abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:34:42 #102
123170 alors
zlata1234
pi_145199445
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:30 schreef TLC het volgende:

[..]

Die Belg die ineens los loopt (ik weet dat een serie niet alles hoeft uit te leggen maar toch), de reactie van die moeder op die man, het feit dat ze niet teruggestuurd wordt door Fokke, dat soort dingen, daar stoor ik me toch een klein beetje aan en dat heb ik bij andere series -veel- minder.

En ook die monologen van Fokke tegenover zijn zoon....

De eerste aflevering vond ik prima (dat heb ik ook hier opgeschreven in het topic), maar dit was gewoon een stuk minder.
Ik heb het begin gemist, maar in de vorige aflevering zag je dat die Belg een sleutel in zijn mond had.
know'm sayin?
word? word.
pi_145199501
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:34 schreef alors het volgende:

[..]

Ik heb het begin gemist, maar in de vorige aflevering zag je dat die Belg een sleutel in zijn mond had.
Haha ja dat weet ik nu ook, maar dan nog Fokke kon niet door een deur omdat die vanuit een controlekamer geopend moest worden... ;)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_145199647
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:25 schreef Nober het volgende:
- Levensgevaarlijke moordenaar waarbij de cel gewoon geopend kan worden indien je met tweeën bent.

- Ze gaan samen boodschappen doen maar ze kregen de alcohol gewoon mee.

- Hij roept ze uit bed en ze zitten vervolgens aangekleed op de bank.
sssttt je mag hier blijkbaar geen kritiek leveren ;)
pi_145199720
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:40 schreef TLC het volgende:

[..]

sssttt je mag hier blijkbaar geen kritiek leveren ;)
Je mag best kritiek leveren, maar als die kritiek voornamelijk eruit blijkt te bestaan dat jij niet hebt zitten opletten dan heeft die kritiek toch echt meer betrekking op jouw kijkcapaciteiten dan op de serie.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:44:14 #106
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145199784
Wat een gedoe hiero.
Het is gewoon een serie met een wat overdreven verhaal dat wat steekjes laat vallen, maar het blijft maar een Nederlandse tv-serie; niet alles kan Breaking Bad zijn ( ;( )
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_145199945
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je mag best kritiek leveren, maar als die kritiek voornamelijk eruit blijkt te bestaan dat jij niet hebt zitten opletten dan heeft die kritiek toch echt meer betrekking op jouw kijkcapaciteiten dan op de serie.
Of je zoekt het woord voornamelijk eens op in de dikke van Dale.

Maar goed, ik hoop op een betere 3de aflevering :)
pi_145200168
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:30 schreef TLC het volgende:

[..]

Die Belg die ineens los loopt (ik weet dat een serie niet alles hoeft uit te leggen maar toch), de reactie van die moeder op die man, het feit dat ze niet teruggestuurd wordt door Fokke, dat soort dingen, daar stoor ik me toch een klein beetje aan en dat heb ik bij andere series -veel- minder.

En ook die monologen van Fokke tegenover zijn zoon....

De eerste aflevering vond ik prima (dat heb ik ook hier opgeschreven in het topic), maar dit was gewoon een stuk minder.
Fokke denkt nu de situatie onder controle te hebben en die wil vanaf het begin al bij z'n vrouw zijn. Het directe gevaar is geweken.

Nogmaals: die vrouw ziet een ietwat aparte, "aardige" man. Zij weet niet wat wij weten, dus valt die reactie niet te vergelijken.

Dat van die ontsnapping is een gevalletje suspense of disbelief. Puur omdat het zonder het verhaal te schaden geloof is als publiek dat die vent KAN ontsnappen, omdat dit het verhaal verder brengt.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 23:39:02 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145201612
Zo jammer dat alles van het logische niveau van Bassie en Adriaan moet zijn en mensen het begrip absurdistisch niet begrijpen.
Al veranderde die Joegoslaaf (??) in een giraffe, dan nog had het niks voor het verhaal uitgemaakt. Het gaat niet om realisme in deze serie. Het gaat om een verhaaltje en dat is voor Nederlandse begrippen mooi en met vervreemdend camerawerk in beeld gebracht.
Gelukkig snapte de jury van het Gouden Kalf dat wel. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 oktober 2014 @ 03:57:35 #110
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_145205907
Goede serie tot zo ver. Ik heb me er twee afleveringen goed mee vermaakt. Ik lees dat er nu al kritiek is op de hoofdrolspeler (een uitstekende acteur) vanwege zogenaamd slecht acteerwerk. Wat was er zo slecht aan?

Veel Nederlanders klagen altijd over slecht acteerwerk. Ik vind dat meestal enorm meevallen. Misschien is men teveel Amerikaanse series gewend en lijkt het dan ineens vreemd om iets in de eigen taal te zien?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_145212328
Leuke aflevering. ^O^

TLC, volgende aflevering toch wat beter opletten. ;)
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:01:47 #112
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145233169
Als iedereen trouwens toch zit te zeiken, zo'n wietveld tussen je mais is zó duidelijk te zien vanuit de lucht, dat gaat nog niet één seizoen goed.
Iets als dit dus:
Het rare ook is dat buiten kweken ook maar één keer per jaar kan, de planten groeien de hele tijd met genoeg licht en pas als het buiten vroeger donker wordt (minimaal 12 uur donker in kunstmatige omstandigheden) gaan ze bloeien. In de serie hebben ze het over 2 keer zaaien en oogsten in een jaar, maar dat kan helemaal niet - tenzij ze ruderalis kweken wat weer niet kan doordat de planten te groot zijn.
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:22:27 #113
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145234412
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 03:57 schreef Strani het volgende:
Goede serie tot zo ver. Ik heb me er twee afleveringen goed mee vermaakt. Ik lees dat er nu al kritiek is op de hoofdrolspeler (een uitstekende acteur) vanwege zogenaamd slecht acteerwerk. Wat was er zo slecht aan?

Veel Nederlanders klagen altijd over slecht acteerwerk. Ik vind dat meestal enorm meevallen. Misschien is men teveel Amerikaanse series gewend en lijkt het dan ineens vreemd om iets in de eigen taal te zien?
In veel (serieuze) Nederlandse TV-series vind ik juist dat er vrij goed geacteerd wordt, vaak ook omdat men DAN WEL voor echte acteurs kiest, ipv BN'ers zoals in veel films, maar ik vond deze vent, en de teksten die hij opdreunde, echt verschrikkelijk. Echt totaal niet natuurlijk of realistisch, maar echt dat typisch overduidelijke 'acteren'. Dat gesprekje in de keuken, dat idiote 'gevecht' in de tuin met zijn zoon, etc etc. Nope. Tenenkrommend.

Wellicht is het een prima toneelacteur of whatever, geen idee, maar ik vond het in ieder geval niet om aan te zien.
pi_145234459
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 23:39 schreef golfer het volgende:
Zo jammer dat alles van het logische niveau van Bassie en Adriaan moet zijn en mensen het begrip absurdistisch niet begrijpen.
Al veranderde die Joegoslaaf (??) in een giraffe, dan nog had het niks voor het verhaal uitgemaakt. Het gaat niet om realisme in deze serie. Het gaat om een verhaaltje en dat is voor Nederlandse begrippen mooi en met vervreemdend camerawerk in beeld gebracht.
Gelukkig snapte de jury van het Gouden Kalf dat wel. ^O^
precies. Dat alles zo moet kloppen :') .

Ik kijk gewoon om erin meegezogen te worden, dan ga ik niet op dat soort logica letten zoals ik bijvoorbeeld wel eens deed bij breaking bad.
Verder vind ik het nog steeds leuk. Wat ik wel vind is dat de hoofdrolspeler mij niet zo aanspreekt helaas. Straalt niet veel uit. Kim vind ik briljant dat wel.
The secret of getting ahead is getting started
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:50:52 #115
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_145235910
quote:
99s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:22 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

In veel (serieuze) Nederlandse TV-series vind ik juist dat er vrij goed geacteerd wordt, vaak ook omdat men DAN WEL voor echte acteurs kiest, ipv BN'ers zoals in veel films, maar ik vond deze vent, en de teksten die hij opdreunde, echt verschrikkelijk. Echt totaal niet natuurlijk of realistisch, maar echt dat typisch overduidelijke 'acteren'. Dat gesprekje in de keuken, dat idiote 'gevecht' in de tuin met zijn zoon, etc etc. Nope. Tenenkrommend.

Wellicht is het een prima toneelacteur of whatever, geen idee, maar ik vond het in ieder geval niet om aan te zien.
Moah, in de Marathon vond ik 'm ook leuk. En tja, verder doet hij ook maar wat in het script staat. Dat gevecht vond ik nou ook weer niet zo idioot en het gesprekje eigenlijk ook niet.

Wat ook wel belangrijk is om te onthouden, is dat Fokke net zo'n beetje door z'n vrouw verlaten is (denkt ie) en dat hij daar zit met een dode vader, een boerderij en een zoon die hem het bloed onder de nagels vandaan haalt. Dan ga je gekke dingen doen.
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:51:39 #116
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_145235946
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:23 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

precies. Dat alles zo moet kloppen :') .

Ik kijk gewoon om erin meegezogen te worden, dan ga ik niet op dat soort logica letten zoals ik bijvoorbeeld wel eens deed bij breaking bad.
Verder vind ik het nog steeds leuk. Wat ik wel vind is dat de hoofdrolspeler mij niet zo aanspreekt helaas. Straalt niet veel uit. Kim vind ik briljant dat wel.
Ik denk dat Fokke/Marcel heel sterk gaat worden wanneer hij meer karakter mag tonen. En dat gaat de komende afleveringen vast gebeuren.
pi_145245538
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:51 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik denk dat Fokke/Marcel heel sterk gaat worden wanneer hij meer karakter mag tonen. En dat gaat de komende afleveringen vast gebeuren.
Dat denk ik ook ja. :) Hij moet nu juist als een slappeling overkomen, en zal aan het einde wel keihard zijn en baas van de hele boel (zie Breaking Bad).

Ik vind het echt een prachtige serie tot nu toe. :)
pi_145247308
Iedereen klaagt over het acteerwerk van Fokke, meer de enige reden dat die Joegoslaaf doodgeschoten is waren zijn acteerprestaties.

Ik vind het verder nog wel meevallen hoor.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:01:25 #119
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_145247664
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:24 schreef TLC het volgende:

[..]

Als je niet tegen kritiek kunt hoef je ook mijn berichtjes niet te lezen :)
Pot verwijt de ketel. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_145252797
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:01 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Pot verwijt de ketel. :')
/care
pi_145294760
Er wordt hier de suggestie gewekt dat deze serie absurdistisch zou zijn; dat is het dus niet. En op Van Warmerdam lijkt het ook niet. Hollands Hoop is een rechttoe rechtaan dramaserie met thrillerelementen en een betrouwbare verteller, zonder dubbele laag of symboliek. Tongue in cheek-scènes zitten er niet in, slapstick ook niet. De afleveringen zijn heel expliciet en laten niets te raden over. Ik ben benieuwd waar men hier absurdisme vindt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mainport op 07-10-2014 15:07:23 ]
Graag op anoniem
pi_145295211
Enkelt in een lilliputter die een mini-markt heeft. Maar het is hier alleen hosanna. Al is het met kulargumenten.
Wij waren een keer te lui om een statief mee te nemen voor een camera. Toen mij leraar vroeg waarom het zo schokkerig was zeiden wij omdat we middels reportage filmtechnieken de suggestie wilden wekken dat het echt was. Toch mooi een 7 gekregen met dom gelul.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:30:17 #123
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145295764
dubbel

[ Bericht 100% gewijzigd door golfer op 07-10-2014 15:35:21 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:35:09 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145295977
Volgens de eigen site: "Hollands Hoop is geschreven door Franky Ribbens die eerder onder andere Penoza en Nachtrit schreef. Hij heeft de serie een tragikomische ondertoon meegegeven."

En volgens de toelichting voor de pers: Is Hollands Hoop dan een zwak aftreksel van Breaking Bad? Nee. Hollands Hoop is spannend, bizar en humoristisch. ‘’Het is een heel eigen wereld’’, zo omschrijft hoofdrolspeler Marcel Hensema de reeks.
Poef.....gone! ©golfer
pi_145298175
Maar geef nou eens concrete voorbeelden van absurdisme dan? En niet het verkooppraatje.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:37:47 #126
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_145298378
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 14:06 schreef TLC het volgende:

[..]

/care
Als het echt /care was had je ook niet gereageerd flapdrol. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:42:11 #127
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145298568
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:32 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Maar geef nou eens concrete voorbeelden van absurdisme dan? En niet het verkooppraatje.
Vechtpartij tussen vader en zoon?
Alleen al het feit dat er in een maisveld een wiedplantage staat en er een kudde buitenlandse mannen in witte pakken midden in de nacht doorheen lopen?
Dochter die mobiel van moeder gebruikt om dreigementen richting yogaleraar te uiten?
Scenes op het dak?
Per ongeluk afgaan van een geweer en meteen iemand dodelijk treffen?

Ik vind dat allemaal tamelijk absurde situaties. :)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145298902
Op punt 2 na vind ik het nogal meevallen, maar ja.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:04:05 #129
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145299683
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:49 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Op punt 2 na vind ik het nogal meevallen, maar ja.
De rest van die gebeurtenissen zijn normale zaken in jouw leven? :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_145300137
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat er in een maisveld een wiedplantage staat en er een kudde buitenlandse mannen in witte pakken midden in de nacht doorheen lopen?
Dochter die mobiel van moeder gebruikt om dreigementen richting yogaleraar te uiten?
Scenes op het dak?

Stuk voor stuk dingen die standaard in een drama- en thrillersetting gebeuren. Of is Breaking Bad ook een absurdistische serie?

Van Warmerdam, Lynch, Kamagurka, Grunberg, de Coens, dat zijn absurdisten. Hollands Hoop is een rechtlijnige, eenvoudige, ondubbelzinnige serie: geen schande, maar probeer er niet meer van te maken dan het is.
Graag op anoniem
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:19:18 #131
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145300392
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:13 schreef Mainport het volgende:

Stuk voor stuk dingen die standaard in een drama- en thrillersetting gebeuren. Of is Breaking Bad ook een absurdistische serie?
Ja, uiteraard is dat ook absurdistisch. Of vind je dat ook een normale situatie?
Poef.....gone! ©golfer
pi_145301727
Tja, in James Bond gebeuren ook rare dingen. Misschien moeten we Skyfall maar een absurdistische film gaan noemen. Of het hele thrillergenre, die dingen kom ik eigenlijk nooit tegen in het dagelijks leven.
Graag op anoniem
pi_145302223
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:01 schreef Mainport het volgende:
Tja, in James Bond gebeuren ook rare dingen. Misschien moeten we Skyfall maar een absurdistische film gaan noemen.
Bij latere Bondfilms is het minder geworden, maar met je motor een ravijn inrijden om in je val een neerstortend vliegtuig in te halen en daarmee weg te vliegen (Goldeneye) noem ik tamelijk absurdistisch.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 18:24:39 #134
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145302370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij latere Bondfilms is het minder geworden, maar met je motor een ravijn inrijden om in je val een neerstortend vliegtuig in te halen en daarmee weg te vliegen (Goldeneye) noem ik tamelijk absurdistisch.
Pffff.... Peter R. De Vries kan dat gewoon hoor....
pi_145302761
Dat kan inderdaad niet. In quantum of solace springt hij uit een neerstortend vliegtuig, opent vijftig meter boven de grond zijn parachute en rent daarna weg, dat kan ook niet. Is dat absurdisme of leggen jullie de term verkeerd uit, en is het simpelweg onrealistisch of ongeloofwaardig?

In Burn after reading van de Coens gebeuren dezelfde ongeloofwaardige dingen, maar dan wel in een absurdistische context. Een wereld van verschil.

Dit rijtje:
Scenes op het dak?

Het zijn allemaal conventies uit het thrillergenre. Dat het niet kan, nergens op slaat en geen normaal mens ooit zo zou handelen in een dergelijke situatie, maakt nog niet dat het absurdisme is. Eerder dat de scriptschrijvers er niet zoveel van gebakken hebben.
Graag op anoniem
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:46:41 #136
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_145321925
Toffe nieuwe serie. Dat het hier en daar surrealistisch is maakt me niet uit.

Even een - wellicht domme - vraag: waarom die witte pakken?
pi_145322250
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Scenes op het dak?

Gelukkig was het eind van Breaking Bad onwijs realistisch. Manmanman, je kan ook op ieder slakje zout leggen. Natuurlijk is het aangedikt en overdreven, daar is het dan ook een drama danwel thriller voor.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:52:04 #138
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145324783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:36 schreef Mainport het volgende:
Dat kan inderdaad niet. In quantum of solace springt hij uit een neerstortend vliegtuig, opent vijftig meter boven de grond zijn parachute en rent daarna weg, dat kan ook niet. Is dat absurdisme of leggen jullie de term verkeerd uit, en is het simpelweg onrealistisch of ongeloofwaardig?

In Burn after reading van de Coens gebeuren dezelfde ongeloofwaardige dingen, maar dan wel in een absurdistische context. Een wereld van verschil.

Dit rijtje:
Scenes op het dak?

Het zijn allemaal conventies uit het thrillergenre. Dat het niet kan, nergens op slaat en geen normaal mens ooit zo zou handelen in een dergelijke situatie, maakt nog niet dat het absurdisme is. Eerder dat de scriptschrijvers er niet zoveel van gebakken hebben.
Mijn probleem met dat gevecht was niet dat het 'onrealistisch' was qua gebeurtenis: Dat kan best, een vader die op de vuist gaat met zijn zoon. Geen probleem.

In dit geval vond ik het allemaal gewoon net even iets te 'gemaakt', te 'gespeeld', te vergezocht, etc etc. Het zag er nep uit, qua opzet, qua emotie, qua uitwerking, etc etc. Een beetje zoals een toneelgevecht tussen 2 ridders ofzo. 'En nu vechten ze voor 40 seconden'.
pi_145324820
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mijn probleem met dat gevecht was niet dat het 'onrealistisch' was qua gebeurtenis: Dat kan best, een vader die op de vuist gaat met zijn zoon. Geen probleem.

In dit geval vond ik het allemaal gewoon net even iets te 'gemaakt', te 'gespeeld', te vergezocht, etc etc. Het zag er nep uit, qua opzet, qua emotie, qua uitwerking, etc etc. Een beetje zoals een toneelgevecht tussen 2 ridders ofzo. 'En nu vechten ze voor 40 seconden'.
:{

Het is gescript ja, het is dan ook een dramaserie. Lijkt nu een beetje alsof je dacht dat het een reallife soap was ofzo 'oh noes, ze doen iets wat niet authentiek is, maar in het script staat!'
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:00:36 #140
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145325005
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:53 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

:{

Het is gescript ja, het is dan ook een dramaserie. Lijkt nu een beetje alsof je dacht dat het een reallife soap was ofzo 'oh noes, ze doen iets wat niet authentiek is, maar in het script staat!'
Je hebt volgens mij ook dramaseries waar dat soort zaken wel gewoon realistisch kunnen overkomen... qua opzet, qua uitvoering, etc etc.
pi_145325365
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:00 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij ook dramaseries waar dat soort zaken wel gewoon realistisch kunnen overkomen... qua opzet, qua uitvoering, etc etc.
Tjah, het ging misschien wat snel en het was een mooie 'smoes' om ze in het maisveld te plaatsen, maar ik stoorde me er niet echt aan.
pi_145331316
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:04 schreef golfer het volgende:

[..]

De rest van die gebeurtenissen zijn normale zaken in jouw leven? :')
Zaken die in het gewone leven gebeuren hoeve niet noodzakelijk allemaal in mijn leven te gebeuren.:')
pi_145331387
Verder weet, op Mainport na, dus blijkbaar niemand hier wat absurdisme is. Fijn voor de programmamakers.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:19:16 #144
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145331543
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:15 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Verder weet, op Mainport na, dus blijkbaar niemand hier wat absurdisme is. Fijn voor de programmamakers.
Is dit wat je bedoelt?
Wikipedia:
quote:
Het absurdisme is een filosofische stroming waarin wordt gesteld dat het leven in essentie geen betekenis heeft, het onmogelijk is rationeel te verklaren waarom er leven is en dat iedere poging om de essentie van het heelal te ontrafelen gedoemd is te mislukken. Volgens absurdisten is het menselijk lijden het resultaat van vergeefse pogingen door individuen om reden of betekenis in de absurde kloof van het bestaan te vinden. Het idee van absurdisme wordt weerspiegeld in diverse kunstvormen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_145331691
Een goed voorbeeld van absurdisme is de mini-Bert Visser in de Mini-Mart.
pi_145332576
Het enige ook.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 19:23:11 #147
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_145339467
Ik denk niet dat je het absurdisme kunt noemen, maar de serie heeft wel een soort komische ondertoon. Maffe personages, knullige gebeurtenissen. Vind het daarom ook meer weg hebben van Fargo de serie dan van het hyperserieuze Breaking Bad waar het zo vaak mee wordt vergeleken.
pi_145430141
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Pffff.... Peter R. De Vries kan dat gewoon hoor....
Ja maar die laat zijn stunts uitvoeren door Regillio Tuur!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:28:42 #149
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145430715
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:46 schreef Grunge. het volgende:
Toffe nieuwe serie. Dat het hier en daar surrealistisch is maakt me niet uit.
Even een - wellicht domme - vraag: waarom die witte pakken?
Die witte pakken zijn puur voor de sier, het is bij wiet knippen wel zo fijn om een beetje hygienisch aan het werk te gaan en bijv. een haarnetje te dragen (haar blijft plakken aan de wiet), maar in witte pakken je planten in een maisveld oogsten... Nah.
Het viel me trouwens wel op dat het allemaal echte wietplanten zijn, vrouwtjes in bloei :D Niet oogstklaar maar toch wel een leuk detail, ipv een veldje mannelijk hennepzaad strooien voor je tv-serie.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:03:43 #150
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145437599
Paar minuten nog.. w/
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_145437995
Kim van Kooten is nog steeds geil.
pi_145439035
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 21:15 schreef hoink581 het volgende:
pi_145439075
vind het een best aardige serie tot dusver. beetje zoals penoza, wat ik ook leuk vond. maar de vergelijking met breaking bad die gemaakt wordt is wel onterecht.
pi_145439197
Godverdomme, Kim lekker vingeren en dan neuken.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:58:25 #155
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145439310
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 21:15 schreef hoink581 het volgende:
Dit dus. Hmm 17.gif
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:58:45 #156
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145439327
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 21:52 schreef Deeltjesversneller het volgende:
vind het een best aardige serie tot dusver.
Dat dus...

Het leukste is dat ik binnen 5 min voor die boerderij kan staan.. 8-) het ouderlijk huis van een goede vriend staat er naast..
pi_145439404
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:28 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Die witte pakken zijn puur voor de sier, het is bij wiet knippen wel zo fijn om een beetje hygienisch aan het werk te gaan en bijv. een haarnetje te dragen (haar blijft plakken aan de wiet), maar in witte pakken je planten in een maisveld oogsten... Nah.
Het viel me trouwens wel op dat het allemaal echte wietplanten zijn, vrouwtjes in bloei :D Niet oogstklaar maar toch wel een leuk detail, ipv een veldje mannelijk hennepzaad strooien voor je tv-serie.
De plantages zijn hennep, de closeups zijn van wietplanten.
pi_145439692
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:28 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
dat zal dus wel wat geïmiteerd zijn van breaking bad's gele pakken. maar zou het niet kunnen dat ze dat doen zodat hun eigen kleren niet helemaal naar wiet gaat ruiken? al valt dat denk ik ook wel weer mee, zolang je het niet rookt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:01 schreef Rurik het volgende:
[..]
De plantages zijn hennep, de closeups zijn van wietplanten.
die hennepplantage kan wel van een boer zijn die ze op z'n veld laten filmen. maar vrouwelijke wietplanten en drogende toppen (heb niet op de echtheid gelet), mogen ze dat zomaar gebruiken voor een tv serie?
pi_145439792
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:08 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
dat zal dus wel wat geïmiteerd zijn van breaking bad's gele pakken. maar zou het niet kunnen dat ze dat doen zodat hun eigen kleren niet helemaal naar wiet gaat ruiken? al valt dat denk ik ook wel weer mee, zolang je het niet rookt.
[..]
die hennepplantage kan wel van een boer zijn die ze op z'n veld laten filmen. maar vrouwelijke wietplanten en drogende toppen (heb niet op de echtheid gelet), mogen ze dat zomaar gebruiken voor een tv serie?
Er zullen waarschijnlijk speciale vergunningen voor zijn aangevraagd of is er toestemming gegeven door de overheid. Gezien het een project is van de NPO zal hier wel niet al te moeilijk over zijn gedaan.

Daarbij, weet jij waar het wiet van de coffeeshops vandaan komt?
pi_145440043
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:13 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Er zullen waarschijnlijk speciale vergunningen voor zijn aangevraagd of is er toestemming gegeven door de overheid. Gezien het een project is van de NPO zal hier wel niet al te moeilijk over zijn gedaan.
Daarbij, weet jij waar het wiet van de coffeeshops vandaan komt?
ja, van illegale thuiskwekers, wat dus verboden is. volgens mij is het namelijk best lastig om een ontheffing te krijgen als het drugs betreft.. zeker voor iets niet wetenschappelijks als een tv serie. heb een tijdje bij een instantie gewerkt die dat ook geregeld nodig had en van wat ik hoorde was dat best lastig, al betrof dat lijst I harddrugs. misschien dat ze voor wiet wat soepeler zijn.
pi_145440087
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:20 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ja, van illegale thuiskwekers, wat dus verboden is. volgens mij is het namelijk best lastig om een ontheffing te krijgen als het drugs betreft.. zeker voor iets niet wetenschappelijks als een tv serie. heb een tijdje bij een instantie gewerkt die dat ook geregeld nodig had en van wat ik hoorde was dat best lastig, al betrof dat lijst I harddrugs. misschien dat ze voor wiet wat soepeler zijn.
Maar was dat een overheidsinstelling?
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:27:37 #162
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145440270
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:08 schreef Deeltjesversneller het volgende:
maar vrouwelijke wietplanten en drogende toppen (heb niet op de echtheid gelet), mogen ze dat zomaar gebruiken voor een tv serie?
5 buiten planten word gedoogd.. en er word ook medicinale wiet geproduceerd.. (de enige vergunninghouder zit volgens mij ook ergens in Groningen)

Dus dat zijn al twee opties..
verder word er ook vaak genoeg gesnoven op tv.. das vast ook geen poedersuiker..
pi_145440424
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:22 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Maar was dat een overheidsinstelling?
het trimbos instituut en samenwerkende verslavingszorginstelling
pi_145440542
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
5 buiten planten word gedoogd.. en er word ook medicinale wiet geproduceerd.. (de enige vergunninghouder zit volgens mij ook ergens in Groningen)
Dus dat zijn al twee opties..
verder word er ook vaak genoeg gesnoven op tv.. das vast ook geen poedersuiker..
spuiten & slikken uitgezonderd gebruiken ze er bij films volgens mij wel een substituut voor hoor :P (al zou ik dat als acteur niet doen, gewoon de echte shit voor de echte ervaring). maar dat zijn altijd gebruikershoeveelheden, hier in holland's hoop hing het helemaal vol met toppen.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:05:36 #165
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145441566
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:35 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
spuiten & slikken uitgezonderd gebruiken ze er bij films volgens mij wel een substituut voor hoor :P (al zou ik dat als acteur niet doen, gewoon de echte shit voor de echte ervaring). maar dat zijn altijd gebruikershoeveelheden, hier in holland's hoop hing het helemaal vol met toppen.
Mwoa.. wat zijn toppen.. je ziet daar meerdere shots uit verschillende hoeken he..? 8-)

Enne industriehennep heeft ook wel toppen.. alleen geen (als in: heel veld oproken enz) werkzame stoffen..
Hier worden de stengels verhakseld en de toppen apart geoogst voor eiwitrijk diervoer door Dun Agro (wederom in Groningen :P)

zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:17:39 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145441970
quote:

Uit de bijbehorende info-site:
quote:
De opnamen vonden in vijf weken tijd plaats in Groningen, in het pittoreske dorp Overschild. Kim: ‘’Wij zaten in een soort Center Parcs-huisje, de boerderij was de filmlocatie. In de studio moet je die erbij denken, hier was ieder spinnenweb echt.”
Zo ook de indrukwekkende metershoge maïsvelden die een grote rol spelen in de serie. Marcel: ‘’De maïs werd speciaal voor de serie ingezaaid. De hele planning was op de natuur afgestemd, dus wij hebben het hele voorjaar gekeken hoe het ervoor stond met de maïs. Juist die lente bleef het heel lang droog. Als de gewassen echt niet wilde groeien zouden de opnamen verschoven moeten worden. Gelukkig ging het alsnog regenen en kwam alles goed.’’

Voor de serie werd ook een wietveld van 100 bij 100 meter gemaakt; dat had wat voeten in de aarde. Omdat wiet telen illegaal is, lichtte de filmcrew de politie in. Hensema: ‘’Iedere week wordt er wel een kwekerij opgerold, dat moesten we niet hebben.”
Poef.....gone! ©golfer
pi_145442043
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:05 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Mwoa.. wat zijn toppen.. je ziet daar meerdere shots uit verschillende hoeken he..? 8-)
Enne industriehennep heeft ook wel toppen.. alleen geen (als in: heel veld oproken enz) werkzame stoffen..
Hier worden de stengels verhakseld en de toppen apart geoogst voor eiwitrijk diervoer door Dun Agro (wederom in Groningen :P)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
oh ik veronderstelde dat industriele hennep (cannabis ruderalis?) slechts minimale toppen had, omdat het ook maar weinig thc en consorten bevat, dus dat dat niet is wat ze hier lieten zien. ben ook geen echte kennier, maar wel nieuwsgierig naar wat ze voor deze serie nu precies gebruikt hebben.
pi_145442105
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Uit de bijbehorende info-site:
[..]
ok, dus ze deden het gewoon maar met inlichting, maar zonder vergunning? :? of gaat dat veld weer over de mannelijke plant (die niet praktisch is met als doel te roken).
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:25:15 #169
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145442215
quote:
[..]
Dat van de geur is inderdaad veel logischer ja, al zou je natuurlijk ook normale kleren aan kunnen doen en in je auto een fris setje kleren kunnen hebben. De geur van geoogste planten is in ieder geval héél erg sterk, dat is in de serie niet overdreven in ieder geval.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:19 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
oh ik veronderstelde dat industriele hennep (cannabis ruderalis?) slechts minimale toppen had, omdat het ook maar weinig thc en consorten bevat, dus dat dat niet is wat ze hier lieten zien. ben ook geen echte kennier, maar wel nieuwsgierig naar wat ze voor deze serie nu precies gebruikt hebben.
Ruderalis is niet per se industriële hennep, anders zouden niet zoveel mensen Dieselryder/etc-Ryder soortjes kweken ;)
De mannelijke plant produceert ook niet de haartjes en toppen zoals te zien was in de serie maar puur (zaad)balletjes.
pi_145442316
dus de conclusie is dat al die toppen in de serie legitieme, voor shops bestemde, in theorie illegale wiet was? :P
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:30:26 #171
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145442415
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:17 schreef golfer het volgende:
’De maïs werd speciaal voor de serie ingezaaid.
Ik vond het al zo vreemd.. daar staat normaal altijd ieder jaar tarwe of aardappels.. (land en de boerderij zijn van Broekema)

En tja.. als je wietplanten (industriele of niet) tussen de mais zet, heb je idd direct een probleem.. die spotten ze binnen een paar dagen vanuit de lucht.. dus vandaar dat inlichten van de politie.. die komen zelfs als je een heel ander plantje tussen de mais zet.. gewoon omdat het opvalt dat er ergens midden tussen de mais iets anders staat in een vierkantje
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:34:44 #172
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145442576
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:28 schreef Deeltjesversneller het volgende:
dus de conclusie is dat al die toppen in de serie legitieme, voor shops bestemde, in theorie illegale wiet was? :P
Wiet is sowieso illegaal, het roken ervan en gebruik in privé-sfeer ervan is alleen gedoogd.
Waarschijnlijk hebben ze de planten daarom ook te vroeg geoogst, zodat ze niet écht bruikbaar waren.
Wel risicovol eigenlijk, maar ja.
pi_145442870
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:34 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Wiet is sowieso illegaal, het roken ervan en gebruik in privé-sfeer ervan is alleen gedoogd.
Waarschijnlijk hebben ze de planten daarom ook te vroeg geoogst, zodat ze niet écht bruikbaar waren.
Wel risicovol eigenlijk, maar ja.
ja, tenzij ze er dus een ontheffing voor hebben gekregen. maar daar lijkt het niet op. en dus vind ik het vreemd dat ivo opstelten er geen kamervragen over stelt ("er worden verboden drugs geteeld van belastinggeld voor een tv serie!!") terwijl ie de rest van de cannabiswereld het liefst zo snel mogelijk uitgeroeid ziet worden.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:47:24 #174
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145443086
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:41 schreef Deeltjesversneller het volgende:
("er worden verboden drugs geteeld van belastinggeld voor een tv serie!!")
Waar staat dat..? Volgens mij nergens..
pi_145443203
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:47 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waar staat dat..? Volgens mij nergens..
in de quote van hierboven..

quote:
Voor de serie werd ook een wietveld van 100 bij 100 meter gemaakt; dat had wat voeten in de aarde. Omdat wiet telen illegaal is, lichtte de filmcrew de politie in. Hensema: ‘’Iedere week wordt er wel een kwekerij opgerold, dat moesten we niet hebben.”
als het zo makkelijk zou zijn als "even de politie inlichten dat ze het niet moeten oprollen" gaat dat een beetje in tegen de miljoenen die jaarlijks worden gestoken in het bestrijden van teelt.
  zondag 12 oktober 2014 @ 00:02:52 #176
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145443622
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:50 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
in de quote van hierboven..
[..]
als het zo makkelijk zou zijn als "even de politie inlichten dat ze het niet moeten oprollen" gaat dat een beetje in tegen de miljoenen die jaarlijks worden gestoken in het bestrijden van teelt.
Er staat niet dat ze geen industriele wiet hebben neergezet.. maar dat ze bang waren voor gezeik met de politie.. (zie mn uitleg hierboven) die zien vanuit de lucht enkel een ander gewas tussen de mais staan.. welk gewas dat is, dat zien ze niet dus gaan ze kijken.. en dat is lullig als je aan het draaien bent..

Maar als je je drukt maakt om de besteding van geld tegen wietteelt, maakt het toch niets uit.. de koffieshops verkopen er wel om.. links een kwekerij minder en rechts word er eentje gebouwd, dus dat geld is toch wel weg.. met die "bestrijding" kunnen ze net zo goed stoppen.. een filmpje meer of minder maakt ook niets uit..
  zondag 12 oktober 2014 @ 01:40:18 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145445968
Maar los van alle wetenschappelijke discussies en wetenswaardigheden die jullie vast allemaal veel beter weten over wiet en plantages.

Wat was er verder te zeggen over de aflevering ?

Ik vond de scene met die kindertent in de minimarkt wel leuk en om de Fokke met een leren jas en een sigaar in die schuur te zien wond ik ook wel vrij grappig.
Maar het hoogtepunt was toch weer met Dimitri die het lijk alsnog onthoofde. _O-
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 12 oktober 2014 @ 13:43:22 #178
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_145453479
In Breaking Bad kloppen zoveel dingen niet, en is het allesbehalve wetenschappelijk verantwoord. Dat heeft Mythbusters voldoende aangetoond.

Soms lijkt het wel of 'we' strenger zijn voor series van eigen bodem dan bij Amerikaanse hipster-series. Prima als men Breaking Bad beter vindt, dat is het waarschijnlijk objectief bekeken ook wel, maar als het gaat om spelen met de werkelijkheid dan kunnen de Amerikanen er ook wat van.

Doen de Nederlanders dat allemaal niet, dan vinden de critici het al snel kneuterig en aandoenlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_145453623
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:40 schreef golfer het volgende:
Maar los van alle wetenschappelijke discussies en wetenswaardigheden die jullie vast allemaal veel beter weten over wiet en plantages.

Ik vond de scene met die kindertent in de minimarkt wel leuk en om de Fokke met een leren jas en een sigaar in die schuur te zien wond ik ook wel vrij grappig.
Maar het hoogtepunt was toch weer met Dimitri die het lijk alsnog onthoofde. _O-
Ik vraag me af wat hij nog gaat betekenen in deze serie. Hij komt niet over als bedreiging, aangezien hij eerder hulp als wraak lijkt te zoeken.
pi_145652232
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:48 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat hij nog gaat betekenen in deze serie. Hij komt niet over als bedreiging, aangezien hij eerder hulp als wraak lijkt te zoeken.
Ik denk dat hij de smerige klusjes voor Fokke op gaat lossen.
pi_145652292
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:43 schreef Klopkoek het volgende:
Prima als men Breaking Bad beter vindt, dat is het waarschijnlijk objectief bekeken ook wel,
Hoe kan een televisieserie objectief beter zijn dan de andere televisieserie?
pi_145667924
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:40 schreef golfer het volgende:
Het was gewoon een leuke aflevering. ^O^
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:15:32 #183
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_145669058
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 21:55 schreef Rurik het volgende:

[..]

Hoe kan een televisieserie objectief beter zijn dan de andere televisieserie?
Nou ja, de special effects, aantal shots, camerahoeken, montage etc. zijn wel min of meer objectieve gegevens. In die zin kan een productie objectief gezien beter zijn (de subjectieve elementen buiten beschouwing latend).

Natuurlijk bestaat er een evenredig verband tussen het budget en aantal camerahoeken en/of montage. Dat is niet gratis.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:51:29 #184
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145682852
Het wordt steeds leuker. Nu weer met die Irena. _O-
Poef.....gone! ©golfer
pi_145696620
Nee die komt zeker niet terug naar Groningen. _O-

Prima serie. *O*
pi_145697393
Er komen nog maar vier afleveringen zo te zien. :{w Ben benieuwd of ze het verhaal helemaal afronden of dat ze er een open einde in houden met mogelijkheden voor een tweede seizoen.

Het zal wel een open einde worden met een verhaal vergelijkbaar als in Breaking Bad; Fokke als baas van de kwekerij (nu nog een softie, maar zal wel steeds grover worden), Machteld die er achter komt en na wat geklaag en gedreig om naar de politie te stappen het toch wel erg leuk gaat vinden en Pepijn die als handelaar gaat fungeren.

Ja, mooie serie. O+
En een mooie track:
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:24:35 #187
123170 alors
zlata1234
pi_145700760
Een stonede Kim van Kooten _O- _O_
know'm sayin?
word? word.
pi_145709284
Ik vind het een geniale serie!
pi_145744107
die lach- en vreetkick :') zo slecht
pi_145767201
We hadden nog wat clichés over en gooide deze allemaal op de grote hoop.
pi_145786582
quote:
14s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:34 schreef Waterdrinker het volgende:
Er komen nog maar vier afleveringen zo te zien. :{w Ben benieuwd of ze het verhaal helemaal afronden of dat ze er een open einde in houden met mogelijkheden voor een tweede seizoen.

Het zal wel een open einde worden met een verhaal vergelijkbaar als in Breaking Bad; Fokke als baas van de kwekerij (nu nog een softie, maar zal wel steeds grover worden), Machteld die er achter komt en na wat geklaag en gedreig om naar de politie te stappen het toch wel erg leuk gaat vinden en Pepijn die als handelaar gaat fungeren.

Ja, mooie serie. O+
En een mooie track:
Ik denk dat Machteld er in dit seizoen nog niet achter komt. Er is een boel van de spanning weg als Machteld het weet.
pi_145938076
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:33:34 #193
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145940350
Die kampers. :')

En Fokke z'n reactie op dat hoerige slipje van Irena bij de pastoor of hoe zo iemand ook heet in een kerk. _O-
Poef.....gone! ©golfer
pi_145943621
Ze reden trouwens weg bij de kerk in de Taunus, en kwamen bij Hollands Hoop aan in de Laguna. :D
  zondag 26 oktober 2014 @ 00:18:37 #195
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145944559
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 23:55 schreef Jester65 het volgende:
Ze reden trouwens weg bij de kerk in de Taunus, en kwamen bij Hollands Hoop aan in de Laguna. :D
Er klopt wel meer in de continuïteit niet.
Vorige keer of de keer ervoor stapte hij in bed zonder T-shirt en werd wakker met T-shirt aan etc.
Poef.....gone! ©golfer
pi_145959935
Ik moest zo lachen, toen Pepijn "boks" zei, en die Groningse droogkloot dat maar half-half begreep. _O- :D
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:00:42 #197
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_146043915
Kim van Kooten's kontje, hmm O+
Wel een grappige serie tot nu toe, niet zo'n superhoog niveau maar wel leuk.
Lag echt helemaal dubbel met die gast in de Mini-Mart, "wat nou als ik een meisje was?", "dat zou ik wel heel erg gek vinden" _O- _O- _O- _O-
pi_146199930
Vette aflevering weer _O_
  zaterdag 1 november 2014 @ 23:47:20 #199
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146201797
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:50 schreef Waterdrinker het volgende:
Vette aflevering weer _O_
Ja, erg leuk weer. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 2 november 2014 @ 00:09:23 #200
104871 remlof
Europees federalist
pi_146202621
Hele goede serie inderdaad.
pi_146207426
Kim van Kooten: "het hele huis stinkt gewoon naar wiet." :D

En die geflipte vent met zijn mini-hoofdjes. _O- Die sessie. Ge-wel-dig. :D
  zondag 2 november 2014 @ 09:19:36 #202
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_146208201
geweldige aflevering gister _O_
dimitri die die hoofden als een echte koppensneller heeft verkleind, pepijn die focking dom bezig is _O-
en bert O+
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')