip krijgt er nog 5quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:02 schreef RunForrestRun het volgende:
Chanty, wat een waanzin zeg!
GM ik moest stiekem lachen om het gezicht dat N trok toen ze een prik kreeg, zo'n beledigd pruillipje
Die voeding he, dat vind ik ook wel moeilijk. N eet rustig een hele boterham, fruit en een maaltijd over de dag verspreid, maar o wee als je vergeet er een fles achteraan te geven. En hoeveel je er ook in doet (150, 180, 210), ze drinkt het allemaal weg. Ik zit me nu al voor te bereiden op de volgende CB-afspraak waarbij zo'n haaibaai me gaat vragen waarom N nog steeds vier flessen krijgt.
Je hebt twee oren he, bij het CBquote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:02 schreef RunForrestRun het volgende:
Chanty, wat een waanzin zeg!
GM ik moest stiekem lachen om het gezicht dat N trok toen ze een prik kreeg, zo'n beledigd pruillipje
Die voeding he, dat vind ik ook wel moeilijk. N eet rustig een hele boterham, fruit en een maaltijd over de dag verspreid, maar o wee als je vergeet er een fles achteraan te geven. En hoeveel je er ook in doet (150, 180, 210), ze drinkt het allemaal weg. Ik zit me nu al voor te bereiden op de volgende CB-afspraak waarbij zo'n haaibaai me gaat vragen waarom N nog steeds vier flessen krijgt.
Dankje Franny!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:47 schreef Franny_G het volgende:
Hmmm, misschien weer de regel opfrissen dat het woord 'ontaard' niet ijdel gebruikt mag worden hier. Dat wil zeggen: gewoon helemaal niet.
+1!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:12 schreef GotC het volgende:
Liefjes, koop iig 1 broek die nu goed zit. Ja een grotere maat kopen is stom maar in positiekleding is ook no fun. En als die ene goedzittende broek ervoor zorgt dat je je beter voelt dan is dat de moeite waard!
Geloof me, been there done that. En aangezien ik ondanks 3x pw hardlopen en gezond eten (vanaf 8 wkn pp!) nu pas aan het afvallen ben, ben ik heeeuuuul blij dat ik toentertijd een passende broek heb gekocht.
Je voelt je insta beter en zodra je gaat afvallen kun je steeds een kleinere maat kopen/aanMana worden vergt al genoeg van ons, laten we ons dan niet pesten met niet passende kleding
Esprit heeft altijd mooie bootcut pantalonsquote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:39 schreef Dot. het volgende:
Ik heb idd een broek die heerlijk zit, maar ik kan echt nergens een nette pantalon vinden. Dus als iemand nog tips heeft? Ik haalde ze altijd bij de We en Steps, maar die doen alleen nog aan chino's.
Ik heb echt heftig gedemotiveerd nuquote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:12 schreef GotC het volgende:
(...) En aangezien ik ondanks 3x pw hardlopen en gezond eten (vanaf 8 wkn pp!) nu pas aan het afvallen ben (...)
Ik ben schijnbaar de uitzondering op de regelquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:01 schreef Dyre het volgende:
[..]
Ik heb echt heftig gedemotiveerd nu![]()
Maar je hebt natuurlijk hartstikke gelijk
Ik heb al 1 nieuwe broek gekocht die nu past, maar mijn riemen zijn nu allemaal te kort... En op een of andere manier zakken mijn broeken na een halve dag dragen de hele tijd af, en te groot zijn ze echt niet
Scary shit.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:14 schreef Chanty het volgende:
Achter de pc gaat toch net wat vlotter
Ik ging vanochtend douchen en met afdrogen droogde ik ook mijn oor af en toen zat er wat bloed aan de handdoek. Nu heeft dat oor de afgelopen twee weken al een paar keer gebloed en dat stopte altijd, maar nu stopte het dus niet. Het spoot er ongeveer uit en ik bleef er maar papiertjes op drukken. Na ruim een uur heb ik de huisarts gebeld.
De huisarts zei dus dat ik maar langs moest komen. Dus ik met nog steeds 1 vinger in mijn oor Lucas uit bed gehaald, zijn luier nog verschoond want hij had natuurlijk gepoept, en in de maxicosi gedaan en naar de huisarts gereden. Niet echt tof trouwens met je rechtervinger voornamelijk in je oor![]()
Er zat eerder een bobbeltje dus ik vermoed dat het een bloedblaasje was. De huisarts was er niet helemaal over uit het wat is, maar dacht dat het mogelijk een slagader is of iig een grote ader die eronder ligt waardoor het zo hevig bloedde. Uiteindelijk is het verdoofd en heeft hij het dichtgebrand (was hij zeker een half uur mee zoet omdat het niet stopte). En dat stinktEn nu dus verband om mijn hoofd om de druk erop te houden. Morgen terug dan halen ze het eraf. En mocht het weer gaan bloeden dan moet ik naar het ziekenhuis en moeten ze het daar fiksen.
Dus het lijkt erger dan het is. Maar het was wel veeeeuuuul bloed
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:28 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Straks gaat hij je eten in stukjes snijden en als het echt dramatisch is wordt je gevoerd
Idemquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:14 schreef Dyre het volgende:
Mijn probleem is dat ik voordat ik überhaupt zwanger werd al zo'n beetje 20 kilo te zwaar was
Ik denk goed, er loopt nog geen bloed onder het verband doorquote:
Meer een oor.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:22 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik denk goed, er loopt nog geen bloed onder het verband doorNet terug van mijn vrijwilligerswerk. Die keken ook even alsof ze water zagen branden
![]()
Lees deze woorden eens goed door. Past dit bij het gevoel dat je voor je kind hebt, voor de situatie waarin je je even geen raad weet omdat je baby moet huilen?quote:ONTAARD
1) Bedorven 2) Decadent 3) Diep gezonken 4) Gedegen 5) Gedegenereerd 6) Geperverteerd 7) Oneerbaar 8) Onzedelijk 9) Onzedig 10) Ontmenst 11) Onnatuurlijk 12) Pervers 13) Slecht 14) Tegennatuurlijk 15) Verbasterd 16) Verdorven 17) Verwaterd 18) Verworden 19) Wordt een bedorven naad rot (crypt.) 20) Zondig
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:32 schreef Limone het volgende:
Geen moeder die het beste voor haar kind wil en daar ook naar handelt mag zichzelf ontaard noemen. Nooit. Ontaard betekent zoveel naars:
[..]
Lees deze woorden eens goed door. Past dit bij het gevoel dat je voor je kind hebt, voor de situatie waarin je je even geen raad weet omdat je baby moet huilen?
De moeder van het meisje van nulde was ontaard. De vrouw van Fritzl was ontaard. Vind je echt dat je hun gelijke bent als je niet moet huilen als je kind prikjes krijgt, als je nog 10 seconden langer doucht terwijl je je kind hoort huilen, als je kind zijn hoofd stoot?
Nee toch.
Hou er dan mee op.
Ik dacht het mooi terug te kijken tijdens L's laatste flesje voor vandaag, maar het staat er nog niet op. Ieder jaar weer aangrijpend om te volgen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:29 schreef GotC het volgende:
Relativeren: Nieuw seizoen Over mijn lijk is zojuist begonnen.. Incl mama met een kindje van 1.5 jaar![]()
Nee geen vies gezicht, we hebben van alles geprobeerd, neutraal gezicht en verder geen aandact aan geven dat het anders is, enthouasiast, over enthousiast, vliegtuigje, zelf een hap. We denken dat het een kwestie van wennen is. Zo reageerde hij ook bij de eerste keren smeerkaas en thee. Dus wederom doorzetten denk ik....maar dit soort tips zijn wel handigquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:11 schreef Dot. het volgende:
Oh, dat filmpje Roomsnoes!![]()
Envoor de Limone rant. Ik vond de prikjes ook wel meevallen idd. Ik vond het veel erger toen we samen van de trap afgleden
![]()
Exode, ziet er toch uit als een prima schema! Ons schema is helaas verlegd door meneer, waardoor hij zn eerste fles vandaag om half 5 had. Gelukkig hebben we hem daarna nog wel even in slaap gekregen... Trek je zelf ook een vies gezicht als je hem pasta e.d. Geeft? En eet je zelf mee? Hapje voor mama, hapje voor baby kan misschien ook werken? Hier wordt daar iig erg verontwaardigd over gedaan
Wat mooiquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:52 schreef Franny_G het volgende:
Oh, ik hoorde Connie Palmen net dit gedicht voorlezen bij DWDD. Brok in mijn keel. Van goeie ouwe Annie.
Dit is het land
Dit is het land, waar grote mensen wonen.
Je hoeft er nog niet in: het is er boos.
Er zijn geen feeën meer, er zijn hormonen,
en altijd is er weer wat anders loos.
En in dit land zijn alle avonturen
hetzelfde, van een man en van een vrouw.
En achter elke muur zijn and're muren
en nooit een eenhoorn of een bietebauw.
En alle dingen hebben hier twee kanten
en alle teddyberen zijn hier dood.
En boze stukken staan in boze kranten
en dat doen boze mannen voor hun brood.
Een bos is hier alleen maar een boel bomen
en de soldaten zijn niet meer van tin.
Dit is het land waar grote mensen wonen...
Wees maar niet bang. Je hoeft er nog niet in.
Mijnheer eet alles wat ie lekker vindt tot de laatste hap op met een hoop gemmmmmm en gesmak.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:44 schreef Theeleuter het volgende:
Vies gezicht is hier meestal wennen aan smaak of textuur. Betekent niet meteen dat hij het niet lekker vind!
Limonerant FTW![]()
Ook hier FOkwet actief. Gisteren bij thuiskomst avondeten gegeven in plaats van fles, want hj was nog rustig. Als hij honger heft dan krijg je er niets in behalve een fles![]()
Normaal eet hij maximaal een half potje leeg, en nu alles OP.
Rond 22:30 papfles gegeven en vanmorgen weer 70cc laten staan. Moeten denk ik maar nog ff volstoppen voor hij naar bed gaat, maar vind de tijd tussen avondeten en laatste fles dan zo kort. Nou ja, komt vanzelf wel goed
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 07:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Hear, hear Limone! <3
Chanty, alls goed gegaan vannacht? Of lig je nog op 1 oor?
(Hihi. Moet ineens denken aan al die oor-grappen in Harry Potter nadat Fred of George zijn oor verloor)
En als ik iets geleerd heb deze zwangerschap en nu ik moeder ben, ik dat ik zo anders reageer op dingen dan ik van tevoren had gedacht. Die hielprikjes deden me niets, maar ik zat gister te janken om een olifantje dat viel en door moeder en andere olifant geholpen werd. Het prikt weer achter mijn ogen als ik er aan denk. (was ook wel een vind ik) En sowieso, olifantjes <3
Maar anyway, we doen het allemaal anders en we zijn allemaal anders. Gelukkig maar <3
Smeerkaas bevat echt giga giga veel zout en normaal zou ik een post als dit laten liggen maar ik las dat je wel een rijstewafel geeft met zo min mogelijk zout dus dat gaf mij wel weer het idee dat je er graag op wil letten om niet teveel zout te geven.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:01 schreef exode het volgende:
Tussen 11:30 en 12:15 1 boterham zonder korst met dun laagje boter of smeerkaas en aangelengde thee en 150 cc opvolgmelk
Rond 15:00 een halve banaan of wat yoghurt of een rijstewafel (zonder suiker en zo min mogelijk zout) en water met een paar druppels diksap.
Echt? Dat wist ik nietquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:39 schreef Moppert het volgende:
Ik ga er toch iets van zeggen.
[..]
Smeerkaas bevat echt giga giga veel zout en normaal zou ik een post als dit laten liggen maar ik las dat je wel een rijstewafel geeft met zo min mogelijk zout dus dat gaf mij wel weer het idee dat je er graag op wil letten om niet teveel zout te geven.Smeerkaas bevat meer zout dan normale en zelfs vaak twee maal zoveel als 30+ kaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |