abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2014 @ 22:15:24 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145035960
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 29 september 2014 @ 22:16:20 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145036001
En weer open! 8-)

Net even 450kcal weggehupst bij de afrikaanse dansles! *O*
Zometeen slapen en morgenochtend meteen een rondje hardlopen maar. :s)
pi_145036096
Zo! Net even naar het nieuwe sportcomplex geweest en een sportcentrummannetje aangesproken. Uitgelegd wat ik wil en gevraagd wat een goed plan is
Samen een semi-plan opgesteld. Hij heeft mij ook wat oefeningen laten zien die ik kan doen

Nieuwe plan: 2 leuke lessen per week en 1x een circuitje krachttraining
En als het lukt misschien 1 lesje leuk extra, maar dat zal alleen lukken als alle planningsgoden mij goed gezind zijn. Dus dat zie ik alleen als bonus
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_145038774
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:15 schreef applemoose het volgende:

En om mijn verhaaltje nog even af te maken.. ik heb enorme haaruitval en loop daar voor bij de dermatoloog. Na uitgebreid bloed onderzoek is er niets opgedoken behalve een lage normaalwaarde ijzer. Nu word het zachtjesaan echt zichtbaar, heb ik her en der kale plekken en wil ik dit graag grondig aanpakken.

Nu moet ik twee maanden lang mijn ijzerwaarde op krikken met ijzerpillen. Maar omdat ik grotendeels vegetarisch eet moet ik mijn dieet ook her en der aanpassen omdat je lichaam heemijzer ( dierlijk ijzer ) veel beter opneemt dan non-heemijzer ( plantaardig ijzer ).
En non-heemijzer neem je dus nog slechter op als je bepaalde voedingsmiddelen eet in combinatie met ijzerrijke voeding. Thee en yoghurt vertragen dus de opname, sinaasappel bevordert de opname. Dus de komende weken zal ik even moeten uitvinden voor mezelf of dit werkt, hoe en wat ik het beste kan combineren. Nu ben ik licht lactose intolerant en nu moet ik daar ook strenger op zijn omdat je daardoor ook slechter ijzer op kan nemen.

Oef, ik hoop dat het opkrikken van je ijzerwaarde helpt! Lijkt me heel naar.

En mooie buikenfoto's, Kwak! Spannend. :)

Hier keurig aan mijn lijstje gehouden, maar ik kamp aan het eind van de dag de laatste dagen best wel met honger. Er zit nogal een flinke poos tussen lunch en diner, vanwege mijn werk. Ik houd het dan netjes bij appels, wortels, bananen of soms een pakje crackertjes, dat wel. Maar ik zou wel iets minder hongerig willen zijn rond een uur of 17.00... Iemand tips? :)
pi_145039141
Wat is je lunch?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_145043534
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 23:30 schreef rhubarbje het volgende:
Wat is je lunch?
Vier spelt- of volkorenboterhammen, meestal met een plak kaas, kipfilet, paté, een gekookt ei of omelet.
pi_145043663
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 08:30 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Vier spelt- of volkorenboterhammen, meestal met een plak kaas, kipfilet, paté, een gekookt ei of omelet.
Als ik als tussendoortje een beetje kwark met havermout ofzo pak, zit ik daar best lang vol van. Misschien een keer proberen?
  dinsdag 30 september 2014 @ 08:58:08 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145043940
Zo, mijn loopje voor vandaag zit er al weer op. *O*

Lijstje:

O: Kapje appelstroop, banaan
S: interval les hardlopen
O2: Brinta
T: wortels
L: weet ik nog niet, we gaan even naar Marks & Spencer straks O+ :9
T: kwark met blauwe bessen
D: Stamppot andijvie met spekjes
pi_145044002
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 08:58 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, mijn loopje voor vandaag zit er al weer op. *O*

Lijstje:

O: Kapje appelstroop, banaan
S: interval les hardlopen
O2: Brinta
T: wortels
L: weet ik nog niet, we gaan even naar Marks & Spencer straks O+ :9
T: kwark met blauwe bessen
D: Stamppot andijvie met spekjes
Marks & Spencer O+ gister een quiche met asperge en kip van ze op :9
pi_145046581
Gister in een moment van zwakte 8 Pim's Orange weggezet -O- De rest vanochtend maar bij het koffiezetapparaat op kantoor gezet, binnen 0.3 seconden waren ze verdwenen :D

O: sinaasappel en 2 bammetjes met kip en slankie
L: lunchoverleg dus dat wordt 2 bolletjes met iets en en een krentenbol
T: appel, komkommer
S: uur fietsen
D: Boerenkool met rundersaucijsje
T: yoghurt en banaan
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145047916
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:48 schreef Karstman het volgende:
Gister in een moment van zwakte 8 Pim's Orange weggezet -O- De rest vanochtend maar bij het koffiezetapparaat op kantoor gezet, binnen 0.3 seconden waren ze verdwenen :D

In de prullenbak hoop ik, die dingen zijn zo smerig. :D
pi_145047994
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:30 schreef Myraela het volgende:

[..]

In de prullenbak hoop ik, die dingen zijn zo smerig. :D
Ik vind ze vies en lekker tegelijk, does that make sense?
Whiskyplankje
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:24:18 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_145049740
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:32 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik vind ze vies en lekker tegelijk, does that make sense?
Ik vind ze ontzettend goor... Gelukkig maar :) Zal ik weer eens een lijstje doen?
O: 3 volkoren. 2 cervelaat, 1 aardbeien. Plakje ontbijtkoek, klein glaasje jus.
T: 2 mini roze koeken die collegalief speciaal voor mij gekocht had ivm haar verjaardag.
T2: Melbatoastjes basilicum-tomaat.
L: 4 volkoren oude kaas met ananas.
T: Misschien een kleine banaan.
D: Geen idee. Hebben van alles in huis. Wordt of iets pasta-igs of agv.
T: Niks, moe, ziek, slapen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_145050811
Waarom koopt ze speciaal voor jou roze koeken? :@
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:41:44 #15
319308 Tink89
To live is to dance
pi_145052319
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:52 schreef Myraela het volgende:
Waarom koopt ze speciaal voor jou roze koeken? :@
Omdat ik geen melkproducten mag. De mini roze koeken van Van Dijk zijn lactosevrij. Ze had twee mini's voor me overgelaten.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_145052341
Ohzo. :D Dan snap ik het.
  dinsdag 30 september 2014 @ 15:23:25 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_145055476
Ben alweer op weg naar huis. Werken bleek toch te veel van het goede. Zo gewoon m'n bed in. Klaar met koppig zijn... :(
pi_145055806
ahw balen tink! Snel uitsnotteren!

Hier ook een lijstje.. vandaag is heftig.. ik heb de hele dag door echt honger.. mijn maag rommelt terwijl ik gewoon heb gegeten maar ik heb een trek/honger die niet te stillen lijkt

O: Kwark 250gr met muesli en blauwe bessen
T: Proteine pancakes met banaan en agave siroop
L: Verse pompoen soep (2 kommen) 1 spelt broodje met hummus
T: Amandelen en 3 eieren
T: stuk komkommer
D: word een quiche met spinazie, fetta, tomaat en ui plus een salade

maar ik ga dus pas om 7 uur eten.. en ik heb nu al honger/trek.. :') en ik werk thuis vandaag wat het ook nog eens moeilijker maakt..
pi_145056240
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:23 schreef Tink89 het volgende:
Ben alweer op weg naar huis. Werken bleek toch te veel van het goede. Zo gewoon m'n bed in. Klaar met koppig zijn... :(
Beterschap. :*

Ik ga ook altijd te vroeg weer werken. :') Op mijn vorige baan had ik me een keer ziekgemeld, 1 dag niet gewerkt, daarna een vrije dag en daarna ging ik weer naar m'n werk. Voel ik me halverwege de dag zo kut dat ik weer naar huis ga.

Krijg ik tijdens mijn beoordelingsgesprek te horen dat ik me wel vaak ziek meld, twee keer in een korte periode. :') Dan wil je iemand echt wel even door elkaar schudden. :')
  Moderator / Miss SHO dinsdag 30 september 2014 @ 15:50:22 #20
22592 crew  Ole
pi_145056385
Vanavond Schweinehaxe.
Is vast niet heel verantwoord :@

Maar het schijnt heel lekker te zijn :Y
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_145056400
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

Beterschap. :*

Ik ga ook altijd te vroeg weer werken. :') Op mijn vorige baan had ik me een keer ziekgemeld, 1 dag niet gewerkt, daarna een vrije dag en daarna ging ik weer naar m'n werk. Voel ik me halverwege de dag zo kut dat ik weer naar huis ga.

Krijg ik tijdens mijn beoordelingsgesprek te horen dat ik me wel vaak ziek meld, twee keer in een korte periode. :') Dan wil je iemand echt wel even door elkaar schudden. :')
Ja en dan kost het je als pech hebt ook nog een vrije dag, zo hadden ze dat bij ons ooit geregeld als je binnen x tijd twee keer ziek meld lever je een vrije dag in (waarvan je er overigens het begin van het jaar wel 1 extra had gekregen, maar toch).

Beterschap Tink!!!
Whiskyplankje
pi_145056691
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:50 schreef Karstman het volgende:
Ja en dan kost het je als pech hebt ook nog een vrije dag, zo hadden ze dat bij ons ooit geregeld als je binnen x tijd twee keer ziek meld lever je een vrije dag in (waarvan je er overigens het begin van het jaar wel 1 extra had gekregen, maar toch).
Dit was een bijbaantje, dus bij ons was het zo dat de eerste dag dat je ziek was altijd onbetaald was. Dus de eerste dag was onbetaald, maar door weer naar m'n werk te komen was het daarna natuurlijk ook onbetaald. Dus ik had sowieso alleen mezelf er mee. :')
pi_145057260
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dit was een bijbaantje, dus bij ons was het zo dat de eerste dag dat je ziek was altijd onbetaald was. Dus de eerste dag was onbetaald, maar door weer naar m'n werk te komen was het daarna natuurlijk ook onbetaald. Dus ik had sowieso alleen mezelf er mee. :')
Bij een callcenter waar ik werkte werden ze al gek als je 2 minuten langer op het toilet zat (ja, dit werd bijgehouden :')). Als je langer dan 1 dag ziek was werd je ook direct door Arbo gebeld om te vragen hoe of wat :')

Ik snap best dat zij ook willen weten waar ze aan toe zijn hoor, maar als ik echt hondsberoerd ben zit ik daar niet op te wachten.
pi_145058045
Ik heb vandaag echt alleen maar honger/trek

O: yoghurt, banaan met wat muesli
T: appel
T: volkoren broodje met kaas, een mok yoghurt en een handvol zaden mix. ( geroosterde kikkererwt, pompoenpitten en sojabonen. Gezondigd met een blikje rabarber frisdrank van Marqt.
D: geroosterde pompoen, aardappel, puntpaprika en een Franse vega burger
T: een grapefruit
pi_145060829
Bij ons moet je bij vaak en kort ziekmelden wel naar de bedrijfsarts, maar vooral omdat het vaak een teken is van niet uitzieken of te snel gaan werken en andere factoren die bijdragen aan of onderdeel zijn van overspannenheid of risico op burn out.

Of dat je je werk heel kut vindt maar dan is t ook wel goed om daar over te babbelen :P
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')