SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 99% gewijzigd door Mylene op 24-09-2014 18:44:34 ]Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Als m'n Garmin dan eindelijk gevonden is, is die automagische koppeling naar Endomondo weel heul handig
En ik ben eindelijk uit de min in de challenge
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Help, autisme strikes! Waar is de OP zo kan ik niet normaal de dag door
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op woensdag 24 september 2014 09:32 schreef E.T. het volgende:
Als m'n Garmin dan eindelijk gevonden is, is die automagische koppeling naar Endomondo weel heul handig
En ik ben eindelijk uit de min in de challenge!
Jullie lopen ook de Rottemerenloop, toch? Heb me gisteren ook ingeschreven voor de HM.Get stoned![]()
Ik voel mijn benen gewoon al voor de tweede dag na een duurloopje maandagavond.
Geen echte spierpijn, maar ze voelen wel wat zwaar. En dat terwijl we maar 10 km hebben gelopen en ook nog eens op een rustig tempo (in 1.04). Eens kijken hoe dat vanavond tijdens de training gaat.
En ik heb er straks ook nog één voor de OP. Ik moet de HM maar eens in het overzicht laten zetten als stok achter de deur...![]()
Wat is je wedstrijdtempo? Misschien toch te hard gelopen die duurloop?quote:Op woensdag 24 september 2014 09:41 schreef McTwente het volgende:
Ik voel mijn benen gewoon al voor de tweede dag na een duurloopje maandagavond.
Geen echte spierpijn, maar ze voelen wel wat zwaar. En dat terwijl we maar 10 km hebben gelopen en ook nog eens op een rustig tempo (in 1.04). Eens kijken hoe dat vanavond tijdens de training gaat.
En ik heb er straks ook nog één voor de OP. Ik moet de HM maar eens in het overzicht laten zetten als stok achter de deur...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Voor mijn gevoel niet. Ik heb mijn laatste niet gecertificeerde 10 begin juni gelopen in een tijd (geschat omdat de afstand iets te kort was) in 56 minuten. Ik schat mezelf nu wel sneller in, omdat ik sinds februari/maart weer serieuzer train. Dus 54 lijkt me op dit moment realistisch. Uitgaande van 1 min/km langzamer is dit het ideale tempo. Mijn hartslag was ook echt laag voor mijn doen (gemiddeld 157), dus voor mijn gevoel ging het ook helemaal niet te snel. We waren ook druk aan het kletsen onderweg, dus conditioneel ging het prima. Ach ja, als het vanavond niet lekker gaat loop ik gewoon wat rustiger.quote:Op woensdag 24 september 2014 09:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat is je wedstrijdtempo? Misschien toch te hard gelopen die duurloop?![]()
Sommige dingen zijn relatief simpel te fiksen.quote:Op woensdag 24 september 2014 04:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Ik heb voor Naseby ook nog eens onverwogen om een SMO te laten doen want ik ben, als het op hart en vaatziekten aankomt, een tikkende tijdbom.... vier ooms van mijn vader's kant aan hart en vaatziekten overleden voor hun zestigste en mijn vader zelf had een pace maker op zijn 35ste en is op zijn 46ste overleden aan het Syndroom van Marfan.
Ik heb er uiteindelijk toch maar van afgezien....want wil ik het weten of er wat verkeerd is, waarschijnlijk niet en zal ik er door minder aan lopen, waarschijnlijk ook niet.
Elk jaar heb ik een relatief simpele medische keuring via de brandweer en die laat tot nu toe niets verontrustends zien.
Ik denk dat het voor mij het plezier wat ik nu heb in het lopen behoorlijk zal verpesten als een SMO allerlei ditjes en datjes naar voren zou brengen en daar vind ik het veel te leuk voor
Ik ben zelf nl. aan mijn hart geopereerd in 2012 en ben nu als nieuw.
Mag gewoon sporten e.d. (alleen niet diepzee duiken)
Het herstel heeft me maar een maand gekost doordat ik nog relatief jong en fit was.
Heeft wel lang geduurd voordat ze wisten wat het probleem was. Ecg's en fietstesten wezen nl. niets verontrustends uit.
Dus kan goed zijn dat een SMO niets uitwijst bij jou. Je bent nl. zo fit dat je lichaam veel dingen kan opvangen.![]()
Gewoon geen OP. Ook goed![]()
Gister in eigen groepje gestart. Die liepen zó hard in, dat ik bij passeren van de opvolgende groep ben geswitched. Liever relaxed voorop lopen dan niet-relaxed achterop
Uiteindelijk nog 600 en 800'tjes gelopen op 5:30-5:40
Was de allerlaatste hardloopinspanning van meneer Q!![]()
Marathonveteraan en tevens vriend gaf nog een drinktip voor in Berlijn. Vanwege vroege start en koele ochtenden kan het water dat je bij een drinkpost pakt erg koud zijn. Dus even in je mond houden voordat je doorslikt, om maagperikelen te voorkomen. Ik vond het wel een goeie![]()
![]()
Vandaag overigens mijn laatste werkdag, waarop ik (net als gister) nog even mag pieken met een presentatie en dan va 17:00 borrelen op rekening van de baas![]()
![]()
![]()
Hele goede tip inderdaad, een keer zelf last gehad van koud water dat klotst in je maag, niet echt lekker gevoelquote:Op woensdag 24 september 2014 10:12 schreef Quoi het volgende:
Marathonveteraan en tevens vriend gaf nog een drinktip voor in Berlijn. Vanwege vroege start en koele ochtenden kan het water dat je bij een drinkpost pakt erg koud zijn. Dus even in je mond houden voordat je doorslikt, om maagperikelen te voorkomen. Ik vond het wel een goeie![]()
Hier aardige spierpijn van training gisteravond![]()
We hadden heuveltraining maar omdat we geen heuvels hebben zijn we op diverse plaatsen de dijk op en af gerend en tot slot nog parcours met trappen e.d. op tempo.![]()
Hmm, ik vind je duurloop tempo dan wel vrij hard. Ik doe 47 minuten over 10k en mijn duurtempo is 6.00-6.15. Maar goed, van 10km iets te hard zou je nog niet veel last moeten hebben. Misschien gewoon een extra uurtje slaap en wat extra banaantjes eten en dan komt het vast goedquote:Op woensdag 24 september 2014 10:12 schreef McTwente het volgende:
oel niet. Ik heb mijn laatste niet gecertificeerde 10 begin juni gelopen in een tijd (geschat omdat de afstand iets te kort was) in 56 minuten. Ik schat mezelf nu wel sneller in, omdat ik sinds februari/maart weer serieuzer train. Dus 54 lijkt me op dit moment realistisch. Uitgaande van 1 min/km langzamer is dit het ideale tempo. Mijn hartslag was ook echt laag voor mijn doen (gemiddeld 157), dus voor mijn gevoel ging het ook helemaal niet te snel. We waren ook druk aan het kletsen onderweg, dus conditioneel ging het prima. Ach ja, als het vanavond niet lekker gaat loop ik gewoon wat rustiger.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vanavond weer een rustig stukje lopen.
Denk dat ik even op de 3km blijf hangen en probeer deze qua tijd sneller te krijgen deze en misschien volgende week, daarna wanneer lichaam zich goed houd de route naar de 5km maken.| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique![]()
Zoals ik al zei, het is meer een wat zwaar gevoel dan spierpijn of zo. Ik loop het er óf uit vanavond, óf ik ben waarschijnlijk niet vooruit te branden. Maar dan doe ik gewoon een training rustig aan...quote:Op woensdag 24 september 2014 10:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm, ik vind je duurloop tempo dan wel vrij hard. Ik doe 47 minuten over 10k en mijn duurtempo is 6.00-6.15. Maar goed, van 10km iets te hard zou je nog niet veel last moeten hebben. Misschien gewoon een extra uurtje slaap en wat extra banaantjes eten en dan komt het vast goed
Dat slapen is wel een goede ja. Beetje chronisch slaapgebrek de afgelopen tijd. En het wordt nog drukker de komende tijd op het werk. Ik moet mijnmaar afschaffen denk ik...
![]()
Vanavond sowieso een banaan voor het trainen, ik heb geen tijd om te eten voor de tijd. En ik eet de laatste tijd voor mijn doen veel fruit, dat is dan weer de goede invloed van.
![]()
![]()
Swets en Quoi lopen de HM, ik loop de 10kmquote:Op woensdag 24 september 2014 09:39 schreef Hinder het volgende:
[..]!
Jullie lopen ook de Rottemerenloop, toch? Heb me gisteren ook ingeschreven voor de HM.![]()
Gezellig!I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
* Mental notequote:Op woensdag 24 september 2014 10:12 schreef Quoi het volgende:
Marathonveteraan en tevens vriend gaf nog een drinktip voor in Berlijn. Vanwege vroege start en koele ochtenden kan het water dat je bij een drinkpost pakt erg koud zijn. Dus even in je mond houden voordat je doorslikt, om maagperikelen te voorkomen. Ik vond het wel een goeieWoeiquote:Op woensdag 24 september 2014 10:14 schreef Quoi het volgende:
Vandaag overigens mijn laatste werkdag, waarop ik (net als gister) nog even mag pieken met een presentatie en dan va 17:00 borrelen op rekening van de baas![]()
![]()
Geniet van de borrel
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik ga de marathon met mijn waterrugzak lopen denk ik. Vond het toch wel heel chill zondag om niet te hoeven stoppen, daar krijg je alleen maar stijve benen van en dan moet je ook veel te grote slokken nemen. Ik had nu wel ongeveer 1-1.5 liter op tijdens de halve, dus als ik hem helemaal voldoe (2 liter) is dat misschien te weinig.. maar kan altijd nog wat bij de drinkpost pakken.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
En doe je er dan water of sportdrank in?quote:Op woensdag 24 september 2014 10:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga de marathon met mijn waterrugzak lopen denk ik. Vond het toch wel heel chill zondag om niet te hoeven stoppen, daar krijg je alleen maar stijve benen van en dan moet je ook veel te grote slokken nemen. Ik had nu wel ongeveer 1-1.5 liter op tijdens de halve, dus als ik hem helemaal voldoe (2 liter) is dat misschien te weinig.. maar kan altijd nog wat bij de drinkpost pakken.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Pfff, ik zit wel in de baal modus. Het hardlopen staat bij mij echt even letterlijk stil. Elke avond dat ik me voorneem om te gaan lopen, zitten mijn darmen me dwars, dus al anderhalve week niet gelopen. Twee weken geleden nieuwe schoenen gehaald, maar gewoon nog geen km op gelopen...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
MD, wat waardeloos zo!![]()
Quoi, geniet van je borrel vanmiddag!I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ja en nee, alleen zit ik in de behandeling even in een pauze. De eerste hertesten waren niet zoals verwacht, dus heb ik extra testen laten doen. De uitslag is eindelijk binnen, maar kost nogal wat tijd om dat in een behandelplan om te toveren. Dus het voelt op het moment een beetje uitzichtloos.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:55 schreef Jero_nimo het volgende:
Dat is klote MD! En dat terwijl je wel goed eet neem ik aan, raar...
En ik heb de afgelopen weken op een andere locatie gewerkt en heb het idee dat er wat in de koffie zit waar ik niet tegen kan... Dus daar maar gestopt met koffie drinken.
Gelukkig duurt de Harbourrun nog ruim 2 weken, dus hoop tegen die tijd weer wat te kunnen lopen. Gelukkig is het maar 10 km en ga ik het waarschijnlijk op het tempo van een paar collega's lopen, dus dat moet wel goedkomen. Wel weer een beetje de core training wat opgeschroefd, zodat ik wat beter over de obstakels heen kom
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Balen MD.Ik vind dat dat gedoe binnenkort eindelijk eens afgelopen moet zijn en dat je gewoon weer lekker kunt lopen. Vind ik..
![]()
Ik ben het met je eensquote:Op woensdag 24 september 2014 11:04 schreef Mr.B. het volgende:
Balen MD.Ik vind dat dat gedoe binnenkort eindelijk eens afgelopen moet zijn en dat je gewoon weer lekker kunt lopen. Vind ik..
Nu mijn lijf nog...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Gecrosstrainerd bij de fysio. Sjemig daar ga je van zweten. Word er alleen niet moe van.
Dat vond de knie niet erg dus probleem zal hem toch in de landing zitten.
Volgende week ff verder daarover hebben.
En hij heeft me weer wat gepijnigd maar veel minder dan vorige week
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Balen MDniet leuk als je lichaam je zo laat zitten
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2014 11:12:18 ]![]()
Is het überhaupt iets waar je vanaf zou kunnen komen (al dan niet dmv medicijnen), of is het chronisch?quote:Op woensdag 24 september 2014 11:01 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja en nee, alleen zit ik in de behandeling even in een pauze. De eerste hertesten waren niet zoals verwacht, dus heb ik extra testen laten doen. De uitslag is eindelijk binnen, maar kost nogal wat tijd om dat in een behandelplan om te toveren. Dus het voelt op het moment een beetje uitzichtloos.
En ik heb de afgelopen weken op een andere locatie gewerkt en heb het idee dat er wat in de koffie zit waar ik niet tegen kan... Dus daar maar gestopt met koffie drinken.![]()
Die mensen van marathon-photos houden echt niet van mij fotograferen, elk evenement waar zij de foto's maken heb ik nooit echt iets goeds ofzo
En hoi trouwens, ik leef dus ook nog
@MD:
Echt balenHoop dat het behandelplan snel klaar is.
![]()
In principe is nu het probleem dat mijn darmflora (bacterien en milieu) niet op orde zijn en dat we aan het zoeken zijn wat de oorzaak is. Als die boven water is, dan is het een kwestie van zorgen dat mijn darmflora op orde komt en het op orde houden door middel van eetpatroon aanpassen (dat glutenvrije, melkvrije enz. gedoe). Dan is hardlopen helemaal geen probleem en zal ik alleen nog maar beter gaan lopen verwacht ik.quote:Op woensdag 24 september 2014 11:32 schreef Arquero het volgende:
[..]
Is het überhaupt iets waar je vanaf zou kunnen komen (al dan niet dmv medicijnen), of is het chronisch?
Alleen nu is mijn darmflora nog shit, waardoor ik hele gevoelige darmen heb op het moment en dat als ik met gevoelige darmen ga lopen ik gegarandeerd een yurkak heb elke keer als ik ga lopen. Dat is de reden waardoor ik nu niet loop.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Die mensen houden überhaupt niet van fotograferen. Die staan daar alleen maar om zoveel mogelijk mensen op de foto te zetten, zodat ze zoveel mogelijk geld aan nabestellingen kunnen verdienen. En die instelling zie je op elke foto van ze. Ik vraag me af wat voor mensen zo gek zijn die dingen te betalen.quote:Op woensdag 24 september 2014 11:34 schreef Miezziej het volgende:
Die mensen van marathon-photos houden echt niet van mij fotograferenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Water denk ik, en dan gewoon gels mee. Sport drank nog nooit mee geoefend eigenlijk. Heb jij al een 'voedingsplan'?quote:Op woensdag 24 september 2014 10:30 schreef Guard het volgende:
[..]
En doe je er dan water of sportdrank in?
Je moet soms maar net geluk hebben, want afgelopen Bruggenloop Rotterdam stond ik wel goed op een stuk of 4 'persoonlijke' foto's van ze. Heb ze toen ook aangeschaft, al was dit vanwege de prijs wel eenmalig. Met de vele foto's van vaste camera's is het inderdaad makkelijk verdiend, zeker als de 'persoonlijke' verder bagger zijn.quote:Op woensdag 24 september 2014 11:40 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Die mensen houden überhaupt niet van fotograferen. Die staan daar alleen maar om zoveel mogelijk mensen op de foto te zetten, zodat ze zoveel mogelijk geld aan nabestellingen kunnen verdienen. En die instelling zie je op elke foto van ze. Ik vraag me af wat voor mensen zo gek zijn die dingen te betalen.Get stoned![]()
Pics or didn't happenquote:Op woensdag 24 september 2014 11:50 schreef Hinder het volgende:
[..]
Je moet soms maar net geluk hebben, want afgelopen Bruggenloop Rotterdam stond ik wel goed op een stuk of 4 'persoonlijke' foto's van ze. Heb ze toen ook aangeschaft, al was dit vanwege de prijs wel eenmalig. Met de vele foto's van vaste camera's is het inderdaad makkelijk verdiend, zeker als de 'persoonlijke' verder bagger zijn.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik vind het ook wel erg duur. Zeker als er maar één foto tussenzit die je wilt hebben. Ik heb in ieder geval nog niet de mogelijkheid gevonden om zelf te kiezen welke foto's je wilt hebben in plaats van de hele reeks.![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Get stoned![]()
Maar eens geprobeerd om een fatsoenlijke tijd neer te zetten op de 4 km (op 80-85%), kwam uiteindelijk uit op 26.50. De tijd is incl. 3 minuutjes wandelen na elke km.
Km tijd van 6.45 dus ongeveer.
Ga vandaag proberen om onder de 26 minuten te lopen om vervolgens volgende week rustig een 6-7km te lopen.
Is het denken jullie haalbaar om aan het eind vh jaar een 5 km voluit binnen de 28 minuten te lopen?![]()
Als je met 9 minuten wandelen op de 4KM op 26:50 uitkomt lijkt me dat 5km onder 28 aan het einde van het jaar zeker moet kunnen ja. Hoe lang ben je al met lopen bezig?quote:Op woensdag 24 september 2014 12:22 schreef Kazenbazen het volgende:
Maar eens geprobeerd om een fatsoenlijke tijd neer te zetten op de 4 km (op 80-85%), kwam uiteindelijk uit op 26.50. De tijd is incl. 3 minuutjes wandelen na elke km.
Ga vandaag proberen om onder de 26 minuten te lopen om vervolgens volgende week rustig een 6-7km te lopen.
Is het denken jullie haalbaar om aan het eind vh jaar een 5 km voluit binnen de 28 minuten te lopen?![]()
Je zet je horloge op pauze als je gaat wandelen?quote:Op woensdag 24 september 2014 12:22 schreef Kazenbazen het volgende:
Is het denken jullie haalbaar om aan het eind vh jaar een 5 km voluit binnen de 28 minuten te lopen?
5km in 28 min is 5:35/km dat is nu nog wel een flink verschil.tenzij je je horloge door laat lopen, dan is 5 km in 25min en makkiequote:Op woensdag 24 september 2014 12:28 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Als je met 9 minuten wandelen op de 4KM op 26:50 uitkomt lijkt me dat 5km onder 28 aan het einde van het jaar zeker moet kunnen ja. Hoe lang ben je al met lopen bezig?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Even ter verduidelijking; na elke km heb ik 1 minuut gewandeld. Dus na 1,2 en 3 km..totaal 3 minuten.![]()
Lol, goed puntquote:Op woensdag 24 september 2014 12:28 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Je zet je horloge op pauze als je gaat wandelen?
5km in 28 min is 5:35/km dat is nu nog wel een flink verschil.
[..]
tenzij je je horloge door laat lopen, dan is 5 km in 20min en makkie![]()
Ik ging er vanuit dat de tijd bleef lopen tijdens het wandelen...Haha, ok... In dat geval neem ik mijn woorden terug. (Maar vermoed ik dat het nog steeds wel moet lukken...)quote:Op woensdag 24 september 2014 12:30 schreef Kazenbazen het volgende:
Even ter verduidelijking; na elke km heb ik 1 minuut gewandeld. Dus na 1,2 en 3 km..totaal 3 minuten.![]()
De tijd blijft ook lopen tijdens het wandelen, immers, ik leg wel meters af binnen die rustminuten.
Note: deze man loopt op een loopband, dus tijd stil zetten gaat niet.![]()
Als je de wandel pauzes eruit sloopt en het omrekent naar 5km zou je net in het half uur binnen zijn. Even wat wedstrijd spanning en wel 100% gaan dan denk ik dat die 28 minuten zeker haalbaar zijn de komende 3 maanden.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:30 schreef Kazenbazen het volgende:
Even ter verduidelijking; na elke km heb ik 1 minuut gewandeld. Dus na 1,2 en 3 km..totaal 3 minuten.Trek eens aan mijn vinger?
Mijn vraag... waarom is die 28 minuten zo belangrijk?quote:Op woensdag 24 september 2014 12:22 schreef Kazenbazen het volgende:
Is het denken jullie haalbaar om aan het eind vh jaar een 5 km voluit binnen de 28 minuten te lopen?<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Heb trouwens al 2 keer 5 km buiten gelopen (januari 2014)
1 km: 5.16
2 km: 5.45
3 km: 5.38
4 km: 6.03
5 km: 5.45
Totaal 27.47
1 km: 5.42
2 km: 5.34
3 km: 5.48
4 km: 6.05
5 km: 5.43
Totaal 28.12
Beide keren gewoon ongetraind en gaan![]()
![]()
Lopen maakt onderdeel uit van de triatlon, weet wat ik qua zwemmen en fietsen kan halen..alleen lopen ben ik pas mee begonnen.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:38 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Mijn vraag... waarom is die 28 minuten zo belangrijk?
Weeg 100 kg bij 1.93, dus een echt looplichaam heb ik niet![]()
![]()
Gewoon trainen en dan zie je vanzelf hoeveel sneller je wordt? Misschien wat meer lange duur doen, verval in 4e km is wel groot
In dat geval zou ik gebruik maken van een schema van bijvoorbeeld start to run, of schema op maat van runnersweb (dacht ik uit mijn hoofd gezegd). Dan kan je er wat mee in de toekomst.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:44 schreef Kazenbazen het volgende:
[..]
Lopen maakt onderdeel uit van de triatlon, weet wat ik qua zwemmen en fietsen kan halen..alleen lopen ben ik pas mee begonnen.
Weeg 100 kg bij 1.93, dus een echt looplichaam heb ik niet<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik moet inderdaad wat meer duurloopjes doen, maar kan deze simpelweg nog niet volhouden. Mijn max ligt op dit moment bij zo'n 30-35 minuten waarin ik een tempo aanhoud van zo'n 8.2/8.5 kmh.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:48 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
In dat geval zou ik gebruik maken van een schema van bijvoorbeeld start to run, of schema op maat van runnersweb (dacht ik uit mijn hoofd gezegd). Dan kan je er wat mee in de toekomst.
Zal proberen dit op te bouwen naar 40-45 minuten op hetzelfde tempo zodat ik wat meer inhoud heb voor de 5 km.![]()
Niet te snel teveel willen ook, je lichaam went fysiek minder snel dan je conditie vooruit gaat meestal. Zou inderdaad met een schema gaan werken, gewoon gedisciplineerd (wel aangepast aan je huidige situatie, staat en conditie).quote:Op woensdag 24 september 2014 13:00 schreef Kazenbazen het volgende:
[..]
Ik moet inderdaad wat meer duurloopjes doen, maar kan deze simpelweg nog niet volhouden. Mijn max ligt op dit moment bij zo'n 30-35 minuten waarin ik een tempo aanhoud van zo'n 8.2/8.5 kmh.
Zal proberen dit op te bouwen naar 40-45 minuten op hetzelfde tempo zodat ik wat meer inhoud heb voor de 5 km.![]()
Welkom terug Miezzej
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Al die automatsche foto's met camera's die op 5 meter hoogte zijn opgehangen zijn bagger vanwege het standpunt. Vrijwel alle goede foto's worden genomen vanaf ooghoogte of lager.![]()
En wat wil je daarmee bereiken dan? Zien hoe snel je zou gaan 'als' je 70kg zou wegen?quote:Op woensdag 24 september 2014 13:08 schreef Kazenbazen het volgende:
Is er ergens toevallig een stuk/formule oid. waar je tempo naast je gewicht gelegd kan worden?
Het is algemeen bekend dat gewicht een enorm beperkende factor is voor snelheid bij het hardlopen, dus als het je lukt om wat kgs af te vallen levert dat waarschijnlijk nog veel meer snelheid op dan welk trainingsschema ook
Het bestaat wel trouwens, zal eens kijken of ik hem nog kan vinden.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Volgens mij was het in theorie redelijk 1 op 1, 10% gewichtsverlies was 10% snelheidswinst. Maar moet eens opzoeken waar ik dat ook alweer had gelezen...quote:Op woensdag 24 september 2014 13:08 schreef Kazenbazen het volgende:
Is er ergens toevallig een stuk/formule oid. waar je tempo naast je gewicht gelegd kan worden?![]()
Elke kilo scheelt 3 seconden per kilometer ofzo, wel loos gewicht, dus vet. Zoiets heb ik toevallig net gelezen. Geen idee of het echt zo is![]()
![]()
http://hetgeheimvanhardlopen.nl/calculator/
http://www.runningforfitness.org/calc/diet/weighteffect
TadaaaIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Daarom worden denk ik ook de enige leuke foto's vaak door gelegenheidsfotografen langs de route gemaakt.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Al die automatsche foto's met camera's die op 5 meter hoogte zijn opgehangen zijn bagger vanwege het standpunt. Vrijwel alle goede foto's worden genomen vanaf ooghoogte of lager.![]()
Genot, 30 minuutjes wordt dan 27 min. op de 5km
Ik heb gelukkig nog de tijd voordat de triatlons weer beginnen in het voorjaar. Een kg of 90-92 wegen zou mooi zijn. Gaat het niet ten koste van de spierkracht.![]()
Als ik mijn tijd en gewicht tem tijde vd Vredesloop invul, klopt mijn gewicht en tijd van de CPC preciesquote:![]()
![]()
Wah, hoe tofquote:
Statistiekjes zijn leuk! Ik moet dus zorgen dat ik met geoptimaliseerde schoenen, wat lichaamsgewicht eraf, bij 8 graden en optimale training ga lopen. 10km in 10 minuten ole!![]()
En wind mee en heuvelaf... straks ben je nog eerder klaar dan dat je begint!quote:Op woensdag 24 september 2014 13:24 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Wah, hoe tof
Statistiekjes zijn leuk! Ik moet dus zorgen dat ik met geoptimaliseerde schoenen, wat lichaamsgewicht eraf, bij 8 graden en optimale training ga lopen. 10km in 10 minuten ole!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op woensdag 24 september 2014 13:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En wind mee en heuvelaf... straks ben je nog eerder klaar dan dat je begint!
Time-traveling to da max! Nooit meer het excuus ook dat je geen tijd hebt om te lopen.![]()
Nee, jij moet meer gaan intervallen, met stukken wandelen tussendoor, moet je anders maar even in het vorige topic in de OP kijken bij de spoiler schema's (of is die van deze reeks alweer gefixt?)quote:Op woensdag 24 september 2014 13:00 schreef Kazenbazen het volgende:
[..]
Ik moet inderdaad wat meer duurloopjes doen, maar kan deze simpelweg nog niet volhouden. Mijn max ligt op dit moment bij zo'n 30-35 minuten waarin ik een tempo aanhoud van zo'n 8.2/8.5 kmh.
Zal proberen dit op te bouwen naar 40-45 minuten op hetzelfde tempo zodat ik wat meer inhoud heb voor de 5 km.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Dankje, maar ik schat jou toch wel wat sterker in dan mijzelf. We zullen zien hoe het de komende maanden loopt. In ieder geval doe ik eind november de Meijendelloop van 25 km.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:21 schreef mosselmossel het volgende:
Echt Zwabber, niet zo moeilijk doen. Er is maar één manier om te zien of het lukt en dat is gewoon gaan trainen. Valt het tegen, stop je er gewoon mee en valt het mee is dat mooi meegenomen.
Ik maak me om jou echt niet druk. Als ik de training kan, underachiever die ik ben, kan jij dat zeker.Het is kiezen uit twee kwaden: in de zomer moeten trainen is ook niet alles natuurlijk. Bovendien, áls ik ooit een marathon loop dan is het Rotterdam.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:28 schreef Murmeli het volgende:
En rdam is wel een lastig moment ja, begin vd lente. Oktober/november is weertechnisch gezien beter denk ik.Zou je niet eerst eens blessurevrij worden en dan pas op ongedempte schoeisels gaan lopen? Het is ongepast om mensen en plein public dom te noemen, maar je maakt het me wel heel moeilijk.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:53 schreef Murmeli het volgende:
Ik doe over 2 weken een vff clinic, dus dan weet ik daarna wat ik ervan vind en welke maat ik heb.Als er bij mij iets uit zou komen zou ik er wel degelijk wat mee doen, want ik wil leven, maar ik hoop dan wel dat ik afstanden tot pakweg 15 km zou mogen blijven lopen.quote:Op woensdag 24 september 2014 04:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik heb er uiteindelijk toch maar van afgezien....want wil ik het weten of er wat verkeerd is, waarschijnlijk niet en zal ik er door minder aan lopen, waarschijnlijk ook niet.
Elk jaar heb ik een relatief simpele medische keuring via de brandweer en die laat tot nu toe niets verontrustends zien.
Ik denk dat het voor mij het plezier wat ik nu heb in het lopen behoorlijk zal verpesten als een SMO allerlei ditjes en datjes naar voren zou brengen en daar vind ik het veel te leuk voorHoe gaat het met jou?quote:Op woensdag 24 september 2014 11:34 schreef Miezziej het volgende:
En hoi trouwens, ik leef dus ook nogWelk gewicht moet je daarvoor bereiken en kan dat zonder het verwijderen van meerdere organen? Gelukkig heb je aan een tijd beneden 1:49:30 genoeg, dus je kunt zelfs rustig aan doen.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:33 schreef Murmeli het volgende:
1.47 op de HM!
Leuk doel! Pijll eruit lopen
Tot slot nog even een oproep aan de bezitters van TomTom Cardio's of andersoortige optische HRM's: ik lees dat er problemen optreden met deze manier van HS meten als je begint te zweten. Nu zou dit mogelijk op te lossen zijn door je polsen én bandje nat te maken voordat je gaat lopen, maar ik vind het wel irritant.
Ik had mijn hoop gevestigd op deze manier van HS meten. Scheelt weer een borstband. Niet dat ik daar last van heb (al gaan ze soms te los zitten), maar ik ben lui.
Overigens wordt binnenkort de Forerunner 920XT aangekondigd, de opvolger van (je verwacht het niet) de 910XT. Het is een kruising tussen de 910XT en 620, dus ik vrees dat ook hier de waardeloze GPS-chip in zal zitten. Zelden heb ik een bedrijf zoveel wanprestaties zien leveren op het gebied van hardware en software, na toch jarenlang de markt gedomineerd te hebben.![]()
Heb zelf een tomtom cardio en tja, af en toe heeft hij een beetje kuren, maar durf niet te zeggen dat het aan het zweten zou liggen (en ik had af en toe met borstband ook raar gedrag).quote:Op woensdag 24 september 2014 13:52 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
<knip>
[..]
Welk gewicht moet je daarvoor bereiken en kan dat zonder het verwijderen van meerdere organen? Gelukkig heb je aan een tijd beneden 1:49:30 genoeg, dus je kunt zelfs rustig aan doen.
Tot slot nog even een oproep aan de bezitters van TomTom Cardio's of andersoortige optische HRM's: ik lees dat er problemen optreden met deze manier van HS meten als je begint te zweten. Nu zou dit mogelijk op te lossen zijn door je polsen én bandje nat te maken voordat je gaat lopen, maar ik vind het wel irritant.
Ik had mijn hoop gevestigd op deze manier van HS meten. Scheelt weer een borstband. Niet dat ik daar last van heb (al gaan ze soms te los zitten), maar ik ben lui.
Overigens wordt binnenkort de Forerunner 920XT aangekondigd, de opvolger van (je verwacht het niet) de 910XT. Het is een kruising tussen de 910XT en 620, dus ik vrees dat ook hier de waardeloze GPS-chip in zal zitten. Zelden heb ik een bedrijf zoveel wanprestaties zien leveren op het gebied van hardware en software, na toch jarenlang de markt gedomineerd te hebben.
En dan is het meer dat hij even een hogere waarde aangeeft ineens, maar dan wel weer corrigeert.
Er schijnt wel een batch geweest te zijn waar een van de leds soort van defect was, deze kon je omruilen voor een nieuwe. Daarnaast moet je hem goed stevig aanbinden en dan wat hoger op je arm dan je bij een normaal horloge zou doen...
Ik ben er groot fan van in ieder geval (vooral qua gebruiksgemak na gedoe met hartslagband enzo).![]()
@zwab: die afspraak staat al van voor mijn blessuregezeik. En je loopt dan heel weinig op de vff's.
Dom ben ik niet, jij trekt alleen wat te snelle conclusies
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ja, en?quote:Op woensdag 24 september 2014 14:13 schreef Murmeli het volgende:
@zwab: die afspraak staat al van voor mijn blessuregezeik.Je bent toch minimaal ietwat eigenwijs en steekt je kop in het zand. Ik weet dat je zult doen wat je zelf wilt.quote:En je loopt dan heel weinig op de vff's.
Dom ben ik niet, jij trekt alleen wat te snelle conclusies
Hier in het gebouw wordt de lift gerenoveerd. Mijn bovenbuurman, op de 5e, heeft nu op iedere verdieping in het trappenhuis een stoel neergezet. Op die manier kan hij na iedere trap een tijdje uitrusten.
Ik kwam hem eergisteren tegen. Rood aangelopen, hevig hijgend. Dat was op de eerste verdieping.
De man kettingrookt echter vrolijk door.
Mag ik hier wel een snelle conclusie trekken? Ik hoop van wel, want dan ben ik tenminste nog ergens snel in.![]()
Hoe vaak is af en toe en wat zijn die kuren dan?quote:Op woensdag 24 september 2014 13:58 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Heb zelf een tomtom cardio en tja, af en toe heeft hij een beetje kuren, maar durf niet te zeggen dat het aan het zweten zou liggen (en ik had af en toe met borstband ook raar gedrag).![]()
Cardio en kuren, ik dacht even dat het nog over dood neervallende lopers ging en het dilemma: keuren of niet?![]()
![]()
Het is mij (TomTom Multisport) nog niet opgevallen, maar heb er ook nog niet echt op geletquote:Op woensdag 24 september 2014 13:58 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Heb zelf een tomtom cardio en tja, af en toe heeft hij een beetje kuren, maar durf niet te zeggen dat het aan het zweten zou liggen (en ik had af en toe met borstband ook raar gedrag).
En dan is het meer dat hij even een hogere waarde aangeeft ineens, maar dan wel weer corrigeert.
Er schijnt wel een batch geweest te zijn waar een van de leds soort van defect was, deze kon je omruilen voor een nieuwe. Daarnaast moet je hem goed stevig aanbinden en dan wat hoger op je arm dan je bij een normaal horloge zou doen...
Ik ben er groot fan van in ieder geval (vooral qua gebruiksgemak na gedoe met hartslagband enzo).Trek eens aan mijn vinger?
Wat zeggen jullie, als absolute beginner eerst beginnen met schoenen van 60 euro en als het bevalt na een paar maanden betere kopen, of meteen voor zo'n 120 euro-model gaan?
Was van plan het Couch to 5K-programma te doen.
zal wel 1000x gevraagd zijn![]()
![]()
Geen probleem hoorquote:Op woensdag 24 september 2014 14:38 schreef MacorgaZ het volgende:
Wat zeggen jullie, als absolute beginner eerst beginnen met schoenen van 60 euro en als het bevalt na een paar maanden betere kopen, of meteen voor zo'n 120 euro-model gaan?
Ik vind zelf dat je best even kunt beginnen op een simpeler model. Heb ik zelf ook gedaan. Alleen kreeg ik op een gegeven moment wel last van mijn knieën daardoor. Blijft een gok, geld uitgeven aan een nieuwe sport.
Succes![]()
![]()
Ik ben zelf ooit begonnen op gympen van 3 tientjes van de Bristol en toen ik het leuk bleek te vinden ben ik naar de speciaalzaak gegaan voor een analyse met echte hardloopschoenen.quote:Op woensdag 24 september 2014 14:38 schreef MacorgaZ het volgende:
![]()
Soort van plan wel ja:quote:Op woensdag 24 september 2014 11:44 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Water denk ik, en dan gewoon gels mee. Sport drank nog nooit mee geoefend eigenlijk. Heb jij al een 'voedingsplan'?
Er zijn verzorgingsposten op de volgende punten:
Sportdrank powerbar, op 9, 15, 20, 25, 30 en 35.8km
Water: 5, 11.8, 17.5, 22.8, 27.6, 34.3, 37.4, en 40km
Ik neem 8 gelletjes (etixx) mee en er staat nog powergel stand vlak voor km 27 (mocht ik het nodig hebben, in mijn training ook powergel gebruikt, dus ik kan ertegen, al vind het veel te zoete meuk...).
Dus ik neem mijn gelletjes in vlak voor de waterposten en dan een bekertje water erachteraan gooien.
Braaf sportdrank nemen bij de posten (ook met power sportdrank in training gelopen).
Alleen nog even kijken naar het ontbijt, hoe laat en wat er zondagochtend in het hotel beschikbaar is.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ben zelf ook beginner. Ik ben zelf een jaar geleden op schoenen van een paar tientjes begonnen. Na een maand kon ik stoppen omdat ik last van mijn knieen en schenen had.quote:Op woensdag 24 september 2014 14:38 schreef MacorgaZ het volgende:
Nu ben ik inmiddels weer 3 maanden bezig met schoenen van 120 euro die aangemeten zijn en dat loopt 1000 keer fijner en geen last van blessures.
Beetje afhankelijk hoeveel vertrouwen je hebt dat je doorgaat met lopen denk ik. Ook zonde van je 60 euro als je een doorzetter bent en toch wel door gaat met hardlopen.![]()
Niet vaak, moet eens mijn runs nagaan... Misschien 1 op de 10-20 loopjes ofzo? Waar het bij mij op neerkwam was dat mijn hartslag opeens 20 slagen hoger lag (en in enkele gevallen opeens lager). Een run waar ik gemiddeld 140 had, en opeens schoot hij richting 170-180 voor een korte tijd.quote:Op woensdag 24 september 2014 14:28 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Hoe vaak is af en toe en wat zijn die kuren dan?
Verder in eerdere versies dat uploads bijvoorbeeld bugs hadden bij sommige sites of formaten, maar meeste is gefixed in de nieuwste firmware. Daarnaast komt er binnen enkele weken als het goed is weer een nieuwe versie uit waarin van alles is gefixed en toegevoegd.
Een keer gehad dat hij vastliep en ik hem even in moest pluggen, maar verder echt een wereldding hoor.
Hmmm, of mijn hart vertoont kuren... dat kan natuurlijk ook. Maar ik geef liever de tomtom de schuld.![]()
Ik heb er een tijdje naar gekeken of het wat voor mij zou zijn. Pluspunt is dat je je data naar vrijwel iedere willekeurige website kunt uploaden, waaronder Garmin Connect.quote:Op woensdag 24 september 2014 14:51 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Niet vaak, moet eens mijn runs nagaan... Misschien 1 op de 10-20 loopjes ofzo? Waar het bij mij op neerkwam was dat mijn hartslag opeens 20 slagen hoger lag. Een run waar ik gemiddeld 140 had, en opeens schoot hij richting 170-180 voor een korte tijd.
Verder in eerdere versies dat uploads bijvoorbeeld bugs hadden bij sommige sites of formaten, maar meeste is gefixed in de nieuwste firmware. Daarnaast komt er binnen enkele weken als het goed is weer een nieuwe versie uit waarin van alles is gefixed en toegevoegd.
Een keer gehad dat hij vastliep en ik hem even in moest pluggen, maar verder echt een wereldding hoor.
Het is mij echter nog niet duidelijk of ook de laps worden meegenomen.
Ook vind ik de custom workouts net iets te beperkt, al zou het voldoen voor de workouts die ik doe.
Hoe ervaar jij de GPS-accuracy? Kloppen de kaartjes een beetje met waar je gelopen hebt (ingezoomd)?![]()
Eigenwijs: ja.quote:Op woensdag 24 september 2014 14:27 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ja, en?
[..]
Je bent toch minimaal ietwat eigenwijs en steekt je kop in het zand. Ik weet dat je zult doen wat je zelf wilt.
Hier in het gebouw wordt de lift gerenoveerd. Mijn bovenbuurman, op de 5e, heeft nu op iedere verdieping in het trappenhuis een stoel neergezet. Op die manier kan hij na iedere trap een tijdje uitrusten.
Ik kwam hem eergisteren tegen. Rood aangelopen, hevig hijgend. Dat was op de eerste verdieping.
De man kettingrookt echter vrolijk door.
Mag ik hier wel een snelle conclusie trekken? Ik hoop van wel, want dan ben ik tenminste nog ergens snel in.
Kop in t zand: nee.
Je verwart me met iemand anders.
Das niet slim van die kerel neeSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik ben wel meteen voor "zo'n 120 euro-model" gegaan, omdat ik een aardige voorgeschiedenis had met knieblessures en ik hoopte dat, als ik weer last zou krijgen, het dan in ieder geval niet aan de schoenen zou liggen. En na er zoveel geld aan uitgegeven te hebben mocht ik natuurlijk ook niet meer stoppen met rennen. Om vervolgens jaarlijks minstens 4x zoveel aan hardlopen uit te gaan geven, natuurlijkquote:Op woensdag 24 september 2014 14:38 schreef MacorgaZ het volgende:
![]()
![]()
GPS is prima, geen gekke afwijkingen in ieder geval. Liep eerder altijd met een telefoon en die was toch echt onnauwkeuriger en had rare sprongen tussendoor... Verder ook een snelle fix, helemaal icm quickfix welke je elke 3 dagen even via de pc moet updaten. Max 10 seconden meestal...quote:Op woensdag 24 september 2014 14:54 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik heb er een tijdje naar gekeken of het wat voor mij zou zijn. Pluspunt is dat je je data naar vrijwel iedere willekeurige website kunt uploaden, waaronder Garmin Connect.
Het is mij echter nog niet duidelijk of ook de laps worden meegenomen.
Ook vind ik de custom workouts net iets te beperkt, al zou het voldoen voor de workouts die ik doe.
Hoe ervaar jij de GPS-accuracy? Kloppen de kaartjes een beetje met waar je gelopen hebt (ingezoomd)?
Hoe bedoel je trouwens 'de laps worden meegenomen'? Maak er geen bewust gebruik van, zie in mijn standaard runs dat alles onderverdeeld is in 1km laps maar weet niet of dat door tomtom is of door de sites zelf.
*Edit* Zie nu dat je via training mode een afstand voor laps in kan stellen. Zal dat mijn volgende loopje eens zetten op 400m ofzo. Kijken hoe dat geimporteerd wordtGa waarschijnlijk vanavond/vannacht nog wel lopen...
![]()
Het kan op drie manieren:quote:Op woensdag 24 september 2014 15:06 schreef m0ridin het volgende:
Hoe bedoel je trouwens 'de laps worden meegenomen'? Maak er geen bewust gebruik van, zie in mijn standaard runs dat alles onderverdeeld is in 1km laps maar weet niet of dat door tomtom is of door de sites zelf.
1) autolap (die zet ik op 1 km)
2) intervallen, hierbij is een lap variabel in lengte
3) sites als endomondo die domweg alles zelf onderverdelen in 1 km-laps.
Het gaat mij om 1) en 2). Ik heb namelijk wel iemand gevonden op GC die haar TomTom-data uploadt naar die site, maar het zijn altijd loopjes zonder onderverdeling in laps. Het kan zijn dat zij geen autolap gebruikt natuurlijk, maar het kan ook zijn dat de lapgegevens niet meegenomen wordt.
In de comments onder de DCR-review van de TT zag ik er al meer vragen over, al zegt DCR dat het werkt als je de FIT-files gebruikt.![]()
Welkomquote:Op woensdag 24 september 2014 14:38 schreef MacorgaZ het volgende:
![]()
Als je al schoenen hebt, zou ik het daarop een paar keer proberen. Om aan te voelen of je het leuk vindt enzo. Als je speciaal schoenen moet kopen, zou ik wel meteen voor goede gaan. Ze zijn ook fijn om eventueel op te wandelen en je kan ze ook gewoon in de sportschool gebruiken, mocht het hardlopen nergens op uitlopen ()
![]()
Die quickfix komt van de pc dat wist ik niet? Staat wel aan hier, maar hij ligt (lang) niet elke 3 dagen aan de pc. Af en toe moet ik wel ff wachten tot ik een connectie heb, in Portugal duurde dat zelfs 2km waarbij ik maar gewoon ben gaan rennenquote:Op woensdag 24 september 2014 15:06 schreef m0ridin het volgende:
[..]
GPS is prima, geen gekke afwijkingen in ieder geval. Liep eerder altijd met een telefoon en die was toch echt onnauwkeuriger en had rare sprongen tussendoor... Verder ook een snelle fix, helemaal icm quickfix welke je elke 3 dagen even via de pc moet updaten. Max 10 seconden meestal...
Hoe bedoel je trouwens 'de laps worden meegenomen'? Maak er geen bewust gebruik van, zie in mijn standaard runs dat alles onderverdeeld is in 1km laps maar weet niet of dat door tomtom is of door de sites zelf.Trek eens aan mijn vinger?
Ah ok, ik snap hem... Wat ik zeg, een custom lap size instellen kan via training mode dus die zal ik even testen de eerstvolgende keer.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:09 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Het kan op drie manieren:
1) autolap (die zet ik op 1 km)
3) sites als endomondo die domweg alles zelf onderverdelen in 1 km-laps.
Het gaat mij om 1) en 2). Ik heb namelijk wel iemand gevonden op GC die haar TomTom-data uploadt naar die site, maar het zijn altijd loopjes zonder onderverdeling in laps. Het kan zijn dat zij geen autolap gebruikt natuurlijk, maar het kan ook zijn dat de lapgegevens niet meegenomen wordt.
In de comments onder de DCR-review van de TT zag ik er al meer vragen over, al zegt DCR dat het werkt als je de FIT-files gebruikt.
Wat betreft variabele lap interval. Er is een manual mode waarbij je door een button in te drukken een lap kan aangeven, maar dit schijnt niet best te werken icm vocht (het is de aanraaktoets op het scherm).
Intervallen zijn sowieso redelijk beperkt. Je kunt een warming up en cooling down aangeven en een aantal sets van 'langzaam'-'hard' dacht ik waarbij je aan kan geven wat 'hard' en 'langzaam' is. Voor zover ik weet kun je niet heel flexibel allerlei variaties invoeren.Yup, als je hem verbindt met je pc gaat hij syncen en laadt hij de laatste data. Weet niet in hoeverre dat echt nodig is als je meestal in hetzelfde gebied hardloopt, maar ik verbind hem toch na elk loopje dus dan wordt hij weer geupdate.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:13 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Die quickfix komt van de pc dat wist ik niet? Staat wel aan hier, maar hij ligt (lang) niet elke 3 dagen aan de pc. Af en toe moet ik wel ff wachten tot ik een connectie heb, in Portugal duurde dat zelfs 2km waarbij ik maar gewoon ben gaan rennen
Als je in je hoofdscherm in het horloge naar links gaat zie je of je quickgps up to date is. Volgens staat er als alles ok is een vinkje bij, anders een icoontje van een monitor/computer met pijltje. Dat wil zeggen dat je hem even moet syncen op de pc.![]()
ah ik moet hem syncen nu dusquote:Op woensdag 24 september 2014 15:14 schreef m0ridin het volgende:
Als je in je hoofdscherm in het horloge naar links gaat zie je of je quickgps up to date is. Volgens staat er als alles ok is een vinkje bij, anders een icoontje van een monitor/computer met pijltje. Dat wil zeggen dat je hem even moet syncen op de pc.
Heb even gekeken bij een interval loopje van mij, en bij Runkeeper staan de intervals op 800 meter (die van endo staat dat niet) ws niet gelogt met tomtomquote:Op woensdag 24 september 2014 15:09 schreef Zwabberhark het volgende:
[ Bericht 1% gewijzigd door CaLeX op 24-09-2014 15:34:15 ]Trek eens aan mijn vinger?
Mwah, op zich kun je voor 60 vast ook prima schoenen kopen. Ligt er een beetje aan of je blessuregevoelig bent ook denk ik...quote:Op woensdag 24 september 2014 14:38 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik vond het vooral fijn wat advies te krijgen (zwakke knie) bij de aanschaf en zo te weten waar op te letten. Als je dat advies enzo meeneemt en voor 120 euro ook nog goede schoenen krijgt is het een prima deal toch?
Maar een vriend heeft ooit voor 2 of 3 tientjes een paar schoenen gekocht, helemaal heppie mee en prima op gerend. Pas nu hij nieuwe (de duurdere categorie en op advies) een nieuw paar heeft merkt hij wel het verschil, maar nooit problemen gehad met de oude.
Then again, als je zeker weet dat je maanden wil blijven lopen koop gewoon meteen een goed paar. Maakt eea ook wat prettiger als je gewoon goede schoenen hebt.![]()
That's it and that's allquote:Op woensdag 24 september 2014 15:21 schreef CaLeX het volgende:
[..]
ah ik moet hem syncen nu dus
[..]
Heb even gekeken bij een interval loopje van mij, en bij Runkeeper staan de intervals op 800 meter (die van endo staat dat niet)Gewoon even aan je pc leggen via die connector. De mysports start dan vanzelf op en gaat vanzelf syncen als het goed is.
Damnit, nu ben ik heel benieuwd hoe hij omgaat met laps. Ga het vanavond sowieso even proberen... Heb nu autoupload naar tomtom, endomondo, runkeeper en strava dus dat moet genoeg vergelijkingsmateriaal zijn![]()
![]()
ah en dat met een laptop die 45 min doet om op te startenquote:Op woensdag 24 september 2014 15:24 schreef m0ridin het volgende:
[..]
That's it and that's allGewoon even aan je pc leggen via die connector. De mysports start dan vanzelf op en gaat vanzelf syncen als het goed is.
Damnit, nu ben ik heel benieuwd hoe hij omgaat met laps. Ga het vanavond sowieso even proberen... Heb nu autoupload naar tomtom, endomondo, runkeeper en strava dus dat moet genoeg vergelijkingsmateriaal zijnMaar kom toch niet meer langs huis dus voor vandaag houdt het op
Maar ik twijfel nu of die log wel van de tomtom was en niet van runkeeper app ZwabberTrek eens aan mijn vinger?
Dan heb ik het vandaag goed gedaanquote:Op woensdag 24 september 2014 13:34 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Nee, jij moet meer gaan intervallen, met stukken wandelen tussendoor, moet je anders maar even in het vorige topic in de OP kijken bij de spoiler schema's (of is die van deze reeks alweer gefixt?)
4 km in 25.45. Maandag in 26.50 gedaan. Heb rustig opgebouwd per km. Laatste 2 minuutjes van elke km harder gelopen (11kmh) en daarna dus minuutje wandelen.
Was wel redelijk kapot aan het eind maar dat kwam omdat ik perse een minuut sneller wilde lopen als maandag![]()
![]()
Weet niet of je een android telefoon hebt? Volgens mij kun je ook syncen via de android app, eigenlijk zelf weinig ervaring mee (alleen dat de eerste versie vrij traag was), maar misschien een alternatief...quote:Op woensdag 24 september 2014 15:32 schreef CaLeX het volgende:
[..]
ah en dat met een laptop die 45 min doet om op te startenMaar kom toch niet meer langs huis dus voor vandaag houdt het op
Maar ik twijfel nu of die log wel van de tomtom was en niet van runkeeper app Zwabber![]()
In training moet je niet altijd sneller willen, dan loop je jezelf vanzelf de blessures in, dus bekijk zo'n schema eens en ga er mee aan de slag...quote:Op woensdag 24 september 2014 15:39 schreef Kazenbazen het volgende:
[..]
Dan heb ik het vandaag goed gedaan
4 km in 25.45. Maandag in 26.50 gedaan. Heb rustig opgebouwd per km. Laatste 2 minuutjes van elke km harder gelopen (11kmh) en daarna dus minuutje wandelen.
Was wel redelijk kapot aan het eind maar dat kwam omdat ik perse een minuut sneller wilde lopen als maandag<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Forum Opties Forumhop: Hop naar: