abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:16:11 #1
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_145089009

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

Topicreeks: [gadgets] Chinese webshops reviewtopic
Het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Android tablet discussie topic
Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart
DIG / [Het Grote Audio Gear Topic #1] Het begin!

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je, onder vermelding van wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt om aan het antwoord te geraken, het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
shiznuts, tokko1, RobertNL, Downstar, monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_145089111
Je was me net voor. Ook de naam had ik willen gebruiken :p
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:20:52 #3
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145089168
Pfoeh, die wisselkoersgrafiek is wel erg teleurstellend :') _O-
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:25:03 #4
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_145089295
quote:
9s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:20 schreef MacorgaZ het volgende:
Pfoeh, die wisselkoersgrafiek is wel erg teleurstellend :') _O-
Hij blijft ook maar dalen :N
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_145089744
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:49 schreef RobertNL het volgende:
* RobertNL Hallon! Hallon? Spreek ik met Danny? Ja? Er wil weer iemand FOK! LED pigs maken! Snel stuur de politie
En ondertussen kun je op het forum nog altijd niet reacties upvoten. :N :P
quote:
8s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:25 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Hij blijft ook maar dalen :N
Hij wilde niet eens laden. ;( Was gewoon gecrasht. Moest op rechtsklik - vernieuwen drukken.
Grafiekje schaamt zich voor wat 'ie moet laten zien gewoon.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_145091688
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:03 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nog weer iets nieuwer dan 5050? En die vond ik al een bak licht geven.

[..]

Wie zijn idee was dat alweer? Kan het niet meer vinden :o!
Ik kan het ook even niet meer vinden zo :(

Ik moet ook maar eens kijken naar zon RGB led strip, al is het met deze koers straks helemaal niet meer de moeite waard om het uit china te halen :')
pi_145094640
Waar is de Xiaomi Pistons v2 op dit moment het voordeligst?
mn awei es800 zijn er vanmiddag mee gekapt, het is altijd de aux plug die het begeeft.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:37:06 #8
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_145095547
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:13 schreef piekartz87 het volgende:
En er was al te veel keuze...
geeft dat niet te veel licht dan? of dan moet er 1 of andere dimmer tussen denk ik.
Dimmer zou ik er sowieso tussenzetten, zodat je 'm kan bedienen met een remote of door toevoegong van een wifi-boxje via je telefoon/tablet ;)
:: Not an expert, but I play one on the web ::
:: Dodgereviews @ YouTube ::
pi_145095593
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:37 schreef dodge_911 het volgende:

[..]

Dimmer zou ik er sowieso tussenzetten, zodat je 'm kan bedienen met een remote of door toevoegong van een wifi-boxje via je telefoon/tablet ;)
Wifiboxje? dat klinkt interessant. Heb je daar ook een link van? of heb je zelf zoiets?
as well as infernal
pi_145096588
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=Wednesday
Mi Band IP67

Heb er 1, maar is ie het waard?

Heb zelf niets met sportmetingen e.d. Daarnaast een G4s, geen android 4.4 of MUIU dus.
pi_145097024
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:08 schreef Thymen. het volgende:
mn awei es800 zijn er vanmiddag mee gekapt, het is altijd de aux plug die het begeeft.
Op ibuygou was hij in de aanbieding voor 20$ geloof ik.
You can't be late if you don't show up.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:35:51 #12
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_145097730
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:38 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

Wifiboxje? dat klinkt interessant. Heb je daar ook een link van? of heb je zelf zoiets?
linkje : http://www.chinabuye.com/(...)ed-strip-light-white

Moet je ook wel een controller hebben uit het Mi-Light systeem...
En ja, ik heb zelf zo 'n ding om de ledstrips in mijn wapenkasten te bedienen, en nog 1 onderweg voor een tweede project, nl slaapkamerverlichting, samen met nog een hele hoop aan power supplies, ledstrips, ledstripmeuk en nog meer led-related spul.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:50:29 #13
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145098266
Het zal vast al voorbij gekomen zijn... :@ maar zijn er ervaringen met powerline adapters uit China?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_145100826
Ik zag op Dumpert een filmpje waarin in de reacties verwezen werd naar:
Een jongen die met DJI Phantom 2 + Zenmuse H3 3D vette filmpjes maakt. Nu lijkt het me best leuk om daar eens mee aan de slag te gaan. Nu zijn deze vrij duur, maar zijn hier ook iets goedkopere Chinese alternatieven voor? Soort GoPro in combi met een drone-achtige quadcopter waardoor je eenvoudig de lucht in kan en mooie shots kan maken.
Of saté?
pi_145101049
Verdomme alweer vakantie. :(
  woensdag 1 oktober 2014 @ 19:15:19 #16
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_145101127
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:13 schreef piekartz87 het volgende:
En er was al te veel keuze...
geeft dat niet te veel licht dan? of dan moet er 1 of andere dimmer tussen denk ik.
Zit standaard een dimmer op via de afstandbediening.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:40 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

Duidelijk, ik ga 5050 rgb doen voor in huis. en een witte rol 3528 voor kleinere plaatsen in het huis zoals boekenkast ofzo. of waar het maar leuk lijkt :P

Eerst thuis even kijken wat voor een adapters ik zo nog heb liggen. 5050 verbruikt nog even 3x zo veel stroom :P
Alleen als je wit doet met RGB is het 3 keer zoveel omdat alle 3 de kleuren branden. Wit met RGB is waardeloos dus je zult nooit pieken.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:18 schreef l0lownkill het volgende:

[..]

Op ibuygou was hij in de aanbieding voor 20$ geloof ik.
Banggood + 5% code is goedkoper :)

Deze binnen. Ik had hier echt nooit bij stilgestaan maar kabels geven inderdaad slecht stroom door :') De platte en uitrolbare van de Action doen 1A. Xiaomi powerbank en mijn tablet kabel doen 1.4A maar de tablet trekt niet meer stroom dus...

Op kabel jacht om zaken fatsoenlijk te kunnen opladen :X
pi_145103423
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:07 schreef De-Hamster het volgende:
Ik zag op Dumpert een filmpje waarin in de reacties verwezen werd naar:
Een jongen die met DJI Phantom 2 + Zenmuse H3 3D vette filmpjes maakt. Nu lijkt het me best leuk om daar eens mee aan de slag te gaan. Nu zijn deze vrij duur, maar zijn hier ook iets goedkopere Chinese alternatieven voor? Soort GoPro in combi met een drone-achtige quadcopter waardoor je eenvoudig de lucht in kan en mooie shots kan maken.
Lekker boven woonwijken/straten/woningen rondvliegen. :N
Op een bekend forum heeft iemand pas nog een boete van een paar honderd euro gekregen; feitelijk zonder reden.

Dit soort geintjes boven woonwijken/wegen e.d. doen de hobby niet goed in ieder geval...

En voor zover ik weet is er niet echt iets goedkoops uit China wat een GoPro/Sj4000 o.i.d. kan dragen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:15 schreef monkeybrain het volgende:
Deze binnen. Ik had hier echt nooit bij stilgestaan maar kabels geven inderdaad slecht stroom door :') De platte en uitrolbare van de Action doen 1A. Xiaomi powerbank en mijn tablet kabel doen 1.4A maar de tablet trekt niet meer stroom dus...

[ afbeelding ]
Even in de OP van het topic op Tweakers kijken; daar zijn mensen veel bezig met het testen van USB-kabels.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 01-10-2014 20:23:51 ]
  woensdag 1 oktober 2014 @ 21:56:29 #18
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_145108077
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:10 schreef Iemand91 het volgende:

Even in de OP van het topic op Tweakers kijken; daar zijn mensen veel bezig met het testen van USB-kabels.
Daar komt de ellende ook vandaan _O- Daar hangt mijn serieuze alter ego rond :')
Ik zie nu wel dat een hoop spullen niet veel ampère trekken. Alleen een probleem bij dikke accu's.
pi_145114360
quote:

[ afbeelding ]
Ben zelf ook nieuwsgierig naar de efficientie van m'n kabeltjes. Deze meet dus wat er doorgegeven wordt, niet de max doorvoer?

Weet jij toevallig een goeie android app ofzo die het laden kan loggen? Omdat de batterij op verschillende laadpercentages verschillende amperages trekt is het lastig vergelijken. Zou handig zijn om een grafiek bij te houden van 0-100% bijvoorbeeld!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:29:49 #20
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_145115096
http://m.banggood.com/2A-(...)-Cable-p-943242.html

Hier heb ik drie van besteld. Schijnen echt 2a te doen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:39:37 #21
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_145115321
Maar de prijzen van die kabels :')
Dat hoort gewoon $2 te zijn.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:45:50 #22
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_145115447
Drie euro.. Waar hebben we het over? Heb ik wel over voor een kabel die t gewoon doet en niet van ellende uit elkaar valleb
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:06:29 #23
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_145117367
Wat zijn jullie meest recente ervaringen met dealextreme qua bezorgdtijd? Begin augustus een adapter besteld, maar nog steeds niet binnen en natuurlijk zo goedkoop dat er geen live tracking mogelijkheid is. En een geschil bij Paypal aanmaken kan niet meer, want 45 dagen zijn al voorbij.
»» Democracy is so overrated »»
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:17:31 #24
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_145117545
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:45 schreef Catch22- het volgende:
Drie euro.. Waar hebben we het over? Heb ik wel over voor een kabel die t gewoon doet en niet van ellende uit elkaar valleb
De platte Action kabel valt ook niet uit elkaar voor ¤1,50. Ik shop in China om voordelig te zijn ;)
Bij miniinthebox is de rode kabel ook ineens duurder geworden. Ik herken naaiprijzen als ik ze zie :7
pi_145117698
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:10 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Lekker boven woonwijken/straten/woningen rondvliegen. :N
Op een bekend forum heeft iemand pas nog een boete van een paar honderd euro gekregen; feitelijk zonder reden.

Dit soort geintjes boven woonwijken/wegen e.d. doen de hobby niet goed in ieder geval...

En voor zover ik weet is er niet echt iets goedkoops uit China wat een GoPro/Sj4000 o.i.d. kan dragen.
Dat bovenste setje kost bij elkaar al bijna 1500-2000 euro, der zullen toch wel goedkopere mogelijkheden zijn om met zo'n drone wat leuke filmpjes te kunnen maken?
Of saté?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:36:55 #26
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_145117911
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:17 schreef monkeybrain het volgende:
De platte Action kabel valt ook niet uit elkaar voor ¤1,50. Ik shop in China om voordelig te zijn ;)
Bij miniinthebox is de rode kabel ook ineens duurder geworden. Ik herken naaiprijzen als ik ze zie :7
Hij is misschien wel goedkoop, maar laat ook max 0.7A door, wat je niet wil als je je powerbank of iets dergelijks dat veel power trekt wil opladen.
pi_145119299
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:15 schreef monkeybrain het volgende:

Zit standaard een dimmer op via de afstandbediening.

Alleen als je wit doet met RGB is het 3 keer zoveel omdat alle 3 de kleuren branden. Wit met RGB is waardeloos dus je zult nooit pieken.

En nu weet ik niet meer wat ik moet halen :p ik wil gewone verlichting in de woonkamer maar ik vindt het ook leuk om meerdere kleuren te kiezen. Voor feestjes bijv. en gewoon.. omdat het kan.

Met andere woorden: De 5050 rgb is niet echt geschikt op als gewone verlichting te gebruiken?

Ik dacht nog wel dat ik mij goed had ingelezen :P Ik zal nog wat meer ervaringen en guides bekijken.
as well as infernal
pi_145119829
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:25 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Dat bovenste setje kost bij elkaar al bijna 1500-2000 euro, der zullen toch wel goedkopere mogelijkheden zijn om met zo'n drone wat leuke filmpjes te kunnen maken?
Een phantom 1 of een phantom fc40.
Maar dan ben je alsnog wel een euro of 500 kwijt.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:09:34 #29
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_145119990
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:36 schreef dodge_911 het volgende:

[..]

Hij is misschien wel goedkoop, maar laat ook max 0.7A door, wat je niet wil als je je powerbank of iets dergelijks dat veel power trekt wil opladen.
Maar een dikker draadje binnenin gaat dan het dubbele kosten van de Nederlandse prijs?
Ik snap dat de keuze lastig is als je 2A wilt hebben maar de prijs klopt gewoon niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:43 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

En nu weet ik niet meer wat ik moet halen :p ik wil gewone verlichting in de woonkamer maar ik vindt het ook leuk om meerdere kleuren te kiezen. Voor feestjes bijv. en gewoon.. omdat het kan.

Met andere woorden: De 5050 rgb is niet echt geschikt op als gewone verlichting te gebruiken?

Ik dacht nog wel dat ik mij goed had ingelezen :P Ik zal nog wat meer ervaringen en guides bekijken.
Wit licht met rgb is een soort vies groen koud wit licht. Voor wit licht moet je gewoon een warm wit snoer halen. Je hebt geloof ik wel rgb+ wit leds maar dat zal wel erg duur worden.

Als je serieus je huiskamer wilt verlichten moet je gewoon 1 test snoer halen. Je moet toch even uitvogelen wat de beste plekken zijn om zoiets te monteren en de lengte. Het beste zijn randjes of objecten waardoor je niet recht in de led kijkt maar alleen de gloed ziet. 5 meter snoer aan je plafond plakken gaat echt een kermis effect geven :P

Onder een vensterbank, achter de bank, achter de tv etc.
pi_145120672
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:09 schreef monkeybrain het volgende:

Wit licht met rgb is een soort vies groen koud wit licht. Voor wit licht moet je gewoon een warm wit snoer halen. Je hebt geloof ik wel rgb+ wit leds maar dat zal wel erg duur worden.

Als je serieus je huiskamer wilt verlichten moet je gewoon 1 test snoer halen. Je moet toch even uitvogelen wat de beste plekken zijn om zoiets te monteren en de lengte. Het beste zijn randjes of objecten waardoor je niet recht in de led kijkt maar alleen de gloed ziet. 5 meter snoer aan je plafond plakken gaat echt een kermis effect geven :P

Onder een vensterbank, achter de bank, achter de tv etc.
De plaatsing komt wel goed ik ga het echt niet zo maar gewoon aan mijn plafond plakken met alle draden in zicht :P
Maar bedankt ik wist niet dat het wit er van niet zo best was. Ik haal inderdaad wel gewoon wat en even wat uitproberen/bekijken.
as well as infernal
pi_145121440
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:08 schreef Thymen. het volgende:
Hoe lang heb je er mee gedaan? Van mij waren binnen 2 maanden ook kapot :( Altijd zeer voorzichtig mee geweest.
pi_145121517
lol
gaat niet goed bij dhl denk ik...
weet iemand hoe dit komt?

Thursday, October 02, 2014 Location Time Pieces
6 Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 17:23
1 Pieces
5 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 17:10
1 Pieces
4 Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 01:08
1 Pieces
3 Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 00:21
1 Pieces
Wednesday, October 01, 2014 Location Time Pieces
2 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 23:22
1 Pieces
1 Shipment picked up HONG KONG - HONG KONG 23:14
1 Pieces
Hide Details
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:14:10 #33
390954 Domingesto
Wereldverbeteraar
pi_145121964
Kolere. Brainwavz R1 moet ik terugsturen naar MP4Nation. Onlangs pakketje teruggestuurd en dat kostte hetzelfde als de aankoopprijs. :') MP4Nation vergoedt tot 20 USD shipping costs, volgens hun return policy.

Iemand ervaring met return naar MP4Nation? Godskolere, wat mis ik mijn R1.
Everyone thinks of changing the world, but no one thinks of changing himself.
pi_145122241
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:58 schreef MarkBroflovski het volgende:

[..]

Hoe lang heb je er mee gedaan? Van mij waren binnen 2 maanden ook kapot :( Altijd zeer voorzichtig mee geweest.
2 jaar ofzo, maar ik gebruikte ze zeer zelden
pi_145122557
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:01 schreef Chunees het volgende:
lol
gaat niet goed bij dhl denk ik...
weet iemand hoe dit komt?

Thursday, October 02, 2014 Location Time Pieces
6 Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 17:23
1 Pieces
5 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 17:10
1 Pieces
4 Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 01:08
1 Pieces
3 Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 00:21
1 Pieces
Wednesday, October 01, 2014 Location Time Pieces
2 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 23:22
1 Pieces
1 Shipment picked up HONG KONG - HONG KONG 23:14
1 Pieces
Hide Details
Euhm, door de chaos in Hong Kong op t moment?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:38:36 #36
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_145122750
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:09 schreef monkeybrain het volgende:

¤14,02 is imho nog niet erg duur voor RGBW. Okay, wel dubbel zoveel als wit licht, maar je krijgt er dan ook RGB bij...
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:47:07 #37
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_145123015
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:38 schreef dodge_911 het volgende:

[..]

¤14,02 is imho nog niet erg duur voor RGBW. Okay, wel dubbel zoveel als wit licht, maar je krijgt er dan ook RGB bij...
Ik heb al jaren niet meer gekeken naar led strips. Mooi om te zien dat ze niet al te duur zijn :)
Misschien ook 1 halen voor de collectie :')
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:55:24 #38
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_145123237
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:47 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Ik heb al jaren niet meer gekeken naar led strips. Mooi om te zien dat ze niet al te duur zijn :)
Misschien ook 1 halen voor de collectie :')
Bezint eer ge begint! :)
Ik heb tot nu toe 350¤ uitgegeven aan al mijn led-project-spulletjes, want het houdt niet op met een strip, een controller, een remote en een powersupply... Of, althans bij mij toch niet. Er komen ook nog hopen DC connectors bij, en clip-on connectors om twee strips naadloos met elkaar te verbinden (of juist niet, die heb ik ook) en vooral : kabel!

Nu is 350¤ niet niks, maar als ik kijk wat een lokale electronicashop telt voor een rgb-strip met IR remote en nog wat frutsels (105¤) dan zit ik toch redelijk goed qua prijs, zeker omdat mijn hele systeem via RF wordt bestuurd.
pi_145124250
Je kan je huis zien vanuit de ruimte ? :P

ik haal wel wat SMD 3528 white en SMD 5050 RGB en ik bekijk het wel. Ik ga volgend jaar meedoen aan de carbagerun dus dan kan het altijd nog op of in de auto.

Thuis nog een 12v 25W adapter liggen dus ik kan in ieder geval iets achter de bank of de tv maken.
as well as infernal
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:43:15 #40
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_145124679
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:58 schreef MarkBroflovski het volgende:

[..]

Gelukkig kosten ze geen drol :P
Bij mij sneuvelden mijn eerste twee paar ook na 2-3 maanden intensief gebruik (praktisch elke dag). Liever die paar dollar om de zoveel tijd dan bijvoorbeeld 20 euro.
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:53:45 #41
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_145126636
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:43 schreef N22 het volgende:

[..]

Gelukkig kosten ze geen drol :P
Bij mij sneuvelden mijn eerste twee paar ook na 2-3 maanden intensief gebruik (praktisch elke dag). Liever die paar dollar om de zoveel tijd dan bijvoorbeeld 20 euro.
Duurdere gaan wat langer mee, slimmerd ;)
Goedkope doppen knikken altijd bij de plug.
pi_145128297
Ik heb hier even wat hulp nodig.
Ik ben van plan een oude telefoon met een kapot scherm te kopen, om hier vervolgens een mini-computer van te maken. Dit schijnt mogelijk te zijn met een mhl-kabel; deze geeft een hdmi output en vervolgens ook een usb-laad input. Gecombineerd met een BT toetsenbordje met touchpad en een app om het een beetje windows-achtig te maken moet dit wel aardig lukken denk ik.
Nu mijn vraag dus; wat voor BT toetsenbord en MHL kabeltje vallen aan te raden? Ik zie vooral bij de 2e door de bomen het bos niet meer, want de meeste zijn voor specifieke merken maar ik moet dus een universele hebben.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:57:31 #43
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_145128346
Is een hdmi stick geen handiger idee? Heb je voor weinig en scheelt een hoop geklooi
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_145128643
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:57 schreef Catch22- het volgende:
Is een hdmi stick geen handiger idee? Heb je voor weinig en scheelt een hoop geklooi
Heb ik ook aan gedacht, maar ik pomp hem dan met een HDMI-vga adapter in mijn monitor, en dan heb ik dus geen geluid. Telefoons zitten vaak wel gewoon 3.5mm jacks in
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:12:15 #45
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_145128780
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:08 schreef l0lownkill het volgende:

[..]

Heb ik ook aan gedacht, maar ik pomp hem dan met een HDMI-vga adapter in mijn monitor, en dan heb ik dus geen geluid. Telefoons zitten vaak wel gewoon 3.5mm jacks in
O ja, zonder HDMI-ingang is het niet handig nee.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_145129004
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:08 schreef l0lownkill het volgende:

[..]

Daar heb je speciaal zulke mooie dingetjes voor:
http://www.ebay.com/itm/B(...)&hash=item1c40e67a27
pi_145129197
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:19 schreef tharonny het volgende:

[..]

Ah, top man. Dan kan ik dus gewoon voor een android stickje gaan; inderdaad ook stukken goedkoper. Ik zal effe overschakelen naar het mediacenter topic en daar navragen wat de beste keus is :)
EDIT: Aangezien het daar een beetje dood is, vraag ik datzelfde gewoon hier ff :P
Mag maximaal 40/50 euro kosten voor een stickje, en BT toetsenbord kan me vrij weinig schelen. Iemand ideeën?
pi_145129811
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:19 schreef tharonny het volgende:

[..]

Deze is juist andersom ;) Vga -> hdmi
pi_145130671
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:47 schreef remcosw het volgende:

[..]

Deze is juist andersom ;) Vga -> hdmi
True dat (ik gebruik een oude pc monitor)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 17:23:27 #50
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_145131114
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:53 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Duurdere gaan wat langer mee, slimmerd ;)
Goedkope doppen knikken altijd bij de plug.
Vertel dat tegen de diverse paren sehnheisers die ik heb gehad voorheen ;(
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')