abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 25 september 2014 @ 19:14:56 #176
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_144900476
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is het nut van het feit dat de iPhone 6 eigenlijk kan buigen?
XD Ga weg Mex.
pi_144900500
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:14 schreef Pino112 het volgende:

[..]

XD Ga weg Mex.
:?

Dit is een serieuze vraag. Is het net als bij de samsung curved TV?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 25 september 2014 @ 19:17:40 #178
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_144900583
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

:?

Dit is een serieuze vraag. Is het net als bij de samsung curved TV?
Nee
pi_144900633
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:17 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Nee
Nouja, aan je post af te lezen is het zeker een productiefout ofzo :')

Ik dacht dat het een serieuze optie was _O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 25 september 2014 @ 19:19:15 #180
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_144900641
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:02 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Dat van dat CC lek heb ik gemist, maar wat mijn eigen Xperia Z betreft is dat ook een aardig debacle geweest met loslatende of spontaan barstende backplates (niet handig als de telefoon in kwestie waterbestendig wordt geacht), gedoe met de rubbertjes in de klepjes en de trage updatecycle van android door Sony samen met de providers.
Sony is ook echt niet heilig.

Maar om elk kritisch stukje over Apple weg te schuiven onder het mom van 'Apple haat' is gewoon te kort door de bocht.
Inderdaad. De coating van mijn xperia T die na twee maanden losliet, en waarvan Sony keihard beweerde dat het valschade was (ook al hadden ze in het algemeen toegegeven dat een slechte batch dit probleem had). Ik dacht dat Sony kwalitatief het Apple niveau benaderde, maar daar ben ik hard van teruggekomen. Daarom nu een iPhone 6 besteld.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 september 2014 @ 20:29:18 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_144903074
Er zijn wel 9 (NEGEN!) real life klachten bij apple binnengekomen omtrent buigende 6+. Blijkbaar zijn er meer in hijgerige youtubes gesneuveld dan daadwerkelijk in de zakken van gebruikers.

http://9to5mac.com/2014/0(...)pple+Intelligence%29
pi_144903969
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Er zijn wel 9 (NEGEN!) real life klachten bij apple binnengekomen omtrent buigende 6+. Blijkbaar zijn er meer in hijgerige youtubes gesneuveld dan daadwerkelijk in de zakken van gebruikers.

http://9to5mac.com/2014/0(...)pple+Intelligence%29
Kennelijk geloven de investors dat verhaal niet. Koers onveranderd in flink in de min. Vaak kun je aan de koers zien of een verhaal wel of niet aanslaat.
Feit is wel dat een bepaalde Youtuber nu financieel binnen is en dat wel gebleken is dat sociale media een enorme impact kunnen hebben, al dan niet terecht.
pi_144904054
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:52 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Kennelijk geloven de investors dat verhaal niet. Koers onveranderd in flink in de min. Vaak kun je aan de koers zien of een verhaal wel of niet aanslaat.
Feit is wel dat een bepaalde Youtuber nu financieel binnen is en dat wel gebleken is dat sociale media een enorme impact kunnen hebben.
Ja, geweldige financiele interpretatie, dat de beurswaarde van Apple eigenlijk altijd wel daalt rond de introductie van iets nieuws is even irrelevant. Zou iets te maken kunnen hebben met speculeren hoor, maar ja, de ondergang van Apple, dat zou ook wel weer kunnen, voor de 764ste keer.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 september 2014 @ 20:57:14 #184
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_144904147
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:52 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Kennelijk geloven de investors dat verhaal niet. Koers onveranderd in flink in de min. Vaak kun je aan de koers zien of een verhaal wel of niet aanslaat.
Feit is wel dat een bepaalde Youtuber nu financieel binnen is en dat wel gebleken is dat sociale media een enorme impact kunnen hebben, al dan niet terecht.
De koers zegt dus geen reet over het waarheid gehalte.
pi_144904208
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De koers zegt dus geen reet over het waarheid gehalte.
Jij gelooft het wel?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 september 2014 @ 21:02:46 #186
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_144904390
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:58 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Jij gelooft het wel?
Dat er slechts een beperkt aantal daadwerkelijk tijdens relatief normaal gebruik verbogen zijn? Ja, dat geloof ik wel ja.
pi_144904554
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:52 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Kennelijk geloven de investors dat verhaal niet. Koers onveranderd in flink in de min. Vaak kun je aan de koers zien of een verhaal wel of niet aanslaat.
Net vandaag is toch gebleken dat Apple maandenlang op de hoogte was van het lek in iCloud maar dat niet toegaf en er niks aan deed (of dat de melding ergens onderop een papierstapel was gekomen ofzo)? Geen wonder dat "We hebben maar 9 klachten binnengekregen" dan niet gelijk geloofd wordt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2014 21:09:31 ]
pi_144904722
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 21:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Net vandaag is toch gebleken dat Apple maandenlang op de hoogte was van het lek in iCloud maar dat niet toegaf en er niks aan deed (of dat de melding ergens onderop een papierstapel was gekomen ofzo)? Geen wonder dat "We hebben maar 9 klachten binnengekregen" dan niet gelijk geloofd wordt.
Inderdaad.
pi_144907675
Wauw, bellen met je mac gaat echt heel smooth! :) Al eerder getest maar vandaag werd ik gebeld, dus ik neem op helemaal prima. Vervolgens pak ik mijn iPhone om even wat op te zoeken en zie het 'ga terug naar gesprek' balkje aan de bovenkant. Klik! En floep zonder haperingen of stem wegval ga ik zo verder met bellen op mijn iPhone :D Van standaard naar luidspreker geeft zelfs haperingen, maar dit werkt perfect. Top ^O^
pi_144910360
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:13 schreef JoelBaka het volgende:
Wauw, bellen met je mac gaat echt heel smooth! :) Al eerder getest maar vandaag werd ik gebeld, dus ik neem op helemaal prima. Vervolgens pak ik mijn iPhone om even wat op te zoeken en zie het 'ga terug naar gesprek' balkje aan de bovenkant. Klik! En floep zonder haperingen of stem wegval ga ik zo verder met bellen op mijn iPhone :D Van standaard naar luidspreker geeft zelfs haperingen, maar dit werkt perfect. Top ^O^
Iemand bellen werkt inderdaad goed. Gebeld worden werkt maar matig. Duurt relatief lang voordat het gesprek binnenkomt op de Mac en als je het gesprek dan accepteert, duurt het alsnog vrij lang voordat het gesprek geaccepteerd wordt. Twee keer gehad dat ik al de voicemail kreeg omdat het te lang duurt. Moet dus nog verbeterd worden.

Hands Off werkt wel weer heel goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2014 23:13:06 ]
pi_144910544
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 21:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Net vandaag is toch gebleken dat Apple maandenlang op de hoogte was van het lek in iCloud maar dat niet toegaf en er niks aan deed (of dat de melding ergens onderop een papierstapel was gekomen ofzo)? Geen wonder dat "We hebben maar 9 klachten binnengekregen" dan niet gelijk geloofd wordt.
Ook dat is weer een aanname, vrijwel alle systemen zijn gevoelig voor 100000000 keer een wachtwoord raden, en de oplossing, 2 step verification, is inmiddels ingevoerd, maar is niet iets dat je even in 1 week voor elkaar krijgt, ook Google niet.

Dus dan kan je 2 dingen doen, wereldwijd alvast verkondigen dat er een mogelijkheid is tot cracking en dus slapende honden wakker maken, of je begint met werken aan een oplossing en tot die tijd hou je idd je bek zodat mensen niet op ideeen komen.

Maar het is Apple, dus we gaan uit van kwade opzet, want Apple is er nu ZOOOOO bij gebaat dat er geruchten over lekker in de wereld zijn gekomen, ze doen het expres.

Wederom ongefundeerde haat dus.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_144911042
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 23:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ook dat is weer een aanname, vrijwel alle systemen zijn gevoelig voor 100000000 keer een wachtwoord raden, en de oplossing, 2 step verification, is inmiddels ingevoerd, maar is niet iets dat je even in 1 week voor elkaar krijgt, ook Google niet.

Dus dan kan je 2 dingen doen, wereldwijd alvast verkondigen dat er een mogelijkheid is tot cracking en dus slapende honden wakker maken, of je begint met werken aan een oplossing en tot die tijd hou je idd je bek zodat mensen niet op ideeen komen.

Maar het is Apple, dus we gaan uit van kwade opzet, want Apple is er nu ZOOOOO bij gebaat dat er geruchten over lekker in de wereld zijn gekomen, ze doen het expres.

Wederom ongefundeerde haat dus.
Je moet wel een enorm stel IT-prutsers zijn om vijf maanden te doen over het aanpassen van het inlogmechanisme en om in al die tijd niet in staat te zijn om een tijdelijke oplossing (max vijf mislukte pogingen per uur, ik noem maar wat) te implementeren.

Dat is verder geen "haat". Ik heb in het verleden met veel plezier Apple-producten gebruikt. Maar jij bent zo te zien gewoon een fanboy met oogkleppen voor wie elke geringste kritische noot gelijk per definitie "ongefundeerde haat" is. :')
pi_144911312
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 23:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Je moet wel een enorm stel IT-prutsers zijn om vijf maanden te doen over het aanpassen van het inlogmechanisme en om in al die tijd niet in staat te zijn om een tijdelijke oplossing (max vijf mislukte pogingen per uur, ik noem maar wat) te implementeren.

Dat is verder geen "haat". Ik heb in het verleden met veel plezier Apple-producten gebruikt. Maar jij bent zo te zien gewoon een fanboy met oogkleppen voor wie elke geringste kritische noot gelijk per definitie "ongefundeerde haat" is. :')
Onzin, als je iets weet van ICT weet je dat projecten als dit echt heel veel tijd kosten, je moet namelijk 100% voorkomen dat je veiligheid boven gebruiksgemak gaat.

Gebruikers hebben eigenlijk schijt aan veiligheid, wachtwoorden zijn alleen maar irritant, kan dat niet uit, moet ik nou echt zo'n moeilijk wachtwoord kiezen, 12345 is zo lekker makkelijk!?

En ik reageer op dit moment idd fel omdat ik even midden in een flamewar zit vanavond waarbij er echt de debielste aannames worden gedaan,ik begin echt een hangende langspeelplaat te worden, misschien moet ik het in mijn sig zetten, maar ik ben een Galaxy S4 gebruiker.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_144911592
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 23:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Onzin, als je iets weet van ICT weet je dat projecten als dit echt heel veel tijd kosten, je moet namelijk 100% voorkomen dat je veiligheid boven gebruiksgemak gaat.
Nee, je maakt mij niet wijs dat je vijf maanden nodig moet hebben om een beveiligingslek op te lossen. Gewoon niet.

En ik ben er heilig van overtuigd dat er bij Apple heel veel heel slimme IT'ers werken. Het lijkt me eerder een managementkwestie. Verkeerde prioriteiten, of een melding die ergens bij een medewerker in de e-mail is blijven liggen en niet in de bugtracker is ingevoerd, wat weet ik. Maar dat mag niet gebeuren. Het management zou de bedrijfsprocessen zo moeten inrichten dat zulke fouten niet voorkomen.

Ik heb trouwens zelf een keer bij ING een beveiligingslek gevonden in het internetbankieren. Heb ze opgebeld en degene die ik aan de lijn kreeg beweerde dat het geen lek was en dat de functionaliteit precies zo bedoeld was, maar korte tijd later was het lek wel gedicht. Dat lijkt me de juiste oplossing. Het probleem proberen uit de publiciteit te houden, maar wel asap fixen.
pi_144911881
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 23:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, je maakt mij niet wijs dat je vijf maanden nodig moet hebben om een beveiligingslek op te lossen. Gewoon niet.

En ik ben er heilig van overtuigd dat er bij Apple heel veel heel slimme IT'ers werken. Het lijkt me eerder een managementkwestie. Verkeerde prioriteiten, of een melding die ergens bij een medewerker in de e-mail is blijven liggen en niet in de bugtracker is ingevoerd, wat weet ik. Maar dat mag niet gebeuren. Het management zou de bedrijfsprocessen zo moeten inrichten dat zulke fouten niet voorkomen.

Ik heb trouwens zelf een keer bij ING een beveiligingslek gevonden in het internetbankieren. Heb ze opgebeld en degene die ik aan de lijn kreeg beweerde dat het geen lek was en dat de functionaliteit precies zo bedoeld was, maar korte tijd later was het lek wel gedicht. Dat lijkt me de juiste oplossing. Het probleem proberen uit de publiciteit te houden, maar wel asap fixen.
Sja, als jij niets wil aannemen houdt het op vrees ik.

Apple had wellicht rigoreus per direct 2 step verplicht kunnen stellen toen ze er achter kwamen, maar nogmaals als je ooit in de ICThebt gewerkt weet je dat je echt een shitstorm over je heen had gehad.

Als mensen de tijd hebben om dingen uitgelegd te krijgen zijn ze misschien een beetje meegaand, maar als je iets opdringt zonder dat ze snappen waarom kan je als bedrijf of systeembeheerder echt Ebola krijgen van 90% van de gebruikers.

Ik heb een directielid, fortune 500 plek, als gebruiker, zijn gegevens zijn letterlijk miljoenen waard, maar hij eist, zonder enige vorm van redelijkheid dat hij als enige een eenvoudig wachtwoord heeft en dat het als enige niet na 30 dagen gewijzigd hoeft te worden.

Mij best, maar ik heb hem op papier laten tekenen dat ik niet verantwoordelijk ben voor gegevensverlies, en dat heeft hij gedaan.

De man is dus opzich geniaal op 1 vlak, maar veiligheid? Typhusirritant allemaal.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_144912191
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 23:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, als jij niets wil aannemen houdt het op vrees ik.

Apple had wellicht rigoreus per direct 2 step verplicht kunnen stellen toen ze er achter kwamen, maar nogmaals als je ooit in de ICThebt gewerkt weet je dat je echt een shitstorm over je heen had gehad.
Voor de 2-step-authenticatie is het al vele jaren op heel veel websites gebruikelijk geweest dat je maar een paar keer een verkeerd wachtwoord mag invoeren en dat je zeker niet 20.000 keer direct achter elkaar mag proberen in te loggen.

Die truc weet Apple zelf trouwens ook wel, aangezien iOS ook blokkeert als je te vaak een verkeerd ontgrendelingswachtwoord instelt. Je kan het zelfs zo instellen dat de telefoon dan een 'self-destruct' doet.

Waarom Apple in de tussentijd niet op z'n minst zoiets heeft ingevoerd voor het inloggen in een Apple-account, begrijp ik echt niet.

En zelfs nu hebben ze ook geen echte 2-step-authenticatie ingevoerd. Je krijgt alleen een mailtje, bijvoorbeeld van "Iemand heeft van een onbekende computer ingelogd op uw account en app X gekocht. Als u niet zelf hebt ingelogd, klik dan hier." Maar dan is het kwaad al geschikt natuurlijk!
quote:
Als mensen de tijd hebben om dingen uitgelegd te krijgen zijn ze misschien een beetje meegaand, maar als je iets opdringt zonder dat ze snappen waarom kan je als bedrijf of systeembeheerder echt Ebola krijgen van 90% van de gebruikers.

Ik heb een directielid, fortune 500 plek, als gebruiker, zijn gegevens zijn letterlijk miljoenen waard, maar hij eist, zonder enige vorm van redelijkheid dat hij als enige een eenvoudig wachtwoord heeft en dat het als enige niet na 30 dagen gewijzigd hoeft te worden.

Mij best, maar ik heb hem op papier laten tekenen dat ik niet verantwoordelijk ben voor gegevensverlies, en dat heeft hij gedaan.

De man is dus opzich geniaal op 1 vlak, maar veiligheid? Typhusirritant allemaal.
Ok. Maar om dan maar de eisen voor alle andere gebruikers ook naar hetzelfde niveau te verlagen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2014 23:57:18 ]
pi_144913499
Helemaal eens met Igen. Doe op z'n minst een blokkade na x-aantal keren. Dat is echt ongelofelijk makkelijk te implementeren.
  vrijdag 26 september 2014 @ 08:34:18 #198
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_144915765
Zojuist bij Dixons mijn bestelling geannuleerd voor mijn iphone. Eerst beloven en dan niet doen, nu bij typhone besteld en die zeggen morgen of als de post tegenzit maandag :) .

[ Bericht 9% gewijzigd door DaMook op 26-09-2014 09:32:24 ]
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_144917732
Is de lens op de iPod touch 5G ook van saffierglas?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')