Dit is ook onder niveau trouwens.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:20 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Beter Turkije dan dat gare platgebombardeerde kk kutland van jou waar al die arabische debielen elkaar afmaken.
Geen enkele toerist gaat er heen naar zo'n ongecontroleerde barbaarse teringtyfuszooi wat een land moet voorstellen.
Veel collega's van mij zijn dit jaar naar Turkije op vakantie gegaan en hebben heeeeeeeerlijk genoten.
Ik vroeg voor de grap of ze niet naar Assadland wilden de vorige keer, zeiden ze voor de grap;'hahaha, ga nog liever naar Rwanda'.
Mijn halve familie is Alewiet en als antwoord op je vraag; JAquote:Op dinsdag 30 september 2014 21:21 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ze gaan op vakantie voor 3 weken.
Vraag aan alevieten of syriers of zij ook zo relaxt leven in TR.
Ataturk en de Ottomanen zijn 1 pot nat. Eerste haat ik iets minder ivm secularisme.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ah kijk, jij mag aan IPA uitleggen waarom Atatürk toffer was dan de Ottomanen.
De meeste Alevieten vinden dat trouwens.
Ik ben benieuwd naar de discussie, beide standpunten zijn interessant
Het doel van de Tanzimat was het onderdrukken van nationalisme onder Balkan christenen in feite. Iets wat faalde mede door bemoeienis van Rusland en Oostenrijk-Hongarije en de opkomst van het enge Verlichtingsdenken. Nu opende Abdülhamid later wel scholen waar hij kinderen van Koerdische en Arabische leiders liet onderwijzen in o.a. de Ottomaanse high-culture en de Turkse taal, maar er was nooit sprake van een assimilatiebeleid. Daar begonnen de Jonge Turken pas mee na hun coup in 1913. Na een korte onderbreking na 1918 gingen zij weer vrolijk verder daarmee.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Anders lees je even wat de Tanzimat inhield.
Het heeft wel te maken met een Fuck geven, maar niet op de manier die jij bedoelt inderdaad.
Was gewoon direct beleid gericht op integratie van minderheden, om de eenheid te bewaren. Maar dan op de PvdA manier zoals je tegenwoordig zou zeggen. Dus meer vrijheden en voorrechten geven.
Zelfs homoseksualiteit werd in die tijd gedecriminaliseerd. Baanbrekend op het Europees continent. Ierland volgde pas bijvoorbeeld 100 jaar later.
Aleviet of Alawiet?quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:23 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Mijn halve familie is Alewiet en als antwoord op je vraag; JA
Saoedi Arabië is helemaal niet complex, het westen wil geen stabiel en veilig Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Jup, maar Saoedie-Arabië is complex helaas. En vergeet Qatar en Iran niet.
Alevi gotumun bulbulu.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:26 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Aleviet of Alawiet?
Onder Alevieten zijn huichelaars die stemmen op RTE of Ataturk verheerlijken. Bedoel je dat soort alevieten?
Uh bijna alle Alevieten die ik ken aanbidden Atatürk.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:26 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Aleviet of Alawiet?
Onder Alevieten zijn huichelaars die stemmen op RTE of Ataturk verheerlijken. Bedoel je dat soort alevieten?
Klopt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:25 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het doel van de Tanzimat was het onderdrukken van nationalisme onder Balkan christenen in feite. Iets wat faalde mede door bemoeienis van Rusland en Oostenrijk-Hongarije en de opkomst van het enge Verlichtingsdenken. Nu opende Abdülhamid later wel scholen waar hij kinderen van Koerdische en Arabische leiders liet onderwijzen in o.a. de Ottomaanse high-culture en de Turkse taal, maar er was nooit sprake van een assimilatiebeleid. Daar begonnen de Jonge Turken pas mee na hun coup in 1913. Na een korte onderbreking na 1918 gingen zij weer vrolijk verder daarmee.
Die kennen hun geschiedenis niet. Of het zijn Turkse alevieten die hun geschiedenis niet kennen en accepteren.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Uh bijna alle Alevieten die ik ken aanbidden Atatürk.
O ja jij bent zo'n Arabische Aleviet uit Turkije in NL hèquote:Op dinsdag 30 september 2014 21:32 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Die kennen hun geschiedenis niet. Of het zijn Turkse alevieten die hun geschiedenis niet kennen en accepteren.
Een alevi is geen Ataturk aanbidder.
Nu ben ik van mening dat het verlies van de Balkan niet te voorkomen was. In feite was 1912 zo slecht helemaal niet. Alle overgebleven gebieden hadden een duidelijke islamitische meerderheid. (In tegenstelling tot wat veel mensen blijkbaar denken was in geen enkele vilayet er een christelijke minderheid van meer dan 30 a 40 %.) Maar ja dit waren wel de rijkste gebieden die ze verloren en die vluchtelingen stroom creëerde ook panic-mode. En toen de Jonge Turken min of meer gedwongen werden half Anatolië (feitelijk is het geen eens Anatolië grotendeels, klein detail) tot autonoom gebied te verklaren voor Armeniërs knapte er blijkbaar iets bij onze moderne, verlichte vrinden. Niet onbegrijpelijk natuurlijk, integendeel.quote:
Die bestaan helemaal niet.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:33 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
O ja jij bent zo'n Arabische Aleviet uit Turkije in NL hè
Ik kom uit Erzincan en ben dus Kurt/Anadolu alevisi. Ik woon en leef in NL, maar ben geen Nederlandse. Eh yani.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:33 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
O ja jij bent zo'n Arabische Aleviet uit Turkije in NL hè
En de rest was geschiedenis...quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nu ben ik van mening dat het verlies van de Balkan niet te voorkomen was. In feite was 1912 zo slecht helemaal niet. Alle overgebleven gebieden hadden een duidelijke islamitische meerderheid. (In tegenstelling tot wat veel mensen blijkbaar denken was in geen enkele vilayet er een christelijke minderheid van meer dan 30 a 40 %.) Maar ja dit waren wel de rijkste gebieden die ze verloren en die vluchtelingen stroom creëerde ook panic-mode. En toen de Jonge Turken min of meer gedwongen werden half Anatolië (feitelijk is het geen eens Anatolië grotendeels, klein detail) tot autonoom gebied te verklaren voor Armeniërs knapte er blijkbaar iets bij onze moderne, verlichte vrinden. Niet onbegrijpelijk natuurlijk, integendeel.
Alawiet bedoel ik. Maar had het verkeerd.quote:Die bestaan helemaal niet.
The more you know...quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:38 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Alawiet bedoel ik. Maar had het verkeerd.
Ik zeg wat negatiefs over Turkije en meneer de Turkse nationalist wordt gelijk boos.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:20 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Beter Turkije dan dat gare platgebombardeerde kk kutland van jou waar al die arabische debielen elkaar afmaken.
Geen enkele toerist gaat er heen naar zo'n ongecontroleerde barbaarse teringtyfuszooi wat een land moet voorstellen.
Veel collega's van mij zijn dit jaar naar Turkije op vakantie gegaan en hebben heeeeeeeerlijk genoten.
Ik vroeg voor de grap of ze niet naar Assadland wilden de volgende keer, zeiden ze voor de grap;'hahaha, ga nog liever naar Rwanda'.
*uit de kastquote:Op dinsdag 30 september 2014 21:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik zeg wat negatiefs over Turkije en meneer de Turkse nationalist wordt gelijk boos.Turken zijn makkelijk op de kast te jagen.
Ja maar jij bent een Koerdische Aleviet uit Turkije. Dan zou ik ook pessimistisch zijn G.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik kom uit Erzincan en ben dus Kurt/Anadolu alevisi. Ik woon en leef in NL, maar ben geen Nederlandse. Eh yani.
Mensen die beweren dat Ottomanen en Turkije goed waren voor hun minderhedenHallooooo: Koerden/Armenen/Alevieten?
Geldt voor het hele MO. Daar komt nooit vrede. Mensem accepteren elkaar niet.
Turkije blijft altijd nummer één!!quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik zeg wat negatiefs over Turkije en meneer de Turkse nationalist wordt gelijk boos.Turken zijn makkelijk op de kast te jagen.
Wat een reactie zegt, nationalistischer kan niet. Doet me denken aan '39-45quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:20 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik vroeg voor de grap of ze niet naar Assadland wilden de volgende keer, zeiden ze voor de grap;'hahaha, ga nog liever naar Rwanda'.
Hecht teveel waarde aan mijn oorsprong.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:40 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja maar jij bent een Koerdische Aleviet uit Turkije. Dan zou ik ook pessimistisch zijn G.
Waarom ben je geen Nederlander? Ik vind mijzelf wel Nederlander.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |