abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150649013
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 19:37 schreef curantis het volgende:

Spel 1:
Een ruimte-schietspelletje, horizontal scroller a la Nemesis of Salamander, maar dan minder 'explosief' :P. Wat me er het meeste van bij is gebleven is dat je een ruimteschip bestuurt die kan transformeren naar een robot (en misschien nog een 3e variant). Nu zullen er misschien bij enkelen van jullie belletjes gaan rinkelen en Thexder gaan roepen, maar dat is niet het spel wat ik zoek :)

Het spel is in veel opzichten te vergelijken met Space Manbow, maar het spel wat ik zoek ik volgens mij ouder dan dit.
Oei dit doet mij denken aan een spel waarvan ik een tijd geleden en keer hier gevraagd heb of iemand het kende maar geen match voor heb kunnen vinden.

Was het een doel waarbij de "robot" een net kon schieten om vijandige dieren mee te vangen? En het ruimteschip was meer vormgegeven als een spin en schoot kogels en kon volgens mij op zijn kop op het plafond landen? Het beeld was altijd één scherm groot dus je moest van het scherm aflopen om naar het volgende scherm te gaan. Kleuren waren volgens mij vooral ega rood, groen en lichtbruin.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 23:54:04 #152
356392 curantis
regenerated
pi_150650021
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 23:16 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Oei dit doet mij denken aan een spel waarvan ik een tijd geleden en keer hier gevraagd heb of iemand het kende maar geen match voor heb kunnen vinden.

Was het een doel waarbij de "robot" een net kon schieten om vijandige dieren mee te vangen? En het ruimteschip was meer vormgegeven als een spin en schoot kogels en kon volgens mij op zijn kop op het plafond landen? Het beeld was altijd één scherm groot dus je moest van het scherm aflopen om naar het volgende scherm te gaan. Kleuren waren volgens mij vooral ega rood, groen en lichtbruin.
Nee, dit komt niet overeen met wat ik zoek. Je kon voor zover ik kan herinneren alleen kogels of lasers afvuren. Daarbij is het een horizontal scroller game, dus de omgeving beweegt met je mee ipv losse schermen waar je in en uit kan lopen.

Nog meer details die me te binnen schieten; enkele levels of gedeelte van levels vonden plaats in grote metalen tunnels, en sommige gedeelten 'buiten' in de ruimte. Daarbij kwam je regelmatig rotsblokken tegen volgebouwd met een soort van miniatuur 'paratrooper' achtige kanonnen :P Die waren sowieso veel te vinden.
  zondag 15 maart 2015 @ 09:42:48 #153
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_150655656
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 19:37 schreef curantis het volgende:
Ik zoek twee spellen die ik héél lang geleden gespeeld heb. Het zal eind '80 begin '90 zijn, en ik vermoed dat het spellen voor de MSX waren, maar geheel zeker ben ik er niet van.
Spel 1 is denk ik Macross :) of anders evt. Formation Z, beide op de MSX. Oh ja er is ook nog Zillion II - Tri Formation op Master System..

Spel 2 is ws. Feud van Bullsoft (wist ik niet, maar op deze manier gezocht)

[ Bericht 2% gewijzigd door BdR op 15-03-2015 09:59:21 ]
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  zondag 15 maart 2015 @ 10:34:31 #154
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_150656377
Dit is waarschijnlijk niet wat je zocht voor game 1, maar moest er toch even aan denken.. :) Toffe muziek ook, en leuke combinatie van shooter met beat m up! Alpharoid

Ben eventjes verder gaan zoeken op msx-shooters, en kwam deze tegen, weet niet in hoeverre dit overeenkomt met je omschrijving? Gulkave

zondag 15 maart 2015 @ 13:20:02 #155
356392 curantis
regenerated
pi_150660053
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 09:42 schreef BdR het volgende:

[..]

Spel 1 is denk ik Macross :) of anders evt. Formation Z, beide op de MSX. Oh ja er is ook nog Zillion II - Tri Formation op Master System..

Spel 2 is ws. Feud van Bullsoft (wist ik niet, maar op deze manier gezocht)
OMFG! 2x recht in de roos :D :D

Macross, alleen al de begintune in die video was al een feest der herkenning! :D Hoewel de naam zelf totaal geen belletje deed rinkelen.

Bij Feud moest ik wat langer kijken (zo 'kleurrijk' kon ik me het spel niet herinneren), maar hier gaf ook weer de muziek, en gek genoeg de graphics van de plantjes die je moest vinden de doorslag :D

HELD!

@VRIDZ bedankt voor het meezoeken. Gulkave was ik ook wel eens tegengekomen in mijn zoektochten. Volgens mij heb ik die vroeger ook wel eens gespeeld, maar heeft dan denk ik een stuk mindere indruk achtergelaten dan Macross :P
pi_150664750
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 17:23 schreef BdR het volgende:

[..]

Het klinkt als Pyramids of Ra voor de Gameboy

Maar een versie voor de pc zou ik zo niet weten.. Heel misschien Stone Age? :?
Nee, helaas. Beide niet.

Het spelprincipe uit Pyramids of Ra is wel exact hetzelfde als wat ik bedoel ^O^
Alleen zag het spel er heel anders uit (een zwart achtergrond dacht ik).

[ Bericht 5% gewijzigd door kees.flodder op 15-03-2015 16:48:53 ]
pi_150672138
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:39 schreef BdR het volgende:

[..]

Is het misschien Titanic: Challenge of Discovery :? (via hier gevonden)
Dat is em inderdaad! Het ziet er nu een beetje lame uit, vroeger vond ik zoiets echt te gek. Bedankt iig!
  zondag 15 maart 2015 @ 21:14:26 #158
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_150677601
quote:
14s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:20 schreef curantis het volgende:
OMFG! 2x recht in de roos :D :D
..
HELD!
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 15:36 schreef kees.flodder het volgende:
Nee, helaas.
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:04 schreef Zechs het volgende:
Dat is em inderdaad!
3 out of 4 :7 nice

tv not rot brain..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_150939317
Ik zoek een spel van ps1 of ps2. Speelde hem vroeger altijd bij mijn neef. Was een soort hack en slash game en je was een zombie achtige man. Lastig uit te leggen maar ben zo benieuwd welk spel dit was, misschien dat iemand iets te binnen schiet.
  maandag 23 maart 2015 @ 14:01:58 #160
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_150947259
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 08:36 schreef MeneerLogica het volgende:
..een soort hack en slash game en je was een zombie achtige man.
Tja moeilijk met zo'n korte omschrijving.. MediEvil of Soul Reaver misschien? :?
tv not rot brain..
pi_150948864
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:01 schreef BdR het volgende:

[..]

Tja moeilijk met zo'n korte omschrijving.. MediEvil of Soul Reaver misschien? :?
Soul reaver ja!! Bedankt!
pi_150956518
Ik zoek een spel uit de jaren 80/90 voor de pc. Dit was een top down (soort gta 1) spel waar je als geheim agent/special forces diverse missies moest doen. Het spel zag er heel lelijk uit, maar de gameplay was super.

Ik ben echt al heel lang op zoek naar dit spel :). Het stond op een Dizer 99 in 1 cd of zo iets, maar die cd ben ik kwijt :P.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:45:57 #163
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_150975023
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:41 schreef Jano9 het volgende:
Dit was een top down (soort gta 1) spel waar je als geheim agent/special forces diverse missies moest doen.
Weer zo'n summiere omschrijving, met zo weinig aanwijzingen is het lastig zoeken. Weet je echt niets meer over een van de missies, wat moest je doen, of hoe zag het titelscherm eruit, of hoe klonk het geluid, of wat dan ook?

Gokje dan maar, lijkt het op Sid Meiers Covert Action of anders misschien Special Forces (1992)..?
tv not rot brain..
pi_150975802
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:45 schreef BdR het volgende:

[..]

Weer zo'n summiere omschrijving, met zo weinig aanwijzingen is het lastig zoeken. Weet je echt niets meer over een van de missies, wat moest je doen, of hoe zag het titelscherm eruit, of hoe klonk het geluid, of wat dan ook?

Gokje dan maar, lijkt het op Sid Meiers Covert Action of anders misschien Special Forces (1992)..?
Excuses voor de summiere omschrijving ;). Nou je moest gebouwen en voertuigen zoals tanks opblazen. Ook moest je soms personen omleggen, qua maps kon het verschillen van bos tot woestijn. Daarnaast kwamen er ook patrol boats in het spel voor, die heel erg irritant waren om te vernietigen ;). Volgens mij stond in het titelscherm een kaart van de wereld. Oh ja een soort trommel muziekje, wat je vaker bij het leger hoort :).

[ Bericht 3% gewijzigd door Jano9 op 24-03-2015 10:27:27 ]
pi_150977802
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:19 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Excuses voor de summiere omschrijving ;). Nou je moest gebouwen en voertuigen zoals tanks opblazen. Ook moest je soms personen omleggen, qua maps kon het verschillen van bos tot woestijn. Daarnaast kwamen er ook patrol boats in het spel voor, die heel erg irritant waren om te vernietigen ;). Volgens mij stond in het titelscherm een kaart van de wereld. Oh ja een soort trommel muziekje, wat je vaker bij het leger hoort :).
Niet gewoon Commandos?
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:52:37 #166
439804 Pier416
Don't look at this!
pi_150978716
Hoi,
Ik zoek een spel waarbij je met een poppetje, andere groene wezens moest verslaan. Het is al een oud spelletje van rond 2002 - 2004 ofzoiets. Ik herinner me ook nog dat je met Ctrl iets moest doen, springen ofzo. Het was een third person game.
Is het al weekend?
pi_150982980
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:25 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Niet gewoon Commandos?
Nee het spel die ik zoek heeft veel slechtere graphics dan commandos :P. Het is heel pixelachtig.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:10:48 #168
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_150983910
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:43 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Nee het spel die ik zoek heeft veel slechtere graphics dan commandos :P. Het is heel pixelachtig.
Cannon Fodder?
Robert Moog died for our synths
pi_150986030
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:10 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Cannon Fodder?
Het lijkt er qua graphics wel op, maar is het niet ;)
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:38:22 #170
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_151033281
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:19 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Command & Conquer (Tiberium Dawn) is het eerste wat me te binnen schiet, maar ik mag hopen dat dat m eigenlijk niet is. :')
pi_151041334
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:38 schreef VRIDZ het volgende:

[..]

Command & Conquer (Tiberium Dawn) is het eerste wat me te binnen schiet, maar ik mag hopen dat dat m eigenlijk niet is. :')
Nee is hem niet :P. Je hebt maar een poppetje :)
pi_151538077
Game 1 die ik zoek en al heeeeel lang weer eens heb willen spelen:

Millenia Altered Destinies.
Als iemand deze nog heeft en verkoopt, stuur me een pb aub.

Game 2 heb ik vroeger op een shareware cd-rom gehad maar weet bij god de naam niet meer en ernaar zoeken leverde tot op heden geen resultaat op dus wie weet herinnert iemand anders zich welke game ik bedoel:

Het was een Star Trek spelletje, in Windows 3.1, windowed mode, doodeenvoudig. Je moest met je ruimteschipje erop uit en onderweg kwam je tal van vijanden tegen die je moest proberen te verslaan.
Werkte door middel van de muis, geloof dat je het kunt scharen onder point & click adventure.
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:39:15 #173
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_151547939
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 01:56 schreef Garfield1985 het volgende:
Game 1 die ik zoek en al heeeeel lang weer eens heb willen spelen:

Millenia Altered Destinies.
Als iemand deze nog heeft en verkoopt, stuur me een pb aub.
Millennia Altered Destinies wordt op ebay oa. aangeboden door nederlandse(?) verkoper NoTurns
quote:
Game 2 .. was een Star Trek spelletje, in Windows 3.1, windowed mode, doodeenvoudig. Je moest met je ruimteschipje erop uit en onderweg kwam je tal van vijanden tegen die je moest proberen te verslaan.
Ik denk waarschijnlijk WinTrek
tv not rot brain..
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:27:29 #174
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_151552956
edit :')
pi_151555819
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 13:39 schreef BdR het volgende:

[..]

Millennia Altered Destinies wordt op ebay oa. aangeboden door nederlandse(?) verkoper NoTurns

[..]

Ik denk waarschijnlijk WinTrek
Jaaaa dat is em volgens mij :D
Enig idee of deze ergens in aangepaste vorm te krijgen is voor 7 of desnoods via emulator? Of kom ik hier echt een oude 486 voor aan het schaffen :'( ?

Thnx voor die tip over Millenia, daar ga ik zeker weten contact mee opnemen ^O^ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')