abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:43:37 #126
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_151889191
Uiteindelijk ben ik voor Quecha's gegaan, een paar hoge en een paar lage. Tot nog toe een goede koop, zondag 11 en vandaag 12 kilometer mee gelopen en ze lopen prima! Ik ga er niet vanuit dat ze jaren meegaan, maar om mee te beginnen ben ik er toch erg blij mee.
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 21 april 2015 @ 13:15:18 #127
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_151890346
Kogel door de kerk, ik ga in Augustus (waarschijnlijk) het skye trail lopen, of een andere coole tocht in Schotland.

Nu spullen kopen :P Ik moet alles nog hebben qua kleding afgezien van een rugzak :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 23 april 2015 @ 12:45:32 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151954228
Voor de Schotland liefhebbers: Walkhighlands.co.uk heeft een interactieve kaart waarop je kunt bijhouden welke Munros je hebt beklommen.

Mijn kaartje: (Blauw = gedaan (101), rood = moet nog doen (181) )

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 28 april 2015 @ 10:53:56 #129
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_152090712
Heeft iemand hier de Mt Elbrus als eens beklommen toevallig?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_152102032
Ik ben opzoek naar een leuk wandelgebied in augustus. Ik houd erg van bergen met bos en meertjes/ riviertjes, dus dat zou een pré zijn.
Verder wil ik zo'n 6 tot 10 dagen wandelen. Aan de ene kant lijkt het me heel tof om een trektocht te maken, alleen is dit in de bergen als je van hut naar hut moet lopen heel duur volgens mij, dus dagtochten maken kan ook.
Ik ben zelf heel erg fit, dus dit zal geen belemmering zijn. Qua wandelervaring ben ik niet superervaren, maar ik heb wel vaak op vakantie wandelingen door de bergen gemaakt, dus ik weet wel een beetje wat ik kan verwachten. Met alpinisme heb ik geen ervaring.
Verder wil ik er met de trein/OV naar toe kunnen in zeg maximaal 1,5 dag. Dus ik dacht aan Duitsland/Frankrijk/Oostenrijk, maar is anders kan natuurlijk ook

Heeft iemand hier een goede tip voor of zelf hele mooie ervaringen
pi_152398460
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 19:05 schreef bruinebeer het volgende:
Ik ben opzoek naar een leuk wandelgebied in augustus. Ik houd erg van bergen met bos en meertjes/ riviertjes, dus dat zou een pré zijn.
Verder wil ik zo'n 6 tot 10 dagen wandelen. Aan de ene kant lijkt het me heel tof om een trektocht te maken, alleen is dit in de bergen als je van hut naar hut moet lopen heel duur volgens mij, dus dagtochten maken kan ook.
Ik ben zelf heel erg fit, dus dit zal geen belemmering zijn. Qua wandelervaring ben ik niet superervaren, maar ik heb wel vaak op vakantie wandelingen door de bergen gemaakt, dus ik weet wel een beetje wat ik kan verwachten. Met alpinisme heb ik geen ervaring.
Verder wil ik er met de trein/OV naar toe kunnen in zeg maximaal 1,5 dag. Dus ik dacht aan Duitsland/Frankrijk/Oostenrijk, maar is anders kan natuurlijk ook

Heeft iemand hier een goede tip voor of zelf hele mooie ervaringen
Van hut naar hut lopen hoeft niet duur te zijn. Als je lid bent van de NKBV (of ev DAV) krijg je korting op overnachtingen. Overnacht in het lager van een hut. Dat kost je meestal (mits lid van de NKBV) zo rond de eur 10,- pppn. Eet het bergsteigeressen en neem zelf thee/cup a soup/mars/snickers etc mee. Dan hoeft het niet duur te zijn en kan je s'avonds ook nog wel een biertje drinken. Als je alles in de hut koopt en in een kamer wil overnachten, dan kan het wel duur worden.

Qua gebied is het Rätikon gebied bij het dorpje Brand in Oostenrijk wel een aanrader. Hutten liggen niet ver van elkaar. De meeste overgangen naar de hutten zijn technisch niet al te moeilijk. Lees je wel goed in want er zijn natuurlijk wel lastige overgangen. Je kan met de trein tot Bludenz komen en vandaar verder met de bus.

Overigens is Oostenrijk sowieso wel redelijk goed bereikbaar per OV. Je moet wel even goed uitzoeken waar je een tocht wil beginnen, want natuurlijk is niet alles even goed bereikbaar, maar gemiddeld genomen valt het mee.
pi_152414527
Bedankt voor de tips. Dan ga ik nog wat verder kijken of ik toch niet een huttentocht kan maken. Hoog in de bergen is toch wel het allerleukst.
  zondag 17 mei 2015 @ 01:49:50 #133
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152667973
Even een kickje, want ik vroeg me af of er hier mensen zijn die deze n00b kunnen helpen. Omdat ik graag weer wat meer wil gaan wandelen heb ik onlangs wandelschoenen aangeschaft. Maar als ik daar op loop en een beetje fatsoenlijk tempo haal, krijg ik enorme last van de schenen van m'n linkerbeen. Ik heb al meerdere zooltjes geprobeerd, zonder succes. Ik lees op internet verhalen over shin splints, maar dan vooral bij hardlopen (en dat doe ik zeker niet). Als ik stilsta of stop is de pijn ook weer vrijwel meteen weg, en op een zachte ondergrond is het ook minder. Ik kan gewoon m'n linkervoet amper optillen, laat staan netjes afwikkelen en ik verrek na 500 meter al van de pijn. Zijn er soms oefeningen waardoor ik die spieren kan oprekken of voorverwarmen? Ik heb het stom genoeg alleen met die peperdure kloteschoenen en niet op de goedkope krengen die ik anders draag en waar ik doodleuk op doorkachel. Denk ik eens fatsoenlijk schoeisel te kopen en dan kan ik er niet op lopen :') schaam me dood aangezien ik ze grotendeels voor m'n verjaardag heb gehad en m'n ouders nu vragen waarom ik die nieuwe schoenen niet draag. Ik had ze laatst aan naar de dierentuin en toen had ik nergens last van, maar toen ik er drie dagen later mee ging wandelen strompelde ik na 2 km half jankend weer door de voordeur naar binnen.
Tap tap tap
pi_152669452
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:49 schreef CherryLips het volgende:
Even een kickje, want ik vroeg me af of er hier mensen zijn die deze n00b kunnen helpen. Omdat ik graag weer wat meer wil gaan wandelen heb ik onlangs wandelschoenen aangeschaft. Maar als ik daar op loop en een beetje fatsoenlijk tempo haal, krijg ik enorme last van de schenen van m'n linkerbeen. Ik heb al meerdere zooltjes geprobeerd, zonder succes. Ik lees op internet verhalen over shin splints, maar dan vooral bij hardlopen (en dat doe ik zeker niet). Als ik stilsta of stop is de pijn ook weer vrijwel meteen weg, en op een zachte ondergrond is het ook minder. Ik kan gewoon m'n linkervoet amper optillen, laat staan netjes afwikkelen en ik verrek na 500 meter al van de pijn. Zijn er soms oefeningen waardoor ik die spieren kan oprekken of voorverwarmen? Ik heb het stom genoeg alleen met die peperdure kloteschoenen en niet op de goedkope krengen die ik anders draag en waar ik doodleuk op doorkachel. Denk ik eens fatsoenlijk schoeisel te kopen en dan kan ik er niet op lopen :') schaam me dood aangezien ik ze grotendeels voor m'n verjaardag heb gehad en m'n ouders nu vragen waarom ik die nieuwe schoenen niet draag. Ik had ze laatst aan naar de dierentuin en toen had ik nergens last van, maar toen ik er drie dagen later mee ging wandelen strompelde ik na 2 km half jankend weer door de voordeur naar binnen.
Begin eens rustig met inlopen, let op afstand en niet op tempo. Bouw je tempo rustig op. Gun je benen ook even de tijd om aan de correctie van de zooltjes te wennen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_152670096
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:49 schreef CherryLips het volgende:
Even een kickje, want ik vroeg me af of er hier mensen zijn die deze n00b kunnen helpen. Omdat ik graag weer wat meer wil gaan wandelen heb ik onlangs wandelschoenen aangeschaft. Maar als ik daar op loop en een beetje fatsoenlijk tempo haal, krijg ik enorme last van de schenen van m'n linkerbeen. Ik heb al meerdere zooltjes geprobeerd, zonder succes.
waren dat willekeurige zooltjes uit de winkel of ben je naar een podoloog geweest?

ik weet niet of je hier nog wat aan hebt: http://www.wandeltraining.nl/shinsplints.htm

ik heb zelf pijn in mijn rechtervoet door zenuwbeklemming bij wandelen, maar de truc bij mij is regelmatig pauze te houden waarbij ik de druk van de voet afhaal (zitten of alleen steunen op hak). aangezien je wel kleine stukjes kan wandelen kan je misschien regelmatig stoppen voordat je jankt van pijn langzaam opbouwen.
Verder is niet elke (dure) schoen geschikt voor elke voet, ik heb er ook moeite mee om een goede te vinden omdat passen in de winkel geen goed vergelijking is met langdurig wandelen.
  zondag 17 mei 2015 @ 12:14:55 #136
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152673062
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 08:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Begin eens rustig met inlopen, let op afstand en niet op tempo. Bouw je tempo rustig op. Gun je benen ook even de tijd om aan de correctie van de zooltjes te wennen.
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 09:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

waren dat willekeurige zooltjes uit de winkel of ben je naar een podoloog geweest?

ik weet niet of je hier nog wat aan hebt: http://www.wandeltraining.nl/shinsplints.htm

ik heb zelf pijn in mijn rechtervoet door zenuwbeklemming bij wandelen, maar de truc bij mij is regelmatig pauze te houden waarbij ik de druk van de voet afhaal (zitten of alleen steunen op hak). aangezien je wel kleine stukjes kan wandelen kan je misschien regelmatig stoppen voordat je jankt van pijn langzaam opbouwen.
Verder is niet elke (dure) schoen geschikt voor elke voet, ik heb er ook moeite mee om een goede te vinden omdat passen in de winkel geen goed vergelijking is met langdurig wandelen.
Het zijn zooltjes die ik in al m'n schoenen draag, zonder de zooltjes kreeg ik weer last van m'n rug ;)
Ik zie op dit moment gewoon niet het voordeel van de dure en verantwoorde wandelschoenen tov m'n Skechers waar ik doodleuk 25 km op loop (verkeerde bordje gevolgd :') ) zonder ook maar zere voeten te krijgen. En dat snap ik gewoon niet.

En mijn 'fatsoenlijke wandeltempo' is tergend traag voor anderen, ik loop van mezelf niet zo snel. Het is alsof die schoenen me dwingen om anders te lopen. Ik heb vroeger al looples gehad zeg maar, dus ik loop netjes hakken-tenen, goed afwikkelen, maar het is alsof deze schoenen dat voorkomen en ik m'n tenen niet meer op kan tillen. Ik kan beter op slippers lopen dan op deze schoenen, dat kan niet helemaal de bedoeling zijn. Ik ga het zo weer proberen, als het droog blijft buiten, maar het ziet er niet uit zoals ik loop. Ik neem dan echt om de honderd meter even pauze en ben blij als ik een stoplicht tegenkom. Misschien dat ik beter een dunnere zool had kunnen nemen oid. Bij het passen zaten ze perfect, mocht er nog een stukje mee door het dorp lopen om te zien hoe het zat, mocht altijd terugkomen als ze ergens knelden dan zou hij ze zonder problemen aanpassen, maar de schoenen passen prima, vooral met wandelsokken erin, maar ik kan er niet op lopen :D
Tap tap tap
  zondag 17 mei 2015 @ 17:12:30 #137
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152683196
Nou, ging vandaag al een stuk beter :) Kleinere stapjes, normaal tempo en niet meteen gaan 'rennen' (omdat ik van nature nogal traag ben voor mijn gevoel, vergeleken met vriendinnen, wil ik altijd snel lopen). En... geen last van m'n schenen! Vooral op een zachtere ondergrond in het bos ging het beter. Dus nu kan ik aan m'n algehele conditie gaan werken want die is van de winter naar een dieptepunt gezakt geloof ik :') Kreeg nu wel een beetje kramp aan de zijkanten van m'n voeten en onder m'n hiel, maar ik krepeerde niet van de pijn, dus daar valt nog wat aan te doen denk ik.

Nog een vraag: ik heb wandelsokken, geweldige dingen, maar ik had gelezen dat je ze niet elke keer moet wassen. Maar soms moeten ze eraan geloven en ik vroeg me af hoe ik ze het beste kan wassen? Gewoon met de rest mee op 40 graden of liever een handwasje?
Tap tap tap
pi_152685644
Mijn wandelsokken zijn vrijwel allemaal van Falke en gaan gewoon met de was mee.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:07:52 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_152749790
Zo, afgelopen vrijdag een paar Meindl's gekocht. Nu komt de vakantie naar Schotland toch dichterbij. Vorige week kreeg ik ook een Exped Syn UL 7 LW binnen.

Het gaat, zoals het er nu naar uit ziet, toch echt de sky trail worden. Zin in!
Wat mij wel tof lijkt is om deze wandeling te loggen met GPS. Ik heb vanuit het wielrennen een garmin edge 800, deze is alleen niet geschikt om zo lang te loggen omdat de accu daarvan niet meegaat. Ik kan natuurlijk een powerbank meenemen, maar ook dan denk ik niet dat ik het zal halen.
Is het realistisch om het te kunnen loggen?
pi_152751325
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 17:12 schreef CherryLips het volgende:
Nou, ging vandaag al een stuk beter :) Kleinere stapjes, normaal tempo en niet meteen gaan 'rennen' (omdat ik van nature nogal traag ben voor mijn gevoel, vergeleken met vriendinnen, wil ik altijd snel lopen). En... geen last van m'n schenen! Vooral op een zachtere ondergrond in het bos ging het beter. Dus nu kan ik aan m'n algehele conditie gaan werken want die is van de winter naar een dieptepunt gezakt geloof ik :') Kreeg nu wel een beetje kramp aan de zijkanten van m'n voeten en onder m'n hiel, maar ik krepeerde niet van de pijn, dus daar valt nog wat aan te doen denk ik.

Nog een vraag: ik heb wandelsokken, geweldige dingen, maar ik had gelezen dat je ze niet elke keer moet wassen. Maar soms moeten ze eraan geloven en ik vroeg me af hoe ik ze het beste kan wassen? Gewoon met de rest mee op 40 graden of liever een handwasje?
Mijn wandelsokken gaan idd gewoon mee de was in. 40 en 60 graden. Alleen niet in de droger doen :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:28:52 #141
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152752460
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:52 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Mijn wandelsokken gaan idd gewoon mee de was in. 40 en 60 graden. Alleen niet in de droger doen :P
Die heb ik niet dus dat scheelt :P Bedankt :)
Tap tap tap
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:33:06 #142
130803 Gripper
Get a grip
pi_152752593
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:07 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, afgelopen vrijdag een paar Meindl's gekocht. Nu komt de vakantie naar Schotland toch dichterbij. Vorige week kreeg ik ook een Exped Syn UL 7 LW binnen.

Het gaat, zoals het er nu naar uit ziet, toch echt de sky trail worden. Zin in!
Wat mij wel tof lijkt is om deze wandeling te loggen met GPS. Ik heb vanuit het wielrennen een garmin edge 800, deze is alleen niet geschikt om zo lang te loggen omdat de accu daarvan niet meegaat. Ik kan natuurlijk een powerbank meenemen, maar ook dan denk ik niet dat ik het zal halen.
Is het realistisch om het te kunnen loggen?
Ik wandel best vaak met mn edge, en als je m 's avonds gewoon kunt opladen (paar keer moet lukken vanuit de powerbank?) dan kan je t daarmee doen. Misschien de opname interval op 1x per minuut ofzo, ipv elke seconde? dat scheelt al fiks. verder scherm en achtergrondverlichting en alles wat stroom verbruikt uit.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:43:01 #143
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_152752961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:33 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik wandel best vaak met mn edge, en als je m 's avonds gewoon kunt opladen (paar keer moet lukken vanuit de powerbank?) dan kan je t daarmee doen. Misschien de opname interval op 1x per minuut ofzo, ipv elke seconde? dat scheelt al fiks. verder scherm en achtergrondverlichting en alles wat stroom verbruikt uit.
Je kan het scherm niet uitzetten toch? Ik kan iig proberen hoe ver ik kom.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:46:23 #144
130803 Gripper
Get a grip
pi_152753108
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je kan het scherm niet uitzetten toch? Ik kan iig proberen hoe ver ik kom.
Desnoods heb ik hier ook nog wel een gps op AA batterijen voor je te leen. Die zijn ook in de kleine dorpjes in Schotland vast wel te verkrijgen ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:21:38 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152968276
Ik ben alweer terug uit Schotland omdat ik in de heuvels mijn knie heb verdraaid (ofzo) in de sneeuw :(

Weinig kunnen doen dus. Maar wat ik heb gedaan in dat weekje dat ik nog kon lopen was wel erg mooi. Foto's volgen. :)
Mijn reisverslagen
pi_152968920
Oh wat balen SeLang.. -O-
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:18:48 #147
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152969494
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:50 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh wat balen SeLang.. -O-
Ik heb het evengoed erg leuk gehad, alleen (te) kort :)

Eerst een paar flinke heuvelwandelingen in de heuvels rond Glen Shee (oost Schotland) en daarna een mooie meerdaagse trek gedaan met tentje + 7 dagen eten (deel van de Kintail-Affric way heen en terug) en een aantal tochten in de omringende heuvels. Ik heb echter twee keer moeten afbreken vanwege teveel sneeuw (knie diepte). Was echter wel super mooi, juist door die sneeuw! De Schotten die ik sprak zeiden ook dat er ongebruikelijk veel sneeuw was voor de tijd van het jaar. Ik heb ook op twee dagen in sneeuwstorm gelopen hoog in de heuvels (terwijl het dan in het dal regende).

Na het verdraaien van m'n knie in de sneeuw ben ik naar Torridon gereden voor twee dagen rust en hoop op herstel (had tijdens de trek zelf ook al één volledige hersteldag genomen). Maar toen ik na die dagen nog steeds kreupel liep heb ik besloten om terug te gaan, ook omdat ik het goed wil laten herstellen omdat ik 30 juni alweer naar Lapland ga voor de Kungsleden trek. Dat wil ik nu niet op het spel zetten.

Het goede nieuws is dat ik gisteren nog kreupel in de auto stapte (13 uur terugrijden naar huis :') ) en dat het nu opeens een heel stuk beter is. Ik heb dus wel goede hoop dat alles op 30 juni weer perfect is hersteld.
Mijn reisverslagen
pi_152969719
Ik ga duimen voor je dat het idd snel beter gaat zodat je volgende tocht niet in gevaar komt.
Glenshee is mooi he O+
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:36:05 #149
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152969955
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:26 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ga duimen voor je dat het idd snel beter gaat zodat je volgende tocht niet in gevaar komt.
Glenshee is mooi he O+
Schitterend, subarctisch plateau :Y. Alleen je moet dat wel aan het begin doen van je reis als je ook naar het noord-westen gaat, aangezien het anders wat mager afsteekt bij het ruigere noordwesten. Daarom reis ik meestal globaal van zuidoost naar noordwest en niet omgekeerd :)

Die meer afgeronde, grasachtige plateaus zoals in Glenshee zijn altijd erg mooi kwa wildlife. Red grouse, ptarmigan, golden plovers, red deer en ik heb nog nooit zoveel berg hazen gezien als daar! Schitterend om die door de sneeuwvelden zien huppelen.
Mijn reisverslagen
pi_152970044
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Schitterend, subarctisch plateau :Y. Alleen je moet dat wel aan het begin doen van je reis als je ook naar het noord-westen gaat, aangezien het anders wat mager afsteekt bij het ruigere noordwesten. Daarom reis ik meestal globaal van zuidoost naar noordwest en niet omgekeerd :)

Die meer afgeronde, grasachtige plateaus zoals in Glenshee zijn altijd erg mooi kwa wildlife. Red grouse, ptarmigan, golden plovers, red deer en ik heb nog nooit zoveel berg hazen gezien als daar! Schitterend om die door de sneeuwvelden zien huppelen.
Wij hebben het afgelopen jaar wel als laatste gedaan en het viel me niet tegen eigenlijk, maar je hebt wel gelijk ja :D ;) Ik vond het gebied rond Marmore lodge erg mooi. Wandeling langs de river Quaich was heel mooi, tof woest riviertje en lekker smal paadje. Heel ver hebben we niet gelopen trouwens ivm mijn nog steeds kapotte knie, maar je kan daar goed variëren: iets langer met een lage moeilijkheidsgraad door laag langs de rivieren te blijven, of iets zwaarder door bovenlangs te gaan. Wij zijn dus laag gebleven.. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')