Neehee. Ik drag&drop al jaren mapjes met muziek naar iTunes om te in te laden. Je kan blijkbaar ook een map copy (appeltje-c) en pasten (appeltje-v) in iTunes. Dat scheelt 2 seconden per map. Dus.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:33 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dus ipv mapjes, sleep je mapjes
quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:44 schreef Tchock het volgende:
Yorke godverdommeZijn beste album sinds OK Computer?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anders luister ik 'm volgende week wel.
Nee, dat niet. Maar wel erg goed.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Zijn beste album sinds OK Computer?
Anders luister ik 'm volgende week wel.
Tof hè?quote:
Mag ik track voor track-commentaar?quote:
Truth Ray is pure hypnose: "Don't let go, don't let go"quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tof hè?Oprecht een van de beste nummers die hij de afgelopen tien jaar heeft gemaakt.
[..]
Mag ik track voor track-commentaar?
Dat vind ik tot nu toe de zwakste van de plaat. Enigszins... Saai.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Samenvatting tot dusverre: voelt als een warm bad met een hele doos badzout voor ritmische explosies.
Het knallende There is No Ice (For My Drink) is ook weer zo'n heerlijke opvolging van Truth Rays fuzziness.
Dat zegt niet zoveel, want 't is kwalitatief gewoon weer bizar. Yorke fuckin' did it again, dat durf ik wel te zeggen na één luisterbeurt. Nows Grows Some heerlijke afsluiter ook.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat vind ik tot nu toe de zwakste van de plaat.
Jep.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:24 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel, want 't is kwalitatief gewoon weer bizar. Yorke fuckin' did it again, dat durf ik wel te zeggen na één luisterbeurt.
quote:A record born of silver darkness, pressed onto heavyweight 180g white vinyl completed with undersize 75mm centre labels, housed within heavy white board inner and outer sleeves.
These are printed with a metallic silver laminate then multi-tone black and a striking neon green; the whole is enclosed in a bespoke anti-static shield bag - a metallised laminated material usually used by the electronics industry for protecting components from electrostatic interference. The bag is printed with neon green on both sides, and has a resealable grip closure.
Tof.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jep.Nu wachten tot mijn pakje er is
![]()
[..]
Ik denk het niet. Ze zijn net een paar weken aan het opnemen, dan is dit jaar wel heel krap.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:28 schreef Moody het volgende:
Komt er nog een Radiohead album dit jaar eigenlijk
Ik gok eind 2015quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:28 schreef Moody het volgende:
Komt er nog een Radiohead album dit jaar eigenlijk
Ik mik op februari/maart.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Ze zijn net een paar weken aan het opnemen, dan is dit jaar wel heel krap.
In de jaren '60 konden ze een klassieker opnemen en afmixen in een weekend. What happened?quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Ze zijn net een paar weken aan het opnemen, dan is dit jaar wel heel krap.
Tof, Moods. Doet me denken aan die cover van Peace. Zowel qua stijl als qua toonsoort.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:00 schreef Moody het volgende:
Prachtige ode aan Jason Molina
En knalt met stip de lijst van beste nummers van 2014 in
Ik kan niet lezen. Maar in elk geval was opnemen toen een super makkelijk proces vergeleken met nu.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:32 schreef Moody het volgende:
[..]
In de jaren '60 konden ze een klassieker opnemen en afmixen in een weekend. What happened?
"Fraai" slaat op kwaliteit van de nummers, niet op de hoeveelheid productiemeuk die je er overheen smeert toch?quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan niet lezen. Maar in elk geval was opnemen toen een super makkelijk proces vergeleken met nu.
Met vier instrumenten op een multitrack spelen en een beetje aan de treble draaien was toen een plaat maken.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:35 schreef Moody het volgende:
[..]
"Fraai" slaat op kwaliteit van de nummers, niet op de hoeveelheid productiemeuk die je er overheen smeert toch?
Ik houd er van. Paar keer spelen en beste take pakken. Tegenwoordig hoor je geen oneffenheden meer op albums. Iedereen strijkt haar zwaktes glad.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Met vier instrumenten op een multitrack spelen en een beetje aan de treble draaien was toen een plaat maken.Liedjes van twee minuten, allemaal in dezelfde stijl, nauwelijks mastering, ik weet het wel.
Ongetwijfeld heel veel. Hoeft het met bijna niemand te delen en vangt 6 dollar per download (wat weinig genoeg is dat waarschijnlijk hele volksstammen het legaal gaan downloaden).quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:39 schreef Maxerazzi het volgende:
Ben overigens benieuwd hoeveel Yorke hier nu weer op gaat verdienen.
Laten we zeggen dat hij minimaal 3 dollar per download pakt (vast nog een deel naar Nigel en Stanley en een stukje voor dat bundle). Binnen 24 uur wel weer een tonnetje of watquote:Op vrijdag 26 september 2014 21:39 schreef Maxerazzi het volgende:
Ben overigens benieuwd hoeveel Yorke hier nu weer op gaat verdienen.
Ik heb dat helemaal gemist omdat ik een download kreeg bij bestellen, maar wat is nou precies het verschil tussen dit en een normale betaalmuur?quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:47 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind 't overigens wel prijzenswaardig dat Yorke en Godrich na hun kritiek op streamdiensten etc. ook daadwerkelijk met een alternatief komen.
Weet ik veel. Boeiend.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb dat helemaal gemist omdat ik een download kreeg bij bestellen, maar wat is nou precies het verschil tussen dit en een normale betaalmuur?
Ah.quote:
Geen iTunes/Beatport/Bandcamp/Spotify of wat dan ook nodig om je bestanden te hosten. Dat is inderdaad tof.quote:Enabling those people who make either music, video or any other kind of digital content to sell it themselves. Bypassing the self elected gate-keepers. If it works anyone can do this exactly as we have done. The torrent mechanism does not require any server uploading or hosting costs or ‘cloud’ malarkey. It's a self-contained embeddable shop front.
Dank voor het opzoeken, dan kan ik ook nog een beetje gefundeerd Yorkisme prediken.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah.
[..]
Geen iTunes/Beatport/Bandcamp/Spotify of wat dan ook nodig om je bestanden te hosten. Dat is inderdaad tof.
Of je het met hem eens bent of niet, maar het zou nogal hypocriet zijn als je eerst predikt dat iTunes en Spotify het kwaad zijn omdat ze het geld wegsluizen van de mensen die de muziek maken, om dan je album aan te bieden op een site die zo veel bandbreedte gebruikt dat geen kleine band dat ooit kan betalen. Dan is dit een oplossing. Nogmaals, los van of je het met zijn originele stelling eens bent.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:53 schreef Moody het volgende:
Hij gebruikt torrent om zijn album te verkopen. Ik snap het toffe niet zo.
Er zit niemand tussen die een commissie krijgt en al het geld gaat rechtstreeks naar hem
Hij noemt Bandcamp niet specifiek hoor, dat deed ik.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:54 schreef On het volgende:
Wat is het verschil met bandcamp dan? Hij doet alsof dat torrenten tegen betaling zo vernieuwend is.
Oh nee, vind 'm wel mooi. Lijkt erg op artwork uit oudere Radiohead-albums. Ik denk óf de krant van TKOL of het boekje bij Amnesiac. Te lui om op te zoeken nu.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:52 schreef Maxerazzi het volgende:
Overigens vind ik de cover wel behoorlijk lelijk. Dat gifgroene trek ik niet; ziet eruit als een ongelukje op Paint.
Ik zag niet eens dat jij het er al over had. Ik lees net zijn statement over die 'nieuwe manier van geld verdienen zonder tussenkomst van derden', waardoor ik ook gelijk aan bandcamp dacht.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij noemt Bandcamp niet specifiek hoor, dat deed ik.
Inderdaadquote:Op vrijdag 26 september 2014 21:52 schreef Maxerazzi het volgende:
Overigens vind ik de cover wel behoorlijk lelijk. Dat gifgroene trek ik niet; ziet eruit als een ongelukje op Paint.
iTunes hebben Apple, maar ook artiesten stinkend rijk gemaakt. Er is nog nooit zoveel muziek verkocht als in de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Of je het met hem eens bent of niet, maar het zou nogal hypocriet zijn als je eerst predikt dat iTunes en Spotify het kwaad zijn omdat ze het geld wegsluizen van de mensen die de muziek maken, om dan je album aan te bieden op een site die zo veel bandbreedte gebruikt dat geen kleine band dat ooit kan betalen. Dan is dit een oplossing. Nogmaals, los van of je het met zijn originele stelling eens bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |