F woont niet in het centrum maar ergens in de bergen. En ja de indiaan is naar het huis van F gelopen om de vondst te meldenquote:Op vrijdag 19 september 2014 03:18 schreef Za het volgende:
[..]
Het huis van F is in Boquete toch, dus de indiaan heeft wel die hele afstand gelopen of is hij naar de finca van F gegaan?
Nee de politie ging later naar de vindplaats, dat weet ik zeker, iemand heeft 8 uur met die tas gelopen, zover ik me herinner een indiaan (ben even aan het zoeken).quote:Op vrijdag 19 september 2014 03:19 schreef Grijzemassa het volgende:
o nee het was iets anders, de indiaan ging aan F vertellen dat hij de tas gevonden had. Toen is F naar de politie gegaan en is de tas opgehaald
F woont in het noordelijk deel van Boquete, zijn finca is in de bergen bij de 4e Quebrada.quote:Op vrijdag 19 september 2014 03:20 schreef Grijzemassa het volgende:
F woont niet in het centrum maar ergens in de bergen. En ja de indiaan is naar het huis van F gelopen om de vondst te melden
ja ik weet zeker dat de indiaan naar de finca van F is gegaan maar ik zoek morgen verder nu slapenquote:Op vrijdag 19 september 2014 03:23 schreef Za het volgende:
[..]
F woont in het noordelijk deel van Boquete, zijn finca is in de bergen.
Slaap lekker,quote:Op vrijdag 19 september 2014 03:28 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
ja ik weet zeker dat de indiaan naar de finca van F is gegaan maar ik zoek morgen verder nu slapen
alleen was er toen nog geen beloningquote:Op vrijdag 19 september 2014 03:31 schreef Za het volgende:
[..]
Slaap lekker,
Voor de discussie maakt het verder niet uit overigens, indien de indiaan op 11 juni met de tas naar F durfde te gaan durfde hij dat op 11 april ook wel.
Maar zou hij nou ook zo'n tooi gedragen hebben? Met van die veren? En zo ja; wat zouden we daaruit dan weer kunnen afleiden? Ik zal mijn contacten op een Zuid-Amerikaans tooienforum eens raadplegen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 03:31 schreef Za het volgende:
[..]
Slaap lekker,
Voor de discussie maakt het verder niet uit overigens, indien de indiaan op 11 juni met de tas naar F durfde te gaan durfde hij dat op 11 april ook wel.
Ja jacky, zet 'm op! Tjakkaaaa!quote:Op vrijdag 19 september 2014 01:05 schreef 11en30 het volgende:
Gewoon doorgaan jackie. Laat je niet ontmoedigen door andersdenkenden.
En hoe zit het dan met die helikopter waar de resten mee zijn opgehaald door Pitti?quote:Op vrijdag 19 september 2014 03:28 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
ja ik weet zeker dat de indiaan naar de finca van F is gegaan maar ik zoek morgen verder nu slapen
Dat is wat ik zie op die foto 550 met die takjes en die witte bol.quote:Op vrijdag 19 september 2014 01:18 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Geen. Het past ook goed in mijn horror-scenario: flitsen naar redders maar dat blijken de dader(s) te zijn die de ontsnapte(n) / getuige(n) komen uitschakelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door MMUU op 19-09-2014 08:00:10 ]
quote:Op vrijdag 19 september 2014 07:44 schreef MMUU het volgende:
[..]
Dat is wat ik zie op die foto 550 met die takjes en die witte bol.
Ze flitsten naar iemand met zo'n mijnwerkerslamp op zijn hoofd.Zou het morse code zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Das een goeie !quote:
Mensen met plank voor hun hoofd tunnelvisies, en ongefundeerde beschuldigingen uiters heb ik niet hoog zitten nee. Vooral niet als ze daar door vele users hier herhaaldelijk op zijn gewezen. Daarnaast wordt hier volop getrolld, en dat doen ze best wel leuk.quote:Op vrijdag 19 september 2014 01:54 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien kun je leren wat meer respect op te brengen voor mensen die een andere mening zijn toegedaan.
Ik zag je eerder op de avond ookal posten over de zgn onzin die andere users hier volgens jou zouden schijven. Geef mij om te beginnen eens wat links naar zinnige posts van jou hand svp?
Besef je wel dat indien iedereen het hier met elkaar eens is de discussie stopt, en je hier niet meer dagelijks uren kunt doorbrengen in een poging het onzin gehalte van de posts van anderen te onderstrepen middels je zoveelste oneliner?
Hoe maak je een lange flits met een camera?quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:01 schreef MMUU het volgende:
[..]
Das een goeie !
Zou aan de hand van de EXIF tijdstippen van de gemaakte 90 zwarte fotoos ook de SOS morse code zijn te herleiden ??
3x kort, 3x lang, 3x kort.
10 x SOS = 90 fotoos......
Variëren in de tijdsduur tot de volgende flits.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe maak je een lange flits met een camera?
Er is heel veel informatie beschikbaar, veel meer dan bij andere verdwijningszaken, maar bijna niemand neemt de moeite om alles door te nemen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:43 schreef SAJ het volgende:
Het wordt hoogste tijd voor nieuwe informatie. Zowel misdrijf-, verdwaal-, en ongeluk scenario behoren allen nog steeds tot de mogelijkheden met de beschikbare informatie. En ondertussen gaan we hier steeds meer herhalen en dingen zien/vinden die er waarschijnlijk niet zijn.
De vraag is of er op korte termijn wel nieuws zal komen.
Ik zou niet aan foto's maken denken omdat ik dat associeer met iets van decadentie, 1e wereld narcisme. Ik vermoed dat veel 1e wereld maniertjes er niet meer toe doen als je verdwaald bent in de Panamese jungle. Het zou ook niet in me op komen om een documentaire te maken van mijn verdwaling voor de nabestaanden. Als ik niet kan weten dat de vondsten over een groot verspreidingsgebied gaan worden gedaan en alle hoop is verloren dat ik het ga overleven ook niet.quote:Op vrijdag 19 september 2014 08:32 schreef Sheriam het volgende:
Ik zou zo goed als zeker een foto maken van een geimproviseerde slaap-plaats,
Ik zie op de andere foto dus iemand met zo'n lamp deze kant op lopen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 07:44 schreef MMUU het volgende:
[..]
Dat is wat ik zie op die foto 550 met die takjes en die witte bol.
Ze flitsten naar iemand met zo'n mijnwerkerslamp op zijn hoofd.
Misschien kun je het je moeilijk voorstellen maar niet iedereen doet en denkt hetzelfde .quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:01 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik zou niet aan foto's maken denken omdat ik dat associeer met iets van decadentie, 1e wereld narcisme. Ik vermoed dat veel 1e wereld maniertjes er niet meer toe doen als je verdwaald bent in de Panamese jungle. Het zou ook niet in me op komen om een documentaire te maken van mijn verdwaling voor de nabestaanden. Als ik niet kan weten dat de vondsten over een groot verspreidingsgebied gaan worden gedaan en alle hoop is verloren dat ik het ga overleven ook niet.
Jij hebt misschien wel foto's van je stervende moeder gemaakt maar zij heeft neem ik aan geen foto's van zichzelf of haar sterfbed gemaakt.
Deze verklaring mag hier niet ter discussie worden gesteld?quote:Op vrijdag 19 september 2014 03:20 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
En ja de indiaan is naar het huis van F gelopen om de vondst te melden
Als dat een feit is hoeft dat niet nee.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:09 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Deze verklaring mag hier niet ter discussie worden gesteld?
Verwacht je nieuwe feiten?quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:55 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zet dinsdagavond je tv aan voor nieuws
Maar het is geen feit. Het is een verklaring. Van iemand die in het bezit is van een eigendom van twee overleden meisjes. Het zou verzonnen kunnen zijn om de suggestie tegen te gaan dat hij toevallig alle vondsten heeft gedaan terwijl er duizenden mensen zelfs met speurhonden aan het zoeken zijn op dezelfde paden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als dat een feit is hoeft dat niet nee.
De familie en de advocaat hebben sinds kort een deelrapport van het NFI en daarover is nog weinig gemeld in de media. Dus ik verwacht wel nieuwe feiten ja.quote:
Welke indicaties noemen ze zoal?quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:18 schreef Gorraay het volgende:
Volgens een artikel in La Estrella heeft een Panamese criminoloog kritiek geuit op het Panamese OM, omdat dat geen strafrechtelijk onderzoek instelt. Volgens Octavio Calderón zijn er voldoende indirecte aanwijzingen om zo'n onderzoek te openen.
http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23806096
Interessant!quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:20 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De familie en de advocaat hebben sinds kort een deelrapport van het NFI en daarover is nog weinig gemeld in de media. Dus ik verwacht wel nieuwe feiten ja.
El criminólogo considera que las probabilidades de que ‘aparezcan’ juntas la pelvis de Kris y el pie izquierdo de Lisanne en el mismo sitio son nulas. ‘Dos huesos de personas descuartizadas terminan en el mismo banco de arena, pero la mochila llega intacta, ¿en qué mente cabe eso?’, reflexionó Calderón.quote:
O nee? Dacht het wel hoorquote:Op vrijdag 19 september 2014 04:15 schreef Marrije het volgende:
[..]
alleen was er toen nog geen beloning
kijk eens aan...quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:33 schreef Gorraay het volgende:
[..]
El criminólogo considera que las probabilidades de que ‘aparezcan’ juntas la pelvis de Kris y el pie izquierdo de Lisanne en el mismo sitio son nulas. ‘Dos huesos de personas descuartizadas terminan en el mismo banco de arena, pero la mochila llega intacta, ¿en qué mente cabe eso?’, reflexionó Calderón.
De criminoloog acht het uitgesloten dat het bekken van Kris en de linkervoet van Lisanne op dezelfde plek zijn 'opgedoken'. 'Twee botten van uiteengevallen lichamen belanden op hetzelfde stuk rivieroever, en de rugzak wordt intact aangetroffen, wie gelooft zoiets?' aldus Calderón.
Okay, thanks!quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:33 schreef Gorraay het volgende:
[..]
El criminólogo considera que las probabilidades de que ‘aparezcan’ juntas la pelvis de Kris y el pie izquierdo de Lisanne en el mismo sitio son nulas. ‘Dos huesos de personas descuartizadas terminan en el mismo banco de arena, pero la mochila llega intacta, ¿en qué mente cabe eso?’, reflexionó Calderón.
De criminoloog acht het uitgesloten dat het bekken van Kris en de linkervoet van Lisanne op dezelfde plek zijn 'opgedoken'. 'Twee botten van uiteengevallen lichamen belanden op hetzelfde stuk rivieroever, en de rugzak wordt intact aangetroffen, wie gelooft zoiets?' aldus Calderón.
De vraag is dan weer hoe objectief dat is. Wellicht heeft F dat verklaard! Al die info komt via het F kanaal!quote:Op vrijdag 19 september 2014 03:28 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik denk ook dat er geen informatie meer komt. De zaak zal dan snel de aandacht verliezen en de druk zal voor de Panamezen van de ketel zijn. Een eventueel misdrijf zal wrs nooit opgelost worden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:06 schreef Poekje01 het volgende:
www.politiedag.nl/telefoon-een-van-de-beste-opspringsmiddelen/
De location update signals trac en driehoeksmetingen van de SIM kaarten / nummers tot begin van het Pianista pad zou een mooi spoor moeten kunnen laten zien, hoe laat de dames daar aankwamen.
Maar of die gegevens uberhaupt zijn achterhaald door de DIJ en de MSN die gegevens krijgen.. denk het niet.
De ouders hebben een afspraak met LE gemaakt om niets over de aangetroffen foto's te zeggen.
Benieuwd welke gegevens / feiten iedereen nog denkt te krijgen. Als er niet meer feiten te voorschijn komen, houdt het crowd sleuthen wel een keer op.
Het is ook alleen een constatering, geen verdediging van een of ander scenario.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:10 schreef theavenger_ep het volgende:
[..]
De vraag is dan weer hoe objectief dat is. Wellicht heeft F dat verklaard! Al die info komt via het F kanaal!
Ik ben F nog niet tegengekomen bij de zoektochten op de verkeerde plekken. Heeft hij ook nog toevallig geadviseerd bij de zoektochten met de honden ?
Welk programma en hoe laat dan ??quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:55 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er is heel veel informatie beschikbaar, veel meer dan bij andere verdwijningszaken, maar bijna niemand neemt de moeite om alles door te nemen.
Zet dinsdagavond je tv aan voor nieuws
jij niet, ik wel, maar gelukkig dat jij het nog even checktquote:Op vrijdag 19 september 2014 10:36 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
O nee? Dacht het wel hoor
Ik zou zoiets niet neer zetten zonder eerst te controleren of het klopt
Reply by Tim on April 6, 2014 at 2:38pm
Translated from Dutch:
$ 2500 for gold tip girls Panama
BOQUETE -
There is a reward of $ 2500 ready for the golden tip that leads to the discovery of the two Dutch women who are missing in Panama
vermist dacht ikquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:40 schreef MMUU het volgende:
[..]
Welk programma en hoe laat dan ??
(of is dat al ergens gezegd.........)
Zijn ook mijn gedachten.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:00 schreef Poekje01 het volgende:
Goed, ik ga al die hondenartikelen nog eens expliciet de komende dagen uitpellen.
Wellicht kunnen anderen hier nog eens over prakkedenken over de activiteiten die de dames hebben ondernomen op 1 april, en de tijdlijn, want hier zijn getuigenverklaringen over opgetekend:
- naar taalschool lopen, op de computer kijken
- massage
- boodschappen doen
- apotheek of markt, muggenolie kopen
- pinnen
- terug naar hostel, schoenen pakken
en dat alles tussen 09:00 en ca. 10:15...??
Wel veel dingen voor een ochtend als je al om 10:30u gaat wandelen, ook nog eerst met een taxi naar de ingang vh. Pianista pad moet komen, en vervolgens al om 12:45 al op de mirador staat?
Mijn stelling is, dat dat niet eens kan, qua tijd, gezien de afstand en benodigde looptijd van minimaal 3 uur.
Dus volgens mij is het redelijk om te veronderstellen dat er een auto bij betrokken moet zijn geweest, waarmee de dames naar boven dicht bij de mirador zijn gebracht.
Of zie ik dat verkeerd?
En dan vergeet je ook nog dat de een op een kaart keek en de ander heerlijk aan het relaxen was in een hangmat.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:00 schreef Poekje01 het volgende:
Goed, ik ga al die hondenartikelen nog eens expliciet de komende dagen uitpellen.
Wellicht kunnen anderen hier nog eens over prakkedenken over de activiteiten die de dames hebben ondernomen op 1 april, en de tijdlijn, want hier zijn getuigenverklaringen over opgetekend:
- naar taalschool lopen, op de computer kijken
- massage
- boodschappen doen
- apotheek of markt, muggenolie kopen
- pinnen
- terug naar hostel, schoenen pakken
en dat alles tussen 09:00 en ca. 10:15...??
Wel veel dingen voor een ochtend als je al om 10:30u gaat wandelen, ook nog eerst met een taxi naar de ingang vh. Pianista pad moet komen, en vervolgens al om 12:45 al op de mirador staat?
Mijn stelling is, dat dat niet eens kan, qua tijd, gezien de afstand en benodigde looptijd van minimaal 3 uur.
Dus volgens mij is het redelijk om te veronderstellen dat er een auto bij betrokken moet zijn geweest, waarmee de dames naar boven dicht bij de mirador zijn gebracht.
Of zie ik dat verkeerd?
Ik heb er al aan gedacht of de foto's niet een dag eerder gemaakt zijn. Tenslotte klopte het jaartal ook niet dus hoe zeker kun je zijn van de datum en tijd. Dat ze bv el pianista op maandag deden en dinsdag iets heel andersquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:56 schreef jackie12 het volgende:
[..]
En dan vergeet je ook nog dat de een op een kaart keek en de ander heerlijk aan het relaxen was in een hangmat.
Als zij om 13.00 uur op de Mirador stonden en dat lopend hebben gedaan dan was het vanaf hun hostel 1.15 uur naar het begin van de Pianista en vervolgens 2.15 uur naar het de Mirador.
M.a.w ze moeten dan al zijn vertrokken om 9.30 vanaf hun hostel.
Het lijkt mij schier onmogelijk dat ze die dingen dus ook allemaal gedaan hebben voor 9.30.
Daarom is het ook zo belangrijk om nu eens een keer aan die tijdlijn te gaan werken.
Misschien zijn bepaalde dingen wel een dag eerder gedaan?
En zo niet dan hebben ze een taxi genomen (tot nu toe is de taxichauffeur niet opgedoken) of een lift gekregen.
Waarschijnlijk niet.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:17 schreef MMUU het volgende:
[..]
Maar de fotocamera deed het nog wel.
Dus met de filmfunctie een gesproken tekst achterlaten was nog wel mogelijk.......
Volgens mij dacht Perico dat ze wel op 1 april zijn gemaaktquote:Op vrijdag 19 september 2014 12:06 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik heb er al aan gedacht of de foto's niet een dag eerder gemaakt zijn. Tenslotte klopte het jaartal ook niet dus hoe zeker kun je zijn van de datum en tijd. Dat ze bv el pianista op maandag deden en dinsdag iets heel anders
Ik dacht dat zijn conclusie was dat je redelijkerwijs kon aannemen dat... maar dat er teveel met de fotodata gerommeld is om ergens zeker van te zijnquote:Op vrijdag 19 september 2014 12:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Volgens mij dacht Perico dat ze wel op 1 april zijn gemaakt
http://nos.nl/op3/artikel(...)panamese-jungle.htmlquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:56 schreef jackie12 het volgende:
En zo niet dan hebben ze een taxi genomen (tot nu toe is de taxichauffeur niet opgedoken) of een lift gekregen.
http://www.538.nl/program(...)-april-2014-6-30-uurquote:De twee werden toen voor het laatst gezien toen ze uit een taxi stapten bij een wandelpad in Boquete.
quote:Een taxichauffeur heeft bevestigd dat het tweetal, dat in Boquete verbleef bij een gastmoeder, vorige week is afgezet bij een wandelpad. Maar wat daarna is gebeurd, blijft onduidelijk.
Lijkt me niet. Ik ga ervan uit dat ze die data hebben vergeleken met eerdere foto's op de vertrek-/aankomstdag. Van die momenten weten ze immers de data.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:15 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik dacht dat zijn conclusie was dat je redelijkerwijs kon aannemen dat... maar dat er teveel met de fotodata gerommeld is om ergens zeker van te zijn
Dat zeg ik niet, dat ze een dag eerder zijn verdwenen. Ik zeg dat het niet onmogelijk is dat er dinsdag 1 april iets heel anders is gebeurdquote:Op vrijdag 19 september 2014 12:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Ik ga ervan uit dat ze die data hebben vergeleken met eerdere foto's op de vertrek-/aankomstdag. Van die momenten weten ze immers de data.
In dat geval zou de datum van de laatste foto's alleen veranderd kunnen worden naar een later moment, anders klopt ook de fotonummering niet meer en dat lijkt me echt een drama om allemaal aan te passen. Een drama, niet onmogelijk).
Maargoed, als de datum van die laatste foto's dus veranderd is naar een later tijdstip, zou dat betekenen dat ze al een dag eerder waren gaan wandelen en zijn kwijtgeraakt (kan niet). Ook zou er dan ergens in de volledige fototijdlijn een gat ontstaan waar een hele dag (bijna) geen foto's is gemaakt.
Het kan zijn dat ik iets belangrijks echt totaal over het hoofd zie, in dat geval; excuses.
Ik postte van de week al een stuk over dat de "getuigenverklaringen" niet konden kloppen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
http://nos.nl/op3/artikel(...)panamese-jungle.html
[..]
http://www.538.nl/program(...)-april-2014-6-30-uur
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |