XD Ga weg Mex.quote:Op donderdag 25 september 2014 19:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is het nut van het feit dat de iPhone 6 eigenlijk kan buigen?
quote:
Neequote:Op donderdag 25 september 2014 19:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is een serieuze vraag. Is het net als bij de samsung curved TV?
Nouja, aan je post af te lezen is het zeker een productiefout ofzoquote:
Inderdaad. De coating van mijn xperia T die na twee maanden losliet, en waarvan Sony keihard beweerde dat het valschade was (ook al hadden ze in het algemeen toegegeven dat een slechte batch dit probleem had). Ik dacht dat Sony kwalitatief het Apple niveau benaderde, maar daar ben ik hard van teruggekomen. Daarom nu een iPhone 6 besteld.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:02 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat van dat CC lek heb ik gemist, maar wat mijn eigen Xperia Z betreft is dat ook een aardig debacle geweest met loslatende of spontaan barstende backplates (niet handig als de telefoon in kwestie waterbestendig wordt geacht), gedoe met de rubbertjes in de klepjes en de trage updatecycle van android door Sony samen met de providers.
Sony is ook echt niet heilig.
Maar om elk kritisch stukje over Apple weg te schuiven onder het mom van 'Apple haat' is gewoon te kort door de bocht.
Kennelijk geloven de investors dat verhaal niet. Koers onveranderd in flink in de min. Vaak kun je aan de koers zien of een verhaal wel of niet aanslaat.quote:Op donderdag 25 september 2014 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Er zijn wel 9 (NEGEN!) real life klachten bij apple binnengekomen omtrent buigende 6+. Blijkbaar zijn er meer in hijgerige youtubes gesneuveld dan daadwerkelijk in de zakken van gebruikers.
http://9to5mac.com/2014/0(...)pple+Intelligence%29
Ja, geweldige financiele interpretatie, dat de beurswaarde van Apple eigenlijk altijd wel daalt rond de introductie van iets nieuws is even irrelevant. Zou iets te maken kunnen hebben met speculeren hoor, maar ja, de ondergang van Apple, dat zou ook wel weer kunnen, voor de 764ste keer.quote:Op donderdag 25 september 2014 20:52 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Kennelijk geloven de investors dat verhaal niet. Koers onveranderd in flink in de min. Vaak kun je aan de koers zien of een verhaal wel of niet aanslaat.
Feit is wel dat een bepaalde Youtuber nu financieel binnen is en dat wel gebleken is dat sociale media een enorme impact kunnen hebben.
De koers zegt dus geen reet over het waarheid gehalte.quote:Op donderdag 25 september 2014 20:52 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Kennelijk geloven de investors dat verhaal niet. Koers onveranderd in flink in de min. Vaak kun je aan de koers zien of een verhaal wel of niet aanslaat.
Feit is wel dat een bepaalde Youtuber nu financieel binnen is en dat wel gebleken is dat sociale media een enorme impact kunnen hebben, al dan niet terecht.
Jij gelooft het wel?quote:Op donderdag 25 september 2014 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De koers zegt dus geen reet over het waarheid gehalte.
Dat er slechts een beperkt aantal daadwerkelijk tijdens relatief normaal gebruik verbogen zijn? Ja, dat geloof ik wel ja.quote:
Net vandaag is toch gebleken dat Apple maandenlang op de hoogte was van het lek in iCloud maar dat niet toegaf en er niks aan deed (of dat de melding ergens onderop een papierstapel was gekomen ofzo)? Geen wonder dat "We hebben maar 9 klachten binnengekregen" dan niet gelijk geloofd wordt.quote:Op donderdag 25 september 2014 20:52 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Kennelijk geloven de investors dat verhaal niet. Koers onveranderd in flink in de min. Vaak kun je aan de koers zien of een verhaal wel of niet aanslaat.
Inderdaad.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Net vandaag is toch gebleken dat Apple maandenlang op de hoogte was van het lek in iCloud maar dat niet toegaf en er niks aan deed (of dat de melding ergens onderop een papierstapel was gekomen ofzo)? Geen wonder dat "We hebben maar 9 klachten binnengekregen" dan niet gelijk geloofd wordt.
Iemand bellen werkt inderdaad goed. Gebeld worden werkt maar matig. Duurt relatief lang voordat het gesprek binnenkomt op de Mac en als je het gesprek dan accepteert, duurt het alsnog vrij lang voordat het gesprek geaccepteerd wordt. Twee keer gehad dat ik al de voicemail kreeg omdat het te lang duurt. Moet dus nog verbeterd worden.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:13 schreef JoelBaka het volgende:
Wauw, bellen met je mac gaat echt heel smooth! Al eerder getest maar vandaag werd ik gebeld, dus ik neem op helemaal prima. Vervolgens pak ik mijn iPhone om even wat op te zoeken en zie het 'ga terug naar gesprek' balkje aan de bovenkant. Klik! En floep zonder haperingen of stem wegval ga ik zo verder met bellen op mijn iPhone Van standaard naar luidspreker geeft zelfs haperingen, maar dit werkt perfect. Top
Ook dat is weer een aanname, vrijwel alle systemen zijn gevoelig voor 100000000 keer een wachtwoord raden, en de oplossing, 2 step verification, is inmiddels ingevoerd, maar is niet iets dat je even in 1 week voor elkaar krijgt, ook Google niet.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Net vandaag is toch gebleken dat Apple maandenlang op de hoogte was van het lek in iCloud maar dat niet toegaf en er niks aan deed (of dat de melding ergens onderop een papierstapel was gekomen ofzo)? Geen wonder dat "We hebben maar 9 klachten binnengekregen" dan niet gelijk geloofd wordt.
Je moet wel een enorm stel IT-prutsers zijn om vijf maanden te doen over het aanpassen van het inlogmechanisme en om in al die tijd niet in staat te zijn om een tijdelijke oplossing (max vijf mislukte pogingen per uur, ik noem maar wat) te implementeren.quote:Op donderdag 25 september 2014 23:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook dat is weer een aanname, vrijwel alle systemen zijn gevoelig voor 100000000 keer een wachtwoord raden, en de oplossing, 2 step verification, is inmiddels ingevoerd, maar is niet iets dat je even in 1 week voor elkaar krijgt, ook Google niet.
Dus dan kan je 2 dingen doen, wereldwijd alvast verkondigen dat er een mogelijkheid is tot cracking en dus slapende honden wakker maken, of je begint met werken aan een oplossing en tot die tijd hou je idd je bek zodat mensen niet op ideeen komen.
Maar het is Apple, dus we gaan uit van kwade opzet, want Apple is er nu ZOOOOO bij gebaat dat er geruchten over lekker in de wereld zijn gekomen, ze doen het expres.
Wederom ongefundeerde haat dus.
Onzin, als je iets weet van ICT weet je dat projecten als dit echt heel veel tijd kosten, je moet namelijk 100% voorkomen dat je veiligheid boven gebruiksgemak gaat.quote:Op donderdag 25 september 2014 23:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet wel een enorm stel IT-prutsers zijn om vijf maanden te doen over het aanpassen van het inlogmechanisme en om in al die tijd niet in staat te zijn om een tijdelijke oplossing (max vijf mislukte pogingen per uur, ik noem maar wat) te implementeren.
Dat is verder geen "haat". Ik heb in het verleden met veel plezier Apple-producten gebruikt. Maar jij bent zo te zien gewoon een fanboy met oogkleppen voor wie elke geringste kritische noot gelijk per definitie "ongefundeerde haat" is.
Nee, je maakt mij niet wijs dat je vijf maanden nodig moet hebben om een beveiligingslek op te lossen. Gewoon niet.quote:Op donderdag 25 september 2014 23:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onzin, als je iets weet van ICT weet je dat projecten als dit echt heel veel tijd kosten, je moet namelijk 100% voorkomen dat je veiligheid boven gebruiksgemak gaat.
Sja, als jij niets wil aannemen houdt het op vrees ik.quote:Op donderdag 25 september 2014 23:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, je maakt mij niet wijs dat je vijf maanden nodig moet hebben om een beveiligingslek op te lossen. Gewoon niet.
En ik ben er heilig van overtuigd dat er bij Apple heel veel heel slimme IT'ers werken. Het lijkt me eerder een managementkwestie. Verkeerde prioriteiten, of een melding die ergens bij een medewerker in de e-mail is blijven liggen en niet in de bugtracker is ingevoerd, wat weet ik. Maar dat mag niet gebeuren. Het management zou de bedrijfsprocessen zo moeten inrichten dat zulke fouten niet voorkomen.
Ik heb trouwens zelf een keer bij ING een beveiligingslek gevonden in het internetbankieren. Heb ze opgebeld en degene die ik aan de lijn kreeg beweerde dat het geen lek was en dat de functionaliteit precies zo bedoeld was, maar korte tijd later was het lek wel gedicht. Dat lijkt me de juiste oplossing. Het probleem proberen uit de publiciteit te houden, maar wel asap fixen.
Voor de 2-step-authenticatie is het al vele jaren op heel veel websites gebruikelijk geweest dat je maar een paar keer een verkeerd wachtwoord mag invoeren en dat je zeker niet 20.000 keer direct achter elkaar mag proberen in te loggen.quote:Op donderdag 25 september 2014 23:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, als jij niets wil aannemen houdt het op vrees ik.
Apple had wellicht rigoreus per direct 2 step verplicht kunnen stellen toen ze er achter kwamen, maar nogmaals als je ooit in de ICThebt gewerkt weet je dat je echt een shitstorm over je heen had gehad.
Ok. Maar om dan maar de eisen voor alle andere gebruikers ook naar hetzelfde niveau te verlagen?quote:Als mensen de tijd hebben om dingen uitgelegd te krijgen zijn ze misschien een beetje meegaand, maar als je iets opdringt zonder dat ze snappen waarom kan je als bedrijf of systeembeheerder echt Ebola krijgen van 90% van de gebruikers.
Ik heb een directielid, fortune 500 plek, als gebruiker, zijn gegevens zijn letterlijk miljoenen waard, maar hij eist, zonder enige vorm van redelijkheid dat hij als enige een eenvoudig wachtwoord heeft en dat het als enige niet na 30 dagen gewijzigd hoeft te worden.
Mij best, maar ik heb hem op papier laten tekenen dat ik niet verantwoordelijk ben voor gegevensverlies, en dat heeft hij gedaan.
De man is dus opzich geniaal op 1 vlak, maar veiligheid? Typhusirritant allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |