abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 september 2014 @ 16:20:04 #51
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_144984629
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 16:18 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik denk dat er misschien een bepaald euhm niveau voor nodig is om mensen gewoon als mensen te zien en niet meteen overal op te willen springen
In mijn vriendengroep komen dit soort dingen echt nooit voor en zijn mannen en vrouwen al jaren bevriend met elkaar
Maar dat komt omdat mensen elkaar waarderen als mens, en niet als wandelende kut of pik
Geen idee, wat betreft intelligentie is van gemiddeld tot hoogbegaafd.
Vaak begint het ook wel als vriendschap maar krijgt de andere uiteindelijk toch gevoelens.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_144985920
Ik heb geen vrienden, maar weet van mezelf dat ik beter met vrouwen dan met mannen op kan schieten. Voel me fijner bij vrouwen - geen macho gedrag, etc.
pi_144987252
Hm, niets mis met een vrouw die wat mannelijke vrienden heeft, heeft ze echter alleen maar mannelijke vrienden, dan zit er vaak wat mis. Uiteraard wordt er dan gezegd dat mannen veel makkelijker zijn en dat vrouwen onuitstaanbaar zijn, maar veelal is de vrouw in kwestie onhandelbaar en zijn er wat deurmatmannen die dat pikken omdat ze heimelijk verliefd op haar zijn of denken zo haar poesje te kunnen bereiken.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_144988245
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 10:12 schreef Gewas het volgende:

[..]

Wat verschrikkelijk ouderwets is dat. :{

Ik (als man) heb meer vrouwelijke vrienden dan mannelijke. En dat is omdat ik meestal beter met vrouwen kan opschieten.
Vrouwelijke vrienden... :')

pi_144988930
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 12:32 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Ts heeft het over alleen vrienden zijn met mannen zonder dat ze iets meer wil doen. Zodra je sex erin gooit geldt dat niet meer dus is het onzin om erbij te halen.
Dus, wat ik zei, kan je volgens jou alleen vrienden zijn met iemand die je volstrekt onaantrekkelijk vindt ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_144999412
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 18:07 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dus, wat ik zei, kan je volgens jou alleen vrienden zijn met iemand die je volstrekt onaantrekkelijk vindt ?
Dat hangt uiteraard van wat je van een vriendschap verwacht.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_145001199
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 10:52 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Omdat de intenties niet oprecht zijn..de vrouw spreekt af omdat ze het gezellig vindt met diegene en de man spreekt af omdat hij toch ergens hoopt op "meer" in welke vorm dan ook....

Uitzonderingen zullen er altijd zijn en zeg ook niet dat dit de unanieme waarheid is maar denk persoonlijk dat het wel vaak op gaat. En op zich staat het de vriendschap niet in de weg inderdaad.

En dan bedoel ik niet een keer iets leuks doen, want ik kan ook prima iets afspreken met een vrouw zonder dat ik daar meteen iets achter zoek, maar niet als het regelmatig is.
Eens. Ik vind de vrouwen die veel mannelijke vrienden hebben vaak ook gewoon naïef.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  zondag 28 september 2014 @ 23:13:00 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145004315
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 17:25 schreef Fascination het volgende:
Hm, niets mis met een vrouw die wat mannelijke vrienden heeft, heeft ze echter alleen maar mannelijke vrienden, dan zit er vaak wat mis. Uiteraard wordt er dan gezegd dat mannen veel makkelijker zijn en dat vrouwen onuitstaanbaar zijn, maar veelal is de vrouw in kwestie onhandelbaar en zijn er wat deurmatmannen die dat pikken omdat ze heimelijk verliefd op haar zijn of denken zo haar poesje te kunnen bereiken.
Deze vlieger gaat inderdaad wel regelmatig op trouwens.
Resistance is futile.
pi_145005650
Poesjes zijn dan ook wel de moeite waard over het algemeen.
Maar alles wat hier boven is gezegd klopt ook wel. Echter moet TS niet malen wat anderen er van vinden. Het is toch jouw leven?
Al zeggen je ouders, collega's of wie dan ook dat ze het raar vinden. Dat is dan toch gewoon hun mening? Ik zou me daar niets van aan trekken. Het is jouw leven en jij moet doen wat jij wilt. Wie zijn zij om te zeggen dat dit niet mag, of dat niet mag, puur omdat ze een bekrompen geest hebben of een waanbeeld van vriendschap?

Lekker je eigen weg bewandelen, als je dat soort mensen of 'vrienden' kwijt raakt daardoor waren het bij voorbaat al geen personen waar je alles mee wilt delen.
pi_145009590
imo kan het wel. Ik als man denk ook niet bij elke chick.. ohh die wil ik palen.. die wil ik palen. Als je alleen met je piemel kan denken tsjah, kun je beter in je grot blijven :+

Het meest vernaggelende is meestal als die vriend(in) een relatie krijgt. Meestal wordt de vriendschap niet zo gewaardeerd door de nieuwe vlam en bloed de vriendschap helaas vaak dood.
newb
  maandag 29 september 2014 @ 09:35:47 #61
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_145010026
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 10:16 schreef thom_05 het volgende:
Vriendschap tussen man en vrouw is onzin. Er zal altijd een van de twee zijn die meer zou willen wat resulteert tot een geen oprechte vriendschappelijke relatie.
Volkomen mee eens.

Nu zullen er duizenden andere users mij ouderwets gaan vinden, maar de verschillen tussen man en vrouw zijn meer dan lul/vagina/borsten. Ik doel op verschillen in gedrag en denkwijze bijvoorbeeld. Uitzonderingen zijn er altijd (en die veroordeel ik niet!), maar mannen en vrouwen zijn bedoelt om zich samen voort te planten. Nu kan ik niet spreken namens de vrouwen, maar een man is hiervoor gewoon geprogrammeerd. Echte, oprechte vriendschappen kunnen niet.

Eén van de twee zal er altijd voor open staan om de ander even een goede beurt te geven. Nogmaals, uitzonderingen zijn er altijd, maar de gemiddelde man gaat doelbewust in de stad kleding o.i.d. halen en de gemiddelde vrouw gaat lekker 'shoppen'. De verschillen in emoties/empathie kennen we ook allemaal wel. Ook kan een partner van één van de twee de vriendschap verstoren. Bekende raakvlakken tussen man en vrouw zijn liefde en seks, nu kunnen we wel raden waar dit toe gaat leiden.

Nu schrijf ik dit niet vanuit bekrompenheid, ik weet gewoon dat er gigantisch veel mannen wanhopig in de friendzone willen zitten in de hoop dat er ooit 'wat' zal gebeuren. Ook heb ik zelf in mijn schooljaren in de friendzone gezeten, zodat ik toch nog bij haar in de buurt was. Anderzijds heb ik ook negatieve ervaringen met vrouwen die 'gewoon' iets leuks willen doen maar die stiekem toch verliefd waren/werden. Been there, done that. Luister maar gewoon.
pi_145010096
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 10:16 schreef thom_05 het volgende:
Vriendschap tussen man en vrouw is onzin. Er zal altijd een van de twee zijn die meer zou willen wat resulteert tot een geen oprechte vriendschappelijke relatie.
waar uit concludeer je deze onzin?
pi_145011053
Ik zou niet weten waarom je niet gewoon vrienden kunt zijn met mannen? Ik ben zelf ook bevriend met een paar vrouwen en dat gaat prima.

Je moet alleen niet bevriend raken met mannen die jou leuk vinden of andersom. Dat werkt gewoon niet.
pi_145011264
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 10:29 schreef Noordsestern het volgende:
Ja, dat heb ik ook. Geen idee waar dat door komt..

"vriendinnen weekends' en workshops bonbons maken zijn ook niet aan mij besteed.
:9~
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_145011502
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 09:39 schreef tailfox het volgende:

[..]

Orakel wijsheid.
- Henry de Jouvenel
pi_145011529
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:35 schreef Trankilo het volgende:

[..]

Volkomen mee eens.

Nu zullen er duizenden andere users mij ouderwets gaan vinden, maar de verschillen tussen man en vrouw zijn meer dan lul/vagina/borsten. Ik doel op verschillen in gedrag en denkwijze bijvoorbeeld. Uitzonderingen zijn er altijd (en die veroordeel ik niet!), maar mannen en vrouwen zijn bedoelt om zich samen voort te planten. Nu kan ik niet spreken namens de vrouwen, maar een man is hiervoor gewoon geprogrammeerd. Echte, oprechte vriendschappen kunnen niet.

Eén van de twee zal er altijd voor open staan om de ander even een goede beurt te geven. Nogmaals, uitzonderingen zijn er altijd, maar de gemiddelde man gaat doelbewust in de stad kleding o.i.d. halen en de gemiddelde vrouw gaat lekker 'shoppen'. De verschillen in emoties/empathie kennen we ook allemaal wel. Ook kan een partner van één van de twee de vriendschap verstoren. Bekende raakvlakken tussen man en vrouw zijn liefde en seks, nu kunnen we wel raden waar dit toe gaat leiden.

Nu schrijf ik dit niet vanuit bekrompenheid, ik weet gewoon dat er gigantisch veel mannen wanhopig in de friendzone willen zitten in de hoop dat er ooit 'wat' zal gebeuren. Ook heb ik zelf in mijn schooljwwwaren in de friendzone gezeten, zodat ik toch nog bij haar in de buurt was. Anderzijds heb ik ook negatieve ervaringen met vrouwen die 'gewoon' iets leuks willen doen maar die stiekem toch verliefd waren/werden. Been there, done that. Luister maar gewoon.
En zo is het.
- Henry de Jouvenel
pi_145011653
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 09:39 schreef tailfox het volgende:

[..]

Uit het volgende:

Je kunt de sexe van begeerte indelen in twee categoriën: doable en niet-doable. Dus wanneer je een vrouw doable vindt, dan zou je haar, indien haalbaar, willen doen. Dat gegeven zal de eventuele vriendschap tussen jou en haar dus veranderen op het moment dat ze sex toelaat (dan is het immers geen platonische vriendschap meer).

Het grote verschil tussen mannen en vrouwen hierbij is dat een beetje aantrekkelijke vrouw van de 100 mannen die op haar hitten er minstens 99 moet afwijzen. Als ze dat niet doet, moet ze elke dag met minstens 5 nieuwe kerels naar bed.
Voor een man geldt precies de tegenovergestelde verhouding => Van de 100 vrouwen waar hij wel mee naar bed zou willen, scoort hij er hooguit eentje. Ja, tenzij hij een popster is. Die neuken dan ook met gemak 10 verschillende wijven in een week.

Het gevolg van deze omgekeerde verhouding tussen mannen en vrouwen is dat een man ten alle tijden bereid is om (lees: wil), met een vrouw die hij doable vindt, naar bed te gaan.
Voor een vrouw daarentegen is het geen enkel probleem om een man af te wijzen (lees: niet mee naar bed te hoeven / willen). Voor haar is dat volstrekt natuurlijk. Dat doet ze immers al met 99 van de 100 kerels en vanuit die optiek is het voor een vrouw dan ook totaal niet raar om een vriendschappelijke relatie met een man te hebben. Zij gooit er geen (kans op) sex mee weg. Er staan er toch nog minstens 100 in de rij.

Eindresultaat: Voor een vrouw is een vriendschap simpelweg veel zeldzamer en waardevoller dan de zoveelste kerel die wel met haar naar bed wil. Dat laatste is voor een man beslist niet het geval... in tegendeel!

Uiteraard kun je als man wel normaal met een vrouw omgaan, maar dat is geen (hechte) vriendschap en daar hebben we het hier over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 29-09-2014 10:50:46 ]
  maandag 29 september 2014 @ 10:47:50 #68
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145011795
Maar aan de andere kant, ik val ook op vrouwen en toch heb ik best wat vriendinnen waarvan sommige ook bi zijn, dat is geen probleem. ( oke met twee heb ik gezoend maar meer niet)
Een vriend van mij die homo is heeft ook veel hetero en homovrienden waar hij geen seks mee wil.
Dus is dit echt alleen tussen hetero mannen en vrouwen?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145011814
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:47 schreef snakelady het volgende:
Maar aan de andere kant, ik val ook op vrouwen en toch heb ik best wat vriendinnen waarvan sommige ook bi zijn, dat is geen probleem. ( oke met twee heb ik gezoend maar meer niet)
Een vriend van mij die homo is heeft ook veel hetero en homovrienden waar hij geen seks mee wil.
Dat er heel vaak niet gesekst wordt, komt door de consequenties die seks met zich meebrengt. Seks is nog steeds een big deal en de mens is nog steeds een sociaal dier, dat afhankelijk is van de groep en het oordeel van die groep. Daarom blijft het heel vaak platonisch. Dat is simpelweg veiliger / gemakkelijker.
  maandag 29 september 2014 @ 10:51:23 #70
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145011919
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:48 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dat er heel vaak niet gesekst wordt, komt door de consequenties die seks met zich meebrengt. Seks is nog steeds een big deal en de mens is nog steeds een sociaal dier, dat afhankelijk is van de groep en het oordeel van die groep. Daarom blijft het heel vaak platonisch. Dat is simpelweg veiliger / gemakkelijker.
Ja oke, maar bij een hetero man en vrouw zijn er vroeg of laat wel ''problemen'' als in een van de twee probeert het toch.
Dus wat maakt het dat de andere combinaties zich dan wel in kunnen houden?
pi_145011927
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 10:37 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Orakel wijsheid.
vrouwen kunnen prima bevriend zijn met mannen
pi_145012032
quote:
3s.gif Op maandag 29 september 2014 10:42 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Uit het volgende:

Je kunt de sexe van begeerte indelen in twee categoriën: doable en niet-doable. Dus wanneer je een vrouw doable vindt, dan zou je haar, indien haalbaar, willen doen. Dat gegeven zal de eventuele vriendschap tussen jou en haar dus veranderen op het moment dat ze sex toelaat (dan is het immers geen platonische vriendschap meer).

Het grote verschil tussen mannen en vrouwen hierbij is dat een beetje aantrekkelijke vrouw van de 100 mannen die op haar hitten er minstens 99 moet afwijzen. Als ze dat niet doet, moet ze elke dag met minstens 5 nieuwe kerels naar bed.
Voor een man geldt precies de tegenovergestelde verhouding => Van de 100 vrouwen waar hij wel mee naar bed zou willen, scoort hij er hooguit eentje. Ja, tenzij hij een popster is. Die neuken dan ook met gemak 10 verschillende wijven in een week.

Het gevolg van deze omgekeerde verhouding tussen mannen en vrouwen is dat een man ten alle tijden bereid is om (lees: wil), met een vrouw die hij doable vindt, naar bed te gaan.
Voor een vrouw daarentegen is het geen enkel probleem om een man af te wijzen (lees: niet mee naar bed te hoeven / willen). Voor haar is dat volstrekt natuurlijk. Dat doet ze immers al met 99 van de 100 kerels en vanuit die optiek is het voor een vrouw dan ook totaal niet raar om een vriendschappelijke relatie met een man te hebben. Zij gooit er geen (kans op) sex mee weg. Er staan er toch nog minstens 100 in de rij.

Eindresultaat: Voor een vrouw is een vriendschap simpelweg veel zeldzamer en waardevoller dan de zoveelste kerel die wel met haar naar bed wil. Dat laatste is voor een man beslist niet het geval... in tegendeel!

Uiteraard kun je als man wel normaal met een vrouw omgaan, maar dat is geen (hechte) vriendschap en daar hebben we het hier over.
Ik vind geen een man aantrekkelijk toch kan ik er mee bevriend raken.
Zo vind ik ook niet alle vrouwen echt aantrekkelijk. Ook hoef ik niet met ze allemaal seks
pi_145012050
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:47 schreef snakelady het volgende:
Wel interessant dat je dat zegt, want ik heb me ook weleens afgevraagd waarom ik vrijwel nooit verliefd word op een vriendin en als er een seksuele aantrekkingskracht bestaat, neemt die na verloop van tijd ook af. Alsof er een soort mechanisme in me zit dat ervoor zorgt dat ik normale vriendschappen met seksegenoten kan opbouwen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_145012102
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 10:51 schreef tailfox het volgende:

[..]

vrouwen kunnen prima bevriend zijn met mannen
Klopt! En andersom niet. In ieder geval niet zonder latente wens tot sex. En wanneer sex de onderliggende motivatie is voor één van de partijen denk ik niet dat je van een 'normale' vriendschap kunt spreken.
pi_145012219
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 10:54 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ik vind geen een man aantrekkelijk toch kan ik er mee bevriend raken.
Dat is exact het punt. Juist omdat je geen sexuele gevoelens voor ze hebt kun je bevriend met ze raken.
quote:
Zo vind ik ook niet alle vrouwen echt aantrekkelijk. Ook hoef ik niet met ze allemaal seks
Ja, en!? Dat doet volstrekt geen afbreuk aan de stelling dat voor zeer veel mannen (de hoop op) sex de motivatie is om een 'vriendschap' met een vrouw aan te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')