abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 september 2014 @ 17:09:57 #101
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144827640
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:53 schreef Marrije het volgende:

[..]

die zijn er wel, twee dacht ik, maar de laatste tijd niet meer actief in dit topic?
MeloD heeft hier gisteren nog gepost. Haar foto's van de Pianista staan in de OP.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144827668
en user Dynamo voegt toe in post # 832

tonight at 21:20 are parents of both girls in the studio at ´Vermist´(´Missing´)
pi_144827731
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:09 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

MeloD heeft hier gisteren nog gepost. Haar foto's van de Pianista staan in de OP.
dacht al dat het MeloD was maar wist het niet meer zeker
pi_144827801
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:00 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

"... account has been activated but you are currently in the moderation queue to be added to the forum..."

- wordt vervolgd dus...
pi_144827878
dus deze uit post # 826 van B. is voor ons kaartenteam Gorraay en Ouder1 dan:

http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459

Bajo Lino, he, kwam dat niet terug bij die hondenzoekteam actie? Zie je hier dan niet weer ontstaan dat er teveel Noord-Oost wordt ingetekend, en er nu juist Zuid-Oost van het pad moet worden gedacht richting Rio Velorio en die zijrivieren van de Rio Culebra en overgang in Rio Changuinola?

volgens mij 'durfde' Sinaproc niet in dat gebied te komen, vanwege de slangen??

nou ja, heet ik Gorraaij? nee toch? 😅

[ Bericht 12% gewijzigd door Poekje01 op 23-09-2014 17:25:41 ]
pi_144827927
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:35 schreef Geruisloos het volgende:
Waarom zou iemand zoveel moeite doen om de foto's te manipuleren, waarbij een klein foutje snel gemaakt is en je ontdekt kan worden, als je ook de camera + kaart simpelweg had kunnen vernietigen?

En als er gemanipuleerd is, wie zou dan de kennis kunnen hebben om dit correct uit te voeren? Ik kan met voorstellen dat niet de eerste de beste crimineel hier over na zou denken, laat staan het uit kan voeren.

Als het manipulatie is, met wat voor iemand hebben we dan te maken? Een fotograaf? Samenzwering van overheid?
Er zijn te veel onzekerheden omtrent de foto's naar mijn idee. Dat wil nog niet zeggen dat ik daar pasklare antwoorden op heb (wel al langere tijd ideeën). Ik vind het wel de moeite waard om nader te bekijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 23-09-2014 17:25:43 ]
pi_144828089
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:09 schreef Perico het volgende:

[..]

Als je kwaad wilt denken, valt niet uit te sluiten dat het NFI een gemanipuleerde kaart kreeg aangeleverd, danwel van de hypothetische dader, of van het Panamese OM afkomstig.
• De manipulaties (if any) hebben uniformiteit tot gevolg gehad.

• Uniformiteit in combinatie met de steen (if same) betekent dat K en L de nachtfoto's niet zelf kunnen hebben gemaakt.

• Als er geen manipulaties waren geweest, was er ook sprake van uniformiteit en dus zelfde conclusie.

[ Bericht 4% gewijzigd door 11en30 op 23-09-2014 18:43:16 ]
pi_144828185
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:25 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Vandaag denk ik kwaad, omdat het kan.

De manipulaties (if any) hebben uniformiteit tot gevolg gehad. Uniformiteit in combinatie met de steen (if same) betekent dat K en L de nachtfoto's niet zelf kunnen hebben gemaakt.
Als er geen manipulaties waren geweest, was er ook sprake van uniformiteit en dus zelfde conclusie.
ok, ga het toch maar vragen: die steen lag toch niet toevallig bij die vrouwelijke ex president van Panama feitelijk op haar land in een zijriviertje, toch?
pi_144828220
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:19 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Er zijn te veel onzekerheden omtrent de foto's naar mijn idee. Dat wil nog niet zeggen dat ik daar pasklare antwoorden op heb (wel al langere tijd ideën). Ik vind het wel de moeite waard om nader te bekijken.
De originele foto's zijn langs minstens twee partijen geweest voordat wij ze op ons bord hebben gekregen. Dit zijn de onderzoekers in Panama die de camera hebben ontvangen na de vondst, en de website die de foto's heeft gepubliceerd. Minstens twee dus, mogelijk nog meer.

De meest voor de hand liggende verklaring van onregelmatigheden in de EXIF data, waarbij geen opzet van manipulatie is, zijn denk ik met deze twee tussenliggende partijen te verklaren. (Onderzoeker die backup maakt van kaart, journalist die foto's verkleint voor media gebruik etc. Allemaal stappen waar informatie verloren kan gaan, of per ongeluk gewijzigd wordt).

Als echter kan worden aangetoond dat er bewust en met opzet is gemanipuleerd om anderen te misleiden, en we kunnen bewijzen dat dit geen technisch mankement is, dan hebben we een gigantische zaak natuurlijk.
pi_144828303
quote:

En als er gemanipuleerd is, wie zou dan de kennis kunnen hebben om dit correct uit te voeren?
Iemand schreef hier pas nog dat de mensen uit dat gebied dat vast niet konden. Baru echter lijkt niet op zijn achterhoofd gevallen als het om data gaat. Ik ken zijn achtergrond verder niet maar kunnen er nog meer van die gasten daar rondlopen?
  dinsdag 23 september 2014 @ 17:34:31 #111
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144828333
Probeer het anders zelf maar eens in Windows Verkenner.

Klik met een rechtermuisknop op een Foto bestand >> Eigenschappen >> Details

Klik dan met je linkermuisknop op het veld "Genomen op".

Zelfs Windows staat je hier toe, datum en tijd te veranderen. Of de Camera fabrikant te veranderen etc.
pi_144828340
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:33 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Iemand schreef hier pas nog dat de mensen uit dat gebied dat vast niet konden. Baru echter lijkt niet op zijn achterhoofd gevallen als het om data gaat. Ik ken zijn achtergrond verder niet maar kunnen er nog meer van die gasten daar rondlopen?
Absoluut. Menig gids daar in de omgeving is ook fotograaf. En dan zijn er ook nog de expats.
pi_144828348
quote:

[..]

Er loopt daar ongetwijfeld iemand rond met de know-how. Maar dit verkleint het aantal verdachten aanzienlijk denk ik.
pi_144828452
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:29 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Als echter kan worden aangetoond dat er bewust en met opzet is gemanipuleerd om anderen te misleiden, en we kunnen bewijzen dat dit geen technisch mankement is, dan hebben we een gigantische zaak natuurlijk.
Als er niet geknoeid is en de steen klopt hebben we ook een gigantische zaak.

[ Bericht 1% gewijzigd door 11en30 op 23-09-2014 18:18:44 ]
pi_144828464
quote:
Hoe staat het ondertussen met je kaartje? Iemand had je zelfs de coördinaten gegeven van de juiste plekken. Al iets mee opgeschoten?
pi_144828473
Wat zou de doorslaggevende factor zijn die aantoont dat de foto's gemanipuleerd zijn? Wat moeten we daarvoor weten?

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe staat het ondertussen met je kaartje? Iemand had je zelfs de coördinaten gegeven van de juiste plekken. Al iets mee opgeschoten?
Druk. Misschien kan jij er een maken?
pi_144828560
quote:
Waarom zou iemand zoveel moeite doen om de foto's te manipuleren, waarbij een klein foutje snel gemaakt is en je ontdekt kan worden, als je ook de camera + kaart simpelweg had kunnen vernietigen?

En als er gemanipuleerd is, wie zou dan de kennis kunnen hebben om dit correct uit te voeren? Ik kan met voorstellen dat niet de eerste de beste crimineel hier over na zou denken, laat staan het uit kan voeren.

Als het manipulatie is, met wat voor iemand hebben we dan te maken? Een fotograaf? Samenzwering van overheid?
Hier vraag je het onmogelijke, om wat gevonden wordt aan inconsistenties, mogelijke aanwijzingen, in het belachelijke te trekken. Je vraagt aan totale buitenstaanders wat dan het motief is. Vult aan met samenzweringen. Je laat je kennen.

Overigens, wat dan ook het motief kon zijn van wie dan ook, het resultaat is dat de foto's in de volgorde zoals we die kennen, het verhaal lijken te vertellen van twee vrouwen die te ver lopen en verdwalen. Met succes. Want er is geen strafrechtelijk onderzoek. Ik verzin maar een mogelijkheid hoor.
pi_144828568
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:35 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Er loopt daar ongetwijfeld iemand rond met de know-how. Maar dit verkleint het aantal verdachten aanzienlijk denk ik.
Ben ik het niet mee eens. Ik ging er altijd van uit dat in geval van een misdrijf we te maken zouden hebben met een persoon die een auto en een huis heeft en vertrouwen of autoriteit uitstraalt.
Iemand die de de mogelijkheid had om sporen uit te wissen en boven verdenking staat. Of zichzelf onaantastbaar waant. Ben er nooit van uit gegaan dat er een simpele boer of zo dat allemaal aan de hand heeft gehaald.

[ Bericht 1% gewijzigd door Grijzemassa op 23-09-2014 18:25:04 ]
pi_144828580
Deze getuige kon ik vinden...en een paar aannames op een rij;
1april
9.30-10.00 uur gids A ziet meiden bij taalschool
1300 uur pc taalschool en gaan op pad
+_ 13.00 uur Maru M. ziet ze vlak bij villa Marita
+_ 13.30 uur taxi met 2 mede passagiers
14.00 uur afspraak begin pianista trail
14.00 uur vragen naar begin pianista trail Petro de la B(?)
14.00 uur berichtje naar vriend
14.00 uur - 14.15 verkeerde pad Piedro de lino(?) en terug
14.15 wachten bij begin trail (boos) getuige F..)
Gids B denkt de meisjes ook gezien te hebben in de middag op het pad
+_ 16.00 uur M. ziet de meisjes lopen
16.00- 16.15 uur Olivia ziet ze eveneens lopen
16.30 ALARM 112
laat in de middag onbekende rode auto van pad af.

Zijn er meer getuigen die ik aan dit rijtje kan toevoegen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 23-09-2014 18:03:22 ]
  dinsdag 23 september 2014 @ 17:47:16 #120
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144828647
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:17 schreef Poekje01 het volgende:
dus deze uit post # 826 van B. is voor ons kaartenteam Gorraay en Ouder1 dan:

http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459

Bajo Lino, he, kwam dat niet terug bij die hondenzoekteam actie? Zie je hier dan niet weer ontstaan dat er teveel Noord-Oost wordt ingetekend, en er nu juist Zuid-Oost van het pad moet worden gedacht richting Rio Velorio en die zijrivieren van de Rio Culebra en overgang in Rio Changuinola?

volgens mij 'durfde' Sinaproc niet in dat gebied te komen, vanwege de slangen??

nou ja, heet ik Gorraaij? nee toch? 😅
Die link verwijst naar een mbv GPS gegenereerde kaart van het eigenlijke Pianistapad (dus tot de Mirador). Dat dat in de buurt is van Bajo Lino is een mededeling van Google Earth, dat automatisch het dichtstbijzijnde dorp vermeldt. Heeft verder niks te betekenen. De pagina met dat pad is gemaakt door een hiker en heeft niets met de zoektocht naar K&L te maken. Die kaart geeft dus niet aan waar wel of niet gezocht is. Lindengracht (die ik toevallig goed ken :7 ) heeft die link alleen maar gepost om te helpen bij het vinden van de exacte locatie van de Mirador. Die GPS-route is daar heel geschikt voor. (Was trouwens al eens door iemand anders gepost hier op FOK!)
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  dinsdag 23 september 2014 @ 17:53:46 #121
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144828838
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:44 schreef ToniB het volgende:

Zijn er meer getuigen die ik aan dit rijtje kan toevoegen?
Giovani en een medewerker van het Pianista restaurant, om 15:00/15;30... deze link geeft wel een goed overzicht van alle getuigen die jij ook al opsomt en alle posts van Ingrid L. die relevant zijn.
  dinsdag 23 september 2014 @ 17:58:12 #122
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144828954
quote:

[..]

De manier waarop Baru hier terloops met kwaadwillenden wordt geassocieerd kan me niet zo bekoren.
Natuurlijk lopen overal 'dat soort gasten' rond. Je hebt daar het hele Panamese volk niet voor nodig, een paar whiz kids is genoeg. Maar waarom je metadata van foto's op een ingewikkelde manier zou manipuleren in plaats van de foto's gewoon te laten verdwijnen begrijp ik niet. Volgens mij zoeken we te ver in die richting en is verandering/verwijdering van data het gevolg van normale, onschuldige editing.
pi_144829079
Je vindt het wel best zolang hij onder incompetente boeren valt maar niet als hij met whiz kids wordt geassocieerd. 8)7
pi_144829112
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:58 schreef Gorraay het volgende:

[..]

De manier waarop Baru hier terloops met kwaadwillenden wordt geassocieerd kan me niet zo bekoren.
Natuurlijk lopen overal 'dat soort gasten' rond. Je hebt daar het hele Panamese volk niet voor nodig, een paar whiz kids is genoeg.
Nou wil ik niet zeggen dat Baru kwaadwillend is op wat voor manier ook. Wat mij juist nogal niet bekoort, is het gemak waarmee iemand die claimt een Chiriquese gids te zijn, in Duitsland zegt te wonen en klaarblijkelijk zelfs Nederlands spreekt, voor een goedwillende Chiriquese gids, een expert wordt gehouden.
Als die persoon, anoniem op een forum, zegt: "There's blue grass on Boquete side, red grass Pacific." Lijkt iedere lezer wel in vervoering en vol dankbaarheid te geraken.
Ik ken die vent m/v niet, en geloof er allemaal geen flikker van.
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:03:36 #125
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144829119
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:02 schreef 11en30 het volgende:
Je vindt het wel best zolang hij onder incompetente boeren valt maar niet als hij met whiz kids wordt geassocieerd. 8)7
Met whiz kids die bij een misdaad betrokken zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')