Je hebt ervaring? Aan welke zijde van het verhaal?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:49 schreef Forbry het volgende:
[..]
Klinkt als aanstellerij en als het standaard riedeltje van iemand die op vreemdgaan betrapt is...

Klinkt echt gezond ja.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:36 schreef Jenny-VK het volgende:
[..]
het is een groot bedrijf, werken niet op zelfde afdeling. Soa test gedaan, gelukkig niets opgelopen.
wat betreft werk zal gas terugnemen moeilijk zijn. als hij terug komt, dan wordt het werken en dan meteen naar huis. geen extra netwerk-uitjes ed meer, tijd voor mij en de kinderen.
hij heeft beloofd dit nooit meer te doen, ik ben zijn grote liefde zegt hij, zonder mij kan hij niet. hij houdt me nu ook de hele dag op de hoogte van zijn meetings en waar hij is en met wie

Nee, gelukkig geen directe ervaring (aan welke zijde dan ook), maar c'mon... dit soort uitspraken, binnen deze context, lijken mij wel algemeen bekend hoor.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:51 schreef Peter het volgende:
[..]
Je hebt ervaring? Aan welke zijde van het verhaal?

Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger is mijn mening en ervaring (althans groot deel).quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:14 schreef Jenny-VK het volgende:
Hallo,
Ik ben 23 jaar getrouwd met mijn man, we hebben 2 kinderen (12 en 13) ik heb een goed leven met hem, het ontbreekt ons aan niets. Hij heeft een zeer goede baan, maar is door zijn drukke baan weinig thuis.
Hij is in het verleden wel eens vreemdgegaan, ik heb mijn ogen toen gesloten, een soort van gedoogd beleid. 6 jaar geleden heb ik hem een ultimatum gesteld toen ik bewijs had van een slippertje. We zijn bij elkaar gebleven, maar we zijn eigenlijk meer uit elkaar gegroeid. Hij heeft mij nooit slecht behandeld en hij is een heel goede vader.
Nu ben ik er achter gekomen dat hij waarschijnlijk bijna 3.5 jaar iets heeft met een jongere vrouw van zijn werk. Ik ben mijn man gevolgd na wat vermoedens, hij ging naar een hotel. Ik heb ze toen zien weggaan.
Ik heb hem thuis opgewacht, ik was zo kwaad, hij is diezelfde dag meteen uit huis gegaan.
Er zijn nu bijna 2 maanden voorbij. Hij wilt me terug. Hij lijkt echt veranderd te zijn, hij geeft aan dat hij stuk gaat zonder mij. Dat hij niet ons hele huwelijk wilt weggooien. Hij heeft spijt, hij schrijft me nu ineens gedichten stuurt mij cadeaus. Hij heeft alles opgebiecht en hij wilt een schone lei, dat we opnieuw beginnen. De kinderen willen ook graag dat we bij elkaar komen.
Ik weet niet wat te doen. Kan het zijn dat hij nu echt veranderd is? Dat hij tot inkeer is gekomen nu hij weet wat hij mist?

Tja, als ze er mee wil kappen, moet ze wel zeker zijn dat er geen gezamenlijke toekomst meer is en dat hij toch stiekem niet echt wil.. ook dan is therapie handig..quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:55 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nee, gelukkig geen directe ervaring (aan welke zijde dan ook), maar c'mon... dit soort uitspraken, binnen deze context, lijken mij wel algemeen bekend hoor.

Jij ging terug naar je partner? leek ook echt veranderd? Maar ging daarna niet goed?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:56 schreef Zoev het volgende:
[..]
Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger is mijn mening en ervaring (althans groot deel).
Ongeveer hetzelfde verhaal.
Trap er niet in. Ga mij niet achterna

Ik ben het hier mee eens ja.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:34 schreef Frag_adder het volgende:
Na 3,5 jaar heb je vooral spijt dat je gepakt bent.
Ik gok dat hij tenopzichte van jou echt veranderd is, nu is er immers wat veranderd; hij is jou kwijt. De vraag is alleen blijft die verandering, of ebt dat met tijd weg als je hem opnieuw een kans geeft en valt alles weer terug in het oude rollen patroon.
Kennelijk zat er, ondanks jij beweert van niet, toch echt iets fout bij de relatie, want het komt ergens vandaan. Misschien was het niet spannend genoeg, misschien bood gewoon de kans zich aan, misschien kwam hij echt wat te kort, ik weet het niet. Maar als dat niet opgelost wordt, zit je binnen een jaar weer waar je nu zit.

Er is natuurlijk een categorie mannen die vreemdgaat omdat het kan, er hoeft niet altijd een oorzaak te zijn thuis. Vroeger jarenlang een vriend gehad die vreemdgaan in zijn DNA had zitten. Vriendin, verloofde, getrouwd, kinderen 20 jaar oud of 35 jaar oud, betrapt en sorry zeggen of niet betrapt. Het maakte allemaal niet uit. Ook hebben we er wel over gesproken maar ongeacht hoe gelukkig hij thuis was het was voor hem onmogelijk om maar met één vrouw seks te hebben, vreemdgaan na het werk, bij vakanties van te voren via internet al een neukadresje regelen (want hey, een Italiaanse of een Hongaarse had hij nog niet gehad. (Relaties had hij nooit met anderen)quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:14 schreef vera166 het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens ja.
TS heeft niet eens de kans gehad iets te doen aan wat er fout zou kunnen zitten in de relatie.

Iets dergelijks wilde ik ook net posten. Sommige mannen zijn gewoon klootzakken (en sommige vrouwen gewoon bitches). Er hoeft niet altijd een (andere) reden te zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een categorie mannen die vreemdgaat omdat het kan, er hoeft niet altijd een oorzaak te zijn thuis. Vroeger jarenlang een vriend gehad die vreemdgaan in zijn DNA had zitten. Vriendin, verloofde, getrouwd, kinderen 20 jaar oud of 35 jaar oud, betrapt en sorry zeggen of niet betrapt. Het maakte allemaal niet uit. Ook hebben we er wel over gesproken maar ongeacht hoe gelukkig hij thuis was het was voor hem onmogelijk om maar met één vrouw seks te hebben, vreemdgaan na het werk, bij vakanties van te voren via internet al een neukadresje regelen (want hey, een Italiaanse of een Hongaarse had hij nog niet gehad. (Relaties had hij nooit met anderen)
Ergens altijd wel grappige gesprekken gehad, hij die ongeacht zijn situatie alles neukte, en ik die in twee lange relaties (6 en 7 jaar) nooit ben vreemdgegaan.
Vaak is er een oorzaak vanuit de relatie, sommige mannen zijn gewoon klootzakken.
Ik kan hier wel heel negatief blijven posten, maar mijn mening zal uiteindelijk toch steeds op bovenstaande uitkomen. Ik vind het van lafheid en/of een gebrek aan zelfrespect getuigen als je bij zo'n notoire leugenaar en bedrieger blijft... Bij iemand die je op dit vlak al éérder een kans hebt gegeven en die wéderom de fout is ingegaan en hoe zeg... 3,5 jaar lang (en langer als je hem niet wederom betrapt had)!!! Ik vind dat ook heel slecht naar je kinderen toe. Als voorbeeldfunctie, maar verder denk ik ook dat zij zo in een hele onprettige/ongezonde gezinssituatie terechtkomen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:57 schreef hottentot het volgende:
Ik voor mijzelf kan niet begrijpen dat als je in een niet open-relatie vreemdgaat, betrapt word en daarna alsnog 3,5 jaar vreemdgaat, liegt en bedriegt dat je partner het zelfs maar overweegt om je niet aan de kant te schoppen.
3,5 jaar liegen, de tering. Mijn partner ging er diezelfde avond uit en de vrienden mogen de spullen ophalen. Kinderen of geen kinderen.

Bah jaquote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een categorie mannen die vreemdgaat omdat het kan, er hoeft niet altijd een oorzaak te zijn thuis. Vroeger jarenlang een vriend gehad die vreemdgaan in zijn DNA had zitten. Vriendin, verloofde, getrouwd, kinderen 20 jaar oud of 35 jaar oud, betrapt en sorry zeggen of niet betrapt. Het maakte allemaal niet uit. Ook hebben we er wel over gesproken maar ongeacht hoe gelukkig hij thuis was het was voor hem onmogelijk om maar met één vrouw seks te hebben, vreemdgaan na het werk, bij vakanties van te voren via internet al een neukadresje regelen (want hey, een Italiaanse of een Hongaarse had hij nog niet gehad. (Relaties had hij nooit met anderen)
Ergens altijd wel grappige gesprekken gehad, hij die ongeacht zijn situatie alles neukte, en ik die in twee lange relaties (6 en 7 jaar) nooit ben vreemdgegaan.
Vaak is er een oorzaak vanuit de relatie, sommige mannen zijn gewoon klootzakken.
 Gatver. Ik kan zelf niet snappen waarom die behoefte zo sterk kan zijn maar het is ongetwijfeld zo ja. Ook gewoon met kinderen en alles.. sommigen zetten er wel veel voor op het spel. Egoïstisch wel.
 Gatver. Ik kan zelf niet snappen waarom die behoefte zo sterk kan zijn maar het is ongetwijfeld zo ja. Ook gewoon met kinderen en alles.. sommigen zetten er wel veel voor op het spel. Egoïstisch wel.  Maar ik hoop
 Maar ik hoopDaar kunnen ze dan maar beter eerlijk over zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een man houdt nu eenmaal van wat afwisseling en het is daarom ook logisch dat ie regelmatig veranderd,

Dit is zeker waar.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een categorie mannen die vreemdgaat omdat het kan, er hoeft niet altijd een oorzaak te zijn thuis. - knip -

Wat hoop je nou echt? ....dat ze er samen uit kunnen komen of dat ze hem aan de kant zet. Beiden kan namelijk niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:59 schreef vera166 het volgende:
Maar ik hoop voor TS dat haar man niet tot die categorie behoort, dan is er nog wat te redden door datgene op te lossen wat er niet goed zit in de relatie.
Alhoewel ik hoop dat TS die gozer aan de kant zet.

Typisch weer, hoor. Ik zie je altijd van leer trekken tegen vrouwen die vreemdgaan, maar nu het een man betreft komt de nuance ineens om de hoek kijken.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:52 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat maakt wel degelijk uit.
Zoals ik al aangaf kunnen er ook andere redenen zijn waarom het zover gekomen is.
Stel je voor dat hij al jaren alle intimiteit geweigerd is terwijl hij ook al jaren geprobeerd heeft haar te bewegen daar wat aan te doen maar niks gewerkt heeft... dat maakt het een stuk begrijpelijker.
Intimiteit is nou eenmaal een belangrijk onderdeel van een relatie en seks hoort daar ook bij en ook ontbreekt dat dan kan hij nog steeds wel oprecht van haar houden, haar en de kinderen niet kwijt willen not to mention dat hij heel misschien niet zo blij is met het idee om de helft van zijn spullen, geld en huis kwijt te raken.

Ja ik spreek mezelf aardig tegenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat hoop je nou echt? ....dat ze er samen uit kunnen komen of dat ze hem aan de kant zet. Beiden kan namelijk niet.

quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:32 schreef Fascination het volgende:
[..]
Typisch weer, hoor. Ik zie je altijd van leer trekken tegen vrouwen die vreemdgaan, maar nu het een man betreft komt de nuance ineens om de hoek kijken.
 hahaha
 hahaha

Er zijn een aantal users wiens reacties ik eigenlijk niet meer (echt) lees en TerryStone is daar één van (want ziekelijke, totaal niet-objectieve en voorspelbare vrouwenhater, die ik toch nooit serieus neem).quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:32 schreef Fascination het volgende:
[..]
Typisch weer, hoor. Ik zie je altijd van leer trekken tegen vrouwen die vreemdgaan, maar nu het een man betreft komt de nuance ineens om de hoek kijken.

Diezelfde vraag rijst dan net zo goed voor een vrouw in die situatie en in beide gevallen is dat geen enkel excuus voor een (geheime) affaire, voor leugens en bedrog.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:48 schreef Boca_Raton het volgende:
De vraag rijst of een man vanaf zijn 20e trouw aan één vrouw kan zijn.

Dat vind ik niet helemaal hetzelfde. Mannen uiten zich via sex, vrouwen hebben dat véél minder.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:54 schreef Forbry het volgende:
[..]
Diezelfde vraag rijst dan net zo goed voor een vrouw in die situatie en in beide gevallen is dat geen enkel excuus voor een (geheime) affaire, voor leugens en bedrog.

Ah, vandaar ook jouw goedpraterij in dit topic?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat vind ik niet helemaal hetzelfde. Mannen uiten zich via sex, vrouwen hebben dat véél minder.

Nou, we staan behoorlijk tegenover elkaar in dit topic ja. Jouw reactie viel mij ook al opquote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:57 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ah, vandaar ook jouw goedpraterij in dit topic?

Precies... en als ze hem nu terugneemt, weet hij op zéker dat ze nóóit bij hem weg zal gaan, dat hij sowieso wel van alles kan flikkenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:58 schreef RunForrestRun het volgende:
De enige reden dat hij nu opeens überlief is voor je en zegt eraan te willen werken, is omdat hij zich realiseert dat zijn acties deze keer wel eens consequenties kunnen hebben. Zijn huwelijk zou bijvoorbeeld nu echt kunnen stuklopen, en dat had hij even niet verwacht.
Hij heeft geen spijt van het vreemdgaan, hij heeft spijt dat hij is betrapt en hij baalt dat jij nu echt overweegt ermee te stoppen.

Als je 25 jaar bij elkaar bent en 2 kinderen hebt, dan is dat sowieso een situatie waarvan maar weinigen hier op FOK! zich uit eigen ervaring een voorstelling van kunnen maken. Terugkoppelen naar je eigen situatie heeft dan ook weinig zin, omdat er hele andere afwegingen bij komen kijken.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:40 schreef vera166 het volgende:
[..]
Ja ik spreek mezelf aardig tegen
Ik hoop eigenlijk dat ze hem aan de kant zet. Maar omdat de situatie een stuk ingewikkelder is dan wat ik in eerste instantie eigenlijk zie gun ik het haar wel dat het goed komt, dat ze bij elkaar komen en ze nog lang en gelukkig leven (als ze dat graag wil tenminste en ik vind dat het topic daar een beetje op lijkt).
Maar ik las net een post van iemand die zei dat hij het zich niet kon voorstellen dat iemand zijn/haar partner naar jaren van bedrog (en niet de 1e x) niet aan de kant zet. Zo had ik het niet helemaal bekeken en ik ben het daar eigenlijk wel mee eens.
Ik zou echt geen relatie willen waarin ik constant terug moet denken aan of ik hem wel kan vertrouwen en dat het al een aantal x beschaamd is.
Kutsituatie wel.

Wat een onzin....quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat vind ik niet helemaal hetzelfde. Mannen uiten zich via sex, vrouwen hebben dat véél minder.

Hier ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als je 25 jaar bij elkaar bent en 2 kinderen hebt, dan is dat sowieso een situatie waarvan maar weinigen hier op FOK! zich uit eigen ervaring een voorstelling van kunnen maken. Terugkoppelen naar je eigen situatie heeft dan ook weinig zin, omdat er hele andere afwegingen bij komen kijken.

Ik ben sowieso nog maar 18 dus er ontbreekt wel het een en ander aan mijn inlevingsvermogen. Maar ik doe mn bestquote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als je 25 jaar bij elkaar bent en 2 kinderen hebt, dan is dat sowieso een situatie waarvan maar weinigen hier op FOK! zich uit eigen ervaring een voorstelling van kunnen maken. Terugkoppelen naar je eigen situatie heeft dan ook weinig zin, omdat er hele andere afwegingen bij komen kijken.
TS zal een beslissing moeten maken of ze haar veilige- en luxe leventje op wil geven en voor het eerst in haar leven zelfstandig gaat wonen als mid veertiger met 2 pubers of dat ze samen met haar man het een serieuze kans wil geven....en dan heb ik het niet over eenzijdige eisen en ultimatums stellen, want dat gaat niet werken.

). Hoop nooit zo'n situatie mee te maken.
 ). Hoop nooit zo'n situatie mee te maken.

Ik ben een ruime 22 jaar samen met mijn partner, maar ik kan niet zien hoe ik over zo'n enorm bedrog heen zou moeten kunnen komen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
TS zal een beslissing moeten maken of ze haar veilige- en luxe leventje op wil geven en voor het eerst in haar leven zelfstandig gaat wonen als mid veertiger met 2 pubers of dat ze samen met haar man het een serieuze kans wil geven....en dan heb ik het niet over eenzijdige eisen en ultimatums stellen, want dat gaat niet werken.

Hier een relatie van 14 jaar en ja, ik zie het precies zo. Ik vind die "milde/verzoenende" reacties echt heel bizar...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben een ruime 22 jaar samen met mijn partner, maar ik kan niet zien hoe ik over zo'n enorm bedrog heen zou moeten kunnen komen.
Hij heeft gewoon 3.5 jaar gelogen, bedrogen en gekonkeld om dit te kunnen doen en was dit gewoon blijven doen als hij niet betrapt was.
Hoe moet dit goed komen, hoe moet het vertrouwen weer groeien als je zeker weet dat iemand gewoon zonder blikken of blozen recht in je gezicht kan liegen, een dubbelleven erop na kan houden? Dit gaat zoveel verder dan een domme fout dat ik er echt niet aan voorbij zou kunnen komen.

Ik heb hier geen ervaring mee, vandaar misschien mijn milde reactie. Mijn mening komt voort uit het feit dat er kinderen zijn. Jonge kinderen nog. Daarom probeer ik het te nuanceren zo van: hey, er zijn er wel twee voor nodig om uit elkaar te groeien. Het is zo makkelijk: hop scheiden maar, probleem opgelost. Maar je creëert er wel een nieuw probleem mee: kinderen die een scheiding meemaken. En daar heb ik dus wel ervaring mee. Dat was voor mij absoluut desastreus.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:13 schreef Forbry het volgende:
[..]
Hier een relatie van 14 jaar en ja, ik zie het precies zo. Ik vind die "milde/verzoenende" reacties echt heel bizar...

Hop scheiden is geen realiteit, scheiden is altijd ellende. Maar dit vind ik zeer zeker niet hop zomaar even scheiden, dit is echt een meer dan grote vertrouwensbreuk.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb hier geen ervaring mee, vandaar misschien mijn milde reactie. Mijn mening komt voort uit het feit dat er kinderen zijn. Jonge kinderen nog. Daarom probeer ik het te nuanceren zo van: hey, er zijn er wel twee voor nodig om uit elkaar te groeien. Het is zo makkelijk: hop scheiden maar, probleem opgelost. Maar je creëert er wel een nieuw probleem mee: kinderen die een scheiding meemaken. En daar heb ik dus wel ervaring mee. Dat was voor mij absoluut desastreus.

Ik heb ook geen ervaring met een jarenlang liegende partner, maar wel met de scheiding van mijn ouders.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb hier geen ervaring mee, vandaar misschien mijn milde reactie. Mijn mening komt voort uit het feit dat er kinderen zijn. Jonge kinderen nog. Daarom probeer ik het te nuanceren zo van: hey, er zijn er wel twee voor nodig om uit elkaar te groeien. Het is zo makkelijk: hop scheiden maar, probleem opgelost. Maar je creëert er wel een nieuw probleem mee: kinderen die een scheiding meemaken. En daar heb ik dus wel ervaring mee. Dat was voor mij absoluut desastreus.
 als je daar al van kan spreken) die ik van het scheiden heb zijn niet het feit dat papa en mama uit elkaar gingen maar had veel meer te maken met de gebeurtenissen eromheen: het zwartmaken, ruzies om alimentatie, verhuizingen, gedoe met nieuwe partners en wat al niet meer.
  als je daar al van kan spreken) die ik van het scheiden heb zijn niet het feit dat papa en mama uit elkaar gingen maar had veel meer te maken met de gebeurtenissen eromheen: het zwartmaken, ruzies om alimentatie, verhuizingen, gedoe met nieuwe partners en wat al niet meer. 

Zoals ik TS interpreteer, of wat zij schrijft, is dat er geen spanningen waren in het huwelijk. Wel moeilijke tijden (vreemdgaan man in het verleden). Maar ze omschrijft haar man als een goede vader, dat hij goed voor haar is en dat ze nog van 'm houdt. Dat is heel wat.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Hop scheiden is geen realiteit, scheiden is altijd ellende. Maar dit vind ik zeer zeker niet hop zomaar even scheiden, dit is echt een meer dan grote vertrouwensbreuk.
Hoe is het voor de kinderen om dit mee te moeten maken, het verdriet, de boosheid en het vertrouwen dat misschien nooit meer terugkomt? Is dat een pretje, lekker leven tussen die spanningen? Weten dat je vader je moeder als een voetveeg ziet die je zo kan bedonderen om daarna even zoet te doen en vergeven te worden, wat geef je je kinderen dan mee voor les?

Ik ben het daar toch niet mee eens. Ik denk dat het effect op kinderen blijvend is.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:35 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Ik geloof daarom niet zo dat die kinderen voor eeuwig en altijd beschadigd worden omdat mama nu voor zichzelf kiest en haar leugenachtige vent aan de kant zet.
Wat er tijdens en na zo'n scheiding kan gebeuren tussen de ouders en hoe dát de kinderen kan beïnvloeden, dat is een ander verhaal.

Het zal vast persoonlijk zijnquote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben het daar toch niet mee eens. Ik denk dat het effect op kinderen blijvend is.
Maar nogmaals: dit is heel persoonlijk. Het huwelijk van mijn ouders was één grote toestand van Koude Oorlog. Mijn moeder vroeg aan mij: "Roep je vader, we gaan eten" terwijl hij een meter verderop zat. De spanning was altijd om te snijden. Volgens mij moeder begonnen de problemen tussen hen al voor mijn geboorte. Dus ik wist niet beter.
Maar wat heb ik een intens verdriet gehad (en dus nog) dat ze uit elkaar zijn gegaan. Mijn onbevangenheid was weg, mijn veiligheid was weg, mijn geborgenheid was weg. Alsof het dak was weggewaaid. Ik ben er dus nóg niet overheen, dat lijkt me wel duidelijk.
 .
 . ), dus misschien heb ik op die manier dat gevoel van veiligheid behouden.
 ), dus misschien heb ik op die manier dat gevoel van veiligheid behouden. 

Boca Raton, wanneer of wat voor situatie zou er wel moeten zijn om te gaan scheiden? daar ben ik dan nu wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben het daar toch niet mee eens. Ik denk dat het effect op kinderen blijvend is.
Maar nogmaals: dit is heel persoonlijk. Het huwelijk van mijn ouders was één grote toestand van Koude Oorlog. Mijn moeder vroeg aan mij: "Roep je vader, we gaan eten" terwijl hij een meter verderop zat. De spanning was altijd om te snijden. Volgens mij moeder begonnen de problemen tussen hen al voor mijn geboorte. Dus ik wist niet beter.
Maar wat heb ik een intens verdriet gehad (en dus nog) dat ze uit elkaar zijn gegaan. Mijn onbevangenheid was weg, mijn veiligheid was weg, mijn geborgenheid was weg. Alsof het dak was weggewaaid. Ik ben er dus nóg niet overheen, dat lijkt me wel duidelijk.

Mijn opmerking was niet als een aanval op jou bedoeld hoorquote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]

Als je er 100% van overtuigt bent dat er geen gemeenschappelijke toekomst meer is.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:00 schreef Jenny-VK het volgende:
wanneer of wat voor situatie zou er wel moeten zijn om te gaan scheiden? daar ben ik dan nu wel benieuwd naar.

Meh....zeer speculatief.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:08 schreef Forbry het volgende:
Daarbovenop, en het is misschien wat hard om te zeggen, denk ik dat er zelfs een gerede kans bestaat dat de kinderen hierdoor minder respect voor TS zullen krijgen...

dat is de vraag. nu lijkt het erop dat hij het wilt laten werken, wil ik ook! maar ik wil niet naief zijn, zonder het vreemgaan is het al veel wat er tussen ons moet veranderen. maar het vreemgaan heeft nog meer stuk gemaakt, kan ik niet nog een keer aan. en het respect of beter gezegd het gebrek er aan, alleen maar van elkaar houden is niet genoeg! dat ik zwak ben als het op hem aankomt is duidelijk, komen zoveel dingen bij kijkenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als je er 100% van overtuigt bent dat er geen gemeenschappelijke toekomst meer is.
Is dat zo?

Geen ervaring met een scheiding, maar dit lijkt mij dus ookquote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:35 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Ik heb ook geen ervaring met een jarenlang liegende partner, maar wel met de scheiding van mijn ouders.
De 'trauma's' (als je daar al van kan spreken) die ik van het scheiden heb zijn niet het feit dat papa en mama uit elkaar gingen maar had veel meer te maken met de gebeurtenissen eromheen: het zwartmaken, ruzies om alimentatie, verhuizingen, gedoe met nieuwe partners en wat al niet meer.
Ik geloof daarom niet zo dat die kinderen voor eeuwig en altijd beschadigd worden omdat mama nu voor zichzelf kiest en haar leugenachtige vent aan de kant zet.
Wat er tijdens en na zo'n scheiding kan gebeuren tussen de ouders en hoe dát de kinderen kan beïnvloeden, dat is een ander verhaal.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tails tell tales

Mee eens, zoals ik al schreef, ik ben opgegroeid met een vader die vreemd ging.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:08 schreef Forbry het volgende:
[..]
Mijn opmerking was niet als een aanval op jou bedoeld hoor
Maar nee.. juist die kinderen zijn voor mij alleen maar een éxtra reden om van mening te zijn dat TS deze relatie beter kan beëindigen.
Ja, een scheiding kan traumatisch zijn, maar zo'n relatie als dit voortzetten gaat in mijn ogen nóg (veel) traumatischer voor ze zijn. Bovendien vind ik ook dat je daarmee een hele slechte boodschap aan je kinderen doorgeeft... Daarbovenop, en het is misschien wat hard om te zeggen, denk ik dat er zelfs een gerede kans bestaat dat de kinderen hierdoor minder respect voor TS zullen krijgen...

Ik kan mij dat dus heel goed voorstellenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mee eens, zoals ik al schreef, ik ben opgegroeid met een vader die vreemd ging.
Ik sprong een gat in de lucht toen mijn moeder mij vertelde dat ze gingen scheiden, eindelijk!
 (ik las het -ergens anders- ook van al die andere mannen in jouw leven... ik vind het heel knap dat je toch zo "onbevangen" in je huidige relatie staat
  (ik las het -ergens anders- ook van al die andere mannen in jouw leven... ik vind het heel knap dat je toch zo "onbevangen" in je huidige relatie staat  ).
 ).

Als je 23 jaar getrouwd bent begint het ook wel te vervelen denk ik hoe vreselijk dit ook klinkt ik ben 19 en ik heb zoals vele fokkers geen relatie gehad dus misschien ligt het aan mijn inlevingsvermogenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:07 schreef vera166 het volgende:
[..]
Ik ben sowieso nog maar 18 dus er ontbreekt wel het een en ander aan mijn inlevingsvermogen. Maar ik doe mn best
Tis gewoon kut. Die man heeft een fout gemaakt maar TS zit er nu wel mee. En niet zo'n beetje ook (dat kan ik me dan wel weer voorstellen). Hoop nooit zo'n situatie mee te maken.

Dank je, maar dat is ook een bewuste keuze, ik heb gewoon geen zin om achterdochtig te zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:54 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik kan mij dat dus heel goed voorstellen(ik las het -ergens anders- ook van al die andere mannen in jouw leven... ik vind het heel knap dat je toch zo "onbevangen" in je huidige relatie staat
).

Uiteindelijk ben jij degene die als enige kan bepalen of je wel of niet een gemeenschappelijke toekomst 100% uitsluit.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:19 schreef Jenny-VK het volgende:
[..]
dat is de vraag. nu lijkt het erop dat hij het wilt laten werken, wil ik ook! maar ik wil niet naief zijn, zonder het vreemgaan is het al veel wat er tussen ons moet veranderen. maar het vreemgaan heeft nog meer stuk gemaakt, kan ik niet nog een keer aan. en het respect of beter gezegd het gebrek er aan, alleen maar van elkaar houden is niet genoeg! dat ik zwak ben als het op hem aankomt is duidelijk, komen zoveel dingen bij kijken
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |