niet lullig bedoeld maar in jouw situatie ben je aan het parasiteren op de Engelse belastingbetaler natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Welnee. Ik betaal geen cent aan mijn gezondheidszorg. En jij?
Gratis een MRSA. Het moet niet gekker worden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:31 schreef komrad het volgende:
[..]
niet lullig bedoeld maar in jouw situatie ben je aan het parasiteren op de Engelse belastingbetaler natuurlijk.
quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:33 schreef Individual het volgende:
[..]
Gratis een MRSA. Het moet niet gekker worden.
quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:33 schreef Individual het volgende:
[..]
Gratis een MRSA. Het moet niet gekker worden.
Hoezo? Ik heb jarenlang National Insurance premie betaald. Per saldo ben ik nog altijd netto betaler. Dit nog los van het feit dat ik geld het land binnen breng en hier uitgeef. Ik ben een dikke plus voor de economie.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:31 schreef komrad het volgende:
[..]
niet lullig bedoeld maar in jouw situatie ben je aan het parasiteren op de Engelse belastingbetaler natuurlijk.
Arme Engelsen, niemand wil meer vriendjes met ze zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:55 schreef SeLang het volgende:
De neergang is gestopt!
[ afbeelding ]
laat ik het zo zeggen, je werkt niet dus betaalt relatief weinig belasting (mn btw?) en dat is zeer waarschijnlijk onvoldoende om de voorzieningen die de staat wil onderhouden te financieren.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb jarenlang National Insurance premie betaald. Per saldo ben ik nog altijd netto betaler. Dit nog los van het feit dat ik geld het land binnen breng en hier uitgeef. Ik ben een dikke plus voor de economie.
Wat leuk, je kan precies zien hoeveel iemand in het verleden aan belasting betaald heeft?quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:31 schreef komrad het volgende:
[..]
laat ik het zo zeggen, je werkt niet dus betaalt relatief weinig belasting (mn btw?) en dat is zeer waarschijnlijk onvoldoende om de voorzieningen die de staat wil onderhouden te financieren.
Maar ik gok dat veel van die voorzieningen je gestolen kunnen worden
En verder: het is niet veroordelend bedoeld
Selang is vrij open over zijn situatie op het forumquote:Op vrijdag 19 september 2014 12:32 schreef waht het volgende:
[..]
Wat leuk, je kan precies zien hoeveel iemand in het verleden aan belasting betaald heeft?
Mooi man.
quote:Catalonië beslist over onafhankelijkheidsreferendum
Het regionale parlement van Catalonië gaat vrijdag een besluit nemen over een mogelijk referendum waarin inwoners van de regio kunnen bepalen of ze vóór of tegen onafhankelijkheid zijn.
Catalonië wil 9 november een referendum houden. Vrijdagmiddag wordt gedebatteerd over het mogelijke referendum.
Madrid heeft de volksstemming al illegaal genoemd en de Spaanse premier Mariano Rajoy zegt "er alles aan te doen" om het referendum tegen te houden. Volgens hem is het niet toegestaan een referendum te houden waar niet heel Spanje aan meedoet.
Het referendum zou echter niet bindend zijn: de uitkomst kan niet direct leiden tot echte onafhankelijkheid. De leider van Catalonië, Artur Mas, zegt dat de uitkomst hem echter wel een mandaat kan geven om de kwestie in de politiek op de agenda te zetten.
Het rijke Catalonië is goed voor ongeveer een vijfde van de economie en een zesde van de bevolking van Spanje. De Spaanse krant El Pais heeft eind 2013 al een opiniepeiling gehouden. Daaruit bleek dat 46 procent van de Catalanen vóór onafhankelijkheid is, tegenover 42 procent die bij Spanje wil blijven.
Schotland
Campagneleiders van de onafhankelijkeheidsbeweging verwachten niet dat de uitkomst van Schotland om bij Groot-Brittannië te blijven vrijdag, invloed heeft op het Catalaanse referendum. "Het belangrijkste punt voor ons echter is dat de Schotten een mogelijkheid hebben om te stemmen en samen te beslissen over hun toekomst. We zijn jaloers op hun referendum", zegt een van de leiders tegenover The Guardian.
hahaahaquote:Op vrijdag 19 september 2014 10:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Fuck democratie, mensen zijn dom.
quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:48 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Interessant
En dit:
Voters aged 16-17: YES: 71%; NO: 29%
Voters aged 65+: YES: 27%; NO: 73%
Oude mensen zijn conservatiever en nemen veel minder graag risico, dus hoe ouder de stemmers hoe kleiner de kans dat ze voor verandering stemmen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:56 schreef Individual het volgende:
Het was te verwachten dat de jongeren meer YES zouden stemmen. Zal die trend zich doorzetten of komt het verstand met de jaren?
De laatste aflevering van QT vond ik ook mooi met die oude highlander die heel passioneel was over NO.
Als ze over 10-20 jaar weer een referendum houden is er nog minder olie over ook.
Ouderen hebben gewoon meer te verliezen. Opgebouwde pensioenen die minder waard worden, huizen die in waarde kunnen dalen, baan verliezen is voor een 55-plusser is ook een groter probleem dan voor een jong iemand. Natuurlijk zijn er ook kansen, maar de risico afweging is erg asymmetrisch als je veel te verliezen hebtquote:Op vrijdag 19 september 2014 13:56 schreef Individual het volgende:
Het was te verwachten dat de jongeren meer YES zouden stemmen. Zal die trend zich doorzetten of komt het verstand met de jaren?
Uit de cijfers blijkt niet dat de mensen op het laatst hebben beslist om nee te stemmen. Maar dat voornamelijk de nee stemmers (na de poll dat ja voor staat) vooral komen opdagen uit paniek en daarmee wordt de hoge opkomst verklaart in tegen gebiedenquote:Op vrijdag 19 september 2014 13:48 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Interessant
En dit:
Voters aged 16-17: YES: 71%; NO: 29%
Voters aged 65+: YES: 27%; NO: 73%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |