abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 oktober 2014 @ 18:12:32 #276
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_145132644
Wie heeft er nog meer die raketstream aanstaan?
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_145140964
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:03 schreef Rezania het volgende:

[..]

Teveel terwijl er te veel moet staan. :') Valt me toch een beetje tegen van je, Bram.
Het is een mijn hardnekkigste taalfouten, hoewel ik het weet blijf ik die vooralsnog af en toe maken. Het komt doordat het in mijn ogen logischer zou zijn om er wel een samenstelling van te maken, dat 'gevoel' wint het soms van mijn ratio. :@
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145141908
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:58 schreef Novermars het volgende:
Ter verduidelijking, ook in België hebben ze een systeem waarin je kan kiezen voor de hoeveelheid wiskunde. Je kan daar kiezen uit 4/6/8 uur wiskunde per week.
Waarbij opgemerkt moet worden dat je niet alleen kiest voor het aantal uren per week maar ook voor een verschil in moeilijkheidsgraad. In Nederland ligt het aantal uren meer vast (4) en wordt er enkel een verschil gemaakt in het niveau. Met B en D kom je aan 6-8 lesuur per week maar er wordt minder bij behandeld dan dat ze in België in die 6 lesuur behandelen, in Nederland wordt immers maar pak hem beet de helft van de monovariabele calculus behandeld en wordt er niets van de multivariabele calculus behandeld terwijl de meetkunde zeker niet uitgebreider is (als je D doet). De interessante vraag: waar komt het verschil vandaan?

quote:
Neemt niet weg dat bijvoorbeeld het toelatingsexamen voor geneeskunde en tandheelkunde een stuk pittiger is dan het eindexamen vwo.
Appels en peren. Er zijn mensen die niet een 8+ voor het VWO halen maar die wel slagen voor het toelatingsexamen en vice versa. Het een vergt meer intelligentie, het ander meer consistentie. Ik denk dat op de lange termijn consistentie veel belangrijker is.

quote:
Maar dat is logisch, je wilt dat toch enkel de besten (tand)arts kunnen worden?!?
Dat klinkt logisch maar dat is het niet. Je wil immers ook voor tal van andere beroepen de beste mensen hebben. Zou jij er aan moeten denken dat de mensen die belangrijke vondsten deden waar de artsen op leunen - MRI, elektronenmicroscoop en wat hieruit voortvloeide, allerlei chemische zaken, ... - voor het artsenvak hadden gekozen in plaats van voor natuurkunde/chemie, ...?
Of dat het gebeurt dat zulke talenten zich laten verleiden om voor iets anders te kiezen? Geen idee. Je wil het in ieder geval voorkomen. Het risico van het prestigieus maken van het geneeskunde studeren - zo'n toelatingsbeperking heeft dat effect indien er op kwaliteit wordt geselecteerd - is dat talenten die in een ander vakgebied beter op hun plaats zijn arts worden terwijl mensen die talent hebben voor het artsenvak iets anders moeten gaan doen. In alle eerlijkheid en zonder ook maar enigszins neerbuigend te willen doen over dit vak, je hoeft bepaald geen genie te zijn om een goede arts te zijn. Je moet redelijk intelligent zijn (een IQ (voor de klassieke testen!) van rond de 115 is prima, je moet gemakkelijk verbanden leggen en in oorzaak-gevolg kunnen denken, dat lukt prima met zo'n IQ) en je moet gemakkelijk kunnen memoriseren. Ben je in staat om ook nog eens hoogwaardig onderzoek te doen? Prima, maar dat hoeft niet per se door een arts te gebeuren. ;)
Wat dat betreft hebben de Walen een goed systeem voor de selectie voor de geneeskunde-opleidingen: na de eerste 3 jaar selecteren op basis van de prestaties. Ook niet volmaakt maar al wat eerlijker en doelmatiger. Alleen ook wat duurder. In de USA kiezen ze voor een mix (intelligentie en prestaties opleiding) waarbij natuurlijk ook de afkomst een grote rol kan spelen, daar ga ik nu maar even niet nader op in aangezien de reactie anders veel te lang en te offtopic wordt.

Andersom zie je dan weer dat het specifiek weren van zeer zwakke kandidaten voor een bepaald vakgebied (i.t.t. het selecteren van sterke kandidaten bij bijv. de geneeskunde-opleidingen internationaal) ook kan leiden tot een verzwakking van een ander vakgebied. Bij de PABO-opleiding, die al een lange tijd de zwakste HAVO-gediplomeerden en middelmatige MBO-gediplomeerden als voornaamste leerlingen krijgen, weren sinds een paar jaar de grootste kneuzen. We hebben het hier over de leerlingen die zelfs met een traject van begeleiding niet in staat zijn om het rekenniveau en taalniveau van de betere 20% van 11-jarige kinderen te halen. Deze leerlingen willen echter nog steeds leraar worden en de tweedegraadsopleidingen weren hen niet dus komen ze nu daar terecht. Communicerende vaten zijn niet alleen in de wetenschap belangrijk. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145142155
quote:
Yikes, voor dat bedrag kan je een rijtjeshuisje huren in veel plaatsen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 02:31:57 #280
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145145531
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Yikes, voor dat bedrag kan je een rijtjeshuisje huren in veel plaatsen.
...waar je niet wil wonen.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:09:55 #281
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145149951
Lettertype van dit college :')
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:36:14 #282
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145150553
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:09 schreef SiIk het volgende:
Lettertype van dit college :')
[ afbeelding ]
Ik ken iemand die zijn PhD-thesis cover in Comic Sans heeft gedaan :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_145151172
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:09 schreef SiIk het volgende:
Lettertype van dit college :')
[ afbeelding ]
Terechte klacht. Ik ken ook meerdere docenten die comic sans in hun powerpoints gebruiken. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145152414
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 02:31 schreef Bravebart het volgende:

[..]

...waar je niet wil wonen.
Zelfs in de stadjes (stadjes zoals Eindhoven) kan je voor dat bedrag een rijtjeshuis huren, zelfs nu nog bij een woningbouwbedrijf ondanks dat de prijzen fors zijn gestegen (met dank aan Rutte en de rest van de VVD) en dat de topsalarissen nogal uit de hand zijn gelopen (+2 ton voor 1 zo'n manager wordt normaal gevonden ;(). Voor dat laatste een willekeurig representatief voorbeeld: ongeveer 280 000 Euro voor een woningbouwbedrijf wat ongeveer 30 000 woningen heeft. Ik vind het best veel, ruim 9 Euro per huurder per jaar voor die ene werknemer.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bram_van_Loon op 03-10-2014 12:46:48 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145152670
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:36 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ik ken iemand die zijn PhD-thesis cover in Comic Sans heeft gedaan :')
:'(
pi_145152725
Wat is het bezwaar tegen dit lettertype? Zolang het goed leesbaar is is het toch vooral een kwestie van smaak? Zelf zou ik voor een van de standaard lettertypes kiezen die wordt aanbevolen voor zakelijke teksten maar het interesseert me weinig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145152746
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat is het bezwaar tegen dit lettertype?
Hartstikke lelijk, onprofessioneel, niet goed leesbaar.
pi_145152797
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat is het bezwaar tegen dit lettertype? Zolang het goed leesbaar is is het toch vooral een kwestie van smaak? Zelf zou ik voor een van de standaard lettertypes kiezen die wordt aanbevolen voor zakelijke teksten maar het interesseert me weinig.
Ziet er kinderachtig uit, alsof het uit een kinderboek komt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145152811
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:48 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hartstikke lelijk, onprofessioneel, niet goed leesbaar.
Ik heb er geen moeite mee om het te lezen, bovendien hoef je dit ook niet met een hoge snelheid te lezen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:49 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ziet er kinderachtig uit, alsof het uit een kinderboek komt.
Ach, dit soort biologie is een luchtig onderwerp, met al die kleurrijke plaatjes vind ik het niet eens zo misplaatst. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:51:55 #290
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145152844
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb er geen moeite mee om het te lezen, bovendien hoef je dit ook niet met een hoge snelheid te lezen.
Waarom zou je dit nou weer niet op hoge snelheid hoeven lezen?
Maar voer dit ↑ ↑ ↓ ↓ ← → ← → b a maar even in. Kijken hoe lang je het leuk vindt :)
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145152863
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb er geen moeite mee om het te lezen, bovendien hoef je dit ook niet met een hoge snelheid te lezen.

[..]

Ach, dit soort biologie is een luchtig onderwerp, met al die kleurrijke plaatjes vind ik het niet eens zo misplaatst. ;)
http://bancomicsans.com/main/?page_id=7
pi_145152893
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:51 schreef SiIk het volgende:

[..]

Waarom zou je dit nou weer niet op hoge snelheid hoeven lezen?
Omdat je het beter wat rustiger kan lezen zodat je direct alles wat relevant is onthoudt of toch in ieder geval na 2-3 keer lezen alles onthoudt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145152895
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb er geen moeite mee om het te lezen, bovendien hoef je dit ook niet met een hoge snelheid te lezen.

[..]

Ach, dit soort biologie is een luchtig onderwerp, met al die kleurrijke plaatjes vind ik het niet eens zo misplaatst. ;)
Presentatie over het dat ze het higgs boson hadden ontdekt was ook in comic sans.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145152912
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:51 schreef SiIk het volgende:
Maar voer dit ↑ ↑ ↓ ↓ ← → ← → b a maar even in. Kijken hoe lang je het leuk vindt :)
Als je dat wil moet je LaTeX gebruiken en geen Word. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:54:16 #295
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145152919
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat je het beter wat rustiger kan lezen zodat je direct alles wat relevant is onthoudt of toch in ieder geval na 2-3 keer lezen alles onthoudt.
Ik heb regelmatig echt niet de tijd om slides rustig door te lezen hoor :')
Eerst gewoon snel, indien meer tijd idd nog een paar keer lezen.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145152931
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:53 schreef Rezania het volgende:

[..]

Presentatie over het dat ze het higgs boson hadden ontdekt was ook in comic sans.
Het was dan ook een feestelijk onderwerp. ;)
Een van de grote ontdekkingen in een eeuw maar desalniettemin feestelijk. Het was al lang voorspeld, ze hadden alleen nog even de bevestiging nodig en die kwam na al die decennia eindelijk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145152939
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het was dan ook een komisch onderwerp. ;)
:')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145152971
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:54 schreef Rezania het volgende:

[..]

:')
Komisch maar veranderd in feestelijk voordat ik jouw reactie zag.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145152998
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:54 schreef SiIk het volgende:

[..]

Ik heb regelmatig echt niet de tijd om slides rustig door te lezen hoor :')
Eerst gewoon snel, indien meer tijd idd nog een paar keer lezen.
De eerste keer dat je zo'n tekst leest moet je vooral een goede structuur aanbrengen, dat vergt wat meer tijd maar het levert je in het latere stadium winst op.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:02:40 #300
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145153156
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De eerste keer dat je zo'n tekst leest moet je vooral een goede structuur aanbrengen, dat vergt wat meer tijd maar het levert je in het latere stadium winst op.
Ga je mij nou wijsmaken hoe ik m'n collegeslides moet lezen? Als ik dat niet wist zou ik niet alles doorkomen zonder herkansingen en zonder verder uit boeken te leren tot nu toe, denk je niet?
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')