abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145070302
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:20 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Beter Turkije dan dat gare platgebombardeerde kk kutland van jou waar al die arabische debielen elkaar afmaken.

Geen enkele toerist gaat er heen naar zo'n ongecontroleerde barbaarse teringtyfuszooi wat een land moet voorstellen.

Veel collega's van mij zijn dit jaar naar Turkije op vakantie gegaan en hebben heeeeeeeerlijk genoten.

Ik vroeg voor de grap of ze niet naar Assadland wilden de vorige keer, zeiden ze voor de grap;'hahaha, ga nog liever naar Rwanda'.
Dit is ook onder niveau trouwens. :P
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:23:35 #202
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_145070379
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:21 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ze gaan op vakantie voor 3 weken.

Vraag aan alevieten of syriers of zij ook zo relaxt leven in TR.
Mijn halve familie is Alewiet en als antwoord op je vraag; JA
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_145070404
Oeh onenigheid tussen Alevieten.
pi_145070448
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:20 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ah kijk, jij mag aan IPA uitleggen waarom Atatürk toffer was dan de Ottomanen.

De meeste Alevieten vinden dat trouwens.

Ik ben benieuwd naar de discussie, beide standpunten zijn interessant
Ataturk en de Ottomanen zijn 1 pot nat. Eerste haat ik iets minder ivm secularisme.

Ottomanen doden alevieten en Ataturk deed dat ook, of was daar verantwoordelijk voor in Dersim
Turkije is NOOIT een goed land geweest voor hun etnische minderheden, tenzij er iets te winnen valt. Denk dan aan de soennitische Koerden, die neuken en vermenigvuldigen als konijnen en over 50 jaar de baas zijn in TR. Daar wil Recepje wel even de stemmen van.
pi_145070450
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:17 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Anders lees je even wat de Tanzimat inhield.
Het heeft wel te maken met een Fuck geven, maar niet op de manier die jij bedoelt inderdaad.

Was gewoon direct beleid gericht op integratie van minderheden, om de eenheid te bewaren. Maar dan op de PvdA manier zoals je tegenwoordig zou zeggen. Dus meer vrijheden en voorrechten geven.

Zelfs homoseksualiteit werd in die tijd gedecriminaliseerd. Baanbrekend op het Europees continent. Ierland volgde pas bijvoorbeeld 100 jaar later.
Het doel van de Tanzimat was het onderdrukken van nationalisme onder Balkan christenen in feite. Iets wat faalde mede door bemoeienis van Rusland en Oostenrijk-Hongarije en de opkomst van het enge Verlichtingsdenken. Nu opende Abdülhamid later wel scholen waar hij kinderen van Koerdische en Arabische leiders liet onderwijzen in o.a. de Ottomaanse high-culture en de Turkse taal, maar er was nooit sprake van een assimilatiebeleid. Daar begonnen de Jonge Turken pas mee na hun coup in 1913. Na een korte onderbreking na 1918 gingen zij weer vrolijk verder daarmee.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_145070516
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:23 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Mijn halve familie is Alewiet en als antwoord op je vraag; JA
Aleviet of Alawiet?

Onder Alevieten zijn huichelaars die stemmen op RTE of Ataturk verheerlijken. Bedoel je dat soort alevieten?
pi_145070644
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Jup, maar Saoedie-Arabië is complex helaas. En vergeet Qatar en Iran niet.
Saoedi Arabië is helemaal niet complex, het westen wil geen stabiel en veilig Midden-Oosten.

Alles wijst daarop.
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:29:19 #208
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_145070702
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:26 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Aleviet of Alawiet?

Onder Alevieten zijn huichelaars die stemmen op RTE of Ataturk verheerlijken. Bedoel je dat soort alevieten?
Alevi gotumun bulbulu.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_145070719
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:26 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Aleviet of Alawiet?

Uh bijna alle Alevieten die ik ken aanbidden Atatürk.
pi_145070737
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:25 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het doel van de Tanzimat was het onderdrukken van nationalisme onder Balkan christenen in feite. Iets wat faalde mede door bemoeienis van Rusland en Oostenrijk-Hongarije en de opkomst van het enge Verlichtingsdenken. Nu opende Abdülhamid later wel scholen waar hij kinderen van Koerdische en Arabische leiders liet onderwijzen in o.a. de Ottomaanse high-culture en de Turkse taal, maar er was nooit sprake van een assimilatiebeleid. Daar begonnen de Jonge Turken pas mee na hun coup in 1913. Na een korte onderbreking na 1918 gingen zij weer vrolijk verder daarmee.
Klopt. :)
pi_145070795
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:29 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Alevi gotumun bulbulu.
Huichelaars dus. :') Was ik iets te hard voor je hahahahahahha
pi_145070860
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:29 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Uh bijna alle Alevieten die ik ken aanbidden Atatürk.
Die kennen hun geschiedenis niet. Of het zijn Turkse alevieten die hun geschiedenis niet kennen en accepteren.

Een alevi is geen Ataturk aanbidder.
pi_145070884
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:32 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Die kennen hun geschiedenis niet. Of het zijn Turkse alevieten die hun geschiedenis niet kennen en accepteren.

Een alevi is geen Ataturk aanbidder.
O ja jij bent zo'n Arabische Aleviet uit Turkije in NL hè :P
pi_145070995
Te ingewikkeld ;(
pi_145071017
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:30 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Klopt. :)
Nu ben ik van mening dat het verlies van de Balkan niet te voorkomen was. In feite was 1912 zo slecht helemaal niet. Alle overgebleven gebieden hadden een duidelijke islamitische meerderheid. (In tegenstelling tot wat veel mensen blijkbaar denken was in geen enkele vilayet er een christelijke minderheid van meer dan 30 a 40 %.) Maar ja dit waren wel de rijkste gebieden die ze verloren en die vluchtelingen stroom creëerde ook panic-mode. En toen de Jonge Turken min of meer gedwongen werden half Anatolië (feitelijk is het geen eens Anatolië grotendeels, klein detail) tot autonoom gebied te verklaren voor Armeniërs knapte er blijkbaar iets bij onze moderne, verlichte vrinden. Niet onbegrijpelijk natuurlijk, integendeel.

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:33 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Die bestaan helemaal niet.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_145071074
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:33 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik kom uit Erzincan en ben dus Kurt/Anadolu alevisi. Ik woon en leef in NL, maar ben geen Nederlandse. Eh yani.

Mensen die beweren dat Ottomanen en Turkije goed waren voor hun minderheden :') Hallooooo: Koerden/Armenen/Alevieten?

Geldt voor het hele MO. Daar komt nooit vrede. Mensem accepteren elkaar niet.
pi_145071184
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:35 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Nu ben ik van mening dat het verlies van de Balkan niet te voorkomen was. In feite was 1912 zo slecht helemaal niet. Alle overgebleven gebieden hadden een duidelijke islamitische meerderheid. (In tegenstelling tot wat veel mensen blijkbaar denken was in geen enkele vilayet er een christelijke minderheid van meer dan 30 a 40 %.) Maar ja dit waren wel de rijkste gebieden die ze verloren en die vluchtelingen stroom creëerde ook panic-mode. En toen de Jonge Turken min of meer gedwongen werden half Anatolië (feitelijk is het geen eens Anatolië grotendeels, klein detail) tot autonoom gebied te verklaren voor Armeniërs knapte er blijkbaar iets bij onze moderne, verlichte vrinden. Niet onbegrijpelijk natuurlijk, integendeel.

En de rest was geschiedenis...
quote:
Die bestaan helemaal niet.
Alawiet bedoel ik. Maar had het verkeerd.
pi_145071228
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:38 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Alawiet bedoel ik. Maar had het verkeerd.
The more you know...
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:39:39 #219
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145071243
quote:

[..]

Beter Turkije dan dat gare platgebombardeerde kk kutland van jou waar al die arabische debielen elkaar afmaken.

Geen enkele toerist gaat er heen naar zo'n ongecontroleerde barbaarse teringtyfuszooi wat een land moet voorstellen.

Veel collega's van mij zijn dit jaar naar Turkije op vakantie gegaan en hebben heeeeeeeerlijk genoten.

Ik vroeg voor de grap of ze niet naar Assadland wilden de volgende keer, zeiden ze voor de grap;'hahaha, ga nog liever naar Rwanda'.
Ik zeg wat negatiefs over Turkije en meneer de Turkse nationalist wordt gelijk boos. _O_ Turken zijn makkelijk op de kast te jagen.
Anti-Turkije
pi_145071275
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:39 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik zeg wat negatiefs over Turkije en meneer de Turkse nationalist wordt gelijk boos. _O_ Turken zijn makkelijk op de kast te jagen.
*uit de kast
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_145071317
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:36 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik kom uit Erzincan en ben dus Kurt/Anadolu alevisi. Ik woon en leef in NL, maar ben geen Nederlandse. Eh yani.

Mensen die beweren dat Ottomanen en Turkije goed waren voor hun minderheden :') Hallooooo: Koerden/Armenen/Alevieten?

Geldt voor het hele MO. Daar komt nooit vrede. Mensem accepteren elkaar niet.
Ja maar jij bent een Koerdische Aleviet uit Turkije. Dan zou ik ook pessimistisch zijn G.

Waarom ben je geen Nederlander? Ik vind mijzelf wel Nederlander.
pi_145071352
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:40 schreef mrstylo het volgende:

[..]

*uit de kast
Dat gaat vaak wat moeizamer hoor.
pi_145071395
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:39 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Turkije blijft altijd nummer één!!
pi_145071533
quote:

[..]

Ik vroeg voor de grap of ze niet naar Assadland wilden de volgende keer, zeiden ze voor de grap;'hahaha, ga nog liever naar Rwanda'.
Wat een reactie zegt, nationalistischer kan niet. Doet me denken aan '39-45
pi_145071565
quote:
8s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:40 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ja maar jij bent een Koerdische Aleviet uit Turkije. Dan zou ik ook pessimistisch zijn G.

Waarom ben je geen Nederlander? Ik vind mijzelf wel Nederlander.
Hecht teveel waarde aan mijn oorsprong.

Sws; als ik op straat loop zien ze een allochtoon, want donkere krullen en gewoon buitenlandse. Dafuq ga ik me dan Nederlandse noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')