Koop gewoon ergens een Prepaid Mastercard of Visa.quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:33 schreef jarajosefff het volgende:
Accepteert Uber cash in Portugal? Dit is zo ontmoedigend.
Je hebt een creditcard nodig voor een huurauto.
Je hebt een creditcard nodig voor Uber.
In India had ik nog Ola als alternatief. Taxi bestellen en dan aan het eind van de rit gewoon contant afrekenen. Portugal heeft geen alternatief. Ze maken het toeristen die geen schulden willen opbouwen wel moeilijk
Dat werkt toch niet voor Uber? Maar ik las net over izzymove app, dan zou je met cash kunnen betalen....quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
Koop gewoon ergens een Prepaid Mastercard of Visa.
Dat vond ik niet het mooiste gedeelte van de Algarve, lelijke fantasieloze hoogbouw. Ik denk dat je dan beter af bent in Faro of Tavira qua activiteiten. Tavira valt iets meer te doen denk ik, heeft wel musea en een haventje. Faro ben ik zelf niet geweest, ik hou niet zo van steden, stadje gaat nog. Cabanas naast Tavira is aanloopbaar (uur) en heeft een leuke boulevard met veel eettentjes. Het strand op het eiland voor Cabanas is mooi, je kan een watertaxi nemen om er te komen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 06:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zijn er mensen bekend met Monte Gordo? Is daar wat te doen buiten het strand?
Wij willen een zon/strandvakantie maar wel eentje waarbij je wat kan doen. Denk aan musea, aquarium, boottocht, etc.
Het kan regenen, maar daar is eigenlijk geen peil op te trekken de afgelopen jaren. Het is nog niet echt koud, gewoon lekker.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:41 schreef Soldier2000 het volgende:
Is Portugal een beetje te doen in oktober? Begin oktober?
Of is de kans op slecht weer dan echt hoog?
Kijk eens naar Nazaré,quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:15 schreef Tinus_dus het volgende:
Ik ben ook van plan om eind oktober naar Portugal te gaan. Beetje zon pakken, cultuur en eventueel golfsurfen. Ik reis alleen. Iemand nog een gouden tip?Zat te denken aan Lagos maar daar zou het niet fijn surfen zijn.
Als je golven wil moet je daar zijnquote:
Maar dat is dus ook nog planning, geen idee of het volledig en/of goed is.quote:-Belém Tower
-Jerónimos Monastery
-Tram 28
-Praça do Comércio
-Lisbon Oceanarium
-Miradouro de Santa Luzia
-Santa Justa Lift
-Miradouro de São Pedro de Alcântara
-Alfama, Príncipe Real, Bairro Alto, Campo de Ourique, Arroios and Santos districts
-Castelo de São Jorge
-Tapada das Necessidades
-Jardim da Estrela
- Jardim Botânico de Lisboa
Geen idee wat @capuchon_jongen doet.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:06 schreef Redefine het volgende:
Afhankelijk van het aantal dagen dat je gaat kun je ook nog een dagtrip maken naar Sintra en/of Cabo da Roca plausCascais. Al is er in Lissabon zelf al genoeg te beleven.
Portugal is nog erg een contant geldland; dat heeft ook te maken met dat belastingontduiken de nationale hobby is (sommige zzp'ers doen zelfs moeilijk als je een officiële bon wilt).quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:17 schreef bianconeri het volgende:
Inmiddels helaas weer terug uit Portugal.
Tripje Albufeira-Portimao-Lissabon.
2 mega dagen voor de vluchten (nadeel van in het Europese noordoostelijke uithoek te wonen en op weg te gaan naar het meest zuidwestelijke plekje te gaan.)
Travel dag heen:
Vlucht om 5 uur in de nacht. Konden er niet die tijd al komen, beste optie de bus om 21:00 om in de nacht aan te komen en 4-5 uur te wachten achter security Gelukkig is Tallinn in dooie airport, maar alsnog.
Daarna 8 uur ofzo in Zurich (zijn even de stad in gegaan). Dan nog weer een lange vlucht naar Lissabon. Om vanuit daar met Flixbus naar Albufeira te gaan. En na bijna precies 24 uur reistijd aan te komen.
Travel dag terug:
Vlucht om 12:35, dus perfect. Ongeveer rond 10:15 hotel uit om metro naar vliegveld te nemen. Allemaal prima.
Dan 4-5 uur op Frankfurt airport (vreselijk vliegveld, maar ok). Dan vlucht naar Tallinn om 21:00 en in de nacht aankomen. Dus weer geen manier om thuis te komen, 1e bus om 06:00. Dus weer overnacht op het vliegveld (bijna 6 uur lang). Om na een goede 20 uur reizen thuis te komen in de ochtend.
Ons verblijf:
Stop 1. Albufeira. Hotel was niet echt wat, maar goed het werkte en was heel centraal in de oude stad. Geen wifi.... Wat ook weer een nadeel was met alle drukte daar.
Op zich een leuk dorpje, mooi strand en levendige binnenstad. Maar niet voor ons, veel te massaal en veel te veel gericht op het uitgaan. En zo veel Nederlandse zooi daar.
Stop 2. Portimao.
Compleet anders. Het dorp zelf stelt geen reet voor. Er is ook eigenlijk helemaal niets te zien en beleven.
Het strand is wel erg mooi en fijn. Gewoon lekker relaxt.
Ons hotel ook echt prima, volledig appartement met zwembad (gedeeld) en shuttle naar zowel strand als centrum.
Voor ons 1e keer surfen, heel gaaf om te doen. Ook naar de Benagil caves geweest, heel mooi.
Stop 3. Lissabon.
Vooral vanwege Rock in Rio (Linkin Park), wat natuurlijk echt helemaal geweldig was.
Stad zelf is leuk, veel mooie gebouwen en ook genoeg groen. De grote heuvel westelijk van de stad ´´beklommen´´. Wat ik toch wat onderschat had aangezien de Google Maps routes totaal niet werkten, sowieso lijkt Google Portugal heel raar ingetekend te hebben. En met 30+ was het een flinke wandeling.
Over de heuvel naar Torres de Belem en via kust terug. Uiteindelijk meer dan 30km gelopen die dag pfff.
Ook leuk al die vliegtuigen constant over, blijft leuk.
Wel een beetje chaotische stad, Portugezen vinden de toeter bv ook erg leuk.
Ons hotel was niet zo best, maar met afstand de goedkoopste. Meestal valt het mij nog wel mee, maar deze was niet best. Badkamer viel eigenlijk gewoon uit elkaar, net als het hele gebouw. Staf sprak geen Engels.
Portugal algemeen:
Ik dacht ik doe ook eindelijk eens modern en neem alleen mijn telefoon mee bij het wandelen (30+ dus neem weinig mee). Maar meerdere keren, bij zowel restaurants als cafes, konden we alleen met cash betalen.
Nou nemen wij allebei echt nooit cash mee en dit keer ook zelden een bankpas (konden dus niet opnemen).
Echt zo waardeloos.... Het is 2026, kap met dat cash.
Opgelost door soms via Revolut wat te regelen, bankrekening opvragen en op 1 plek konden we ineens op magische wijze toch betalen met pin toen ik aangaf we echt niets konden.
En wat een ongelofelijk smerig land. Zowel qua afval maar vooral qua roken, ze lopen daar echt 50 jaar achter.
Het lijkt alsof iedereen rookt en je kunt niet normaal buiten zitten (wat wel moest) of je krijgt er gratis kanker bij.
Is iets wat wij niet verwacht hadden, zeker omdat we dan wel in de grote stad waren dan wel in hele toeristische gebieden.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:57 schreef Managarm het volgende:
[..]
Portugal is nog erg een contant geldland; dat heeft ook te maken met dat belastingontduiken de nationale hobby is (sommige zzp'ers doen zelfs moeilijk als je een officiële bon wilt).
Dat roken is inderdaad vervelend. Toen wij aankwamen, werd er in sommige cafés nog binnen gerookt; dat is inmiddels niet meer.
Overigens zijn er ook andere delen van Portugal mooi: Coimbra, Tomar (stad van de tempeliers). De vele rivierstranden in het centrum van Portugal zijn ook de moeite waard (Portugese naam: fluvial).
Maar ja, ik ben ook niet de persoon die vermaakt hoeft te worden; ik vind op een terrasje zitten tijdens harde wind aan zee al geweldig.
Wat ik erg mooi vond was in plaats van de snelweg de binnenwegen nemen, er zijn best leuke wandelingen door mooie bossen (ook in de Algarve). Wij hebben een wandeling gedaan bij de plaatsje Tor.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is iets wat wij niet verwacht hadden, zeker omdat we dan wel in de grote stad waren dan wel in hele toeristische gebieden.
Dan snap je zelf als bedrijf toch ook wel dat mensen vaak geen cash meer gebruiken? Buiten dat ik binnen de EU ook wel wat modernisering zou verwachten anno 2026.
Maar nee dus.
Zelfde met het roken. Echt, hoe bedenk je het uberhaupt om anno 2026 nog te roken? En daar is het eerder andersom lijkt wel. Zo ontzettend jammer want binnen zitten is er vaak gewoon geen doen.
Ik/wij hebben Portugal zeker nog niet uitgespeeld. Meer plekken om te ontdekken, alhoewel ik denk dat ik liever andere landen/regio´s ontdek dan meer in Portugal.
We hebben vrienden in Portimao waar we kunnen logeren, dus makkelijk om daar nog weer eens heen te gaan. En mijn vrouw was helemaal weg van Portimao. Die kan wat beter dagelijks lekker rondhangen dan dat ik dat kan, ik wil dingen ondernemen en zien. Actief zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |