abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 september 2014 @ 18:35:55 #1
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_144665463
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Kaarten Israel & Gaza

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
Anti-Turkije
pi_144666627
Zo, even overnieuw.

Ontopic graag en niet op de persoon.
pi_144666642
Youtube kanaal van Danny Ayalon is wel interessant.
pi_144666652
@ Sadpanda, wanneer denk jij dat Israel niet meer het machtigste land in het Midden-Oosten is dan?
  donderdag 18 september 2014 @ 19:16:11 #5
421524 SadPanda
pi_144666948
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:07 schreef theunderdog het volgende:
@ Sadpanda, wanneer denk jij dat Israel niet meer het machtigste land in het Midden-Oosten is dan?
Weet ik niet, maar uiteindelijk zal het gebeurd zijn met Israel. De VS wordt steeds minder machtig en Rusland en China steeds machtiger. De hulp van de VS is de enige reden dat Israel nog bestaat.
Anti-Turkije
pi_144666986
Ik zit liever in Israel met mijne reet dan in Iran, Irak , Syria ,Pakistan of zelfs Rusland en Oezbekistan ! No doubt about that :)
pi_144667545
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:16 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Weet ik niet, maar uiteindelijk zal het gebeurd zijn met Israel. De VS wordt steeds minder machtig en Rusland en China steeds machtiger. De hulp van de VS is de enige reden dat Israel nog bestaat.
_O-
pi_144673387
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:16 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Toch knap dan, dat ze alle oorlogen met Arabische landen ZONDER Amerikaanse steun hebben gewonnen...

Zal je nog smerig tegenvallen, maar je kunt natuurlijk blijven hopen. Je kunt het ook niet doen...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  donderdag 18 september 2014 @ 22:17:56 #9
421524 SadPanda
pi_144674449
quote:
15s.gif Op donderdag 18 september 2014 21:52 schreef Karrs het volgende:

[..]

Toch knap dan, dat ze alle oorlogen met Arabische landen ZONDER Amerikaanse steun hebben gewonnen...

Zal je nog smerig tegenvallen, maar je kunt natuurlijk blijven hopen. Je kunt het ook niet doen...
Israel heeft die oorlogen gewonnen met Amerikaanse wapens...
Anti-Turkije
pi_144674726
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:17 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Van legers met Amerikaanse wapens...
pi_144675171
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:17 schreef SadPanda het volgende:

[..]

:')!
  donderdag 18 september 2014 @ 22:35:07 #12
421524 SadPanda
pi_144675267
quote:
9s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:24 schreef Karrs het volgende:

[..]

Van legers met Amerikaanse wapens...
:|W
Anti-Turkije
pi_144675734
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:35 schreef SadPanda het volgende:

[..]

:|W
Egyptische Sherman (met Frans(!) kanon):

Hier een Egyptische Archer tankjager (Brits):

Kortom, nogal wat Westers spul in alleen al het Egyptische leger. Ze hadden natuurlijk ook Soviet spul. Eigenlijk net als de Israëli indertijd.
  donderdag 18 september 2014 @ 22:56:32 #14
421524 SadPanda
pi_144676333
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:44 schreef Karrs het volgende:

[..]

Egyptische Sherman (met Frans(!) kanon):
[ afbeelding ]

Hier een Egyptische Archer tankjager (Brits):
[ afbeelding ]

Kortom, nogal wat Westers spul in alleen al het Egyptische leger. Ze hadden natuurlijk ook Soviet spul. Eigenlijk net als de Israëli indertijd.
Ja, duh. Maar na 1956 had de SU geen wapens meer geleverd aan Israel en dan zou het zonder Amerikaanse wapens game over zijn geweest voor Israel.
Anti-Turkije
pi_144683922
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:56 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ja, duh. Maar na 1956 had de SU geen wapens meer geleverd aan Israel en dan zou het zonder Amerikaanse wapens game over zijn geweest voor Israel.
Weet je wie na 1956 ook geen wapens meer leverde?

Amerika. ;)

Die mochten de Israëli gewoon kopen en dat hebben ze ook gedaan.

Oh, en weet je wie nog meer Amerikaanse wapens hadden gekocht tijdens de zesdaagse oorlog van 1967? Iedereen. Jordanië reed rond met Amerikaanse Pattons.

Israël heeft het toch echt allemaal zelf gedaan. De schuld van de nederlaag van de Arabieren ligt bij hen en bij de Arabieren zelf. Niet bij Amerika, niet bij de NAVO, niet bij Europa, de Illuminati of de Joodse/Zionistische/Reptilian lobby.

[ Bericht 15% gewijzigd door Karrs op 19-09-2014 09:47:10 ]
pi_144684261
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:56 schreef SadPanda het volgende:

[..]

En met "game over voor Israël" bedoel je de oude gebruiken als afslachtingen en onthoofdingen zoals de die we nu weer in de kranten zien?
Zou de VN een (tweede) genocide op de joden toestaan? Ik denk dat ze wel zouden ingrijpen als Israël z'n mannetje niet stond.
Racist
  vrijdag 19 september 2014 @ 18:41:40 #17
421524 SadPanda
pi_144700871
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2014 08:32 schreef Karrs het volgende:
Weet je wie na 1956 ook geen wapens meer leverde?

Amerika.

Die mochten de Israëli gewoon kopen en dat hebben ze ook gedaan.

Oh, en weet je wie nog meer Amerikaanse wapens hadden gekocht tijdens de zesdaagse oorlog van 1967? Iedereen. Jordanië reed rond met Amerikaanse Pattons.

Je gaat voorbij mijn punt, Jordanië enz. konden ook wapens kopen van de SU in plaats van van de VS. In tegenstelling tot Israel.
Anti-Turkije
  vrijdag 19 september 2014 @ 18:42:48 #18
421524 SadPanda
pi_144700910
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 08:52 schreef Toga het volgende:

[..]

En met "game over voor Israël" bedoel je de oude gebruiken als afslachtingen en onthoofdingen zoals de die we nu weer in de kranten zien?
Zou de VN een (tweede) genocide op de joden toestaan? Ik denk dat ze wel zouden ingrijpen als Israël z'n mannetje niet stond.
Nee, ik bedoel gewoon het vernietigen van de staat Israel. Hoe het verder zou lopen is de vraag.
In Rwanda werd er ook niet ingrepen dus ik denk het niet.
Anti-Turkije
pi_144703058
Oh, dat bedoelde je gewoon...
Racist
pi_144704183
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 18:41 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Je gaat voorbij mijn punt, Jordanië enz. konden ook wapens kopen van de SU in plaats van van de VS. In tegenstelling tot Israel.
Je punt was dat Israël niet had kunnen overleven zonder hulp uit de VS. Dat argument heb ik ontkracht door aan te tonen dat ook Arabische landen wapens betrokken uit de VS.

Je verdraait de boel trouwens té ver; nu lijkt het of je Israël prijst dat ze ondanks de overweldigende overmacht toch stand hebben weten te houden. Wat natuurlijk ook zo is.
  vrijdag 19 september 2014 @ 20:21:48 #21
421524 SadPanda
pi_144704455
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:14 schreef Karrs het volgende:
Je punt was dat Israël niet had kunnen overleven zonder hulp uit de VS. Dat argument heb ik ontkracht door aan te tonen dat ook Arabische landen wapens betrokken uit de VS.
Dat heb je daar helemaal niet mee ontkracht gezien die Arabische landen ook wapens konden halen uit de SU en Israel niet.
Anti-Turkije
pi_144705375
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:21 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat heb je daar helemaal niet mee ontkracht gezien die Arabische landen ook wapens konden halen uit de SU en Israel niet.
Dat was je punt niet.

Je oorspronkelijke punt heb ik met dat argument namelijk wel degelijk ontkracht.

Je moet wat doen aan je discussietechnieken.
  vrijdag 19 september 2014 @ 21:23:13 #23
421524 SadPanda
pi_144707188
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:45 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat was je punt niet.

Je oorspronkelijke punt heb ik met dat argument namelijk wel degelijk ontkracht.

Je moet wat doen aan je discussietechnieken.
Dat was wel dergelijk mijn punt....
Anti-Turkije
pi_144712189
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:23 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat was wel dergelijk mijn punt....
WEL DERGELIJK! :Y
  zondag 21 september 2014 @ 17:03:48 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_144758964
quote:
Israel in 'grave breach' over informants

Ramallah, occupied West Bank - Last year, Rawhi Karkaz seriously damaged a joint in his left leg that left him unable to walk with ease. Gaza's meagre medical capabilities left him without the assistance he needed, so he sought care in Israel, where he hoped to undergo surgery.

His hopes were dashed when he was confronted with a dilemma at Erez, the Gaza-Israel border crossing: Either he succumbs to military pressure to cooperate and provide information to the authorities, or he heads back home.

"'We can give you something in exchange for something else,' the authorities told me," Karkaz said. "Of course I refused. Then they interrogated and placed me in Ashkelon prison, where I was held for 18 days."

According to testimony by veterans of an elite Israeli military unit, Karkaz seems to fit the profile of Palestinians with financial or medical troubles whom Israeli authorities hope to enlist as collaborators.

Last week, 43 veterans of the so-called Unit 8200, an elite military intelligence unit, said the organisation listened in on Palestinians, collecting information that can be used to entrap or blackmail them. They wrote a letter to the country's prime minister and army seniors, accusing authorities of using the information collected against Palestinians for political exploitation.

The veterans - some of whom still serve in the Israeli army reserves - said some Palestinians are coaxed into informing on fellow citizens with the lure of financial gain or promise of entry permits to Israel for work or medical treatment. Others are exploited using personal details, such as infidelities or sexual orientation, as leverage.

"We knew exactly who was cheating on their wife, with whom, and how often," read one officer's testimony. "The state of Israel will allow you to die before we let you leave for treatment without giving information on your wanted cousin," read another.

According to the group, Article 147 of the Fourth Geneva Convention says "compelling a protected person to serve in the forces of a hostile Power" is considered a 'grave breach.' War crimes include "grave breaches of the Geneva Conventions."

Palestinians have hailed the Israeli veterans' letter, calling it an "act of heroism" that supports their own "efforts to end the occupation".

"What's being leaked from the military establishment in Israel is boosting the anti-occupation solidarity groups," said PLO Executive Committee Member Tayseer Khaled.

Jawad Bulos, director of the legal department of the Palestinian Prisoners' Club, said Unit 8200 was one of the most prestigious in the eyes of Israeli society. "The unit's successes have helped Israel throughout its many wars," he said. "So this letter comes as a heavy blow to the Israeli military that's currently engaged in a PR campaign following the Gaza offensive."

Declaring a "moral duty" to no longer "take part in the state's actions against Palestinians", the group of 43 said the information being collected was "harming innocent people".

The refuseniks have been slammed as 'leftists,' and at least 200 of their counterparts denounced their action. The group said they didn't take lightly the fact that their letter sent shockwaves across Israeli society.

"We understand that our message is difficult to stomach," they wrote in a second statement released after their colleagues signed a counter-letter defending the unit's work. "Indeed, our decision to refuse came after a long and difficult personal journey."

The refuseniks said the concerns they raised that intelligence was being used for "political persecution" were promptly ignored.

"Based on our accumulated years of service in the unit, we know that there is no serious ethical discussion in Unit 8200," they said of Israel's equivalent of the US' National Security Agency, which intercepts everything from phone calls to emails to social media.

But an Israeli military spokesperson said concerns were never raised with superiors. "Immediately turning to the press instead of to their officers or relevant authorities is suspicious and raises doubts as to the seriousness of the claims," the spokesperson said. "The Intelligence Corps has no record that the specific violations in the letter ever took place."

The refuseniks' sentiment is echoed by other reservists who refused to serve in the past: In 2002, a group of reserve pilots said it would not take part in assassination flyovers. In 2003, 13 members of the commando group Sayeret Matkal, which had carried out the 1976 raid on the airport in Entebbe, Uganda, declared their refusal to "serve as a defensive shield for the settlement enterprise".

But the unit remains one of the most prestigious in the country, a fact that contributed to the angry backlash among politicians. Israel's defence minister said the refuseniks would "be treated as criminals". Prime Minister Benjamin Netanyahu called their revelations "baseless slander".

An Israeli military spokesperson said the unit's mission was to gather intelligence to defend the country's civilians.

"Throughout the training, a special emphasis is placed on morality, ethics, and proper procedure. Soldiers and officers in the unit act in accordance with their training and remain under the strict supervision of high ranking officers."

But the refuseniks maintain that the unit - despite its role in counterterrorism - is largely engaged with perpetuating "a non-democratic, military rule over the Palestinian people".

"In order to do that, it must infiltrate every aspect of Palestinian life, and this is something we cannot continue to do in good conscience," they said.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')