abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:50:33 #176
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144724564
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:49 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik vind dit een betere hehe
[ afbeelding ]
Dat vinden alle nationalistische Turken, die fappen hier keihard op.
Say what?
pi_144724581
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:44 schreef SadPanda het volgende:
Klopt, maar jij zei dat het alleen religieuze extremisten waren.
Ik lees het net terug en inderdaad wek ik die indruk. Ik weet wel dat er ook baathisten tussen zaten en een aantal kregen onderdak in Syrie om gezamelijk met de Syrische inlichtingendienst tussen beide landen te hoppen en in Irak tegen de Amerikanen te vechten.

quote:
Voor Turkije is ISIS ook een gevaar, grote kans op aanslagen en meer dan 1 miljoen vluchtelingen.
Maar ik denk niet dat de oorlog er in Syrië er erg anders zou hebben uitgezien zonder de vermeende steun aan extremisten in Irak.
ISIS is wel een gevaar maar tot op heden nog geen aanslagen gepleegd op Turks grondgebied, noch hebben ze die gekke tombe opgeblazen van zo'n Ottomaan en waar Turkije altijd verantwoordelijk voor was. Daarnaast doen ze ook goed werk in Turkse ogen; PKK hard bestrijden in Syrie.

Of Syrie er nu anders had uitgezien zonder hun steun aan extremisten durf ik niet ja of nee op te zeggen. In ieder geval is het keihard als een boomerang teruggekomen. Als Alawitisch ("sjitisch") president is het niet slim soennitische extremisten in je buurland door te laten reizen. Deze wahabieten hebben per definitie een probleem met een sjiet, laat staan een alawiet en dan nog als president van een land wat in de overgrote meerderheid (en historie) soennitisch is.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_144724615
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:50 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Dat vinden alle nationalistische Turken, die fappen hier keihard op.
Misschien krijgen we niet alles terug maar we zullen zeker weten dit terugkrijgen dat wanneer de Koerden zijn opgerot naar Iran (land van oorsprong) en Assad familie weg is

zaterdag 20 september 2014 @ 15:54:24 #179
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144724651
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:53 schreef Atak het volgende:

[..]

Misschien krijgen we niet alles terug maar we zullen zeker weten dit terugkrijgen dat wanneer de Koerden zijn opgerot naar Iran (land van oorsprong) en Assad familie weg is

[ afbeelding ]
Dream on _O- :')
Say what?
pi_144724709
_O-
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:56:40 #181
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144724728
Valt me nog mee dat jullie noord Cyprus willen teruggeven, volgens je imperialistische kaartje.
Say what?
pi_144724759
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:54 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Dream on _O- :')
Ondanks US luchtondersteuning worden de koerden keihard aangepakt en vermorzeld terwijl Turkije toekijkt. History in the making dus GEEN droom. US heeft geen geld voor een nieuwe invasie van Irak dus wij bepalen wat er zal gebeuren.
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:59:31 #183
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144724829
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:57 schreef Atak het volgende:

[..]

Ondanks US luchtondersteuning worden de koerden keihard aangepakt en vermorzeld terwijl Turkije toekijkt. History in the making. US heeft geen geld voor een nieuwe invasie van Irak dus wij bepalen wat er zal gebeuren.
Leuk geprobeerd, maar de waarheid is dat Turkije Koerdische vluchtelingen opvangt en EU landen de KRG bewapenen.
Say what?
pi_144724838
http://nos.nl/video/70047(...)hebben-geen-god.html

En dit volk wou head-to-head gaan met ons? LOL

Heerlijk!
  zaterdag 20 september 2014 @ 16:01:34 #185
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_144724891
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:51 schreef Aloulou het volgende:
Ik weet wel dat er ook baathisten tussen zaten en een aantal kregen onderdak in Syrie om gezamelijk met de Syrische inlichtingendienst tussen beide landen te hoppen en in Irak tegen de Amerikanen te vechten.
Niks mis mee. ^O^

quote:
ISIS is wel een gevaar maar tot op heden nog geen aanslagen gepleegd op Turks grondgebied, noch hebben ze die gekke tombe opgeblazen van zo'n Ottomaan en waar Turkije altijd verantwoordelijk voor was.
Tot op heden ja, maar in Syrië werden er toen ook geen aanslagen gepleegd door de extremisten die Syrië zou hebben hebben gesteund.

quote:
Daarnaast doen ze ook goed werk in Turkse ogen; PKK hard bestrijden in Syrie.
In de ogen van Erdogan, maar of dat in Turks belang is is de vraag. Er gaat vrede gesloten worden met de PKK en dan is een autonome staat van de PKK in Syrië ook geen probleem meer lijkt me.
Anti-Turkije
  zaterdag 20 september 2014 @ 16:03:06 #186
421524 SadPanda
pi_144724943
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:53 schreef Atak het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
Anti-Turkije
pi_144724963
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:59 schreef Atak het volgende:

En dit volk wou head-to-head gaan met ons? LOL

Heerlijk!
Je spoort echt niet als je kunt juichen om die beelden. Zoek psychologische hulp...
pi_144725004
Haha, KRG wordt helemaal uitgekerft door ISIS en de Koerden op Fok forum hebben het over Turks grondgebied overnemen.

Ik hoop dat Turkije nu de kans neemt om PKK helemaal uit te schakkelen. Waarschijnlijk doen ze dat ook achter de gordijnen.
pi_144725050
atak en sadpanda :')
  zaterdag 20 september 2014 @ 16:08:28 #190
421524 SadPanda
pi_144725081
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:06 schreef jamesdeen het volgende:
zionisten :')
Anti-Turkije
pi_144725093
Captive Turkish diplomat resisted ISIL with gun to his head

Consul General Öztürk Yılmaz's face was noticeably bruised when he arrived back in Turkey.

One of the Turks who was freed Sept. 20 from the hands of the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) has said Turkey's consul general in Mosul, Öztürk Yılmaz, resisted the group's demands by risking his life.

"Our consul general faced great difficulty. Two or three times, [the ISIL militants] tried to force him to make a statement by putting a gun to his head. But despite being at gunpoint, he didn't do anything they wanted," the freed Turk told broadcaster CNNTürk on the airplane that transported the released captives from Şanlıurfa to Ankara.

"They were forcing us to be filmed since the first day, but our consul general said, 'You can shoot me, but I won't allow you to meddle with the pride of Turkey,' risking his life," Derviş Öztürk told CNNTürk correspondent Gülşen Coşkun.

Alptekin Esirgün, another freed captive, confirmed Öztürk's account about the consul general. "He didn't release a statement despite the fact they put a gun to his head. He managed the process well," Esirgün said.

(...)
pi_144725096
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:06 schreef jamesdeen het volgende:
Panda is een 12-jarig pubertje, vergeef het hem.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_144725100
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:03 schreef Bilge het volgende:

[..]

Je spoort echt niet als je kunt juichen om die beelden. Zoek psychologische hulp...
Nee, ik heb er geen oordeel over. Ik vind dat de Koerden het maar zelf moeten uitzoeken.
  zaterdag 20 september 2014 @ 16:10:14 #194
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144725132
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:05 schreef Atak het volgende:
Haha, KRG wordt helemaal uitgekerft door ISIS en de Koerden op Fok forum hebben het over Turks grondgebied overnemen.

Ik hoop dat Turkije nu de kans neemt om PKK helemaal uit te schakkelen. Waarschijnlijk doen ze dat ook achter de gordijnen.
Helaas voor jou zijn je baardvriendjes aan de verliezende hand in Irak, mede dankzij de PKK en westerse wapensteun.
Say what?
pi_144725141
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:09 schreef waht het volgende:

[..]

Panda is een 12-jarig pubertje, vergeef het hem.
Is hij 12 jaar? LOL, dan neem ik al mijn woorden terug
pi_144725159
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:10 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Helaas voor jou zijn je baardvriendjes aan de verliezende hand in Irak, mede dankzij de PKK en westerse wapensteun.
Ehm

Hgggmm

mmm

Reality check:

21 Koerdse steden hebben ze recent overgenomen...
  zaterdag 20 september 2014 @ 16:12:24 #197
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144725186
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:11 schreef Atak het volgende:

[..]

Ehm

Hgggmm

mmm

Reality check:

21 Koerdse steden hebben ze recent overgenomen...
De KRG ligt in Irak, niet in Syrië...
Say what?
pi_144725222
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:01 schreef SadPanda het volgende:
Tot op heden ja, maar in Syrië werden er toen ook geen aanslagen gepleegd door de extremisten die Syrië zou hebben hebben gesteund.
Da's waar. Het is ook met vuur spelen natuurlijk. Maar voor mij was al langer duidelijk dat de Turken in ieder geval lijntjes naar ISIS hebben. Het meest duidelijke bewijs is die tombe ( ;( ) die ISIS innam maar in al die maanden nog niet heeft vernietigd. Dit terwijl het voor hen een religieuze verplichting is zo'n ding met de grond gelijk te maken.

quote:
In de ogen van Erdogan, maar of dat in Turks belang is is de vraag.
Ligt eraan of het escaleert tussen ISIS en Turkije. En o.a. daarom (maar vanwege meer redenen) zal Turkije niet dicht tegen de Coalition of Willing aanschuiven om ISIS aan te vallen. Ze zouden me heel erg verbazen als ze hun luchtruim of vliegvelden openstellen voor aanvallen op ISIS bijv.

quote:
Er gaat vrede gesloten worden met de PKK en dan is een autonome staat van de PKK in Syrië ook geen probleem meer lijkt me.
Dat zien ze toch anders. Ze maken een verschil tussen de Koerden in Turkije en PKK daar en de tak in Syrie die ze al helemaal niet vertrouwen volgens mij.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zaterdag 20 september 2014 @ 16:21:32 #199
421524 SadPanda
pi_144725400
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:14 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Da's waar. Het is ook met vuur spelen natuurlijk. Maar voor mij was al langer duidelijk dat de Turken in ieder geval lijntjes naar ISIS hebben. Het meest duidelijke bewijs is die tombe ( ;( ) die ISIS innam maar in al die maanden nog niet heeft vernietigd. Dit terwijl het voor hen een religieuze verplichting is zo'n ding met de grond gelijk te maken.
Het is wel vreemd dat ISIS blijkbaar dat pragmatisme wel heeft maar niet wil samenwerken met de andere Syrische rebellen.
Anti-Turkije
pi_144725447
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:09 schreef Bilge het volgende:
Captive Turkish diplomat resisted ISIL with gun to his head

[ afbeelding ]
Consul General Öztürk Yılmaz's face was noticeably bruised when he arrived back in Turkey.

One of the Turks who was freed Sept. 20 from the hands of the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) has said Turkey's consul general in Mosul, Öztürk Yılmaz, resisted the group's demands by risking his life.

"Our consul general faced great difficulty. Two or three times, [the ISIL militants] tried to force him to make a statement by putting a gun to his head. But despite being at gunpoint, he didn't do anything they wanted," the freed Turk told broadcaster CNNTürk on the airplane that transported the released captives from Şanlıurfa to Ankara.

"They were forcing us to be filmed since the first day, but our consul general said, 'You can shoot me, but I won't allow you to meddle with the pride of Turkey,' risking his life," Derviş Öztürk told CNNTürk correspondent Gülşen Coşkun.

Alptekin Esirgün, another freed captive, confirmed Öztürk's account about the consul general. "He didn't release a statement despite the fact they put a gun to his head. He managed the process well," Esirgün said.

(...)
Wat een baas _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')