Van hut naar hut lopen hoeft niet duur te zijn. Als je lid bent van de NKBV (of ev DAV) krijg je korting op overnachtingen. Overnacht in het lager van een hut. Dat kost je meestal (mits lid van de NKBV) zo rond de eur 10,- pppn. Eet het bergsteigeressen en neem zelf thee/cup a soup/mars/snickers etc mee. Dan hoeft het niet duur te zijn en kan je s'avonds ook nog wel een biertje drinken. Als je alles in de hut koopt en in een kamer wil overnachten, dan kan het wel duur worden.quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:05 schreef bruinebeer het volgende:
Ik ben opzoek naar een leuk wandelgebied in augustus. Ik houd erg van bergen met bos en meertjes/ riviertjes, dus dat zou een pré zijn.
Verder wil ik zo'n 6 tot 10 dagen wandelen. Aan de ene kant lijkt het me heel tof om een trektocht te maken, alleen is dit in de bergen als je van hut naar hut moet lopen heel duur volgens mij, dus dagtochten maken kan ook.
Ik ben zelf heel erg fit, dus dit zal geen belemmering zijn. Qua wandelervaring ben ik niet superervaren, maar ik heb wel vaak op vakantie wandelingen door de bergen gemaakt, dus ik weet wel een beetje wat ik kan verwachten. Met alpinisme heb ik geen ervaring.
Verder wil ik er met de trein/OV naar toe kunnen in zeg maximaal 1,5 dag. Dus ik dacht aan Duitsland/Frankrijk/Oostenrijk, maar is anders kan natuurlijk ook
Heeft iemand hier een goede tip voor of zelf hele mooie ervaringen
Begin eens rustig met inlopen, let op afstand en niet op tempo. Bouw je tempo rustig op. Gun je benen ook even de tijd om aan de correctie van de zooltjes te wennen.quote:Op zondag 17 mei 2015 01:49 schreef CherryLips het volgende:
Even een kickje, want ik vroeg me af of er hier mensen zijn die deze n00b kunnen helpen. Omdat ik graag weer wat meer wil gaan wandelen heb ik onlangs wandelschoenen aangeschaft. Maar als ik daar op loop en een beetje fatsoenlijk tempo haal, krijg ik enorme last van de schenen van m'n linkerbeen. Ik heb al meerdere zooltjes geprobeerd, zonder succes. Ik lees op internet verhalen over shin splints, maar dan vooral bij hardlopen (en dat doe ik zeker niet). Als ik stilsta of stop is de pijn ook weer vrijwel meteen weg, en op een zachte ondergrond is het ook minder. Ik kan gewoon m'n linkervoet amper optillen, laat staan netjes afwikkelen en ik verrek na 500 meter al van de pijn. Zijn er soms oefeningen waardoor ik die spieren kan oprekken of voorverwarmen? Ik heb het stom genoeg alleen met die peperdure kloteschoenen en niet op de goedkope krengen die ik anders draag en waar ik doodleuk op doorkachel. Denk ik eens fatsoenlijk schoeisel te kopen en dan kan ik er niet op lopenschaam me dood aangezien ik ze grotendeels voor m'n verjaardag heb gehad en m'n ouders nu vragen waarom ik die nieuwe schoenen niet draag. Ik had ze laatst aan naar de dierentuin en toen had ik nergens last van, maar toen ik er drie dagen later mee ging wandelen strompelde ik na 2 km half jankend weer door de voordeur naar binnen.
waren dat willekeurige zooltjes uit de winkel of ben je naar een podoloog geweest?quote:Op zondag 17 mei 2015 01:49 schreef CherryLips het volgende:
Even een kickje, want ik vroeg me af of er hier mensen zijn die deze n00b kunnen helpen. Omdat ik graag weer wat meer wil gaan wandelen heb ik onlangs wandelschoenen aangeschaft. Maar als ik daar op loop en een beetje fatsoenlijk tempo haal, krijg ik enorme last van de schenen van m'n linkerbeen. Ik heb al meerdere zooltjes geprobeerd, zonder succes.
quote:Op zondag 17 mei 2015 08:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Begin eens rustig met inlopen, let op afstand en niet op tempo. Bouw je tempo rustig op. Gun je benen ook even de tijd om aan de correctie van de zooltjes te wennen.
Het zijn zooltjes die ik in al m'n schoenen draag, zonder de zooltjes kreeg ik weer last van m'n rugquote:Op zondag 17 mei 2015 09:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
waren dat willekeurige zooltjes uit de winkel of ben je naar een podoloog geweest?
ik weet niet of je hier nog wat aan hebt: http://www.wandeltraining.nl/shinsplints.htm
ik heb zelf pijn in mijn rechtervoet door zenuwbeklemming bij wandelen, maar de truc bij mij is regelmatig pauze te houden waarbij ik de druk van de voet afhaal (zitten of alleen steunen op hak). aangezien je wel kleine stukjes kan wandelen kan je misschien regelmatig stoppen voordat je jankt van pijn langzaam opbouwen.
Verder is niet elke (dure) schoen geschikt voor elke voet, ik heb er ook moeite mee om een goede te vinden omdat passen in de winkel geen goed vergelijking is met langdurig wandelen.
Mijn wandelsokken gaan idd gewoon mee de was in. 40 en 60 graden. Alleen niet in de droger doenquote:Op zondag 17 mei 2015 17:12 schreef CherryLips het volgende:
Nou, ging vandaag al een stuk beterKleinere stapjes, normaal tempo en niet meteen gaan 'rennen' (omdat ik van nature nogal traag ben voor mijn gevoel, vergeleken met vriendinnen, wil ik altijd snel lopen). En... geen last van m'n schenen! Vooral op een zachtere ondergrond in het bos ging het beter. Dus nu kan ik aan m'n algehele conditie gaan werken want die is van de winter naar een dieptepunt gezakt geloof ik
Kreeg nu wel een beetje kramp aan de zijkanten van m'n voeten en onder m'n hiel, maar ik krepeerde niet van de pijn, dus daar valt nog wat aan te doen denk ik.
Nog een vraag: ik heb wandelsokken, geweldige dingen, maar ik had gelezen dat je ze niet elke keer moet wassen. Maar soms moeten ze eraan geloven en ik vroeg me af hoe ik ze het beste kan wassen? Gewoon met de rest mee op 40 graden of liever een handwasje?
Die heb ik niet dus dat scheeltquote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn wandelsokken gaan idd gewoon mee de was in. 40 en 60 graden. Alleen niet in de droger doen
Ik wandel best vaak met mn edge, en als je m 's avonds gewoon kunt opladen (paar keer moet lukken vanuit de powerbank?) dan kan je t daarmee doen. Misschien de opname interval op 1x per minuut ofzo, ipv elke seconde? dat scheelt al fiks. verder scherm en achtergrondverlichting en alles wat stroom verbruikt uit.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:07 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, afgelopen vrijdag een paar Meindl's gekocht. Nu komt de vakantie naar Schotland toch dichterbij. Vorige week kreeg ik ook een Exped Syn UL 7 LW binnen.
Het gaat, zoals het er nu naar uit ziet, toch echt de sky trail worden. Zin in!
Wat mij wel tof lijkt is om deze wandeling te loggen met GPS. Ik heb vanuit het wielrennen een garmin edge 800, deze is alleen niet geschikt om zo lang te loggen omdat de accu daarvan niet meegaat. Ik kan natuurlijk een powerbank meenemen, maar ook dan denk ik niet dat ik het zal halen.
Is het realistisch om het te kunnen loggen?
Je kan het scherm niet uitzetten toch? Ik kan iig proberen hoe ver ik kom.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik wandel best vaak met mn edge, en als je m 's avonds gewoon kunt opladen (paar keer moet lukken vanuit de powerbank?) dan kan je t daarmee doen. Misschien de opname interval op 1x per minuut ofzo, ipv elke seconde? dat scheelt al fiks. verder scherm en achtergrondverlichting en alles wat stroom verbruikt uit.
Desnoods heb ik hier ook nog wel een gps op AA batterijen voor je te leen. Die zijn ook in de kleine dorpjes in Schotland vast wel te verkrijgenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je kan het scherm niet uitzetten toch? Ik kan iig proberen hoe ver ik kom.
Ik heb het evengoed erg leuk gehad, alleen (te) kortquote:
Schitterend, subarctisch plateauquote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:26 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ga duimen voor je dat het idd snel beter gaat zodat je volgende tocht niet in gevaar komt.
Glenshee is mooi he
Wij hebben het afgelopen jaar wel als laatste gedaan en het viel me niet tegen eigenlijk, maar je hebt wel gelijk jaquote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Schitterend, subarctisch plateau. Alleen je moet dat wel aan het begin doen van je reis als je ook naar het noord-westen gaat, aangezien het anders wat mager afsteekt bij het ruigere noordwesten. Daarom reis ik meestal globaal van zuidoost naar noordwest en niet omgekeerd
Die meer afgeronde, grasachtige plateaus zoals in Glenshee zijn altijd erg mooi kwa wildlife. Red grouse, ptarmigan, golden plovers, red deer en ik heb nog nooit zoveel berg hazen gezien als daar! Schitterend om die door de sneeuwvelden zien huppelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |