Er lopen door Portugal verschillende routes: o.a de kastelenroute in de Alentejo, vooral Elvas is een aanrader met drie prachtige kastelen. 
Er zit een geweldige sterrenwacht in de Alentejo bij Monsaraz. Wat overigens een authentiek oud vestingstadje is op een berg. Het is gelegen aan het grootste stuwmeer van Europa, genoeg strandjes en watersportmogelijkheden.
Van vestigingsstadjes zijn er meerdere van, ook Monsanto in Castelo Branco (Idanha-a-nova is de subprovincie) is er een van. Als je daar toch bent kan je ook een fossielenroute in Penha Garcia lopen en het kasteel aldaar bekijken. Je kan daar ook prachtig wandelen in het Tejo natuurpark.
quote:
 Op zaterdag 2 maart 2024 06:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
 Op zaterdag 2 maart 2024 06:03 schreef Notorious_Roy het volgende:Zijn er mensen bekend met Monte Gordo? Is daar wat te doen buiten het strand?
Wij willen een zon/strandvakantie maar wel eentje waarbij je wat kan doen. Denk aan musea, aquarium, boottocht, etc.
Dat vond ik niet het mooiste gedeelte van de Algarve, lelijke fantasieloze hoogbouw. Ik denk dat je dan beter af bent in Faro of Tavira qua activiteiten. Tavira valt iets meer te doen denk ik, heeft wel musea en een haventje. Faro ben ik zelf niet geweest, ik hou niet zo van steden, stadje gaat nog. Cabanas naast Tavira is aanloopbaar (uur) en heeft een leuke boulevard met veel eettentjes. Het strand op het eiland voor Cabanas is mooi, je kan een watertaxi nemen om er te komen.
Naar een van de eilanden voor Tavira rijdt een treintje, is ook te lopen.
[ Bericht 5% gewijzigd door Managarm op 02-03-2024 09:16:20 ]