abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145105353
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:53 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Wat zouden al die boeren moeten doen nu er maar eentje op een ploeg hoefde te zitten?

Toen gingen ze werken in een fabriek, en nu gaan ze robots maken, programmeren en onderhouden.
Alle 2 á 3 miljoen die straks hun baan mogelijk verliezen gaan robots maken, programmeren en onderhouden? We maken nu al auto's met robots. We maken nu al robots met robots.
pi_145105543
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:57 schreef Disorder het volgende:

[..]

Alle 2 á 3 miljoen die straks hun baan mogelijk verliezen gaan robots maken, programmeren en onderhouden? We maken nu al auto's met robots. We maken nu al robots met robots.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:53 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dat was bij de vorige revoluties ook. Wat zouden al die boeren moeten doen nu er maar eentje op een ploeg hoefde te zitten?

Toen gingen ze werken in een fabriek, en nu gaan ze robots maken, programmeren en onderhouden.

Niks nieuws onder zon, alleen andere wijn.
Een probleem je hebt maar een paar mensen nodig om genoeg robots te maken om die 2-3 miljoen banen te vervangen.
Daar gaat dit ook om je hebt 100 man nodig om 10000 robots per jaar te maken bijvoorbeeld om 10000 banen te vervangen makes sense?

Er zijn banen daar ja maar geen 2-3 miljoen omdat het hele punt is je kunt met deze technologie banen vervangen door robots,
En om die robots te maken heb je minder mensen nodig dan de mensen die vroeger de taken deden van de robots.
Daarbij komt dat er minder vraag naar de producten zijn die die robots maken door de werkloosheid en lagere lonen die volgen.
pi_145105564
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:57 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Denk jij nou echt dat we 2-3miljoen banen over 5-10 jaar erbij hebben en dat is korte termijn?
De 2-3 miljoen banen verdwijnen niet binnen een dag of binnen en jaar. De invoering van robots zal jaren in beslag nemen. Misschien dat over 10 jaar pas 1 miljoen banen zijn overgenomen, al denk ik eerder dat het er een half miljoen zullen zijn.

quote:
Ik zeg ook een basis inkomen daarom dat zorgt voor balans tussen rijk en arm en die robots kunnen meer spullen maken.
Het verschil tussen rijk en arm is thans te klein in Nederland, dat mag best wat groter worden.

quote:
Baby melkpoeder ja prima maar levert dat 2-3 miljoen banen op?
Nee en een paar andere gelukjes ook niet ja er vallen nog bepaalde dingen te halen op export gebied maar geen 2-3 miljoen banen in de komende 5-10 jaar dat is te optimistisch dat zul je ook wel begrijpen hoop ik.
De maatschappij zal zich dus moeten aanpassen
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_145105622
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:57 schreef Disorder het volgende:

[..]

Zou aardig zijn om de kranten tijdens de vorige industriele revoluties nog eens na te slaan. Historie herhaalt zich telkens weer incluis de doom en gloom.

Als 2 a 3 miljoen mensen hun baan zouden verliezen is dat omdat ze zich niet wilden aanpassen, en omdat het Westen niet begrijpt dat de wereld om hun heen verandert, en dat welvaart geen vanzelfsprekendheid is.

Dat komt niet door robots hoor. Wel door mensen zelf.
so long and thanks for all the fish
pi_145105634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:03 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Zou aardig zijn om de kranten tijdens de vorige industriele revoluties nog eens na te slaan. Historie herhaalt zich telkens weer incluis de doom en gloom.

Als 2 a 3 miljoen mensen hun baan zouden verliezen is dat omdat ze zich niet wilden aanpassen, en omdat het Westen niet begrijpt dat de wereld om hun heen verandert, en dat welvaart geen vanzelfsprekendheid is.

Dit inderdaad
pi_145105752
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:02 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De 2-3 miljoen banen verdwijnen niet binnen een dag of binnen en jaar. De invoering van robots zal jaren in beslag nemen. Misschien dat over 10 jaar pas 1 miljoen banen zijn overgenomen, al denk ik eerder dat het er een half miljoen zullen zijn.

[..]

Het verschil tussen rijk en arm is thans te klein in Nederland, dat mag best wat groter worden.

[..]

De maatschappij zal zich dus moeten aanpassen
Op termijn staat in de TT ik heb de minister horen zeggen 5-10 jaar tijd in DWDD.

Vermogen
Het vermogen is in Nederland ongelijker verdeeld dan het inkomen. De rijkste 10 procent van de bevolking bezit meer dan de helft (61 procent) van het totale vermogen in Nederland. De top 2 procent binnen deze groep heeft zelfs een derde van dat vermogen in handen, terwijl de onderste 60 procent van de Nederlandse bevolking bij elkaar opgeteld ongeveer 1 procent van het totale vermogen bezit.

http://nos.nl/artikel/656(...)-en-rijk-groeit.html

:')
pi_145105850
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:07 schreef hmmmmmmm het volgende:
Vermogen
Het vermogen is in Nederland ongelijker verdeeld dan het inkomen. De rijkste 10 procent van de bevolking bezit meer dan de helft (61 procent) van het totale vermogen in Nederland. De top 2 procent binnen deze groep heeft zelfs een derde van dat vermogen in handen, terwijl de onderste 60 procent van de Nederlandse bevolking bij elkaar opgeteld ongeveer 1 procent van het totale vermogen bezit.

Niets mis mee, dat is het gevolg van de vrije markt economie. Sommige mensen zijn spaarzaam, andere leven bij de dag, andere smijten hun geld over de balk.
pi_145105888
Dat zat er aan te komen, de wet van more is immers nog steeds van toepassing.

Vroeger vervingen robots spieren en de nabije toekomst vervangen ze de hersens. Artificial intelligence aangedreven met de kennis van big data :)

We staan aan de vooravond van een nieuwe industriële revolutie. Als je administratief medewerker bent, boekhouder, accountant, vrachtwagen chauffeur, of productie medewerker dan moet je jezelf ernstig zorgen gaan maken. Over 10 tot 20 jaar zal je baan niet meer bestaan.

Wat leven we toch in interessante tijden :)
pi_145105954
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:09 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Niets mis mee, dat is het gevolg van de vrije markt economie. Sommige mensen zijn spaarzaam, andere leven bij de dag, andere smijten hun geld over de balk.
Dus als je geen werk kunt vinden of minimum inkomen verdient smijt je gewoon je geld over de balk? :')
Beetje realisme is anno 2014 toch gewenst vooral met deze robots zal dat nog erger worden en de Nederlanders zijn heel spaarzaam....

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:10 schreef Revolution-NL het volgende:

Vroeger vervingen robots spieren en de nabije toekomst vervangen ze de hersens. Artificial intelligence aangedreven met de kennis van big data :)

We staan aan de vooravond van een nieuwe industriële revolutie. Als je administratief medewerker bent, boekhouder, accountant, vrachtwagen chauffeur, of productie medewerker dan moet je jezelf ernstig zorgen gaan maken. Over 10 tot 20 jaar zal je baan niet meer bestaan.

Ja alleen moeten er wel oplossingen komen zodat je kinderen nog genoeg geld hebben om wat te eten als ze werkloos zijn zonder dat het hun fout is.
pi_145105983
Prima toch, als de robots al het werk doen kunnen de mensen chillen
pi_145106007
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:13 schreef terrorsjaak het volgende:
Prima toch, als de robots al het werk doen kunnen de mensen chillen
Daarom basisinkomen als dat gebeurt.
pi_145106033
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

O jee... We krijgen straks Skynet!

Sorry, maar ik moet nu een beetje lachen.
Dat je moet lachen geeft wel aan dat je niet heel erg bekend ben met de actuele stand der techniek en de exponentiële groei die er gaande is.

Het duurde bij jou ook erg lang voordat je de EV omarmende maar gelukkig rijd je nu een Tesla. Het kwartje zal over een paar jaar wel bij je vallen, daar heb ik alle vertrouwen in ;).

Dat kan ik van veel andere users en personen in mijn omgeving (helaas) niet zeggen. Die zullen pas wakker worden als hun baan komt te vervallen en de benzine niet meer te betalen is. Ik zie ze al klagen op nujij.nl _O- . Dom volk :D
pi_145106038
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:12 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Dus als je geen werk kunt vinden of minimum inkomen verdient smijt je gewoon je geld over de balk? :')
Beetje realisme is anno 2014 toch gewenst vooral met deze robots zal dat nog erger worden en de Nederlanders zijn heel spaarzaam....
Je had het over vermogen, niet over inkomen.
Wat betreft inkomen: http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2012/11/Nederland-in-top-5-kleinste-inkomensverschillen-Europa-ELSEVIER355649W
pi_145106156
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:10 schreef Revolution-NL het volgende:

Zie jij nog vrachtwagens met een Nederlands kenteken op de weg dan? :D Je bent al jaren te laat met die revolutie ;)
pi_145106182
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:17 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Zie jij nog vrachtwagens met een Nederlands kenteken op de weg dan? :D
Ja, veel te vaak
pi_145106198
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:13 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Daarom basisinkomen als dat gebeurt.
En waar moet dat van betaald worden?
pi_145106229
quote:
Ja maar hoe lang blijft dat zo als er nog maar een half miljoen mensen nodig zijn om robots te programmeren die 3miljoen mensen kunnen vervangen?

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:03 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nee kijk op deze manier er naar als ik 1000 producten maak en daar 100 man personeel voor nodig heb en er komt 1 robot waar ik maar 10 man personeel voor nodig heb die hetzelfde aantal producten kan maken.
Betekend dat als dat in elke branche gebeurt dat er dan genoeg banen bijkomen nee want er is minder personeel nodig om die robots te maken dan er vroeger werkten toen die robots er nog niet waren en dat is de trend die je nu ziet....
pi_145106250
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:07 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Op termijn staat in de TT ik heb de minister horen zeggen 5-10 jaar tijd in DWDD.

Vermogen

Ja, een oplossing is natuurlijk de meest vermogende Nederlanders over de grens jagen, dan wordt het verschil tussen rijk en arm vanzelf kleiner ;)
pi_145106323
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:18 schreef Shreyas het volgende:

[..]

;)
pi_145106361
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:18 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ja maar hoe lang blijft dat zo als er nog maar een half miljoen mensen nodig zijn om robots te programmeren die 3miljoen mensen kunnen vervangen?
Hopelijk blijft dat niet zo. Onze inkomensverschillen zijn te klein. In de top 5 staan vind ik vrij schokkend. Straks loont het niet eens meer om te studeren. Iemand met een WO-opleiding zou in de regel 25% meer moeten verdienen dan iemand met een HBO-opleiding. Iemand met een HBO-opleiding zou in de regel 30% meer moeten verdienen dan iemand met een MBO-opleiding, etc.

Verder ben ik ook voorstander van een vlaktaks, zodat mensen met een hoog inkomen wel absoluut, meer niet relatief meer belasting betalen.
pi_145106446
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:19 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, een oplossing is natuurlijk de meest vermogende Nederlanders over de grens jagen, dan wordt het verschil tussen rijk en arm vanzelf kleiner ;)
Ik heb het erover als 25-50% of meer van de mensen in Nederland werkloos zijn wat moeten we dan ze op straat zetten of heb jij een beter idee?
Iemand zal het moeten betalen en het logische is de partij die geld heeft....

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:18 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De winst die de rijken en bedrijven door deze robots maken.

Kijk als het allemaal zo goed gaat en we op een laag werkloosheidsniveau zitten dan is deze discussie zinloos ik heb het erover als de werkloosheid 25-50% bedraagt of meer.
Wat vind jij dan dat we moeten doen zou dat de waarheid worden?
pi_145106494
Nog een zeer interessante docu van tegenlicht over de nieuwe maak industrie die zeer mooi illustreert hoe de democratizing van technologie gaande is.

De nieuwe makers
http://tegenlicht.vpro.nl(...)e-nieuwe-makers.html

Tegenlicht _O_
pi_145106521
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:21 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Hopelijk blijft dat niet zo. Onze inkomensverschillen zijn te klein. In de top 5 staan vind ik vrij schokkend. Straks loont het niet eens meer om te studeren. Iemand met een WO-opleiding zou in de regel 25% meer moeten verdienen dan iemand met een HBO-opleiding. Iemand met een HBO-opleiding zou in de regel 30% meer moeten verdienen dan iemand met een MBO-opleiding, etc.

Verder ben ik ook voorstander van een vlaktaks, zodat mensen met een hoog inkomen wel absoluut, meer niet relatief meer belasting betalen.
Maar nou snap je het niet hé?
Als ik het over ''rijken'' heb heb ik het over mensen die tenminste 100k of meer per jaar pakken.
pi_145106578
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:24 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Maar nou snap je het niet hé?
Als ik het over ''rijken'' heb heb ik het over mensen die tenminste 100k of meer per jaar pakken.
Je bedoelt die rijken die van die 100K maar 48K overhouden?
pi_145106653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:25 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Je bedoelt die rijken die van die 100K maar 48K overhouden?
Luister ik heb het grotendeels over bedrijven die torenhoge winsten maken en de mensen die hier achter zitten.

Maar goed als 50% van Nederland werkloos is hoe wil jij dat oplossen als er geen banen zouden zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')