SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Oef, ik hoop dat het opkrikken van je ijzerwaarde helpt! Lijkt me heel naar.quote:Op maandag 29 september 2014 10:15 schreef applemoose het volgende:
En om mijn verhaaltje nog even af te maken.. ik heb enorme haaruitval en loop daar voor bij de dermatoloog. Na uitgebreid bloed onderzoek is er niets opgedoken behalve een lage normaalwaarde ijzer. Nu word het zachtjesaan echt zichtbaar, heb ik her en der kale plekken en wil ik dit graag grondig aanpakken.
Nu moet ik twee maanden lang mijn ijzerwaarde op krikken met ijzerpillen. Maar omdat ik grotendeels vegetarisch eet moet ik mijn dieet ook her en der aanpassen omdat je lichaam heemijzer ( dierlijk ijzer ) veel beter opneemt dan non-heemijzer ( plantaardig ijzer ).
En non-heemijzer neem je dus nog slechter op als je bepaalde voedingsmiddelen eet in combinatie met ijzerrijke voeding. Thee en yoghurt vertragen dus de opname, sinaasappel bevordert de opname. Dus de komende weken zal ik even moeten uitvinden voor mezelf of dit werkt, hoe en wat ik het beste kan combineren. Nu ben ik licht lactose intolerant en nu moet ik daar ook strenger op zijn omdat je daardoor ook slechter ijzer op kan nemen.
Vier spelt- of volkorenboterhammen, meestal met een plak kaas, kipfilet, paté, een gekookt ei of omelet.quote:
Als ik als tussendoortje een beetje kwark met havermout ofzo pak, zit ik daar best lang vol van. Misschien een keer proberen?quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:30 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Vier spelt- of volkorenboterhammen, meestal met een plak kaas, kipfilet, paté, een gekookt ei of omelet.
Marks & Spencerquote:Op dinsdag 30 september 2014 08:58 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, mijn loopje voor vandaag zit er al weer op.
Lijstje:
O: Kapje appelstroop, banaan
S: interval les hardlopen
O2: Brinta
T: wortels
L: weet ik nog niet, we gaan even naar Marks & Spencer straks![]()
T: kwark met blauwe bessen
D: Stamppot andijvie met spekjes
In de prullenbak hoop ik, die dingen zijn zo smerig.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:48 schreef Karstman het volgende:
Gister in een moment van zwakte 8 Pim's Orange weggezetDe rest vanochtend maar bij het koffiezetapparaat op kantoor gezet, binnen 0.3 seconden waren ze verdwenen
Ik vind ze vies en lekker tegelijk, does that make sense?quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
In de prullenbak hoop ik, die dingen zijn zo smerig.
Ik vind ze ontzettend goor... Gelukkig maarquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:32 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik vind ze vies en lekker tegelijk, does that make sense?
Omdat ik geen melkproducten mag. De mini roze koeken van Van Dijk zijn lactosevrij. Ze had twee mini's voor me overgelaten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:52 schreef Myraela het volgende:
Waarom koopt ze speciaal voor jou roze koeken?
Beterschap.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:23 schreef Tink89 het volgende:
Ben alweer op weg naar huis. Werken bleek toch te veel van het goede. Zo gewoon m'n bed in. Klaar met koppig zijn...
Ja en dan kost het je als pech hebt ook nog een vrije dag, zo hadden ze dat bij ons ooit geregeld als je binnen x tijd twee keer ziek meld lever je een vrije dag in (waarvan je er overigens het begin van het jaar wel 1 extra had gekregen, maar toch).quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Beterschap.![]()
Ik ga ook altijd te vroeg weer werken.Op mijn vorige baan had ik me een keer ziekgemeld, 1 dag niet gewerkt, daarna een vrije dag en daarna ging ik weer naar m'n werk. Voel ik me halverwege de dag zo kut dat ik weer naar huis ga.
Krijg ik tijdens mijn beoordelingsgesprek te horen dat ik me wel vaak ziek meld, twee keer in een korte periode.Dan wil je iemand echt wel even door elkaar schudden.
Dit was een bijbaantje, dus bij ons was het zo dat de eerste dag dat je ziek was altijd onbetaald was. Dus de eerste dag was onbetaald, maar door weer naar m'n werk te komen was het daarna natuurlijk ook onbetaald. Dus ik had sowieso alleen mezelf er mee.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:50 schreef Karstman het volgende:
Ja en dan kost het je als pech hebt ook nog een vrije dag, zo hadden ze dat bij ons ooit geregeld als je binnen x tijd twee keer ziek meld lever je een vrije dag in (waarvan je er overigens het begin van het jaar wel 1 extra had gekregen, maar toch).
Bij een callcenter waar ik werkte werden ze al gek als je 2 minuten langer op het toilet zat (ja, dit werd bijgehoudenquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit was een bijbaantje, dus bij ons was het zo dat de eerste dag dat je ziek was altijd onbetaald was. Dus de eerste dag was onbetaald, maar door weer naar m'n werk te komen was het daarna natuurlijk ook onbetaald. Dus ik had sowieso alleen mezelf er mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |