misschien ook lekker niet. Anders krijg je straks dus verschil tussen huis- en slachtdieren.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Misschien moet dat maar 's veranderd worden.
Nee want uitspraken van se rechter hebben geen jurisprudentiequote:Op dinsdag 23 september 2014 23:00 schreef Sunnythesun het volgende:
Dit heeft best consequenties voor die stichtingen vrees ik.
Onzin natuurlijk, 3,5 duizend euro is veel geld voor een geborgen gebrekquote:Op dinsdag 23 september 2014 23:01 schreef Cheiron het volgende:
Belachelijke uitspraak. Beest gaat de gaskamer in bij het eerste grote probleem. En die dierenopvang wordt wordt een stuk duurder omdat er meer controles moeten worden gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft niets te maken met wat ik zeg, maar ja het is inderdaad veel geld. Het punt dat ik wilde maken is dat je geen garantie hebt dat wanneer de hond over een jaar weer wat mankeert, of een extra operatie nodig heeft, deze niet direct een spuitje krijgt.quote:Op woensdag 24 september 2014 09:28 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, 3,5 duizend euro is veel geld voor een geborgen gebrek
Voor een gemiddelde operatie bij de dierenarts moet je tegenwoordig al op ongeveer 1.500 duizend euro rekenen, als je dat geld niet hebt dan moet je geen hond nemen.quote:Op woensdag 24 september 2014 09:28 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, 3,5 duizend euro is veel geld voor een geborgen gebrek
er zijn volgens mij een heleboel eigenaren die uberhaubt niet meer dan een paar tientjes over hebben voor hun huisdier. Misschien nog niet eensquote:Op woensdag 24 september 2014 10:13 schreef SunChaser het volgende:
Als ik n nieuwe hond koop/adopteer ga ik ook niet binnen n paar maand akkoord met n operatie van 3500
Een paar tientjes en 3500 euro is nogal een verschilquote:Op woensdag 24 september 2014 10:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
er zijn volgens mij een heleboel eigenaren die uberhaubt niet meer dan een paar tientjes over hebben voor hun huisdier. Misschien nog niet eens
En dus jas je er maar een spuitje in, of wat?quote:Op woensdag 24 september 2014 10:13 schreef SunChaser het volgende:
Als ik n nieuwe hond koop/adopteer ga ik ook niet binnen n paar maand akkoord met n operatie van 3500
dit. Ik snap nooit zo goed waarom een straathond uit spanje/Roemenië oid van de straat wordt geplukt eerder geadopteerd wordt dan n hondje uit n nederlands asiel. Zou t goedkoper zijn dan een asielhond? Of zouden asielhonden een stigma hebben " ze zitten niet voor niks in het asiel"? Van Roemeense exstraathonden weer je nog minder qua Gezondheid en voorgeschiedenisquote:Op woensdag 24 september 2014 10:45 schreef Ynske het volgende:
Ik vind t dubbel.
Zonde dat de hond nu weer een ander plekje heeft, maar ik vind ook dat een hond die hierheen gehaald wordt goed onderzocht moet worden. En eerlijk gezegd, vind ik dat die honden helemaal niet hier heen gehaald moeten worden, er zijn hier genoeg honden die een beter huis verdienen.
Zou me niets verbazen.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:50 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dit. Ik snap nooit zo goed waarom een straathond uit spanje/Roemenië oid van de straat wordt geplukt eerder geadopteerd wordt dan n hondje uit n nederlands asiel. Zou t goedkoper zijn dan een asielhond?
Ach die enorme "dierenliefhebbers" zijn sowieso vaak enorm irrationeelquote:Op woensdag 24 september 2014 10:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen.
Aaaah ze zien zo zielig uit, daar hebben ze t zo slecht, honden hier hebben t zelfs in een asiel beter dan daar op straat etc.
En t erge is dat dit vaak (niet altijd) honden zijn met trauma's die hier behoorlijk wat problemen kunnen opleveren en vervolgens hier ook nog in een asiel terecht komen.
Ja ook echt.quote:Op woensdag 24 september 2014 11:32 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ach die enorme "dierenliefhebbers" zijn sowieso vaak enorm irrationeel
Bron: http://www.dogsadoptionsnederland.nl/index.php?p=news&id=3&page=0quote:Op maandag 7 april 2014 werd er in Gorinchem een zitting door De Rijdende Rechter gehouden. Dit in verband met een zaak die was aangespannen door de voormalige adoptant van één van de honden van DAN. De door hen geadopteerde hond Vikash (voorheen Roy) bleek problemen met zijn heup te hebben en een operatie was onvermijdelijk. Omdat voor de adoptant de kosten van de operatie te hoog waren, wilde zij Vikash laten inslapen.
DAN heeft hierop de hond teruggehaald bij de adoptant en hem op kosten van de stichting laten opereren. Vikash is daarna voor revalidatie opgevangen in een gastgezin van DAN waar hij goed is hersteld. Vikash werd na zijn genezing echter terug geëist door de adoptant. Aangezien DAN gegronde redenen heeft om de hond niet terug te plaatsen bij de adoptant, heeft deze laatste De Rijdende Rechter ingeschakeld.
Meester Visser van De Rijdende Rechter heeft zich inmiddels gebogen over de zitting van 7 april en op donderdag 3 juli 2014 was de uitspraak in deze zaak te Zaandam.
Op dinsdag 23 september zal de uitzending met daarin de uitspraak worden uitgezonden.
Inmiddels is Vikash weer terug bij DAN. Hij bleek niet zo goed overweg te kunnen met de andere hond van het adoptiegezin. Dit kwam zijn gezondheid niet ten goede en hierop hebben de adoptanten Vikash teruggegeven aan DAN. Vikash is nu weer terug bij zijn opvanggezin en wacht daar op een nieuwe baas.
Mijn godquote:Op woensdag 24 september 2014 14:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nieuwsbericht op de site van de stichting:
[..]
Bron: http://www.dogsadoptionsnederland.nl/index.php?p=news&id=3&page=0
Was het een topshow?quote:Op woensdag 24 september 2014 15:12 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Tokkie gezin. Twee honden in zo'n klein huisje kan ook niet goed gaan.
"NIET LIKKEN!"quote:Op woensdag 24 september 2014 15:17 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Was het een topshow?
Veel ruzie?
quote:Op woensdag 24 september 2014 09:45 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RED ONS HENNIEGOD
eigenlijk zou je dat als koper moeten kunnen eisen.quote:Op donderdag 25 september 2014 17:36 schreef golfer het volgende:
Als je dan zo nodig als Stichting dieren uit het buitenland naar Nederland haalt ter verkoop (en dat noem je dan adoptie), zorg er dan tenminste voor dat ze voordat ze in de verkoop gaan door een DA worden onderzocht en een gezondheidsverklaring hebben. Die check-up kosten kan je gewoon doorberekenen in de verkoopprijs.
quote:Marco Keizer uit Best heeft last van zijn buurman. In zijn geval is dit een 20 meter hoge boom van de gemeente die te dicht op zijn erfgrens staat. Marco vindt dat de boom schade veroorzaakt aan zijn tuinmuur en woning. Natuurlijk moet de gemeente de boom kappen en de schade vergoeden. De gemeente vindt van niet. Sterker nog: zij vinden de boom beeldbepalend en van belang voor de hele buurt. Mr. Visser gaat niet alleen de boom bekijken maar ook de scheuren in de muur van Marco's slaapkamer.
Of hengels.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Geen agressieve bejaarden met prikkeldraad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |