Ovh jee, sterktequote:Op maandag 29 september 2014 12:35 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
DDA zit vandaag zelf in de lappenmand, dus ik ga weer naar mijn bedje toe
Nou, ik vind het geen laffe keuze... Absoluut niet.quote:Op maandag 29 september 2014 18:17 schreef deedeetee het volgende:
Dank jullie wel dat jullie me idg niet afbranden voor mijn lafheid. De aanblik van het bloederige slijm en de wetenschap dat dit weer een al kreunend poepend Joopje zou worden gaf de doorslag.
Hier op dit moment 3 opgeluchte gezinsleden en eentje die net als ik treurt.... dat vind ik ook heel moeilijk mja wat moest ik anders ?![]()
Ik heb hem zijn speeltjes meegegeven maar zit nu nog tegen een grote bench die in de schouw is ingebouwd aan te kijken.
Ach meis toch. Het is raar en onwerkelijk. Maar voel je nou niet dom. (makkelijk gezegd natuurlijk). Maar het is echt niet waar. Je stond redelijk machteloos en wist niet waar je aan toe was of wat er nog komen zou. Daarbij stonden niet allen familieneuzen de zelfde kant op.quote:Op maandag 29 september 2014 17:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De diarree wisselde sinds gisteren. Elke x werd het minder tot bijna normaal en dan weer opnieuw minder tot erge diarree compleet bloederig slijm. Ik werd er knettergek van.... Het arme beest bleef maar poepen. Da kon niks anders dan medicatie geven en afwachten of dat helpt en anders verschillende poep en bloed onderzoeken doen. Dat ging wel een hele tijd duren zei de assistent.
Het is was vandaag * op *![]()
Fokker gebeld en die is hem komen halen. Flink achter de dichte voordeur staan huilen toen hij weg was en loop nu duf rond. Het voelt zo ráár en onwerkelijk.
Ik voel me zooooooooooooooooo dom !
Precies dat dus, Niet alle keuzes zijn makkelijk en niet alle keuzes maak je zo maar, sommige keuzes gaan recht tegen je hart in maar zijn soms toch de betere voor jezelf, hoe zwaar ookquote:Op maandag 29 september 2014 18:23 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ach meis toch. Het is raar en onwerkelijk. Maar voel je nou niet dom. (makkelijk gezegd natuurlijk). Maar het is echt niet waar. Je stond redelijk machteloos en wist niet waar je aan toe was of wat er nog komen zou. Daarbij stonden niet allen familieneuzen de zelfde kant op.
Je hebt gekozen voor alle partijen en in mijn ogen ben je dan helemaal niet dom.
Heel, heel erg veel sterkte en gewoon een hele, hele dikke knuf![]()
Nee, dat was niet laf. Je hebt er heel veel in gestoken en kwam vér in de zone waarin je de vraag stellen moet of doorgaan wel zin heeft.quote:Op maandag 29 september 2014 18:17 schreef deedeetee het volgende:
Dank jullie wel dat jullie me idg niet afbranden voor mijn lafheid. De aanblik van het bloederige slijm en de wetenschap dat dit weer een al kreunend poepend Joopje zou worden gaf de doorslag.
Hier op dit moment 3 opgeluchte gezinsleden en eentje die net als ik treurt.... dat vind ik ook heel moeilijk mja wat moest ik anders ?![]()
Ik heb hem zijn speeltjes meegegeven maar zit nu nog tegen een grote bench die in de schouw is ingebouwd aan te kijken.
Nope, de overdosering is geen gevaar mits je je gewoon aan de adviezen op de verpakking houdt. Honden hebben veel hogere tolerantie grens voor vitamine A en D als mensen, dat heeft ook te maken met "feest en honger" aanpassingen. Wolven/honden kunnen in een keer heel veel opeten, dus ook bijv. heel veel lever (rijk aan vit A), om vervolgens een "honger" periode te overleven.quote:Op maandag 29 september 2014 12:45 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Dankjewel weer
Duidelijk, we gaan dus nog een poosje afwachten en kijken hoe Noortje zich verder houdt. En ik denk dat we voor alle zekerheid de Beaphar vitaminedruppels maar eens aan gaan schaffen als aanvulling op het voer. Ik neem aan dat die ook geschikt zijn voor drachtige honden? En dat je ook bij een -hopelijk- drachtige hond niet kan overdoseren (zoals te veel vit.A bij zwangere vrouwen bv)?
Heb je een dm gestuurd!quote:Wbt calcium maak ik me niet echt zorgen, Nori's ellebogen en heupen zijn natuurlijk geröntgend en waren prima, geen OCD gelukkig. En volgens mij ook geen rubbernose, ik geloof dat we nog wel goed zitten wat dat betreftMaar heb je een idee hoeveel het zou kosten om de voeding na te laten rekenen? Want op zich ben ik wel benieuwd.
Test op FIP (coranavirus) is helaas niet betrouwbaar... Maar als een da een sterke verdenking heeft dat het FIP is, dan is het vaak toch FIP. Natte vorm is wel makkelijker te herkennen dan droge vorm.quote:Op maandag 29 september 2014 12:56 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Op Zorro is geen sectie gepleegd maar ze zijn wel eerder getest op fip. Nu weet ik ook wel dat het zich later kan openbaren.
Ach, zie je Pluis zielig / levensmoe kijken zoals alleen Britten het kunnenquote:Op maandag 29 september 2014 13:40 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dank je!
Hier een foto van 't arme beest (ook voor DDA, omdat je van kijken naar diertjes altijd blij wordt en dus sneller beter)
[ afbeelding ]
Was gisteren. Ze zit een beetje sip te kijken, maar hier waren de oogjes nog schoon. Ze ziet er nu echt heel ziekjes uit, met die tranende oogjes. Volgende week terug naar de DA voor nog een antibiotica-injectie. Ze is ingeënt, dus onze DA verwacht niet dat het ziekteverloop heel zwaar zal zijn. Niet zo heftig als wanneer ze niet ingeënt zou zijn iig.
DDT, het is heel moeilijk, maar je moet zich niks kwalijk nemen! Ik zou waarschijnlijk al veel eerder met met handen in mijn haar zitten als ik een hond met chronische diarree zou hebben.quote:Op maandag 29 september 2014 17:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De diarree wisselde sinds gisteren. Elke x werd het minder tot bijna normaal en dan weer opnieuw minder tot erge diarree compleet bloederig slijm. Ik werd er knettergek van.... Het arme beest bleef maar poepen. Da kon niks anders dan medicatie geven en afwachten of dat helpt en anders verschillende poep en bloed onderzoeken doen. Dat ging wel een hele tijd duren zei de assistent.
Het is was vandaag * op *![]()
Fokker gebeld en die is hem komen halen. Flink achter de dichte voordeur staan huilen toen hij weg was en loop nu duf rond. Het voelt zo ráár en onwerkelijk.
Ik voel me zooooooooooooooooo dom !
Dat zou allemaal heel mooi zijn, maar ik denk dat er maar heel weinig eigenaren zijn die bereid zijn tot dit soort onderzoeken te betalen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 01:10 schreef Teslynd het volgende:
Er is dus het gewone waarvan je hoopt dat het wat bereikt en er is de medische, die beslist onder medisch toezicht moet, met voorafgaand onderzoek naar overdadige ongewenste en ontbrekende gewenste stammen. Er moet een anaeroob milieu gecreëerd worden. En er moet vooraf op allergieën/intoleranties getest worden - je kan allergisch zijn voor gefermenteerde produkten.
Rustig aan kan niet, Beaphar heeft mij hard nodigquote:Op dinsdag 30 september 2014 08:56 schreef deedeetee het volgende:
Fijn dat je je alweer wat beter voelt, rustig aan doen dan knap je het snelste weer op.
Dank je welquote:Op dinsdag 30 september 2014 09:05 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
DDT, het is heel moeilijk, maar je moet zich niks kwalijk nemen! Ik zou waarschijnlijk al veel eerder met met handen in mijn haar zitten als ik een hond met chronische diarree zou hebben.
Je heb van alles geprobeerd en helaas heeft het niet geholpen. Fijn dat de fokker Joop zonder problemen terug kon nemen, maar voor jou blijft het natuurlijk een moeilijke beslissing....
Heel veel sterkte
er is nog niks getest/uitgesloten. Misschien zei ze wel fiv. Mijn gehoor is niet altijd zo goed en vooral als ik al emotioneel ben. We horen het morgen wel.quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:56 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Test op FIP (coranavirus) is helaas niet betrouwbaar... Maar als een da een sterke verdenking heeft dat het FIP is, dan is het vaak toch FIP. Natte vorm is wel makkelijker te herkennen dan droge vorm.
Wat naar dat je dan waarschijnlijk 2 katten met FIP (gehad) heb!Komen zij van dezelfde fokker? FIP is in principe officieel niet besmettelijk voor een volwassen kat. Besmetting vindt plaats gedurende eerste levensweken. Voor de zekerheid adviseren wij wel het huis te ontsmetten en minimaal 3 maanden wachten voordat je een kitten in huis neemt...
Zijn FeLV/FIV al uitgesloten? Want die zijn wel besmettelijk. Dan zou mr. trouble ook getest moeten worden...
Heel veel sterkte, FR
Ik red t wel. Ik ben een taaie. Mijn man is nu helemaal razend vanwege de geldkwestie. Mijn zoon diep verdrietig want die mist Joop heel erg en hoopte dat ik hem als hij beter was weer terug zou nemen. Helaas dat doe ik niet. Ik heb er totaal geen vertrouwen in en zou de eerste weken/maanden doorlopend in angst zitten voor de terugkeer van de diarree.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:30 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Rustig aan kan niet, Beaphar heeft mij hard nodig![]()
Hoe gaat het met jullie?
Als Zorro FIV (of FeLV) gehad heeft, dan is het wel wrang dat Fire en Mr. Trouble niet getest zijnquote:Op dinsdag 30 september 2014 09:30 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
er is nog niks getest/uitgesloten. Misschien zei ze wel fiv. Mijn gehoor is niet altijd zo goed en vooral als ik al emotioneel ben. We horen het morgen wel.
Ze zijn geen familie van elkaar maar mijn ouders hebben wel het neefje van (wijlen) Zorro
Boosheid is ook een stadium van rouwverwerking, heel begrijpelijk dus in deze situatie.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik red t wel. Ik ben een taaie. Mijn man is nu helemaal razend vanwege de geldkwestie. Mijn zoon diep verdrietig want die mist Joop heel erg en hoopte dat ik hem als hij beter was weer terug zou nemen. Helaas dat doe ik niet. Ik heb er totaal geen vertrouwen in en zou de eerste weken/maanden doorlopend in angst zitten voor de terugkeer van de diarree.
De andere 2 kinderen zijn opgelucht dat nu de rust terug kan keren.
edit : ik begin nu een beetje boos te worden, dat helpt gek genoeg![]()
Bij Zorro hebben ze daar niet aan gedacht. Ze dachten een gewone tumor in zijn buik hij was 10. Nu waren wij op vakantie dus hij is door een andere DA geëuthanaseerd. Mr trouble heet Rossi maar mr trouble is zijn bijnaam omdat het tot nu toe veel ellende met hem is geweest.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:33 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als Zorro FIV (of FeLV) gehad heeft, dan is het wel wrang dat Fire en Mr. Trouble niet getest zijnMr Trouble (heet hij echt zo?
) alsnog testen als Fire positief blijkt te zijn, zou ik zeggen.
Sterkte
Wat naar allemaalquote:Op dinsdag 30 september 2014 10:38 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Bij Zorro hebben ze daar niet aan gedacht. Ze dachten een gewone tumor in zijn buik hij was 10. Nu waren wij op vakantie dus hij is door een andere DA geëuthanaseerd. Mr trouble heet Rossi maar mr trouble is zijn bijnaam omdat het tot nu toe veel ellende met hem is geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |