Binnen een paar weken is het al half verrot, dat lijk. En kunnen er veel dieren mee aan de haal gegaan zijn. Tevens zitten daar trouwens ook tijgers. En die lusten ook wel een hapje.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:39 schreef theavenger_ep het volgende:
[..]
Eerst heb je een volledig lichaam.
Je hebt vervolgens grote aaseters nodig om het lichaam in stukken te verdelen.
Die grote aaseters zijn er bij mijn weten niet in het wild aldaar (er zijn wel honden!).
Grote gieren hebben moeite met het eten van aas op de hoogten a la mirador. Ze kunnen niet meer opstijgen en zeker niet maoevreren onder het bladerdek. Verder als bovengenoemde aaseters actief zijn geweest moet dat zijn opgemerkt aldaar!
Dan heb je nog het crashen in de waterstromen. Hier kun je van zeggen dat een mens is uitgerust met kreukelzones en dat die vrij effectief zijn. Als ze dat niet zijn lijkt mij dat handen/voeten et cetera gefixeerd zouden zijn (te-wraps) door derden.
Pas na bovenstaande zijn de kleine aaseters aan bod en dan is de verspreiding aan de orde.
Maar dan noch gesteld dat het bovenstaand ezou hebben plaatsgevonden dan zouden de honden in de eerste weken toch iets moeten hebben gevonden!
Tijgers zitten er niet, middlegrote katten )(hooguit een enkele jaguars en puma's) en die eten geen aas en er is wel wat lekkerders te eten aldaar vlak voor het regenseizoen begintquote:Op woensdag 24 september 2014 19:45 schreef agter het volgende:
[..]
Binnen een paar weken is het al half verrot, dat lijk. En kunnen er veel dieren mee aan de haal gegaan zijn. Tevens zitten daar trouwens ook tijgers. En die lusten ook wel een hapje.
Volgens mijn vertaling spreken ze alleen van geen sporen op die broek. Ik heb geen idee waarom ze die uitgetrokken heeft.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:45 schreef Za het volgende:
El informe del IMELF también indica que la vestimenta de las jóvenes no presenta rastros de sangre, lo que contradice la hipótesis de la fiscalía sobre un posible accidente.
http://laestrella.com.pa/(...)ros-fosforo/23807431
Op de kleding (broek, schoenen, sok?) zijn geen bloedsporen aangetroffen, dit is in tegenspraak met de hypothese van Pitti over een mogelijk ongeluk volgens Arrrocha.
Het is ook in tegenspraak met een verdwaling danwel 11 dagen overleven in de jungle, indien je 11 dagen met je hoge schoenen moet rondlopen, zonder droge sokken dan gaan je voeten gewoon kapot. Een val van een van de twee zou vrijwel zeker leiden tot bloedsporen op de broek van Kris, ook lijkt het me lastig om te overleven in een zo'n ruig gebied met allerlei planten doornen takken en stenen (en er zelfs te slapen) je onkomt er gewoon niet aan je handen geregeld open te halen en daarvan sporen daarvan op je kleding te krijgen lijkt me.
Ook de wilde dieren theorie kan doorgestreept.
Tijgers? In Midden-Amerika? Er zitten wel heel wat grote katachtigen, maar bij mijn weten geen tijgers.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:45 schreef agter het volgende:
Tevens zitten daar trouwens ook tijgers. En die lusten ook wel een hapje.
Panthers dan? Ik heb het uit deze reeks...quote:Op woensdag 24 september 2014 19:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Tijgers? In Midden-Amerika? Er zitten wel heel wat grote katachtigen, maar bij mijn weten geen tijgers.
Is een urban legend. Men denkt dat er door organisaties die in drugs zitten wel eens een tijger losgelaten is. Er zitten maar 5 soorten grote katten in Panama.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Tijgers? In Midden-Amerika? Er zitten wel heel wat grote katachtigen, maar bij mijn weten geen tijgers.
De microrganismen tasten voornamelijk het zachte weefsel aan, maar dan alles. Dan is het inconsistent dat er weefsel gevonden is na 3 maanden. Het regenseizoen heeft daar wellicht een vertragen effect op!quote:Op woensdag 24 september 2014 19:45 schreef Rubella het volgende:
[..]
En vergeet niet de grootste vernietigers van een stoffelijk overschot, de bacteriën in een lichaam en insecten. In een warme omgeving gaat dit soort dingen ook snel.
Maar was het niet dat de honden op andere plekken hebben gezocht (oprechte vraag)? Door alle info weet je ook niet meer alles uit elkaar te houden op een gegeven moment.
Kan zeker en misschien lag dit weefsel wel enigszins bedekt, zodat de ontbinding langzamer gaat.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:50 schreef theavenger_ep het volgende:
[..]
De microrganismen tasten voornamelijk het zachte weefsel aan, maar dan alles. Dan is het inconsistent dat er weefsel gevonden is na 3 maanden. Het regenseizoen heeft daar wellicht een vertragen effect op!
Die eten wél aas. Moet die discussie wéér gevoerd gaan worden?quote:Op woensdag 24 september 2014 19:48 schreef theavenger_ep het volgende:
[..]
Tijgers zitten er niet, middlegrote katten )(hooguit een enkele jaguars en puma's) en die eten geen aas en er is wel wat lekkerders te eten aldaar vlak voor het regenseizoen begint
Jaguars:quote:Op woensdag 24 september 2014 19:50 schreef Rubella het volgende:
[..]
Is een urban legend. Men denkt dat er door organisaties die in drugs zitten wel eens een tijger losgelaten is. Er zitten maar 5 soorten grote katten in Panama.
Er staat 'ropa' en 'vestimenta'. Dat is kleding. De broek van Kris en de beha's, lijkt mij.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:48 schreef agter het volgende:
[..]
Volgens mijn vertaling spreken ze alleen van geen sporen op die broek. Ik heb geen idee waarom ze die uitgetrokken heeft.
In de schoen en sok zijn toch juist die menselijke resten aangetroffen?
Er zitten iig poema's en jaguars.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:54 schreef agter het volgende:
[..]
Jaguars:
NWS / Kris Kremers en Lisanne Froon gevonden, Panama #19
Tijgers:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #105 - case closed?
Eens en ook een gevaarlijker zijn deze dan de jaguar. Die is banger voor ons dan wij voor hem/haar.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er zitten iig poema's en jaguars.
Maar de slangen zijn talrijker; heet daar ook niet voor niets Slangenpad/slangenweg
Ah, ik snap het misverstand. Met 'tijgers' wordt hier bedoeld: katachtigen in het geslacht panthera. Normaal gesproken gebruiken we 'tijger' alleen voor panthera tigris, en die komt alleen in Azië voor.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:54 schreef agter het volgende:
[..]
Tijgers:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #105 - case closed?
"ocho especies de víboras, panteras y tigres" staat er.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ah, ik snap het misverstand. Met 'tijgers' wordt hier bedoeld: katachtigen in het geslacht panthera. Normaal gesproken gebruiken we 'tijger' alleen voor panthera tigris, en die komt alleen in Azië voor.
Maar de poema en de panter zijn ook panthera's.
Er zijn gewoon geen échte tijgers (wat wij in NL tijgers noemen) in het wild in Noord-, Midden- en Zuid-Amerikaquote:Op woensdag 24 september 2014 20:02 schreef agter het volgende:
[..]
"ocho especies de víboras, panteras y tigres" staat er.
Maar er komen dus hoe dan ook grote roofdieren voor in dat gebied, als ik het zo lees.
Thanx!quote:Op woensdag 24 september 2014 19:58 schreef Rubella het volgende:
[..]
Eens en ook een gevaarlijker zijn deze dan de jaguar. Die is banger voor ons dan wij voor hem/haar.
Deze katten komen er voor:
http://www.ecotourismpanama.com/fauna/cats-large.htm
Dus alleen die broek en die bh is dan kennelijk zonder sporen van bloed of DNA.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:55 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er staat 'ropa' en 'vestimenta'. Dat is kleding. De broek van Kris en de beha's, lijkt mij.
In die sok zat nog een voet. Dan moeten er ook sporen op die sok hebben gezeten.
Niet allemaal hoorquote:Op woensdag 24 september 2014 20:05 schreef agter het volgende:
[..]
Thanx!
Het ging er over dat roofdieren daar niet met stukken kadaver slepen. En als ik die grote dieren zie, denk ik dat je dat niet zo stellig kunt zeggen. Deze dieren zijn heel goed in staat om een stuk mee te nemen.
Klopt, de laatste drie uit het lijstje (ocelot, margay en jaguarundi) hebben het formaat van een uit de kluiten gewassen huiskat. Puma en jaguar zijn inderdaad groter.quote:Op woensdag 24 september 2014 20:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet allemaal hoorSommigen zijn niet zo groot als ze lijken
Jaguar en poema wel.quote:Op woensdag 24 september 2014 20:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet allemaal hoorSommigen zijn niet zo groot als ze lijken (de laatste 3 zijn niet zo groot)
Ik zei dan ook de laatste 3 nietquote:
quote:Op woensdag 24 september 2014 20:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zei dan ook de laatste 3 niet![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |