Dit is net zo goed een argument voor kleurenpiet.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De kinderen die nooit stilgestaan hebben bij het feit dat ZP een karikatuur zou zijn van negers, die nog nooit het woord discriminatie hebben gehoord en die hele associatie niet leggen bedoel je?
[..]
Nee, dat is het niet. En dat snap je stiekem zelf ook welquote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit is net zo goed een argument voor kleurenpiet.
Of al snel wereldwijs.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dus de les die je aan je kinderen geeft is dat ze hun afkomst en cultuur mogen verkopen voor spullen?? Wat een kutkinderen moeten dat later worden zeg.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het geval van jouw fictieve kinderen denk ik van niet.quote:
Je stampt het ruggegraatloze weg-met-ons-mentaliteitje gemixed met de PolCor pollepel er al hard in bij je kindertjes merk ik.quote:
Wat 'zo' ?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:40 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Klopt, maar wordt het er leuker op zo?
Wat nou? Mensen die geen sintzin hebben die hebben minder rechten om in Nederland te wonen?quote:als je het hier niet mee eens bent ga je maar lekker naar het buitenland en als Racistische Sint weer weg is kom je maar weer terug. (of blijf eigenlijk maar gelijk weg)
Storm en Vlinder krijgen geen zakgeld maar krijgen positief gedrag dmv een puntensysteem uitbetaald in ervaringen zoals naar het sciencepark of een boek lenen bij de bibliotheek.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je stampt het ruggegraatloze weg-met-ons-mentaliteitje gemixed met de PolCor pollepel er al hard in bij je kindertjes merk ik.
Hoeveel zakgeld laat je ze apart leggen voor de herstelbetalingen jegens negerslaven?
Ik denk dat de bereidheid tot een langzame verandering in de kiem is gesmoord door de harde en racistische opstelling van de Zeurpieten, met hun 'pro zwarte piet = racist' en dreigen met geweld op een kinderfeestje.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zijn er mensen die zich oprecht druk maken om zwarte piet dan
Voor jou maakt het geen reet uit, voor mij wel. En inderdaad, kinderen ja, waar maken mensen zich dan druk om.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat 'zo' ?
Zonder zwarte piet?
Dat maakt geen reet uit.
Kindertjes zijn vooral dol op snoep en kadootjes. Of de uitdeler nu Kees of Joke heet, zwart of roze ziet.
[..]
Wat nou? Mensen die geen sintzin hebben die hebben minder rechten om in Nederland te wonen?
Is wat totalitair neigend van je
Het is vooral een mooie soap en heerlijk lachen om gefrustreerde PVV stemmertjes zoals Whatever en Scorpie.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik denk dat de bereidheid tot een langzame verandering in de kiem is gesmoord door de harde en racistische opstelling van de Zeurpieten, met hun 'pro zwarte piet = racist' en dreigen met geweld op een kinderfeestje.
Lekker vooroordeel heb jij, dus mensen die het hier niet mee eens zijn zijn gelijk PVV stemmertjes?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is vooral een mooie soap en heerlijk lachen om gefrustreerde PVV stemmertjes zoals Whatever en Scorpie.
Wat mij betreft ettert dit nog lekker lang door eindigend in een sinterklaasverbod. Genot
Ik weet niet of je aan het trollen bent, maar als je serieus bent dan hoop ik inderdaad dat jij Knut bentquote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is vooral een mooie soap en heerlijk lachen om gefrustreerde PVV stemmertjes zoals Whatever en Scorpie.
Wat mij betreft ettert dit nog lekker lang door eindigend in een sinterklaasverbod. Genot
Doodsverwensing ja?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik weet niet of je aan het trollen bent, maar als je serieus bent dan hoop ik inderdaad dat jij Knut bent
Exact dezelfde holle retoriek en woordkeuze wijzen ook wel in die richting.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Lekker vooroordeel heb jij, dus mensen die het hier niet mee eens zijn zijn gelijk PVV stemmertjes?
Nee natuurlijk niet. Wil je dat er graag in zien?quote:
Volwassen doen zo opgefokt met persé zwarte piet erbij. Kinderen die kijken vooral naar de kadootjes en snoepjes. Dat is de essentie van hun lol... niet of Piet zwart, roze, blauw is.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Voor jou maakt het geen reet uit, voor mij wel. En inderdaad, kinderen ja, waar maken mensen zich dan druk om.
mensen die jou feestlol rond sint niet hebben moeten maar voorgoed Nederland verlaten.quote:Heeft toch niks met minder rechten te maken?
Wij gaan er niet uitkomen met elkaar....quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Volwassen doen zo opgefokt met persé zwarte piet erbij. Kinderen die kijken vooral naar de kadootjes en snoepjes. Dat is de essentie van hun lol... niet of Piet zwart, roze, blauw is.
[..]
mensen die jou feestlol rond sint niet hebben moeten maar voorgoed Nederland verlaten.
Dan vind je dat iedereen in Nederland het met jou eens moet zijn. Nogal totalitair
Je vergat nog ietsquote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Exact dezelfde holle retoriek en woordkeuze wijzen ook wel in die richting.
quote:Naïef menneke ben je.
Wat een vieze racist ben jij. Ook gelijk islam erbij halen a kksahbiquote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Voor jou maakt het geen reet uit, voor mij wel. En inderdaad, kinderen ja, waar maken mensen zich dan druk om.
Heeft toch niks met minder rechten te maken? Dat zijn zeurpieten die een traditie willen verneuken.
Dit jaar het offerfeest dan ook maar zonder lammetjes slachten?
Je weet toch zemer...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:03 schreef JanCees het volgende:
[..]
Wat een vieze racist ben jij. Ook gelijk islam erbij halen a kksahbi
Echt een plaatje van een PVV stemmertje.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het traditionele sinterklaasfeest in huize whateverwhatever
[ afbeelding ]
Ik weet nu wel waarom sint een puntmuts op heeft
Witte pieten!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het traditionele sinterklaasfeest in huize whateverwhatever
[ afbeelding ]
Ik weet nu wel waarom sint een puntmuts op heeft
Een enkele reis naar Spanje. In een zak.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:52 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Bingo!
Wat heb ik gewonnen?
Thanks! Top wanneer kan ik gaan?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Een enkele reis naar Spanje. In een zak.
Dat is traditie bij jongetjes die stout zijn geweest.
Je moet wel met negers mee hè. Lijkt me geen pretjequote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Thanks! Top wanneer kan ik gaan?
Dat zijn Zwarte Pieten (blanke mensen die geschminkt zijn)quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:14 schreef Saind het volgende:
[..]
Je moet wel met negers mee hè. Lijkt me geen pretje
Waarom verkleden blanke mensen zich als zwarte mensen?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:15 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat zijn Zwarte Pieten (blanke mensen die geschminkt zijn)
Volwassen mensen die zich schminken zijn echt niet te vertrouwen en dan vooral van die olijke huismoeders met kattensnorharenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:15 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat zijn Zwarte Pieten (blanke mensen die geschminkt zijn)
Godverdomme JC je zit op het goede spoorquote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:16 schreef JanCees het volgende:
[..]
Waarom verkleden blanke mensen zich als zwarte mensen?Dat is toch blackface? Proberen ze een racistische karikatuur van een negerslaaf neer te zetten?
Heb je niet eens geld voor een trap? Ben je zwart ofzoquote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volwassen mensen die zich schminken zijn echt niet te vertrouwen en dan vooral van die olijke huismoeders met kattensnorharen
Die zou ik wel van de trap willen duwen, mocht ik een trap en een olijke huismoeder in mijn huis hebben.
Ik heb mn trap verkocht zodat ik een regenboogpietenpak kon kopen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:18 schreef Saind het volgende:
[..]
Heb je niet eens geld voor een trap? Ben je zwart ofzo
Nee, dit doen ze om de kinderen bang te maken zodat zij later een hekel krijgen aan zwarte mensen vervolgens krijgen zij cadeaus en pepernoten.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:16 schreef JanCees het volgende:
[..]
Waarom verkleden blanke mensen zich als zwarte mensen?Dat is toch blackface? Proberen ze een racistische karikatuur van een negerslaaf neer te zetten?
Als je meer katoen plukt kan je misschien een trap kopen vieze porch monkeyquote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb mn trap verkocht zodat ik een regenboogpietenpak kon kopen.
Wiggers!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In zuid afrika zijn ze ook boos op blanken die zich als zwarte schminken
Ik krijg uitbetaald in kralen maar die accepteert mn trappenverkoper nietquote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:20 schreef JanCees het volgende:
[..]
Als je meer katoen plukt kan je misschien een trap kopen vieze porch monkey
Dit inderdaad. Ik snap ook echt niet waarom Chinezen altijd geel worden afgebeeld terwijl ze dat helemaal niet echt zijn :Squote:Op zondag 28 september 2014 21:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nee, dan zou hij een zwart gat zijn wat alle materie in de buurt opzuigt. Slecht idee.
Wat jij echter bedoelt met zwart, ja, ik wil graag dat ZP zo'n donker mogelijk kleur heeft. Het is hier al meermaals uitgelegd (door meerdere mensen) waarom wij dat belangrijk vinden. Symbolische betekenis van contrast licht-donker. Daarnaast zijn Ome Piet en juf Lies wel heel erg herkenbaar als ze niet geschminkt zijn.
Wat is het probleem met het 'zwart' zijn van ZP? Die kleur komt in de natuur nergens voor. In Africa zijn ze hooguit chocoladebruin - chocolade met 70% cacao of zoiets - , dat is een geheel anderer kleur dan die ZP heeft. Hoe moeilijk is het om die twee kleuren uit elkaar te houden? Ziet roze er voor de zeurpieten ook uit zoals geel?
Hallo Knut,quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ben op zoek naar een regenboogpietenpak omdat ik de sintviering dit jaar graag in nieuwe stijl wil vieren. Iemand enig idee waar ik deze kan vinden?
Iemand ook ideeen wat te doen met Sint? Zou deze graag een donkere kleur geven maar de witte baard lijkt me dan niet te kloppen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |