Hij wil niet gaan aftrekken (hihi) zegt hij. Dat kan inderdaad niet als het niet je hoofdverblijf is.quote:Op zondag 28 september 2014 13:29 schreef PLAE@ het volgende:
Krijgt de TS geen gezeik over hypotheekrenteaftrek wanneer hij de rente wel af wil trekken maar er niet woont?
Voor de rest dikke middelvinger naar dat scheefwoongezeik. Dat wordt al rechtgetrokken door de huren van mensen die aardig(er) verdienen stelselmatig te verhogen.
Dan moet hij er lekker niet instappen. Niet beide willen. Én koophuis én huurhuis, of tenminste; geen sociale huurwoning. Huur dan lekker particulier er wat bij, geen haan die er naar kraait.quote:Op zondag 28 september 2014 13:35 schreef PLAE@ het volgende:
Dat je niet zomaar in die huizenmarktbubbel wilt stappen begrijp ik prima. Er is dan, zoals TS terecht zegt geen weg meer terug.
Hoezo? Hij staat toch op de hypotheekakte? Vind ik heftiger dan 'simpel' samenwonen.quote:Op zondag 28 september 2014 13:35 schreef PLAE@ het volgende:
Dat je niet zomaar in die huizenmarktbubbel wilt stappen begrijp ik prima. Er is dan, zoals TS terecht zegt geen weg meer terug.
Dat is het idee ja, daarom zijn het ook sociale huurwoningen. Of verwacht jij ook dat als je 2,5k netto per maand verdiend je nog even bijstand ernaast kan aanvragen?quote:Op zondag 28 september 2014 13:43 schreef PLAE@ het volgende:
Wat ik bedoel is dat je zodra jij je 'sociale' huurwoning verlaat je er nooit meer in komt wanneer je inkomen iets boven modaal is.
Ja, dat is net zo raar als dat je bijvoorbeeld in de bijstand zit, iedere maand gratis geld krijgt, en dat je dan een echte FOK!ker wordt en ¤ 5.000 netto per maand verdient en dat je dan die bijstandsuitkering niet meer krijgt... Belachelijk!quote:Op zondag 28 september 2014 13:43 schreef PLAE@ het volgende:
Wat ik bedoel is dat je zodra jij je 'sociale' huurwoning verlaat je er nooit meer in komt wanneer je inkomen iets boven modaal is.
Ik moet wel zeggen dat sommige woningbouwverenigingen dat tekort zelf ook veroorzaken. In mijn eigen woonplaats verkopen ze haast meer huizen dan dat ze verhuren.quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
De reden dat scheefwonen onethisch wordt gevonden en tegen wordt gegaan is omdat je woonruimte inneemt die bedoeld is voor mensen met weinig inkomen, terwijl je zelf ruim genoeg verdient om duurder te wonen. Dat zou geen enkel probleem zijn, ware het niet dat er een tekort is aan sociale huurwoningen. Door scheefwoners zijn er dus mensen die geen huisvesting kunnen krijgen en daarom is het, hoewel toegestaan, behoorlijk asociaal.
De Aldi heeft daar geen klap mee te maken. Hun producten raken niet op.
Het geld moet ergens vandaan komen. Je kunt geen woning verhuren onder de kostprijs als je niet ergens anders geld binnen hengelt.quote:Op zondag 28 september 2014 14:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat sommige woningbouwverenigingen dat tekort zelf ook veroorzaken. In mijn eigen woonplaats verkopen ze haast meer huizen dan dat ze verhuren.
Dat zal allemaal wel. Maar er komen geen nieuwe huurhuizen bij en dat is wel een beetje jammer. Voor je hier een huis hebt ben je zo'n jaar of vier verder.quote:Op zondag 28 september 2014 14:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Het geld moet ergens vandaan komen. Je kunt geen woning verhuren onder de kostprijs als je niet ergens anders geld binnen hengelt.
Daarnaast is het idee tegenwoordig dat hele wijken met alleen maar sociale huur, niet wenselijk zijn. Men denkt een gedifferentieerdere wijk te bereiken met een menging van koop en huur.
Dit is het zoveelste topic over dit onderwerp. Vorige keer bleek dat er (CBS) voldoende goedkope huurwoningen zijn, voor de lage inkomens. Deze woningen worden echter bezet door mensen die er niet in thuis horen.quote:Op zondag 28 september 2014 14:27 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel. Maar er komen geen nieuwe huurhuizen bij en dat is wel een beetje jammer. Voor je hier een huis hebt ben je zo'n jaar of vier verder.
Helaas kan ik niet kopen anders had ik het allang gedaan.
Precies. Er zijn eerder te veel sociale huurwoningen dan te weinig, maar ze worden massaal bezet gehouden door mensen die helemaal niet in de doelgroep zitten.quote:Op zondag 28 september 2014 14:32 schreef agter het volgende:
[..]
Dit is het zoveelste topic over dit onderwerp. Vorige keer bleek dat er (CBS) voldoende goedkope huurwoningen zijn, voor de lage inkomens. Deze woningen worden echter bezet door mensen die er niet in thuis horen.
Het is ook een beetje zo dat men tegenwoordig dusdanig verwend is dat we verwachten dat er eigenlijk wel een mooi huis met een tuin en vier slaapkamers klaarstaat als we bij paps en mams weggaan, en dan eigenlijk ook nog voor 450 euro per maand, want ja, arme student enzo.quote:Op zondag 28 september 2014 14:27 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel. Maar er komen geen nieuwe huurhuizen bij en dat is wel een beetje jammer. Voor je hier een huis hebt ben je zo'n jaar of vier verder.
Helaas kan ik niet kopen anders had ik het allang gedaan.
Maar waar staan die huurwoningen dan? In mijn woonplaats niet in elk geval. In de stad zullen er ongetwijfeld meer zijn. Dus ja, gemiddeld gezien zullen er inderdaad huurwoningen genoeg zijn, maar van plaats tot plaats zal het wel verschillen.quote:Op zondag 28 september 2014 14:32 schreef agter het volgende:
[..]
Dit is het zoveelste topic over dit onderwerp. Vorige keer bleek dat er (CBS) voldoende goedkope huurwoningen zijn, voor de lage inkomens. Deze woningen worden echter bezet door mensen die er niet in thuis horen.
Die illusie heb ik niet. Mijn appartement met twee slaapkamers is al 450 euro.quote:Op zondag 28 september 2014 15:12 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is ook een beetje zo dat men tegenwoordig dusdanig verwend is dat we verwachten dat er eigenlijk wel een mooi huis met een tuin en vier slaapkamers klaarstaat als we bij paps en mams weggaan, en dan eigenlijk ook nog voor 450 euro per maand, want ja, arme student enzo.
Die categorie is er gewoon niet, óf je groeit er dus heel snel uit aangezien je vaak als je na je studie gaat werken al vrij rap teveel verdiend voor zo'n woning. Daar is gewoon de particuliere sector voor, en zijn er diverse middelen om starters die willen kopen dit makkelijker te maken.
Je hebt de bank dan wel voorgelogen, dat kan je in de toekomst opbreken. Overigens reageerde ik aanvullend op de post van Leandra:quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar zal de bank geen actie op ondernemen.
Daar zal de bank ook geen actie op ondernemen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je koopwoning is dan dus duurder dan de voorgerekende netto hypotheeklast, want die berekening is gegarandeerd uitgegaan van de HRA op jouw brutoloon.
Ik heb geen idee waar jij zoekt. Maar het lijkt me sterk dat er daar geen sociale huurwoningen (huur onder de 700 euro ofzo ??) zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 20:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Maar waar staan die huurwoningen dan? In mijn woonplaats niet in elk geval. In de stad zullen er ongetwijfeld meer zijn. Dus ja, gemiddeld gezien zullen er inderdaad huurwoningen genoeg zijn, maar van plaats tot plaats zal het wel verschillen.
Ehm nee hoor. Je mag best elders een huis bezitten (of huren), zolang je sociale huurwoning maar je hoofdverblijf is. Of dat tweede huis dan een vakantie optrekje is, een belegging die je verhuurt of onderdak voor één van je naasten die het niet volledig zelf kan bekostigen doet er niet toe.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:31 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Als je op het koopcontract staat, heb je sowieso pech. Zodra de woningbouw weet dat je ergens anders een half huis bezit, gaan ze jou er uitgooien.
Nee want degene betaalt niets.quote:Op maandag 29 september 2014 21:17 schreef Pollewoppie het volgende:
Oftewel je huurt gewoon onder...
En die lange wachtlijst creer je dus zelf met dit soort ongein
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |