abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144939635
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:56 schreef Moody het volgende:

[..]

iTunes hebben Apple, maar ook artiesten stinkend rijk gemaakt. Er is nog nooit zoveel muziek verkocht als in de afgelopen jaren.
Nee, dat is niet waar. Muziekverkoop daalt, zowel in omzet als in absolute getallen. En iTunes pakt volgens sommigen - en daar ben ik het helemaal mee eens - een absurd aandeel van de artiesten. Alleen je moet wel, want als je je muziek niet verkoopt aan Apple mis je een markt die je verder niet kan bereiken. Zeker als Apple dan ook nog albums aan mensen op gaat dringen. :P
pi_144939718
Over, Apple gesproken, even snel bruggetje naar die belachelijke pseudo-foto als cover van de nieuwe U2:

pi_144939749
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:59 schreef Maxerazzi het volgende:
Over, Apple gesproken, even snel bruggetje naar die belachelijke pseudo-foto als cover van de nieuwe U2:

[ afbeelding ]
Ik moest hardop lachen. Is dit echt?
pi_144939760
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:59 schreef Maxerazzi het volgende:

[ afbeelding ]
...
pi_144939777
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik moest hardop lachen. Is dit echt?
http://pitchfork.com/news(...)hysical-album-cover/
pi_144939801
quote:
"We've always been about community in U2, about family and friends," Bono said. "Songs Of Innocence is the most intimate album we've ever made. With this record we were looking for the raw, naked and personal, to strip everything back." He added that the cover reflects the themes of the album, "how holding on to your own innocence is a lot harder than holding on to someone else's."
pi_144939806
Dan was die digitale hoes nog dertig keer beter :')

pi_144939885
Is dat album eigenlijk wat, van U2?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_144939896
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Muziekverkoop daalt, zowel in omzet als in absolute getallen. En iTunes pakt volgens sommigen - en daar ben ik het helemaal mee eens - een absurd aandeel van de artiesten. Alleen je moet wel, want als je je muziek niet verkoopt aan Apple mis je een markt die je verder niet kan bereiken. Zeker als Apple dan ook nog albums aan mensen op gaat dringen. :P
Afgezien van dat alles. Als je net rond kan komen terwijl je je passie uitvoert (muziek maken) is het toch prima? Dat niet iedereen multi-miljonair wordt met muziek maken ligt echt niet aan Apple of de muziekindustrie.

Als de muziek die je maakt goed is, moet je toch ¤2000,- per maand kunnen verdienen. Anders ben je echt een flierefluiter :')
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  vrijdag 26 september 2014 @ 22:04:57 #260
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_144939954
Spijtig als de discussie van Radiohead naar U2 gaat..
pi_144939984
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:04 schreef BoerBert het volgende:
Ik kan hem gratis downloaden, ik blijf wel een Nederlander.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_144940093
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:04 schreef BoerBert het volgende:
De U2 van de jaren '80 was minstens zo goed als de Radiohead van de jaren '90.
Kom maar op :D
'13 |
'14
  vrijdag 26 september 2014 @ 22:09:37 #263
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_144940130
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:08 schreef Moody het volgende:

[..]

De U2 van de jaren '80 was minstens zo goed als de Radiohead van de jaren '90.
Kom maar op :D
Ik ben het er niet mee eens, maar ik verklaar je ook niet voor gek :P.
pi_144940143
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:03 schreef Moody het volgende:

[..]

Afgezien van dat alles. Als je net rond kan komen terwijl je je passie uitvoert (muziek maken) is het toch prima? Dat niet iedereen multi-miljonair wordt ligt echt niet aan Apple of de muziekindustrie.
Dit vind ik flauw, Moody. Het gaat er toch niet om dat iedereen miljonair moet worden? Natuurlijk niet. Het gaat er om dat als je vroeger op kleine schaal muziek verkocht (en het gaat voornamelijk om kleine artiesten), je daar een redelijk bedrag aan overhield. Apple en Spotify knijpen de markt uit als een spons, waardoor de opbrengst voor muzikanten ver daalt. Wat kost(te) een album, zo'n ¤20? Dat betekent dat je (à $0,007 per stream voor de muzikanten) meer dan 3.600 streams nodig hebt om de opbrengst van één album te evenaren. Het is volstrekt onmogelijk om een serieus bedrag te verdienen aan een band als Spotify behalve voor een relatief erg kleine groep grote artiesten.

Muziek maken wordt gewoon niet meer rendabel, en daar werken bedrijven als Spotify en Apple aan mee. Niet dat ik zeg dat iedereen een fortuin moet verdienen, maar muzikanten zijn net zo goed werknemers en kunstenaars als ieder ander en verdienen loon naar werk.
pi_144940153
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:09 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Ik ben het er niet mee eens, maar ik verklaar je ook niet voor gek :P.
Dit.
pi_144940351
Ah, leuk plaatje er bij. Om het minimumloon te verdienen moet een artiest verkopen:

Dit is bizar. En het heeft niets te maken met "elke artiest moet miljonair zijn".
pi_144940416
Goudmijntje, hoor, Spotify.
pi_144940464
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit vind ik flauw, Moody. Het gaat er toch niet om dat iedereen miljonair moet worden? Natuurlijk niet. Het gaat er om dat als je vroeger op kleine schaal muziek verkocht (en het gaat voornamelijk om kleine artiesten), je daar een redelijk bedrag aan overhield. Apple en Spotify knijpen de markt uit als een spons, waardoor de opbrengst voor muzikanten ver daalt. Wat kost(te) een album, zo'n ¤20? Dat betekent dat je (à $0,007 per stream voor de muzikanten) meer dan 3.600 streams nodig hebt om de opbrengst van één album te evenaren. Het is volstrekt onmogelijk om een serieus bedrag te verdienen aan een band als Spotify behalve voor een relatief erg kleine groep grote artiesten.
In deze context heb je wel gelijk hoor, maar als muziekliefhebber (zoals Yorke waarschijnlijk ook is) is dit gewoon een veel betere tijd.

Je hebt zoveel meer muziek binnen handbereik. Je leert veel meer nieuwe bands kennen dan vroeger en gaat (in mijn geval) veel vaker naar een concert van een artiest die je zonder streaming/iTunes/torrent/Soulseek nooit had leren kennen. Dat zijn juist de artiesten die het moeten hebben van inkomsten via gigs.

Het is gewoon een andere tijd. Je moet het anders/slimmer aanpakken om van je hobby je beroep te maken. Maar als je goed bent, heb je net zoveel kans om er van te kunnen leven dan vroeger. Daar ben ik van overtuigd.
'13 |
'14
pi_144940474
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:15 schreef Maxerazzi het volgende:
Goudmijntje, hoor, Spotify.
Ik had een leuk artikel van een indie-artiest die precies uitwerkte wat hij overhield aan duizenden spotify-plays (nog geen vijf dollar per maand), maar die kan ik niet terug vinden. :{
pi_144940481
Ik vind het idee van Yorke wel vet om het via Torrent te doen, maar net als bij In Rainbows is het eigenlijk alleen rendabel voor grote bands.
quote:
If it works well it could be an effective way of handing some control of internet commerce back to people who are creating the work.

Enabling those people who make either music, video or any other kind of digital content to sell it themselves.

Bypassing the self elected gate-keepers.

If it works anyone can do this exactly as we have done.
Ja, iedereen kan een torrent starten, misschien ook zo'n bedrag er voor hangen... En dan? Dan kopen drie vrienden het. Wat is dan inderdaad het verschil met bijv. Bandcamp? Vrijwel niets.

quote:
The torrent mechanism does not require any server uploading or hosting costs or 'cloud' malarkey.

It's a self-contained embeddable shop front...
Moet natuurlijk wel eerst seeden :P
pi_144940586
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik had een leuk artikel van een indie-artiest die precies uitwerkte wat hij overhield aan duizenden spotify-plays (nog geen vijf dollar per maand), maar die kan ik niet terug vinden. :{
Dat zeg ik.

Die artiest zou bijv. 30 jaar geleden onmogelijk bekend zijn geworden en bordenwasser geworden zijn, maar wordt nu wel in duizenden huiskamers beluisterd. Dat is echt een hele dikke winst toch?
'13 |
'14
pi_144940625
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:19 schreef Moody het volgende:

[..]

Dat zeg ik.

Die artiest zou bijv. 30 jaar geleden onmogelijk bekend zijn geworden en bordenwasser geworden zijn, maar wordt nu wel in duizenden huiskamers beluisterd. Dat is echt een hele dikke winst toch?
Als je er geen reet mee verdiend sta je toch nog steeds borden te wassen?

Dat is het probleem; muziek heeft niet echt waarde meer (gaat naar nul toe; iedereen verwacht dat muziek gratis beschikbaar is). Niet iedereen heeft de mogelijkheid om te touren. Moet die artiest dan niet worden betaald voor wat hij maakt, zoals een kunstenaar met zijn schilderij?
pi_144940795
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:20 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Dat is het probleem; muziek heeft niet echt waarde meer (gaat naar nul toe; iedereen verwacht dat muziek gratis beschikbaar is). Niet iedereen heeft de mogelijkheid om te touren. Moet die artiest dan niet worden betaald voor wat hij maakt, zoals een kunstenaar met zijn schilderij?
Helemaal mee eens. Leuk dat je gehoord wordt, maar een muzikant is geen goed doel. :P
pi_144940832
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:20 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Als je het slim aanpakt dus niet. Als duizenden mensen graag naar je luisteren en je wellicht tienduizenden Facebook-likers hebt, kun je manieren verzinnen om geld te verdienen. Het vereist gewoon een andere manier van denken. Er zijn zoveel kleine indie artiesten die al jaren muziek maken, er een baan naast hebben en niet doodongelukkig zijn toch? Aan ons om te genieten van hun muziek. Laten we niet doen dat muzikanten die niet constant bezig zijn met hun kunstje zielig zijn.
'13 |
'14
pi_144940909
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:24 schreef Moody het volgende:

[..]

Als je het slim aanpakt dus niet. Als duizenden mensen graag naar je luisteren en je wellicht tienduizenden Facebook-likers hebt, kun je manieren verzinnen om geld te verdienen. Het vereist gewoon een andere manier van denken. Er zijn zoveel kleine indie artiesten die al jaren muziek maken, er een baan naast hebben en niet doodongelukkig zijn toch? Aan ons om te genieten van hun muziek.
Deze mentaliteit snap ik dus niet. Als je tegen iemand met een normale baan zegt dat hij het voortaan maar gratis moet doen en voor het geld iets anders er bij is dat heel raar, tenzij je beroep muzikant is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')