Oei dit doet mij denken aan een spel waarvan ik een tijd geleden en keer hier gevraagd heb of iemand het kende maar geen match voor heb kunnen vinden.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:37 schreef curantis het volgende:
Spel 1:
Een ruimte-schietspelletje, horizontal scroller a la Nemesis of Salamander, maar dan minder 'explosief'. Wat me er het meeste van bij is gebleven is dat je een ruimteschip bestuurt die kan transformeren naar een robot (en misschien nog een 3e variant). Nu zullen er misschien bij enkelen van jullie belletjes gaan rinkelen en Thexder gaan roepen, maar dat is niet het spel wat ik zoek
Het spel is in veel opzichten te vergelijken met Space Manbow, maar het spel wat ik zoek ik volgens mij ouder dan dit.
Nee, dit komt niet overeen met wat ik zoek. Je kon voor zover ik kan herinneren alleen kogels of lasers afvuren. Daarbij is het een horizontal scroller game, dus de omgeving beweegt met je mee ipv losse schermen waar je in en uit kan lopen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 23:16 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Oei dit doet mij denken aan een spel waarvan ik een tijd geleden en keer hier gevraagd heb of iemand het kende maar geen match voor heb kunnen vinden.
Was het een doel waarbij de "robot" een net kon schieten om vijandige dieren mee te vangen? En het ruimteschip was meer vormgegeven als een spin en schoot kogels en kon volgens mij op zijn kop op het plafond landen? Het beeld was altijd één scherm groot dus je moest van het scherm aflopen om naar het volgende scherm te gaan. Kleuren waren volgens mij vooral ega rood, groen en lichtbruin.
Spel 1 is denk ik Macrossquote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:37 schreef curantis het volgende:
Ik zoek twee spellen die ik héél lang geleden gespeeld heb. Het zal eind '80 begin '90 zijn, en ik vermoed dat het spellen voor de MSX waren, maar geheel zeker ben ik er niet van.
OMFG! 2x recht in de roosquote:Op zondag 15 maart 2015 09:42 schreef BdR het volgende:
[..]
Spel 1 is denk ik Macrossof anders evt. Formation Z, beide op de MSX. Oh ja er is ook nog Zillion II - Tri Formation op Master System..
Spel 2 is ws. Feud van Bullsoft (wist ik niet, maar op deze manier gezocht)
Nee, helaas. Beide niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:23 schreef BdR het volgende:
[..]
Het klinkt als Pyramids of Ra voor de Gameboy
Maar een versie voor de pc zou ik zo niet weten.. Heel misschien Stone Age?
Dat is em inderdaad! Het ziet er nu een beetje lame uit, vroeger vond ik zoiets echt te gek. Bedankt iig!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:39 schreef BdR het volgende:
[..]
Is het misschien Titanic: Challenge of Discovery(via hier gevonden)
Tja moeilijk met zo'n korte omschrijving.. MediEvil of Soul Reaver misschien?quote:Op maandag 23 maart 2015 08:36 schreef MeneerLogica het volgende:
..een soort hack en slash game en je was een zombie achtige man.
Soul reaver ja!! Bedankt!quote:Op maandag 23 maart 2015 14:01 schreef BdR het volgende:
[..]
Tja moeilijk met zo'n korte omschrijving.. MediEvil of Soul Reaver misschien?
Weer zo'n summiere omschrijving, met zo weinig aanwijzingen is het lastig zoeken. Weet je echt niets meer over een van de missies, wat moest je doen, of hoe zag het titelscherm eruit, of hoe klonk het geluid, of wat dan ook?quote:Op maandag 23 maart 2015 18:41 schreef Jano9 het volgende:
Dit was een top down (soort gta 1) spel waar je als geheim agent/special forces diverse missies moest doen.
Excuses voor de summiere omschrijvingquote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:45 schreef BdR het volgende:
[..]
Weer zo'n summiere omschrijving, met zo weinig aanwijzingen is het lastig zoeken. Weet je echt niets meer over een van de missies, wat moest je doen, of hoe zag het titelscherm eruit, of hoe klonk het geluid, of wat dan ook?
Gokje dan maar, lijkt het op Sid Meiers Covert Action of anders misschien Special Forces (1992)..?
Niet gewoon Commandos?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:19 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Excuses voor de summiere omschrijving. Nou je moest gebouwen en voertuigen zoals tanks opblazen. Ook moest je soms personen omleggen, qua maps kon het verschillen van bos tot woestijn. Daarnaast kwamen er ook patrol boats in het spel voor, die heel erg irritant waren om te vernietigen
. Volgens mij stond in het titelscherm een kaart van de wereld. Oh ja een soort trommel muziekje, wat je vaker bij het leger hoort
.
Nee het spel die ik zoek heeft veel slechtere graphics dan commandosquote:
Cannon Fodder?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:43 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Nee het spel die ik zoek heeft veel slechtere graphics dan commandos. Het is heel pixelachtig.
Command & Conquer (Tiberium Dawn) is het eerste wat me te binnen schiet, maar ik mag hopen dat dat m eigenlijk niet is.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:19 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Excuses voor de summiere omschrijving. Nou je moest gebouwen en voertuigen zoals tanks opblazen. Ook moest je soms personen omleggen, qua maps kon het verschillen van bos tot woestijn. Daarnaast kwamen er ook patrol boats in het spel voor, die heel erg irritant waren om te vernietigen
. Volgens mij stond in het titelscherm een kaart van de wereld. Oh ja een soort trommel muziekje, wat je vaker bij het leger hoort
.
Nee is hem nietquote:Op woensdag 25 maart 2015 20:38 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Command & Conquer (Tiberium Dawn) is het eerste wat me te binnen schiet, maar ik mag hopen dat dat m eigenlijk niet is.
Millennia Altered Destinies wordt op ebay oa. aangeboden door nederlandse(?) verkoper NoTurnsquote:Op vrijdag 10 april 2015 01:56 schreef Garfield1985 het volgende:
Game 1 die ik zoek en al heeeeel lang weer eens heb willen spelen:
Millenia Altered Destinies.
Als iemand deze nog heeft en verkoopt, stuur me een pb aub.
Ik denk waarschijnlijk WinTrekquote:Game 2 .. was een Star Trek spelletje, in Windows 3.1, windowed mode, doodeenvoudig. Je moest met je ruimteschipje erop uit en onderweg kwam je tal van vijanden tegen die je moest proberen te verslaan.
Jaaaa dat is em volgens mijquote:Op vrijdag 10 april 2015 13:39 schreef BdR het volgende:
[..]
Millennia Altered Destinies wordt op ebay oa. aangeboden door nederlandse(?) verkoper NoTurns
[..]
Ik denk waarschijnlijk WinTrek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |