Die was inderdaad extreem veilig voor zijn tijd. Ook veiliger dan mijn nieuwere mondeo bijvoorbeeld.quote:Op zondag 28 september 2014 22:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een grote, relatief onkwetsbare auto, dus formaat Mondeo, blijft in mijn ogen toch de Volvo 850. Ons aller
Ik ken een verhaal van een Volvo V70 classic (eerste V70 en directe opvolger van de 850) die achterop een Micra ofzo geklapt was. Micra compleet in de kreukels, V70 slechts een paar krassen en een kapot koplampglas.quote:Op zondag 28 september 2014 22:52 schreef NieuweNier het volgende:
Die was inderdaad extreem veilig voor zijn tijd. Ook veiliger dan mijn nieuwere mondeo bijvoorbeeld.
Het zijn echt geweldige auto's. De giller is nog dat het niet is zoals bij een oude Amerikaan dat er dus geen kreukelzone is. Wanneer het echt nodig is kan die voorkant je leven wel redden.quote:Op zondag 28 september 2014 22:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ken een verhaal van een Volvo V70 classic (eerste V70 en directe opvolger van de 850) die achterop een Micra ofzo geklapt was. Micra compleet in de kreukels, V70 slechts een paar krassen en een kapot koplampglas.
Je overschat de veiligheid van grotere auto's schromelijk. Bezopen in een Saab veiliger dan nuchter in een Alto? Ongedeerd wanneer je je XC90 tegen een boom parkeert met 60 km/u? Volgens je redenering moeten fietsers en voetgangers dan wel levensmoe zijn, want die begeven zich immers ook in het verkeer. Natuurlijk zijn grotere auto's veiliger dan kleinere (en vooral oudere) exemplaren, maar die feiten trek je wel érg in het extreme. Zélf alert zijn in het verkeer speelt een grotere rol in het verkeer dan je nu wellicht denkt. Ik neem aan dat, naarmate je meer en meer jaren op de weg ervaart, een realistischere blik zult ontwikkelen op de gang van zaken ... !quote:Op zondag 28 september 2014 22:47 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je altijd dood gaan. Je kan ook dood gaan doordat de bliksem in je hoofd inslaat.
Echter is de kans in een veilige auto veel kleiner. In een Saab ben je dronken en bellend veiliger dan in een Alto nuchter. De gevolgen van een ongeluk zijn gewoon veel minder groot.
Je moet in een veilige auto echt goed je best doen jezelf dood te rijden. Verkeerd inhalen op een provinciale weg ofzo. Of met 180 waar je 60 mag uit de bocht vliegen tegen een boom. Als je met 60 tegen diezelfde boom rijdt in een XC90 ofzo loop je naar alle waarschijnlijkheid zonder verwondingen weg. En in een Alto ben je op slag dood.
Nee joh als je maar geen rover 100 neemt, dan valt deze suzuki dik meequote:Op zondag 28 september 2014 20:38 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is 1 van de meeste onveilige auto's van de laatste 30 jaar.
http://www.euroncap.com/tests/suzuki_baleno_1998/42.aspx
1 ster euroncap
Ik dacht dat 4 sterren slecht waren![]()
quote:Op zondag 28 september 2014 19:48 schreef Anne het volgende:
Uit onze FAQ:
[..]
Daarom graag even je wensen- en/of eisenlijstje uitbreiden.
Anders wil ik je namelijk graag naar de zoekfunctie verwijzen en gaat dit topic dicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |