ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
dat recht wordt hem toch ook niet ontzegt? Het kost hem alleen een kwartiertje extra reistijd omdat ie uit en opnieuw in moet checken en die trein niet zolang stilstaat
Nu kost het 'slechts' een onnodig kwartier extra omdat die trein vaak rijdt, maar wat als we naar Arnhem/Zwolle/Groningen gingen? Dan kan je gelijk +30 tellen omdat dit achterlijke systeem niet snapt dat mensen soms op een deel van hun traject met een ander tarief reizen.
Maatje van me moest een goederentreintje rijden van Emmerich naar Pernis. Bij Zevenaar werd ie tegengehouden: Storing op de Betuweroute, dus via Utrecht naar Rotterdam.
Bij Arnhem werd ie wederom tegengehouden: Storing bij Utrecht, dus via Nijmegen.
Rijdt ie in de buurt van Arnhem Zuid... Storing bij Utrecht is opgeheven. Oh, wacht...
Nu kost het 'slechts' een onnodig kwartier extra omdat die trein vaak rijdt, maar wat als we naar Arnhem/Zwolle/Groningen gingen? Dan kan je gelijk +30 tellen omdat dit achterlijke systeem niet snapt dat mensen soms op een deel van hun traject met een ander tarief reizen.
Voor dit soort gevallen heb ik ook 2 kaarten
Ga je naar de EAS? Sjef even de nieuwe IMAscore voor me
Wat is sjeffen, CDtje kopen ? Ik zal kijken wat ik kan vinden. Kan het nog vrij gauw persoonlijk overhandigen zelfs . Week 45 in Disneyland, week 46 in Walt Disney World
Op dinsdag 23 september 2014 20:53 schreef Ireyon het volgende: Wat is sjeffen, CDtje kopen ? Ik zal kijken wat ik kan vinden. Kan het nog vrij gauw persoonlijk overhandigen zelfs . Week 45 in Disneyland, week 46 in Walt Disney World
Voor Parijs nog niks maar ik heb een abo. L'Elysee Val D'Europe beviel de vorige keer wel dik prima dus wordt waarschijnlijk weer een last-minuteje. Lekker om de hoek bij het RER station en voor 3 euro op en neer in die vage Alstom-units
Orlando heeft een maat geregeld. Pop Century Resort is alles wat ik weet
Voor Parijs nog niks maar ik heb een abo. L'Elysee Val D'Europe beviel de vorige keer wel dik prima dus wordt waarschijnlijk weer een last-minuteje. Lekker om de hoek bij het RER station en voor 3 euro op en neer in die vage Alstom-units
Orlando heeft een maat geregeld. Pop Century Resort is alles wat ik weet
Naar aanleiding van discussies in het vorige topic over te weinig paaltjes in Zeist en geen 40% korting omdat je dan opnieuw moet inchecken... Zou het niet iets zijn om in en uit te kunnen checken op de telefoon? Gewoon aangeven ik reis vandaag vanaf Vroomshoop naar Roodeschool en stap in op tijdstip X.
Het 'over checken' in Zwolle duurt erg lang, er staan maar 3*2 paaltjes bij spoor 15/16. Die paaltjes van Arriva zijn dan ook nog zo traag als dikke stront in een trechter
Ik moet nog even knipperen met m'n ogen omdat het zo vroeg is, maar ik zie op Rotterdam Centraal ov-chippaaltjes op een paar perrons staan met "overstappen" lichtbakken erboven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Kennelijk wel creatieve TRDL want de IC Rotterdam - Groningen die 15 min eerder was vertrokken dan mijn IC Rotterdam - Utrecht werd voor het perron gehouden en wij mochten door (met +6), vermoedelijk is die trein later opgeheven want ik zie hem niet meer in de planner
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op woensdag 24 september 2014 06:15 schreef _serial_ het volgende: Ik moet nog even knipperen met m'n ogen omdat het zo vroeg is, maar ik zie op Rotterdam Centraal ov-chippaaltjes op een paar perrons staan met "overstappen" lichtbakken erboven.
Die paaltjes staan daar vanwege reizigers die hun weg vervolgen met Thalys of de Benelux.
ja rolkoffers ook en vouwfietsen en dikke wijven en stinkende mensen en kwebbelkutten en ringtones en domme conducteurs en ALLES ALLES ALLES RARAAAAAAAAAAAAAAAHHHH
Op woensdag 24 september 2014 11:15 schreef Dr_Flash het volgende: ja rolkoffers ook en vouwfietsen en dikke wijven en stinkende mensen en kwebbelkutten en ringtones en domme conducteurs en ALLES ALLES ALLES RARAAAAAAAAAAAAAAAHHHH
Wat te denken van mensen die een kwijlende aangelijnde Brutus meenemen?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Roosendaal-Breda ligt er ook uit. Schijnt flink geonweerd te hebben daar dus er zal wel wat elektronica gefrituurd zijn.
Iets heel anders; een overstap op Den Haag Centraal van spoor 1/2 naar het busplatform in 4 minuten, is dat te doen?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 24 september 2014 16:05 schreef JDude het volgende: Roosendaal-Breda ligt er ook uit. Schijnt flink geonweerd te hebben daar dus er zal wel wat elektronica gefrituurd zijn.
Iets heel anders; een overstap op Den Haag Centraal van spoor 1/2 naar het busplatform in 4 minuten, is dat te doen?
Op woensdag 24 september 2014 16:31 schreef Yreal het volgende: Achja, honden. Zolang ze braaf rustig onder een stoel gaan liggen en men er niet allergisch voor is zie ik het probleem niet zo.
Ik laat mn hond echt niet op die ranzige vloer liggen hoor Kan ik bij thuis komst al die bagger uit zn vacht wassen. Als ze zorgen voor schone treinen en honden gratis mee mogen ga ik daar nog eens over denken.
Ik laat mn hond echt niet op die ranzige vloer liggen hoor Kan ik bij thuis komst al die bagger uit zn vacht wassen. Als ze zorgen voor schone treinen en honden gratis mee mogen ga ik daar nog eens over denken.
Ah, ik ben niet de enige die wifi in de trein niet fatsoenlijk kan gebruiken de laatste tijd . Ik kan verbinden, maar als ik vervolgens een pagina wil laden, krijg ik een time-out .
KSC JUBILEUM topic "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine" #TeamHumbug Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
Op woensdag 24 september 2014 17:24 schreef MPG het volgende: Ah, ik ben niet de enige die wifi in de trein niet fatsoenlijk kan gebruiken de laatste tijd . Ik kan verbinden, maar als ik vervolgens een pagina wil laden, krijg ik een time-out .
Op woensdag 24 september 2014 17:24 schreef MPG het volgende: Ah, ik ben niet de enige die wifi in de trein niet fatsoenlijk kan gebruiken de laatste tijd . Ik kan verbinden, maar als ik vervolgens een pagina wil laden, krijg ik een time-out .
Ik krijg al een foutmelding na het accepteren van de voorwaarden tegenwoordig
Zijn er meer mensen die de upgrade TS2015 hebben gehad en de nieuwe treinen, maar niet de nieuwe routes? Alhoewel, ik heb wel de Class 801, maar weer niet de Acela of de ICE-TD..
Op woensdag 24 september 2014 19:30 schreef b2py het volgende: Zijn er meer mensen die de upgrade TS2015 hebben gehad en de nieuwe treinen, maar niet de nieuwe routes? Alhoewel, ik heb wel de Class 801, maar weer niet de Acela of de ICE-TD..
De nieuwe routes zijn niet inbegrepen bij de upgrade.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op woensdag 24 september 2014 19:30 schreef b2py het volgende: Zijn er meer mensen die de upgrade TS2015 hebben gehad en de nieuwe treinen, maar niet de nieuwe routes? Alhoewel, ik heb wel de Class 801, maar weer niet de Acela of de ICE-TD..
Trein naar Vlissingen vertrekt met +15 uit Amsterdam. Bij Lelylaan: "Omdat we vertraging hebben, moeten we de intercity naar Den Haag voor laten gaan".
Trein naar Vlissingen vertrekt met +20 uit Schiphol. Bij Leiden: "Omdat we vertraging hebben, rijdt deze trein niet verder dan Roosendaal".
Trein naar Roosendaal vertrekt met +25 uit Delft: "Omdat we vertraging hebben, moeten we de intercity naar Brussel voor laten gaan".
Trein naar Roosendaal vertrekt met +30 uit Rotterdam: "Omdat we vertraging hebben, rijdt deze trein niet verder dan Dordrecht".
Punctualiteit 100% natuurlijk, want een geschrapte trein != vertraagde trein.
Trein naar Vlissingen vertrekt met +15 uit Amsterdam. Bij Lelylaan: "Omdat we vertraging hebben, moeten we de intercity naar Den Haag voor laten gaan".
Trein naar Vlissingen vertrekt met +20 uit Schiphol. Bij Leiden: "Omdat we vertraging hebben, rijdt deze trein niet verder dan Roosendaal".
Trein naar Roosendaal vertrekt met +25 uit Delft: "Omdat we vertraging hebben, moeten we de intercity naar Brussel voor laten gaan".
Trein naar Roosendaal vertrekt met +30 uit Rotterdam: "Omdat we vertraging hebben, rijdt deze trein niet verder dan Dordrecht".
Punctualiteit 100% natuurlijk, want een geschrapte trein != vertraagde trein.
Volgens mij werken de statistieken niet helemaal zo...
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik kan me voorstellen dat je een trein die 12 minuten keertijd op het eindpunt heeft niet door laat rijden met +30. Dan vertrekt de tegentrein namelijk ook met minimaal +20 namelijk. Maar keren in Goes kan dan wel, in plaats van opheffen vanaf Dordrecht... (tenzij je daarmee door niet te stoppen op tijd in Vlissingen kunt zijn voor de kering, dan is daar wat voor te zeggen, zeker als de volgende trein erachter zit).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Een trein die onderweg was van Almere naar Zwolle is woensdagavond stilgezet bij station Lelystad, omdat een groep jongeren vernielingen pleegde. Het ging om studenten uit Delft die onderweg waren naar Groningen.
Volgens de politie is de trein stilgezet op verzoek van de conducteur. Agenten probeerden te achterhalen wie van de groep de vernielingen hadden gepleegd. In eerste instantie werden vier verdachten aangehouden. Nadat hun gegevens zijn genoteerd mochten ze weer verder reizen.
Alle passagiers, dus ook de groep studenten, zijn overgestapt in een andere trein en konden hun reis vervolgen.
Op woensdag 24 september 2014 21:25 schreef dennistd het volgende: Ik kan me voorstellen dat je een trein die 12 minuten keertijd op het eindpunt heeft niet door laat rijden met +30. Dan vertrekt de tegentrein namelijk ook met minimaal +20 namelijk. Maar keren in Goes kan dan wel, in plaats van opheffen vanaf Dordrecht... (tenzij je daarmee door niet te stoppen op tijd in Vlissingen kunt zijn voor de kering, dan is daar wat voor te zeggen, zeker als de volgende trein erachter zit).
Daarnaast krijg je volgens mij problemen met andere opvolgende treinen die automatisch ook vertraging krijgen...
Een trein die onderweg was van Almere naar Zwolle is woensdagavond stilgezet bij station Lelystad, omdat een groep jongeren vernielingen pleegde. Het ging om studenten uit Delft die onderweg waren naar Groningen.
Volgens de politie is de trein stilgezet op verzoek van de conducteur. Agenten probeerden te achterhalen wie van de groep de vernielingen hadden gepleegd. In eerste instantie werden vier verdachten aangehouden. Nadat hun gegevens zijn genoteerd mochten ze weer verder reizen.
Alle passagiers, dus ook de groep studenten, zijn overgestapt in een andere trein en konden hun reis vervolgen.
Tuurlijk weer Delftenaren . Sneu volk met hun alfamannetjes-compensatiegedrag
Ik moet ineens weer denken aan het groepje Delftenaren dat hier in Wageningen kwam meedoen aan grondboor wedstrijden, in jaquet. Die vinden zichzelf ook maar al te grappig. Toen hebben we maar een halve pallet stoepbandjes rond hun busje gestapeld Vonden de heren niet zo leuk
Op woensdag 24 september 2014 23:03 schreef Yreal het volgende: Kleine dingetjes weer... Vanaf sloterdijk om 22.25 een ic naar Leeuwarden. Behalve op woensdag
Op woensdag 24 september 2014 23:03 schreef Yreal het volgende: Kleine dingetjes weer... Vanaf sloterdijk om 22.25 een ic naar Leeuwarden. Behalve op woensdag
wat is er dan op woensdag dat dat niet kan?
vast een onderhoudsvenster. "Voor het geval we dan willen gaan knutselen kun je maar beter wat treinen opheffen toch? "
Die groep kwam ik dus tegen, ravage. Het treinstel waar ze uit stapte was nog vrij heel, maar op het perron was het pure ellende. Heel perron 1B/2B stond vol met boodschappentassen met bierflesjes en troep. Ik denk wel 20 tasjes met lege flesjes, blikjes, eten etc etc. Ravage op het perron.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Die groep kwam ik dus tegen, ravage. Het treinstel waar ze uit stapte was nog vrij heel, maar op het perron was het pure ellende. Heel perron 1B/2B stond vol met boodschappentassen met bierflesjes en troep. Ik denk wel 20 tasjes met lege flesjes, blikjes, eten etc etc. Ravage op het perron.
best sneu als je je als student tot niveau van voetbal hooligan verlaagd
Triest volk is dat. Vinden zichzelf ook te geweldig gewoon
Als ik de media moet geloven dan waren ze in Lelydorp al overgestapt in een ander treinstel omdat ze het eerste vernield hadden.
Op donderdag 25 september 2014 09:58 schreef Yreal het volgende: Dat stukje dat delftse studenten zichzelf heel cool vinden is wel heel herkenbaar trouwens
Ook altijd roepen tegen iedereen die niet in delft studeert dat zij tenminste een echte studie doen
Ja natuurlijk, alhoewel ik zelf dat ook tegen Delftse studenten moeten zeggen. Het kutste is nog wel daar dat het aantal vrouwen zo laag is dat het gewoon treurig is..
Ja natuurlijk, alhoewel ik zelf dat ook tegen Delftse studenten moeten zeggen. Het kutste is nog wel daar dat het aantal vrouwen zo laag is dat het gewoon treurig is..
gelukkig ligt 3 haltes verder het station vol met leidse matrassen
Dat weet ik 3 weken van te voren: Ik heb vrijdag en zaterdag los geboekt. Dab wel ben ik zaterdag daar, dan wel zondag (met mogelijk dus de avond ervoor aankomen). Dan wel ben ik niet daar. Danwel kan ik bij Godsgratie t hele weekend (Maar kom dan wel vanaf Thionville binnen)
Anne Hettinga heeft promotie gemaakt bij Arriva. Hij wordt nu lid van de operationele directie van het bedrijf en wordt verantwoordelijk voor Noord-Europa. Tegelijkertijd blijft hij baas van Arriva Nederland. http://www.omropfryslan.nl/nijs/hettinga-hegerop-arriva
Nog geen plannen vanavond? Kijk dan als 'vanouds' naar het Klokhuis! Een volledige aflevering vanuit de verkeersleidingspost in Amsterdam. Onze collega en treindienstleider Ken Chang legt uit wat er allemaal komt kijken bij het rijden van treinen. Conclusie van presentator Maurice na een dagje meelopen: het is allemaal zo gemakkelijk nog niet! Bekijk hier alvast hoe het maken van de aflevering verliep.
De wifi in deze DDZ doet het, wat een wonder. Verder is er of een treinautist aan de gang geweest of iemand van Prorail met schone vingers want op elke (zeer vieze) bak staat de afkorting in getekend met de vingers...
Lekker bijdehand trouwens ook net, die hc in de sprinter. Roept om dat het volgende station Den Haag HS is en dat er uitgangscontrole is. Ofwel: "zwartrijders, doorrijden naar Centraal! "
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 25 september 2014 21:50 schreef Dr_Flash het volgende: Nee, da's BahnTouristik-spul. ICE-spul ziet er HEEL anders uit. Okee het heeft ook wielen en ramen. En een dak.
Ik ben slechtziend niet blind. Kon niet achterhalen waar dat spul voor gebruikt word vandaar.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op donderdag 25 september 2014 21:54 schreef dennistd het volgende: Net als vorige week een uitje naar Amsterdam voor vrijwilligers van het Rode Kruis regio Siegen (Duitsland).
En die eikels maar janken "huu huu laatste kamer BOEK SNEL!"
Booking.com ofzo zeker? Laaielichters. Probeerden me onlangs wijs te maken dat er in de plaats waar ik zocht geen kamer meer onder de ¤75 te vinden was. Paar minuutjes zoeken en ik had er een voor ¤40 .
Booking.com ofzo zeker? Laaielichters. Probeerden me onlangs wijs te maken dat er in de plaats waar ik zocht geen kamer meer onder de ¤75 te vinden was. Paar minuutjes zoeken en ik had er een voor ¤40 .
Ja zo gaan die dingen Niet alleen bij Booking hoor. Alles werkt zo
Tegenwoordig staat er ook 'Laatste kamer voor deze prijs op onze website'. Als gevolg van een gerechtelijke uitspraak dat ze anders aan het misleiden zijn door te suggereren dat er geen kamers voor die prijs meer via een andere weg te boeken zouden zijn..
Tegenwoordig staat er ook 'Laatste kamer voor deze prijs op onze website'. Als gevolg van een gerechtelijke uitspraak dat ze anders aan het misleiden zijn door te suggereren dat er geen kamers voor die prijs meer via een andere weg te boeken zouden zijn..
Maar dat kan je toch eigenlijk zelf ook wel bedenken - dat een hotel niet alle kamers op alle boekingssites tegelijk kan aanbieden omdat je dan kans hebt op dubbele boekingen.
Maar dat kan je toch eigenlijk zelf ook wel bedenken - dat een hotel niet alle kamers op alle boekingssites tegelijk kan aanbieden omdat je dan kans hebt op dubbele boekingen.
Ja tuurlijk, maar some dumb fuck moet een rechtszaak beginnen omdat hij tegen zijn eigen domheid in bescherming genomen moest worden. En, ontwikkelde wereld als we zijn, doen we dat nog ook
Waarom zou die site niet gelijk digitaal bij het hotel de beschikbaarheid kunnen controleren? Technisch best mogelijk hoor .
Waarom zou die site niet gelijk digitaal bij het hotel de beschikbaarheid kunnen controleren? Technisch best mogelijk hoor .
dat gaat om geld natuurlijk. Je moet eens een hotelkamer zoeken en later nogeens terug komen. Is dezelfde kamer "ineens" 20 euro duurder. (niet als je private browset trouwens, dan sla je geen cookies op)
Als je als klein hotelletje geen eigen server hebt maar gewoon een excel-spreadsheet bijhoudt ofzo, dan wordt dat lastig, lijkt me. En je wil niet dat dezelfde kamer door iemand op site X en tegelijk door iemand op site Y geboekt wordt. De kamer op beide sites aanbieden, zou dan alleen werken als die boekingssites ook onderling gegevens met elkaar uitwisselen. Ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2014 23:31:42 ]
die boekingssites pakken gewoon allemaal vast een deel van de kamers van zo'n hotel, hehe. Hotel blij dat die kamers iig verkocht zijn, hotel betaalt aan boekingssite, iedereen blij.
Nice Zijn we nu dus met 7 personen Nu Mono nog ff afwachten ...
Heb ff zitten kijken enzo. Bij normaal boeken is het qua prijs bij vroegboeken niet verschillend tussen Arnhem en Amsterdam, maar voor de SparGruppe wel. Daar betaalt men een tientje meer per persoon voor dat stuk. Mijn voorstel is dus, omdat er diverse mensen zijn die een ander traject bereizen en/of in Nederland vrij-reizen hebben en zulke ongein, om pas vanaf Arnhem te boeken.
Een enkele reis vanaf 6 personen zou uitkomen op ¤33,70 per persoon voor Arnhem - Trier. Vervolg vanaf Trier zal ook wel via ditzelfde DB-aanbieding komen, in ieder geval t/m Wasserbillig.
Voor Fles is het in ieder geval wel mogelijk om Bahn.Bonus punten te sparen
Wanneer de definitieve prijs er is, en het boekbaar is, zal ik het opnieuw voorstellen, en dan de deelnemers verzoeken de betaling te verrichten, zodat het optijd geboekt kan worden (want ook hier geldt, hoe later boeken = prijs wordt automatisch duurder).
Ik kocht gisteren een los kaartje. Dus ik kreeg voor grof geld zo'n eenmalige chip. Ik vroeg een transactiebon. Ik kreeg een bonnetje, op gewoon ouderwets thermisch treinkaartjespapier.
Ten behoeve van internationale reizigers worden de poortjes voorzien van barcodescanners. Waarom, waarom, waarom, print je de losse kaartjes niet op normaal papier met een barcode? Waarom verneuk je incidentele reizigers met die euro toeslag voor een kutchip die jij als vervoerder zelf zo nodig moest invoeren, omdat dat jou zelf zo lekker goed uitkwam?
Iedere keer, telkens weer, blijkt het falen van het systeem. Reden te meer om van mening te blijven dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 25 september 2014 17:14 schreef boriq het volgende: De wifi in deze DDZ doet het, wat een wonder. Verder is er of een treinautist aan de gang geweest of iemand van Prorail met schone vingers want op elke (zeer vieze) bak staat de afkorting in getekend met de vingers...
7632 zeker? Staat er nog steeds op.
Op vrijdag 26 september 2014 08:54 schreef Duvel het volgende: Iedere keer, telkens weer, blijkt het falen van het systeem. Reden te meer om van mening te blijven dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Sta er maar niet raar van te kijken als je de volgende keer ook nog 50 cent voor de transactiebon moet betalen
Op dinsdag 23 september 2014 14:57 schreef Peterselieman het volgende: Hoorde vanochtend in de Arriva-trein tussen Groningen en Leeuwarden een omroep die ik nog niet eerder gehoord had. Dit was niet de machinist, maar de omroepstem die normaal de stations omroept. Kennelijk heeft ze nog meer ingesproken:
Dames en heren, we wachten voor een rood sein. Zodra het veilig is, gaan we weer verder.
Ik lees dit nu pas, excuus! Er zijn wat dingen ingebouwd ja. Een stuk of 14. Gladde perrons (ook in het Duits), Kids4nix, er zijn binnenkort werkzaamheden, doorlopen, fietsen kunnen voorin/achterin etc etc. Vrij standaard.
Ik gebruik het wel eens bij het rangeren. Dan zit ik in de bediende cabine en mijn collega in de onbediende. Als ik voor de 'rooie loop' dan laat ik dat kalf omroepen Dat soort droge humor helpt wel om het dragelijk te maken
Eigenlijk zou je nog veel meer dingen in dat systeem moeten zetten. Net zoals dat je op die display ook van alles kunt zetten "Bloemkolen 2 halen 3 betalen" dat soort dingen. Gewoon voor de gein
Op vrijdag 26 september 2014 09:18 schreef Dr_Flash het volgende: Eigenlijk zou je nog veel meer dingen in dat systeem moeten zetten. Net zoals dat je op die display ook van alles kunt zetten "Bloemkolen 2 halen 3 betalen" dat soort dingen. Gewoon voor de gein
We hebben ook vrije tekstinvoer Voor de binnenkant, voorkant en aan de zijkanten (kunnen ook alle drie afzonderlijk invullen). Toen NL van Costa Rica won reed ik de trein naar Nieuweschans. Overal HOLLAND op de displays gezet tijdens de rit. Vonden de reizigers prachtig. Iedereen stapte nog snel in de trein om naar de stad te gaan om te gaan zuipen.
Op vrijdag 26 september 2014 07:35 schreef Dr_Flash het volgende: Ja, vanaf Arnhem is het beste idd. Hou jij het in de gaten wanneer we kunnen boeken? Zal rond 11 oktober wel zijn denk ik?
We hebben ook vrije tekstinvoer Voor de binnenkant, voorkant en aan de zijkanten (kunnen ook alle drie afzonderlijk invullen). Toen NL van Costa Rica won reed ik de trein naar Nieuweschans. Overal HOLLAND op de displays gezet tijdens de rit. Vonden de reizigers prachtig. Iedereen stapte nog snel in de trein om naar de stad te gaan om te gaan zuipen.
Zoiets mis ik bij mijn bus... Het enige dat er nog een beetje in de buurt komt is 'Feestbus', dat wel in de bestemmingslijst voorkomt. Verder staat er om onduidelijk redenen ook 'Gronau' in, terwijl we daar toch echt niet komen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Roep jij ook de stand om met dat soort wedstrijden?
Ik heb mijn rooster ingevuld, die gaat komende maand door de machine en dan krijgen we 2 dagen om het één en ander te regelen, en dan weet ik het. Eind oktober als het mee zit
Ik lees dit nu pas, excuus! Er zijn wat dingen ingebouwd ja. Een stuk of 14. Gladde perrons (ook in het Duits), Kids4nix, er zijn binnenkort werkzaamheden, doorlopen, fietsen kunnen voorin/achterin etc etc. Vrij standaard.
Ik gebruik het wel eens bij het rangeren. Dan zit ik in de bediende cabine en mijn collega in de onbediende. Als ik voor de 'rooie loop' dan laat ik dat kalf omroepen Dat soort droge humor helpt wel om het dragelijk te maken
Die van de fietsen kende ik al. Die is geloof ik een tijdje standaard omgeroep geweest
Op vrijdag 26 september 2014 08:54 schreef Duvel het volgende: Ik kocht gisteren een los kaartje. Dus ik kreeg voor grof geld zo'n eenmalige chip. Ik vroeg een transactiebon. Ik kreeg een bonnetje, op gewoon ouderwets thermisch treinkaartjespapier.
Ten behoeve van internationale reizigers worden de poortjes voorzien van barcodescanners. Waarom, waarom, waarom, print je de losse kaartjes niet op normaal papier met een barcode? Waarom verneuk je incidentele reizigers met die euro toeslag voor een kutchip die jij als vervoerder zelf zo nodig moest invoeren, omdat dat jou zelf zo lekker goed uitkwam?
Iedere keer, telkens weer, blijkt het falen van het systeem. Reden te meer om van mening te blijven dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Ja, ontzettend zonde. Het is nog niet eens alleen het systeem maar vooral ook hoe er mee omgegaan wordt. Kaartjes, barcode, klaar. Als NS echt meent de reiziger op 1, 2 en 3 te moeten zetten dan is het wel zo fijn als ze wat coulant met het systeem om te gaan. Als dat teveel geld gaat kosten is het ontwerp niet goed.
Die op de Vechtdallijnen waren eerst ook in het Duits. Als er iets werd omgeroepen kwam "Durchsage beachten” op de lichtkranten
Op vrijdag 26 september 2014 10:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende: In Japan werken die poortjes ook gewoon met normale treinkaartjes. Je hebt nergens zo'n chipkaart voor nodig.
Behalve als je het reisgedrag van elke individuele klant in kaart wilt brengen Want die data is goud waard
Behalve als je het reisgedrag van elke individuele klant in kaart wilt brengen Want die data is goud waard
Of je die data nou op een wegwerpchip zet of in een QR-code stopt, lijkt me uiteindelijk niet echt veel uit te maken. Behalve dan dat de wegwerpchip duurder is en onnodig grondstoffen verspilt.
Mooi spoordagje weer. Al de 2e trein vandaag die gewoon uitvalt. Moest van Kampen Zuid via Amsterdam naar Deventer. Sprinter naar Amsterdam viel uit waardoor ik de Pimpel op 1 minuut na heb gemist, dus nu maar met overstap in Amersfoort, valt de trein naar Deventer uit. Kan ik net zo goed niet meer gaan.
Waar is dit nou weer goed voor... IC Amersfoort -Leeuwarden van 14:38 maakt zonet een ATB remming. Behoorlijk snel staan we stil,vervolgens trekken we direct weer op.
ATB is het veiligheid systeem toch? Wat heeft deze actie aan veiligheid bijgedragen?
als je te lang te hard rijdt krijg je een ATB-remming. Dan wordt de trein uit voorzorg stilgezet. Een beetje machinist let op zijn snelheid en dan gebeurt dat niet
En om dan te voorkomen dat de conducteur finaal uit zijn stekker gaat WIE ER NOU WEER AAN DIE VERVLOEKTE NOODREM GETROKKEN HEEFT??!! roept de machinist dan even zoiets om. Of heel simpel "HC, ATB."
Op vrijdag 26 september 2014 14:53 schreef Dr_Flash het volgende: als je te lang te hard rijdt krijg je een ATB-remming. Dan wordt de trein uit voorzorg stilgezet. Een beetje machinist let op zijn snelheid en dan gebeurt dat niet
En om dan te voorkomen dat de conducteur finaal uit zijn stekker gaat WIE ER NOU WEER AAN DIE VERVLOEKTE NOODREM GETROKKEN HEEFT??!! roept de machinist dan even zoiets om. Of heel simpel "HC, ATB."
Danku voor de educatieve bijdrage aan mijn treinreis :p Kan het systeem ook uitgeschakeld worden ofzo, omdat soms vertraging terugloopt, dat doe je denk ik door harder te rijden?
Dat mag de machinist niet eens uitschakelen om die reden.
Het is slecht een kwestie van een knop omzetten. Maar het uitschakelen mag niet op eigen initiatief om sneller te kunnen rijden. Hiervoor zijn regels opgesteld waar hij zich aan te houden heeft.
Het is slecht een kwestie van een knop omzetten. Maar het uitschakelen mag niet op eigen initiatief om sneller te kunnen rijden. Hiervoor zijn regels opgesteld waar hij zich aan te houden heeft.
Danku voor de educatieve bijdrage aan mijn treinreis :p Kan het systeem ook uitgeschakeld worden ofzo, omdat soms vertraging terugloopt, dat doe je denk ik door harder te rijden?
Nee. Er is wat marge tussen de ATB-snelheid en de dienstregelingssnelheid op veel stukken. ook kun je lange halteringen soms wat inkorten om tijd terug te pakken. Maar we gaan niet even het veiligheidssysteem uitzetten en 180 rijden waar iedereen denkt dat je 140 rijdt.
ach, de ic Leeuwarden staat op het hele traject zo'n 25 minuten stil. Wil die met vertraging aankomen...
Gekke SLeT. Net buiten Boxtel, richting Tilburg: "Het volgende station is Eindhoven Beukenlaan".
Het probleem is vaker spreiding van reizigers dan een te korte trein volgens mij. Vooraan helemaal vol en achterin een paar man of vice versa, dat verhaal.
Op vrijdag 26 september 2014 17:04 schreef KnightSolaire het volgende: Het probleem is vaker spreiding van reizigers dan een te korte trein volgens mij. Vooraan helemaal vol en achterin een paar man of vice versa, dat verhaal.
Onder leiding van Leon Linders, algemeen directeur van Alstom Transport Nederland, duiken we in de wereld van het rollend materieel voor het stedelijk vervoer in Nederland. Ontwikkelingen en innovaties in bestaand en nieuw materieel op het stedelijk spoor passeren de revue.
Moet dan een afwijking zijn, er is geen gepland VIRM vanuit Groningen naar Rotterdam over Utrecht..
Uhh.. Jawel.. zeker tweemaal per dag een dubbele slag als ik mij niet vergis.. Met 10 bakken Groningen->Rotterdam, splitsen, heen en weer, koppelen en weer met 10 bakken terug.
Even tussendoor, mijn dieselmaterieel 90 stel 3439 'danst' echt als een idioot op zijn vering. Na een overweg of klein zeegje stuitert hij echt meters door...
Even tussendoor, mijn dieselmaterieel 90 stel 3439 'danst' echt als een idioot op zijn vering. Na een overweg of klein zeegje stuitert hij echt meters door...
Verander in het linkje de 2014-5 in 2014-4 of 3,2 of 1 en er rijdt nog steeds VIRM
Tjah.. Ik heb toch heel vaak VIRM in de IC Rotjeknor gehad in die tijd, altijd om dezelfde tijden.