abonnement Unibet Coolblue
pi_145508640
Ik zoek een spel waar volgens mij dit nummer achter zat geplakt (als je het level had gehaald volgens mij/of als je dood ging?):

Het is een tweedimensionaal spel met allerlei balkjes waar je met een poppetje op kon springen, zo het level door. Je moest zoveel mogelijk urnen ofzo verzamelen. Of je kon naar een urn toe en verscheen dan ergens anders.

Kleuren: achtergrond zwart, balkjes roze-achtig.

Tijdsbestek: Ik speelde dit begin jaren '90. Wij hadden thuis toen nog zo'n computer met diskettes. Het spel stond bij ons dan ook op zo'n diskette:


Als iemand dit weet..... :D Jeugdsentiment!! _O_
Somebody that I used to know
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:37:01 #27
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_145528800
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:23 schreef Postbus100 het volgende:
Het is een tweedimensionaal spel met allerlei balkjes waar je met een poppetje op kon springen, zo het level door. Je moest zoveel mogelijk urnen ofzo verzamelen. Of je kon naar een urn toe en verscheen dan ergens anders.
Kleuren: achtergrond zwart, balkjes roze-achtig.
Dat muziekje zegt me niets eigenlijk.. maar lijkt het misschien op Jumpman, Miner 2049er of Hard Hat Mack?
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:59:17 #28
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_145529555
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:23 schreef Postbus100 het volgende:
Ik zoek een spel waar volgens mij dit nummer achter zat geplakt (als je het level had gehaald volgens mij/of als je dood ging?):
Het is een tweedimensionaal spel met allerlei balkjes waar je met een poppetje op kon springen, zo het level door. Je moest zoveel mogelijk urnen ofzo verzamelen. Of je kon naar een urn toe en verscheen dan ergens anders.
Kleuren: achtergrond zwart, balkjes roze-achtig.
Tijdsbestek: Ik speelde dit begin jaren '90. Wij hadden thuis toen nog zo'n computer met diskettes. Het spel stond bij ons dan ook op zo'n diskette:
[ afbeelding ]
Als iemand dit weet..... :D Jeugdsentiment!! _O_
Jet Set Willy ?
pi_145567436
Hallo iedereen. Dit is mijn eerste forum post.
Ik zoek een oud spel van de Twilight cd’s ik herinner me het spelen op Windows XP.
Ik kan het niet met een jaar bestempelen.

Het is een RTS game dat een boven aanzicht geeft en je tanks laat beheersen die je kunt gebruiken om de vijand aan te vallen. De units die je gebruikt zijn altijd tanks.
Je kun je credits gebruiken om verschillende soorten statische turrets neer te zetten die op vijandelijke tanks schieten en een verdediging op de zetten.

Het meest opmerkelijke van de game is dat de fabrieken continu tanks produceren zonder pauzeringen, consumptie van resources. Als de gebouwen worden kapot geschoten door de AI of de speler dan zal het gebouw converten naar diegene die het kapot schiet en zal onmiddleijk voor diegene werken/produceren.
Ook zijn er gebouwen die F16 aanvallen, Dropship reinforcements en Metor Strikes researchen.

De tanken komen in een aantal variaties, hier volgen diegene die ik me kan herinneren:
Standaard: dit soort tank zit er normaal uit en schiet als gewoon
Flame thrower: Deze tank spuwt vuur in plaats van shells.
Cannon: Deze tank kan een langere afstand vuren en vuurt zijn shell in een boog naar de vijand.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is. Al jaren naar gezocht en ik kan niet wachten om het weer te spelen.
pi_145567997
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 14:37 schreef redsoldier3000 het volgende:
Hallo iedereen. Dit is mijn eerste forum post.
Ik zoek een oud spel van de Twilight cd’s ik herinner me het spelen op Windows XP.
Ik kan het niet met een jaar bestempelen.
Het is een RTS game dat een boven aanzicht geeft en je tanks laat beheersen die je kunt gebruiken om de vijand aan te vallen. De units die je gebruikt zijn altijd tanks.
Je kun je credits gebruiken om verschillende soorten statische turrets neer te zetten die op vijandelijke tanks schieten en een verdediging op de zetten.
Het meest opmerkelijke van de game is dat de fabrieken continu tanks produceren zonder pauzeringen, consumptie van resources. Als de gebouwen worden kapot geschoten door de AI of de speler dan zal het gebouw converten naar diegene die het kapot schiet en zal onmiddleijk voor diegene werken/produceren.
Ook zijn er gebouwen die F16 aanvallen, Dropship reinforcements en Metor Strikes researchen.
De tanken komen in een aantal variaties, hier volgen diegene die ik me kan herinneren:
Standaard: dit soort tank zit er normaal uit en schiet als gewoon
Flame thrower: Deze tank spuwt vuur in plaats van shells.
Cannon: Deze tank kan een langere afstand vuren en vuurt zijn shell in een boog naar de vijand.
Ik hoop dat dit voldoende informatie is. Al jaren naar gezocht en ik kan niet wachten om het weer te spelen.
Welkom :W

Je beschrijving zegt mijzelf zo niets, maar wellicht zou je eens kunnen gaan pluizen in het Twilight archief: http://twilight-cd.com/research/timeline/
nee, jij dan!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 15:29:00 #31
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_145569386
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 14:37 schreef redsoldier3000 het volgende:
Het is een RTS game dat een boven aanzicht
..
De units die je gebruikt zijn altijd tanks.
misschien World War 3 Black Gold ? :? Staat op twilight nummertje 65..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_145571048
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 14:52 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Welkom :W
Je beschrijving zegt mijzelf zo niets, maar wellicht zou je eens kunnen gaan pluizen in het Twilight archief: http://twilight-cd.com/research/timeline/
Ik heb in het verleden al de twilight archieven door gelezen. Alleen zonder success, ik ben bang dat hij bij de cd's hoort dat niet in het archief staat
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:29 schreef BdR het volgende:
[..]
misschien World War 3 Black Gold ? :? Staat op twilight nummertje 65..
Helaas niet, maar toch bedankt.
pi_145584131
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 13:37 schreef BdR het volgende:

[..]

Dat muziekje zegt me niets eigenlijk.. maar lijkt het misschien op Jumpman, Miner 2049er of Hard Hat Mack?
Thanks (en de reaguurder hieronder ook, maar zit mobiel, dus lastig quoten), maar nee, die zijn het niet. In mijn beleving was het ook nog wel wat gedetailleerder vormgegeven dan deze voorbeelden. Minder blokkerig, iets meer details. Ik zou eens aan mijn vader moeten navragen hoe wij überhaupt aan die diskettes kwamen...
Somebody that I used to know
pi_145585715
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:16 schreef redsoldier3000 het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden al de twilight archieven door gelezen. Alleen zonder success, ik ben bang dat hij bij de cd's hoort dat niet in het archief staat
[..]
Helaas niet, maar toch bedankt.
Het staat wel degelijk op die site, op nr. 57 om precies te zijn. Het spel heet state of war.

pi_145588776
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:12 schreef BWolf het volgende:
[..]
Het staat wel degelijk op die site, op nr. 57 om precies te zijn. Het spel heet state of war.
[ afbeelding ]
Dat is hem inderdaad . ik was best vaak door de twilight games gegaan. jammer genoeg over het hoofd gezien. enorm bedankt ik kan niet wachten om het weer te spelen.
  zondag 26 oktober 2014 @ 07:42:32 #36
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_145949921
Ik zoek een SNESspel. Ik weet niet hoe het heet, niet eens of het in europa/US uitgebracht is.

Ik weet ook niet hoe je het genre noemt maar je speelt een manneke of vrouwke (je kan voor je begint uit een stuk of 6 mensen kiezen) en die vliegt dan in de vlucht en zo schiet je beestjes neer die op je af komen. Je gaat horizontaal. De setting is meer fantasy dan SF, het zijn rare monsters die op je afgevloegen komen, geen schepen oid. Dit spel kwam ik een jaar of 5/6 geleden tegen in een ROMsuperpack en nu wil ik het wel weer eens terugvinden.

Verder weet er zo een twee drie niet veel meer van, maar vragen kan altijd, want ik kan me voorstellen dat het zo nogal vaag is.

O en een van de poppetjes vond ik heel erg lijken op Ebisumaru van Mystical Ninja starring Goemon maar in hoeverre dt helpt weet ik ook niet :')
Laffe huichelaar
pi_145949961
Ik vermoed dat het om parodius gaat, erg vet spel!

  zondag 26 oktober 2014 @ 08:06:53 #38
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_145950023
Even gegooglt en dat is hem inderdaad! Mijn dank is groot
Laffe huichelaar
  zondag 26 oktober 2014 @ 09:43:32 #39
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_145950872
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 07:50 schreef zatoichi het volgende:
Ik vermoed dat het om parodius gaat, erg vet spel!

[ afbeelding ]
_O_
  zondag 26 oktober 2014 @ 21:57:48 #40
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_145976351
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 08:06 schreef timmmmm het volgende:
Even gegooglt en dat is hem inderdaad! Mijn dank is groot
Ook een vrij pittig spel, maar dat geldt voor nagenoeg alle shooters van Konami wel. Je zou ook eens Gradius / Nemesis-spellen moeten proberen, dat is de oorspronkelijke reeks, waar Parodius een parodie op is (no shit!)

[ Bericht 51% gewijzigd door VRIDZ op 26-10-2014 23:15:56 ]
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:51:11 #41
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_145979578
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 21:57 schreef VRIDZ het volgende:
Ook een vrij pittig spel, maar dat geldt voor nagenoeg alle shooters van Konami wel. Je zou ook eens Gradius / Nemesis-spellen moeten proberen, dat is de oorspronkelijke reeks, waar Parodius een parodie op is (no shit!)
nemesis 2 op de msx,denk je het eindelijk gehaald te hebben, moet je dat pokke end weet terug vliegen, of salamander waarbij je in 3 levels in specifieke gaten moet vliegen om het uit te spleen, en als je nemesis 2 niet in het andere cartdridge slot hebt steken, niet eens het echte einde kunt beleven :')
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:01:14 #42
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_145980110
quote:
14s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

nemesis 2 op de msx,denk je het eindelijk gehaald te hebben, moet je dat pokke end weet terug vliegen, of salamander waarbij je in 3 levels in specifieke gaten moet vliegen om het uit te spleen, en als je nemesis 2 niet in het andere cartdridge slot hebt steken, niet eens het echte einde kunt beleven :')
Nemesis 2 was ik altijd vrij slecht in, kwam level 2 volgens mij niet eens voorbij :X Nemesis 3 wel een heel eind gekomen, maar daar moest je idd ook bepaalde geheimen invliegen om het uit te kunnen spelen.. Waarom kunnen dat soort spellen niet gewoon recht toe recht aan zijn? :(

Tijdje terug nog Gradius V gescoord voor de Playstation 2, ook weer de moeite waard! :)
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:10:26 #43
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_145980498
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:01 schreef VRIDZ het volgende:

[..]

Nemesis 2 was ik altijd vrij slecht in, kwam level 2 volgens mij niet eens voorbij :X Nemesis 3 wel een heel eind gekomen, maar daar moest je idd ook bepaalde geheimen invliegen om het uit te kunnen spelen.. Waarom kunnen dat soort spellen niet gewoon recht toe recht aan zijn? :(

Tijdje terug nog Gradius V gescoord voor de Playstation 2, ook weer de moeite waard! :)
Nemesis 2 heb ik ooit uitgespeeld zonder cheats(metalion/lars 18th, met q-bert in het 2de slot) ik was toen echt trots op mezelf 8-)
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:14:41 #44
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_145980670
quote:
10s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Nemesis 2 heb ik ooit uitgespeeld zonder cheats(metalion/lars 18th, met q-bert in het 2de slot) ik was toen echt trots op mezelf 8-)
Btw nooit geweten dat een bepaalde game in het 2e slot steken uberhaupt invloed had. Anyway, hadden sowieso maar 1 a 2 games op rom (Nemesis 2, al was dat meer voor de SCC) en Ikari Warriors.. de rest allemaal gekopieerde diskettes. Verder alleen een FM-Pac die standaard in het andere slot zat.

Spul staat nu allemaal stof te vangen bij mn ouwelui thuis.. aan ene kant wel leuk om het bij mij thuis neer te zetten en aan te sluiten, maar een BlueMSX emulator is toch stuk sneller en makkelijker in gebruik..
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:21:03 #45
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_145980920
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:14 schreef VRIDZ het volgende:

[..]

Btw nooit geweten dat een bepaalde game in het 2e slot steken uberhaupt invloed had. Anyway, hadden sowieso maar 1 a 2 games op rom (Nemesis 2, al was dat meer voor de SCC) en Ikari Warriors.. de rest allemaal gekopieerde diskettes. Verder alleen een FM-Pac die standaard in het andere slot zat.

Spul staat nu allemaal stof te vangen bij mn ouwelui thuis.. aan ene kant wel leuk om het bij mij thuis neer te zetten en aan te sluiten, maar een BlueMSX emulator is toch stuk sneller en makkelijker in gebruik..
Parodius is zelfs ontstaan door penguin adventure in het tweede slot te steken van nemesis 2, waardoor vic viper vervangen werd door pentarou en de powerups door vissen vervangen werden :D
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:15:01 #46
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_146011507
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Parodius is zelfs ontstaan door penguin adventure in het tweede slot te steken van nemesis 2, waardoor vic viper vervangen werd door pentarou en de powerups door vissen vervangen werden :D
Kijk, dit zijn dus de leukere dingen om te weten te komen! :D Thanks man, nooit eerder geweten dit! Misschien me er toch eens wat meer in verdiepen :)
pi_146078042
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:15 schreef VRIDZ het volgende:

[..]

Kijk, dit zijn dus de leukere dingen om te weten te komen! :D Thanks man, nooit eerder geweten dit! Misschien me er toch eens wat meer in verdiepen :)
  woensdag 29 oktober 2014 @ 21:45:36 #48
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_146092722
quote:
Leuk om te zien ja, bedankt voor t filmpje! :) Had ook niet anders kunnen verwachten van iemand die zich naar het spel vernoemd he ;)
pi_146093678
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:58 schreef Gehenna het volgende:
Even het laatste paar reacties van het vorige topic gelezen, deze vragen staan iig nog open:

[..]


Misschien bubble bobble
pi_146198383
Ik zoek een spel van pakweg 15 jaar geleden? Ik heb het ook eens gespeeld bij een vriend of vriendin of zelfs alleen meegekeken. Ging over (geloof ik) een gans/eend die in een kasteel moest rondlopen om de prinses te vinden die vermist was. Was echt een cartoonachtig spel, echt getekend. Je kon dan verschillende ruimtes verkennen en clues zoeken. Kon geloof ik alleen klikken in het spel. Was voor pc
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')