abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145142678
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:25 schreef Nober het volgende:
- Levensgevaarlijke moordenaar waarbij de cel gewoon geopend kan worden indien je met tweeën bent.

- Ze gaan samen boodschappen doen maar ze kregen de alcohol gewoon mee.

- Hij roept ze uit bed en ze zitten vervolgens aangekleed op de bank.
Toen waren die regels toch allemaal nog niet ingevoerd...
Plus klein dorp.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_145144910
quote:

Dit slaat nergens op, bij de Albert Heijn gebeurd dit misschien op grote schaal maar voor de rest valt het (gelukkig) nog wel mee!
pi_145146179
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 2 oktober 2014 23:25 schreef Nober het volgende:
[/quote]

Ze hadden pyjama's aan
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 20:58:24 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145167781
Gouden Kalf voor beste TV-drama.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145171008
Is toch niet zo verrassend? Voor de rest worden alleen maar soap-achtige drama's gemaakt. Deze serie heeft nog spanning en actie.
pi_145198207
Leuke aflevering weer!

Wat een figuur die Bert! :')

Goed accent.
pi_145198486
- Hoe komt die crimineel ineens vrij ? Hoe weet ie het adres van Fokke ? :?

- Eerst zat die knul nog geboeid vast, het andere moment loopt ie alweer vrij rond in huis :')

- Moeder komt voor huis die criminele gek tegen, maar toch gaat ze er met de auto ervandoor, wetende dat haar kinderen nog alleen thuis zijn :') :')

- Niet dat die vader ff moeder en kind waarschuwd dat ze beter weg kunnen blijven van de boerderij :') :')

- Crimineel rijdt vlak achter moeder en dochter aan, maar toch arriveert ie pas wanneer het donker is :?

En er mogen best minder literaire monologen in een aflevering zitten, wat vermoeiend zeg :Z

Bij Penoza keek je expres niet op de klok omdat je wilt dat het niet stopt, maar vooralsnog kijk je bij deze serie naar de klok omdat je wilt dat het stopt.

En de man die Fokke speelt heeft ook de uitstraling van een A4 velletje zeg...

Voor een serie dat al gouden kalveren heeft gewonnen (waarom nu al ?) mag het niveau best een paar graden omhoog hoor.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_145198530
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:07 schreef TLC het volgende:

- Eerst zat die knul nog geboeid vast, het andere moment loopt ie alweer vrij rond in huis :')

- Moeder komt voor huis die criminele gek tegen, maar toch gaat ze er met de auto ervandoor, wetende dat haar kinderen nog alleen thuis zijn :') :')

- Niet dat die vader ff moeder en kind waarschuwd dat ze beter weg kunnen blijven van de boerderij :') :')

- Crimineel rijdt vlak achter moeder en dochter aan, maar toch arriveert ie pas wanneer het donker is :?

En er mogen best minder literaire monologen in een aflevering zitten, wat vermoeiend zeg :Z

Bij Penoza keek je expres niet op de klok omdat je wilt dat het niet stopt, maar vooralsnog kijk je bij deze serie naar de klok omdat je wilt dat het stopt.

Voor een serie dat al gouden kalveren heeft gewonnen (waarom nu al ?) mag het niveau best een paar graden omhoog hoor.
Als je niet oplet tijdens het kijken kun je maar beter niet van zulke domme dingen gaan zeggen.
pi_145198560
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:09 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Als je niet oplet tijdens het kijken kun je maar beter niet van zulke domme dingen gaan zeggen.
Dan kun je fijn gaan uitleggen wat er dom aan is. Toe maar, ik houd je niet tegen hoor.
pi_145198703
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:10 schreef TLC het volgende:

[..]

Dan kun je fijn gaan uitleggen wat er dom aan is. Toe maar, ik houd je niet tegen hoor.
De zoon sneed z'n boeien door met het glas van de gebroken fles, net nadat z'n vader en die Groninger weg waren.

In de vorige aflevering zat die gek met iets van een sleuteltje in z'n bek te spelen.
pi_145198724
quote:
Misschien heeft Fokke het ooit per ongeluk verteld? Je zag in de eerste aflevering dat Fokke nogal eens te ver gaat met het persoonlijk worden met een patiënt.

quote:
Hij sneed zijn boeien door met het glas wat naast hem lag.

quote:
Zij weet niet precies hoe crimineel en hoe gek hij is, zij kent hem verder niet. Ze denkt alleen "ok, rare kerel".

quote:
Dat vond ik wel een beetje vreemd inderdaad ...
Ok, ze hebben dan geen bereik op de boerderij. Maar bij de begrafenis was hij midden in het dorp. Daar moet toch wel bereik zijn?

quote:
Om niet gezien te worden natuurlijk. En hij heeft die vrouw nog steeds in z'n kofferbak.
pi_145198805
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:14 schreef hoink581 het volgende:

[..]

De zoon sneed z'n boeien door met het glas van de gebroken fles, net nadat z'n vader en die Groninger weg waren.

In de vorige aflevering zat die gek met iets van een sleuteltje in z'n bek te spelen.
Oh ja, het is natuurlijk volkomen logisch dat je met een sleuteltje een zwaar beveiligde inrichting kan uitlopen, dat lukte zelfs Fokke niet.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:18:00 #88
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145198817
quote:

Volgende keer beter opletten of gewoon helemaal niet kijken.
Scheelt ons weer een boel uitleggen en voorkomt dat jij je belachelijk maakt met domme opmerkingen omdat je een groot aantal dingen niet snapt.
De vergelijking met Penoza gaat helemaal mank.

Dit is absurdistisch, tegen het Van Warmerdam aan. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145198827
De moeder weetdat die man wat vreemd is, maar niet dat hij een ontsnapte moordenaar is. Dus die ziet geen gevaar.

Het was vanuit moeder niet de bedoeling om uberhaupt terug naar de boerderij te gaan. Dus waarom waarschuwen als je er al vanuit gaat dat je vrouw je niet wil op komen zoeken? Daarbij hadden ze niet echt tijd daarvoor.
pi_145198871
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:17 schreef TLC het volgende:

[..]

Oh ja, het is natuurlijk volkomen logisch dat je met een sleuteltje een zwaar beveiligde inrichting kan uitlopen, dat lukte zelfs Fokke niet.
Kom op man, het is geen 24 of The Bridge of zo. Je moet deze serie niet extreem serieus nemen, net zoals golfer zegt het is absurdistisch.
pi_145198877
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:17 schreef TLC het volgende:

[..]

Je hebt als kijker voor de rest geen idee welke stappen hij nog meer heeft genomen, of wel?
pi_145198897
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:18 schreef golfer het volgende:

[..]

Volgende keer beter opletten of gewoon helemaal niet kijken.
Scheelt ons weer een boel uitleggen en voorkomt dat jij je belachelijk maakt met domme opmerkingen omdat je een groot aantal dingen niet snapt.
De vergelijking met Penoza gaat helemaal mank.

Dit is absurdistisch, tegen het Van Warmerdam aan. ^O^
Mens, haal eens wat zand uit je vagina. Ik heb gewoon kritiek omdat dingen simpelweg niet logisch overkomen, als je daar niet tegen kunt is dat jouw probleem.
pi_145198937
Niet erg onder de indruk van de acteerkwaliteiten van de hoofdrolspeler en hij straalt inderdaad niet veel uit. Daarnaast vind ik de dialogen bij vlagen dramatisch, die conversatie terwijl de vader en zoon tussen de wietplagen lagen bijvoorbeeld.

Er zitten best wat aardige aanknopingspunten voor interessante verhaallijnen, maar ik vrees het ergste.
Bob Loblaw's Law Blog: Lobbing Law Bombs
pi_145198962
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:19 schreef TLC het volgende:

[..]

Mens, haal eens wat zand uit je vagina. Ik heb gewoon kritiek omdat dingen simpelweg niet logisch overkomen, als je daar niet tegen kunt is dat jouw probleem.
Als jij dan dat zand uit je ogen haalt, dan hoef je de volgende keer niet te vragen naar dingen die gewoon duidelijk in beeld waren.
pi_145198969
quote:

[..]

Nee, jij let gewoon niet op en gaat dan zeuren dat iets kut is.
pi_145198976
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:20 schreef JimboSlice het volgende:
Niet erg onder de indruk van de acteerkwaliteiten van de hoofdrolspeler en hij straalt inderdaad niet veel uit.
Dat moet toch ook? Hij moet overkomen als een loser.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:21:30 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145198978
quote:

De laatste keer dat ik keek had ik geen vagina. Maar ook dat snap je blijkbaar al niet.
En het is geen logische serie. Als jij daar niet tegen kunt moet je niet verder kijken. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145199016
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:21 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Nee, jij let gewoon niet op en gaat dan zeuren dat iets kut is.
Het is kut omdat het niet logisch is, zelfs niet met deze 'uitleg'
pi_145199087
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:21 schreef golfer het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik keek had ik geen vagina. Maar ook dat snap je blijkbaar al niet.
En het is geen logische serie. Als jij daar niet tegen kunt moet je niet verder kijken. ;)
Als je niet tegen kritiek kunt hoef je ook mijn berichtjes niet te lezen :)
pi_145199097
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:22 schreef TLC het volgende:

[..]

Het is kut omdat het niet logisch is, zelfs niet met deze 'uitleg'
Wat is niet logisch dan?
pi_145199308
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:24 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Wat is niet logisch dan?
Die Belg die ineens los loopt (ik weet dat een serie niet alles hoeft uit te leggen maar toch), de reactie van die moeder op die man, het feit dat ze niet teruggestuurd wordt door Fokke, dat soort dingen, daar stoor ik me toch een klein beetje aan en dat heb ik bij andere series -veel- minder.

En ook die monologen van Fokke tegenover zijn zoon....

De eerste aflevering vond ik prima (dat heb ik ook hier opgeschreven in het topic), maar dit was gewoon een stuk minder.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:34:42 #102
123170 alors
zlata1234
pi_145199445
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:30 schreef TLC het volgende:

[..]

Die Belg die ineens los loopt (ik weet dat een serie niet alles hoeft uit te leggen maar toch), de reactie van die moeder op die man, het feit dat ze niet teruggestuurd wordt door Fokke, dat soort dingen, daar stoor ik me toch een klein beetje aan en dat heb ik bij andere series -veel- minder.

De eerste aflevering vond ik prima (dat heb ik ook hier opgeschreven in het topic), maar dit was gewoon een stuk minder.
Ik heb het begin gemist, maar in de vorige aflevering zag je dat die Belg een sleutel in zijn mond had.
know'm sayin?
word? word.
pi_145199501
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:34 schreef alors het volgende:

[..]

Ik heb het begin gemist, maar in de vorige aflevering zag je dat die Belg een sleutel in zijn mond had.
Haha ja dat weet ik nu ook, maar dan nog Fokke kon niet door een deur omdat die vanuit een controlekamer geopend moest worden... ;)
pi_145199647
quote:
- Levensgevaarlijke moordenaar waarbij de cel gewoon geopend kan worden indien je met tweeën bent.

sssttt je mag hier blijkbaar geen kritiek leveren ;)
pi_145199720
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:40 schreef TLC het volgende:

[..]

sssttt je mag hier blijkbaar geen kritiek leveren ;)
Je mag best kritiek leveren, maar als die kritiek voornamelijk eruit blijkt te bestaan dat jij niet hebt zitten opletten dan heeft die kritiek toch echt meer betrekking op jouw kijkcapaciteiten dan op de serie.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:44:14 #106
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145199784
Wat een gedoe hiero.
Het is gewoon een serie met een wat overdreven verhaal dat wat steekjes laat vallen, maar het blijft maar een Nederlandse tv-serie; niet alles kan Breaking Bad zijn ( ;( )
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_145199945
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je mag best kritiek leveren, maar als die kritiek voornamelijk eruit blijkt te bestaan dat jij niet hebt zitten opletten dan heeft die kritiek toch echt meer betrekking op jouw kijkcapaciteiten dan op de serie.
Of je zoekt het woord voornamelijk eens op in de dikke van Dale.

Maar goed, ik hoop op een betere 3de aflevering :)
pi_145200168
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:30 schreef TLC het volgende:

[..]

Fokke denkt nu de situatie onder controle te hebben en die wil vanaf het begin al bij z'n vrouw zijn. Het directe gevaar is geweken.

Nogmaals: die vrouw ziet een ietwat aparte, "aardige" man. Zij weet niet wat wij weten, dus valt die reactie niet te vergelijken.

Dat van die ontsnapping is een gevalletje suspense of disbelief. Puur omdat het zonder het verhaal te schaden geloof is als publiek dat die vent KAN ontsnappen, omdat dit het verhaal verder brengt.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 23:39:02 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145201612
Zo jammer dat alles van het logische niveau van Bassie en Adriaan moet zijn en mensen het begrip absurdistisch niet begrijpen.
Al veranderde die Joegoslaaf (??) in een giraffe, dan nog had het niks voor het verhaal uitgemaakt. Het gaat niet om realisme in deze serie. Het gaat om een verhaaltje en dat is voor Nederlandse begrippen mooi en met vervreemdend camerawerk in beeld gebracht.
Gelukkig snapte de jury van het Gouden Kalf dat wel. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 oktober 2014 @ 03:57:35 #110
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_145205907
Goede serie tot zo ver. Ik heb me er twee afleveringen goed mee vermaakt. Ik lees dat er nu al kritiek is op de hoofdrolspeler (een uitstekende acteur) vanwege zogenaamd slecht acteerwerk. Wat was er zo slecht aan?

Veel Nederlanders klagen altijd over slecht acteerwerk. Ik vind dat meestal enorm meevallen. Misschien is men teveel Amerikaanse series gewend en lijkt het dan ineens vreemd om iets in de eigen taal te zien?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_145212328
Leuke aflevering. ^O^

TLC, volgende aflevering toch wat beter opletten. ;)
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:01:47 #112
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145233169
Als iedereen trouwens toch zit te zeiken, zo'n wietveld tussen je mais is zó duidelijk te zien vanuit de lucht, dat gaat nog niet één seizoen goed.
Iets als dit dus:
Het rare ook is dat buiten kweken ook maar één keer per jaar kan, de planten groeien de hele tijd met genoeg licht en pas als het buiten vroeger donker wordt (minimaal 12 uur donker in kunstmatige omstandigheden) gaan ze bloeien. In de serie hebben ze het over 2 keer zaaien en oogsten in een jaar, maar dat kan helemaal niet - tenzij ze ruderalis kweken wat weer niet kan doordat de planten te groot zijn.
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:22:27 #113
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145234412
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 03:57 schreef Strani het volgende:
Goede serie tot zo ver. Ik heb me er twee afleveringen goed mee vermaakt. Ik lees dat er nu al kritiek is op de hoofdrolspeler (een uitstekende acteur) vanwege zogenaamd slecht acteerwerk. Wat was er zo slecht aan?

Veel Nederlanders klagen altijd over slecht acteerwerk. Ik vind dat meestal enorm meevallen. Misschien is men teveel Amerikaanse series gewend en lijkt het dan ineens vreemd om iets in de eigen taal te zien?
In veel (serieuze) Nederlandse TV-series vind ik juist dat er vrij goed geacteerd wordt, vaak ook omdat men DAN WEL voor echte acteurs kiest, ipv BN'ers zoals in veel films, maar ik vond deze vent, en de teksten die hij opdreunde, echt verschrikkelijk. Echt totaal niet natuurlijk of realistisch, maar echt dat typisch overduidelijke 'acteren'. Dat gesprekje in de keuken, dat idiote 'gevecht' in de tuin met zijn zoon, etc etc. Nope. Tenenkrommend.

Wellicht is het een prima toneelacteur of whatever, geen idee, maar ik vond het in ieder geval niet om aan te zien.
pi_145234459
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 23:39 schreef golfer het volgende:
Zo jammer dat alles van het logische niveau van Bassie en Adriaan moet zijn en mensen het begrip absurdistisch niet begrijpen.
Al veranderde die Joegoslaaf (??) in een giraffe, dan nog had het niks voor het verhaal uitgemaakt. Het gaat niet om realisme in deze serie. Het gaat om een verhaaltje en dat is voor Nederlandse begrippen mooi en met vervreemdend camerawerk in beeld gebracht.
Gelukkig snapte de jury van het Gouden Kalf dat wel. ^O^
precies. Dat alles zo moet kloppen :') .

Ik kijk gewoon om erin meegezogen te worden, dan ga ik niet op dat soort logica letten zoals ik bijvoorbeeld wel eens deed bij breaking bad.
Verder vind ik het nog steeds leuk. Wat ik wel vind is dat de hoofdrolspeler mij niet zo aanspreekt helaas. Straalt niet veel uit. Kim vind ik briljant dat wel.
The secret of getting ahead is getting started
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:50:52 #115
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_145235910
quote:
99s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:22 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

In veel (serieuze) Nederlandse TV-series vind ik juist dat er vrij goed geacteerd wordt, vaak ook omdat men DAN WEL voor echte acteurs kiest, ipv BN'ers zoals in veel films, maar ik vond deze vent, en de teksten die hij opdreunde, echt verschrikkelijk. Echt totaal niet natuurlijk of realistisch, maar echt dat typisch overduidelijke 'acteren'. Dat gesprekje in de keuken, dat idiote 'gevecht' in de tuin met zijn zoon, etc etc. Nope. Tenenkrommend.

Wellicht is het een prima toneelacteur of whatever, geen idee, maar ik vond het in ieder geval niet om aan te zien.
Moah, in de Marathon vond ik 'm ook leuk. En tja, verder doet hij ook maar wat in het script staat. Dat gevecht vond ik nou ook weer niet zo idioot en het gesprekje eigenlijk ook niet.

Wat ook wel belangrijk is om te onthouden, is dat Fokke net zo'n beetje door z'n vrouw verlaten is (denkt ie) en dat hij daar zit met een dode vader, een boerderij en een zoon die hem het bloed onder de nagels vandaan haalt. Dan ga je gekke dingen doen.
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:51:39 #116
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_145235946
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:23 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

precies. Dat alles zo moet kloppen :') .

Ik kijk gewoon om erin meegezogen te worden, dan ga ik niet op dat soort logica letten zoals ik bijvoorbeeld wel eens deed bij breaking bad.
Verder vind ik het nog steeds leuk. Wat ik wel vind is dat de hoofdrolspeler mij niet zo aanspreekt helaas. Straalt niet veel uit. Kim vind ik briljant dat wel.
Ik denk dat Fokke/Marcel heel sterk gaat worden wanneer hij meer karakter mag tonen. En dat gaat de komende afleveringen vast gebeuren.
pi_145245538
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:51 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik denk dat Fokke/Marcel heel sterk gaat worden wanneer hij meer karakter mag tonen. En dat gaat de komende afleveringen vast gebeuren.
Dat denk ik ook ja. :) Hij moet nu juist als een slappeling overkomen, en zal aan het einde wel keihard zijn en baas van de hele boel (zie Breaking Bad).

Ik vind het echt een prachtige serie tot nu toe. :)
pi_145247308
Iedereen klaagt over het acteerwerk van Fokke, meer de enige reden dat die Joegoslaaf doodgeschoten is waren zijn acteerprestaties.

Ik vind het verder nog wel meevallen hoor.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:01:25 #119
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_145247664
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:24 schreef TLC het volgende:

[..]

Als je niet tegen kritiek kunt hoef je ook mijn berichtjes niet te lezen :)
Pot verwijt de ketel. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_145252797
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:01 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Pot verwijt de ketel. :')
/care
pi_145294760
Er wordt hier de suggestie gewekt dat deze serie absurdistisch zou zijn; dat is het dus niet. En op Van Warmerdam lijkt het ook niet. Hollands Hoop is een rechttoe rechtaan dramaserie met thrillerelementen en een betrouwbare verteller, zonder dubbele laag of symboliek. Tongue in cheek-scènes zitten er niet in, slapstick ook niet. De afleveringen zijn heel expliciet en laten niets te raden over. Ik ben benieuwd waar men hier absurdisme vindt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mainport op 07-10-2014 15:07:23 ]
Graag op anoniem
pi_145295211
Enkelt in een lilliputter die een mini-markt heeft. Maar het is hier alleen hosanna. Al is het met kulargumenten.
Wij waren een keer te lui om een statief mee te nemen voor een camera. Toen mij leraar vroeg waarom het zo schokkerig was zeiden wij omdat we middels reportage filmtechnieken de suggestie wilden wekken dat het echt was. Toch mooi een 7 gekregen met dom gelul.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:30:17 #123
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145295764
dubbel

[ Bericht 100% gewijzigd door golfer op 07-10-2014 15:35:21 ]
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:35:09 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145295977
Volgens de eigen site: "Hollands Hoop is geschreven door Franky Ribbens die eerder onder andere Penoza en Nachtrit schreef. Hij heeft de serie een tragikomische ondertoon meegegeven."

En volgens de toelichting voor de pers: Is Hollands Hoop dan een zwak aftreksel van Breaking Bad? Nee. Hollands Hoop is spannend, bizar en humoristisch. ‘’Het is een heel eigen wereld’’, zo omschrijft hoofdrolspeler Marcel Hensema de reeks.
Poef.....gone! ©golfer
pi_145298175
Maar geef nou eens concrete voorbeelden van absurdisme dan? En niet het verkooppraatje.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:37:47 #126
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_145298378
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 14:06 schreef TLC het volgende:

[..]

/care
Als het echt /care was had je ook niet gereageerd flapdrol. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:42:11 #127
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145298568
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:32 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Maar geef nou eens concrete voorbeelden van absurdisme dan? En niet het verkooppraatje.
Vechtpartij tussen vader en zoon?
Alleen al het feit dat er in een maisveld een wiedplantage staat en er een kudde buitenlandse mannen in witte pakken midden in de nacht doorheen lopen?
Dochter die mobiel van moeder gebruikt om dreigementen richting yogaleraar te uiten?
Scenes op het dak?
Per ongeluk afgaan van een geweer en meteen iemand dodelijk treffen?

Ik vind dat allemaal tamelijk absurde situaties. :)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145298902
Op punt 2 na vind ik het nogal meevallen, maar ja.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:04:05 #129
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145299683
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:49 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Op punt 2 na vind ik het nogal meevallen, maar ja.
De rest van die gebeurtenissen zijn normale zaken in jouw leven? :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_145300137
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat er in een maisveld een wiedplantage staat en er een kudde buitenlandse mannen in witte pakken midden in de nacht doorheen lopen?
Dochter die mobiel van moeder gebruikt om dreigementen richting yogaleraar te uiten?
Scenes op het dak?

Stuk voor stuk dingen die standaard in een drama- en thrillersetting gebeuren. Of is Breaking Bad ook een absurdistische serie?

Van Warmerdam, Lynch, Kamagurka, Grunberg, de Coens, dat zijn absurdisten. Hollands Hoop is een rechtlijnige, eenvoudige, ondubbelzinnige serie: geen schande, maar probeer er niet meer van te maken dan het is.
Graag op anoniem
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:19:18 #131
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145300392
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:13 schreef Mainport het volgende:

Stuk voor stuk dingen die standaard in een drama- en thrillersetting gebeuren. Of is Breaking Bad ook een absurdistische serie?
Ja, uiteraard is dat ook absurdistisch. Of vind je dat ook een normale situatie?
Poef.....gone! ©golfer
pi_145301727
Tja, in James Bond gebeuren ook rare dingen. Misschien moeten we Skyfall maar een absurdistische film gaan noemen. Of het hele thrillergenre, die dingen kom ik eigenlijk nooit tegen in het dagelijks leven.
Graag op anoniem
pi_145302223
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:01 schreef Mainport het volgende:
Tja, in James Bond gebeuren ook rare dingen. Misschien moeten we Skyfall maar een absurdistische film gaan noemen.
Bij latere Bondfilms is het minder geworden, maar met je motor een ravijn inrijden om in je val een neerstortend vliegtuig in te halen en daarmee weg te vliegen (Goldeneye) noem ik tamelijk absurdistisch.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 18:24:39 #134
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145302370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij latere Bondfilms is het minder geworden, maar met je motor een ravijn inrijden om in je val een neerstortend vliegtuig in te halen en daarmee weg te vliegen (Goldeneye) noem ik tamelijk absurdistisch.
Pffff.... Peter R. De Vries kan dat gewoon hoor....
pi_145302761
Dat kan inderdaad niet. In quantum of solace springt hij uit een neerstortend vliegtuig, opent vijftig meter boven de grond zijn parachute en rent daarna weg, dat kan ook niet. Is dat absurdisme of leggen jullie de term verkeerd uit, en is het simpelweg onrealistisch of ongeloofwaardig?

In Burn after reading van de Coens gebeuren dezelfde ongeloofwaardige dingen, maar dan wel in een absurdistische context. Een wereld van verschil.

Dit rijtje:
Scenes op het dak?

Het zijn allemaal conventies uit het thrillergenre. Dat het niet kan, nergens op slaat en geen normaal mens ooit zo zou handelen in een dergelijke situatie, maakt nog niet dat het absurdisme is. Eerder dat de scriptschrijvers er niet zoveel van gebakken hebben.
Graag op anoniem
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:46:41 #136
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_145321925
Toffe nieuwe serie. Dat het hier en daar surrealistisch is maakt me niet uit.

Even een - wellicht domme - vraag: waarom die witte pakken?
pi_145322250
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Scenes op het dak?

Gelukkig was het eind van Breaking Bad onwijs realistisch. Manmanman, je kan ook op ieder slakje zout leggen. Natuurlijk is het aangedikt en overdreven, daar is het dan ook een drama danwel thriller voor.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:52:04 #138
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145324783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:36 schreef Mainport het volgende:
Dat kan inderdaad niet. In quantum of solace springt hij uit een neerstortend vliegtuig, opent vijftig meter boven de grond zijn parachute en rent daarna weg, dat kan ook niet. Is dat absurdisme of leggen jullie de term verkeerd uit, en is het simpelweg onrealistisch of ongeloofwaardig?

In Burn after reading van de Coens gebeuren dezelfde ongeloofwaardige dingen, maar dan wel in een absurdistische context. Een wereld van verschil.

Dit rijtje:
Scenes op het dak?

Het zijn allemaal conventies uit het thrillergenre. Dat het niet kan, nergens op slaat en geen normaal mens ooit zo zou handelen in een dergelijke situatie, maakt nog niet dat het absurdisme is. Eerder dat de scriptschrijvers er niet zoveel van gebakken hebben.
Mijn probleem met dat gevecht was niet dat het 'onrealistisch' was qua gebeurtenis: Dat kan best, een vader die op de vuist gaat met zijn zoon. Geen probleem.

In dit geval vond ik het allemaal gewoon net even iets te 'gemaakt', te 'gespeeld', te vergezocht, etc etc. Het zag er nep uit, qua opzet, qua emotie, qua uitwerking, etc etc. Een beetje zoals een toneelgevecht tussen 2 ridders ofzo. 'En nu vechten ze voor 40 seconden'.
pi_145324820
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mijn probleem met dat gevecht was niet dat het 'onrealistisch' was qua gebeurtenis: Dat kan best, een vader die op de vuist gaat met zijn zoon. Geen probleem.

In dit geval vond ik het allemaal gewoon net even iets te 'gemaakt', te 'gespeeld', te vergezocht, etc etc. Het zag er nep uit, qua opzet, qua emotie, qua uitwerking, etc etc. Een beetje zoals een toneelgevecht tussen 2 ridders ofzo. 'En nu vechten ze voor 40 seconden'.
:{

Het is gescript ja, het is dan ook een dramaserie. Lijkt nu een beetje alsof je dacht dat het een reallife soap was ofzo 'oh noes, ze doen iets wat niet authentiek is, maar in het script staat!'
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:00:36 #140
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145325005
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:53 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

:{

Het is gescript ja, het is dan ook een dramaserie. Lijkt nu een beetje alsof je dacht dat het een reallife soap was ofzo 'oh noes, ze doen iets wat niet authentiek is, maar in het script staat!'
Je hebt volgens mij ook dramaseries waar dat soort zaken wel gewoon realistisch kunnen overkomen... qua opzet, qua uitvoering, etc etc.
pi_145325365
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:00 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij ook dramaseries waar dat soort zaken wel gewoon realistisch kunnen overkomen... qua opzet, qua uitvoering, etc etc.
Tjah, het ging misschien wat snel en het was een mooie 'smoes' om ze in het maisveld te plaatsen, maar ik stoorde me er niet echt aan.
pi_145331316
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:04 schreef golfer het volgende:

[..]

De rest van die gebeurtenissen zijn normale zaken in jouw leven? :')
Zaken die in het gewone leven gebeuren hoeve niet noodzakelijk allemaal in mijn leven te gebeuren.:')
pi_145331387
Verder weet, op Mainport na, dus blijkbaar niemand hier wat absurdisme is. Fijn voor de programmamakers.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:19:16 #144
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145331543
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:15 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Verder weet, op Mainport na, dus blijkbaar niemand hier wat absurdisme is. Fijn voor de programmamakers.
Is dit wat je bedoelt?
Wikipedia:
quote:
Het absurdisme is een filosofische stroming waarin wordt gesteld dat het leven in essentie geen betekenis heeft, het onmogelijk is rationeel te verklaren waarom er leven is en dat iedere poging om de essentie van het heelal te ontrafelen gedoemd is te mislukken. Volgens absurdisten is het menselijk lijden het resultaat van vergeefse pogingen door individuen om reden of betekenis in de absurde kloof van het bestaan te vinden. Het idee van absurdisme wordt weerspiegeld in diverse kunstvormen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_145331691
Een goed voorbeeld van absurdisme is de mini-Bert Visser in de Mini-Mart.
pi_145332576
Het enige ook.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 19:23:11 #147
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_145339467
Ik denk niet dat je het absurdisme kunt noemen, maar de serie heeft wel een soort komische ondertoon. Maffe personages, knullige gebeurtenissen. Vind het daarom ook meer weg hebben van Fargo de serie dan van het hyperserieuze Breaking Bad waar het zo vaak mee wordt vergeleken.
pi_145430141
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Pffff.... Peter R. De Vries kan dat gewoon hoor....
Ja maar die laat zijn stunts uitvoeren door Regillio Tuur!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:28:42 #149
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145430715
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:46 schreef Grunge. het volgende:
Toffe nieuwe serie. Dat het hier en daar surrealistisch is maakt me niet uit.
Even een - wellicht domme - vraag: waarom die witte pakken?
Die witte pakken zijn puur voor de sier, het is bij wiet knippen wel zo fijn om een beetje hygienisch aan het werk te gaan en bijv. een haarnetje te dragen (haar blijft plakken aan de wiet), maar in witte pakken je planten in een maisveld oogsten... Nah.
Het viel me trouwens wel op dat het allemaal echte wietplanten zijn, vrouwtjes in bloei :D Niet oogstklaar maar toch wel een leuk detail, ipv een veldje mannelijk hennepzaad strooien voor je tv-serie.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:03:43 #150
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145437599
Paar minuten nog.. w/
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: