abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 september 2014 @ 13:29:27 #101
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_144979746
Krijgt de TS geen gezeik over hypotheekrenteaftrek wanneer hij de rente wel af wil trekken maar er niet woont?

Voor de rest dikke middelvinger naar dat scheefwoongezeik. Dat wordt al rechtgetrokken door de huren van mensen die aardig(er) verdienen stelselmatig te verhogen.
pi_144979813
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 13:29 schreef PLAE@ het volgende:
Krijgt de TS geen gezeik over hypotheekrenteaftrek wanneer hij de rente wel af wil trekken maar er niet woont?

Voor de rest dikke middelvinger naar dat scheefwoongezeik. Dat wordt al rechtgetrokken door de huren van mensen die aardig(er) verdienen stelselmatig te verhogen.
Hij wil niet gaan aftrekken (hihi) zegt hij. Dat kan inderdaad niet als het niet je hoofdverblijf is.
En najah, die hele aanval op scheefwonen is er niet voor niks, als je een redelijk tot goed inkomen hebt hoor je gewoon niet in sociale huurwoningen, dan mogen ze het best stapsgewijs wat onaantrekkelijker maken. TS doet in weze braaf wat men wil, namelijk een huis kopen. Alleen gaat hij vervolgens ook nog z'n sociale hutje aanhouden want stel je voor... :')
  zondag 28 september 2014 @ 13:35:58 #103
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_144979899
Dat je niet zomaar in die huizenmarktbubbel wilt stappen begrijp ik prima. Er is dan, zoals TS terecht zegt geen weg meer terug.
pi_144979937
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 13:35 schreef PLAE@ het volgende:
Dat je niet zomaar in die huizenmarktbubbel wilt stappen begrijp ik prima. Er is dan, zoals TS terecht zegt geen weg meer terug.
Dan moet hij er lekker niet instappen. Niet beide willen. Én koophuis én huurhuis, of tenminste; geen sociale huurwoning. Huur dan lekker particulier er wat bij, geen haan die er naar kraait.

Dit is gewoon totale onzin. Als hij niet in de huizenbubbel wil stappen moet hij gewoon niet kopen, maar dat doet hij blijkbaar alsnog wel, dus ja, dat argument raakt kant noch wal.
pi_144979941
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 13:35 schreef PLAE@ het volgende:
Hoezo? Hij staat toch op de hypotheekakte? Vind ik heftiger dan 'simpel' samenwonen.
Make my day!
  zondag 28 september 2014 @ 13:43:13 #106
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_144980086
Wat ik bedoel is dat je zodra jij je 'sociale' huurwoning verlaat je er nooit meer in komt wanneer je inkomen iets boven modaal is.
pi_144980110
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 13:43 schreef PLAE@ het volgende:
Wat ik bedoel is dat je zodra jij je 'sociale' huurwoning verlaat je er nooit meer in komt wanneer je inkomen iets boven modaal is.
Dat is het idee ja, daarom zijn het ook sociale huurwoningen. Of verwacht jij ook dat als je 2,5k netto per maand verdiend je nog even bijstand ernaast kan aanvragen?
  zondag 28 september 2014 @ 13:45:05 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144980132
Er was helemaal geen aanval op scheefwonen tot een scheefwoner zich aangesproken voelde als zijnde asociaal omdat het asociaal genoemd werd een sociale huurwoning bezet te houden terwijl je een huis gekocht had.

Let wel: terwijl je een huis hebt gekocht, niet terwijl je een huis zou kunnen kopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 28-09-2014 14:00:22 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 28 september 2014 @ 13:48:44 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144980235
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 13:43 schreef PLAE@ het volgende:
Ja, dat is net zo raar als dat je bijvoorbeeld in de bijstand zit, iedere maand gratis geld krijgt, en dat je dan een echte FOK!ker wordt en ¤ 5.000 netto per maand verdient en dat je dan die bijstandsuitkering niet meer krijgt... Belachelijk!

Oh wacht, als je het weer nodig hebt, omdat je zelf niet in inkomsten of woonruimte kunt voorzien kom je wel weer in aanmerking.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 28 september 2014 @ 14:18:59 #110
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144980938
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

De reden dat scheefwonen onethisch wordt gevonden en tegen wordt gegaan is omdat je woonruimte inneemt die bedoeld is voor mensen met weinig inkomen, terwijl je zelf ruim genoeg verdient om duurder te wonen. Dat zou geen enkel probleem zijn, ware het niet dat er een tekort is aan sociale huurwoningen. Door scheefwoners zijn er dus mensen die geen huisvesting kunnen krijgen en daarom is het, hoewel toegestaan, behoorlijk asociaal.

De Aldi heeft daar geen klap mee te maken. Hun producten raken niet op. ;)
Ik moet wel zeggen dat sommige woningbouwverenigingen dat tekort zelf ook veroorzaken. In mijn eigen woonplaats verkopen ze haast meer huizen dan dat ze verhuren.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_144981033
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 14:18 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat sommige woningbouwverenigingen dat tekort zelf ook veroorzaken. In mijn eigen woonplaats verkopen ze haast meer huizen dan dat ze verhuren.
Het geld moet ergens vandaan komen. Je kunt geen woning verhuren onder de kostprijs als je niet ergens anders geld binnen hengelt.

Daarnaast is het idee tegenwoordig dat hele wijken met alleen maar sociale huur, niet wenselijk zijn. Men denkt een gedifferentieerdere wijk te bereiken met een menging van koop en huur.
  zondag 28 september 2014 @ 14:27:39 #112
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144981133
quote:
7s.gif Op zondag 28 september 2014 14:22 schreef k_man het volgende:

[..]

Het geld moet ergens vandaan komen. Je kunt geen woning verhuren onder de kostprijs als je niet ergens anders geld binnen hengelt.

Daarnaast is het idee tegenwoordig dat hele wijken met alleen maar sociale huur, niet wenselijk zijn. Men denkt een gedifferentieerdere wijk te bereiken met een menging van koop en huur.
Dat zal allemaal wel. Maar er komen geen nieuwe huurhuizen bij en dat is wel een beetje jammer. Voor je hier een huis hebt ben je zo'n jaar of vier verder.
Helaas kan ik niet kopen anders had ik het allang gedaan.
pi_144981220
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 14:27 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel. Maar er komen geen nieuwe huurhuizen bij en dat is wel een beetje jammer. Voor je hier een huis hebt ben je zo'n jaar of vier verder.
Dit is het zoveelste topic over dit onderwerp. Vorige keer bleek dat er (CBS) voldoende goedkope huurwoningen zijn, voor de lage inkomens. Deze woningen worden echter bezet door mensen die er niet in thuis horen.
Make my day!
  zondag 28 september 2014 @ 15:09:16 #114
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_144982292
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 14:32 schreef agter het volgende:

[..]

Dit is het zoveelste topic over dit onderwerp. Vorige keer bleek dat er (CBS) voldoende goedkope huurwoningen zijn, voor de lage inkomens. Deze woningen worden echter bezet door mensen die er niet in thuis horen.
Precies. Er zijn eerder te veel sociale huurwoningen dan te weinig, maar ze worden massaal bezet gehouden door mensen die helemaal niet in de doelgroep zitten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_144982372
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 14:27 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Het is ook een beetje zo dat men tegenwoordig dusdanig verwend is dat we verwachten dat er eigenlijk wel een mooi huis met een tuin en vier slaapkamers klaarstaat als we bij paps en mams weggaan, en dan eigenlijk ook nog voor 450 euro per maand, want ja, arme student enzo.

Die categorie is er gewoon niet, óf je groeit er dus heel snel uit aangezien je vaak als je na je studie gaat werken al vrij rap teveel verdiend voor zo'n woning. Daar is gewoon de particuliere sector voor, en zijn er diverse middelen om starters die willen kopen dit makkelijker te maken.
  zondag 28 september 2014 @ 20:29:06 #116
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144995231
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 14:32 schreef agter het volgende:

[..]

Maar waar staan die huurwoningen dan? In mijn woonplaats niet in elk geval. In de stad zullen er ongetwijfeld meer zijn. Dus ja, gemiddeld gezien zullen er inderdaad huurwoningen genoeg zijn, maar van plaats tot plaats zal het wel verschillen.
  zondag 28 september 2014 @ 20:30:19 #117
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144995299
quote:
2s.gif Op zondag 28 september 2014 15:12 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het is ook een beetje zo dat men tegenwoordig dusdanig verwend is dat we verwachten dat er eigenlijk wel een mooi huis met een tuin en vier slaapkamers klaarstaat als we bij paps en mams weggaan, en dan eigenlijk ook nog voor 450 euro per maand, want ja, arme student enzo.

Die categorie is er gewoon niet, óf je groeit er dus heel snel uit aangezien je vaak als je na je studie gaat werken al vrij rap teveel verdiend voor zo'n woning. Daar is gewoon de particuliere sector voor, en zijn er diverse middelen om starters die willen kopen dit makkelijker te maken.
Die illusie heb ik niet. Mijn appartement met twee slaapkamers is al 450 euro. :')
  zondag 28 september 2014 @ 20:32:37 #118
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_144995423
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar zal de bank geen actie op ondernemen.
Je hebt de bank dan wel voorgelogen, dat kan je in de toekomst opbreken. Overigens reageerde ik aanvullend op de post van Leandra:
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

En je koopwoning is dan dus duurder dan de voorgerekende netto hypotheeklast, want die berekening is gegarandeerd uitgegaan van de HRA op jouw brutoloon.
Daar zal de bank ook geen actie op ondernemen.
klerkje
pi_144995458
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 20:29 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Maar waar staan die huurwoningen dan? In mijn woonplaats niet in elk geval. In de stad zullen er ongetwijfeld meer zijn. Dus ja, gemiddeld gezien zullen er inderdaad huurwoningen genoeg zijn, maar van plaats tot plaats zal het wel verschillen.
Ik heb geen idee waar jij zoekt. Maar het lijkt me sterk dat er daar geen sociale huurwoningen (huur onder de 700 euro ofzo ??) zijn.
Make my day!
pi_145021622
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:31 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Als je op het koopcontract staat, heb je sowieso pech. Zodra de woningbouw weet dat je ergens anders een half huis bezit, gaan ze jou er uitgooien.
Ehm nee hoor. Je mag best elders een huis bezitten (of huren), zolang je sociale huurwoning maar je hoofdverblijf is. Of dat tweede huis dan een vakantie optrekje is, een belegging die je verhuurt of onderdak voor één van je naasten die het niet volledig zelf kan bekostigen doet er niet toe.
  maandag 29 september 2014 @ 21:08:45 #121
177108 lf2
Iedereen liegt behalve ik
pi_145032940
Ik volg de discussie nog hoor. Naast de redenen die ik hier voor gaf heb ik ook nog een reden.

Er woont iemand die anders (net als velen van jullie zoals ik lees tussen wal en schip vallen) omdat er geen woningen zijn. Student die niet aan een studentenhuis kan komen,niet aan een hypotheek en niet aan sociale huur want te kort op wachtlijst (moet minimaal nu 7 jaar erop staan voordat je kans maakt)

Bijkomend probleem
pi_145033358
Oftewel je huurt gewoon onder...

En die lange wachtlijst creer je dus zelf met dit soort ongein
  maandag 29 september 2014 @ 21:21:12 #123
177108 lf2
Iedereen liegt behalve ik
pi_145033535
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 21:17 schreef Pollewoppie het volgende:
Oftewel je huurt gewoon onder...

En die lange wachtlijst creer je dus zelf met dit soort ongein
Nee want degene betaalt niets.
pi_145034434
- Sociale huurwoning mag niet worden onderverhuurd tenzij voor een beperkte periode na uitdrukkelijke toestemming van de verhuurder, via zgn huisbewaarderschap. Wil je een kamer verhuren dan zal je moeten verhuizen naar de vrije sector, bv

- Om in aanmerking te (blijven) komen voor sociale huur moet je inkomen en/of vermogen overeenkomen met de inkomensdrempel voor die woning. Als jij een huis hebt telt die waarde bij je vermogen en heb je geen recht op de sociale huurwoning.

Als je verhuurder gegrond bewijs heeft dat je fraudeert binnen bovenstaande constructies, kan hij je zonder meer op straat zetten. Maar van de zonnige kant, dan ben je vrij om bij die partner op je eigen stoep te staan ;-)
Jusqu'ici tout va bien...
pi_145034672
Afgezien van alle opmerkingen die al gegeven zijn, lijkt het me niet dat de woningbouw de huurwoning als enige woning ziet als je een koopcontract hebt. Klein detail wat in elk sociaal woningbouwcontract staat, de huurwoning moet de enige woning zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')