abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144723598
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:09 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Assad gaat alleen niet weg, zelfs westerse en Israëlische bronnen zeggen dat.

Syria’s Assad has won civil war, Israeli diplomatic official says
http://www.timesofisrael.(...)-says/#ixzz3DrRGHLyK
Assad gaat wel weg. Dat bepaalt Israel niet.
pi_144723631
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:04 schreef SadPanda het volgende:
Dat zal waarschijnlijk wel waar zijn, maar er is weinig mis met verzet tegen de Amerikaanse bezetting.
Het waren alleen religieuze extremisten die het ook op de sjieten hadden gemunt. Het resultaat is bekend met laffe aanslagen dagelijks op publieke plaatsen in sjitische wijken.

quote:
Jij vond het ook goed dat de VS jihadisten in Afghanistan steunde in de jaren 70 en 80.
Ik ben van 85 dus niet zo bewust meegemaakt op zijn zachtst gezegd. Maar goed, ik bekritiseer Erdogan niet zo hard op dit punt. Die man doet wat hij denkt dat in het belang van de Turkse staat is. Immoreel? Ja. Maar dat is dit soort internationale politiek nou eenmaal.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_144723712
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:37 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat zijn geen beschuldigingen maar feiten:
http://www.ibtimes.com/us(...)rkey-latimes-1318563
http://rt.com/news/usa-cia-train-syria-rebels-087/
http://blogs.telegraph.co(...)g-and-training-them/

Hoe sterven civiele mensen precies als terroristen worden tegen gehouden?
De bronnen lopen uiteen, de ene bron (RT) zegt dat de CIA de rebellen traint in Turkije en andere bronnen zeggen gewoon dat Turkije rebellen in Turkije traint.

Nuance verschil, maar toch wel belangrijk. Want het zou toch wat zijn als de CIA echt rebellen aan het trainen is in Turkije.
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:19:46 #154
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_144723771
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:09 schreef Bilge het volgende:
De discussie ontstijgt je bevattingsvermogen kennelijk weer. Ik vroeg naar een bron van de bewering dat de grenzen drie dagen gesloten waren.
Nee, je vroeg waarom ik nooit bronnen vermeld. Maar ik kan de bron niet zo snel terug vinden.

quote:
Daarnaast is het me niet ontgaan dat je de pro-Turkse bevindingen onder Koerden uit je eigen rapport simpelweg negeert. Cognitieve dissonantie much? Snap je nu, al is het diep van binnen, waarom een referendum over onafhankelijkheid overbodig is?
Ik heb helemaal niet gezegd dat de meerderheid van de Turkse Koerden voor onafhankelijkheid is, ik zeg alleen dat ze een referendum zouden moeten krijgen. Gezien dat sowieso onder een groot deel van de Koerden leeft en er heel lang een gewapende strijd was door de PKK en nu nog door splinter groeperingen. Zoals ik al zei, met een referendum kunnen mensen (en 'terreur' groepen) die voor Koerdische onafhankelijkheid zijn het zwijgen oplegt worden door te laten zien dat de meerderheid van de Koerden geen onafhankelijkheid willen.
Anti-Turkije
pi_144723818
^
Droom maar lekker verder haha
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:22:30 #156
421524 SadPanda
pi_144723872
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:13 schreef Aloulou het volgende:
Het waren alleen religieuze extremisten die het ook op de sjieten hadden gemunt. Het resultaat is bekend met laffe aanslagen dagelijks op publieke plaatsen in sjitische wijken.
Irak zelf had het ook over ba'athisten net als de VS.

quote:
Ik ben van 85 dus niet zo bewust meegemaakt op zijn zachtst gezegd. Maar goed, ik bekritiseer Erdogan niet zo hard op dit punt. Die man doet wat hij denkt dat in het belang van de Turkse staat is. Immoreel? Ja. Maar dat is dit soort internationale politiek nou eenmaal.
Dus Assad bekritiseer je ook niet hard over Irak?

[ Bericht 0% gewijzigd door SadPanda op 20-09-2014 15:28:27 ]
Anti-Turkije
pi_144723934
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:22 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Irak zelf hadden het ook over ba'athisten net als de VS.

[..]

ISIS best new friend=de koerden.

Zoek het maar lekker uit en dan mogen jullie naar Turkije komen om land te vragen die jullie nooit hebben gehad.
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:26:54 #158
421524 SadPanda
pi_144723993
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:12 schreef Atak het volgende:

[..]

Assad gaat wel weg.
_O-

quote:
Dat bepaalt Israel niet.
Gelukkig niet.
Anti-Turkije
pi_144724006
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:19 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Maar ik kan de bron niet zo snel terug vinden.
Kan je hem niet vinden, of had je die bewering uit je duim gezogen?

quote:
Ik heb helemaal niet gezegd dat de meerderheid van de Turkse Koerden voor onafhankelijkheid is, ik zeg alleen dat ze een referendum zouden moeten krijgen. Gezien dat sowieso onder een groot deel van de Koerden leeft en er heel lang een gewapende strijd was door de PKK en nu nog door splinter groeperingen. Zoals ik al zei, met een referendum kunnen mensen (en 'terreur' groepen) die voor Koerdische onafhankelijkheid zijn het zwijgen oplegt worden door te laten zien dat de meerderheid van de Koerden geen onafhankelijkheid willen.
Jouw rapport legt die mensen al het zwijgen op.

Met jouw 'logica' kunnen we ook een referendum houden in Nederland voor de invoering van een Islamitische staat, een verbod op vleesconsumptie of vrijstelling van pedofilie...
pi_144724070
Assad zal ooit wel weggaan uiteraard.
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:30:49 #161
421524 SadPanda
pi_144724090
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:27 schreef Bilge het volgende:
Kan je hem niet vinden, of had je die bewering uit je duim gezogen?
:')

quote:
Met jouw 'logica' kunnen we ook een referendum houden in Nederland voor de invoering van een Islamitische staat, een verbod op vleesconsumptie of vrijstelling van pedofilie...
Zijn er honderdduizenden mensen die daarvoor demonstreren en is er een grootschalige gewapende strijd om gevoerd?
Anti-Turkije
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:30:58 #162
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144724093
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:20 schreef Atak het volgende:

[..]

Je hebt een ding bewezen. Geschiedenis en logica snap jij heleeemaal niks van. Soms is het beter om je mond te houden als je er geen bal van snapt. Toen de Turken naar "Turkije" kwamen was het Byzantium , niet Koerdistan. Koerdistan heeft nooit bestaan. Dus Koerden hebben net zoveel recht op land opTurks land als migranten in Nederland op Nederlands grondgebied.

Met Koerdistan bedoel ik geen staat ofzo, gewoon Koerdisch grondgebied, oftewel: gebied waar Koerden leven.

Immigranten hebben geen recht op eigen grondgebied, het zijn immers migranten. Koerden aldaar zijn geen immigranten.

Kijk bij immigrant: http://nl.wikipedia.org/wiki/Immigrant
Een immigrant is iemand die zich in een ander land of deelgebied vestigd.

Is een Catalaan in Catalonië een immigrant? Is een Fries in Friesland een immigrant? Het antwoord is nee. Is een Spanjaard in Nederland een immigrant? Ja, dat is wel een immigrant. Hij vestigd zich immers in een ander land. Dus, is een Turske Koerd in Turkije een immigrant?
Say what?
pi_144724136
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:30 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Met Koerdistan bedoel ik geen staat ofzo, gewoon Koerdisch grondgebied, oftewel: gebied waar Koerden leven.

Immigranten hebben geen recht op eigen grondgebied, het zijn immers migranten. Koerden aldaar zijn geen immigranten.

Kijk bij immigrant: http://nl.wikipedia.org/wiki/Immigrant
Een immigrant is iemand die zich in een ander land of deelgebied vestigd.

Is een Catalaan in Catalonië een immigrant? Is een Fries in Friesland een immigrant? Het antwoord is nee. Is een Spanjaard in Nederland een immigrant? Ja, dat is wel een immigrant. Hij vestigd zich immers in een ander land. Dus, is een Turske Koerd in Turkije een immigrant?
Moet je dit echt uitleggen???
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:34:07 #164
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144724160
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Moet je dit echt uitleggen???
Blijkbaar, hij beweert met droge ogen dat Turkse Koerden zijn geëmigreerd naar Turkije.
Say what?
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:34:29 #165
421524 SadPanda
pi_144724170
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:30 schreef theunderdog het volgende:
Assad zal ooit wel weggaan uiteraard.
Als hij zelf opstapt, verslagen wordt in de verkiezingen of dood gaat. Niet door takifi-terroristen die het land in handen zouden krijgen. :Y
Anti-Turkije
pi_144724197
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:22 schreef SadPanda het volgende:
Irak zelf hadden het ook over ba'athisten net als de VS.
Niet alleen baathisten.

quote:
Nee. Immoreel ja, net zoals dat Turkije het doet met faciliteren. Maar het hoort erbij. Enige verschil is dat ik bij Assad minder begrijp hoe hij het gevaar niet kon inzien om jihadies naar zijn buurland Irak te sturen waar ze gretig loslingen op sjieten. Hij is tenslotte zelf ook een Alawitische president die tot de sjitische as in de Levant behoort. En Erdogan een soenniet. Voor jihadisten is dat toch wel een verschil.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_144724213
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:34 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Blijkbaar, hij beweert met droge ogen dat Turkse Koerden zijn geëmigreerd naar Turkije.
Jezus.. :')

_O-
pi_144724259
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:30 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Sorry dat ik je kleurrijke fantasiewereld verstier door feitelijke onderbouwingen te vragen. :') ^2. Schaamteloos figuur.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:30 schreef SadPanda het volgende:

[..]

[..]

Zijn er honderdduizenden mensen die daarvoor demonstreren en is er een grootschalige gewapende strijd om gevoerd?
Wat maken de aantallen nou uit, dan kunnen we die mensen de mond snoeren!!!- hoor jij nu te zeggen, vanwaar dat terugkrabbelen?
pi_144724343
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:34 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Klopt.

Er waren geen Koerden toen Turken naar Anatolia trokken.

Jij weet echt helemaal niks van geschiedenis of nie?

zaterdag 20 september 2014 @ 15:44:29 #170
421524 SadPanda
pi_144724422
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:35 schreef Aloulou het volgende:
Niet alleen baathisten.
Klopt, maar jij zei dat het alleen religieuze extremisten waren.

quote:
Nee. Immoreel ja, net zoals dat Turkije het doet met faciliteren. Maar het hoort erbij. Enige verschil is dat ik bij Assad minder begrijp hoe hij het gevaar niet kon inzien om jihadies naar zijn buurland Irak te sturen waar ze gretig loslingen op sjieten. Hij is tenslotte zelf ook een Alawitische president die tot de sjitische as in de Levant behoort. En Erdogan een soenniet. Voor jihadisten is dat toch wel een verschil.
Voor Turkije is ISIS ook een gevaar, grote kans op aanslagen en meer dan 1 miljoen vluchtelingen.
Maar ik denk niet dat de oorlog er in Syrië er erg anders zou hebben uitgezien zonder de vermeende steun aan extremisten in Irak.
Anti-Turkije
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:45:11 #171
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144724438
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:41 schreef Atak het volgende:

[..]

Klopt.

Er waren geen Koerden toen Turken naar Anatolia trokken.

Jij weet echt helemaal niks van geschiedenis of nie?
Er zijn nog steeds geen Koerden in Anatolië, die leven in Noord-Mesopotamië (oost Turkije). Anatolië is het homeland van de Turken, niet Mesopotamië.
Say what?
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:48:28 #172
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144724509
Anatolië:

Turkse grondgebied volgens het Verdrag van Sèvres:

Say what?
pi_144724522
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:45 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Er zijn nog steeds geen Koerden in Anatolië, die leven in Noord-Mesopotamië (oost Turkije). Anatolië is het homeland van de Turken, niet Mesopotamië.
Wat vandaag Turkije is was Byzantie. Pas na de Turkse verovering waren de Koerden ingetrokken naar Oost-Turkije. Koerden hebben geen recht op Turks land. And in my honest opinion. Kirkuk en Musul hoort ook bij Turkije.
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:49:16 #174
421524 SadPanda
pi_144724529
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:38 schreef Bilge het volgende:
Sorry dat ik je kleurrijke fantasiewereld verstier door feitelijke onderbouwingen te vragen. ^2. Schaamteloos figuur.
Boeboe wat erg zeg dat ik de bron niet kan vinden.

quote:
Wat maken de aantallen nou uit, dan kunnen we die mensen de mond snoeren!!!- hoor jij nu te zeggen, vanwaar dat terugkrabbelen?
Ik krabbel helemaal niet terug, jij denkt blijkbaar dat ik dingen heb gezegd die ik niet heb gezegd.
Anti-Turkije
pi_144724544
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:48 schreef UpsideDown het volgende:
Anatolië:

[ afbeelding ]

Turkse grondgebied volgens het Verdrag van Sèvres:

[ afbeelding ]
Ik vind dit een betere hehe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: