Dat ding was niet vooruit te branden.quote:Op zondag 28 september 2014 16:08 schreef Geralt het volgende:
Iets anders dan je standaard adviezen in dezelfde klasse.
Wordt wel gezien als de ouwelullen auto bij uitstek, maar als je daar geen problemen mee hebt dan rij je dus wel mooi in de auto waar iedereen mee begon bij Gran Turismo op de Playstation
Hij kwam me al bekend voorquote:Op zondag 28 september 2014 16:08 schreef Geralt het volgende:
Wordt wel gezien als de ouwelullen auto bij uitstek, maar als je daar geen problemen mee hebt dan rij je dus wel mooi in de auto waar iedereen mee begon bij Gran Turismo op de Playstation
Deze zijn 9/10 keer al kapot gemaakt door uhh... De (nep) Marokkanenquote:Op zondag 28 september 2014 16:09 schreef ChesterPerry het volgende:
polo, seat ibiza, seat cordoba, opel corsa
bouwjaren 2000-2002
Daarom graag even je wensen- en/of eisenlijstje uitbreiden.quote:Op woensdag 16 april 2014 08:13 schreef Anne het volgende:
• 'Ik zoek een auto'-topics dienen voorzien te zijn van een fatsoenlijke OP met daarin op zijn minst; een budget, specifieke eisen die je aan het voertuig stelt en wat je ermee wilt gaan doen (woon-werk of recreatief gebruik) en bijvoorbeeld voorbeelden van auto's waar je naar zou kunnen kijken of al naar hebt gekeken. Maak je OP zo uitgebreid mogelijk, dan is het voor users wat makkelijker om je te helpen en/of suggesties te doen.
Voldoet je topic niet aan de minimale eisen, kan het zomaar zijn dat hij dicht gaat.
Dat is 1 van de meeste onveilige auto's van de laatste 30 jaar.quote:Op zondag 28 september 2014 19:26 schreef balmoralmartijn het volgende:
Ik zou zeker weten voor een Japanner gaan, in jouw geval zou ik kijken naar een Suzuki Baleno.
Licht en krachtig met de juiste motor van 1.6.
Ja die zijn echt goedkoop in de wegenbelasting, onderhoudt en verzekering.quote:Op zondag 28 september 2014 16:13 schreef NieuweNier het volgende:
Wat moet je met zo'n klein kutblik![]()
Comfortabler en veiliger zijn bijvoorbeeld een Ford Mondeo of Focus, Mazda 6, Volvo V40, Peugeot 406 of 407, Saab 9-5, etc.
Ik zie het op deze manier: als jongere is een auto verzekeren debiel duur. Je betaald rond de 100 euro per maand om schade die je aan anderen brengt te verzekeren.quote:Op zondag 28 september 2014 21:50 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ja die zijn echt goedkoop in de wegenbelasting, onderhoudt en verzekering.
Alsof Euro NCAP wat zegt. Verander 1 parameter iets in de test en de auto scoort geen 5 sterren meer. Ik ga liever naar een merk als Volvo dat echt zelf onderzoek doet en TL geraakte wrakken van echte ongelukken opkoopt voor analyse dan naar een merk dat zijn auto's bouwt op basis van de Euro NCAP eisen.quote:Op zondag 28 september 2014 20:38 schreef NieuweNier het volgende:
1 ster euroncap
Ik dacht dat 4 sterren slecht waren
quote:Op zondag 28 september 2014 22:06 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik zie het op deze manier: als jongere is een auto verzekeren debiel duur. Je betaald rond de 100 euro per maand om schade die je aan anderen brengt te verzekeren.
Overigens is mijn Mondeo ontzettend goedkoop op maandbasis.![]()
Een grote, relatief onkwetsbare auto, dus formaat Mondeo, blijft in mijn ogen toch de Volvo 850. Ons allerquote:Op zondag 28 september 2014 22:30 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Jij denkt dat je in een grotere auto ab-so-luut onkwetsbaar bent? Ook in je Mondeo word je gewoon tot een bloederige slijk gereden als er een vrachtwagen o.i.d over je heen walst. Zie bijv. dit:
Ik ben het met je eens dat recente Volvo's veiliger zijn dan de competitie. Echter zie je dat Volvo, naast real life veiligheid, ook goed heeft gescoord in de Euro Ncap testen. En ze waren met grote afstand de beste in de nieuwe IIHS testen. De testen geven duidelijk aan dat de ene auto wel veilig is en de ander niet.quote:Op zondag 28 september 2014 22:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Alsof Euro NCAP wat zegt. Verander 1 parameter iets in de test en de auto scoort geen 5 sterren meer. Ik ga liever naar een merk als Volvo dat echt zelf onderzoek doet en TL geraakte wrakken van echte ongelukken opkoopt voor analyse dan naar een merk dat zijn auto's bouwt op basis van de Euro NCAP eisen.
En ja, Euro NCAP heeft een hoop goeds gedaan op het gebied van autoveiligheid en zonder was het absoluut minder veilig geweest, maar levert ook een hoop schijnveiligheid op. Mensen denken dat een auto die flink in elkaar kreukt op de motorkap onveiliger is dan een auto die dat niet doet, terwijl dat wel je remzone is. Hoe langer die kreukelzone, hoe beter. Een auto die 100% kooi is (zoals de befaamde Renault Modus) die kan voor veel zwaarder inwendig letsel zorgen dan een auto met een goede kreukelzone.
Natuurlijk kan je altijd dood gaan. Je kan ook dood gaan doordat de bliksem in je hoofd inslaat.quote:Op zondag 28 september 2014 22:30 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Jij denkt dat je in een grotere auto ab-so-luut onkwetsbaar bent? Ook in je Mondeo word je gewoon tot een bloederige slijk gereden als er een vrachtwagen o.i.d over je heen walst. Zie bijv. dit:
Die was inderdaad extreem veilig voor zijn tijd. Ook veiliger dan mijn nieuwere mondeo bijvoorbeeld.quote:Op zondag 28 september 2014 22:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een grote, relatief onkwetsbare auto, dus formaat Mondeo, blijft in mijn ogen toch de Volvo 850. Ons aller
Ik ken een verhaal van een Volvo V70 classic (eerste V70 en directe opvolger van de 850) die achterop een Micra ofzo geklapt was. Micra compleet in de kreukels, V70 slechts een paar krassen en een kapot koplampglas.quote:Op zondag 28 september 2014 22:52 schreef NieuweNier het volgende:
Die was inderdaad extreem veilig voor zijn tijd. Ook veiliger dan mijn nieuwere mondeo bijvoorbeeld.
Het zijn echt geweldige auto's. De giller is nog dat het niet is zoals bij een oude Amerikaan dat er dus geen kreukelzone is. Wanneer het echt nodig is kan die voorkant je leven wel redden.quote:Op zondag 28 september 2014 22:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ken een verhaal van een Volvo V70 classic (eerste V70 en directe opvolger van de 850) die achterop een Micra ofzo geklapt was. Micra compleet in de kreukels, V70 slechts een paar krassen en een kapot koplampglas.
Je overschat de veiligheid van grotere auto's schromelijk. Bezopen in een Saab veiliger dan nuchter in een Alto? Ongedeerd wanneer je je XC90 tegen een boom parkeert met 60 km/u? Volgens je redenering moeten fietsers en voetgangers dan wel levensmoe zijn, want die begeven zich immers ook in het verkeer. Natuurlijk zijn grotere auto's veiliger dan kleinere (en vooral oudere) exemplaren, maar die feiten trek je wel érg in het extreme. Zélf alert zijn in het verkeer speelt een grotere rol in het verkeer dan je nu wellicht denkt. Ik neem aan dat, naarmate je meer en meer jaren op de weg ervaart, een realistischere blik zult ontwikkelen op de gang van zaken ... !quote:Op zondag 28 september 2014 22:47 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je altijd dood gaan. Je kan ook dood gaan doordat de bliksem in je hoofd inslaat.
Echter is de kans in een veilige auto veel kleiner. In een Saab ben je dronken en bellend veiliger dan in een Alto nuchter. De gevolgen van een ongeluk zijn gewoon veel minder groot.
Je moet in een veilige auto echt goed je best doen jezelf dood te rijden. Verkeerd inhalen op een provinciale weg ofzo. Of met 180 waar je 60 mag uit de bocht vliegen tegen een boom. Als je met 60 tegen diezelfde boom rijdt in een XC90 ofzo loop je naar alle waarschijnlijkheid zonder verwondingen weg. En in een Alto ben je op slag dood.
Nee joh als je maar geen rover 100 neemt, dan valt deze suzuki dik meequote:Op zondag 28 september 2014 20:38 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is 1 van de meeste onveilige auto's van de laatste 30 jaar.
http://www.euroncap.com/tests/suzuki_baleno_1998/42.aspx
1 ster euroncap
Ik dacht dat 4 sterren slecht waren![]()
quote:Op zondag 28 september 2014 19:48 schreef Anne het volgende:
Uit onze FAQ:
[..]
Daarom graag even je wensen- en/of eisenlijstje uitbreiden.
Anders wil ik je namelijk graag naar de zoekfunctie verwijzen en gaat dit topic dicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |