ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
dat recht wordt hem toch ook niet ontzegt? Het kost hem alleen een kwartiertje extra reistijd omdat ie uit en opnieuw in moet checken en die trein niet zolang stilstaat
Nu kost het 'slechts' een onnodig kwartier extra omdat die trein vaak rijdt, maar wat als we naar Arnhem/Zwolle/Groningen gingen? Dan kan je gelijk +30 tellen omdat dit achterlijke systeem niet snapt dat mensen soms op een deel van hun traject met een ander tarief reizen.
Maatje van me moest een goederentreintje rijden van Emmerich naar Pernis. Bij Zevenaar werd ie tegengehouden: Storing op de Betuweroute, dus via Utrecht naar Rotterdam.
Bij Arnhem werd ie wederom tegengehouden: Storing bij Utrecht, dus via Nijmegen.
Rijdt ie in de buurt van Arnhem Zuid... Storing bij Utrecht is opgeheven. Oh, wacht...
Nu kost het 'slechts' een onnodig kwartier extra omdat die trein vaak rijdt, maar wat als we naar Arnhem/Zwolle/Groningen gingen? Dan kan je gelijk +30 tellen omdat dit achterlijke systeem niet snapt dat mensen soms op een deel van hun traject met een ander tarief reizen.
Voor dit soort gevallen heb ik ook 2 kaarten
Ga je naar de EAS? Sjef even de nieuwe IMAscore voor me
Wat is sjeffen, CDtje kopen ? Ik zal kijken wat ik kan vinden. Kan het nog vrij gauw persoonlijk overhandigen zelfs . Week 45 in Disneyland, week 46 in Walt Disney World
Op dinsdag 23 september 2014 20:53 schreef Ireyon het volgende: Wat is sjeffen, CDtje kopen ? Ik zal kijken wat ik kan vinden. Kan het nog vrij gauw persoonlijk overhandigen zelfs . Week 45 in Disneyland, week 46 in Walt Disney World
Voor Parijs nog niks maar ik heb een abo. L'Elysee Val D'Europe beviel de vorige keer wel dik prima dus wordt waarschijnlijk weer een last-minuteje. Lekker om de hoek bij het RER station en voor 3 euro op en neer in die vage Alstom-units
Orlando heeft een maat geregeld. Pop Century Resort is alles wat ik weet
Voor Parijs nog niks maar ik heb een abo. L'Elysee Val D'Europe beviel de vorige keer wel dik prima dus wordt waarschijnlijk weer een last-minuteje. Lekker om de hoek bij het RER station en voor 3 euro op en neer in die vage Alstom-units
Orlando heeft een maat geregeld. Pop Century Resort is alles wat ik weet
Naar aanleiding van discussies in het vorige topic over te weinig paaltjes in Zeist en geen 40% korting omdat je dan opnieuw moet inchecken... Zou het niet iets zijn om in en uit te kunnen checken op de telefoon? Gewoon aangeven ik reis vandaag vanaf Vroomshoop naar Roodeschool en stap in op tijdstip X.
Het 'over checken' in Zwolle duurt erg lang, er staan maar 3*2 paaltjes bij spoor 15/16. Die paaltjes van Arriva zijn dan ook nog zo traag als dikke stront in een trechter
Ik moet nog even knipperen met m'n ogen omdat het zo vroeg is, maar ik zie op Rotterdam Centraal ov-chippaaltjes op een paar perrons staan met "overstappen" lichtbakken erboven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Kennelijk wel creatieve TRDL want de IC Rotterdam - Groningen die 15 min eerder was vertrokken dan mijn IC Rotterdam - Utrecht werd voor het perron gehouden en wij mochten door (met +6), vermoedelijk is die trein later opgeheven want ik zie hem niet meer in de planner
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op woensdag 24 september 2014 06:15 schreef _serial_ het volgende: Ik moet nog even knipperen met m'n ogen omdat het zo vroeg is, maar ik zie op Rotterdam Centraal ov-chippaaltjes op een paar perrons staan met "overstappen" lichtbakken erboven.
Die paaltjes staan daar vanwege reizigers die hun weg vervolgen met Thalys of de Benelux.
ja rolkoffers ook en vouwfietsen en dikke wijven en stinkende mensen en kwebbelkutten en ringtones en domme conducteurs en ALLES ALLES ALLES RARAAAAAAAAAAAAAAAHHHH
Op woensdag 24 september 2014 11:15 schreef Dr_Flash het volgende: ja rolkoffers ook en vouwfietsen en dikke wijven en stinkende mensen en kwebbelkutten en ringtones en domme conducteurs en ALLES ALLES ALLES RARAAAAAAAAAAAAAAAHHHH
Wat te denken van mensen die een kwijlende aangelijnde Brutus meenemen?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Roosendaal-Breda ligt er ook uit. Schijnt flink geonweerd te hebben daar dus er zal wel wat elektronica gefrituurd zijn.
Iets heel anders; een overstap op Den Haag Centraal van spoor 1/2 naar het busplatform in 4 minuten, is dat te doen?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 24 september 2014 16:05 schreef JDude het volgende: Roosendaal-Breda ligt er ook uit. Schijnt flink geonweerd te hebben daar dus er zal wel wat elektronica gefrituurd zijn.
Iets heel anders; een overstap op Den Haag Centraal van spoor 1/2 naar het busplatform in 4 minuten, is dat te doen?
Op woensdag 24 september 2014 16:31 schreef Yreal het volgende: Achja, honden. Zolang ze braaf rustig onder een stoel gaan liggen en men er niet allergisch voor is zie ik het probleem niet zo.
Ik laat mn hond echt niet op die ranzige vloer liggen hoor Kan ik bij thuis komst al die bagger uit zn vacht wassen. Als ze zorgen voor schone treinen en honden gratis mee mogen ga ik daar nog eens over denken.
Ik laat mn hond echt niet op die ranzige vloer liggen hoor Kan ik bij thuis komst al die bagger uit zn vacht wassen. Als ze zorgen voor schone treinen en honden gratis mee mogen ga ik daar nog eens over denken.
Ah, ik ben niet de enige die wifi in de trein niet fatsoenlijk kan gebruiken de laatste tijd . Ik kan verbinden, maar als ik vervolgens een pagina wil laden, krijg ik een time-out .
KSC JUBILEUM topic "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine" #TeamHumbug Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
Op woensdag 24 september 2014 17:24 schreef MPG het volgende: Ah, ik ben niet de enige die wifi in de trein niet fatsoenlijk kan gebruiken de laatste tijd . Ik kan verbinden, maar als ik vervolgens een pagina wil laden, krijg ik een time-out .
Op woensdag 24 september 2014 17:24 schreef MPG het volgende: Ah, ik ben niet de enige die wifi in de trein niet fatsoenlijk kan gebruiken de laatste tijd . Ik kan verbinden, maar als ik vervolgens een pagina wil laden, krijg ik een time-out .
Ik krijg al een foutmelding na het accepteren van de voorwaarden tegenwoordig
Zijn er meer mensen die de upgrade TS2015 hebben gehad en de nieuwe treinen, maar niet de nieuwe routes? Alhoewel, ik heb wel de Class 801, maar weer niet de Acela of de ICE-TD..
Op woensdag 24 september 2014 19:30 schreef b2py het volgende: Zijn er meer mensen die de upgrade TS2015 hebben gehad en de nieuwe treinen, maar niet de nieuwe routes? Alhoewel, ik heb wel de Class 801, maar weer niet de Acela of de ICE-TD..
De nieuwe routes zijn niet inbegrepen bij de upgrade.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op woensdag 24 september 2014 19:30 schreef b2py het volgende: Zijn er meer mensen die de upgrade TS2015 hebben gehad en de nieuwe treinen, maar niet de nieuwe routes? Alhoewel, ik heb wel de Class 801, maar weer niet de Acela of de ICE-TD..
Trein naar Vlissingen vertrekt met +15 uit Amsterdam. Bij Lelylaan: "Omdat we vertraging hebben, moeten we de intercity naar Den Haag voor laten gaan".
Trein naar Vlissingen vertrekt met +20 uit Schiphol. Bij Leiden: "Omdat we vertraging hebben, rijdt deze trein niet verder dan Roosendaal".
Trein naar Roosendaal vertrekt met +25 uit Delft: "Omdat we vertraging hebben, moeten we de intercity naar Brussel voor laten gaan".
Trein naar Roosendaal vertrekt met +30 uit Rotterdam: "Omdat we vertraging hebben, rijdt deze trein niet verder dan Dordrecht".
Punctualiteit 100% natuurlijk, want een geschrapte trein != vertraagde trein.
Trein naar Vlissingen vertrekt met +15 uit Amsterdam. Bij Lelylaan: "Omdat we vertraging hebben, moeten we de intercity naar Den Haag voor laten gaan".
Trein naar Vlissingen vertrekt met +20 uit Schiphol. Bij Leiden: "Omdat we vertraging hebben, rijdt deze trein niet verder dan Roosendaal".
Trein naar Roosendaal vertrekt met +25 uit Delft: "Omdat we vertraging hebben, moeten we de intercity naar Brussel voor laten gaan".
Trein naar Roosendaal vertrekt met +30 uit Rotterdam: "Omdat we vertraging hebben, rijdt deze trein niet verder dan Dordrecht".
Punctualiteit 100% natuurlijk, want een geschrapte trein != vertraagde trein.
Volgens mij werken de statistieken niet helemaal zo...
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik kan me voorstellen dat je een trein die 12 minuten keertijd op het eindpunt heeft niet door laat rijden met +30. Dan vertrekt de tegentrein namelijk ook met minimaal +20 namelijk. Maar keren in Goes kan dan wel, in plaats van opheffen vanaf Dordrecht... (tenzij je daarmee door niet te stoppen op tijd in Vlissingen kunt zijn voor de kering, dan is daar wat voor te zeggen, zeker als de volgende trein erachter zit).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 24 september 2014 19:30 schreef b2py het volgende: Zijn er meer mensen die de upgrade TS2015 hebben gehad en de nieuwe treinen, maar niet de nieuwe routes? Alhoewel, ik heb wel de Class 801, maar weer niet de Acela of de ICE-TD..
Een trein die onderweg was van Almere naar Zwolle is woensdagavond stilgezet bij station Lelystad, omdat een groep jongeren vernielingen pleegde. Het ging om studenten uit Delft die onderweg waren naar Groningen.
Volgens de politie is de trein stilgezet op verzoek van de conducteur. Agenten probeerden te achterhalen wie van de groep de vernielingen hadden gepleegd. In eerste instantie werden vier verdachten aangehouden. Nadat hun gegevens zijn genoteerd mochten ze weer verder reizen.
Alle passagiers, dus ook de groep studenten, zijn overgestapt in een andere trein en konden hun reis vervolgen.
Op woensdag 24 september 2014 21:25 schreef dennistd het volgende: Ik kan me voorstellen dat je een trein die 12 minuten keertijd op het eindpunt heeft niet door laat rijden met +30. Dan vertrekt de tegentrein namelijk ook met minimaal +20 namelijk. Maar keren in Goes kan dan wel, in plaats van opheffen vanaf Dordrecht... (tenzij je daarmee door niet te stoppen op tijd in Vlissingen kunt zijn voor de kering, dan is daar wat voor te zeggen, zeker als de volgende trein erachter zit).
Daarnaast krijg je volgens mij problemen met andere opvolgende treinen die automatisch ook vertraging krijgen...
Een trein die onderweg was van Almere naar Zwolle is woensdagavond stilgezet bij station Lelystad, omdat een groep jongeren vernielingen pleegde. Het ging om studenten uit Delft die onderweg waren naar Groningen.
Volgens de politie is de trein stilgezet op verzoek van de conducteur. Agenten probeerden te achterhalen wie van de groep de vernielingen hadden gepleegd. In eerste instantie werden vier verdachten aangehouden. Nadat hun gegevens zijn genoteerd mochten ze weer verder reizen.
Alle passagiers, dus ook de groep studenten, zijn overgestapt in een andere trein en konden hun reis vervolgen.
Een trein die onderweg was van Almere naar Zwolle is woensdagavond stilgezet bij station Lelystad, omdat een groep jongeren vernielingen pleegde. Het ging om studenten uit Delft die onderweg waren naar Groningen.
Volgens de politie is de trein stilgezet op verzoek van de conducteur. Agenten probeerden te achterhalen wie van de groep de vernielingen hadden gepleegd. In eerste instantie werden vier verdachten aangehouden. Nadat hun gegevens zijn genoteerd mochten ze weer verder reizen.
Alle passagiers, dus ook de groep studenten, zijn overgestapt in een andere trein en konden hun reis vervolgen.
Tuurlijk weer Delftenaren . Sneu volk met hun alfamannetjes-compensatiegedrag
Ik moet ineens weer denken aan het groepje Delftenaren dat hier in Wageningen kwam meedoen aan grondboor wedstrijden, in jaquet. Die vinden zichzelf ook maar al te grappig. Toen hebben we maar een halve pallet stoepbandjes rond hun busje gestapeld Vonden de heren niet zo leuk
Op woensdag 24 september 2014 23:03 schreef Yreal het volgende: Kleine dingetjes weer... Vanaf sloterdijk om 22.25 een ic naar Leeuwarden. Behalve op woensdag
Op woensdag 24 september 2014 23:03 schreef Yreal het volgende: Kleine dingetjes weer... Vanaf sloterdijk om 22.25 een ic naar Leeuwarden. Behalve op woensdag
wat is er dan op woensdag dat dat niet kan?
vast een onderhoudsvenster. "Voor het geval we dan willen gaan knutselen kun je maar beter wat treinen opheffen toch? "