SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
De Coradia Continental waarvan ik hier eerder een foto neerzette is een leuk ding van buiten, van binnen vond ik hem een beetje karig. SLT vind ik van binnen moderner ogen qua inrichting.
Ik heb geen foto's van het interieur gemaakt, Google maar naar 'ENNO' als je benieuwd bent.![]()
Ik zag net op Facebook ook foto's van de Skoda DB 102 met rijtuigen. Zag er flitsend uit, maar volgens mij was het ook een schaalmodel..![]()
Klopt. En ik heb op de stoelen gezeten die in dat ding komen te zitten. Dat zijn dezelfde stoelen als in de ÖBB CityJet, maar met minder features.
Bij de stand van de fabrikant stond een opstelling van die stoelen zoals ze in de 2e klas van de CityJet komen, ik kan je zeggen: dat zat verdomd goed voor een stoptrein.![]()
Tussen 18:00 en 21:00 heeft men op Apeldoorn-Deventer linkerspoor gereden. Wel creatief zo
Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Hoi Hoi een vraagje:
Als je een retourtje koopt van Den Haag HS naar Brussel Centraal en er zijn werkzaamheden waarbij je eerst de snelbus van Den Haag naar Rotterdam moet nemen om daar de trein te nemen.
Is het dan niet slimmer om het retourtje Den Haag - Brussel in Rotterdam te kopen? Of maakt dat niet veel uit?
Alvast bedankt.''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''![]()
Mooi dat ze zo creatief waren om alles te laten rijden! Maar waarom reed men überhaupt linkerspoor?quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:49 schreef _JdM_ het volgende:
Tussen 18:00 en 21:00 heeft men op Apeldoorn-Deventer linkerspoor gereden. Wel creatief zo![]()
Werkelijk geen idee. Gok een seinstoring ofzo.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:59 schreef boriq het volgende:
[..]
Mooi dat ze zo creatief waren om alles te laten rijden! Maar waarom reed men überhaupt linkerspoor?Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Volgens de vertrekstaten van ovtijden stond er blijkbaar ergens een defecte trein, zijn ook een aantal stoptreinen Apeldoorn - Almelo opgeheven. Maar dan komt het volgende punt, waarom meld de NS dan niets?quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:06 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Werkelijk geen idee. Gok een seinstoring ofzo.![]()
![]()
![]()
![]()
Al bekend? IC Brussel schijnt in de nieuwe dienstreg. met minder capaciteit te gaan rijden.
5X 2e Klasse en 1x 1e Klasse (ipv huidige 7 bakken)
Oftewel gaat weer lekker druk worden.
Wanneer komt er nu eens een echt alternatief. Bijv. een IC met zitplaatsreserveringsmogelijkheden.![]()
Die trein was in Hengelo defect gegaan (7072, 19:06 uit Hengelo) en vertrok met +10 en reed tot Almelo. (En de tegentrein in Apeldoorn opgeheven)quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:10 schreef boriq het volgende:
[..]
Volgens de vertrekstaten van ovtijden stond er blijkbaar ergens een defecte trein, zijn ook een aantal stoptreinen Apeldoorn - Almelo opgeheven. Maar dan komt het volgende punt, waarom meld de NS dan niets?![]()
Als je in Rotterdam een kaartje koopt vanaf Den Haag naar Brussel, betaal je evenveel als dat je dat kaartje in Den Haag koopt...quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:49 schreef Bredemug het volgende:
Hoi Hoi een vraagje:
Als je een retourtje koopt van Den Haag HS naar Brussel Centraal en er zijn werkzaamheden waarbij je eerst de snelbus van Den Haag naar Rotterdam moet nemen om daar de trein te nemen.
Is het dan niet slimmer om het retourtje Den Haag - Brussel in Rotterdam te kopen? Of maakt dat niet veel uit?
Alvast bedankt.dag![]()
Hij rijdt al behoorlijk wat maanden met 8 bakken (6x 2e, 2x 1e). Het verbaast me niks in ieder geval, het is traditie dat de Beneluxtrein stamp- en stampvol moet en zal zitten.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:13 schreef Rostkreuz het volgende:
Al bekend? IC Brussel schijnt in de nieuwe dienstreg. met minder capaciteit te gaan rijden.
5X 2e Klasse en 1x 1e Klasse (ipv huidige 7 bakken)
Oftewel gaat weer lekker druk worden.
Wanneer komt er nu eens een echt alternatief. Bijv. een IC met zitplaatsreserveringsmogelijkheden.
Zitplaatsreservering is achterlijk en moet overal optyfen. Het slaat nergens op dat ik op elk willekeurig moment van Roosendaal naar Breda of Rotterdam zou kunnen, maar voor Antwerpen niet spontaan in de trein kan stappen wanneer ik daar toevallig zin in heb.![]()
Het hoeft ook geen verplichting te worden. Maar optioneel zoals in ICE. Waarbij je ook zonder reservering mee kan. Ik denk dat reizigers dat wel op prijs stellen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:47 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zitplaatsreservering is achterlijk en moet overal optyfen. Het slaat nergens op dat ik op elk willekeurig moment van Roosendaal naar Breda of Rotterdam zou kunnen, maar voor Antwerpen niet spontaan in de trein kan stappen wanneer ik daar toevallig zin in heb.![]()
Dat werkt niet in Nederland, zowel vanwege de treinen als vanwege de mentaliteit. In ICE kun je nog zien of een zitplaats op een deel van het traject gereserveerd is, in een Nederlandse trein moet je maar gewoon gaan zitten en hopen dat dat niet het geval is.quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:29 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Het hoeft ook geen verplichting te worden. Maar optioneel zoals in ICE. Waarbij je ook zonder reservering mee kan. Ik denk dat reizigers dat wel op prijs stellen.
Je kan ook net als Fyra een apart rijtuig vrijhouden voor gereserveerde zitplaatsen, maar ook daar heeft iedereen (terecht) schijt aan en gaat er gewoon zitten.![]()
Dan fix je dat tochquote:Op vrijdag 26 september 2014 22:33 schreef Ireyon het volgende:
in een Nederlandse trein moet je maar gewoon gaan zitten en hopen dat dat niet het geval is.![]()
![]()
![]()
De ODEG, de Ostdeutsche Eisenbahngesellschaft, exploiteert sinds 2002 een aantal spoorlijnen rond Berlijn. Sinds december 2012 zijn daar twee RegionalExpress-lijnen bijgekomen die dwars door het centrum van Berlijn komen. De op de foto afgebeelde Stadler KISS (445.103 voor de nummertjesfappers) zal, na een stilstand van een bizarre 10 minuten, zijn weg vervolgen naar eindbestemming Rathenow.
Telefoonpic, want ik was de hele week te lui om mijn dSLR te gebruiken, ook al heb ik hem bij me![]()
![]()
![]()
Gereviseerde BR221
Monorail *kwijl*
Frecciarossa 1000 Executive klasse
Beetje jammer van het weer.
[ Bericht 7% gewijzigd door AIex op 27-09-2014 06:48:19 ]![]()
Ah, nog een InnoTrans-beursganger (en dus niet de papadagen) in dit topic. Ik dacht al dat ik de enige was
Wat zijn dat trouwens voor wazige strepen op die eerste 2 foto's?
[ Bericht 20% gewijzigd door James1988 op 27-09-2014 00:44:00 ]![]()
Wat een kut foto!quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:21 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
De ODEG, de Ostdeutsche Eisenbahngesellschaft, exploiteert sinds 2002 een aantal spoorlijnen rond Berlijn. Sinds december 2012 zijn daar twee RegionalExpress-lijnen bijgekomen die dwars door het centrum van Berlijn komen. De op de foto afgebeelde Stadler KISS (445.103 voor de nummertjesfappers) zal, na een stilstand van een bizarre 10 minuten, zijn weg vervolgen naar eindbestemming Rathenow.
Telefoonpic, want ik was de hele week te lui om mijn dSLR te gebruiken, ook al heb ik hem bij me![]()
![]()
![]()
Hmm strange, ff opnieuw upgeload..quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:37 schreef James1988 het volgende:
Wat zijn dat trouwens voor wazige strepen op die eerste 2 foto's?![]()
Waar zijn de mooie vrouwen die dit soort treinen aan de man moeten brengen?quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Die waren binnen. Bij bijna alles wat je vroeg was het 'dat moet ik even aan mijn collega vragen hoor, momentje'quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waar zijn de mooie vrouwen die dit soort treinen aan de man moeten brengen?![]()
![]()
Sinds wanneer en waarom rijdt de internationale ic naar Berlijn via lelystad over de hanzelijn? Ik zag hem laatst al net net ook weer. Ik weet dat het de omleidingsroute is maar ik zie hem dus wel vaker...Bedankt DOEI!![]()
Het is een toeristische attractie. In het panoramarijtuig staat een Duits vrouwtje met microfoon. De trein rijdt dan met een aangepaste snelheid door Lelystad heen en de Duitse mevrouw roept dan: "Als u links kijkt ziet u een proleet die wordt achtervolgd door winkelpersoneel na het plegen van diefstal.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:30 schreef desbarts het volgende:
Sinds wanneer en waarom rijdt de internationale ic naar Berlijn via lelystad over de hanzelijn? Ik zag hem laatst al net net ook weer. Ik weet dat het de omleidingsroute is maar ik zie hem dus wel vaker...
Aan de rechterkant ziet u een verkeershufter die wordt doodgeslagen met een stoeptegel."
Big booming business. Die Duitsers snappen het wel![]()
![]()
Werkzaamheden Weeps - Hilversumquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:30 schreef desbarts het volgende:
Sinds wanneer en waarom rijdt de internationale ic naar Berlijn via lelystad over de hanzelijn? Ik zag hem laatst al net net ook weer. Ik weet dat het de omleidingsroute is maar ik zie hem dus wel vaker...![]()
![]()
En hoe zit het dan met de (als ik het goed zag) nacht express (rode loco + donkerblauwe oude rijtuigen).
Die zoefde hier net ook voorbij.
Edit:
Ah thanks.Bedankt DOEI!![]()
"Hoi, ik heb een kutbaan."quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:56 schreef James1988 het volgende:
De beursbabes van Siemens, de Velaro girls:
[ afbeelding ]Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ingehuurde rit voor de Britse merciaCharters, was een fotostop gepland.quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:09 schreef desbarts het volgende:
Die trein staat trouwens stil op station dronten...
[ afbeelding ]![]()
Die PESA neus doet me denken aan de eerste concepten voor de nieuwe DDZ neus die er helaas nooit gekomen is![]()
Zijn daar pics van?quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:53 schreef Ireyon het volgende:
Die PESA neus doet me denken aan de eerste concepten voor de nieuwe DDZ neus die er helaas nooit gekomen is![]()
Heb al tevergeefs zitten zoekenquote:![]()
't Was zo'n plaatje met 3 neus-concepten; de oude DD-AR stijl, de hippe verfbeurt die het nu heeft en een complete neus-ombouw in die PESA stijl. Was toen al wel een gevalletje "Ja tof maar gaat nooit gebeuren natuurlijk".![]()
Die staat lekker charmant haar neus te snuitenquote:Op zaterdag 27 september 2014 08:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waar zijn de mooie vrouwen die dit soort treinen aan de man moeten brengen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
We krijgen een RailShark!quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:30 schreef James1988 het volgende:
PESA LINK (DMU) voor DB, de éénbaksversie.
![]()
socios ben jij dat?"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman![]()
Tsja, als je geen ETMET hebt is een trein al snel bijzonder he
Nee, ik heb weekend. Bier en muziek op het momentquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:08 schreef greavy het volgende:
Zag ik net Monopoly bij Appingedam voorbij rijden richting Groningen ????![]()
![]()
Ik kijk ook in iedere kutbus die ik zie of ik Dennis zie zitten maar ook nog nooit gezienquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:08 schreef greavy het volgende:
Zag ik net Monopoly bij Appingedam voorbij rijden richting Groningen ????![]()
![]()
Ja gisteren in Enschede wel lachenquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik kijk ook in iedere kutbus die ik zie of ik Dennis zie zitten maar ook nog nooit gezienLopen 2 van die studentes van de trap af te rennen, zegt de ene zo "Linda hou de bus tegen!". Roep ik erachteraan "Dennis, rijden!"
Vanmiddag om 17.20u lijn 61 naar Overdinkelquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik kijk ook in iedere kutbus die ik zie of ik Dennis zie zitten maar ook nog nooit gezienIk zat gisteren in Haaksbergen, en ben via Goor naar Hardenberg geweest. Geen Enschede gezien dusquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja gisteren in Enschede wel lachenLopen 2 van die studentes van de trap af te rennen, zegt de ene zo "Linda hou de bus tegen!". Roep ik erachteraan "Dennis, rijden!"
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
2294 eurootjes 80 per strekkende metert. Inclusief plaatsing neem ik aan? Lijkt me niet eens overdreven duur eigenlijk.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:44 schreef b2py het volgende:
U wilt 2500 meter geluidsscherm, dat kan. Dat kost u dan 5.737.000 euro.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
kan best hoor. Ik heb eigenlijk geen idee wat zoiets normaal kost.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
geheel in PTA stijl: ong. 2x de helftquote:Op zaterdag 27 september 2014 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee wat zoiets normaal kost.![]()
ik vraag mij af of het nog mogelijk is om morgen met de stoomtrein bij Tata mee te gaan.
de website geeft aan "28 sept (reserveren (nog) niet (meer) mogelijk)"
duidelijk.
http://csy.nl/dienstregeling.phpRoses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Je kunt maar tot vrijdag 18u reserveren, daarna is het niet meer mogelijk. Ik ga er morgen ook naar toe, maar was ook te laat met reserveren. Morgen dus maar op tijd daar zijn.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik vraag mij af of het nog mogelijk is om morgen met de stoomtrein bij Tata mee te gaan.
duidelijk.
http://csy.nl/dienstregeling.phpPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
"nog niet" of "niet meer" is allebei "niet". Dusquote:Op zaterdag 27 september 2014 18:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
duidelijk.
http://csy.nl/dienstregeling.php
Ik heb 'm zien staan maar heb er verder niet echt aandacht aan besteed. Mijn aandacht op het buitenterrein ging vooral uit naar de raampjestreinen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:17 schreef b2py het volgende:
James, ben je toevallig ook bij dit ding geweest?
http://www.railjournal.co(...)ain.html?channel=542![]()
![]()
Het was te proberenquote:Op zaterdag 27 september 2014 20:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb 'm zien staan maar heb er verder niet echt aandacht aan besteed. Mijn aandacht op het buitenterrein ging vooral uit naar de raampjestreinen.![]()
![]()
![]()
Iemand ervaring met dit kopen http://www.spoordeelwinkel.nl/product/september/bol ?
Werkt dit identiek aan de kruidvat/blokker/etc kaartjes in dat je een code ontvangt en die dan moet invullen op de NS website?
Het ding is namelijk dat ik het voor iemand anders wil kopen. Die gene heeft geen toegang tot iDeal..Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|![]()
Het is een dagretour en geen dagkaart zoals de rest, maar verder is het gelijk volgens mij.PM mij!
Zoals jullie weten heb ik me de afgelopen week weer eens vermaakt in Berlijn. Het doel van mijn bezoek aan de stad die tot 25 jaar geleden in tweeën werd gespleten door een muur was InnoTrans, de grootste vakbeurs voor alles wat verwant is aan de spoorwegen.
Voor hobbyisten (en voor papa's met kindjes) worden in het weekend publieksdagen gehouden, maar omdat mijn interesse wat breder is dan alleen treintjes vind ik een bezoek aan de beurs zelf absoluut de moeite waard. Deze keer heb ik mijn dSLR in de tas laten zitten, alle foto's zijn met mijn smartphone gemaakt. Als je dat niet bevalt, pech![]()
---
S-Bahnperron Berlin Hauptbahnhof. Op de grote stations en op diverse andere plekken in de stad is reclame te vinden voor de InnoTrans-beurs. Ook de publieksdagen worden genoemd, waar iedere 2 jaar veel volk op afkomt.
---
Dit jaar is één van de prominte aanwezigen op het buitenterrein de Frecciarossa 1000, een nieuwe hogesnelheidstrein voor Trenitalia die wordt gebouwd door AnsaldoBreda (u allen bekend van spaghettiboemel Fyra V250) en Bombardier. De Frecciarossa 1000 wordt "the most stunning train in the world" genoemd door zijn makers, wat ik zeker kan beamen.
---
Voor MVG, de stadsvervoerder van München, bouwt Siemens nieuwe metro's van het type C2. De C2 kenmerkt zich door een licht en ruim interieur waarin de kleur blauw en ronde vormen de boventoon voeren.
---
Een oudgediende: voor de derde keer op rij heeft Siemens een paar Vectron-locomotieven meegenomen naar Berlijn. Met de voorste locomotief wil Siemens benadrukken dat ze niet alleen locomotieven bouwen, maar ook zorgen voor betrouwbaarheid en beschikbaarheid van de locs die zij bouwen.
De achterste loc, de Vectron DE, is een dieselektrische uitvoering. Op de zijkant staat een tekening van een cheetah die verandert in een Vectron. Leuk feitje: tijdens InnoTrans heeft het Duitse EBA een typetoelating afgegeven voor de inzet van de Vectron DE in Duitsland.
---
Enkele jaren geleden heeft DB Fernverkehr een bestelling geplaatst voor dubbeldeks intercityrijtuigen bij Bombardier Transportation. Bombardier heeft deze rijtuigen de naam 'TWINDEXX Vario' gegeven, waarmee Bombardier duidelijk laat merken dat de rijtuigen makkelijk aangepast kunnen worden aan de eisen en wensen van de klanten.
Van binnen zijn deze rijtuigen een mix van de RE-Dosto en een ICE. Er zijn geen binnendeuren, maar er is wel veel houtwerk aanwezig, reserveringsdisplays zijn geplaatst en de stoelen zijn van een wat hogere kwaliteit. Toch vind ik het geheel niet echt DB IC-waardig ogen, maar wellicht denken de uiteindelijke klanten van DB daar anders over.
---
Nieuw dit jaar is de OMNEO van Bombardier Frankrijk. De OMNEO is een combinatie tussen een dubbeldekker en een enkeldeks trein, bedoeld om maximale capaciteit te combineren met zelfstandige toegankelijkheid voor personen met een beperkte mobiliteit. In de gelijkvloerse bak zitten de deuren, is er ruimte voor fietsen en zijn de kasten voor tractie e.d. geplaatst.
In de dubbeldeksrijtuigen is gekozen voor een 2+3-opstelling, waardoor zo veel mogelijk reizigers een zitplaats kunnen krijgen. Links: benedenverdieping, rechts: bovenverdieping.
Kennelijk denkt Bombardier dat mensen die naar boven of beneden willen het niet erg vinden om over andere reizigers heen te klimmen.
---
In 2008 heeft DB Regio een mega-order geplaatst bij Bombardier voor de levering van nieuwe treinen voor het regionaalverkeer. Sinds 2011 rijden de treinen van het type TALENT 2 (ook bekend als Baureihe 442) rond in verschillende Duitse regio's. Andere vervoerders hebben ook gekozen voor de TALENT 2, zoals het Britse National Express.
---
Vorig jaar heeft de Britse overheid besloten om een megacontract voor de levering van nieuw intercitymaterieel (de IEP) te gunnen aan het van oorsprong Japanse Hitachi Rail. De eerste treinstellen ondergaan momenteel statische tests in Japan, op haar stand had Hitachi een model van de EMU-versie van de IEP, Class 801.
Het schaalmodel op de Hitachi-stand was opengewerkt, waardoor een goede impressie kon worden gekregen van hoe Britse intercityreizigers in de toekomst vervoerd gaan worden. Dit is de 1e klasse.
---
Hitachi had ook iets anders meegenomen naar Berlijn: een mockup van een bak van de AT200. De AT200 is een nieuwe trein die Hitachi voor eigen rekening en risico ontwikkeld heeft, in de hoop orders op de Britse markt in de wacht te slepen. De mock-up was van hoge kwaliteit: de gebruikte materialen zijn zoals Hitachi ze ook in het eindproduct zou willen gebruiken, alles zat stevig vast en de deuren werkten. Op het display boven de gang werd een filmpje afgespeeld van Train Simulator 2014.
Hitachi heeft veel aandacht besteed aan details: het reizigersinformatiesysteem boven de deur toonde dynamiche informatie en was dus geen plaatje. Vanaf een kleine afstand vond ik de informatie op het scherm zeer prettig te lezen.
---
Het Spaanse Talgo had een schaalmodel meegenomen van een Talgo 350 die zij momenteel aan het bouwen zijn voor een hogesnelheidslijn in Saudi-Arabië.
---
CSR, één van de bouwers van rollend materieel in China, had een modelbaan weggezet met daarop een tram die zij bouwen. Deze tram is uitgerust met accu's (supercapacitators), waardoor deze een eindje kan rijden zonder bovenleiding.
---
Stadler, ons allen bekend van de GTW's die op verschillende plekken in het land te vinden zijn, had een model meegenomen van de nieuwste generatie FLIRT. Op een touchscreen kon je je eigen FLIRT maken, waarin je kon kiezen voor verschillende kleurtjes en dingen zoals deuren.
---
De EC250 is de eerste hogesnelheidstrein die gebouwd gaat worden door Stadler. Launching customer zijn de Zwitserse spoorwegen, zij hebben 29 nieuwe treinen besteld waarmee vanaf december 2019 via de Gotthard-routes zullen worden uitgevoerd.
---
Het Poolse Newag had één of ander groen ding meegenomen. Ook van binnen was dit ding zodanig groen dat ik er al vrij snel genoeg van had.
---
Trenitalia-dochter Netinera (vroeger Arriva Deutschland) is eigenaar van locomotief 221.145. Deze locomotief is helemaal opgeknapt door hun werkplaats en was te bezichtigen.
---
Deutsche Bahn heeft bij het Tsjechische Skoda een bestelling geplaatst voor nieuwe trek-duw-treinen voor inzet op de NIM Express, ook bekend als de München-Nürnberg-Express. De Skoda-treinen zullen vanaf december 2016 gaan rijden, met een maximumsnelheid van 200 km/u is en blijft dit één van de snelste RegionalExpressen die Duitsland kent.
---
Ook Skoda: de RegioPanter voor de Tsjechische spoorwegmaatschappij CD.
---
Smile! De Coradia Continental, ook bekend als Baureihe 440, heeft een nieuwe kop gekregen. Metronom heeft 20 Coradia's besteld voor inzet op de "ENNO", een regionale vervoersconcessie in oost-Niedersachsen.
---
Naast de Coradia Continental voor ENNO levert Alstom nieuwe Coradia LINT-treinstellen op voor twee verschillende regio's. Naast een dieselgebied in Niedersachsen zullen er vanaf dienstregeling 2015 nieuwe LINT-treinen gaan rijden in Rheinland-Pfalz onder de naam 'vlexx'.
---
En als toetje: JR East (Japan Railways) had een stand in de nieuwe CityCube. Aanwezig was een Shinkansen-simulator. In plaats van een volledige 3D-wereld (zoals bijvoorbeeld bij Train Simulator) maakt men gebruik van trajectvideo's om te simuleren wat een machinist ziet.
[ Bericht 99% gewijzigd door James1988 op 28-09-2014 02:24:16 (Tekst erin gehangen) ]![]()
Ernstig hoor. En wanneer gaan we daar in Nederland profijt van hebben? Die BR631 bijvoorbeeld, die RailShark die ik hier niet op terug zie, gaan we die ook in Aachen, Venlo of Enschede zien? Dat zou wel vet zijn natuurlijk
[ Bericht 88% gewijzigd door Dr_Flash op 28-09-2014 02:29:12 ]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik heb lang niet alles op de foto gezet. Soms omdat ik er niet aan dacht, en soms omdat ik er gewoon de kans niet voor had. Op zo'n beurs loopt iedereen gewoon maar overal heen, wat het maken van een goede foto niet altijd makkelijk maakt
Zo'n beurs gaat natuurlijk ook niet over het maken van kiekjes, al zie je wel heel veel mensen met camera's rondlopen. Van telefoons tot de meest dure dSLR's die je je kunt voorstellen.![]()
![]()
Ja je ziet wel vaak dat het een soort piemelmeetcompetitie wordt met de camera's en vooral de lenzen. Maar goed, wat heb je aan een 1200 mm f/4 (van 120k euro) als je toch gewoon overal naar toe kunt lopen en zo dicht bij kunt komen als je maar wilt
ohjee ohjee er gaat iets goed mis met de ovchipkaart.
er is vier keer automatisch opgeladen.
als ik het overzicht bekijk op ovchipkaart dan zie ik dat er telkens 10 euro af gegaan is.
toch staat er wel degelijk dat ik ben ingechecked en uitgechecked, de stations kloppen.
echter, er staat een vraagteken bij. "Halte of station niet aangeleverd. Vraag op bij uw OV-bedrijf".
de checkin staat onder het overzicht met de stationsnaam en verder boven in het overzicht staat " Check-in bij NS" zonder stationsnaam. daar is 10 euro berekend, terwijl de ritprijs normaal gesproken 3,40 euro is. gaat lekker zo
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Lastig lastig, de leukste spoorcolleges tijdens de SpoorParade bevinden zich op donderdag & vrijdag..![]()
Iemand enig idee waar die werkzaamheden Zwolle - Meppel ineens vandaan komen? Die stonden er vrijdag nog niet in..
Edit: IC Groningen - Zwolle rijdt tot Assen, sprinter Groningen - Zwolle tot Meppel en 1 keer per uur. Dit gaat niet helemaal goed denk ik?
Edit2: Inmiddels rijden de IC's naar Meppel.
[ Bericht 24% gewijzigd door b2py op 28-09-2014 10:12:04 ]![]()
Leuk verslag, James 1988!
Als ik zie dat de Frecciarossa 1000 o.a. gebouwd is door AnsaldoBreda vraag ik me toch af wat er gebeurt als je een keer tegen die trein aanleunt.
En die Twindexx: zitten daar ook geen deuren tussen de bakovergangen? Als ik in de gemiddelde trein door een bakovergang loop maakt dat best herrie namelijk.
Dat stoeltje in die Omneo bij de trap is inderdaad wel heel knullig.![]()
En wat betreft die EC250: die zou toch niet misstaan op onze HSL.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!![]()
ik heb geen idee. Wilde vanmiddag de baan op, maar zulke werkzaamheden houden mij wel tegen. Volgende week beterquote:Op zondag 28 september 2014 09:50 schreef b2py het volgende:
Iemand enig idee waar die werkzaamheden Zwolle - Meppel ineens vandaan komen? Die stonden er vrijdag nog niet in..
Edit: IC Groningen - Zwolle rijdt tot Assen, sprinter Groningen - Zwolle tot Meppel en 1 keer per uur. Dit gaat niet helemaal goed denk ik?
Edit2: Inmiddels rijden de IC's naar Meppel.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
PESA LINK (aka Shark Haie)quote:Op zondag 28 september 2014 01:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ernstig hoor. En wanneer gaan we daar in Nederland profijt van hebben? Die BR631 bijvoorbeeld, die RailShark die ik hier niet op terug zie, gaan we die ook in Aachen, Venlo of Enschede zien? Dat zou wel vet zijn natuurlijk![]()
Ab Dezember 2014 verkehrt die Oberpfalzbahn auch auf der Strecke Regensburg - Marktredwitz - Schirnding.[2] Für den Betrieb auf dieser Strecke hat am 20. Dezember 2011 Netinera einen Vertrag mit dem polnischen Fahrzeughersteller PESA über die Lieferung von 12 zweiteiligen Dieseltriebwagen unterzeichnet. Die Züge sollen zwischen Juni und Dezember 2014 geliefert werden.
Bayrische Regentalbahn ging ein Schritt weiter und bestellte bereits 14 Züge in Polen. Im Dezember 2014 werden wir die ersten Fahrzeuge einsetzen", sagt Pressesprecherin Christine Hecht.
Rest (Duitsland)
DB Sauerland-Netz: Dezember 2015
Niederbarnimer Eisenbahn, Netz Ostbrandenburg: Dezember 2015
DB Dreieichbahn: Juni 2016
DB Dieselnetz Allgäu: Dezember 2017
[ Bericht 5% gewijzigd door bork op 28-09-2014 13:07:52 ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
quote:![]()
![]()
![]()
Waar sliep je?, ben wel benieuwd naar Intercity Hotel Berlin Hauptbahnhof namelijk.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ah dat biedt perspectiefquote:Op zondag 28 september 2014 12:59 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
PESA LINK (aka Shark Haie)
DB Sauerland-Netz: Dezember 2015
De rest is allemaal veel te er weg
FTFYquote:Op zondag 28 september 2014 13:32 schreef b2py het volgende:
Enschede - Amersfoort is trouwens een prima stuk om al werkend pinten hachelend af te leggen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dank allen
@Kentekenplaat: er zijn wel deuren tussen de bakken
@bork: ik had via Airbnb een appartement in Prenzlauer Berg gehuurd![]()
Leuk buurtjequote:Op zondag 28 september 2014 13:46 schreef James1988 het volgende:
Dank allen
@Kentekenplaat: er zijn wel deuren tussen de bakken
@bork: ik had via Airbnb een appartement in Prenzlauer Berg gehuurd
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Toevallig een foto van de buitenkant?quote:Op zondag 28 september 2014 13:46 schreef James1988 het volgende:
Dank allen
@Kentekenplaat: er zijn wel deuren tussen de bakken![]()
Helaas niet, lukte niet echt om daar een mooie foto van te krijgen.quote:Op zondag 28 september 2014 13:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Toevallig een foto van de buitenkant?![]()
Tof hoor James![]()
maar waar zijn de boothbabes![]()
Heb je trouwens ook even in die Frecciarossa gezeten? Vind die units in Italië best tof, maar ze zijn qua beenruimte wel duidelijk voor kleine glibberItaliaantjes ontworpen..![]()
Van de boothbabes heb ik geen foto's gemaakt, ik heb een goed geheugen.
Ik heb in de F1000 gezeten in de Executive class en in Standard. Bij Executive heb je zeeën van ruimte, in dat rijtuig staan maar iets van 8 stoelen en een meetingroom. In Standard staan veel meer stoelen, die zitten overigens prima en ik vond de beenruimte ook goed te doen.![]()
Zitten jullie ook een beetje in de modeltreintjes? Ik vroeg me af of iemand al eens in N of H0 een V250 heeft (om)gebouwd. Er is volgens mij nog geen fabrikant die dat gedaan heeft, maar een eenpitter wellicht wel?![]()
was te zien tijdens Rail 2014 in Houten
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Awesomeen dan verbouwen zodat ie random deuren en bodemplaten eject
het idee van modeltreinen in 3d uitprinten, daar loop ik zelf ook al enige tijd mee rond. Ben erg benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Oh dat is misschien veel makkelijker dan allerlei dingen los snijden. Zal je namelijk zijn dat die bodemplaten bij het model WEL goed vast zitten
Alles van zo'n modelbaan leent zich perfect voor 3d-printen imho, is wel dag met je handje naar Volmer, Faller etc.quote:Op zondag 28 september 2014 17:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
het idee van modeltreinen in 3d uitprinten, daar loop ik zelf ook al enige tijd mee rond. Ben erg benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt.en de modeltreintjesbouwers hoeven alleen nog maar kale onderstellen en motorblokken te leveren
.
Als je alleen geïnteresseerd bent in stilstaande treinen hoeft zelfs dat niet meer. Print een 3D-model, schilder het en je bent klaar.![]()
Ik bedoel, we hebben het wel over de V250 natuurlijkquote:Op zondag 28 september 2014 18:02 schreef James1988 het volgende:
Als je alleen geïnteresseerd bent in stilstaande treinen
Dat zeg ik.quote:Op zondag 28 september 2014 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik bedoel, we hebben het wel over de V250 natuurlijk![]()
Cool! Het was denk ik (ookquote:Op zondag 28 september 2014 17:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
was te zien tijdens Rail 2014 in Houten
[ afbeelding ]) geen rijvaardig model, op een filmpje rond de 4 minuten staat ie op dezelfde plek
![]()
Nadeel is tot nu toe dat je strepen blijft zien, zodat je een 3D-geprint model nog wel behoorlijk moet nabewerken volgens mij.quote:Op zondag 28 september 2014 18:00 schreef bork het volgende:
[..]
Alles van zo'n modelbaan leent zich perfect voor 3d-printen imho, is wel dag met je handje naar Volmer, Faller etc.en de modeltreintjesbouwers hoeven alleen nog maar kale onderstellen en motorblokken te leveren
.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik ben geen kennerquote:Op zondag 28 september 2014 18:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nadeel is tot nu toe dat je strepen blijft zien, zodat je een 3D-geprint model nog wel behoorlijk moet nabewerken volgens mij.was een deductief proces
.
En dan dacht je dat ongeplande werkzaamheden aan het spoor bizarre aanvangstijden of prognoses hadden. Op de weg is dat blijkbaar normaal...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
"Rijkswaterstaat zet treinen in"quote:Op zondag 28 september 2014 19:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En dan dacht je dat ongeplande werkzaamheden aan het spoor bizarre aanvangstijden of prognoses hadden. Op de weg is dat blijkbaar normaal...
[ afbeelding ]![]()
Echo?
Edit oh wauw de automatische update was stuk
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Wie zat er zo te klagen overhet internet in de trein de laatste tijd? Het werkte vandaag overal prima, behalve op op de gebruikelijke blackspots natuurlijk. Blijkbaar is het erg afhankelijk van de drukte in de trein.PM mij!
Blijkbaar is de capaciteit dus kut. HE HE what else is new.quote:Op zondag 28 september 2014 20:35 schreef dennistd het volgende:
Wie zat er zo te klagen overhet internet in de trein de laatste tijd? Het werkte vandaag overal prima, behalve op op de gebruikelijke blackspots natuurlijk. Blijkbaar is het erg afhankelijk van de drukte in de trein.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
NS beperkt tegenwoordig de maximale doorvoersnelheid per gebruiker tot zo'n 100 KB/s. Snel genoeg om te surfen, ruim onvoldoende voor streamingdiensten zoals Spotify of downloads.
Zulke snelheden haalde ik zo'n 14 jaar terug ook met wat KPN/Planet toen nog MxStream noemde.![]()
![]()
De apparatuur in de trein (geleverd door Nomad Digital) kan niet overweg met 4G. Da's een beetje jammer.quote:Op zondag 28 september 2014 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, NS faalt, dat klopt. WEER, dat klopt.![]()
NS kan beter niks aanbieden dan doen alsof ze iets aanbieden wat toch niet werkt. Ambitie en zo. En je hebt er niet eens veel voor nodig. Voor een kwart dag treinkaartjesinkomsten kun je ALLE treinen omzetten naar iets wat wel met 4G overweg kan.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat hangt af van de apparatuur, ik weet niet hoe die in elkaar steekt. Als er gewoon een T-Mobile-branded USB-dongle in zit is het een kwestie van nieuwe dongles plaatsen.quote:![]()
![]()
Bekrompen geest.quote:Op zondag 28 september 2014 21:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat hangt af van de apparatuur, ik weet niet hoe die in elkaar steekt. Als er gewoon een T-Mobile-branded USB-dongle in zit is het een kwestie van nieuwe dongles plaatsen.
Dat hangt natuurlijk af van de man die de apparatuur koopt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ze maken niet alleen geen gebruik van 4G (iets wat met de huidige apparatuur te regelen is trouwens) de capaciteit van de access points is ook veel te laag.quote:Op zondag 28 september 2014 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
NS kan beter niks aanbieden dan doen alsof ze iets aanbieden wat toch niet werkt. Ambitie en zo. En je hebt er niet eens veel voor nodig. Voor een kwart dag treinkaartjesinkomsten kun je ALLE treinen omzetten naar iets wat wel met 4G overweg kan.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
En als het USB2 is dan heb je nog steeds niet meer capaciteit.quote:Op zondag 28 september 2014 21:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat hangt af van de apparatuur, ik weet niet hoe die in elkaar steekt. Als er gewoon een T-Mobile-branded USB-dongle in zit is het een kwestie van nieuwe dongles plaatsen.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Met USB 2.0 zou je zo'n 35 MB/s (280 Mbit/s) aan doorvoersnelheid moeten kunnen halen, ik ken geen 4G-netwerken in Nederland die op dit moment die snelheid aanbieden.quote:Op zondag 28 september 2014 21:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En als het USB2 is dan heb je nog steeds niet meer capaciteit.![]()
![]()
Toen internet in de trein live ging was 4G nog lang niet relevant in Nederland. En kijk die waardeloze T-Mobile dekking nu. Zodra je de randstad uit bent heb je geen 4G..quote:![]()
Iemand is zo vriendelijk geweest om een foto te maken van de stoelen voor de ÖBB CityJet:
Bron en meer foto's: Drehscheibe![]()
![]()
ja, wat heb ik aan "de verbinding is goed" tussen mijn MacBook en het access point als er daarna geen kut meer lukt?quote:Op zondag 28 september 2014 21:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ze maken niet alleen geen gebruik van 4G (iets wat met de huidige apparatuur te regelen is trouwens) de capaciteit van de access points is ook veel te laag.![]()
Falende kut NS. Als je WILT kun je voor een miljoen euro binnen een maand ALLE maar dan ook ALLE treinstellen voorzien hebben van 4G access points. Maar ja. Als je niet wilt kan er niks
Ik zie liever heel dat WiFi in de Trein geschrapt worden in ruil voor repeaters in de Groene Hart Tunnel![]()
En de tunnels bij Rotterdam-Overschie, Barendrecht, Oude Maas en de Dordtsche Kil...quote:Op zondag 28 september 2014 22:22 schreef Ireyon het volgende:
Ik zie liever heel dat WiFi in de Trein geschrapt worden in ruil voor repeaters in de Groene Hart Tunnel![]()
En bereik op de Veluwelijn, op de schrootlijn, et cetera.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
En de Hemtunnel, de Velsertunnel, de Besttunnel, de Schipholtunnel, alles wat ruikt naar tunneltunnel.quote:Op zondag 28 september 2014 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
En de tunnels bij Rotterdam-Overschie, Barendrecht, Oude Maas en de Dordtsche Kil...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In de Schipholtunnel heb ik wel redelijk bereik. 3G in ieder geval, 4G heb ik daar nog niet uitgeprobeerd.![]()
En bereik bij Baarn en bij Den Dolder en tussen Barneveld en Apeldoorn en tussel Holten en Wierden en OVERAL WAAR DRIE FUCKING GODDAMN BOMEN LANGS DE RAILS STAANquote:Op zondag 28 september 2014 22:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En bereik op de Veluwelijn, op de schrootlijn, et cetera.![]()
Denk aan het milieu als u deze email wilt primten. Twijfelt u? Print hem liever 30 dan 29 keer.
ja op Schiphol zelf ja. IN de rest van de tunnel niet hoorquote:Op zondag 28 september 2014 22:28 schreef James1988 het volgende:
In de Schipholtunnel heb ik wel redelijk bereik. 3G in ieder geval, 4G heb ik daar nog niet uitgeprobeerd.
Ook wel hoor... niet super, maar er druppelt nog wel wat doorheen.quote:Op zondag 28 september 2014 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja op Schiphol zelf ja. IN de rest van de tunnel niet hoor
Overigens: sinds Vodafone 4G heeft uitgerold tussen Delft en Schiedam heb ik daar midden in de weilanden perfect bereik. Dat was met 3G wel anders: geen enkele dekking.
Nu Lage Zwaluwe nog...![]()
Ach, NS wifi doet t verbazend goed.
Als je Veolia MyWay gewend bent...
Dat blokkeert alles. Behalve nu.nl.
En ook KPN 3G bereik heb ik op Reuver-Nijmegen op heel veel plaatsen niet![]()
Veolia MyWay idd zegquote:Op maandag 29 september 2014 00:09 schreef j0k3 het volgende:
Ach, NS wifi doet t verbazend goed.
Als je Veolia MyWay gewend bent...
Dat blokkeert alles. Behalve nu.nl.Daar heb ik begin dit jaar ook kennis mee mogen maken. Wat een kankersysteem is dat
"Okee we blokkeren zo'n beetje ALLES wat je kunt verzinnen, omdat ANDERS het internet niet meer werkt". misschien dat limburgers daar in trappen, maar zelfs die zijn volgens mij niet ZO dom
![]()
Bied inderdaad dan gewoon niks aan. Als zelfs facebook en de reisinformatie het niet doen heb je er vrij weinig aan in de trein.quote:Op maandag 29 september 2014 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veolia MyWay idd zegDaar heb ik begin dit jaar ook kennis mee mogen maken. Wat een kankersysteem is dat
"Okee we blokkeren zo'n beetje ALLES wat je kunt verzinnen, omdat ANDERS het internet niet meer werkt". misschien dat limburgers daar in trappen, maar zelfs die zijn volgens mij niet ZO dom
![]()
![]()
Er komt net een bejaard ogende raampjestrein door Tilburg richting Breda. Zou moeten gaan om "Extra int. trein 13459" naar Utrecht. Waar komt die vandaan?It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Hemtunnel heb je prima 4Gquote:Op zondag 28 september 2014 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En de Hemtunnel, de Velsertunnel, de Besttunnel, de Schipholtunnel, alles wat ruikt naar tunneltunnel.![]()
![]()
En daar loopt geen ACM onderzoek naar?quote:Op maandag 29 september 2014 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veolia MyWay idd zegDaar heb ik begin dit jaar ook kennis mee mogen maken. Wat een kankersysteem is dat
![]()
![]()
![]()
Laatste weken deed internet op Emmen Zwolle het ook niet goed. Durf bijna niet te schrijven dat internet nu wl werkt.
Straks met ICRm. Daar erger ik mee nooit aan slechte WiFi, derhalve mijn favoriete materiaal. Dus biedt of werkend WiFi aan of nietsKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Maartensdijk, en daar staan nauwelijks bomen.quote:Op zondag 28 september 2014 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En bereik bij Baarn en bij Den Dolder en tussen Barneveld en Apeldoorn en tussel Holten en Wierden en OVERAL WAAR DRIE FUCKING GODDAMN BOMEN LANGS DE RAILS STAAN![]()
Denk aan het milieu als u deze email wilt primten. Twijfelt u? Print hem liever 30 dan 29 keer.![]()
Fijn toch die non-informatie in de trein. "We zijn 14 minuten te laat uit Utrecht vertrokken, dit heeft als reden dat we te laat aankwamen in Utrecht".![]()
Vanochtend een straalbezopen neger in de trein die mensen lastig viel en zo. Kaartje had ie ook niet natuurlijk. Is uiteindelijk in Amersfoort uit de trein gehaald
Sowieso zijn ze niet zuinig met die oorzaken. Trein van Rotterdam naar Vlissingen heeft vertraging? "Wegens een eerdere verstoring".. die tussen Eindhoven en Weert bleek te zijn..quote:Op maandag 29 september 2014 09:15 schreef ReisT het volgende:
Fijn toch die non-informatie in de trein. "We zijn 14 minuten te laat uit Utrecht vertrokken, dit heeft als reden dat we te laat aankwamen in Utrecht".![]()
![]()
is volgens mij de Oktoberfesttrein, welke straks weer naar Duitsland gaat.quote:Op maandag 29 september 2014 07:49 schreef JDude het volgende:
Er komt net een bejaard ogende raampjestrein door Tilburg richting Breda. Zou moeten gaan om "Extra int. trein 13459" naar Utrecht. Waar komt die vandaan?![]()
Rijkswaterstaat geeft het exacte moment door dat de weg wordt afgesloten. Doorgaans zijn deze al aangekondigd op pagina 731quote:Op zondag 28 september 2014 19:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[ afbeelding ].
![]()
Dan nog, wie verzint zulke rare tijden?quote:Op maandag 29 september 2014 10:24 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Rijkswaterstaat geeft het exacte moment door dat de weg wordt afgesloten. Doorgaans zijn deze al aangekondigd op pagina 731.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Sowieso is WiFi in de trein gewoon tien keer prut, ik word wel verbonden maar daarna is het zo traag als dikke stront in een trechter.. Het werkt vaker niet dan wel, gewoon treurig. Aan capaciteit kan het niet liggen, in een trein om 23.xx zaten er niet zoveel mensen![]()
dat kan wel kloppen daar zit namelijk geen wifi inquote:Op maandag 29 september 2014 08:30 schreef derLudolf het volgende:
Straks met ICRm. Daar erger ik mee nooit aan slechte WiFi,![]()
![]()
Het verschil tussen geplande tijd (Pagina 731) en daadwerkelijke tijd (Pagina 730). Wordt overigens ook gebruikt als een aannemer langer doorgaat dan gepland was (=boete).quote:Op maandag 29 september 2014 10:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan nog, wie verzint zulke rare tijden?![]()
De Pimpelrijtuigen (lees: BordRestaurant) in de Pimpelexpressen(lees: IC Amsterdam-Berlijn) kampen met problemen met de buffers, en zijn buiten dienst gesteld.Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Het werk van de conducteur is na de uitspraak in de zaak-Mobach een wassen neus.
http://www.voorbeterov.nl/page13.php![]()
controleren of het inchecken is gelukt doe je als reiziger door je telefoon even met rust te laten en uit je doppen te kijken.quote:Op maandag 29 september 2014 14:20 schreef DriekOplopers het volgende:
Het werk van de conducteur is na de uitspraak in de zaak-Mobach een wassen neus.
http://www.voorbeterov.nl/page13.php
Daarnaast kun je, iig zolang de poortjes nog open zijn en voor zover aanwezig, op ieder moment de status van je kaart opvragen.
Tot slot kun je in principe een globaal idee krijgen waar de conducteur zich in de trein bevindt door even op het perron te kijken waar hij gaat sleutelen.
Met name met behulp van mijn eerste alinea heb ik nog geen 1 keer getwijfeld of ik nou wel of niet had in gecheckt.... Een hoop gezeur om niet dus weer (en dan bedoel ik niet alleen van vbov)![]()
Weer lekker doorgedraafd hoorquote:Op maandag 29 september 2014 14:20 schreef DriekOplopers het volgende:
http://www.voorbeterov.nl/page13.php
Het gaat dus om nummer 5. Het is dus zeker niet (!) de enige mogelijkheid.quote:Op grond van de stukken en het onderzoek ter zitting is gebleken dat er na het inchecken met de OV-chipkaart verschillende manieren zijn om op de kaart geregistreerde gegevens zichtbaar te maken:
(1) op het display van een incheckpaal of –poortje ziet de reiziger, zeer kort, dat hij tot de reis is toegelaten omdat er voldoende saldo is, de klasse waarmee wordt gereisd en of er al dan niet een voltarief wordt berekend;
(2) bij een kaartautomaat op het station kunnen op het display de laatste tien transacties ingezien worden;
(3) bij een NS-servicebalie kan om een papieren uitdraai van de NS-transacties gevraagd worden;
(4) via internet kunnen transactiegegevens worden opgeroepen indien de houder van de
OV-chipkaart daarvoor een account heeft aangemaakt;
(5) op het uitleesapparaat van de conducteur is zichtbaar of is ingecheckt, het station waar
is ingecheckt, de inchecktijd, de klasse waarmee wordt gereisd, alsmede gegevens over een eventueel op de kaart geladen reisproduct (bijvoorbeeld een bepaald soort abonnement).
Daarnaast: Wat is het verschil met de procedure met een defecte kaartautomaat? Dan hoor je voor het instappen dit bij de HC te melden. Word je aangetroffen zonder (papieren)kaartje zonder dit vooraf te melden, dan word je terecht bekeurd.
Weer geneuzel om niks.Bij twijfel: gebruik beton.![]()
quote:Op maandag 29 september 2014 14:20 schreef DriekOplopers het volgende:
http://www.voorbeterov.nl/page13.php![]()
![]()
Nog een reden om via Duisburg (ICE) te reizenquote:Op maandag 29 september 2014 14:02 schreef _JdM_ het volgende:
De Pimpelrijtuigen (lees: BordRestaurant) in de Pimpelexpressen(lees: IC Amsterdam-Berlijn) kampen met problemen met de buffers, en zijn buiten dienst gesteld..
Vorig jaar mochten ze na een aantal ontsporingen al niet meer geduwd worden, maar nu is het dus helemaal het einde voor de BordRestaurants.quote:Op maandag 29 september 2014 14:02 schreef _JdM_ het volgende:
De Pimpelrijtuigen (lees: BordRestaurant) in de Pimpelexpressen(lees: IC Amsterdam-Berlijn) kampen met problemen met de buffers, en zijn buiten dienst gesteld.![]()
![]()
Op OVinNederland stond dat het vandaag exact twee jaar geleden is na Stuttgart. Misschien is de twee jaar aanpassingstermijn verstreken en hebben ze niets gedaan.. Als zo'n regel ooit bestaan heeft hoor..![]()
T was toch de lengte van de rijtuigen die problemen gaf? Ze waren 1 a 2 meter langer en het lijkt me dat dat lastig aan te passen is![]()
Nee. Die BordRestaurants zijn inderdaad een paar meter langer, en daardoor niet geschikt voor de GEDUWDE dienst. Daarom zijn ze omgewisseld met de Pimpel die immers altijd getrokken rijdt. Wat er nu aan de hand is is dus wat anders
De bijsturing bestaat toch dus nog. De sprinter van 17:06 van Deventer naar Enschede wordt vastgehouden in Deventer voor IC van 17:00 van Deventer naar Enschede die met +12 rijdt.![]()
Ja tof man. Een hele sprinter +10 aan de broek voor een IC die toch al te laat is. Of stappen er in Deventer hele volksstammen over van de IC naar de sprinter?quote:Op maandag 29 september 2014 17:14 schreef boriq het volgende:
De bijsturing bestaat toch dus nog. De sprinter van 17:06 van Deventer naar Enschede wordt vastgehouden in Deventer voor IC van 17:00 van Deventer naar Enschede die met +12 rijdt.It's always around me, all this noise
die +10 issie in Almelo al kwijt.quote:Op maandag 29 september 2014 17:31 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja tof man. Een hele sprinter +10 aan de broek voor een IC die toch al te laat is. Of stappen er in Deventer hele volksstammen over van de IC naar de sprinter?Bij twijfel: gebruik beton.![]()
2, 3 en 4 lopen met regelmaat meerdere uren achter, ook volgens de NS. Als je dan niet uit je doppen hebt gekeken bij het inchecken, dan blijft eigenlijk alleen optie 5 (of uit- en inchecken mits je daar je reis mee annuleert ipv. onderbreekt) over.quote:Op maandag 29 september 2014 14:32 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Weer lekker doorgedraafd hoor
[..]
Het gaat dus om nummer 5. Het is dus zeker niet (!) de enige mogelijkheid."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Het heeft uiteindelijk dus niets geholpen om de IC voor te laten aangezien de overweg bij Almelo de Riet in storing lag en we daardoor +- 8 minuten voor Almelo hebben staan wachten.![]()
Succesje voor Voor Beter OV. De door ons aangezwengelde discussie over de enorme uitval van IC-Direct heeft geleid tot handhaving huidige geldterugbijvetragingsregeling.
http://www.voorbeterov.nl/140818.php![]()
Volgens mij kan je op een kaartautomaat altijd zien of je bent ingechecktquote:Op maandag 29 september 2014 17:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
2, 3 en 4 lopen met regelmaat meerdere uren achter, ook volgens de NS. Als je dan niet uit je doppen hebt gekeken bij het inchecken, dan blijft eigenlijk alleen optie 5 (of uit- en inchecken mits je daar je reis mee annuleert ipv. onderbreekt) over.![]()
anders kost het de ns geld half uur vertraging is GTBV voor die paar mensen die naar Colmschate, Holten Rijssen en Wierden willenquote:Op maandag 29 september 2014 17:31 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja tof man. Een hele sprinter +10 aan de broek voor een IC die toch al te laat is. Of stappen er in Deventer hele volksstammen over van de IC naar de sprinter?Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Toppie!quote:Op maandag 29 september 2014 17:55 schreef DriekOplopers het volgende:
Succesje voor Voor Beter OV. De door ons aangezwengelde discussie over de enorme uitval van IC-Direct heeft geleid tot handhaving huidige geldterugbijvetragingsregeling.
http://www.voorbeterov.nl/140818.phpdag![]()
Hoe dan?quote:Op maandag 29 september 2014 18:22 schreef Viezze het volgende:
[..]
Volgens mij kan je op een kaartautomaat altijd zien of je bent ingecheckt![]()
Als je bent ingecheckt, krijg je bij het voorhouden van de kaart ergens de tekst te zien dat je nog bent ingecheckt.![]()
NSonline op twitter is mega-goed. na korte tijd te hebben getwiet met de NS, is mijn probleem opgelost voor wat betreft wellusnietus-uitgecheckt. Ovchipkaart gaf aan dat ik correct was uitgecheckt en NS niet. nu is het verholpen en binnen 3 weken krijg ik het teveel betaalde tegoed teruggestort. klasse \o/Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
quote:Op maandag 29 september 2014 19:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
NSonline op twitter is mega-goed. na korte tijd te hebben getwiet met de NS, is mijn probleem opgelost voor wat betreft wellusnietus-uitgecheckt. Ovchipkaart gaf aan dat ik correct was uitgecheckt en NS niet. nu is het verholpen en binnen 3 weken krijg ik het teveel betaalde tegoed teruggestort. klasse \o/![]()
![]()
NS in het echt is ook wel goed, die hebben vanochtend een dronken neger die reizigers lastig viel, uit de trein gepeuterd in Amersfoort
Goed zo!quote:Op maandag 29 september 2014 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
NS in het echt is ook wel goed, die hebben vanochtend een dronken neger die reizigers lastig viel, uit de trein gepeuterd in Amersfoort![]()
quote:quote:Op maandag 29 september 2014 19:13 schreef greavy het volgende:
Als je bent ingecheckt, krijg je bij het voorhouden van de kaart ergens de tekst te zien dat je nog bent ingecheckt.![]()
![]()
Druk op 'bekijk transacties' voor die eerste twee. De laatste verschijnt volgens mij meteen in beeld.quote:Op maandag 29 september 2014 19:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar dan weet je nog niet waar, hoe laat en tegen welke voorwaarden..![]()
Wat wel een ongelofelijke faal aan de kaart is dat je er eerst reizen op saldo bij de NS op moet zetten. Waarom activeren ze die dingen niet direct op 2e klas?
Zo stonden mijn moeder en oma namelijk mooi te kloten onlangs, terwijl ze al vaker de chipkaart hadden gebruikt. En het enige wat de paaltjes dan weergeven is blijkbaar "Inchecken onmogelijk".![]()
Online activeren zou voldoende moeten zijn technisch lijkt mij? Het is een vinkje in een database en klaar.quote:Op maandag 29 september 2014 20:17 schreef Viezze het volgende:
Wat wel een ongelofelijke faal aan de kaart is dat je er eerst reizen op saldo bij de NS op moet zetten. Waarom activeren ze die dingen niet direct op 2e klas?
Zo stonden mijn moeder en oma namelijk mooi te kloten onlangs, terwijl ze al vaker de chipkaart hadden gebruikt. En het enige wat de paaltjes dan weergeven is blijkbaar "Inchecken onmogelijk".* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Ja of nog makkelijker, als je probeert in te checken bij de NS zonder reizen op saldo dit product er direct opzetten (2e klas).quote:Op maandag 29 september 2014 20:29 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Online activeren zou voldoende moeten zijn technisch lijkt mij? Het is een vinkje in een database en klaar.![]()
Fles, Regio waar je (we) naar toe gaat is ondergelopen, Al het Transport stil: http://www.midilibre.fr/2(...)de-nimes,1058295.php![]()
quote:Op maandag 29 september 2014 20:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles, Regio waar je (we) naar toe gaat is ondergelopen, Al het Transport stil: http://www.midilibre.fr/2(...)de-nimes,1058295.php
Cevennes stoomtrein
Nou daar gaan we dan, ik citeer* Darkwing_Duck stoomtreinritje op buik schrijven doet....quote:Les pluies s'intensifient nettement sur les Cévennes![]()
![]()
Ze hadden de trein bij Stroe op het zijspoor moeten zetten en hem er daar uit moeten gooienquote:Op maandag 29 september 2014 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
NS in het echt is ook wel goed, die hebben vanochtend een dronken neger die reizigers lastig viel, uit de trein gepeuterd in Amersfoort
PM mij!
Ja, fantastisch. Zo'n stinkhok past dus nergens zonder dat het een hoop zitplaatsen kost. Laat ze er maar een stuk 1e klas voor opofferen dan.quote:Op maandag 29 september 2014 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
Plees in alle SLT's in 2021, nou joepieIt's always around me, all this noise
Je bedoelt de tweede klas met rode stoelen?quote:Op maandag 29 september 2014 21:33 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja, fantastisch. Zo'n stinkhok past dus nergens zonder dat het een hoop zitplaatsen kost. Laat ze er maar een stuk 1e klas voor opofferen dan.![]()
![]()
Kan mijn TGV sowieso wel in Nimes komen?quote:Op maandag 29 september 2014 21:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wel stoomtreintje hadden we op de planning staan?
Op het moment nietquote:Op maandag 29 september 2014 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan mijn TGV sowieso wel in Nimes komen?
http://www.infolignes.com(...)nation_ext=&via_ext=![]()
Kijk, dat vind ik nou zo fantastisch van NS he. Ook al heeft een kwartierdienst anderhalf uur vertraging, maakt niet uit. Opheffen? NOOIT!![]()
Ja lekker. Moekdaardoendan?quote:Op maandag 29 september 2014 21:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hij zal iig vast wel tot Lyon rijden
met dit printje zwaaien en boos worden en totoir en Mayonaise roepen http://medias.sncf.com/sn(...)AGE_Juillet_2013.pdfquote:
Ff serieus, gewoon je trein in de gaten houden met deze tool http://www.infolignes.com/
Als je nu kijkt voor morgen naar Nîmes zie je dat de treinen gewoon rijden![]()
![]()
zat zeker roosendaals personeel opquote:Op maandag 29 september 2014 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk, dat vind ik nou zo fantastisch van NS he. Ook al heeft een kwartierdienst anderhalf uur vertraging, maakt niet uit. Opheffen? NOOIT!![]()
[ afbeelding ]![]()
![]()
tsja, om de reizigers was het vast niet te doenquote:Op dinsdag 30 september 2014 07:10 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zat zeker roosendaals personeel op
Godverdekanker wat is het kopen van het zoveelste nieuwe zelfde TrajectVrijMaand toch nodeloos verschrikkelijk omslachtig![]()
Aaaargh falende stervende kut NS.
Doe gewoon een knop "Verleng abonnement" en je bent OVERAL vanaf
Mooie stukkie service dat de conducteurs in volle treinen zelf al doorverwijzen naar de drukteindicator van de app.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Huh?quote:Op dinsdag 30 september 2014 07:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nieuws over geen vergoeding bij vergeten abonnement .
Vergeet abonnement.
Fml![]()
Dr rijdt zojuist een geelblauwe traxx met ICDirect rijtuigen waar "testtrein" op staat langs. Ik wist dat ze zouden komen maar had ze nog niet gezien. Waarom moeten ze getest worden? Ze zijn in wezen toch niets anders dan de andere traxxen behalve de kleur?![]()
ze moeten x kilometer zonder problemen rijden voordat ze de dienst op mogenquote:Op dinsdag 30 september 2014 10:13 schreef KomtTijd... het volgende:
Dr rijdt zojuist een geelblauwe traxx met ICDirect rijtuigen waar "testtrein" op staat langs. Ik wist dat ze zouden komen maar had ze nog niet gezien. Waarom moeten ze getest worden? Ze zijn in wezen toch niets anders dan de andere traxxen behalve de kleur?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik was mijn abonnement vergeten.quote:
Gelukkig ben ik niet ontdekt door de conducteur.
Nu de terugweg nog.![]()
Ik vind dit heel gaafquote:
De tering, daar mag ook wel eens een stopmachine overheen!quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
En endurance ritten, zodat ze niet wegrotten.. Zoals nu, al lijken we niet verder te komen dan Amsterdam cs door een gestrande treinquote:![]()
![]()
Iemand al een idee wat het bufferprobleem met de bordrestaurants van de pimpel nu eigenlijk is ?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
stukquote:Op dinsdag 30 september 2014 14:20 schreef _serial_ het volgende:
Iemand al een idee wat het bufferprobleem met de bordrestaurants van de pimpel nu eigenlijk is ?
Abstellung WRmz134 (Aktueller Betrieb)
Der Bielefelder, Sonntag, 28. September 2014, 09:54 (vor 2 Tagen) @ ServiceChef
Das die Wagen im Oktober abgestellt werden sollen ist mir auch bekannt. Im April/Mai habe ich das hier schon irgendwo geschrieben. Die Wagen wurden mindestens seit Jahresanfang auch bei größeren Schäden nicht mehr repariert, sondern abgestellt. In Hannover am Pferdeturm dürften inzwischen 2-3 am Bock stehen. Daher auch meine Vermutung, dass die BordBistros aus der Linie 35 auf die Linie 77 gehen werden. Alles in allem keine Nacht und kein Nebel.
van: ice-foren, ik heb het net ook even gevraagd op FB, als ik iets weet, post ik het hier.
Antwoord FB: DB Bahn Leider liegt mir hier kein Grund vor. Ich vermute, dass es hier einen Defekt gab und leider kein Ersatz zur Verfügung steht. /tr
[ Bericht 4% gewijzigd door bork op 30-09-2014 15:09:26 ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Waar is deze te bewonderen?
De spoorbomen bij de stations Baarn, Bunnik, Den Dolder en Driebergen-Zeist blijven de komende maanden iets langer dicht. ProRail neemt de maatregelen in verband met het herfstweer.
meer tekst -> http://www.rtvutrecht.nl/(...)oor-door-herfst.htmlI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Rijdt er geen een Bistro meer mee?quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:20 schreef _serial_ het volgende:
Iemand al een idee wat het bufferprobleem met de bordrestaurants van de pimpel nu eigenlijk is ?I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Zou niet best wezen. Je kunt het aan NS vragen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Verdomme, niet weer hè, zijn de spoorbomen 1 spoorwegovergang verder al dicht als de sprinter nog op het station staat. Dat wordt weer lang wachtenquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:01 schreef bork het volgende:
De spoorbomen bij de stations Baarn, Bunnik, Den Dolder en Driebergen-Zeist blijven de komende maanden iets langer dicht. ProRail neemt de maatregelen in verband met het herfstweer.
meer tekst -> http://www.rtvutrecht.nl/(...)oor-door-herfst.html![]()
Tekenend voor 175 jaar incompetentie en wan-ambitiequote:Op dinsdag 30 september 2014 15:32 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Verdomme, niet weer hè, zijn de spoorbomen 1 spoorwegovergang verder al dicht als de sprinter nog op het station staat. Dat wordt weer lang wachten
Kijk ik met mijn neus?
Er bestaat een pagina op de NS-website over privacy.
Nu ben ik een reiziger, en ik wil weten hoe het zit, met de privacy.
Dus ga ik naar:
http://www.ns.nl/
Klopt het dat de pagina over privacy niet te vinden is, of heb ik stront in mijn ogen?![]()
Deze?quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:13 schreef DriekOplopers het volgende:
Kijk ik met mijn neus?
Dus ga ik naar:
Klopt het dat de pagina over privacy niet te vinden is, of heb ik stront in mijn ogen?
http://www.ns.nl/home/privacy![]()
Rechterkant van de pagina.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:13 schreef DriekOplopers het volgende:
Kijk ik met mijn neus?
Dus ga ik naar:
Klopt het dat de pagina over privacy niet te vinden is, of heb ik stront in mijn ogen?
http://www.ns.nl/home/privacy![]()
Ja, ik zie hem nu. Thanks.
Ik had hem bovenaan verwacht, in die balk met Home Reisinformatie OV-chipkaart enzovoort. Was dat een rare gedachte?![]()
Ik, als ICT'er, was sowieso ergens onderaan gaan zoeken, staat meestal in de footer oid (bij de disclaimer en sitemap enzo). Dat de NS die info nu rechts heeft staan kan. Maar bovenin was ik niet gaan kijken iig.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik had hem bovenaan verwacht, in die balk met Home Reisinformatie OV-chipkaart enzovoort. Was dat een rare gedachte?![]()
Bij vrijwel alle sites staat het toch wel ergens onderaan in kleine letters.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Die dingen staan vrijwel altijd onderaan eigenlijk..quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik had hem bovenaan verwacht, in die balk met Home Reisinformatie OV-chipkaart enzovoort. Was dat een rare gedachte?
Bij de regels en voorwaarden enzo.![]()
bij de dingen die er wettelijk moeten staan, maar waarvan ze niet willen dat je het ook echt gaat lezenquote:Op dinsdag 30 september 2014 16:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Die dingen staan vrijwel altijd onderaan eigenlijk..
Bij de regels en voorwaarden enzo.
Net eoa apenlul op het perron die daar gewoon zijn hond laat schijten. Pal onderaan de roltrap. Zulk volk moet echt doodgeschoten worden. Stond nog te roken ook
De drol of de hondeneigenaarquote:Op dinsdag 30 september 2014 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Net eoa apenlul op het perron die daar gewoon zijn hond laat schijten. Pal onderaan de roltrap. Zulk volk moet echt doodgeschoten worden. Stond nog te roken ook
Allebei. Alleen die ene lag te dampen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Voor Beter OV bracht een zienswijze uit op het concept-Beheerplan 2015 van ProRail.
Flink wat leeswerk voor de liefhebbers.
http://www.voorbeterov.nl/140930.php![]()
Ben jij ook zelf bezig met die testritten?quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:12 schreef Maegrim het volgende:
[..]
En endurance ritten, zodat ze niet wegrotten.. Zoals nu, al lijken we niet verder te komen dan Amsterdam cs door een gestrande trein
Kwam een uurtje geleden een collega van je tegen met die BDs teststam ergens tussen Rotterdam Alexander en Rotterdam Noord.![]()
![]()
Neerlands nieuwste trein- en metrostation.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bitlord op 30-09-2014 18:08:22 ]![]()
Net of je in een mortuarium arriveert, is dit toevallig van architectenbureau Speer en zn?quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:00 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Neerlands nieuwste trein- en metrostation.![]()
Zwaarlijvige overledenen kunnen gewoon op 1435 mm de oven in
Ja man dat ze niet even wat kunst en andere leuke aankleding hebben toegevoegd in dit station waar nooit een reiziger zal komenquote:Op dinsdag 30 september 2014 18:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Net of je in een mortuarium arriveert, is dit toevallig van architectenbureau Speer en zn?![]()
![]()
Welk station moet het sowieso voorstellen?
Want "nagebouwd metrostation in Vught" is natuurlijk complete onzin.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
http://www.omroepbrabant.(...)t+in+acht+fotos.aspx
VUGHT - Op het terrein van de Van Brederode Kazerne in Vught heeft Defensie het Nationaal Training Centrum ingericht. Militairen maar ook politie-, brandweer- en ambulancepersoneel kunnen daar samen oefenen in situaties die te maken hebben met chemische, biologische, radiologische of nuclaire incidenten.
Op het terrein zijn onder meer een ondergronds metrostation, een postkamer, een vliegtuigcabine en een restaurant nagebouwd. Het centrum heeft zes miljoen euro gekost en is uniek in Europa.![]()
Station Weesperplein (Amsterdam)quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Welk station moet het sowieso voorstellen?Bij twijfel: gebruik beton.![]()
oog voor detailquote:Op dinsdag 30 september 2014 19:46 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
En er staat een RET-metro in![]()
https://twitter.com/ChielSpot/status/516923967454838787/photo/1
ook echt "exacte kopie" noemen dan he
In een doos op zolder bij m'n paquote:Op dinsdag 30 september 2014 14:50 schreef bork het volgende:
Waar is deze te bewonderen?
[ afbeelding ]
DB Museum Nürnberg. Es handelt sich hierbei um eine Dampflok der Baureihe 05 001quote:
YOU DON'T SAYquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:33 schreef bork het volgende:
Es handelt sich hierbei um eine Dampflok der Baureihe 05 001
Zo kun je dus je geld verdienenquote:
Met domme dingen zeggen en open deuren intrappen? Ja dat is bekend, HGB IV zit er vol meequote:
Rapportage Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid inzake implementatietoets TEN-T netwerk
Beantwoording Kamervragen inzake ontwerpbesluit tot wijziging Besluit personenvervoer 2000 en andere besluiten in verband met Wet afschaffing plusregio’s
Jaarverslag 2013 Nationale Veiligheidsinstantie Spoor
Eerste voortgangsrapportage ERTMS en samenwerkingsconvenant IenM, ProRail en NS![]()
Ik Ctrl+F altijd op "Dik-Faber" bij blauwe posts van b2py
Twee leuke feitjes uit jaarverslag veiligheid 2013:
Ontsporing borne koste ~3,5 Mio
Brand in trein koste ~6,0 mio (Staat geen specifiek geval maar ik ga uit van die bij Loenersloot, er wordt vermeld dat er brand is gesticht overigens.)![]()
Is wel interessant ja.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:13 schreef b2py het volgende:
Uhm, interessantste zou de eerste voortgangsrapportage ERTMS kunnen zijn.
- Bij de testen met de SLT bleek onverwacht de ATB verstoord te worden, maar dat is opgelost
- Men gaat nu plannen maken
- In 2016 de definitieve besluitvorming![]()
oh dat geval waar die knullen vuurwerk etc wat later gewoon een falend stuk NS-ijzer bleek te zijn ja dat weet ik nog welquote:Op dinsdag 30 september 2014 21:20 schreef b2py het volgende:
Twee leuke feitjes uit jaarverslag veiligheid 2013:
Ontsporing borne koste ~3,5 Mio
Brand in trein koste ~6,0 mio (Staat geen specifiek geval maar ik ga uit van die bij Loenersloot, er wordt vermeld dat er brand is gesticht overigens.)Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zit daar vrij regelmatig op als rangeerderquote:Op dinsdag 30 september 2014 17:28 schreef MTL het volgende:
[..]
Ben jij ook zelf bezig met die testritten?
Kwam een uurtje geleden een collega van je tegen met die BDs teststam ergens tussen Rotterdam Alexander en Rotterdam Noord.![]()
Hij is leuk.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oog voor detail
ook echt "exacte kopie" noemen dan he
Net als deze:
Een M5 onder Rotterdam Centraal (zou klem komen te zitten, maar goed).Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Hé Rikus, jij riep laatst dat er was gevraagd om een reactie op dat beheerplan ProRail, maar jullie staan helemaal niet in de lijst van de overheid?
http://www.rijksoverheid.(...)-voor-het-spoor.html
ps. deze link hoort er ook nog bij, was ik vergeten.![]()
Met 200 op een stilstaande ICE rammen... ja, best wel.quote:Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Wij zijn een "overige stakeholders".quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:49 schreef b2py het volgende:
Hé Rikus, jij riep laatst dat er was gevraagd om een reactie op dat beheerplan ProRail, maar jullie staan helemaal niet in de lijst van de overheid?
ps. deze link hoort er ook nog bij, was ik vergeten.![]()
Dit gaat over de beheer- en vervoerconcessies. Het beheerplan is een ander document.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:49 schreef b2py het volgende:
ps. deze link hoort er ook nog bij, was ik vergeten.
Over de beheer- en vervoerconcessie hebben wij al eerder informeel met IenM gesproken, en een aantal van onze opmerkingen is daarin meegenomen.![]()
goed dat je het op fok postquote:Op dinsdag 30 september 2014 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Net eoa apenlul op het perron die daar gewoon zijn hond laat schijten. Pal onderaan de roltrap. Zulk volk moet echt doodgeschoten worden. Stond nog te roken ook![]()
DDZ/NID is toch heerlijk materieel, mooi interieur en lekker ruim; veel zitplaatsen. Zit nu voor het eerst in zesje Utrecht-Den Haag en ben niet ontevreden over het acceleratievermogen.
Enig minpuntje is het trapgat waar ik elke keer mijn hoofd stoot. Bii DDAR en VIRM had en heb ik dat niet.![]()
laten oplikkenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Want je hebt zelf een beter idee?![]()
Bij de DD-AR (oude dubbeldekkers) was dat helemaal lekker met die vaag ieniemienie tussengangetjes die je daar had soms.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:17 schreef Bitlord het volgende:
DDZ/NID is toch heerlijk materieel, mooi interieur en lekker ruim; veel zitplaatsen. Zit nu voor het eerst in zesje Utrecht-Den Haag en ben niet ontevreden over het acceleratievermogen.
Enig minpuntje is het trapgat waar ik elke keer mijn hoofd stoot. Bii DDAR en VIRM had en heb ik dat niet.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Deel Kamer dreigt NS met afstoten spoorlijnen
Als de Nederlandse Spoorwegen (NS) er niet in slagen om kwaliteitsdoelstellingen te halen, moeten bepaalde trajecten kunnen worden afgepakt en beschikbaar komen voor andere vervoerders.
Dat willen onder andere VVD, CDA en D66 in de Tweede Kamer. De partijen nemen daarmee een voorstel over van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) om dit in de nieuwe concessie voor het hoofdrailnet op te nemen.
Bron en meer![]()
Was? Dat smalle tussengangetje in de kopbak is er in DDZ nog steeds.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:48 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Bij de DD-AR (oude dubbeldekkers) was dat helemaal lekker met die vaag ieniemienie tussengangetjes die je daar had soms.![]()
Ah okee ik zit vooral in de SLT of SGMm eigenlijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:43 schreef ReisT het volgende:
[..]
Was? Dat smalle tussengangetje in de kopbak is er in DDZ nog steeds.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
en dan zit je nog in een zesjequote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:17 schreef Bitlord het volgende:
Enig minpuntje is het trapgat waar ik elke keer mijn hoofd stoot. Bii DDAR en VIRM had en heb ik dat niet.viertje gaat nog vlotter van zijn plek
![]()
![]()
Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Vervoersbedrijf Veolia heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) gevraagd om onderzoek te doen naar machtsmisbruik van de NS bij de aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg.
Veolia schrijft dat in een brief aan de provincie. De aanbesteding in Limburg is uniek omdat de stoptreinen én bussen vanaf 2016 door één bedrijf worden gereden. De NS en dochterbedrijven zoals Abellio hebben volgens Veolia een voorsprong omdat ze cruciale informatie hebben over bijvoorbeeld stations, treinen, kaartautomaten en abonnementen.
Bron en meer![]()
En veolia heeft geen cruciale informatie over de bussendiensten in zuid-limburg ?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:28 schreef b2py het volgende:
Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Vervoersbedrijf Veolia heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) gevraagd om onderzoek te doen naar machtsmisbruik van de NS bij de aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg.
Veolia schrijft dat in een brief aan de provincie. De aanbesteding in Limburg is uniek omdat de stoptreinen én bussen vanaf 2016 door één bedrijf worden gereden. De NS en dochterbedrijven zoals Abellio hebben volgens Veolia een voorsprong omdat ze cruciale informatie hebben over bijvoorbeeld stations, treinen, kaartautomaten en abonnementen.
Bron en meerwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
en over de Maaslijn en Heuvellandlijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En veolia heeft geen cruciale informatie over de bussendiensten in zuid-limburg ?
Die cijfers moet het bedrijf ter beschikking stellen zodat andere bedrijven zich bij hun inschrijving daarop kunnen baseren. De vraag is of de cijfers van de NS betrouwbaar zijn en hoe het zit met tarieven, etc. Ook zou de NS de boel ophouden.
Toch vreemd dat juist Veolia klaagt, want moest dat bedrijf na inschrijffouten niet met subsidie overeind worden gehouden?
Het gaat er achter de schermen hard aan toe. Als ze denken een concurrent uit te kunnen schakelen dan doen ze het.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
bij mij stond er wat anders in de aanhefquote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:01 schreef b2py het volgende:
Ik kreeg net deze e-mail, meer mensen?
[ afbeelding ]![]()
NMBS:Bron: http://www.belgianrail.be(...)ases/01_10_2014.aspxquote:NMBS en Alstom tekenden dinsdag 30 september een contract voor de levering van 449 veiligheidssystemen ETCS niveau 2. Met de uitvoering van dit contract, ter waarde van 70 miljoen euro, wordt het treinverkeer nog veiliger door een permanente monitoring van de snelheid. De eerste systemen worden door Alstom geleverd vanaf 2016.
Leverancier Alstom verstrekt 449 veiligheidssystemen ETCS niveau 2
NMBS engageerde zich in 2011 ertoe haar treinen uit te rusten met het veiligheidssysteem ETCS. Het hiervoor opgestelde Masterplan ETCS gaat uit van een interoperabiliteit op basis van de meest recente technologieën. Vandaag bevat al 19,1% van de NMBS-vloot het systeem ETCS niveau 1. Dit systeem controleert continu de snelheid van de treinen en genereert bij het overschrijden van de maximumsnelheid een noodremming, dit met behulp van bakens in het spoor die de nodige informatie naar de boordcomputer van de trein sturen. Om het veiligheidsniveau van haar treinen sneller te verhogen, installeerde NMBS al tegen eind 2013 het systeem TBL1+ in al haar treinen1.
Het zopas getekende contract tussen NMBS en Alstom past volledig in dit veiligheidsengagement. Alstom levert zo 449 veiligheidssystemen ETCS niveau 2 aan NMBS, zorgt voor de homologatie en is verantwoordelijk voor het onderhoud ervan gedurende 10 jaar. Dit systeem wordt door NMBS geïnstalleerd in verschillende treinen (vierledige motorrijtuigen, MS Break, MS 86 of de zogenaamde “Sprinter”, MS 96 en dieselmotorwagens type 41) en verhoogt nog het veiligheidsniveau van de treinen. Het maakt gebruik van het mobiel telefoonnetwerk GSM-R (dat enkel voor spoorgebruik dient), dat nog nauwgezetter de snelheid van de treinen monitort dan het systeem ETCS niveau 1.
Vanaf 2025 mogen op het Belgische net enkel nog treinen rijden met ETCS. NMBS streeft ernaar om 100% van haar treinen tegen eind 2023 uit te rusten met ETCS niveau 2. In het Masterplan ETCS van NMBS zijn hiervoor de nodige middelen gereserveerd. 2.063 miljoen euro wordt beschikbaar gehouden (waarvan 1.499 miljoen voor de vervanging van treinmaterieel waarop het onmogelijk is om ETCS te installeren).
Dat geeft een indicatie van wat ERTMS per trein kost.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: