abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207389483
Castelo Branco is een mooie provincie met enkele leuke bezienswaardigheden: Monsanto (Game Of Thrones), Serra de Estrella, Penha Garcia (fossielenroute met zwemwater in de buurt).

Tevens loopt er een olijfolie, kaas en muurschilderingen-route door de prvovincie.

In Portugal zijn er veel rivierstranden fluvials), een stuk rivier dat afgedamd is en veilig is om te zwemmen. Meestal voorzien van een bar/restaurent, bbq's, camperplaatsen (gratis). Wij vinden in Castelo Branco de fluvials van Meimoa (dat is een stuwmeer) en Cardigos leuk, maar er zijn er genoeg (meer dan 100).

In de Alentejo loopt een wijnroute die je kan volgens, evenals een kasteelroute. Elvas is wat betreft echt een aanrader.
pi_207424717
Accepteert Uber cash in Portugal? Dit is zo ontmoedigend.

Je hebt een creditcard nodig voor een huurauto.
Je hebt een creditcard nodig voor Uber.

In India had ik nog Ola als alternatief. Taxi bestellen en dan aan het eind van de rit gewoon contant afrekenen. Portugal heeft geen alternatief. Ze maken het toeristen die geen schulden willen opbouwen wel moeilijk
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 22:36:02 #253
45833 crew  Fogel
pi_207424791
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:33 schreef jarajosefff het volgende:
Accepteert Uber cash in Portugal? Dit is zo ontmoedigend.

Je hebt een creditcard nodig voor een huurauto.
Je hebt een creditcard nodig voor Uber.

In India had ik nog Ola als alternatief. Taxi bestellen en dan aan het eind van de rit gewoon contant afrekenen. Portugal heeft geen alternatief. Ze maken het toeristen die geen schulden willen opbouwen wel moeilijk
Koop gewoon ergens een Prepaid Mastercard of Visa.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_207425626
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:36 schreef Fogel het volgende:

[..]
Koop gewoon ergens een Prepaid Mastercard of Visa.
Dat werkt toch niet voor Uber? Maar ik las net over izzymove app, dan zou je met cash kunnen betalen....
pi_207426007
Holy shit, een topic uit 2002.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 06:03:05 #256
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212655629
Zijn er mensen bekend met Monte Gordo? Is daar wat te doen buiten het strand?

Wij willen een zon/strandvakantie maar wel eentje waarbij je wat kan doen. Denk aan musea, aquarium, boottocht, etc.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_212656105
Er lopen door Portugal verschillende routes: o.a de kastelenroute in de Alentejo, vooral Elvas is een aanrader met drie prachtige kastelen.

Er zit een geweldige sterrenwacht in de Alentejo bij Monsaraz. Wat overigens een authentiek oud vestingstadje is op een berg. Het is gelegen aan het grootste stuwmeer van Europa, genoeg strandjes en watersportmogelijkheden.

Van vestigingsstadjes zijn er meerdere van, ook Monsanto in Castelo Branco (Idanha-a-nova is de subprovincie) is er een van. Als je daar toch bent kan je ook een fossielenroute in Penha Garcia lopen en het kasteel aldaar bekijken. Je kan daar ook prachtig wandelen in het Tejo natuurpark.

quote:
5s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 06:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zijn er mensen bekend met Monte Gordo? Is daar wat te doen buiten het strand?

Wij willen een zon/strandvakantie maar wel eentje waarbij je wat kan doen. Denk aan musea, aquarium, boottocht, etc.
Dat vond ik niet het mooiste gedeelte van de Algarve, lelijke fantasieloze hoogbouw. Ik denk dat je dan beter af bent in Faro of Tavira qua activiteiten. Tavira valt iets meer te doen denk ik, heeft wel musea en een haventje. Faro ben ik zelf niet geweest, ik hou niet zo van steden, stadje gaat nog. Cabanas naast Tavira is aanloopbaar (uur) en heeft een leuke boulevard met veel eettentjes. Het strand op het eiland voor Cabanas is mooi, je kan een watertaxi nemen om er te komen.

Naar een van de eilanden voor Tavira rijdt een treintje, is ook te lopen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Managarm op 02-03-2024 09:16:20 ]
  zaterdag 2 maart 2024 @ 09:43:35 #258
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_212656368
Tavira is mooi en gezellig.
Faro is niet heel bijzonder.

Voordeel van ten oosten van Faro blijven is dat het zeewater warmer is dan ten westen van Faro.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_212657280
Tavira is leuk idd :Y Faro is meer de 'grote stad' voor de lokalen, voor vakantiegangers wat minder interessant imho.
pi_214643101
Is Portugal een beetje te doen in oktober? Begin oktober?

Of is de kans op slecht weer dan echt hoog?
BlaBlaBla
pi_214643142
Machtig, nooit gedacht dat ik zou posten in een topic aangemaakt in 2002.
:P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_214644670
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 15:41 schreef Soldier2000 het volgende:
Is Portugal een beetje te doen in oktober? Begin oktober?

Of is de kans op slecht weer dan echt hoog?
Het kan regenen, maar daar is eigenlijk geen peil op te trekken de afgelopen jaren. Het is nog niet echt koud, gewoon lekker.
pi_214908081
Ik ben ook van plan om eind oktober naar Portugal te gaan. Beetje zon pakken, cultuur en eventueel golfsurfen. Ik reis alleen. Iemand nog een gouden tip? :) Zat te denken aan Lagos maar daar zou het niet fijn surfen zijn.
pi_214908982
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:15 schreef Tinus_dus het volgende:
Ik ben ook van plan om eind oktober naar Portugal te gaan. Beetje zon pakken, cultuur en eventueel golfsurfen. Ik reis alleen. Iemand nog een gouden tip? :) Zat te denken aan Lagos maar daar zou het niet fijn surfen zijn.
Kijk eens naar Nazaré,
pi_215008378
Eind oktober paar daagjes Lissabon. Als er tips voor hotels (gewoon 3-sterren, niks te fancy) en of absolute must-do's, zijn ze welkom!
pi_215010513
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 17:07 schreef Managarm het volgende:

[..]
Kijk eens naar Nazaré,
Als je golven wil moet je daar zijn :Y Hopen surfers die zich uitleefden.

Ik (niet-surfer) heb er mijn teentjes in het water gestoken en voelde de onderstroom al. En de priemende blik van de strandwacht die -terecht- scherp in de gaten hield of er geen domme toeristen waren die meenden dat ze er een baantje konden trekken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')