abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 27 september 2014 @ 10:45:31 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_144950000
quote:
In het verleden heb ik jaren margarine gebruikt, want ook ik geloofde toen de leugens van de voedingsindustrie. Toen ik leerde wat margarine eigenlijk is, heb ik dit spul direct uit mijn leven verbannen. Ik raad je aan hetzelfde te doen. In dit artikel neem ik je mee in de wereld van bedrog en leugens.

Margarine is de wereld ingekomen omdat het leger van Napoleon III telkens werd geconfronteerd met beschimmelde roomboter. Daardoor was het onbruikbaar en moest er naar een alternatief gezocht worden. De Franse scheikundige Hippolyte Mège-Mouriés heeft toen een margarine ontwikkeld op basis van rundvet waardoor de ‘boter’ langer houdbaar was. Tot zover is er nog niet zoveel aan de hand. Toen echter de industrie een markt zag voor margarine hebben ze de onbewerkte vetten vervangen door zwaar bewerkte plantaardige vetten.

De industrie wil ons laten geloven dat deze plantaardige vetten, die meestal afkomstig zijn van mais, soja en de zonnebloem, gezond zijn. Maar helaas is dat niet zo. De vetten worden namelijk eerst geraffineerd, wat er ongeveer zo uitziet:

De olie wordt uit de zaden geperst. Hoe meer je eruit perst, hoe slechter de olie van kwaliteit wordt. Maar de industrie wil elke druppel olie hebben, die ze verkrijgen door gebruik te maken van oplosmiddelen zoals hexaan, heptaan of benzine. Dit wordt er later uitgestoomd, maar helaas zijn er wel residuen in het eindproduct te vinden.
De olie wordt hierna ontgomd. Dat betekent dat er restanten van eiwitten, vitamines, mineralen en fosfolipiden verdwijnen. Met andere woorden: de olie wordt ontdaan van de voedingsstoffen.
Nu is het tijd om de olie te bleken door middel van filters. Chlorofyl en betacaroteen worden verwijderd. De olie is nu echt zo dood als een pier. Dit alles gebeurt bij een temperatuur van 110°C. Niet bepaald gezond aangezien onverzadigde vetten niet bestand zijn tegen licht, hitte en zuurstof.
Nu moet de olie dringend gedeodoriseerd worden, want het stinkt inmiddels een uur in de wind. Deodoriseren gebeurt op een temperatuur van rond de 250°C voor een periode van ruim een half uur. Dit is niet bepaald bevorderlijk voor het gezondheidsaspect van de olie.
Nu hebben we het probleem dat de olie een onnatuurlijke verbinding bevat die we moeten converteren met stoffen zoals gebutyleerd hydroxytolueen (BHT) en gebutyleerd hydroxyanisol (BHA). Hierdoor wordt de olie houdbaar. Mij valt op dat goedkope zonnebloemolie jarenlang goed blijft, wat niet echt natuurlijk is (zie deze en deze bron voor meer info over het raffineren van plantaardige olie).
Het eindresultaat van de olie wordt meestal in supermarkten verkocht onder de noemer ‘geschikt is om in te bakken’, het rookt namelijk niet meer. Dat klopt, alle natuurlijke stoffen zijn eruit waardoor het niet meer rookt. Plantaardige oliën zijn meestal van de omega 6 soort. Omega 6 oxideert snel onder invloed van licht, warmte en zuurstof, daarom zijn plantaardige oliën eigenlijk niet geschikt als middel om in te bakken.

Het bewerken van olie ziet er schematisch zo uit:

In NL

quote:
Er zijn 3 soorten vet

verzadigd vet: roomboter, kokosolie
enkelvoudig onverzadigd vet: olijfolie, avocado
meervoudig onverzadigd vet: zonnebloemolie, sojaolie, rijstolie.
Olie is niet geschikt om mee te smeren, daarom moet het voor margarine eerst nog even gehydrogeneerd worden. Hydrogeneren is het (gedeeltelijk) harden van onverzadigde vetten. Bij het hydrogeneren worden er waterstofatomen onder hoge druk aan meervoudig onverzadigde vetten toegevoegd, waardoor onverzadigde vetten eigenlijk verzadigder worden. We praten dan dus over verzadigde vetten waar we nu juist bang voor gemaakt worden. Bij dit proces komen kankerbevorderende transvetten vrij, die er later uitgehaald moeten worden. Bij het hydrogeneren worden zware metalen zoals nikkel en aluminium als katalysator gebruikt, om zo het proces te versnellen.

Ze zeggen wel eens dat margarine één molecuul van plastic verschilt, maar dat is borrelpraat. O2 en CO2 verschillen ook één molecuul (of eigenlijk één atoom) en kan toch het verschil uitmaken van leven of dood. In ieder geval is margarine een dood product, alles eraan is nep! Zo zijn ook de aanwezige synthetische vitamines nep. Margarine moet gekleurd worden met kleurstof, anders ziet het er grauwgrijs uit. Het lijkt dus op smeerbaar plastic dat ook nog eens vergezeld gaat van de nodige emulgatoren om de boel bij elkaar te houden.

De basis van margarine is plantaardige olie die rijk is aan omega 6. Omega 6 hoort in een verhouding van 4 : 1 met omega 3 in onze voeding te zitten, gebeurt dat niet dan krijgen we gezondheidsproblemen. Tegenwoordig krijgen we 20 keer teveel omega 6 binnen doordat voedselfabrikanten graag gebruik maken van goedkope plantaardige oliën als conserveermiddel. De verhouding omega 6 : omega 3 is tegenwoordig bij ons al gauw 40 : 1, met alle gevolgen van dien.

Teveel omega 6 in de voeding kan leiden tot

ontstekingsprocessen
hoog cholesterol
darmklachten
verzuring
overgewicht
Margarine zou toch juist helpen tegen een hoog cholesterol? Dat klopt, dit komt omdat ze er ‘natuurlijke’ plantensterolen aan toevoegen. Deze stof heeft in natuurlijke voedingsmiddelen het effect dat het het cholesterol kan verlagen. Ook in margarine gebeurt dat. Maar veel wetenschappers zijn niet overtuigd van de veiligheid van plantensterolen. Veel mensen die cholesterolverlagers slikken, zoals statines, gebruiken ook margarines met plantensterolen. Deze combinatie is nooit onderzocht en kan op de lange termijn ook nadelig uitpakken. Bovendien is cholesterol van levensbelang. Cholesterol is betrokken bij honderden factoren in het lichaam, waaronder de vorming van hormonen en de vorming van sterke celwanden. Een te laag cholesterol is daarom ook zeer schadelijk voor de gezondheid.

Vaak wordt er aan margarine omega 3 toegevoegd. Omega 3 is uiterst reactief en kan niet tegen zuurstof. Omega 3 kan zeer snel oxideren door zuurstof en warmte. Geoxideerde omega 3 of 6 vetten gedragen zich in het lichaam als een vrije radicaal: een stof die moleculen beschadigt als deze niet wordt weggevangen door een antioxidant. Vrije radicalen kunnen het risico verhogen op ziektes zoals kanker. Daarnaast zorgen vrije radicalen bewezen voor een vroegtijdige veroudering. Al met al genoeg redenen om margarine te laten staan.

Ik zou zelf kiezen voor roomboter. Roomboter is van nature rijk aan de in vet oplosbare vitamine A, D, E en K. Ook bevat roomboter van grasgevoerde dieren omega 3. Deze omega 3 wordt stabiel gehouden door de natuurlijke antoxidanten in roomboter. In roomboter vinden we ook boterzuur, dat zeer heilzame effecten heeft op het lichaam zoals een ontstekingremmende werking en verbetering van de spijsvertering. De CLA in roomboter heeft volgens sommige onderzoeken zelfs anti-kanker eigenschappen. Er zit in roomboter wel veel verzadigd vet, maar meerdere meta-analyses waarin de onderzoeksgegevens zijn bekeken van honderdduizenden mensen, konden geen verband leggen tussen de inname van verzadigd en hart- en vaatziekten. Als je niet tegen roomboter kunt, is het gebruik van ghee misschien een optie. Ghee is geklaarde roomboter, oftewel de eiwitfracties zijn via een eenvoudig proces verwijderd. Door thuis roomboter te laten smelten en dit met een koffiefilter te filteren, krijg je ghee. Dat is een heel ander proces dan het raffineren van plantaardige olie.

Veel mensen kiezen voor ‘gezonde’ halvarine of sojaboter. Beiden zijn echter gewoon margarine. Bij halvarine is er gewoon wat water toegevoegd, net zoals ze ook wel doen bij halfvolle roomboter. Sommige mensen kiezen voor margarine vanwege het feit dat deze minder calorieën zou bevatten. Dat heeft dan geen enkel nut, want de hoeveelheid calorieën in margarine en roomboter verschilt nauwelijks:

quote:
Hoe komt het dan dat margarine zo’n gezond imago heeft? Het antwoord is simpel: de industrie pompt miljarden in de promotie van margarine. Zo heeft de industrie de website “Voorlichtingsbureau Margarine Vetten en Oliën” in het leven geroepen om plantaardig vet aan de man te brengen. Ook via nu.nl weten ze de onwetende consumenten op het verkeerde been te zetten:

http://www.ahealthylife.n(...)ie-ziekte-bevordert/

---

Ik durf geen margarine meer te eten ;(
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_144950015
Omdat t op godbeterd healthylife.nl staat?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_144950023
Ja, en nu?
Mokkel met stuntstok
pi_144950027
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:46 schreef Catch22- het volgende:
Omdat t op godbeterd healthylife.nl staat?
Wat is dat voor website? Zo'n aluhoedjes clubje?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 27 september 2014 @ 10:48:20 #5
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_144950041
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:47 schreef Mord_Sith het volgende:
Ja, en nu?
Nu gaan we bespreken of het echt zo erg is :'(
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_144950055
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat is dat voor website? Zo'n aluhoedjes clubje?
Een website die niet bestaat, als je de url intikt zie je een frontpage dat ze 'm willen verkopen
Mokkel met stuntstok
pi_144950071
Sowieso onbegrijpelijk waarom mensen voor margarine ipv boter kiezen. De oorlog is afgelopen, we hebben gewonnen.
pi_144950099
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:48 schreef Mord_Sith het volgende:
Een website die niet bestaat, als je de url intikt zie je een frontpage dat ze 'm willen verkopen
Vaag.

Maar geen idee wat er wel of niet klopt van de claims betreffende margarine. Ik denk zelf dat het momenteel erg overdreven wordt, maar heb me er veel te weinig in verdiept om te zien of die bewering van mij wel basis heeft. Ik gebruik al jaren gewoon (weer) roomboter, net als mijn opa en oma O+ Mijn ouders hebben altijd margarine gebruikt en doen dat nog steeds (nu met cholesterolverlagende eigenschappen terwijl ze geen te hoog cholesterol hebben 8)7 ).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_144950140
quote:
Het eindresultaat van de olie wordt meestal in supermarkten verkocht onder de noemer ‘geschikt is om in te bakken’, het rookt namelijk niet meer. Dat klopt, alle natuurlijke stoffen zijn eruit waardoor het niet meer rookt. Plantaardige oliën zijn meestal van de omega 6 soort.
Voedingscentrum:
quote:
Het bekendste omega-6-vetzuur is linolzuur. Linolzuur komt veel voor, vooral in plantaardige oliën zoals zonnebloemolie, maïsolie en sojaolie, maar ook in margarine, halvarine en bak- en braadvetten.
...
Linolzuur heeft een gunstig effect op het cholesterolgehalte en daarmee op het risico op hart- en vaatziekten. Een tekort aan linolzuur leidt tot een droge schilferige huid en een groeiachterstand.
Nu weet ik het niet meer hoor :?

:')
  zaterdag 27 september 2014 @ 10:54:35 #10
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_144950147
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:45 schreef Paul het volgende:
Ik durf geen margarine meer te eten ;(
Omdat het op de website van een healthfood-sekte staat die vette winst haalt uit "gezonde" producten ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_144950190
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:54 schreef SlaadjeBla het volgende:

Nu weet ik het niet meer hoor :?

:')
Ik vind WebMD nog wel redelijk betrouwbaar: http://www.webmd.com/wome(...)ential-fats-and-oils

quote:
Unfortunately, we eat way too much omega-6, which is found in the corn oil and vegetable oils used in so much American food. Too much omega 6 can raise your blood pressure, lead to blood clots that can cause heart attack and stroke, and cause your body to retain water.

We don't eat nearly enough omega-3, which can reduce our risk for heart disease and cancer. Omega-3 is found in fish and fish oil, all green leafy vegetables, flax seed, hemp, and walnuts.
pi_144950466
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:54 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Omdat het op de website van een healthfood-sekte staat die vette winst haalt uit "gezonde" producten ?
En jij geloof de margarine industrie die vette ( :') ) winst haalt uit de verkoop van margarine wel?
Beide partijen hebben hier iets te winnen lijkt me.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_144950750
Moet dit niet in BNW?
  zaterdag 27 september 2014 @ 11:45:44 #14
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_144950907
Je moet dingen eten die je lekker vindt.
Vind je margarine lekker, vooral eten. Vind je boter lekker, vooral eten.
Zoiets als boter of margarine eten voor je gezondheid is flauwekul.
Net zoals chocolade eten voor je gezondheid flauwekul is.
pi_144951181
zolang je geen kuipje per dag opeet zal het wel meevallen
pi_144951681
*duikt onder tafel met alu-hoedje*

Het einde der wereld is in zicht, dankzij het gebruik van margarine. :')

Waar kan ik mij aansluiten bij deze sekte?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 27 september 2014 @ 12:33:26 #17
230788 n8n
Pragmatisch
pi_144951891
Sowieso boter/margerine op brood. waar is het spul goed voor :r Als er een keer boter nodig is gewoon roomboter extra creamy de luxe pro 2000.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  Redactie Frontpage zaterdag 27 september 2014 @ 12:33:35 #18
4530 crew  Crazy Harry
pi_144951897
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:54 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Men raadt roomboter als alternatief aan, ik denk niet dat dit artikel ze veel winst op gaat leveren.
Het maakt het artikel wel ongeloofwaardig want roomboter is niet goed om te verhitten.

Als ze nu kokosvet/olie aan zouden raden, dan was het nog enigszins geloofwaardig geweest.
Doordat het label superfood ( :') ) erop geplakt is, moet je tegenwoordig wel goed zoeken om kokosolie voor een schappelijke prijs te kunnen vinden.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  zaterdag 27 september 2014 @ 12:39:01 #19
230788 n8n
Pragmatisch
pi_144952024
Is het trouwens erg om het vet van spek in de pan te laten zitten voor de volgende dag? Vind dat altijd fucking lekker vet om in te bakken maar het ziet er wel vrij discutabel uit al is dat weg als het weer vloeibaar (verhit) is.
pi_144953189
Ik raad iedereen aan om geen margarine meer te eten omdat het vies is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 27 september 2014 @ 13:34:47 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144953457
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 september 2014 12:39 schreef n8n het volgende:
Is het trouwens erg om het vet van spek in de pan te laten zitten voor de volgende dag? Vind dat altijd fucking lekker vet om in te bakken maar het ziet er wel vrij discutabel uit al is dat weg als het weer vloeibaar (verhit) is.
Prima, doe ik ook, spekvet is lekker
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 september 2014 @ 13:39:04 #22
230788 n8n
Pragmatisch
pi_144953581
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Prima, doe ik ook, spekvet is lekker
spekvet

Goed om te weten
  zaterdag 27 september 2014 @ 14:56:19 #23
45206 Pietverdriet
pi_144955433
pi_144955640
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik raad iedereen aan om geen margarine meer te eten omdat het vies is.
Dat lijkt mij idd de allerbelangrijkste reden om het te laten staan :7
  zaterdag 27 september 2014 @ 15:09:39 #25
45206 Pietverdriet
pi_144955805
Blijf het grappig vinden dat veel mensen smout eng en smerig vinden (zonder het te hebben gegeten) maar margarine wel eten. Smout is uitgesmolen vet van varkens, ganzen of kippen. Heerlijk op brood
pi_144956011
Is dat een soort reuzel, Piet? Want dat vond ik vroeger super lekker :9 en dan de kaantjes voor op brood, yummie.
pi_144956184
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Blijf het grappig vinden dat veel mensen smout eng en smerig vinden (zonder het te hebben gegeten) maar margarine wel eten. Smout is uitgesmolen vet van varkens, ganzen of kippen. Heerlijk op brood
In Polen wordt het nog flink gegeten!
  zaterdag 27 september 2014 @ 15:43:37 #28
45206 Pietverdriet
pi_144956630
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:17 schreef Isabeau het volgende:
Is dat een soort reuzel, Piet? Want dat vond ik vroeger super lekker :9 en dan de kaantjes voor op brood, yummie.
Reuzel is van varkensvet, in NL de meest bekende vorm.
  zaterdag 27 september 2014 @ 15:44:44 #29
45206 Pietverdriet
pi_144956643
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:24 schreef jaaapiooo het volgende:

[..]

In Polen wordt het nog flink gegeten!
In D ook.
Ik maak het ook zelf van gerookt vetspek, van gans, ganzenvet is ook heerlijk om aardappels in te bakken.
pi_144956906
Jammie aardappels in ganzen of kippen vet
Margarine is gewoon plastic JUK..... vroeger moest het verplicht op brood van mn moeder (dun als mogelijk maar dan eenklontje in een gaatje van je boterham.....) ik herinner me kokhalzen, verder dus al in geen 25 jaar of langer mer op, gore bagger.
Meeste gebruikt arachide, Ghi, of olijf olie
pi_144960662
Ik ben dol op eenden en ganzenvet O+
pi_144986413
Bakken in kokosvet of roomboter. Verder gewoon geen boter op brood, behalve bij hagelslag of zo.
pi_144987624
Och, mensen die margarine op hun brood smeren hebben sowieso geen smaak. No loss there.

Ik hoef immers geen veldtocht te maken, en smeer dus gewoon roomboter.
"Pools are perfect for holding water"
pi_145348968
ik zit weer aan de roomboter, het liefst ook ossewit of reuzel. overigens gebeurt bij sojasaus ook zo'n soort onnatuurlijk proces.
pi_145353841
Ossewit ^O^

Een paar keer die reut gehaald van diamand, vloeibaar, wat een ellende. Niet lekker en een ramp om schoon te maken. Wat doet het in je lijf dan denk ik, het is net lijm :{ Zonnebloemolie of arachide-olie is lekker om zelf patat te maken en bakken maar voor de snelle snacks uit de frituurpan neem ik ossewit.

Voor de rest gebruik ik van alles om in te braden, soms margarine soms roomboter, soms roomboter met olie. Net waar het voor is. Op brood smeer ik niks, tenzij knoflook/kruidenboter die ik altijd zelf maak met roomboter natuurlijk. :9
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:36:56 #36
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_145355422
Ik gebruik over 't algemeen roomboter. Mijn vrouw wil per se margarine, maar dat probeer ik er langzaam uit te slaan.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_145357982
De rest van het gezin zweert bij halvarine "omdat het gezonder is" :')

Boter O+
pi_145358064
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:49 schreef beeer het volgende:
Sowieso onbegrijpelijk waarom mensen voor margarine ipv boter kiezen. De oorlog is afgelopen, we hebben gewonnen.
:+
pi_145361725
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 04:18 schreef Impressme het volgende:
Zonnebloemolie of arachide-olie is lekker om zelf patat te maken en bakken maar voor de snelle snacks uit de frituurpan neem ik ossewit.
Het is friet!
pi_145361854
Als ik geen blueband halvarine koop krijg ik ruzie met mijn man ;(
Zelf gebruik ik natuurlijk alleen nog roomboter.
pi_145362202
beetje onzin verhaal vind ik. dus dan halen ze van alles uit margarine, so what. zit er ook niks schadelijks meer in, lijkt me. eerst verteld hij hoe alle voedingsstoffen eruit worden gehaald, en dan is daarna verhitten ongezond omdat plantaardige olie daar niet tegen kan. zucht. wel dus, als je alles er eerst uit haalt..
pi_145362863
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:24 schreef pokkerdepok het volgende:
beetje onzin verhaal vind ik. dus dan halen ze van alles uit margarine, so what. zit er ook niks schadelijks meer in, lijkt me. eerst verteld hij hoe alle voedingsstoffen eruit worden gehaald, en dan is daarna verhitten ongezond omdat plantaardige olie daar niet tegen kan. zucht. wel dus, als je alles er eerst uit haalt..
Ga je toch lekker door met eten van margarine. Past goed bij de surrogaatkoffie en schoenleer
pi_145364968
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:46 schreef beeer het volgende:
[..]
Ga je toch lekker door met eten van margarine. Past goed bij de surrogaatkoffie en schoenleer
doe ik :) jij lekker koeiemelk uit een tiet eten.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:13:58 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145365241
In dat kader raad ik vanavond de Keuringsdienst van Waarde aan over de smeermengsels die in flessen verpakt als braadmiddel verkocht worden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145365388
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
doe ik :) jij lekker koeiemelk uit een tiet eten.
Een koeientiet is nou niet echt een afknapper. Ik zou roomboter nog uit de pik van Jezus zuigen als margarine het alternatief was.
pi_145365406
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:13 schreef golfer het volgende:
In dat kader raad ik vanavond de Keuringsdienst van Waarde aan over de smeermengsels die in flessen verpakt als braadmiddel verkocht worden.
Dat is volgens mij letterlijk smerig :+
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:22:06 #47
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145365446
Maar waar moet ik dan aan doodgaan..? :'(

One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  Official ESF Kreviewer donderdag 9 oktober 2014 @ 15:25:16 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_145365563
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 16:00 schreef liedetector het volgende:
Margarine is gewoon plastic JUK..... vroeger moest het verplicht op brood van mn moeder (dun als mogelijk maar dan eenklontje in een gaatje van je boterham.....) ik herinner me kokhalzen, verder dus al in geen 25 jaar of langer mer op, gore bagger.
Meeste gebruikt arachide, Ghi, of olijf olie
Overdrijven is ook een vak. :'). Mijn god zeg...
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:29:38 #49
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_145365687
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:19 schreef beeer het volgende:
[..]
Een koeientiet is nou niet echt een afknapper. Ik zou roomboter nog uit de pik van Jezus zuigen als margarine het alternatief was.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:36 schreef MutedFaith het volgende:
Ik gebruik over 't algemeen roomboter. Mijn vrouw wil per se margarine, maar dat probeer ik er langzaam uit te slaan.
:D

quote:
9s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:09 schreef Biekuh het volgende:
[..]
Het is friet!
:(
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_145365706
Ik dacht ook altijd dat ik 'boter' vies vond vroeger. Ik at 't wel als 't op m'n broodjes voor bijvoorbeeld dagjes uit ofzo gesmeerd werd, maar lekker was anders ;( .

Maar dat was dus margarine ;(

Roomboter daarentegen.... :9 dat heb ik de laatste jaren wel echt leren waarderen. Hier komt ook geen margarine het huis in. Bleh.
Ja doei.
pi_145365877
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:19 schreef beeer het volgende:
[..]
ja dan geef ik het op, jij wint.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')