quote:
gebeurtquote:Op zondag 21 september 2014 16:18 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Het gebeurd mij alsmaar dat ik eindig met iemand die IQ nieteens kan spellen. Heeft zo z'n voordelen.
quote:Op zondag 21 september 2014 16:18 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Het gebeurdt mij alsmaar dat ik eindig met iemand die IQ nieteens kan spellen. Heeft zo z'n voordelen.
Jaquote:Op zondag 21 september 2014 16:17 schreef TheMechanic het volgende:
Heb je ooit een partner/scharrel/vriend(in) of wat dan ook gehad, die qua intelligentie op een ander niveau lag dan jou?. Is uiteraard niets mis mee, maar het kan lastige situaties opleveren.
Dus, ooit voorgekomen
Voor haar dat ik het uitgemaakt heb.quote:en wat voor negatieve consequenties had dat?
Ach, is dat per se een onintelligent antwoord, dan? Of is het gewoon een antwoord om de discussie te ontwijken? Er zijn zoveel dingen waar je kanker van zou kunnen krijgen, dat je voortdurend bang kunt zijn om eraan dood te gaan. Dat is ook niet echt leuk leven.quote:Op zondag 21 september 2014 21:47 schreef K44S het volgende:
Ik heb wel eens een date gehad met een meid die geregeld onder de zonnebank ging.
Ik zeg : :" Je bent er bewust van dat de kans op huidkanker met die banken groter is ?"
Zij : "ja?"
Ik: "En je bent er dus niet bang voor om daar dan aan dood te gaan ? ".
zij : "Ach, dood ga je toch... "
Ik :![]()
.
Gelijk heeft ze met het dood gaan, maar erg slim kwam het niet over.
ps: Ik heb zelf net pas niveau 3 gehaald op het MBO , dus slim? Nee zo mag ik mezelf niet noemen.
Maar als je zulke antwoorden terug krijgt...
Bedoel je dat het moet "klikken" tussen de lakens?quote:Op zondag 21 september 2014 16:21 schreef vera166 het volgende:
Ja, ook al was ik 14, het was behoorlijk duidelijk. Nu was er nog geen sprake van een echte 'relatie'
natuurlijk maar het verschil van havo en lager dan vmbo basis is ook als je 14 bent merkbaar
Negatieve gevolgen waren dat er geen (in mijn ogen) normaal gesprek mogelijk was. Dingen die ik op school meemaakte moest ik bijna vertalen naar babytaal omdat er anders geen respons kwam en ik praat echt niet met onbegrijpelijke woorden.
Dat vind ik irritant. Ik wil een normaal gesprek kunnen voeren, nu ik ouder word is dat wel echt
een vereiste. Mijn partner hoeft geen havo of vwo diploma te hebben maar het moet echt wel
klikken op gespreksniveau of hoe je dat ook zegt![]()
Ik vind dat heel erg meevallen op FOK! Het is vaak een verademing vergeleken met andere fora.quote:Op maandag 22 september 2014 02:41 schreef eminVR6 het volgende:
Ik heb dat vaak op deze forum, voel me soms hoogbegaafd door het lage niveau hier
Gebeurt is hier met een t, immers staat het werkwoord in de o.t.t.quote:Op zondag 21 september 2014 16:18 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Het gebeurd mij alsmaar dat ik eindig met iemand die IQ nieteens kan spellen. Heeft zo z'n voordelen.
Ik vind dat hier echt aparte mensen zitten, en daarmee bedoel ik: sarcastische reacties, racistische reacties enz.quote:Op maandag 22 september 2014 02:43 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ik vind dat heel erg meevallen op FOK! Het is vaak een verademing vergeleken met andere fora.
Dit forum. Niet deze forum.quote:Op maandag 22 september 2014 02:41 schreef eminVR6 het volgende:
Ik heb dat vaak op deze forum, voel me soms hoogbegaafd door het lage niveau hier
70 is wel veel, zeg! Waar baseer je dat op? Het gemiddelde IQ is honderd. (Ben je een Belg trouwens? 'Kloeg' is nieuw voor mij.)quote:Op zondag 21 september 2014 23:03 schreef rozecroc het volgende:
Mijn vriendinnen zijn meestal universitair geschoold en schelen daarmee gemiddeld 70 IQ-punten met mij.
De laatste kloeg over het feit dat ik haar existentiële levensvragen niet kon beantwoorden.
Ik mierk dan ook al snel aan frequentie van de door haar geïnitieerde trillende beweging der luchtdelen dat ze moeite had met dit verschil. Ik vind het nog altijd jammer dat het tussen ons niet heeft geworken.
Het is voor een evenwichtige relatie denk ik toch best belangrijk dat je een beetje op het zelfde niveau zit.
Dat dusquote:Op maandag 22 september 2014 02:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit forum. Niet deze forum.![]()
Wat een fouten in de Nederlandse taal. Ik moet er van huilen.
Ja, dat vind ik altijd wel leuk aan FOK! Een serieus topic openen in KLB is vaak vragen om problemen zoals een backfirequote:Op maandag 22 september 2014 02:45 schreef eminVR6 het volgende:
[..]
Ik vind dat hier echt aparte mensen zitten, en daarmee bedoel ik: sarcastische reacties, racistische reacties enz.
Wat mensen in het echt niet durven te zeggen enz. uiten ze hier, en op internet gwn
Hahaha daarom, helemaal uit de hand gelopen deze forum, of moet ik zeggen DIT forumquote:Op maandag 22 september 2014 02:46 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik altijd wel leuk aan FOK! Een serieus topic openen in KLB is vaak vragen om problemen zoals een backfire.
Begrijpelijk toch met zo'n hoofd(/kop)quote:Op maandag 22 september 2014 02:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Spellen kan ik wel, maar meisjes versieren niet.
quote:Op maandag 22 september 2014 02:49 schreef Zolder het volgende:
Ik heb toen ik 16 was een maandje met een heel dom blond meisje gehad. Maar dan ook echt heel dom.
Een jaar later is ze naar praktijkonderwijs gegaan (voor zwakbegaafde mensen). Ze zag er verder wel ok uit, gewoon zo'n typisch naief ietwat sletterig meisje dus ik vond het allemaal ok.
In heel de "relatie" heb ik geen enkel echt gesprek met haar gevoerd en was het echt alleen maar zoenen enzo.
Ze was zo doorzichtig als maar zijn kon, ze kon echt over niks tegen me liegen haha ik had het altijd gelijk door. Ik zou dat nu echt niet meer kunnen maar toen was ik dus gewoon blij met mijn "warmhoudertje"
Spelling van 1954?quote:Op maandag 22 september 2014 02:40 schreef Grunge. het volgende:
Ik vind het bijvoorbeeld heel aantrekkelijk als een man goed kan spellen en een relatie met iemand die 'als mij' zegt in plaats van 'dan ik' is ondenkbaar, hoe oppervlakkig ook.
[ afbeelding ]
Oh, zo erg is het ook weer niet, hoor. Als iemand dan bijvoorbeeld 'aktueel' of 'produkten' schrijft maakt dat me niet uit. Of foutief spatiegebruik. En met namen heb ik het ook niet. Ik heb het meer over 'zowiezo', bijvoorbeeld. Domme fouten. 'Wilt' in plaats van 'wil' vind ik ook heel erg, trouwens. 'Me' in plaats van 'mijn'. 'Jouw' in plaats van 'jou' en andersom. Maar dan nog: ik zeg het en ze doen er als het goed is iets mee. (Nou ja, sommige van deze fouten zijn wel te erg...) Ik bedoel met mijn verhaal meer dat ik het een afknapper vind als iemand stelselmatig geen talent voor spellen heeft en een onderontwikkeld vocabulaire. Ik vind het ook een afknapper als een man nooit een boek leest. En van boeken lezen leer je taalkundig erg veel, dus dan is het cirkeltje weer rond.quote:Op maandag 22 september 2014 04:28 schreef Florentius het volgende:
[..]
Spelling van 1954?
Of 1980?
2000 misschien?
Of 2010?
Hyacinth Bucket (ohhh! oeps Bouquet) is ook een "wrapping is more important than the gift" kind of girl.
Zo zonde van je energie joh.
Ik kijk naar de jouwe en ben meteen weer depressief!quote:Op maandag 22 september 2014 04:49 schreef Grunge. het volgende:
Ik zit even naar jouw signature te kijken en dat doet me denken aan iemand. 'To' in plaats van 'too' en andersom vind ik ook ver-schrik-kel-lijk.
Juist ja, en spelling is maar de verpakking.quote:Op maandag 22 september 2014 04:44 schreef Grunge. het volgende:
PS. Hyacinth Bucket (ohhh! oeps Bouquet) is ook een "wrapping is more important than the gift" kind of girl. Intelligentie is toch juist een innerlijk ('gift') ding?
Voor mij is spelling niet de verpakking. Het is ook niet iemands persoonlijkheid, daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 22 september 2014 06:41 schreef Florentius het volgende:
[..]
Juist ja, en spelling is maar de verpakking.
Beetje zonde om omwille van het papier iets of iemand maar af te schrijven.
Jammer dat het mijn fout to ipv too was waardoor ik opviel, ik ben meer dan een o.
Dit klinkt meer een beetje autistisch eigenlijk dan dat er echt een groot verschil in zit.quote:Op maandag 22 september 2014 04:44 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Oh, zo erg is het ook weer niet, hoor. Als iemand dan bijvoorbeeld 'aktueel' of 'produkten' schrijft maakt dat me niet uit. Of foutief spatiegebruik. En met namen heb ik het ook niet. Ik heb het meer over 'zowiezo', bijvoorbeeld. Domme fouten. 'Wilt' in plaats van 'wil' vind ik ook heel erg, trouwens. 'Me' in plaats van 'mijn'. 'Jouw' in plaats van 'jou' en andersom. Maar dan nog: ik zeg het en ze doen er als het goed is iets mee. (Nou ja, sommige van deze fouten zijn wel te erg...) Ik bedoel met mijn verhaal meer dat ik het een afknapper vind als iemand stelselmatig geen talent voor spellen heeft en een onderontwikkeld vocabulaire. Ik vind het ook een afknapper als een man nooit een boek leest. En van boeken lezen leer je taalkundig erg veel, dus dan is het cirkeltje weer rond.
PS. Hyacinth Bucket (ohhh! oeps Bouquet) is ook een "wrapping is more important than the gift" kind of girl. Intelligentie is toch juist een innerlijk ('gift') ding?
Dat lijkt mij soms ook wel jaquote:Op zondag 21 september 2014 17:07 schreef CookieMafia het volgende:
Heb gehoord dat het voor sommige mensen juist ontspannend is na een dag hard werken thuis komen bij een partner die lekker simpel is..
quote:Op maandag 22 september 2014 07:28 schreef Zolder het volgende:
[..]
Dit klinkt meer een beetje autistisch eigenlijk dan dat er echt een groot verschil in zit.
Ik ben wel een beetje een autistje. Maar toch. Wat vind jij er dan van als een potentiële serieuze partner 'hoe gaat het met jouw' schrijft?quote:Op maandag 22 september 2014 07:28 schreef Zolder het volgende:
[..]
Dit klinkt meer een beetje autistisch eigenlijk dan dat er echt een groot verschil in zit.
Als je alleen op taalkundig gebied erg intelligent bent kun je toch alsnog intelligent zijn? Misschien zitten je meeste IQ-punten daar wel terwijl je op wiskundige vragen veel lager scoort (been there, done that, al merk ik wel dat sinds ik meer bezig ben met wiskunde oefening wel degelijk kunst baart).quote:Op maandag 22 september 2014 07:48 schreef avotar het volgende:
Schattig die studentjes.
IQ zegt bijna niets.
Er zijn genoeg intelligente mensen die bv niet kunnen rekenen, daar gaat je IQ al.
Een klik is zoveel belangrijker. En als je daarnaast ook nog eens lekker kan praten met iemand is het toch goed?
Wat maakt het dan uit als jij hoger management bent en je partner achter de kassa zit?
Het komt me vooral niet slim over dat je niet doorhebt dat ze gewoon geen zin heeft in de hele discussie.quote:Op zondag 21 september 2014 21:47 schreef K44S het volgende:
Ik heb wel eens een date gehad met een meid die geregeld onder de zonnebank ging.
Ik zeg : :" Je bent er bewust van dat de kans op huidkanker met die banken groter is ?"
.
ps: Ik heb zelf net pas niveau 3 gehaald op het MBO , dus slim? Nee zo mag ik mezelf niet noemen.
Natuurlijk. Ik heb overigens alleen de eerste paar posts gelezen voordaar ik reageerde, vandaar dat ik gelijk op dat IQ terug greep. Tegenwoordig zijn je taalkundige skills ook veel belangrijker. Als ik tegenwoordig soms lees op facebook of wat ik gestuurd krijg via whatsapp: schrijffouten, d's en t's verwisselen, dat zijn pas afknappers. (ik ben niet roomser dan de paus en typefoutje is zo gemaakt natuurlijk, maar de meesten zijn onbewust onbekwaam).quote:Op maandag 22 september 2014 07:58 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Als je alleen op taalkundig gebied erg intelligent bent kun je toch alsnog intelligent zijn? Misschien zitten je meeste IQ-punten daar wel terwijl je op wiskundige vragen veel lager scoort (been there, done that, al merk ik wel dat sinds ik meer bezig ben met wiskunde oefening wel degelijk kunst baart).
Ik ken behoorlijk intelligente mensen met een 'simpel' baantje. Ook een ex-vriendje waarop ik viel omdat hij onder andere zo intelligent was. Dus 'een kapstertje' kan prima behoorlijk intelligent zijn maar niet de ambitie hebben hoogopgeleid te zijn en een baan te krijgen waarbij haar hoge intelligentie een rol speelt.
'Intelligent' staat niet gelijk aan 'verstandig' en gaat ook niet altijd hand in hand. Bij mij ook niet. Ik ben nooit een verstandig persoon geweest maar wel intelligent. En een diploma? Ik ken de domste mensen met een hbo-diploma. Geloof me, een hoger opgeleide is niet meteen intelligent.quote:Op zondag 21 september 2014 21:47 schreef K44S het volgende:
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |