Het morele aspect was er eigenlijk altijd al, in de vorm van geloof. Tegenwoordig (na '45) is er ook nog het 'wereldvrede' aspect bij gekomen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:42 schreef Japie77 het volgende:
Nou ik geloof toch dat morele standpunten er later pas bij gezocht worden. Het draait vooral om geld en als uitvloeisel daarvan geopolitiek.
Volgens mij zijn de meeste van die mensen zeker wel uitgerangeerd:quote:Wat betreft dat rapport, dat laat toch zien wat de intenties van dat clubje mensen was. En op een heleboel belangrijke posities zitten nu nog steeds dezelfde poppetjes. Het is niet opeens zo dat sinds Obama aan de macht is ze een compleet andere koers varen. Dat willen veel mensen graag geloven maar als je naar de feiten kijkt doet hij bijna hetzelfde als wat Bush deed.
Dat klopt.quote:Maar goed we zullen wel zien of WW3 er komt of niet. De tijd zal het leren.
Gaat er toch iets goed.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:06 schreef Lavenderr het volgende:
WASHINGTON (ANP) - Even buiten de Amerikaanse hoofdstad Washington, op Andrews Airforce Base, zijn militaire kopstukken van de coalitie tegen Islamitische Staat begonnen aan een ingelaste vergadering over de te volgen strategie. De bijeenkomst wordt geleid door de voorzitter van de Amerikaanse gemeenschappelijke chefs van staven, generaal Martin Dempsey. Voor Nederland schuift commandant der strijdkrachten Tom Middendorp aan. President Barack Obama zal ook langskomen.
Het is de eerste keer dat er op dit niveau militairen bijeenkomen sinds de coalitie tegen IS in september in elkaar is gedraaid. Er wordt gesproken over ,,een gemeenschappelijke visie op de campagne tegen IS, de uitdagingen daarvan en de weg voorwaarts'', aldus een Amerikaanse militaire woordvoerder.
http://www.elsevier.nl/Ne(...)d-tegen-IS-1621647W/
In zekere zin verbroedert IS landen die hiervoor nooit gedacht hadden de koppen bij elkaar te steken.
Ja, dat heb ik ook. Ik probeer altijd objectief te blijven, maar hier heb ik het idee dat het een herhaling is van die 9/11 docu waarbij ze los gingen op allemaal theorieën.quote:
Mensen die denken dat 9/11 in scene is gezetquote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook. Ik probeer altijd objectief te blijven, maar hier heb ik het idee dat het een herhaling is van die 9/11 docu waarbij ze los gingen op allemaal theorieën.
mensen die denken dat 9/11 niet in scene is gezet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:48 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mensen die denken dat 9/11 in scene is gezet
Sorry hoor maar sommige mensen willen maar wat graag geloven dat achter elke kutgebeurtenis een wolf van eigen bodem zit
Gewoon het feit dat overheden OVERAL in falen is bewijs genoeg dat ze niet competent genoeg zijn om zoiets op te zetten en jarenlang geheim te houden natuurlijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Ga ik nu werkelijk serieus reageren in BNW.
Maar okey, het probleem van veel complottheorieën is dat ze te gedetailleerd zijn en altijd van A tot Z gepland lijken te zijn. Dat is totaal onrealistisch organisatie's hebben vaak doelen die ze gaan der tijd behalen. Geboden kansen worden aangepakt en benut door het middenkader geënt op strategieën die van bovenaf zijn bepaald. Hetzelfde telt voor overheden en geheime diensten en defensie.
Wat je heel vaak ziet is het ingaan op gebeurtenissen en ze voor het hogere goed gebruiken. Moedjahedien trekken ten strijde tegen de Sovjet Unie? Bewapenen die handel, elke euro besteed in Afghanistan is een euro niet besteed voor nieuwe wapentechnologie en soldaten in Europa. Dat was geen grote samenzwering om Al Quada op te richten. Dat was achteraf gezien een naar bijproduct.
9/11 een complot? Mjoawh daar geloof ik niet in "bewijzen" in documentaire's zijn ook gewoon bullshit. Zijn er dingen later in de doofpot gestopt en is 9/11 optimaal gebruikt voor buitenlandse politiek? Ja helaas wel.
Hetzelfde liedje ongeveer met Isis het is een bijproduct van jarenlange onrust in de regio. Avontuur, lust voor geweld, religie trekt mensen uit de hele wereld naar een klein stukje grond toe. Zullen Amerika en Israël er zoveel mogelijk uit proberen te halen? Vast wel vorig jaar wilde Amerika isis nog bewapenen maar nu bleek dat geen goed idee meer te zijn.
Maar compleet uitgedachte complotten? Dat is gewoonweg niet realistisch gezien als je ziet hoe incompetent overheden op andere gebieden is.
.. het is dan ook niet de overheid.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Ga ik nu werkelijk serieus reageren in BNW.
Maar okey, het probleem van veel complottheorieën is dat ze te gedetailleerd zijn en altijd van A tot Z gepland lijken te zijn. Dat is totaal onrealistisch organisatie's hebben vaak doelen die ze gaan der tijd behalen. Geboden kansen worden aangepakt en benut door het middenkader geënt op strategieën die van bovenaf zijn bepaald. Hetzelfde telt voor overheden en geheime diensten en defensie.
Wat je heel vaak ziet is het ingaan op gebeurtenissen en ze voor het hogere goed gebruiken. Moedjahedien trekken ten strijde tegen de Sovjet Unie? Bewapenen die handel, elke euro besteed in Afghanistan is een euro niet besteed voor nieuwe wapentechnologie en soldaten in Europa. Dat was geen grote samenzwering om Al Quada op te richten. Dat was achteraf gezien een naar bijproduct.
9/11 een complot? Mjoawh daar geloof ik niet in "bewijzen" in documentaire's zijn ook gewoon bullshit. Zijn er dingen later in de doofpot gestopt en is 9/11 optimaal gebruikt voor buitenlandse politiek? Ja helaas wel.
Hetzelfde liedje ongeveer met Isis het is een bijproduct van jarenlange onrust in de regio. Avontuur, lust voor geweld, religie trekt mensen uit de hele wereld naar een klein stukje grond toe. Zullen Amerika en Israël er zoveel mogelijk uit proberen te halen? Vast wel vorig jaar wilde Amerika isis nog bewapenen maar nu bleek dat geen goed idee meer te zijn.
Maar compleet uitgedachte complotten? Dat is gewoonweg niet realistisch gezien als je ziet hoe incompetent overheden op andere gebieden is.
Ik sluit mij aan bij Atuinhek.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:30 schreef Lambiekje het volgende:
mensen die denken dat 9/11 niet in scene is gezet.
Heb je wel wat onderzocht?
Samen met Atuinhek ben je de laatste der Mohikanen.
Eeehmmm, nee, dat is is jouw vage wereldje misschien zo.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
mensen die denken dat 9/11 niet in scene is gezet.
Heb je wel wat onderzocht?
Samen met Atuinhek ben je de laatste der Mohikanen.
Dat!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:15 schreef P8 het volgende:
Gaan we het hebben over het WTC of over IS?
Anyway, IS is inderdaad gecreëerd door de VS, Israel en Europa. 'Onze' bemoeienis van de afgelopen decennia (en vooral de afgelopen 13 jaar) heeft 'hun' geloof in de Islam versterkt tot fundamentalistische proporties.
Ga eens naar het 9/11-topic Lambiekje.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:14 schreef Lambiekje het volgende:
zijn er nog echt mensen die denken 19 kapers met boxcutters
ongelooflijk.
Men is nog stommer dan ik dacht.
Om precies te zijn..quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat!
Plus zeer mogelijk wat 'funding' in de vorm van wapens, geld en training omdat ze (nog) niet te radicaal waren, maar wel tegen andere (bijvoorbeeld Assad) vijanden van het Westen vochten.
Groot complot? Ik denk het niet.
... het is met elkaar verbonden. Het is de gehele aanleiding totquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ga eens naar het 9/11-topic Lambiekje.
Eigenlijk heeft BNW dan ook maar 1 topic nodig.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:52 schreef Lambiekje het volgende:
... het is met elkaar verbonden. Het is de gehele aanleiding tot
Jíj verbindt het met elkaar.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het uitroeien van de mensenheid?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Die is echt koekkoek idd.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:50 schreef Blaadjes het volgende:
Welke situatie of ramp waar dan ook ter wereld er komt altijd wel een theorie dat Israël erachter zit.
Persoonlijk vind ik de theorie dat Israël de tsunami bij Japan heeft veroorzaakt en gelijk nog wat cameraatjes in fukushima liet ontploffen om Japan te straffen nog wel de mooiste.
Ik was altijd in de veronderstelling dat het anti-semitisme na WOII wel een beetje over was, maar het blijft gewoon!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:11 schreef theguyver het volgende:
Dus als laatste bericht bij elk topic kan je neer zetten Israel.
En klaar is BNW?
Het steekt weer steeds vaker zijn akelige kop op.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik was altijd in de veronderstelling dat het anti-semitisme na WOII wel een beetje over was, maar het blijft gewoon!
Nog steeds in religieuze vorm. "Ze" hebben Christus vermoord of "ze" zijn nazaten van de verkeerde zoon van Abraham...
Of in conspiracy vorm (vaak uit diezelfde rechts-christelijke kringen); mensen zijn er nog steeds eerlijk(?) van overtuigd, dat "de Joden(?)" de rijke elite vormen en de wereld (willen) overheersen?
Triest eigenlijk.
Nou ben ik nogal pro Israël dus niet echt objectief en daarom meng ik mij ook vrijwel nooit in de discussie.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik was altijd in de veronderstelling dat het anti-semitisme na WOII wel een beetje over was, maar het blijft gewoon!
Nog steeds in religieuze vorm. "Ze" hebben Christus vermoord of "ze" zijn nazaten van de verkeerde zoon van Abraham...
Of in conspiracy vorm (vaak uit diezelfde rechts-christelijke kringen); mensen zijn er nog steeds eerlijk(?) van overtuigd, dat "de Joden(?)" de rijke elite vormen en de wereld (willen) overheersen?
Triest eigenlijk.
Ik denk dat het lastiger is om te bewijzen dat 9/11 geen complot is dan het wel een complot is overigens.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Angst creatie.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het uitroeien van de mensenheid?
Dat is een middel, geen doel.quote:
Vertel maar, wat heb je geleerd?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zo iemand heeft een nieuw woordje geleerd
Ik denk niet dat IS er voor zorgt dat de politiestaat (die we overigens niet hebben) zegeviert.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:38 schreef vigilant7 het volgende:
[..]
Het volk bang houden zodat de politiestaat kan zegevieren.
Oja, ik ging off topic zeker? Sorry.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk niet dat IS er voor zorgt dat de politiestaat(die we overigens niet hebben) zegeviert.
Waarom probeer je mij bang te houden met verhalen over politiestaten?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:38 schreef vigilant7 het volgende:
[..]
Het volk bang houden zodat de politiestaat kan zegevieren.
Gewoon op je hoede zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom probeer je mij bang te houden met verhalen over politiestaten?
Good question.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom probeer je mij bang te houden met verhalen over politiestaten?
Nog meer angstzaaierij. Wat maakt jou eigenlijk anders dan de politiestaat die je zo hekelt?quote:
Ik heb geen macht.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:53 schreef ems. het volgende:
[..]
Nog meer angstzaaierij. Wat maakt jou eigenlijk anders dan de politiestaat die je zo hekelt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |