Of Surinamequote:Op donderdag 25 september 2014 22:28 schreef Mylene het volgende:
We kunnen altijd naar Curaçao, daar heeft men geen problemen met zwarte piet.
dit lijkt me idd een supergoed planquote:Op donderdag 25 september 2014 22:29 schreef DrDentz het volgende:
[..]
In geval van geweld van de anti-pieten zou de politie met scherp moeten schieten eigenlijk.
Suriname zijn ze gekleurd bij mijn wetenquote:
Ik heb het natuurlijk nu niet over de anti pieten die schelden en dreigen. Maar over de anti pieten die vinden dat Zwarte Piet best wat kan veranderen.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is een emotionele reactie, op iemand die dreigt en scheldt.
Ja, dan is het heel logisch, net als ik bij jou thuis komwonen omdat ik dakloos ben en klaag dat je echt een lelijk kuthuis hebt en dat je NU een poster van Justin Bieber van je muur moet halen,. anders zwaait er wat!!
Wat zullen jouw woorden zijn, MIJN HUIS UIT!!!
Nou, ja, logica dus.
Ik moet wel zeggen dat zo voor ons lijkt. Maar er zijn wel degelijk eerst via andere kanalen (oa klachten) vragen geweest over zwarte piet. Oa mensen die aangaven (Gerda Havertong) dat ze het niet echt ok vinden. Toen dat niet lukte zijn ze met een shirt bij de intocht gaan staan en de rest is geschiedenis. Blijf het ook jammer vinden dat ze zo zijn aangepakt. Je had ze ook kunnen laten staan en dan was het misschien veeeeel minder opgemerkt. Tsja wel vervelend voor de 30 mensen er om heen, maar ja...quote:Op donderdag 25 september 2014 22:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ZP was wellicht bespreekbaar geweest als er niet was begonnen met dreigen en eisen.
Als ik aan jou vraag of je misschien dit en dat wil doen ga je er misschien over nadenken iig, als ik naar je toekom met :
HEY RACIST NOK EENS MET WAT JE AAN HET DOEN BENT, ANDERS ZORG IK ER WEL VOOR.
Hoe reageer je dan?
Zij vinden dus dat Nederland door hun kolonisatie en slavenhandel deze mensen hebben binnengehaald. Persoonlijk denk ik dat een zeer zeer aanzienlijk deel hier uit economische redenen is komen wonen.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is dat geweld? Nee, dat is logica.
Wij hebben een traditie, jij komt hier wonen omdat we zo rijk zijn en daarna wil jij ons land aanpassen, dat geeft 100% terecht een tegenreactie.
Begrijpelijk. Zo denk ik er ook over.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mens, het boeide me sinds ik kind ben niets, ik heb geen kinderen en deed er niets aan. En bij een normaal vriendelijk "hey, zullen we er samen eens uitkomen?" had ik gewoon gezegd, prima man, als jij het naar vindt, maken we er samen een feestje van!
Maar als iemand zonder aanleiding mij begint uit te maken voor racist en meteen iets eist kan ie letterlijk en figuurlijk ebola krijgen, wie het ook is en waar het ook over gaat.
Dat mag toch? Die mening hebben we nu al uit den treure gehoord.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom mag niet iedere inwoner van Nederland een mening hebben over een traditie? Uiteraard als deze zonder gescheld en bedreigingen worden geuit.
They can always go back home, where the monkeys and the baboons roamquote:Op donderdag 25 september 2014 22:32 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Zij vinden dus dat Nederland door hun kolonisatie en slavenhandel deze mensen hebben binnengehaald. Persoonlijk denk ik dat een zeer zeer aanzienlijk deel hier uit economische redenen is komen wonen.
Dat mag wel hoor schat.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom mag niet iedere inwoner van Nederland een mening hebben over een traditie? Uiteraard als deze zonder gescheld en bedreigingen worden geuit.
Nja omdat HeatWave zei dat het een logische reactie is om te gaan roepen dat je dan maar het land uit moet.quote:
Alleen begrijpen sommige mensen niet dat vrijheid van meningsuiting en je helemaal schikken naar de tegenpartij twee compleet verschillende zaken zijn.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat mag toch? Die mening hebben we nu al uit den treure gehoord.
Dat zeg ik dus, dat mag prima.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Nah heb die reactie van beide kanten gehoord.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus, dat mag prima.
En ik snap ze zelfs wel, ik ga ook niet eens echt argumenten pro piet verzinnen, het boeit me niet zoveel. Het boeit me alleen wel als er mensen midden in een overgangsfase, een periode waarin 16 miljoen mensen wellicht eens de tijd willen om na te denken wat ze er van vinden gedreigd wordt met geweld.
Dan houdt het nadenken op en kickt de reactie in, terecht in mijn ogen.
roepen is maar roepenquote:Op donderdag 25 september 2014 22:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja omdat HeatWave zei dat het een logische reactie is om te gaan roepen dat je dan maar het land uit moet.
Danny buigt niet voor rellers iig.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:39 schreef Specularium het volgende:
Kan niet wachten op de nieuwe header.
Terecht.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Danny buigt niet voor rellers iig.
Hoezo noem je het vragen ? Ik snap dat 'recht' niet zo wat mensen menen te hebben op deze traditie ?quote:Op donderdag 25 september 2014 22:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
roepen is maar roepen.
Het is gewoon wat ik zeg, als het je niet bevalt rot je maar op (*), iets dat heel natuurlijk is als je gastheren voor de schenen schopt zonder eerst eens netjes te vragen of iets misschien iets anders kan.
* niet mjn persoonlijke mening.
Eeehmm. omdat dat de mensen zijn die hier wonen, het land opgebouwd hebben en de welvaart hebben gecreerd waar de anti mensen als vliegen op zijn afgekomen misschien?quote:Op donderdag 25 september 2014 22:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo noem je het vragen ? Ik snap dat 'recht' niet zo wat mensen menen te hebben op deze traditie ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |