Goed duidelijke kaart! Wat mij opvalt is dat na de eerste crossing(8) er een vervallen hutje staat(9) Deze staat op een open vlakte vlak bij de rivier en als je de crossing over bent valt die niet te missen! Als ze dus uit zijn gekomen bij de eerst crossing ten tijde van hun eerste noodoproep zou dat als schuilhut hebben kunnen dienen. Is daar gezocht die eerste paar dagen en is F. daar geweest toen hij naar zijn finca ging op 3 april? Moet hij dan diezelfde route bewandelen om daar te komen?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:40 schreef Poekje01 het volgende:
Baru heeft een nieuwe kaart gepost op WS, post 744, vannacht US time 03:20u.
Wellicht is het een idee als de kaartenmakers hier eens naar kijken? Zijn er misschien zaken die in de kaart hier in de OP, met die cirkels, van in over genomen kunnen worden?? Qua afstanden?
Er staat ook een legenda bij, filmfragmenten enz.
http://binged.it/1r9FStM
Huh? Ik heb niets in kaart gebracht en geen actie ondernomen, en ga iig niet vóór november die kant op.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:55 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Baru zegt verder op WS dat hij in november op de P trail gaat lopen, en alle GPS data gaat verzamelen, en ook in. kaart zal brengen, eind vd maand nov. is het klaar. Kunnen we het vergelijken met de acties van Domnivoor.
Goed gedaan ToniBquote:
Wat ik weet is dat je met een auto tot de laatste finca voor de mirador kunt komen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:55 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Baru heeft er heel veel werk in gestopt, dat is zeker!!!
Hij zegt in post #748 dat een 4x4 uiterlijk tot punt 2 (3 met speciale officiele toestemming alleen) kan komen:
[quote]
I wrote it several time before, F. and almost everybody can drive until the point 2. The point 3 is the limit for 4WD and not every car can drive there, how you can see, there be 4WD car from Proteccion Civil or Police, It is official and hat permition of Mireya. I do not want to be rude but all this information is already written in the forum.
[unquote]
Of iedereen zich aan die toestemming houdt, weet ik niet. 2 is aan het begin van het P. pad in zijn kaart.
Baru zegt verder op WS dat hij in november op de P trail gaat lopen, en alle GPS data gaat verzamelen, en ook in. kaart zal brengen, eind vd maand nov. is het klaar. Kunnen we het vergelijken met de acties van Domnivoor.
en wat zeggen die mensen van deze?quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:19 schreef Perico het volgende:
[..]
Nee, die lucht is op 500 echt heel betrokken. Zoals de panoramafoto van ToniB hierboven laat zien.
Blijft toch heel opmerkelijk. Als je het aan willekeurige mensen vraagt zeggen ze dat die foto's niet op hetzelfde tijdstip zijn genomen.
zo zie je, zelfs B weet blijkbaar niet alles...quote:Op zaterdag 20 september 2014 18:25 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wat ik weet is dat je met een auto tot de laatste finca voor de mirador kunt komen.
Die finca van de reportage " hier hadden Kris en Lisanne de weg terug moeten nemen"
Deze finca is van Lorenzo G.
Ook gids en hielp ook mee met zoeken naar K en L
Of zou hij iets achterhouden?quote:Op zaterdag 20 september 2014 18:32 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
zo zie je, zelfs B weet blijkbaar niet alles...
in ieder geval is Panama nog op het Noordelijk halfrond, wat inhoudt dat de winden in de stratosfeer nog tegen de klok in draaien, en niet zoals op t Zuidelijk andersom (met de klok mee) dus als we hier naar de Pacific kijken kan een slimmerik als eh... @Gorraay of iemand vast iets over het verglijden van de bewolking (welke kant op) zeggenquote:Op zaterdag 20 september 2014 18:30 schreef ToniB het volgende:
[..]
en wat zeggen die mensen van deze?
[ afbeelding ]
mijn prive mini onderzoekje wijst uit dat 100% van de ondervraagden zegt dat deze twee fotoos met een kort tijdsverschil na elkaar zijn gemaakt.......quote:Op zaterdag 20 september 2014 18:30 schreef ToniB het volgende:
[..]
en wat zeggen die mensen van deze?
[ afbeelding ]
Duidelijk zo met de foto's ernaastquote:Op zaterdag 20 september 2014 19:10 schreef Ouder1 het volgende:
http://www.bing.com/maps/(...)DED!1986&form=LMLTSN
Hier ligt het eerste bergbeekje toch echt op een heel andere plaats dan in het kaartje van Geruisloos.
dittoquote:Op zaterdag 20 september 2014 18:51 schreef ToniB het volgende:
Heb er echt af en toe buikpijn van als ik denk aan die twee meiden. Hoe dan ook, het moet afschuwelijk geweest zijn. Door alle onduidelijkheden en het onbegrijpelijke telefoon gebruik ,dat vragen oproept, het niet zoeken achter de Mirador de eerste paar dagen terwijl daar toen toch echt alle aanwijzingen voor waren volgens die eerste getuigen.
Vage foto's waardoor geen tijdlijn meer lijkt te kloppen! Geen sms-je/app-je-foto/notitie..bel poging naar familie,vriendje. Snap er net als de ouders helemaal niets van en niets is logisch of past in het officiële verhaal. Ik kan mij zo goed voorstellen dat de ouders van Kris geen genoegen nemen met een scenario verdwalen tot de dood erop volgt....Ik leef enorm met ze mee en blijf zoeken naar antwoorden!
P's foto van de Mirador heeft slechts weinig metadata:quote:Op zaterdag 20 september 2014 18:38 schreef MMUU het volgende:
mijn prive mini onderzoekje wijst uit dat 100% van de ondervraagden zegt dat deze twee fotoos met een kort tijdsverschil na elkaar zijn gemaakt.......
Het lijkt er met het blote oog zelfs op dat bepaalde takjes en blaadjes elkaar overlappen.
Maar het moet toch mogelijk zijn voor slimmeriken om de tijdstippen van beide foto's uit de EXIF data te halen?
blijft moeilijk, eerst kon er helemaal geen auto bij de mirador in de buurt komen, kon het toch, vond ik in een blog, was halverwege, Stacey kwam met een foto een tijdje terug hier, waaruit dat ook nog eens bleek te kunnen, en dat was nog hoger..quote:
Een typische 72 bits iPhone foto, zoals die van Kris op de top... maar dus geen tijdstippen of datum van de creatie van de foto.quote:Op zaterdag 20 september 2014 19:46 schreef Perico het volgende:
[..]
P's foto van de Mirador heeft slechts weinig metadata:
[ afbeelding ]
De delen die ik geel heb gearceerd, wijzen erop dat het een iPhone 4 betreft, die geeft namelijk dat profiel weer, in de data.
2 foto's met iphone gemaakt en 1 met de camera.
[quote]Op zaterdag 20 september 2014 19:46 schreef Perico het volgende:
[..]
P's foto van de Mirador heeft slechts weinig metadata:
[ afbeelding ]
De delen die ik geel heb gearceerd, wijzen erop dat het een iPhone 4 betreft, die geeft namelijk dat profiel weer, in de data.
Een typische 72 bits iPhone foto, zoals die van Kris op de top... maar dus geen tijdstippen of datum van de creatie van de foto.
Mr. P. is de meiden gepasseerd op het pad naar de top. (hij kan dus ook omhoog zijn gelopen, of naar beneden) maar zeker is dat hij en de meiden bijna tegelijk op de top zijn geweest.quote:Op zaterdag 20 september 2014 20:35 schreef ToniB het volgende:
[..]
Een typische 72 bits iPhone foto, zoals die van Kris op de top... maar dus geen tijdstippen of datum van de creatie van de foto.
Ik heb maar eenvoudig paint dus kan niet heel veel met de foto's. Er zijn dus 2 foto's met 1 of 2 iphone's genomen en 1 met camera powershot. Ik kan er dit van maken.[ afbeelding ]
Is foto 1 niet gewoon omgedraaid? (spiegelbeeld) Ook Lisanne's hemdje heeft een heel ander kleur groen!quote:
nee denk het niet kijk maar naar die armbandjesquote:Op zaterdag 20 september 2014 21:26 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Is foto 1 niet gewoon omgedraaid? (spiegelbeeld) Ook Lisanne's hemdje heeft een heel ander kleur groen!
Correct, de foto van Lisanne is met de Canon Powershot genomen, de foto van Plinio met een iPhone 4 en de foto van Kris ook met een iPhone, omdat daar in de weinige data de Exif versie typisch voor de iPhone is aangetroffen (0221), naast de kenmerkende resolutie van 72 bits.quote:Op zaterdag 20 september 2014 20:35 schreef ToniB het volgende:
Ik heb maar eenvoudig paint dus kan niet heel veel met de foto's. Er zijn dus 2 foto's met 1 of 2 iphone's genomen en 1 met camera powershot.
Als de foto's met twee verschillende toestellen genomen is, kan ik me voorstellen dat er 6 seconden tussen zit.quote:Op zaterdag 20 september 2014 21:26 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Is foto 1 niet gewoon omgedraaid? (spiegelbeeld) Ook Lisanne's hemdje heeft een heel ander kleur groen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feiten:
- P. heeft ze mogelijk op 1 april gezien op de Pianista.
- P. was vanaf het begin betrokken bij de zoekacties en heeft daarvan foto's op Facebook gezet.
- Op 5 april zette hij een foto van de Mirador op FB, zonder commentaar.
- De vriend van Kris ontving om 14:00 lokale tijd het laatste bericht van Kris.
- De foto van Kris op de Mirador is met een iPhone gemaakt.
Mijn aannames:
- Kris stuurde die foto vanaf de Mirador naar haar vriend. (Waarom zou ze anders een foto met de telefoon maken en niet met de Canon?)
- De familie stuurde die foto als aanwijzing door naar P., die getuige was en meehielp met zoeken.
- P. ging op 3/4 april zoeken op de meest logische route: El Pianista, en maakte een foto op dezelfde plek als de foto van Kris.
[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 20-09-2014 22:50:42 ]Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
Dit denk ik ook, zeker en vast. Je wilt ook makkelijk deelbare foto's van jezelf hebben, om met je vriend of familie te delen. Die foto zal ook best zijn aangekomen, met het bereik daar.quote:Op zaterdag 20 september 2014 22:05 schreef Domnivoor het volgende:
Mijn aannames:
- Kris stuurde die foto vanaf de Mirador naar haar vriend. (Waarom zou ze anders een foto met de telefoon maken en niet met de Canon?)
Same here.quote:Op zaterdag 20 september 2014 02:06 schreef kuil het volgende:
[..]
[..]
Het komt ook wel eens voor als je je iPhone op de snelle manier wilt herstarten. (Dit is kan nodig zijn als het werkgeheugen vol zit). Je moet dan de aan/uitknop en de homeknop tegelijk ingedrukt houden, waarna het witte Apple logo in beeld.komt. Als je de aan/uitknop en de homeknop niet precies tegelijk of niet lang genoeg ingedrukt houdt maak je een screenshot in plaats van een herstart. Dit overkomt me per ongeluk wel eens, maar niet vaak.
http://www.iculture.nl/tips/iphone-resetten/
Mmmm of die beschermende behuizing is gewoon erg dik.. de camera lens zit er diep in verscholen. In ieder geval, zijn zijn recente foto's nog steeds met dezelfde telefoon gemaakt. Niet dat dat enige nieuwswaarde heeft.quote:Op zaterdag 20 september 2014 22:16 schreef 11en30 het volgende:
Mij ook. En te klein, smal. Zit wel camera-functie op zo te zien.
We zitten niet op NWS.quote:Op zaterdag 20 september 2014 22:29 schreef Perico het volgende:
[..]
Niet dat dat enige nieuwswaarde heeft.
Dit (vetgedrukte) lijkt me echt de meest logische verklaring. De andere opties zijn (naar mijn idee) veel te omslachtig. Niets is uit te sluiten natuurlijk, maar ik geloof absoluut in de 1e verklaring die je geeft.quote:Op zaterdag 20 september 2014 02:36 schreef Perico het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet. Ik vermoed uiteraard dat het NFI achter gesjoemel kan komen.
Om helder te zijn:
De foto's die wij kennen, zijn verkleiningen van de originele 7 megapixel foto's. Plus, dat de foto van Kris op de Mirador een iPhone 4 foto is, maar ook die is verkleind naar 1024x768, net als de andere.
Voordat de rugzak met de camera naar Nederland naar het NFI is gestuurd, is er in Panama tenminste een kopie van de geheugenkaart van de Canon Powershot gemaakt.
Daar zijn digitale sporen van terug te vinden in de metadata. Op 17 juni, krijgt de helft van de foto's een invoerveld dat stelt dat Microsoft Windows Photo Viewer 6.1 en een maal 6.3 bij img_550 wijzigingen heeft aangebracht.
Bij mijn weten is dat dus voordat de spullen naar Nederland zijn gestuurd. Maar als iemand een andere datum heeft, hoor ik dat graag
Nu kunnen er een aantal dingen gebeurd zijn:
[*]De gelekte foto's die wij hebben zijn een afgeleide van de foto's die in Panama van de geheugenkaart zijn gehaald/gekopieerd en zijn kleiner gemaakt, omwille van gebruiksgemak in de media..
Maar Panama heeft gewoon de originele geheugenkaart naar het NFI gestuurd
• Panama heeft de geheugenkaart hypothetisch gemanipuleerd. Wijzigingen, verwijderingen, metadata van foto's aangepast, om het onderzoek in een bepaalde richting te stuwen.
Het NFI staat dan machteloos.
• Een hypothetische dader heeft de geheugenkaart gemanipuleerd.
Het blijft natuurlijk een vreemde zaak. Het NFI doet zijn best om een rapport te maken, enkel voor het OM in Panama, want het mag niets berichten aan nabestaanden.
In juli werden de families wel gebrieft, en kregen ze de foto's en deelconclusies te horen over het telefoongebruik.
Maar Panama geeft steeds aan, niets aan de uitgangspunten te willen veranderen en ook niet actief naar resten te willen zoeken. Al maanden is het volgens hen te gevaarlijk door het weer.
Daar verdwijnt het NFI rapport dus in een la, met alle gevonden botten. Het NFI kon net zo goed helemaal niets hebben gedaan dus, de uitwerking in Panama zou hetzelfde zijn. Al hebben de families nu wel de foto's, tenminste.
Owh? Ik heb daar nog niks over vernomenquote:Op zaterdag 20 september 2014 10:27 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Wat een FEIT is, is dat zijn DNA op alle vondsten zit, in de kamer van de meisjes aangetroffen zal zijn en op alle andere tot nu toe bekende lokaties waar zij zijn geweest aanwezig is.
Deze foto is in spiegelbeeld inderdaad! De hoge bosjes staan toch ook aan de andere kant?quote:Op zaterdag 20 september 2014 22:01 schreef StayingFan het volgende:
[..]
Als de foto's met twee verschillende toestellen genomen is, kan ik me voorstellen dat er 6 seconden tussen zit.
Het lijkt ook wel een spiegelbeeldfoto. Het haar van Lisanne zit ook de andere kant op geslagen. En dat gedaan hebbende met een stuk verplaatsen; Je moet het allemaal maar doen in 6 seconden...
Kijk eens naar haar armbandjes.quote:Op zaterdag 20 september 2014 23:48 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Deze foto is in spiegelbeeld inderdaad! De hoge bosjes staan toch ook aan de andere kant?
Dat is een goeie zeg... mevrouw Belfon, van het OM, wijst gewoon alle suggesties van criminoloog Calderon van de hand... die merkt terecht op: er zijn twee jonge vrouwen dood, die vreselijk bij stukjes en beetjes ergens aanspoelen...quote:Op zaterdag 20 september 2014 22:32 schreef Domnivoor het volgende:
Perico, kun je dit even samenvatten?
http://www.melodijoadelit(...)ses-la-fiscalia.html
(Niet dat dit enige nieuwswaarde heeft.)
De foto behoudt zijn data. Ook als je een foto bewerkt, kan hij zijn data behouden, maar komen er nieuwe velden bij, van de bewerking.quote:Op zaterdag 20 september 2014 22:32 schreef 11en30 het volgende:
Als een foto van de ene telefoon naar de andere wordt gestuurd (op welke manier dan ook) houdt de foto dan de data van de oorspronkelijke camera of kan daar door de overdracht iets in veranderen?
Bedanktquote:Op zaterdag 20 september 2014 23:54 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat is een goeie zeg... mevrouw Belfon, van het OM, wijst gewoon alle suggesties van criminoloog Calderon van de hand... die merkt terecht op: er zijn twee jonge vrouwen dood, die vreselijk bij stukjes en beetjes ergens aanspoelen...
Volgens hem rechtvaardigt de staat van de vondsten en de zeer keurige rugzak een onderzoek, omdat bij hem het vermoeden van een misdaad bestaat.
Mevrouw Belfon houdt vol, dat de rivier zijn werk doet, en dat zij geen onderzoek kan starten, want dat is nooit gestart, dus dan is er geen onderzoeksketen. Experts moeten maar naar de resten kijken.
Waarop meneer Calderon zegt: ja, als jij nu eens gewoon een onderzoek zou starten en een begin maakt, dan gebeurt er tenminste iets. Maar mevrouw Belfon vindt het wel best zoals het gaat.
"Twee botten van twee {grafische term} personen belanden in dezelfde zandbank, terwijl de rugzak geheel intact is.quote:"Dos huesos de personas descuartizadas terminan en el mismo banco de arena, pero la mochila llega intacta, ¿en qué mente cabe eso?", reflexionó Calderón.
Klopt. Vochtschade aan een iPhone kan ervoor zorgen dat de SIM-kaart niet meer wordt herkend. Ik heb dit zelf gelukkig niet meegemaakt, maar dit is wel een bekend probleem.quote:Op zaterdag 20 september 2014 02:25 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik bedacht me een tijdje geleden dat het ook zo zou kunnen zijn dat de iPhone de SIMkaart niet meer herkende door de hoge luchtvochtigheid (veel mensen hebben dat probleem als hun iPhone in aanraking is geweest met vocht/water/vloeibaariets). Die SIMkaart is immers vanaf de buitenkant van de iPhone toegankelijk.
Om bij die SIMkaart te kunnen (om 'm aan te duwen, schoon te maken, o.i.d), moet je een klein stevig pinnetje hebben. Ik denk niet dat ze iets bij zich hadden wat daar op lijkt.
De iPhone moet eenmalig worden geactiveerd met een werkende SIM-kaart maar is vervolgens goed te gebruiken zonder SIM. Te gebruiken in die zin dat je alle handelingen kunt doen waarvoor je het netwerk niet nodig hebt. Als je tenminste wel de toegangscode van de telefoon weet, anders blijf je natuurlijk hangen op het beginscherm. Met de PIN wordt in het artikel/overzicht van La Estrella waarschijnlijk ook de toegangscode bedoeld en niet de PIN-code om de simlock op te heffen. Ik ga er daarom nog altijd vanuit dat het telefoongebruik van de iPhone door Lisanne is gedaan, die niet de beschikking had over de toegangscode.quote:Op zaterdag 20 september 2014 02:25 schreef Physsic het volgende:
Volgens mij kan je maar weinig met je iPhone als de SIM niet wordt herkend. Bellen kan dan iniedergeval alleen nog naar emergency numbers. Screenshot maken lukt vast wel. Verder heb ik een ervaren iPhonegebruiker nodig, want ik heb dat maar 1x meegemaakt.
Heb jij enig idee?
Ik kan zo trouwens wel even de SIM eruit halen en kijken.
De iPhone werd toch ook uit en dan weer aangezet?quote:Op zondag 21 september 2014 01:11 schreef kuil het volgende:
[..]
Klopt. Vochtschade aan een iPhone kan ervoor zorgen dat de SIM-kaart niet meer wordt herkend. Ik heb dit zelf gelukkig niet meegemaakt, maar dit is wel een bekend probleem.
[..]
De iPhone moet eenmalig worden geactiveerd met een werkende SIM-kaart maar is vervolgens goed te gebruiken zonder SIM. Te gebruiken in die zin dat je alle handelingen kunt doen waarvoor je het netwerk niet nodig hebt. Als je tenminste wel de toegangscode van de telefoon weet, anders blijf je natuurlijk hangen op het beginscherm. Met de PIN wordt in het artikel/overzicht van La Estrella waarschijnlijk ook de toegangscode bedoeld en niet de PIN-code om de simlock op te heffen. Ik ga er daarom nog altijd vanuit dat het telefoongebruik van de iPhone door Lisanne is gedaan, die niet de beschikking had over de toegangscode.
toch opvallend dat zij zo standvastig is...quote:Op zondag 21 september 2014 00:10 schreef Perico het volgende:
Criminoloog Calderon maakt zich echt boos. Hij stelt dat er "geen excuus" meer is om geen onderzoek te starten en stelt letterlijk:
[..]
"Twee botten van twee {grafische term} personen belanden in dezelfde zandbank, terwijl de rugzak geheel intact is.
In welk brein klopt zoiets?"
Hij is niet te spreken over Ana Belfon, aldus, die zegt: "We weten gewoonweg niet wat er gebeurd is, we hebben geen theorie".
Calderon vindt: dus dan weten jullie ook niet waarom de rivier niet meer resten laat aanspoelen... dus moet je een onderzoek starten, dat schrijft het protocol voor.
Maar zij weigert.
Klopt inderdaad, ik had nog gekeken en wat ik dacht klopte niet.quote:Op zondag 21 september 2014 01:11 schreef kuil het volgende:
[..]
Klopt. Vochtschade aan een iPhone kan ervoor zorgen dat de SIM-kaart niet meer wordt herkend. Ik heb dit zelf gelukkig niet meegemaakt, maar dit is wel een bekend probleem.
[..]
De iPhone moet eenmalig worden geactiveerd met een werkende SIM-kaart maar is vervolgens goed te gebruiken zonder SIM. Te gebruiken in die zin dat je alle handelingen kunt doen waarvoor je het netwerk niet nodig hebt. Als je tenminste wel de toegangscode van de telefoon weet, anders blijf je natuurlijk hangen op het beginscherm. Met de PIN wordt in het artikel/overzicht van La Estrella waarschijnlijk ook de toegangscode bedoeld en niet de PIN-code om de simlock op te heffen. Ik ga er daarom nog altijd vanuit dat het telefoongebruik van de iPhone door Lisanne is gedaan, die niet de beschikking had over de toegangscode.
Het tafeltje in hun kamer ligt volt met blauw/witte papiertjes, in de tas zat een blauw/wit papiertje. Dus het blauw/witte papiertje in de nachtfoto is niet interessant?quote:Op zondag 21 september 2014 02:58 schreef Marrije het volgende:
Vind ik helemaal niet interessant, het lijkt er niet op, wat betreft de papiertjes op de nachtfoto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |