Het is verder ook nog steeds onbekend wat die Arabische landen precies doen ofniet?quote:Op woensdag 24 september 2014 01:39 schreef Aloulou het volgende:
Ze gaan inderdaad gewoon gretig door. Obama heeft dus naast een hoog knuffelgehalte ook een wat militantere kant![]()
In de stad al-Bab in Rif Aleppo worden ISIS-stellingen en panden onder handen genomen volgens FB.
Volgens mij is het wel redelijk bekend. Jordanie geeft vooral logistieke steun. Saudie Arabie heeft dacht ik ook vliegtuigen mee. Dat kunnen vliegtuigen zijn om info te verzamelen of wat bommetjes te droppen. Is me niet duidelijk wat precies. Zag wel een FB-foto van Saudische piloten die met wat pro-propaganda als "onze helden" werden beschreven.quote:Op woensdag 24 september 2014 01:43 schreef theunderdog het volgende:
Het is verder ook nog steeds onbekend wat die Arabische landen precies doen ofniet?
Weet jij toevallig ook hoe Saoedi Arabië het vechten tegen ISIS in eigen land rechtvaardigt?quote:Op woensdag 24 september 2014 01:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Volgens mij is het wel redelijk bekend. Jordanie geeft vooral logistieke steun. Saudie Arabie heeft dacht ik ook vliegtuigen mee. Dat kunnen vliegtuigen zijn om info te verzamelen of wat bommetjes te droppen. Is me niet duidelijk wat precies. Zag wel een FB-foto van Saudische piloten die met wat pro-propaganda als "onze helden" werden beschreven.
Als VK en Duitsland al niet voorop willen lopen en Frankrijk maar half, dan moet Nederland dat al zeker niet doen.quote:Op woensdag 24 september 2014 01:36 schreef theunderdog het volgende:
Nederland moet nu verdomme ook eens snel beslissen of ze mee willen doen aan het bombarderen van ISIS>
quote:Op woensdag 24 september 2014 01:55 schreef Szura het volgende:
[..]
Als VK en Duitsland al niet voorop willen lopen en Frankrijk maar half, dan moet Nederland dat al zeker niet doen.
Ze verzorgen de bitterballen tijdens de persconferentie achteraf heb ik gehoord.quote:Op woensdag 24 september 2014 01:36 schreef theunderdog het volgende:
Nederland moet nu verdomme ook eens snel beslissen of ze mee willen doen aan het bombarderen van ISIS>
Uiteraard. In Saudi draait alles om de Islam. Elk scheetje zit een Islamitisch oordeel achter.quote:Op woensdag 24 september 2014 01:47 schreef theunderdog het volgende:
Weet jij toevallig ook hoe Saoedi Arabië het vechten tegen ISIS in eigen land rechtvaardigt?
Ik bedoel, maken ze het volk nu flink duidelijk dat ISIS niet islamitisch is ofzo of?
Maar dan zijn ISIS en Saoedi Arabië het toch volkomen eens?quote:Op woensdag 24 september 2014 02:06 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Uiteraard. In Saudi draait alles om de Islam. Elk scheetje zit een Islamitisch oordeel achter.
ISIS is volgens de staatsmufti's onislamitisch en zijn de "khawarij" van deze tijd. Google khawarij ("uittreders") en je weet ongeveer wat ze ermee bedoelen. De "khawarij" werden beschreven als de "honden van de hel" vanwege hun extremisme tegen mede-Moslims. Alleen moet je deze beschrijving niet verwarren met de staatsinrichting (theocratie) en strafwetten die ISIS voorstaat, want daar is geen meningsverschil over met de Saudische staatsgeleerden. Noch over het feit dat alle graven/tombes met de grond gelijkgemaakt moet worden en alleen hun interpretatie heersend mag zijn, en je als Moslim afvallig bent zodra je een seculiere staat voorstaat. En daar weer de doodstraf op staat (afvalligheid).
Enige probleem is dat ISIS zich gewoon op de vroegere nakomelingen van Abdulwahhab baseert voordat de Saudische staat in 1920 opgericht was. De Saudische staat die na het uitroepen ervan een wahabi-light versie als staatsreligie aannamen en instrumentaliseerde. Light omdat anders de koning als monarch ook een afvallige is die bevochten moet worden...want een koning is niet van de soennitische Islam. En helemaal niet een die een grote bondgenoot is van Amerika en dus "de ongelovigen die de Islam bevechten".
Nu vertellen de staatsgeleerden (aangesteld door de koning...do the math yourself) dat het Koninkrijk Saudie Arabie het enige Moslimland is waar op zijn minst het "zuivere monotheisme" wordt onderwezen (denk aan graftombes etc die ze niet toestaan en met grond gelijkmaken). En dat wat politieke zaken betreft alleen de staatsgeleerden het recht hebben "de koning te adviseren". De gewone mensen mogen zich er niet mee bemoeien en moeten het (blindelings) aan de (door de koning) aangestelde staatsgeleerden overlaten om de koning adviezen te geven prive.
Ik had vanmiddag ergens gelezen dat SA actief aan de bombardementen deelneemt.quote:Op woensdag 24 september 2014 01:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Volgens mij is het wel redelijk bekend. Jordanie geeft vooral logistieke steun. Saudie Arabie heeft dacht ik ook vliegtuigen mee. Dat kunnen vliegtuigen zijn om info te verzamelen of wat bommetjes te droppen. Is me niet duidelijk wat precies. Zag wel een FB-foto van Saudische piloten die met wat pro-propaganda als "onze helden" werden beschreven.
Volgens mij ook. Maar weet nie zeker of die info correct was dus vandaar enige terughoudendheid in die post. Wel is zeker dat ze vliegtuigen inzetten ook.quote:Op woensdag 24 september 2014 02:09 schreef Hathor het volgende:
Ik had vanmiddag ergens gelezen dat SA actief aan de bombardementen deelneemt.
Omdat ISIS ook de heersers waaronder Saudische koning als afvallig (regime) beschouwd wat dus bevochten moet worden. Dat doen ze omdat de koning een bondgenootschap met de "ongelovige Amerikanen heeft gesloten tegen de Moslims" en afvalliger dan dit kan je het niet hebben. Laten we het feit nog buiten beschouwing dat ze ook aangeven dat het een monarchie is en dus "niet met de volledige sharia wordt geregeerd" en daarom het regime ook bevochten moet worden. Want in hun ideologie moet elke "afvallige" heerser bevochten worden die niet met "de complete sharia heerst en niets anders dan dat" (ze bedoelen hier ook hun interpretatie van de sharia maar goed).quote:Op woensdag 24 september 2014 02:13 schreef theunderdog het volgende:
Hoe kan Saoedi Arabië ISIS als onislamitisch zien, als ze het met vrijwel alles met elkaar eens zijn?
Ik zie geen verschil in ideologie.
twitter:zaidbenjamin twitterde op woensdag 24-09-2014 om 05:21:42#Breaking: Abu Sayyaf, a Jihadist group in #Philippines, says it has taken 2 German hostages in support for #ISIL http://t.co/cDJMhFcRTV reageer retweet
twitter:RichardEngel twitterde op woensdag 24-09-2014 om 01:20:47Syrian rebels angry airstrikes against isis also hit fighters opposing assad. Frustration and confusion, And this is only day two reageer retweet
twitter:zaidbenjamin twitterde op woensdag 24-09-2014 om 03:58:49Jabhat al-Nusra says its HQs in Kfar Deryan was hit last night by the "crusader bombing" http://t.co/0rOxOTbB6l reageer retweet
Dat zijn ze ook wel, alleen is ISIS een mogelijk gevaar voor het Saoedische regime.quote:Op woensdag 24 september 2014 02:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar dan zijn ISIS en Saoedi Arabië het toch volkomen eens?
Want ISIS is ook tegen graftombes enz.
twitter:Nutsflipped_z_1 twitterde op woensdag 24-09-2014 om 09:17:51#BREAKING: SAA fighting with YPG in #Kobane Ain Arab, morning ambush killed 50 ISIS. USA attacks are just masturbation. #Syria reageer retweet
twitter:Nutsflipped_z_1 twitterde op woensdag 24-09-2014 om 09:09:14Today SAA is attacking Jia town near #DeirEzzor city were ISIS is hiding. #Syria reageer retweet
http://www.hurriyetdailyn(...)=72104&NewsCatID=352quote:Warplanes 'coming from the direction of Turkey' hit ISIL in Syria, as Ankara mulls military role
NEW YORK
Ankara wants to hear US scenario on Syria
Turkish President Recep Tayyip Erdoğan says he is considering expanding support of NATO operations against the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) to include military involvement. Moments after the statement, air strikes hit ISIL-held territory in Syria near the border with "warplanes coming from the direction of Turkey."
Erdoğan's comments Sept. 23 to Turkish reporters in New York mark a potential shift in Turkey’s position on international efforts to fight the group.
Erdoğan spoke on the sidelines of an annual meeting of world leaders at the United Nations and hours after the U.S. and Arab allies launched airstrikes against ISIL targets in Syria
Turkey’s had so far offered limited support, partly because the ISIL had been holding 49 Turkish hostages.
Erdoğan said Turkey was now considering a role that "includes everything. Both military and political," Turkey’s DHA news agency reported.
"Of course we will do our part," he said.
Meanwhile, air strikes overnight hit ISIL-held territory in Syria near the Turkish border, an organisation that tracks violence in the Syrian war said on Sept. 24.
Rami Abdulrahman, who runs the Syrian Observatory for Human Rights, said the warplanes that carried out the raids west of the city of Kobani, also known as Ayn al-Arab, had come from the direction of Turkey. He added that they were not Syrian.
A U.S.-led alliance launched air strikes on ISIL in Syria on Sept. 23. ISIL last week launched an offensive against the predominantly Kurdish town of Kobani, forcing more than 130,000 Syrian Kurds to flee.
The Observatory gathers its information from a network of activists across Syria.
September/24/2014
Reinforcements have arrived from the North.quote:Op woensdag 24 september 2014 09:34 schreef De_Guidance het volgende:
Na bevestiging van Erdogan en Kerry dat Turkije aan de frontlinies zal deelnemen aan de strijd tegen IS/Daesh berichten van 'warplanes' uit de richting van Turkije naar Syrië.
[..]
http://www.hurriyetdailyn(...)=72104&NewsCatID=352
quote:'Aanvallen vanuit Turks luchtruim op IS in Syrië'
Gevechtsvliegtuigen die vanuit Turkije kwamen, hebben woensdag luchtaanvallen uitgevoerd op Islamitische Staat (IS) in Syrië.
Door wie de aanvallen werden uitgevoerd is vooralsnog onduidelijk. De Turkse president Tayyip Recep Erdogan heeft toegezegd dat zijn land militaire of logistieke steun zal geven aan luchtacties tegen IS in het buurland Syrië.
Koerdische leiders in Kobani hadden de VS gevraagd of de IS-strijders rond hun stad konden worden gebombardeerd. In het zuidoosten van Turkije, bij Adana, hebben de Amerikanen een luchtmachtbasis.
Stellingen van IS-strijders even buiten de plaats Kobani, ook wel bekend als Ayn al-Arab, aan de grens met Turkije werden bestookt.
VS
Het Amerikaanse leger heeft ook in de nacht van dinsdag op woensdag luchtaanvallen uitgevoerd op doelen van ISI in Syrië. Trucks van de terreurbeweging werden gebombardeerd in het oosten van het land, schrijven Amerikaanse media, waaronder CBS, dinsdag (lokale tijd). Een van de wagens is vernietigd. De ander is alleen beschadigd.
De VS begon dinsdagochtend vroeg met de eerste luchtaanvallen op IS in Syrië. Het leger kreeg hulp van vijf Arabische bondgenoten waaronder Saudi-Arabië en Jordanië. Tientallen mensen kwamen om, onder wie drie Nederlandse jihadstrijders.
De leiders van het Amerikaanse leger hebben laten weten dat de luchtaanvallen nog niet ten einde zijn. De eerste bombardementen waren slechts het begin van een reeks aanvallen in Syrië de komende maanden. De operatie zal volgens hen wel moeilijker worden als militanten zich meer gaan ophouden in bewoonde gebieden.
Door: ANP/Novum
quote:PYD leader holds Turkey responsible for fate of Kobani
It’s not easy to be Salih Muslim these days. The leader of [the Syrian Kurdish] Democratic Union Party (PYD) is shuttling restlessly between European capitals, seeking support for Kobani, the Syrian Kurdish city besieged by the Islamic State (IS).
His job is not easy at all. True, the West is firmly opposed to IS, but Washington is yet to turn its attention to Kobani as it scrambles to stop IS on multiple fronts [threatening] Erbil, Mosul, Baghdad and hostages. More important, the United States does not want to be seen as a PYD supporter to avoid angering Turkey.
“This week I’ll join a gathering in Washington via Skype. There is a certain interest [in us], but the visa problem continues,” Muslim said, referring to his failure to obtain a US visa for the past three years, something in which Turkish pressure [on Washington] has also been instrumental. “If I could go there, I would explain our position, but I guess some people are hindering this.”
“And what is the latest situation in Kobani?” I asked him.
As is well known, the PYD — and, in fact, the PKK [Turkey’s Kurdistan Workers Party] — have turned Kobani, or Ayn al-Arab, the city facing Suruc [on the Turkish side of the border], into a “democratic autonomy” lab in the three years since the outbreak of the Syrian uprising. The region, called “Rojava,” is today under IS attacks from all sides. Moreover, Kobani is physically cut off from Qamishlo and other regions controlled by the Syrian Kurds. And in the north, Kobani borders Turkey, whose ties with the PYD have been acrimonious recently.
“The situation has improved a bit. The clashes continue mostly on the eastern front,” Muslim said. “Yesterday, our forces pushed IS 12 kilometers [7.5 miles] back. They are now 25 kilometers [15.5 miles] away from Kobani. We are holding out.”
The IS militants are using tanks and US-made Humvees they seized in Iraq as well as missiles with a 20-kilometer [12.5 mile] range, Muslim said, stressing that the YPG [PYD’s armed wing] was fighting only with Kalashnikov rifles and outdated anti-tank weapons.
Is any help coming from outside? “No. Turkey has not allowed this so far. Kurdish forces from Serekaniye [Ras al-Ayn] are trying to break IS lines to come to help,” Muslim said.
Asked about claims that the PKK sent help to Kobani from Turkey, he said: “That’s not true. I wish it were. We would like this to happen. We have asked for that, but Turkey is turning a deaf ear. Our previous requests were equally ignored.”
Over the past several days, young Kurdish men from all corners of Turkey’s southeast have been rushing in big numbers to Kobani to fight.
“If all sorts of odd people are coming here to attack us from all over the world, we are not in a position to question who’s coming to help us. Moreover, these borders cut through families and villages. People are coming to defend relatives in Kobani,” Muslim commented.
“But our guys are not driving untrained people to the battlefield. Those who are not fighters are kept behind the front lines. We have no interest in letting young people die. We protect them,” he added.
Muslim is irked by Ankara’s silence on IS. He recounts reports in the Turkish media about wounded IS militants being treated in Turkey and other similar stories [of links between Turkey and the group].
“If they are not intervening [to curb IS], they should at least not obstruct others from helping us. There is a community being killed before everybody’s eyes here. How about it? God forbid, if Kobani falls, who will be responsible for that? Turkey. How are we going to speak of friendship and fraternity afterward? The peace process [between Ankara and the PKK] would be negatively affected as well,” Muslim said.
He called for support from anyone to stop the IS advance: “Turkey is not targeting them [but] the United States, France and even the Syrian regime could step in. It doesn’t matter who hits them. But we should not be left alone against IS.”
It’s obvious that the situation in Kobani is not a transitory one and will have far-reaching repercussions on both sides of the border. Some 120,000 Kurdish refugees crossed to Turkey this week, and when they go back is anyone’s guess.
“No one can ask us to respect borders anymore. The borders have disappeared. IS has already removed them. If IS does not recognize any borders, why should we? They bring in tanks from Iraq to attack the Kurdish people here. No one cares about these borders anymore,” Muslim said.
“Of course, we wish this had never happened. We wish the borders had been rendered meaningless through friendship and fraternity. But this did not happen,” he added.
Die zijn al langer in handen van Abu Sayyaf, sinds april 2014.quote:Op woensdag 24 september 2014 07:23 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]twitter:zaidbenjamin twitterde op woensdag 24-09-2014 om 05:21:42#Breaking: Abu Sayyaf, a Jihadist group in #Philippines, says it has taken 2 German hostages in support for #ISIL http://t.co/cDJMhFcRTV reageer retweet
ISIS wil Mekka opblazen omdat ze die plek niet als het religieuze middelpunt van de Islam beschouwen. Met zo'n statement hoef je niet veel meer te zeggen om aartsvijand van S-A te worden.quote:Op woensdag 24 september 2014 02:13 schreef theunderdog het volgende:
Hoe kan Saoedi Arabië ISIS als onislamitisch zien, als ze het met vrijwel alles met elkaar eens zijn?
Ik zie geen verschil in ideologie.
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 24 september 2014 09:51 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
ISIS wil Mekka opblazen omdat ze die plek niet als het religieuze middelpunt van de Islam beschouwen. Met zo'n statement hoef je niet veel meer te zeggen om aartsvijand van S-A te worden.
Dat heeft ISIS een paar maanden geleden naar buiten gebracht, sommige artikelen wijden er meer over uit op internet. De kern van hun statement beslaat dat het aanbidden van een steen onislamitisch is en dat gebruik per direct opgeheven moet worden. ISIS ziet dan ook liever Jeruzalem als het religieuze middelpunt.quote:
Het lijkt wel op geruchten gebaseerd te zijn. En met als bron één zinnetje. Het zou wat betrouwbaarder zijn als er meerdere bronnen of zo'n hoge pief van ISIS dat zei.quote:Op woensdag 24 september 2014 09:58 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Dat heeft ISIS een paar maanden geleden naar buiten gebracht, sommige artikelen wijden er meer over uit op internet. De kern van hun statement beslaat dat het aanbidden van een steen onislamitisch is en dat gebruik per direct opgeheven moet worden. ISIS ziet dan ook liever Jeruzalem als het religieuze middelpunt.
Ik denk dat de hulp van Turkije niet veel meer voorstelt dan het open stellen van vliegbases voor Amerikaanse vliegtuigen. De luchtverkeersleiders zullen het wat drukker hebben..quote:Op woensdag 24 september 2014 09:41 schreef UpsideDown het volgende:
Nu Turkije lijkt te zijn gekant zal het wel snel bergafwaarts gaan met ISIS.
[..]
Het is idd niet veel. Als ze de grensovergangen met IS nou ook dichtgooien en stoppen met het opnemen van gewonde jihadisten, zou het helemaal mooi zijn.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:04 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik denk dat de hulp van Turkije niet veel meer voorstelt dan het open stellen van vliegbases voor Amerikaanse vliegtuigen. De luchtverkeersleiders zullen het wat drukker hebben..
Ik had het indertijd gelezen. Wat volgens mij de reden hierachter was is deze passage uit de hadith:quote:Op woensdag 24 september 2014 10:04 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het lijkt wel op geruchten gebaseerd te zijn. En met als bron één zinnetje. Het zou wat betrouwbaarder zijn als er meerdere bronnen of zo'n hoge pief van ISIS dat zei.
Maar goed, het klopt wel dat als je het puristisch bekijkt in de Koran niks staat over die steen. Dus in theorie zou het kunnen kloppen.
Maar Jeruzalem als middelpunt lijkt me wel vreemd. De Koran speelt zich voornamelijk af in Mekka en Medina. Dat laatste punt over Jeruzalem kon ik niet zo snel vinden. Heb je een bron?
Aannemende dat "The Great War" nu gaande is.quote:“The Mahdi will rule the world from Jeruselem because Mecca will be Destroyed”.
“The flourishing state of Jeruselem will be when Medina is in ruins, the ruined state of Medina will be when The Great War comes."
Ah zo, thx voor het opzoeken.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:08 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ik had het indertijd gelezen. Wat volgens mij de reden hierachter was is deze passage uit de hadith:
[..]
Aannemende dat "The Great War" nu gaande is.
Uh lijkt me sterk als Kerry een paar uur geleden dit zegt.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:04 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik denk dat de hulp van Turkije niet veel meer voorstelt dan het open stellen van vliegbases voor Amerikaanse vliegtuigen. De luchtverkeersleiders zullen het wat drukker hebben..
http://www.business-stand(...)-114092400031_1.htmlquote:Secretary of State John Kerry said today that Turkey had pledged to take part in the US-led coalition against Islamic militants following the release of 49 Turkish hostages.
"Turkey is very much part of this coalition, and Turkey will be very engaged on the frontlines of this effort," Kerry told a global counter-terrorism forum after meeting with Turkish officials.
"Clearly Turkey had an initial challenge with respect to its hostages and that being resolved now Turkey is ready to conduct additional efforts along with the rest of us in order to guarantee success."
Maar de Koerden mogen het vuile werk op de grond opknappen.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:10 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Uh lijkt me sterk als Kerry een paar uur geleden dit zegt.
Turkey to be 'on frontlines' of anti-IS fight: Kerry
[..]
http://www.business-stand(...)-114092400031_1.html
Dat kan Kerry wel zeggen, maar wat vindt Turkije daarvan? Ik geloof dat pas als ik Erdogan er iets over hoor zeggen, en dan nog...quote:Op woensdag 24 september 2014 10:10 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Uh lijkt me sterk als Kerry een paar uur geleden dit zegt.
Turkey to be 'on frontlines' of anti-IS fight: Kerry
[..]
http://www.business-stand(...)-114092400031_1.html
Tja, je verwacht niet dat het Turkse leger in zijn eentje tegen IS, de PKK, YPG, Assad, Iran en Al Nusra gaat vechten in Syrië, daarbij ook het internationaal recht schendend? Lijkt mij inderdaad dat ze daar geen zin in hebben.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:13 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Maar de Koerden mogen het vuile werk op de grond opknappen.
Dat was/is geen complot.quote:Op woensdag 24 september 2014 08:54 schreef firefly3 het volgende:
Wat is er gebeurd met het complot dat saudie arabie isis steund?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 24 september 2014 10:25 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/AlArabiya_Eng/status/514661828954054656
BREAKING: #Syria regime forces launch poisonous gas attack on Adra, Damascus suburbs: activistsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
http://www.npr.org/blogs/(...)els&utm_term=nprnews
Why Does The U.S. Like Iraq's Kurds But Not Syria's?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: