Maar ik snap dus al niet, hoe jij kan denken/volhouden dat hij (echt) van jou houdt, als hij jou 3,5 jaar lang belogen en bedrogen heeft (ook nog eens nadat je hem al die nieuwe kans gegeven had)...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:19 schreef Jenny-VK het volgende:
[..]
dat is de vraag. nu lijkt het erop dat hij het wilt laten werken, wil ik ook! maar ik wil niet naief zijn, zonder het vreemgaan is het al veel wat er tussen ons moet veranderen. maar het vreemgaan heeft nog meer stuk gemaakt, kan ik niet nog een keer aan. en het respect of beter gezegd het gebrek er aan, alleen maar van elkaar houden is niet genoeg! dat ik zwak ben als het op hem aankomt is duidelijk, komen zoveel dingen bij kijken

Klopt. Ik trapte in de mooie verhalen en een dik jaar later heb ik haar weer betrapt op vreemd gaan. Speelde alweer maanden zei ze.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:58 schreef Jenny-VK het volgende:
[..]
Jij ging terug naar je partner? leek ook echt veranderd? Maar ging daarna niet goed?

Hier ben ik.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:48 schreef Boca_Raton het volgende:
De vraag rijst of een man vanaf zijn 20e trouw aan één vrouw kan zijn.

Ach een scheve schaats heb ik weleens gereden.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 00:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hier ben ik.
Die vraag kan met ja beantwoord worden.
Noem mij ouderwets, of whatever, boeit mij allemaal niet. Maar ik voel mij gewoon het fijnst als ik met mijn partner in bed lig, haar recht in de ogen kan kijken en weten dat ik elke vraag kan beantwoorden zonder leugens of problemen.

Dank jequote:

Ah okéquote:

klopt.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 00:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ah oké
Was grapje omdat de vraag was De vraag rijst of een man vanaf zijn 20e trouw aan één vrouw kan zijn.

Niet binnen een relatie.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 01:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En nog nooit achter andere mokkel aangegaan?

Welk antwoord? Mannen houden van afwisseling en vrouwen zeuren.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 01:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
klopt.
Maar niemand gaf een antwoord, laat ik dan maar de eerste zijn.

cliche'squote:Op donderdag 2 oktober 2014 01:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Welk antwoord? Mannen houden van afwisseling en vrouwen zeuren.

Nee ik lul mijn muts nog steeds in slaap.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 01:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
cliche's
Genoeg vrouwen die ook van afwisseling houden, en genoeg mannen die ook dom zeuren (Fok! zit er vol mee)
Wat ik wel typisch vrouwelijk vind is de volgende situatie.
We gaan slapen, de man doet zijn ogen dicht en slaapt bijna waarop de vrouw een serieus gesprek begint, al slaperig geeft de man antwoord, een gesprek ontstaat en na vijf minuten slaapt de vrouw terwijl de man nog een half uur klaar wakker in bed ligt. Dit moet toch ook herkenbaar zijn voor anderen.

Enige jaren getrouwd is toch anders als 20 plus jaren getrouwd zijn geweest.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 00:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dank je
42
Is dat oud genoeg om mijn antwoord als serieus te beschouwen?
En ja ik ben ook enige jaren getrouwd geweest.

.
.

Elk (lang) huwelijk (en elke (lange) relatie) heeft inderdaad zijn dipjes, dat heb ik zelf ook een keer mogen ervaren. En in principe ga je dan met zijn tweeën (ja, met zijn tweeën) daaraan werken om te kijken of je gezamenlijk uit dat dipje kunt komen. Dat is een logisch gevolg van het aangaan van een relatie (of bij een huwelijk letterlijk gezien de huwelijksbelofte).quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
In elk huwelijk komen er problemen. Is het dit niet is niet het wel weer wat anders. Maar dat wil niet zeggen dat je dan onmiddellijk je biezen moet pakken, of mensen moet adviseren onmiddellijk hun biezen te pakken. Je hebt ook met je kinderen te maken en als je samen 23 jaar bij elkaar bent, heb je ook wat te verliezen daarmee. Het is aan het stel zelf om de keuze te maken.
Ik stoor me er aan dat er zo snel gezegd wordt: scheiden met die handel.
Als je als stel steken hebt laten vallen (uit elkaar bent gegroeid, zoiets doen ze toch echt zelf) dan is het een legitieme vraag of je niet alsnog alles op alles kunt zetten om de boel te redden.
Een huwelijk is hard werken. Niet blijven zitten tot er iets fout gaat om dan te verkassen.

Mee eens. Tuurlijk zijn er dips en natuurlijk kunnen er fouten worden gemaakt. Maar de zelfde fout herhalen en dan ook nog 3,5 jaar volhouden in plaats van het gesprek er over te beginnen is toch echt wel over een grens.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:02 schreef yats het volgende:
[..]
Elk (lang) huwelijk (en elke (lange) relatie) heeft inderdaad zijn dipjes, dat heb ik zelf ook een keer mogen ervaren. En in principe ga je dan met zijn tweeën (ja, met zijn tweeën) daaraan werken om te kijken of je gezamenlijk uit dat dipje kunt komen. Dat is een logisch gevolg van het aangaan van een relatie (of bij een huwelijk letterlijk gezien de huwelijksbelofte).
Er zijn echter grenzen, zelfs als je kinderen hebt en lang bij elkaar bent. Een keer vreemdgaan zou ik eventueel nog kunnen accepteren van een partner, maar iemand die na een eerdere confrontatie vervolgens nog een keer 3,5 jaar lang een dubbelleven leid met een 'partner ernaast' zou ik niet meer accepteren als partner. Dan ben je echt te ver de grens over gegaan.

Waarom denk jij dat?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:47 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Ik denk altijd: eens vreemdgegaan, is altijd vreemdgaan.

Omdat ik denk dat als je eenmaal vreemdgaat, je dat in je hebt zitten of je niet genoeg geeft om je huidige partner. Anders ga jij niet zomaar vreemd.quote:

Dus iemand die op z'n 20-ste vreemd gaat, die doet dat op z'n 80-ste nog steeds? Altijd?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:04 schreef Broodjekipkorn het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat als je eenmaal vreemdgaat, je dat in je hebt zitten of je niet genoeg geeft om je huidige partner. Anders ga jij niet zomaar vreemd.

Nee, want iemand van 80 komt überhaupt veel moeilijker aan sex en om vreemd te kunnen gaan moet je zelfs TWEE sexpartners hebben tegelijkertijd.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dus iemand die op z'n 20-ste vreemd gaat, die doet dat op z'n 80-ste nog steeds? Altijd?

De kans is groot dat ie het vaker zal doen bij de huidige partner.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dus iemand die op z'n 20-ste vreemd gaat, die doet dat op z'n 80-ste nog steeds? Altijd?

Bedankt. En ja, hier ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
De kans is groot dat ie het vaker zal doen bij de huidige partner.
Ik geloof dan weer niet dat als iemand t bij de ene doet. Hij y ook bij een volgende partner automatisch weer doet.

En dit inderdaad. Of je partner vreemd gaat heeft ten dele ook met jou1 te maken, want als je partner makkelijk beter kan krijgen zullen de mensen dit toch willen materialiseren2. Dat is namelijk de essentie van darwinistische reproductie: sex hebben met een zo goed/aantrekkelijk mogelijke partner.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik geloof dan weer niet dat als iemand t bij de ene doet. Hij y ook bij een volgende partner automatisch weer doet.

Ik denk dat je de leeftijdsfactor mee moet nemen in het verhaal. Had een heel verhaal getypt, maar laat ook maar, want uiteindelijk kwam Patty Brard er zelfs in voor en dat is wel erg off-topic.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]

Nu kan ze nog een nieuw leven opbouwen, nog jong zat voor.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:44 schreef onlogisch het volgende:
Als ie 2 keer vreemd gaat, zal ie dat de 3e keer ook doen. Hij wil je niet terug, hij wil terug naar de situatie waarin voor hem alles koek en ei was. Namelijk dat jij een moeder bent voor zijn kinderen, 2 keer per jaar op vakantie kunnen en dat het voor de buitenwereld allemaal perfect lijkt. Maar dat ie ondertussen wel buiten de deur kan neuken.
Dus nee, je moet hem niet terugnemen. Kies voor jezelf. Het is rot voor je kinderen, maar ga je zelf eens na : Denk je dat je kinderen gelukkiger zijn om jaren lang in een leugen geleefd te hebben? Namelijk dat papa mama keihard bedonderde? Of dat ze door de zure appel heen moeten die een scheiding heet, maar niet in een schijnwereld hebben geleefd.
Daar komt nog eens bij dat je ook voor je zelf moet kiezen. Je verdient beter dan als een stuk vuil te worden behandeld.
Just my thoughts.

Jaren terug had ik gelezen dat verhoogde concentratie oxytocine meer afstand creëerde tussen man en vrouw-die-niet-de-partner-is. Dit gold alleen voor bezette mannen. En verhoogde oxytocine concentratie is te bereiken middels aanrakingen, zoals knuffels, hand op de schouder, etc.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:38 schreef Puntenjager het volgende:
Dat is namelijk de essentie van darwinistische reproductie: sex hebben met een zo goed/aantrekkelijk mogelijke partner.

Ah, de man van TS kan er dus niets aan doen. Hij maakt gewoon te weinig oxytocine aanquote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:25 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Jaren terug had ik gelezen dat verhoogde concentratie oxytocine meer afstand creëerde tussen man en vrouw. Dit gold alleen voor bezette mannen. En verhoogde oxytocine concentratie is te bereiken middels aanrakingen, zoals knuffels, hand op de schouder, etc.
Misschien was dit het:
http://www.sciencedaily.com/releases/2012/11/121113174712.htm

Heb jij ooit in je leven iets fout gedaan? Jezelf, of je eigen belangen/verlangens, onterecht boven die van een ander geplaatst?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:04 schreef Broodjekipkorn het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat als je eenmaal vreemdgaat, je dat in je hebt zitten of je niet genoeg geeft om je huidige partner. Anders ga jij niet zomaar vreemd.

Een behoefte is wat anders dan een fout.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Heb jij ooit in je leven iets fout gedaan? Jezelf, of je eigen belangen/verlangens, onterecht boven die van een ander geplaatst?
Volgens jouw logica zal je die fouten dus voor de rest van je leven blijven maken. Men kan immers niet veranderen.

Vreemdgaan is niet altijd een fout.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Heb jij ooit in je leven iets fout gedaan? Jezelf, of je eigen belangen/verlangens, onterecht boven die van een ander geplaatst?
Volgens jouw logica zal je die fouten dus voor de rest van je leven blijven maken. Men kan immers niet veranderen.

Een affaire van 3.5 jaar is een doelbewuste keuze, geen fout, mafklapper.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:07 schreef probeer het volgende:
[..]

Dat De ouders van iemand in mijn omgeving zijn ook ondanks alles nog bij elkaar. Twee mensen die in hetzelfde huis wonen. Samen kinderen hebben, maar verder elkaar totaal niks meer te vertellen hebben. Vrouw in dit stel is ook vreemd gegaan in het verleden. Kinderen hebben zulke dingen heel snel door. Je hoeft je kinderen niet voor te liegen dat je nog van hun vader houdt.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een affaire van 3.5 jaar is een doelbewuste keuze, geen fout, mafklapper.

Klopt, helemaal mee eens. Geen goed woord voor over.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een affaire van 3.5 jaar is een doelbewuste keuze, geen fout, mafklapper.

Vooruit, je mag blijven.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 01:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt, helemaal mee eens. Geen goed woord voor over.
Maar ik reageerde op iemand die stelde "eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger". Waar ik het dus niet mee eens ben.
Dat deze kerel het grondig blijft verneuken staat buiten kijf.

Zelf geen behoefte om eens flink de bloemetjes buiten de deur te zetten?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:19 schreef Jenny-VK het volgende:
[..]
dat is de vraag. nu lijkt het erop dat hij het wilt laten werken, wil ik ook! maar ik wil niet naief zijn, zonder het vreemgaan is het al veel wat er tussen ons moet veranderen. maar het vreemgaan heeft nog meer stuk gemaakt, kan ik niet nog een keer aan. en het respect of beter gezegd het gebrek er aan, alleen maar van elkaar houden is niet genoeg! dat ik zwak ben als het op hem aankomt is duidelijk, komen zoveel dingen bij kijken

Die man was niet doodziek om wat hij zijn vrouw had aangedaan maar omdat hij betrapt werd.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:45 schreef Luxuria het volgende:
Moet je hem terugnemen? Tja, ik weet het niet...
Ik ken iemand die een vrouw en kinderen heeft en 2 jaar lang is vreemd gegaan met een meid.
Toen dat uiteindelijk uitkwam was hij er doodziek van wat hij zijn vrouw heeft aangedaan en wilde haar niet kwijt. Hij at niet meer, viel 10 kilo af, moest dagelijks overgeven uit schuldgevoel voor wat hij gedaan heeft. Hij zou het NOOIT meer doen.
En toen, zo'n 3 jaar later, is hij toch weer teruggekomen bij die meid waar hij eerder die 2 jaar mee is vreemd gegaan.
Zoals ik het uit jouw verhaal opmaak, is jouw man een nog ergere vreemdganger omdat hij dit al meerdere malen gedaan heeft. Ik betwijfel of je erop kunt vertrouwen dat hij het nooit meer doet.

Eigenlijk denk ik ook dat dát het probleem isquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:03 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Die man was niet doodziek om wat hij zijn vrouw had aangedaan maar omdat hij betrapt werd.

Ik heb ook van dit soort onorthodoxe oplossingen in mijn hoofd. Voor TS dan hè, aangezien die niet wil scheiden...quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:48 schreef Polenbatser het volgende:
Kun je hem niet gewoon doen denken dat het over is? Dus gewoon wel die scheiding in gang zetten en dan kijken hoe hij reageert? En dan niet meteen direct, maar in de afwikkeling van die scheiding (dus middellange en lange termijn). Wil hij je nog steeds terug, of is het zodra je de scheiding doorzet 'verloren zaak' en is hij er vandoor met een ander? Mocht hij echt verandert zijn (ik ben er sceptisch over) en ervoor blijven vechten dan kun je hem alsnog vergeven en een relatie hebben, maar dan ongetrouwd. Blijft hij je trouw kun je over een x aantal jaar altijd weer hertrouwen mocht je dat willen.
Ja, dit is misschien een beetje een raar scenario, maar ik dacht ik gooi er nog even een andere visie in.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |